​HARTA INTERACTIVA Stadiul lucrarilor de modernizare la 160 km/h a caii ferate de pe Coridorul IV pan-european: 1,2 miliarde de euro si ani de intarzieri

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 16 februarie 2016, 17:14 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Modernizare de cale ferata langa Simeria - Coridorul IV feroviar
Foto: Glasul-HD.ro
​Peste 210 km de cale ferata din Transilvania, pe traseul Coridorului IV paneuropean feroviar, sunt in curs de modernizare pentru viteza de 160 km/h. Desi costa 1,2 miliarde de euro si majoritatea banilor vin de la Uniunea Europeana, lucrarile au mari intarzieri, iar noile licitatii pentru alti 141 de km care vor costa circa 1,8 miliarde de euro bat pasul pe loc de aproape doi ani.

In prezent, in cadrul procesului de modernizare si reabilitare a Coridorului IV paneuropean feroviar pentru viteza de 160 km/h sunt in executie sase tronsoane cu o lungime totala de circa 212 km. In constructie sunt tronsoanele Sighisoara - Simeria si KM 614 - Curtici - Frontiera la o valoare totala contractata de circa  1,2 mld euro (85% fiind fonduri europene nerambursabile).

Desi vorbim de proiecte vitale pentru infrastructura si care costa foarte mult, toate tronsoanele sunt in mare intarziere si au dus deja la pierderi substantiale de fonduri din fostul exercitiu financiar european 2007 - 2013. Nefiind terminate la timp, proiectele au fost "fazate" in noul exercitiu european 2014 - 2020 si, practic, vor "musca" din noile fonduri europene ce ar fi putut fi folosite pe proiecte noi.

Cel mai intarziat contract e pe sectiunea Vintu de Jos - Coslariu, acolo unde contractul cu Impressa Pizzarotti a fost semnat inca din decembrie 2011, iar lucrarile aveau termen de finalizare in doi ani si jumatate (30 de luni). In prezent, stadiul fizic a ajuns la "doar" 63%. Alte contracte aflate in intarziere sunt cele dintre Coslariu si Sighisoara, contracte semnate inca din 2012, fiecare cu termen de finalizare de 3 ani.

Stadiile de executie pot fi consultate
in urmatorul document centralizator publicat de catre CFR.

Pe langa intarzierile foarte mari deja acumulate pe contractele in executie, alte doua licitatii de circa 1,8 miliarde de euro pentru restul tronsoanelor de la Arad la Simeria (circa 141 km in total) au batut pasul pe loc din 2014. Initial, licitatiile au fost lansate cu deficiente in caietul de sarcini, iar ulterior, au avut de suferit de pe urma contestatiilor.

In privinta acestor licitatii pentru tronsoanele dintre Simeria si Km 614 (aproape de Arad), documentele CFR mentioneaza ca vor fi finalizate spre sfarsitul lunii februarie (19, respectiv 26 februarie). Vorbim de subtronsoanele Km 614 – Cap Y Bârzava (2a) – 44,7 km, Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu (2b) – 36,1 km, Cap Y Ilteu – Gurasada (2c) - 19,7 km - părţi integrante ale tronsonului 2 Km 614 - Gurasada- şi Gurasada – Simeria – 40,8 km (tronsonul 3), ale caror licitare a inceput inca din 2014, dar din cauza diverselor tergiversari si contestari au ajuns sa nu fie contractate nici pana azi.

Cu toate acestea, surse apropiate institutionale au declarat pentru HotNews.ro ca in cazul licitatiilor pentru loturile 2a (km 614 - Cap Y Barzava) si 2b (Cap Y Barzava - Cap Y Iteu) toti ofertantii au fost descalificati. HotNews.ro a transmis o solicitare Ministerului Transporturilor pe aceasta tema si va reveni cand va primi un raspuns. 

Situatia lucrarilor scoase la licitatie poate fi consultata aici.



HARTA INTERACTIVA - Modernizarea Coridorului IV paneuropean feroviar pentru viteza de 160 km/h:

    > Click pe tronsoane pentru detalii

    > Click pe butonul ">>" pentru a deschide Legenda cu informatii in legatura cu tronsoanele reprezentate pe harta




Nu se vede harta pe site-ul mobil? O poti accesa aici, intr-un format optimizat.


Mai jos, stadiul de executie la 11 februarie 2016 pentru fiecare tronson contractat pentru lucrari pe Coridorul IV paneuropean feroviar:

1. Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii - Tronson 1: „Frontieră – Curtici – Arad – km 614”

Stadiu (11 februarie): 93,4%
(fata de 92,5% in noiembrie 2015)

Lungime: 41,2 km
Valoare: 1.080.484.729,25 RON (cca. 243 milioane euro)
Constructor: Asocierea ALSTOM TRANSPORT S.A – SWIETELSKY BAU GESELL SACHAFT m.b.H – ASTALDI S.p.A – EURO CONSTRUCT TRADING’98 S.R.L – DAFORA S.A.

2.  Executia lucrarilor de constructii si instalatii (exclusiv ERTMS, GSM-R, Centralizarea electronica) Sectiunea 3: Coslariu - Simeria. Tronson Simeria - Vințu de Jos

Stadiu (11 februarie 2016): 33,57%
(fata de 14,9% in noiembrie 2015)

Lungime: 42,7 km
Valoare: 1.350.523.773,99 RON (cca 304 milioane euro)
Constructor: Asocierea dintre SWIETELSKY – STRABAG – ALSTOM - ARCADA – EURO CONSTRUCT – TRANSFEROVIAR GRUP

3. Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii – Secțiunea Coşlariu – Simeria. Sectiunea 3 -Tronson Vintu de jos - Coslariu

Stadiu (11 februarie 2016): 63,12% (fata de 55,08% in noiembrie 2015)

Lungime: 33,1 km
Valoare: 766.924.828,85 RON (cca 173 milioane euro)
Cosntructor: IMPRESSA PIZZAROTTI &CS.p.A


4. Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii – Secțiunea Coşlariu – Sighişoara. Lot 3 - Micăsasa - Coșlariu

Stadiu (11 februarie 2016): 86,68% (fata de 80,06% in noiembrie 2015)

Stadiu: 37 km
Valoare: 721.852.150,60 RON (cca 162 milioane euro)
Constructor: AKTOR TEHNICAL SOCIETE ANONYME ( AKTOR S.A ) – SC ARCADA COMPANY S.A, denumită „Asocierea AKTOR – ARCADA”


5. Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii – Secțiunea Coşlariu – Sighişoara. Lot 2 - Ațel - Micăsasa

Stadiu (11 februarie 2016): 65,30%
(fata de 63,46% in noiembrie 2015)

Stadiu: 29,7 km
Valoare: 747.497.929,80 RON (cca 168 milioane euro)
Constructor: FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU GmbH – AZVI S.A. – S.C. STRACO GRUP S.R.L., denumită „Asocierea FCC ALPINE AZVI STRACO section Atel – Micasasa”, lider al asocierii fiind FCC CONSTRUCCION S.A.

6. Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii – Secțiunea Coşlariu – Sighişoara. Lot 1 - Ațel - Sighișoara

Stadiu (11 februarie 2016): 64,80% (fata de 56,3% in noiembrie 2015)

Valoare: 872.643.737,73 RON (cca 196 milioane euro)
Lungime: 28,22 Km
Constructor: Asocierea FCC CONSTRUCCION SA – ALPINE Bau GmbH – SC AZVI SA.


7. Execuţie lucrări de construcţii şi instalaţii ERTMS, GSM-R, Centralizarea electronică pe secţiunea cf COŞLARIU- SIMERIA și secțiunea cf COȘLARIU - SIGHIȘOARA


Stadiu (11 februarie 2016): 0% (contract semnat pe 30.09.2014, dar care depinde la implementare si de celelalte contracte aflate inca in executie)
Valoare: 498 297.984,32 RON (cca. 112 milioane euro)
Constructor: Asocierea ALSTOM şi PARTENERII formată din: SC ALSTOM TRANSPORT SA, SC ALCATEL LUCENT ROMÂNIA SRL, SC PAS 97 SRL

---

Pana in prezent, pe Coridorul IV paneuropean feroviar au fost realizate modernizarile pentru viteza de 160 km/h intre Bucuresti si Constanta (cca 225 km), precum si intre Bucuresti si Predeal (cca 139 km). Singura portiune din Coridoul IV aflata inca in pregatire este Predeal - Brasov - Sighisoara.


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile Pro Tv

O femeie cu cetatenie romana, amendata in Austria cu 38.000 de euro dupa ce a cersit cu copilul pe strazi. Reactia tinerei

O femeie cu cetatenie romana care cersea in Austria a fost amendata cu 38.000 de euro pentru ca a cersit in mod repetat impreuna cu un copil, informeaza luni cotidianul austriac The Local, preluat de Agerpres.
22529 vizualizari
  • +8 (8 voturi)    
    160 km/h ??? (Marţi, 16 februarie 2016, 17:36)

    Adi_ro [utilizator]

    Bun. Am inteles ca tronsonul Bucuresti-Predeal e modernizat, dar eu insa nu am vazut nici un tren sa mearga cu mai mult de 110-120 km/h pe acel tronson pe Ploiesti-Campina, de exemplu (nu am pretentia in munti), desi merg des pe linia asta.
    De Regio-uri nu mai zic, au limita de 120, dar cu mai mult de 100 nu circula.
    • -4 (8 voturi)    
      Am tensiunea 96 cu 144, si pulsul 64 ! (Marţi, 16 februarie 2016, 18:33)

      Miky113 [utilizator] i-a raspuns lui Adi_ro

      Ne trebuie un sector strategic, in care viteza nu conteaza, ci doar siguranta !
      Doar asa putem admira frumusetile patriei.
      Interzis a se transporta sare amara ! Pericol de deraiere .

      Cind aud vestile despre de autostrazi si irigatii, parca vad un cearceaf rosu cu secera si ciocanu pe el.
      Tensometrul incepe sa beeppaie....BEEP,BEEEPPP, .... NU DEFAIMATIi, NU CENZURATI, BiP-BIP.
      Avem nevoie de specialisti necalificati la canalul Siret-Baragan. Doar asta ne mai lipseste .

      Trebuie sa avem apa prin canale de aductiune, prin canale de irigatii constuite la fiecare capat de parcela. Altfel, nu avem nicio sansa”, mai spune Dimitrie Musca.
      • +2 (6 voturi)    
        Nu? (Marţi, 16 februarie 2016, 23:44)

        Adi_ro [anonim] i-a raspuns lui Miky113

        Dureaza mai bine de 12 ore in conditiile actuale ca sa ajungi de la Bucuresti la Satu Mare sau la Budapesta. Nu toata lumea ia trenul ca sa admire frumusetile patriei, ci ca sa ajunga din A in B unde are treaba.
      • +3 (3 voturi)    
        pai..BEEP BEEP dar.. (Miercuri, 17 februarie 2016, 9:21)

        AdriEu [utilizator] i-a raspuns lui Miky113

        daca vrei sa admiri frumusetile patriei, mergi pe jos, cu bicicleta sau cu personalul. Beep beep este aberant ce spui!
    • -1 (5 voturi)    
      Dar 110 ar fi excelent! (Miercuri, 17 februarie 2016, 8:12)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Adi_ro

      Iar pe Valea Prahovei, chiar nu mi-ar place sa goneasca trenul, eu merg nu doar ca sa ajung din punctul A in punctul B, ci si ca sa "admir frumusetile Patriei", chiar daca am fost de multe ori spre Brasov, tot imi face placere sa vad!
      Ar fi excelent ca singurul repros pe care il poti face SNCFR-ului s afie ca nu merg trenurile cu mai mult de 120!
      • +1 (1 vot)    
        Ar fi... (Miercuri, 17 februarie 2016, 9:15)

        Adi_ro [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

        Pai 110 e viteza ametitoare cu care merge pe linia "de mare viteza" Bucuresti-Ploiesti-Campina, dupa Comarnic deja poti admira in voie muntii, ca merge cu 60-80.
      • +2 (4 voturi)    
        pff (Miercuri, 17 februarie 2016, 9:22)

        AdriEu [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

        mergi cu personalul!! sunt atatea optiuni pentru cei ce vor relaxare in tren, toate merg incet. ce facem cu cei ce au nevoie sa munceasca si sa nu piarda vremea in tren admirand?
  • +6 (8 voturi)    
    Planificare strategica (Marţi, 16 februarie 2016, 18:00)

    Caligula [anonim]

    Strategic, modernizarea a fost planificata pentru a nu produce efecte economice, nici fata de exterior si nici in interior. Atunci cand schimburile economice sunt proponderente cu UE, lucrarile de modernizare au legat in primul rand Bucurestiul de Constanta apoi de Brasov pentru a da bucurestenilor acces la plaja si la partiile de schi. Continuarea modernizarii se face pe un tronson izolat de reteaua europeana iar conectarea Brasovului nu e nici macar in lucru.

    Ma intreb cine e interesat de avea o asemenea ineptie?
    • +7 (9 voturi)    
      Se pare ca ceva dreptate ai !! (Marţi, 16 februarie 2016, 18:39)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

      Exact mijlocul, Brasov-Sighisoara nici macar nu este contract sau in plan. Deci ai numai capete, nu ceva legat de la un capat la celalalt. Asa, suna frumos: Cu 160 km/h parcurgi 640 de km de la Constanta la Arad in 4 ore. Asta teoretic. Ceea ce ar fi extracivilizat si ar avea si efecte economice imediate. De ce sa conduci 10 ore cand poti sta pe internet, in tren, numai vreo 6-7 ore??? Dar, cred ca in momentul de fata faci cel putin 12 ore pe aceasta distanta, deci ai cam 50 km/h. Cei de CFR mi se par, in momentul de fata, cei mai retrograzi functionari de stat din Romania. Acolo trebuie dat cu bomba atomica.
      • +1 (1 vot)    
        Dacă era un tronson București--Sighișoara gata (Miercuri, 17 februarie 2016, 10:20)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        Atunci s-ar fi scurtat timpul spre București/Constanța și dinspre Arad, Oradea, Cluj, Baia Mare..
    • +2 (2 voturi)    
      la autostrazai ne-am obisnuit de mult! (Miercuri, 17 februarie 2016, 8:14)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

      La drumuri, ne-am obinuit de mult sa fie finalizate, eventual si inaugurate, tronsoane care nu au conectivitate, deci nu serversc la mare lucru. iar pina sa fie gata toata autostrada, primul tronson a iesit deja din garanatie, remedierea suprarilor necesita alte fonduri, ce nu sunt aprobate!
  • +5 (5 voturi)    
    abia 160 (Marţi, 16 februarie 2016, 18:17)

    ndr [anonim]

    Ce frumos merg Ave in Spania cu 300.Madrid -Cordoba 400 de km in 100 de minute indiferent daca opreste in Ciudad Real sau nu.
    Odata ni s-au prezentat la stiri trenurile Pendolino care ar merge si cu 200 pe calea conventionala.
    La Curtici am vazut odata garnitura care repara 30 de km de cale pe zi.Cat a costat chiria pentru a sta degeaba?
    Alstom si Co. pun pe tronsonul Arad-Curtici niste stalpi de 2-3 ori mai puternici decat in Spania pentru Ave.De ce?
    De ce companiile astea straine pot construi in tarile lor repede si bine.Iar aici nu.Dar nici nu se plang de nimic,de exemplu de asociatii-capusa romani.Ca doar asta-i diferenta.Strabag construieste autostrazi in Germania cu salarii serioase,nemtesti mai ieftin decat in Romania.Iar acolo nu isi permit sa intarzie.Relieful e la fel dar pe autostrada poti merge si cu 300.
  • +5 (5 voturi)    
    Bai nene, stai asa... 160 km/h? (Marţi, 16 februarie 2016, 18:22)

    B.Dan [utilizator]

    Ma gandeam ca facem si noi o cale ferata care sa suporte o viteza de macar 200-250 km/h? Asa greu era? Sau peste 10 ani vom face studiile de fezabilitate si pentru aia? De fapt, nu stiu de ce ma mir... am facut Bucuresti - Constanta pentru 160 la ora, care in mare parte e linie dreapta si campie... E de plans. Si e vina noastra, ca le permitem.
  • +5 (5 voturi)    
    Hotnews, ati putea investiga (Marţi, 16 februarie 2016, 18:24)

    monterosa [utilizator]

    De ce pe tronsoane finalizate viteza reala nu e nici pe departe cea specificata. De la Campina la Predeal trenul merge la fel de incet ca acum 30 de ani. Practic, dupa sute de milioane de euro investite aici nu se simte nicio performanta. Tin minte si acum ca prin anii '80 distanta Bucuresti Sinaia se parcurgea in 1h40min. Cam la fel ca astazi. Au trecut cativa ani de cand lucrarea s-a finalizat, cred ca a trecut de mult orice termen de proba.
    La fel, nu e o problema de trenuri, vitezele pe tronsonul mentionat sunt mult mai mici decat ceea ce poate un tren de calatori al CFR-ului.

    Logica mea spune ca la un 120kmh, plus doua opriri, pana la Sinaia ar trebui ajuns in vreo ora si un sfert...
  • +2 (4 voturi)    
    bucatele de tronsoane (Marţi, 16 februarie 2016, 19:13)

    nick24 [utilizator]

    ca la autostrazi, bucatele de tronsoane, care mai mult incurca, pt ca vor alterna unele facute cu unele in constructie, iar altele nici macar licitate.
    Trebuiau sa o ia de la un capat si acum aveam Constanta-Brasov-Sighisoara.
    Monitorizarea a fost inexistenta, nimeni nu i-a deranjat pe constructori, care s-au facut ca muncesc.

    De ce nu se repara si Ploiesti-Suceava? Macar pt 120km/h.
    Intr-un an Ploiesti-Buzau, anul urmator Buzau-Focsani si tot asa - e vorba de poduri si puncte unde este restrictie de viteza. Sunt imperios necesare reparatiile pt ca viteza medie a ajuns asa scazuta ca toti calatorii au trecut la autobuze si microbuze.
  • +4 (4 voturi)    
    RO o tzara schioapa cu "alesii" sai jalnici (Miercuri, 17 februarie 2016, 5:35)

    Plagarus [utilizator]

    Numai contractul de finantare Coslariu-Sighisoara este in valoare de 4,98 miliarde de lei (1,1 miliarde euro), avand o lungime de doar 89,5 kilometri.
    Contractul este cofinantat de Uniunea Europeana cu 740 milioane euro si prevede reabilitarea liniei dubla electrificata de cale ferata.
    Dupa finalizarea lucrarilor trenurile de calatori ar trebui sa atinga o viteza maxima de 160 de kilometri pe ora, iar cele de marfa de pana la 120 de kilometri pe ora.
  • +3 (3 voturi)    
    Si care sunt noile termene de finalizare? (Miercuri, 17 februarie 2016, 10:22)

    Je__ [utilizator]

    Nu vad nicaieri in articlor, care sunt termenele la care se preconizeaza ca vor fi date in functiune?

    Cu ce ma incalzeste niste procente, daca le termina la sfantul asteapta?
  • +2 (2 voturi)    
    Alo, Sparlamentul! (Miercuri, 17 februarie 2016, 10:24)

    Nuzic [utilizator]

    Si in acest caz de ce nu te autosesizezi Tradiceanu?
  • 0 (4 voturi)    
    calea ferata Bucuresti Costanta (Miercuri, 17 februarie 2016, 10:37)

    constantean [anonim]

    A fost modernizata si calea ferata de la Bucuresti la Constanta cost final 2 miliarde de euro. Dupa terminarea, cu mare intarziere a lucrarilor, se circula cu exact aceeasi viteza si in acelasi interval de timp adica in jur de 3 ore. Pentru ce s-au cheltuit banii?
    • +1 (3 voturi)    
      sursa ta de informare fiind A3 ? (Miercuri, 17 februarie 2016, 12:31)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui constantean

      Modernizarea a costat aproximativ 0.84 mld euro, adica foarte putin. Trenurile fara opriri fac fix doua ore pe 225km. Marea problema au constituit-o ca si in cazul M300 intarzierile. Initial proiectul trebuia finalizat in 2009, dar s-a intins pana in 2012 datorita lipsei de bani. Desi UE contribuie cu 85% din fonduri, statul roman trebuie sa plateasca intai lucrarile, apoi dupa-aceea le poate deconta la Bruxelles. Cum nu s-au decontat la timp lucrarile catre constructor, ritmul lucrarilor a incetinit, practic s-a facut in ritmul in care s-a si finantat. Ma tem ca e aceeasi situatie si aici
      In privinta coridorului IV - ruta feroviara este Ct-B-Bv-Sighisoara-Blaj-Simeria-Deva-Arad. Asa cum reiese din articol e partial finalizata, partial in lucru, partial in pregatire pentru licitatie, adica e acoperita si va fi modernizata in proportie de 100%.
      Segmentul Simeria-Sebes-Sibiu-Brasov e pe alta magistrala de cale ferata, e o linie simpla, neelectrificata si nu este parte a coridorului pan-european.
  • 0 (0 voturi)    
    inca o oportunitate de a fura (Miercuri, 17 februarie 2016, 11:16)

    bl [utilizator]

    Si iacata inca o oportunitate de a fura miliarde din bani europeni! Pana nu ne tipa astia afara din UE.
  • +1 (1 vot)    
    reabilitare cf de mare viteza (Miercuri, 17 februarie 2016, 18:36)

    nae [anonim]

    Vedeti,daca nu mai e Viorel?Pai nu aranjase el cu chinezii sa ne faca autostrazi,cai ferate de mare viteza,centrale atomice si cate si mai cate?Numai ca s-a daramat blocul pe ei la cutremur!!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version