¬Incepand cu data de 17 februarie si pana pe 28 aprilie circulatia pe Podul de peste Dunare de la Giurgiu se va desfasura alternativ, pe o singura banda de circulatie, odata cu reluarea lucrarilor de rebilitare a podului. Compania de Autostrazi anunta care sunt restrictiile si ce alternativii au soferii care vor sa traverseze in Bulgaria.

Lucrari la Podul Giurgiu - RuseFoto: MT

"Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta participantii la trafic ca incepand astazi (17.02.2016), ora 12:00 pana la data de 28.04.2016, circulatia rutiera pe podul de la Giurgiu, situat pe DN 5 la km 64+884, se va desfasura alternativ, pe o singura banda de circulatie, pe sectorul cuprins intre km 64+525 ¬ km 64+940, din cauza lucrarilor care vor fi executate pentru reabilitarea podului", se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro.

Pe sectorul de drum cuprins intre km 63+600 ¬ km 64+940 vor fi instituite restrictii de viteza, astfel:

> 30 km/h pe sectoarele cuprinse intre km 63+600 ¬ km 64+525, respectiv km 64+852 ¬ km 64+940;

> 10 km/h pe sectorul cuprins intre km 64+525 ¬ km 64+852.

"In vederea evitarii unor blocaje in trafic, recomandam conducatorilor auto, ca pentru trecerea in Republica Bulgaria sa foloseasca si punctele alternative de trecere a frontierei, dupa cum urmeaza:

- Calafat (rutier);

- Bechet (trecere cu bacul);

- Zimnicea (trecere cu bacul);

- Calarasi (trecere cu bacul);

- Negru Voda (rutier);

- Vama Veche (rutier)."

Contractul de reabilitare a podului peste Dunare, Giurgiu - Ruse, a fost atribuit in luna octombrie 2014 Asocierii Collini Lavori S.p.A. - Tecnic Consulting Engineering, iar in luna noiembrie 2014 a fost emis ordinul de incepere a lucrarilor. Contractul de executie a lucrarilor are o durata de 16 luni, investitia fiind finantata din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin POS-T 2007-2013.

Din cele 16 luni, 2 luni reprezinta perioada de proiectare. Precizam ca lucrarile de reabilitare urmeaza a fi finalizate in primul trimestru al anului 2016, mai informeaza MT.

Lucrarile de reabilitare sunt primele practic dupa 61 de ani, la podul peste Dunare de la Giurgiu. Lucrarile constau in inlocuirea integrala a sistemului rutier (placi betonate si straturi asfaltice).

Podul de la Giurgiu, amplasat pe DN 5 peste Dunare, este cunoscut si sub numele de "Podul Prieteniei" . Podul este unul metalic, din otel, care leaga malul nordic romanesc de malul sudic bulgaresc, si respectiv orasele Giurgiu si Ruse.

Amplasat la 1 km aval de Giurgiu si la 4 km aval de Ruse, traversand Dunarea la km 488+700, de la gurile sale, podul a fost construit pentru trafic mixt, avand pe podul principal o cale ferata simpla in partea inferioara si o sosea cu doua benzi de circulatie la partea superioara.

Podul combinat de cale ferata si sosea peste Dunare, in zona Giurgiu - Ruse, dat in exploatare in anul 1954, are 37 deschideri si lungimea totala de 2223,92 m, din care 1168 m partea romana. Podul asigura circulatia feroviara pe linie simpla si traficul rutier pe doua benzi de circulatie corespunzator clasei E de incarcare.