​Circa 7 hectare de padure vor fi scoase din fondul forestier pentru ca santierul autostrazii A3 Gilau - Nadaselu, ce se construieste langa Cluj-Napoca, sa poata fi continuat, emiterea unei astfel de decizii fiind tergiversate de aproape un an de zile. Autostrada se afla in stadiu avansat de executie, iar zona de circa 800 de metri catre strabate padurea era singurul loc pe care constructorul nu s-a putut apuca pana acum de treaba, desi lucrarile au debutat de aproape doi ani. Atata timp cat nu vor exista neintelegeri intre constructor si autoritati, exista sanse reale ca tronsonul sa fie terminat in acest an.

Zona cu padure inc are s-a blocat A3 Gilau - NadaseluFoto: Captura YouTube

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania informeza ca ieri, 01.03.2016, a fost emis ordinul de ministru pentru aprobarea scoaterii definitive din fondul forestier national a suprafatei pe amprenta careia va fi realizat obiectivul "Autostrada Transilvania, sector 3A, Cluj Vest Gilau - Mihaiesti, intre km 4+650 - km 5+550", beneficiar statul roman, se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro

Potrivit CNADNR, terenul face parte din fondul forestier national, este proprietate publica a statului, aflat in administrarea Ministerului Transporturilor, prin Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - SA, "fiind dobandit in conditiile Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica, necesara realizarii unor obiective de interes national, judetean si local, cu modificarile si completarile ulterioare, fiind amplasat pe raza Ocolului Silvic Gilau din cadrul Directiei Silvice Cluj".

Scoaterea definitiva din fondul forestier national a terenului mentionat se face cu defrisarea vegetatiei forestiere.

Sectorul 3A, Cluj Vest Gilau - Mihaiesti, intre km 4+650 - km 5+550 face parte din tronsonul de autostrada 3A1 (km 0+000 - km 8+700), Gilau - Nadaselu, in acest moment progresul fizic fiind de 68.42%.

Santierul celor 8,7 km a ramas blocat pana in prezent in zona padurii, o decizie de scoatere a acestei suprafete din fondul forestier fiind tergiversata deja de mai bine de un an. Inafara de aceasta zona, constructorul a inaintat substantial cu lucrarile pe celelalte tronsoane.

Cu toate acestea, din cauza tergiversarilor birocratice, termenul contractul initial de finalziare a lcurarilor - aprilie 2016 - nu va putea fi respectat, insa Compania de Autostrazi sustine ca lucrarile vor fi terminate pana la finalul acestui an.

Totusi, trebuie mentionat ca finalizarea lucrarilor in acest an depinde si de relatia dintre constructor si autoritati, in utlima vreme existand un conflict intre cele doua parti.

HotNews.ro a scris in exclusivitate in urma cu o saptamana ca rezilierea contractului ar putea fi iminenta in conditiile in care CNADNR vrea reducerea contractului, acuzand constructorul ca a facut economii in lucrarile realizate, desi acestea respecta proiectul avizat tocmai de catre CNADNR si certificat de catre consultantul independent.

Ulterior, la o vizita pe santier, ministrul Transporturilor, Dan Costescu a precizat ca exista o negociere mai dura cu constructorul, dar ca nu se pune problema rezilierii.