MasterPlanul general de Transport (MPGT), documentul strategic care prezinta principalele proiecte de infrastructura pe care statul roman intentioneaza sa le implementeze pe urmatorii 15 ani, va fi dezbatut la final de martie intr-o ultima sedinta cu oficialii Comisiei Europene pana la o aprobare prin lege, a declarat Marcel Bolos, secretar de stat in ministerul Transporturilor intr-o conferinta organizata de Capital. "Este pentru prima data cand Romania are coridoare de importanta internationala. Daca cineva ar schimba traseul acestor coridoare este prevazuta o pedeapsa cu privarea de libertate", a declarat Bolos.

Scenariul pesimist din MPGT pana in 2020Foto: Hotnews

"A fost greu sa ajungem in acest stadiu cu acest document. Mai avem o dezbatere finala la CE pe 22 martie aceasta fiind ultima dezbatere. Apoi va putea intra pentru aprobare. Nu sunt doar proiecte aruncate pe hartie", a declarat Bolos. Potrivit Capital, acesta a mai declarat ca masterplanul se va aproba in guvern pana pe 15 aprilie. Iar pana la finalul lunii martie acesta va fi trimis Parlamentului pentru aprobare.

Potrivit secretarului de stat, unul dintre criteriile asupra caruia s-a discutat cu membrii CE a fost cel al sustenabilitatii economice. "Este pentru prima data cand Romania are coridoare de importanta internationala. Daca cineva ar schimba traseul acestor coridoare este prevazuta o pedeapsa cu privarea de libertate", a declarat Bolos.

Potrivit oficialului, MPGT-ul va fi implementat pana in anul 2030 cand vine vorba de infrastructura de transport.

Despre MPGT si despre proiectele incluse in cadrul acestui document, pe larg aici.