Schimbare de strategie la metrou. Magistrala 5 ar putea sa nu se mai faca de la Iancului spre Pantelimon pentru ca s-a reabilitat linia de tramvai / Surse: "Se va reanaliza studiul cost-beneficiu"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 16 martie 2016, 12:50 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Nereguli la metrou
Foto: Hotnews
Magistrala 5 de metrou se va termina la Iancului si nu va mai continua spre Pantelimon pentru ca acolo Primaria Capitalei a reabilitat linia de tramvai, a declarat marti un secretar de stat de la Ministerul Fondurilor Europene. Cu toate acestea, surse din ministerul Transporturilor au explicat pentru HotNews.ro ca decizia de a "scurta" M5 nu este luata, iar proiectul tronsonului Iancului-Pantelimon a fost gandit spre implementare pentru dupa 2023. "Se va face un nou studiu cost-beneficiu sa se determine daca renteaza acel tronson. Pana atunci, accentul va fi pe tronsonul Eroilor - Universitate - Iancului", au explicat sursele HotNews.ro.

"S-a refacut linia de tramvai care leaga Piata Iancului de Pantelimon, motiv pentru care Magistrala 5 se va opri la statia Iancului, nu va mai cuprinde partea a doua", a declarat, marti, secretarul de stat in Ministerul Fondurilor Europene, Emanoil Dascalu la o conferinta organizata de Capital.

"Linia de metrou e planificata pana in Pantelimon, insa intrebarea se pune daca primaria, care e beneficiarul lucrarii, e interesata si se pare ca nu e interesata. Exista finantare pentru linia spre Otopeni. Partea centrala e una pe care ne-o dorim. Vorbim de o dezvoltare a intregii zone, nu doar pentru cei care vin de la aeroport. Daca tot avem aceasta sansa, s-o facem", a declarat Dascalu.

UPDATE 15:00 Dan Costescu, Ministrul Transporturilor: "Nu vreau sa comentez declaratiile persoanelor din alte ministere. Nu stiu pe ce se bazeaza. Probabil ca dumnealui are infromatii din alte zone."


Cu toate acestea, surse din Ministerul Transporturilor au declarat pentru HotNews.ro ca decizia de a scurta Magistrala 5 de metrou nu este luata, iar tronsonul de la Iancului la Pantelimon a fost, mai degraba amanata pentru dupa anul 2023, timp in care se vor reface anumite calcule, iar accentul in anii ce urmeaza se va transpune pe realizarea tronsonului Eroilor - Universitate - Iancului, mult mai important din punct de evdere al traficului si al continuarii actualelor lucrari de pe M5.

Cat priveste tronsonul Iancului - Pantelimon, "se vor reanaliza anumite calcule si se va reface studiul cost-beneficiu pentru a se vedea daca aceasta portiune mai renteaza, in conditiile in care acolo s-a modernizat linia de tramvai", au explicat sursele mentionate.

Despre modernizarile bulevardului Iancului realizate de Primaria Capitalei, puteti citi aici.



---

In prezent, din Magistrala 5 de metrou se afla in executie tronsonul drumul Taberei (raul Doamnei) - Eroilor 2 (Opera), cu termen de punere in functiune prima parte a anului 2017. In planurile Metrorex, dupa acest trnson ar fi urmat realizarea celorlalte tronsoane, intai Iancului - Pantelimon si apoi Opera - Universitate - Iancului, avand in vedere ca este un tronson lung, dificil de realizat pentruc a strabate zona istorica a Capitalei, dar si foarte scump.

Totusi, informatiile din ultimele luni arata ca Metrorex se va orienta in viitorul apropiat spre implementarea prioritara a proiectului de metrou spre aeroportul Otopeni, Magistrala 6. Potrivit intentiilor anuntate de autoritati, licitatia de executie ar urma sa fie lansata chiar de anul acesta, incercandu-se o finalizare pana in 2020, momentul in care Bucurestiul va gazdui meciuri de la Campionatul European de Fotbal. Totusi, sansele ca o realizare pana la acel termen sunt infime.

In acelasi timp, pe masa Transporturilor exista si proiectul modernizarii si extinderii actualei linii de cale ferata pana sub Aeroportul Otopeni, unde ar urma sa fie realizata o gara multimodala. Proiectul ar fi mult mai ieftin si ar avea sanse mai amri de realizare pana in 2020. Totusi, proiectul M6, desi costa circa 1 miliard de euro, este mult mai avansat in implementare.

Magistrala 6 de metrou pana la Aeroportul Otopeni: Cat mai e pana la inceperea lucrarilor, care sunt planurile oficiale, de unde ar putea veni banii si cand ar putea fi gata






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















12048 vizualizari

  • +27 (29 voturi)    
    A dreaqu linie de tramvai (Miercuri, 16 martie 2016, 13:03)

    Adri4n [utilizator]

    cum s-a reabilitat asa dintr-o data, neprevazut. De parca ar fi cazut meteoritul.
    Idiotii care planifica infrastructura orasului nu stiau ca e planificata reabilitarea aia si sa o ia in considerare la calcul de la bun inceput?
    Dar aia care au reabilitat tramvaiul? Nu stiau ca e planificat si metroul si ca poate nu mai e nevoie de reabilitare. Fiecare planifica cum are chef, ca doar merge si asa. Si vedem noi dupaia daca iese ceva. Daca nu, nu. Ghinion

    Dar asa se intampla cand incompetenta si miserupismul e la cote maxime. Dormiti bine bucuresteni si acum la alegeri votati aceeiasi cretini ca sigur se vor schimba lucrurile in bine.
    • +5 (7 voturi)    
      Inginerie romaneasca (Miercuri, 16 martie 2016, 15:30)

      asdfghj [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

      Pai nu stiai cum construiesc romanii un pod? Pornesc de la ambele capete. Daca se potrivesc la mijloc, atunci avem un pod. Altfel, avem doua.
      • -1 (3 voturi)    
        Metrou Otopeni = bani aruncati (Miercuri, 16 martie 2016, 22:19)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui asdfghj

        1) Linia de metrou București - Otopeni este un proiect nejustificat din punct de vedere al traficului.
        2) Pantelimon - Iancului se realizează mai ușor decât Eroilor-Iacului, tronson ce presupune linie și stații de mare adâncime (nepractice) pentru a nu afecta clădirile vechi de pe marginea bulevardelor pe sub care va trece metroul.
        • -1 (3 voturi)    
          in plus (Joi, 17 martie 2016, 8:18)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Bucuresti - Otopeni e o tampenie atata timp cat exista cale ferata... hai sa facem legatura garii de nord cu aeroportul si daca peste ani si ani nu o sa mai avem ce face cu banii sa facem si linie de metrou... eventual la suprafata ca nu are sens sa o bagi pe sub pamant si pe deasupra sa fie camp.
        • +2 (2 voturi)    
          degeaba le explici (Joi, 17 martie 2016, 16:03)

          Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Tot minusuri iti iei fiindca berbecii vor musai metrou la aeroport care sa ii duca tot la gara ca si linia de tren..
  • +8 (10 voturi)    
    Haos! (Miercuri, 16 martie 2016, 13:22)

    zro [utilizator]

    Haos! Asta meritam!
  • +12 (12 voturi)    
    ... (Miercuri, 16 martie 2016, 13:25)

    a.nonim [utilizator]

    E o prostie. Pana la Iancului-Pantelimon trebuie facut Eroilor-Universitatii si Universitatii-Iancului. Nu are logica sa construiesti din doua capete si sa ai doua jumatati de magistrala neconectate.
    Iar constructia Eroilor-Iancului va dura cel putin zece ani. Ori durata de viata a reabilitatii e cam tot atat (presupunand ca va rezista mai mult de trei ani). Deci situatia este perfecta, la expirarea duratei de viata, nu se mai reabiliteaza ci se construieste metroul. Dar probabil cineva are interesul sa se faca alte proiecte, nu cele care ar decongestiona traficul in interiorul orasului.
  • +11 (11 voturi)    
    Nu mi se pare in regula... (Miercuri, 16 martie 2016, 13:32)

    BPM [utilizator]

    Bulevardul pe care circula linia de tramvai este foarte ingust... de ce se prefera transportul de suprafata in locul celui de subteran?
    Cu metroul ajungi mult mai repede si se descongestioneaza mult transportul de suprafata... da, este mai scump ca investitie initiala dar pe termen lung beneficiile sunt mai mari...parerea mea
    • +1 (1 vot)    
      resursele sunt limitate.. (Joi, 17 martie 2016, 3:36)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui BPM

      pe termen lung putem sa ne propunem sa tragem cate o linie de metrou pe fiecare bulevard care se intersecteaza cu inelul median. totusi, daca e sa vorbim de prioritati, care sunt cartierele fara o legatura rapida catre centru? linia asta de tramvai noua permite viteze comparabile cu metroul, desi are statii mai dese. Pentru locuitorii din zona respectiva este deja un avantaj considerabil. Pacat ca nu se duce investitia pana la capat - o linie de tramvai rapid care sa mearga pe pache protopopescu pana in intersectia cu mosilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Mdea (Vineri, 18 martie 2016, 18:31)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui BPM

      De fapt, toti cei care comenteaza aici rateaza esentialul din articol.
      Adica: Trebuie sa se faca naiba odata metroul ala spre Otopeni!

      Ce daca exista tren pana langa Otopeni, ar mai fi de facut vreo 3km de linie, un pasaj peste DN (sau tunel) si un terminal.
      Ce daca din Iancului in Pantelimon metroul ar fi folosit de sute de mii de oameni (autobuzele erau tot timpul pline la Iancului)
      Ce daca pe urma poti scoate tramvaiul de deasupra
      Ce daca la 2 statii dupa Iancului ai avea statia de la Stadionul National, inca un proiect care a papat sute de milioane.
      Ce daca pe urma ai putea face o linie de metrou Pantelimon-Pipera, sa zicem, si ar mai crea un traseu pt sutele de mii de oameni care muncesc in Nord.
      Ce daca intre timp Aeroportul Baneasa s-a inchis pentru pasageri/curse low cost

      Astea sunt subtilitati. E mai important sa ai metrou spre Aeroportul Otopeni. Fac pariu ca va fi de subteran tot traseul, chiar daca e camp peste 50% din traseu.

      Apropo, nici locuri de parcare nu prea mai sunt pe bulevardul ala, si parca reabilitarea a durat vreo 2 ani?
  • +3 (9 voturi)    
    Curios (Miercuri, 16 martie 2016, 13:39)

    silmix [utilizator]

    Ce e cu puzderia de statii...

    Dristor - Victoriei 7.3 Km - 5 statii
    Cismigiu-Granitul Pantelimon 8km 12 statii.

    Inteleg ca e bine sa fie mai dese statiile de metrou dar o sa fie unele guri de metrou la nici 4 min de mers pe jos una de alta.

    Nu e viabil economic de nici un fel.

    Nu mai vorbim ca va dura o gramada calatoria cu metroul din cauza atator opriri si faptului ca nu va mai putea merge cu viteza ca pana sa accelereze trebuie sa franeze.
    • 0 (6 voturi)    
      cam asa e in Viena (Miercuri, 16 martie 2016, 14:13)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      si e cel mai bun metrou din europa cu siguranta
      • +2 (4 voturi)    
        mai calculeaza (Miercuri, 16 martie 2016, 14:43)

        silmix [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        In primul rand doar U3 ajunge la densitatea de statii din proiectul nostru.

        Toate celelate au cam 200 de metri in plus fata de ce vrem noi sa facem.

        Al doilea e numarul de garnituri de tren pe care il au la dispozitie austriecii. Cu 50 de eurocenti calatoria vs 2.2 Euro la ei nu o sa reusim nicodata sa avem numarul ala de garnituri si iar ne intoarcem la problema ca va veni unul din an in paste.
        • 0 (0 voturi)    
          si pe U6 si U4 sunt statiile dese (Miercuri, 16 martie 2016, 15:47)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui silmix

          dar daca calculam cat costa abonamentul pe an in Viena eu zic ca in bucuresti pretul nu e foarte mic... si mai tine cont ca in bucuresti nu sunt atatea linii ca in Viena.

          Nici in Viena nu vin chiar extrem de des... avantajul acolo e ca s-au dezvoltat mai multe zone si angajatii nu merg toti doar intr-o directie. nu e ca in bucuresti unde toti migreaza dimineata spre nord iar seara de acolo spre oras.
        • 0 (0 voturi)    
          si daca tot facem referire la Viena (Miercuri, 16 martie 2016, 15:48)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui silmix

          eu zic ca ar fi bine sa mai facem metrou si la suprafata unde se poate. De ex Dr.Taberei se putea face 90% la suprafata, deasupra spatiului verde dintre benzi
      • 0 (2 voturi)    
        si in Paris (Miercuri, 16 martie 2016, 16:06)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        In Paris chiar nu merita sa mergi cu metroul 1 - 2 statii; pana intri si iesi din metrou, pana vine si pana ajunge unde ai vrut, ajungi mai repede pe jos ;)
        Cu toate astea, mie metroul parizian mi se pare f. bun si nu cred ca e "rau" faptul ca statiile sunt apropiate! Ar fi, d.ex., EXCELENT daca ar mai exista in Bucuresti statii intre Universitate - Romana, Unirii - Izvor, Victoriei - CdG samd. ;)
    • +1 (1 vot)    
      ... (Joi, 17 martie 2016, 11:27)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      M3 face 25 de minute de la Preciziei pana la Anghel Saligni. Adaugand 20 de minute pe jos sau cu alte mijloace, ajungi la un rezonabil 45-50 de minute in care traversezi la propriu tot orasul. Asta inseamna ca poti sa lucrezi intr-un capat al orasului si sa stai in celalalt fara probleme.
      La un numar dublu de statii, se dubleaza si timpul, deci ajungi la 70-75 de minute. Practic nu mai e rentabil sa lucrezi in celalalt capat al orasului.
      Mai sunt si alte aspecte. In primul rand nu toata lumea sta "la bulevard", de fapt majoritatea calatorilor vin de pe strazile secundare. Pentru ei este practic indiferent ca statia este la 400 sau 700 de metri. Alt aspect e reprezentat de costuri. In conditiile in care nu sunt acoperite nici macar costurile de exploatare, nu mai vorbim de profit, nu e tocmai intelept sa dublezi numarul de statii, si asfel si costurile. Dar aici sunt alte interese. Firme care construiesc, firme de curatenie, de paza, etc.



      PS: Cei care sustin ca "afara" statiile sunt dese, nu iau in calcul un alt aspect. Acolo sunt doua tipuri de metrouri (sau trenuri de suprafata), unul rapid, cu statii rare, si altul de cartier cu statii dese. Cei care merg pe distante lungi, folosesc trenul sau metroul rapid, altfel nu renteaza.
  • +1 (9 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 16 martie 2016, 13:41)

    [anonim]

    • +6 (10 voturi)    
      Ia mai calculeaza (Miercuri, 16 martie 2016, 14:24)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui

      Ceausescu a facut fix 116 km de autostrada din 67 cand au inceput lucrarile la a1.

      116 in 22 de ani.

      Din 89 pana acum s-au facut 563 de km in 27 de ani.
      De cam 5 ori mai multi ca pe vremea lu neanicu.

      Iti mai aduci aminte cum a fost facut metroul magistrala 1 in capitala?

      Stii cat a durat? 7 ani primele 6 statii.
      • -1 (9 voturi)    
        Nu e vorba numai despre "autostrada" (Miercuri, 16 martie 2016, 15:07)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        Nu e vorba numai despre "autostrada", hatere. Omul are dreptate. Daca Romania continua in ritmul lui Ceausescu, acum avea 2000 de km de autostrada.

        In plus, vad ca la voi, haterii ce rezolvati din click problemele (precum asta cu tramvaiul-metroul) e normal sa-l acuzati pe Ceausescu si ca nu aveati feisbuc, sa va textati de la aceiasi masa.
        • +6 (10 voturi)    
          inapoi la ocmunism (Miercuri, 16 martie 2016, 15:18)

          silmix [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Mai cand nea nicu a facut 116 in 22 de ani cum ajungea el la 2000.

          Si mai ales , mai tii minte cum se circula pe vremea lui?

          Cum era cu ratia la benzina?
          • -3 (5 voturi)    
            Hatere, (Miercuri, 16 martie 2016, 17:39)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui silmix

            Hatere, tara care - literalmente - azi cumpara lumea.... e China, o tara comunista. Asta, apropos de indobitocirea in masa: capitalism vs comunism pe care o propagi matale pe aici. Singurul lucru care conteaza este daca guvernarea este pentru populatie sau pentru altii, iar aici, secaturile din ultimii 27 de ani, Isarescu y compris, au esuat lamentabil. E dreapt, in grade diferite, unii, precum cei sustinuti de haterii de serviciu (5% din populatie- votantii lui Macovei, Udrea) ajungand sa pupe clante straine de ambasade deja la modul libidinos.
            In contextul asta, oricine are o pozitie putin mai verticala e patriot, iar Ceausescu e model ! In rest, cand istoricii neincrancenati or sa judece faptele lui Ceausescu in contextul si complexitatea lor, ei bine, atunci Ceausescu va fi asezat la locul lui corect in istorie.
            Pana atunci, frustratii, libidinosii, si prostii isi dau cu parerea ! D'aia e Romania cum e, ca prostii au ajuns prea sus.
      • +3 (7 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 16 martie 2016, 16:10)

        [anonim] i-a raspuns lui silmix

        • 0 (0 voturi)    
          dar ... (Joi, 17 martie 2016, 8:19)

          Zodrac [utilizator] i-a raspuns lui

          Blocurile Ceaușiste sunt cele care au fost gadine prost, cat mai ingamadite, fără parcuri, fără locuri de parcare, fabrici construite în vârf de munte, toate drumurile care trec prin mijlocu satelor.
  • +1 (3 voturi)    
    mda... (Miercuri, 16 martie 2016, 13:44)

    liviu_ [utilizator]

    de ce nu pot sa lucreze la mai multe proiecte de-o data?! sau atunci n-ar mai fi bani de furat....

    oricum suntem de rasul curcilor
  • +3 (5 voturi)    
    Nu NEGHIOBII decid viitorul unui oras (Miercuri, 16 martie 2016, 14:09)

    Sparafucile [utilizator]

    Sau nu ei ar trebui sa-l decida . O magistrala de metrou este o constructie strategica si realizarea ei trebuie decisa numai si numai de capete rotunde . Nu de capete patrate . Pai se compara capacitatea de transport a unei prapadite de linii de tramvai cu capacitatea unei magistrale de metrou ? La 6 minute , metroul daca vine , poate stramuta mase imense de oameni si asa trebuie privite lucrurile in perspectiva unui oras tot mai aglomerat . Pe logica potrivit careia daca exista o linie de tramvai la suprafata nu mai e nevoie de metrou pe dedesubt ar fi trebuit ca acuma ramura Nicolae Grigorescu - Anghel Saligny sa nu mai existe . S-avem iertare , dar o neghiobie mai mare ca aceasta nu auzi in fiecare zi .
    • +6 (8 voturi)    
      . (Miercuri, 16 martie 2016, 14:33)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      O retea de tramvaie performanta poate sa rivalizeze cu metroul dar in anumite conditii..

      Linia 41 e un exemplu.

      Atata timp cat poti sa dai drumu la 6 tramvaie unul dupa altul , atata timp cat pot sa opreasca doua tramvaie in acelasi timp intr-o statie si poti sa ai cate vrei tu pe o portiune da rivalizeaza cu metroul care din motive de siguranta trebuie sa pastreze distante mari intre garnituri si nu au voie sa fie la mai putin de doua statii (guri de evacuare) intre ele.

      DAR

      Nu e cazul liniilor de pe Iancului care nu se vor deplasa nici in vis cu viteza liniei 41.
  • +3 (5 voturi)    
    Inca o decizie stralucita!!! Bravo! Bravo! (Miercuri, 16 martie 2016, 14:19)

    axxelbe [utilizator]

    Decat sa faci, e mai bine sa nu faci!
    Dar nu mai bine sa nu faca nici in Drumu Taberei, ca e linie de troleibuz. Si nici spre aeroport. Ce, aia care o sa vina cu campionatul de fotbal, nu pot sa ia maxi-taxi?
    Adica, de ce sa se cheltuiasca banii, cand Primaru' fantoma nu e interesat. Adica "interesat"! Ca, de cand cu DNA-ul nu prea se mai poate "interesa" nimeni si atunci de ce sa te complici?
    Ma bucur ca "Marea Schimbare" a reusit si ca toate merg struna!
    Astept momentul cand in Bucuresti nu se va mai putea circula DELOC nicicum si va trebui sa purtam masti ca sa putem respira, ca in China.
  • +9 (9 voturi)    
    Invitatie in tramvaiul 14 (Miercuri, 16 martie 2016, 14:19)

    Carcalete [utilizator]

    Invit autoritatile "competente" sa se gandeasca la o schimbare de strategie mergand cu tramvaiul 14.
    Sau, si mai bine, cu autobuzul 335.

    De preferat ca aceasta "meditatie" sa fie facuta dimineata. Sau seara.

    P.S. Si in timp ce "mediteaza" la schimbarea de strategie sa isi fereasca buzunarele de sutii din Pantelimon.
    • 0 (0 voturi)    
      14 ca 14 dar 36-le (Joi, 17 martie 2016, 8:21)

      Zodrac [utilizator] i-a raspuns lui Carcalete

      Coșmarul vieții mele firma și-a mutat sediul în pipera.
  • +1 (3 voturi)    
    beneficiu (Miercuri, 16 martie 2016, 15:00)

    TrueBlue [utilizator]

    Mi-a placut asta cu cost-beneficiu. Limbajul anilor socialisti.
  • +5 (7 voturi)    
    nici trenuri nu ne prea trebuie (Miercuri, 16 martie 2016, 15:10)

    tecumseh [utilizator]

    ca doar avem coloane oficiale. cum ? nu au toti ? a, doar noi ca suntem smecheri. asta e, ce vreti acum, "hotel" ? :)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by