In ce stadiu e autostrada Pitesti - Sibiu, viaductul peste Somes pe autostrada A3 de langa Cluj-Napoca si sectiunea cu tunele de pe autostrada A1 Lugoj-Deva

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Traseele propuse pentru A1 Pitesti - Sibiu
Foto: Hotnews
Pe sectiunile de capat ale autostrazii Sibiu - Pitesti va incepe studiul geotehnic in perioada urmatoare, a anuntat directorul CNADNR, Catalin Homor. Studiul de Fezabilitate are termen de finalizare pana la finalul anului, iar apoi autoritatile vor scoate la licitatie proiectarea autostrazii pentru toate sectoarele. Viaductul de autostrada peste Somes, pe A3 langa Cluj-Napoca, va fi scos la licitatie in luna mai, cu un termen de finalizare de o luna. In iunie, conform CNADNR, va fi scoasa la licitatie si sectiunea cu tunele pentru ursi de pe A1 Lugoj-Deva, Lot 2.

A1 Sibiu - Pitesti

"Am infiintat acea Unitate de Implementare a proiectului Sibiu-Pitesti, iar toate analizele realizate pana in momentul de fata au fost agreate si de catre reprezentantii CE. Astfel, deja avem pentru sectiunile 1 si 5, fiind un traseu comun calificat in finala, certificarea cum ca evaluarea si analizele sunt realizate la o calitate superioara. Se poate trece in perioada urmatoare la studiul geotehnic, la foraje in teren. Graficile sunt respectate", a declarat seful de la Autostrazi, Catalin Homor.

"Pentru sectoarele 2,3 si 4, au fost calificate doua variante de traseu din sapte. Cele doua variante au un traseu comun in proportie de 70%, dar ca sa nu mixam sectoarele, ne concentram pe sectoarele 1 si 5 care sunt sigur pe un traseu comun si vor fi demarate lucrarile pentru studiul geotehnic. Pe sectoarele de mijloc analiza e destul de avansata, dar e in functie si cum merg discutiile cu reprezentantul Comisiei Europene", a spus Homor.
Termenul de finalizare a Studiului de Fezbailitate ramane decembrie 2016 pentru tot contractul, iar pentru sectoarele 1 si 5 termenul este iulie 2016.

"Urmatoarea etapa o reprezinta proiectul tehnic pe care il vom licita separat pe toate sectoarele. Va trebui sa fie un singur proiectant care sa integreze toate sectiunile", a explicat Homor.

Viaductul peste Somes de pe A3 langa Cluj-Napoca


Viaductul nefinalizat de la Gilau
Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Langa Cluj-Napoca, intre localitatile Gilau si Nadaselu, circa 9 km din autostrada A3 sunt in stadiu avansat de constructie, cu sanse reale de a fi gata in acest an. Cu toate acestea, intre acest "ciot" de autostrada si restul de 54 de km pana la Campia Turzii, lipseste un viaduct ce a ramas cosntruit partial inca de pe vremea Bechtel. Fara realizarea acestui viaduct, cele doua bucati de autostrada - cea finalizata si cea in constructie - nu ar fi unite intre ele.

"Podul peste Somes, pe autostrada A3, a fost licitat anul trecut. Din cauza documentatiei de proasta calitate procedura a fost anulata. In momentul de fata am contractat lucrari de reproiectare astfel incat sa aducem calitatea documentatiei de atribuire la un minim astfel incat rezultatul final sa fie unul scontat, urmand ca in luna mai sa licitam lucrarile", a declarat Catalin Homor.

"Termenul de realizare a acestui proiect este o luna, pentru ca in mare parte el este executat", a spus directorul CNADNR.

Tunelele de pe A1 Lugoj - Deva


Tunelurile pentru ursi de pe Lugoj - Deva Lot 2
Foto: Hotnews
In urma cu doua luni, CNADNR accepta solutia propusa de constructorul Lotului 2 din Autostrada A1 Lugoj - Deva cu privire la sectiunea unde sunt impuse tunele pentru autostrada  care sa asigure un coridor de mobilitate pentru animalele din zona. In presa, tunelurile au ajuns sa fie cunoscute drept "tunelurile pentru ursi", desi teoretic tunelurile vor deservi autostrada si autovehiculele, iar fauna va putea trece pe deasupra.

CNADNR aproba atunci unirea a doua tunele intre ele, practic un singur tunel mai lung.

"Cat priveste sectorul din Lugoj-Deva, Lot 2 - sectiunea cu tunele - proiectul tehnic este in Companie si mai trebuie sa priemasca un aviz. In luna iunie va fi scos la licitatie pentru constructie", a precizat luni Catalin Homor.


Citeste mai multe despre   























Citeste pe Stirile ProTV

Un indian a cunoscut o romanca pe net, s-a indragostit de ea si a cerut-o de sotie. Ce facut tanara dupa ce a primit inelul

Dragostea n-a fost doar oarba, ci si paguboasa pentru un barbat stabilit in Dubai, caruia i-a furat inima o tanara olteanca. Credul, omul a cerut-o de nevasta si i-a facut daruri scumpe, dar ea era interesata numai de portofelul barbatului.

28094 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    pai da! (Marţi, 5 aprilie 2016, 13:03)

    Codruta N [utilizator]

    Ca studiile geotehnice pentru un traseu care traverseaza zona de deal, depresiuni si un intreg lant muntos se fac de pe o luna pe alta...! >:
  • +8 (8 voturi)    
    responsabilii au fost pedepsiti? (Marţi, 5 aprilie 2016, 13:11)

    bispider [utilizator]

    "Podul peste Somes, pe autostrada A3, a fost licitat anul trecut. Din cauza documentatiei de proasta calitate procedura a fost anulata."

    sunt curios, au cazut niste capete din CNADNR pentru greseala asta si intarzierea cauzata? macar o penalizare la salar.
    • +4 (4 voturi)    
      mda (Marţi, 5 aprilie 2016, 15:59)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui bispider

      sa cada capete in romania ???

      probabil respectivii au fost promovati si mutati pe posturi mai inalte unde sa nu faca nimic...

      asa e in romania, faci belele.. te promoveaza si te face director, sa stai degeaba pe bani frumosi, macar sa nu mai faci prostii la licitatii

      stiu eu exemple de indivizi paraleli care lucreaza la APIA, si efectiv nu ii puteau da afara, ca aveau nu stiu ce cunostiinte pe la partid.

      asa ca sefa noastra i-a promovat, sa nu mai opereze dosarele agricultorilor, ca faceau numai prostii, conturi gresite, cifre aiurea.. etc

      si noi fraierii care munceam zilnic 12 ore si ne treceau 300 de dosare prin maini... eram tinuti la respect, nici nu se putea problema de plata pentru orele sau munca suplimentara...

      eram 15 oameni din care numai 7 lucrau efectiv, restul plecau prin pauze de masa la ora 12 si se intorceau dupa ora 15... iar vinerea programul se termina la ora 13:00 fix, iar noi ramaneam in urma sa facem dosarele, ca ramaneau agricultorii fara bani

      asa e si prin CNADR... 30% muncesc pentru restul de 70%
  • +2 (2 voturi)    
    SF este un fleac pe liga faza de proiectare !!! (Marţi, 5 aprilie 2016, 16:28)

    andreesanu [utilizator]

    Daca un SF dureaza un an jumate !!! ,atunci faza de proiectare -detaliile de inginerie se vor termina in 10-15 ani !,iar executia in urmatorii 25 de ani !!!.
    Culmea incompetentei si iresponsabilitatii ,asta-i calificativul pentru CNADNR si ministerul NEPUTINTEI NATIONALE !!!
    • 0 (2 voturi)    
      Anafwken se intoarce; (Marţi, 5 aprilie 2016, 21:10)

      Miky113 [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Vazand ursii atata plictiseala la ciotul Pitesti-Sibiu, sau hotarat sa mute hibernarea in padurea Nadasel, tocmai renovata;

      Acolo se pare ca nu se aud canii din Dealu Negru, si daca e sa traga o pipa, trec in Ukraina ca aici nu e data legea antifumat, nu e nevoie de tunel si nici de viza schengen.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi