​Autostrada A3 Campia Turzii - Targu Mures: A fost semnat contractul pe ultimul lot ramas fara constructor, intre Iernut si Chetani / 98 de milioane de euro pentru 18 km de autostrada

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 6 aprilie 2016, 16:41 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

A3 - Lotul Iernut - Chetani
Foto: Esri
Compania de Autostrazi a semnat contractul pentru ultimul lot din Autostrada A3 Campia Turzii - Targu Mures ce inca nu avea un cosntructor, lotul 2 Iernut - Chetani din sectiunea Ogra - Campia Turzii. Contractul pentru cei circa 18 km a fost semnat cu asocierea Astaldi - Max Boegl - Astalrom - Consitrans pentru suma de 438 de milioane de lei, la aproape doi ani de la lansarea licitatiei.

CNADNR anunta ca s-a semnat contractul cu asocierea ASTALDI SPA – MAX BOEGL ROMANIA SRL – ASTALROM SA – CONSITRANS SRL pentru Lotul 2, Iernut - Chețani, km 3+600 - km 21+500 din cadrul Sectiunii 2A: Ogra - Câmpia Turzii din autostrada A3 Cmapia Turzii - Targu Mures.

Contractarea lotului vine la peste un an de la prima decizie de atribuire, contestata ulterior succesiv si reevaluata, si la aproape doi ani de la demararea licitatiei.

Valoarea contractului este de 437.630.890,05 lei, fără TVA. Termenul de execuție este de 4 luni  - Proiectare, 12 luni  - Execuție lucrări și 48 luni  - Perioada de garanție.

Finanțarea obiectivului va fi asigurata din fonduri europene prin POIM – Fondul de Coeziune 75% și de la Guvernul României (25%).

Restul contractelor au fost semnata in urma cu un an, dar in urma tergiversarilor nici pana in ziua de azi nu au debutat lucrarile in teren.

    Autostrada A3 Campia Turzii - Ogra - Tg. Mures - De la afacerea Bechtel, la fondurile europene ce se pierd


Citeste mai multe despre   



















23668 vizualizari

  • +4 (16 voturi)    
    la Croati prin munti (Miercuri, 6 aprilie 2016, 17:00)

    MBA [utilizator]

    e doar 3 Mil Euro/Km, la noi prin campie si deal, 6 Mil Euro/Km. Sa vedeti cum vor zornai catusele peste cativa ani pe aceasta semnare de contract...
    • +5 (17 voturi)    
      ce campie visezi ma? (Miercuri, 6 aprilie 2016, 17:11)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui MBA

      ai fost pe acolo sa vezi ce conditii sunt? toate dealurile si vaile alea se misca, pentru ca sunt din argila. Terasamentul aici e foarte scump, pentru ca trebuie si materiale speciale si tehnica de lucru se schimba.
      • +6 (8 voturi)    
        am vazut si pana acum.... (Miercuri, 6 aprilie 2016, 17:38)

        Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui levierul

        ce tehnici si materiale speciale au folosit...o tzara mai la vale, pe la Orastie de nu ma insel :)
        P/S: totusi nu inteleg cum dracu pot sa existe 4 companii inghesuite pe 18 kilometri. Chiar nu exista un gigant in domeniu care sa faca treaba cap coada dupa standarde proprii?
        • +4 (6 voturi)    
          hai ca nu-i greu (Miercuri, 6 aprilie 2016, 22:21)

          igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

          Goagal e pretenarul nostru.

          Consitrans se ocupa in principal de consultanta si supervizare.
          Astalrom de inchirierea de utilaje - e controlata de Astaldi.
          Deci in principiu e vorba de doua firme: Astaldi si Max Boegl. Adica cele doua firme care au facut tronsonul Cernavoda-Constanta din A2, tronson care mie mi se pare cel mai reusit.
          • -1 (3 voturi)    
            lasa google.... (Miercuri, 6 aprilie 2016, 22:52)

            Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

            si mai citeste o data ce am scris. Totusi ma repet: ideea era daca ar putea gasi o firma gigant care sa aiba toate aspectele incluse, proiectare, development, constructie. Asta pentru a nu mai aduna o duzina de firme. Stiu sigur ca se poate,,,prin alte parti.
      • 0 (0 voturi)    
        Poduri (Joi, 7 aprilie 2016, 16:58)

        mtaran79 [utilizator] i-a raspuns lui levierul

        Dupa cum arata poza cu tronsonul de autostrada se pare ca o sa fie si mai multe poduri peste Mures care cresc costurile semnificativ.
      • +1 (1 vot)    
        Imi pare rau (Joi, 7 aprilie 2016, 18:24)

        MBA [utilizator] i-a raspuns lui levierul

        ca te-ai suparat in asa hal incat sa treci de politete. Suferi ca i-am atacat pe spagarii care fac autostrazi?
    • -1 (3 voturi)    
      Mai raspandacule! (Miercuri, 6 aprilie 2016, 17:36)

      TRAHANACHE [utilizator] i-a raspuns lui MBA

      Nu mai manca mai ce nu trebuie!
      Intii intereseaza-te si apoi apuca-te de scris.
    • +6 (6 voturi)    
      In cazul cioturilor: Nu ne intereseaza suma ! (Miercuri, 6 aprilie 2016, 18:20)

      Miky113 [utilizator] i-a raspuns lui MBA

      Doar vrem sa stim daca s-a gasit ceva site arheologic care trebuie stramutat in 100 ani,
      sau
      trebuie sa treaca prin ceva paduri virgine, la care autorizatia de mediu nu se poate da, si nici prelungi ?!

      Sper ca dl Sova sa descopere la timp locatia proiectului (aia secreta unde se afla plin de cioturi Behktel )
    • +3 (5 voturi)    
      basme (Miercuri, 6 aprilie 2016, 22:18)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui MBA

      "In 2010, Hrvatske autoceste reported that the average cost of one kilometer of Bosiljevo–Split motorway was 7.1 million euro".
      E vorba de un sector din A1 a croatilor.
      • +1 (3 voturi)    
        daca si asta (Joi, 7 aprilie 2016, 7:38)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        e campie cu argila, ma fac parlamentar

        https://www.google.ae/maps/dir/Split,+Croatia/47251,+Bosiljevo,+Croatia/@44.669947,14.678105,278979m/data=!3m1!1e3!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x13355dfc6bbcf517:0xa1798ff631b49f98!2m2!1d16.4401935!2d43.5081323!1m5!1m1!1s0x47646957f620988f:0xc3e7a0fbcc1b8887!2m2!1d15.2885483!2d45.4130941?hl=en
        • +3 (3 voturi)    
          :) (Joi, 7 aprilie 2016, 12:43)

          igorashu [utilizator] i-a raspuns lui toxx

          1. era de interes valoarea reala per km construit in Croatia intr-o zona mai accesibila.
          2. da, daca te uiti cu atentie, majoritatea traseului nu e prin munte, ci pe zone plate.
          3. interesant ca ai postat linkul de GM cu versiunea din Emiratele Arabe :)
    • +4 (6 voturi)    
      hehe (Joi, 7 aprilie 2016, 9:08)

      zz one [utilizator] i-a raspuns lui MBA

      cer bani ca si cum ar face acum prima data in viata lor o autostrada.
      abonati la contracte cu statul, toti.

      - nu vad sa spuna nimeni cate studii de fezabilitate s-au facut pe tronsonul asta. tacere suspecta .

      - din moment ce se stie in mare parte relieful de ce nu se aplica un proiect standard general oriunde in Romania si particularizat in functie de conditiile din teren?. tacere suspecta .
      ( nu poate sa imi spuna nimeni ca autostrada aia are altceva decat 2 benzi pe sens , separatoare,refugii,poduri,etc).
      inventam apa in continuare pe banii prostilor care tac si suporta veseli ineptiile astea.

      4 luni proiectare...( adica 30% din timpul alocat executiei).
      adica au stat 24 luni (!!!!!) sa discute licitatia si n-au avut timp sa faca un proiect si sa obtina autorizatia, cand au vazut ca se lungeste( evident o sa vina un tembel sa zica ca nu au procedura si ca cine stie ce efort trebuia facut).

      -12 luni executia ( adica 1500 m pe luna)....,

      1.5 km pe luna fac eu cu toti cei care posteaza pe topicul asta , nu e nevoie sa vina firmele astea mari care oricum vin doar cu numele( adica istoricul ca sa se poata califica la licitatie).ce subcontractori au ? lucreaza 2 zile pe saptamina si in rest merg la ciubuc?

      -pretul e aproximativ dublu fata de cat ar trebui sa fie.

      cand o sa vad cantitati si preturi unitare publicate la contractele astea ( cu masuratori ale cantitatilor din care sa reiasa clar unde pun fiecare fir de nisip si fiecare metru patrat de asfalt, si tot ce arata ei acolo se regaseste la final in mod fizic ) pot sa cred ca e un inceput.

      pina atunci e doar un alt contract incheiat de catre habarnisti cu firme abonate la banii statului.( nu mai zic de specificatii indicate inainte de inceperea executiei si confruntarea cu ce se face in realitate).

      -Consitrans ala e consultant, a devenit constructor intre timp???, nu e ala care a scris 300 de note de neconformitate fara sa opreasca lucrarile la Orastie si a luat Impregillo 90% din bani ?....pfuaai.
  • +7 (9 voturi)    
    Cam pe cand rezilierea ? (Miercuri, 6 aprilie 2016, 17:04)

    Plagarus [utilizator]

    FIDIC galben sau FIDIC rosu ?
    CNADNRul a scos la licitatie intregul proiect tehnic,pt. ca proiectantul sa nu fie in subordinea constructorului ?
    RO are cele mai proaste şi scumpe şosele din Europa, iar, pe de altă parte, aduce constructorilor profituri nemaiîntâlnite nicăieri, de până la 40% din valoarea contractelor.( n.v. aranjamentele constructorilor cu proiectanţii )
    Spre exemplu pentru realizarea unui pod se poate alege fie o structură rigidă, fie una elastică. Primul tip este mai scump, dar presupune folosirea unor rosturi mai mici care sunt mai ieftine. Celălalt tip de structură este mai ieftin, dar rosturile, fiind mai mari, sunt mai scumpe. „Constructorii preferă de regulă structurile elastice, dar apoi cer modificarea proiectului prin montarea rosturilor mici, mai ieftine", spun specialisti !!
    Firma care câştigă lucrarea are la dispoziţie de regulă 6 luni pentru elaborarea proiectului tehnic în detaliu, înainte de începerea lucrării în cauză. Constructorul îşi selectează o firmă de proiectare, iar aceasta, fiind plătită de primul, este la mâna acestuia. „De cele mai multe ori proiectul prezentat CNADNR după licitaţie e bun. Apoi însă constructorul cere firmei de proiectare să îi modifice proiectul prin dispoziţii de şantier. Spre exemplu, în cazul realizării unei importante lucrări de infrastructură, un anumit constructor a cerut proiectantului dispoziţii de şantier pentru eliminarea unor lucrări de siguranţă rutieră, urmând să câştige astfel câteva milioane de euro în plus.
  • -7 (9 voturi)    
    ? (Miercuri, 6 aprilie 2016, 20:53)

    HaralambieHarpalete [utilizator]

    Vai de mama noastră...țară în care se construiesc autostrăzi doar unde sunt interese mafiote.
    Se chinuie să construiască la munte când ar fi fost mult mai ușor de construit prin sud, la câmpie. O să vedeți...o să fie un dezastru la capitolul calitate a construcției.
    • +5 (7 voturi)    
      așa s-au gândit oamenii (Joi, 7 aprilie 2016, 2:00)

      tba [utilizator] i-a raspuns lui HaralambieHarpalete

      ca să facă autostrăzi unde e nevoie de ele și nu unde este nai ușor de construit. au greșit săracii!
      • 0 (0 voturi)    
        Ford al trei-lea exportator din România (Joi, 7 aprilie 2016, 13:55)

        HaralambieHarpalete [utilizator] i-a raspuns lui tba

        Nu are nevoie de autostradă?
  • 0 (2 voturi)    
    BIG BERCENI (Joi, 7 aprilie 2016, 6:51)

    sun [utilizator]

    Este cumva firma care isi bate joc de 3 ani cu pasajul de la Big Berceni? Atunci o sa aiba autostrada la pastele cailor?
  • 0 (0 voturi)    
    cine-i de vina (Joi, 7 aprilie 2016, 20:46)

    nedumeritul [utilizator]

    Se pare ca daca ceva se va dovedi gresit ,raspunderea va fi comunista adica colectiva fiind vorba de 4 firme diferite plus beneficiarul, clauza conditiilor neprevazute si lipsa de transparenta va feri de raspundere orice autor de furaciuni incepand cu autoritatile statului si terminand cu firmele constructoare toti acestia fiind intr-o fratie bine consolidata.....


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version