Inca 16,8 km din autostrada Transilvania, intre Nadaselu si Mihaiesti, au fost contractati: 100 de mil. euro si termen de 18 luni

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Tronsonul Nadaselu - Mihaiesti - cu rosu
Foto: Hotnews
Contractul pentru proiectarea si executia tronsonului Nadaselu - Mihaiesti (16,8 km), parte a autostrazii A3 Transilvania, a fost contractat joi de catre Compania de Autostrazi. Contractul a fost semnat cu o asociere de firme italiene condusa de Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro SpA, are o valoare totala de 446.127.400,01 lei fara TVA (integral de la bugetul de stat) si un termen de realizare de 18 luni, primele sase fiind pentru proiectare.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a anuntat intr-un comunicat remis HotNews.ro ca a fost semnat "Contractul de proiectare si executie a Autostrazii Brasov - Tg. Mures - Cluj - Oradea, Sector 3A: Cluj Vest (Gilau) - Mihaiesti, km 0+000 - km 25+500, tronson 3A2, km 8+700 - km 25+500". Este vorba de tronsonul dintre Nadaselu si Mihaiesti, parte a autostrazii Transilvania.

Intregul sector de Autostrada 3A2, avand lungimea de 16,8 km, se desfasoara pe teritoriul administrativ al judetului Cluj. Traseul autostrazii porneste din zona Nodului Nadaselu, de la km 8+700 si asigura conexiunea la km 25+500 cu sectorul 3B Mihaiesti - Suplacu de Barcau. La km 17+800 este prevazuta executia a cate o parcare de scurta durata pe fiecare parte a autostrazii.

Durata contractului este de 18 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 12 luni durata de executie a lucrarilor. Valoarea contractului este de circa 446 milioane lei fara TVA, adica circa 100 milioane de euro.

"Este un proiect la inceput de drum si speram si mizam pe seriozitatea antreprenorului, nivelul de asteptare este foarte mare, solicitam sa dea dovada de responsabilitate pentru respectarea clauzelor contractuale si a termenelor stabilite in vederea finalizarii proiectului" a declarat Catalin Homor, Directorul General al CNADNR.

Tronsonul contractat acum practic continua bucata de 8,7 km de autostrada dintre Gilau si Nadaselu, aflat in prezent in constructie langa Cluj-Napoca si care teoretic ar trebui sa fie gata pana la finalul anului. Cele doua tronsoane ar face o legatura in partea vestica a municipiului Cluj-Napoca intre DN1 si DN1F/E81 spre Zalau si Satu Mare.

Contractul a fost scos la licitatie in luna martie 2015, air valoarea estimata era atunci circa 154 milioane de euro.

Pe unde o va lua autostrada. Cum arata traseul

Traseul autostrazii porneste de la Nodul Nadaselu, km 8+700 si traverseaza la km 9+213 drumul judetean DJ 108C, calea ferata Cluj - Oradea si paraul Nadasu printr-un viaduct cu lungimea de 729 m. In continuare traseul se desfasoara pe Dealul Ascutit si evita proprietatea cimitirului localitatii de la km 10+800.

Localitatea Sardu este traversata la km 14+609 printr-un viaduct cu lungimea de 324 m, viaduct care traverseaza drumul comunal DC 143 si paraul Sardu. In continuare traseul autostrazii se desfasoara paralel cu drumul national DN 1F, ocolind localitatea Sanpaul pe la vest de aceasta, traversand o serie de drumuri de exploatare.

Traseul ocoleste pe la est localitatea Mihaiesti, traversand Valea Trifii, Valea Berindului si drumul national DN 1F la km 21+300 cu un pasaj de 203,50 m lungime. In continuare, printr-o modificare locala a axului pe tronsonul km 22+400 - km24+400 se evita botul de deal de la km 23+200 cu o coborare a liniei rosii cu cca. 3-4 m, se obtine scurtarea viaductelor de la km 22+600 si km 23+800 de la 400 m la 120 m, respectiv de la 520 m la 120 m.

A3 Nadaselu - Mihaiesti - cu rosu pe harta de mai jos:




Tronsonul licitat continua ce se executa la acest moment: Gilau - Nadaselu

Tronsonul de 8,7 km dintre Gilau si Nadaselu este primul pe care se lucreaza din toate cele sase loturi din autostrada Transilvania pe care compania americana Bechtel a fost de acord sa le paraseasca in urma negocierilor purtate de ministrul Anca Boagiu in vara lui 2011. Desi este un tronson scurt de autostrada, acesta este unul destul de important pentru ca vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii - Gilau de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau si Satu Mare. Practic, A3 Gilau - Nadaselu va functiona ca o centura in partea vestica a municipiului Cluj-Napoca.


Citeste mai multe despre   






















21438 vizualizari

  • +11 (13 voturi)    
    Bechtel (Vineri, 27 mai 2016, 11:46)

    nick24 [utilizator]

    Chiar nimeni nu poate găsi contractul Bechtel, cu toate anexele?
    Trebuie văzut în final cât a costat autostrada, cât ar fi real și căutată diferența în Panama...
  • +5 (13 voturi)    
    hai sa facem o intelegere (Vineri, 27 mai 2016, 11:48)

    DrInOrice [utilizator]

    Macar una nescrisa, intre presa si autoritati. In materie de astfel de lucrari, toata lumea stie ca sumele si perioadele sunt la misto, ca abia incepe tunul. Asa ca sa nu ne mai ascundem, si de exemplu presa sa inmulteasca linistita suma cu vreo 4-5, iar perioada cu 2 lejer. Deci stirea: tronson de 16km in Romania pentru 400 milioane, termen 36 de luni. E, parca acum mai credem :)
  • +5 (7 voturi)    
    Urmeaza contestatiile (Vineri, 27 mai 2016, 11:50)

    Havel [utilizator]

    Si o sa inceapa santieru prin 2017 2018...
    • +3 (3 voturi)    
      nu (Vineri, 27 mai 2016, 15:59)

      Europiu [utilizator] i-a raspuns lui Havel

      licitatia a inceput in martie 2015, atribuirea a fost facuta acum aproape un an, a existat o contestatie, deja rezolvata in noiembrie 2015.

      A, ca va mai dura pana vor primi ordinul de incepere, mai mult ca sigur...
  • 0 (0 voturi)    
    credeam ca 16 metri (Vineri, 27 mai 2016, 11:59)

    chiuariu [utilizator]

    de fapt, cam asa se fac autostrazile la noi.
  • +3 (5 voturi)    
    Comparând (Vineri, 27 mai 2016, 12:39)

    SRA [utilizator]

    O realizare mica dar importanta inseamna ca se misca ceva A propos de Pret / Km de 5'405'000 Euro adica si mai departe 5'405 Euro / m este acelasi pret ca in FRANTA ¨

    Comparatia la care ma refer ca in FRANTA preutl mâinii de munca este mai mare si tinand cont ca materialele majoritare sunt din Romania ppretul putea sa fie mai mic dar tinand cont ca proiectarea este a firmei pretul poate fi considerat JUST !!!

    ROMANIA in aceasta realizare are o partiicipare infima din lipsa de KNOW HOW si profesionalism personal
    • +2 (2 voturi)    
      In Franta, unde? (Vineri, 27 mai 2016, 16:26)

      GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      Depinde de zona, tronsonul asta e intr-o zona de dealuri destul de parsive, cu argile multe. Iar argumentul ca mana de lucru e cam pueril fiindca, din costul total al autostrazilor, costul mainii de lucru e neinsemnat.
  • -2 (2 voturi)    
    9 km (Vineri, 27 mai 2016, 13:59)

    pardalian [utilizator]

    Asta este distanta dintre Nadaselu si Mihailesti. Oare pe unde ocolesc italienii astia de le iese aproape dublu. Si apropos drumul Cluj-Zalau, pe care se suprapune si segmentul asta (Nadaselu-Mihailesti) este o super sosea, foarte buna.
    Deci de ce cheltuim 100 de milioane (minim) pt un drum de 9 km care exista deja?!
    • +4 (4 voturi)    
      Acuma, orivrem autostrazi... (Vineri, 27 mai 2016, 16:31)

      GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

      ...ori sunt bune drumurile nationale?
      Si aia 9 km sunt intre canterele satelor. tronsonul de autostrada incepe cam de la intersectia drumului national 1J cu DC 141A (catre Vistea) si se termina cam la intersectia lui DN1F cu DJ105T. Daca te uitai pe harta Hotnews vedeai asta. La fotbal, politica si, mai nou, la autostrazi vad ca se pricep toti.
      • -1 (3 voturi)    
        dar ce te nemultumeste la acest drum? (Vineri, 27 mai 2016, 21:23)

        pardalian [utilizator] i-a raspuns lui GorillaKilla

        Sau vrei tu sa vezi niste sute de milioane sparte aiurea? De ce nu se mai adauga niste benzi la acest drum european intre cele 2 sate si cu ocolirea satelor respective? Ca vad ca te pricepi si la autostrazi si la fotbal si la politica. Si mai ales la irosit bani.
        • 0 (2 voturi)    
          Esti din zona? (Sâmbătă, 28 mai 2016, 0:56)

          GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

          Daca vreodata se vrea legarea celui de-al doilea oras al Romaniei si primul al Ardealului (Clujul) cu Europa, prin Oradea, pe acolo trece autostrada (sa o treci pe actualul traseu al drumului Cluj-Oradea e o tampenie cat casa datorita reliefului. Deci sunt sunt 100 de milioane de Euro "sparte" cu cap, pe traseul autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - granita maghiara. Nu vreau sa fac reclama dar sunt cel putin doua forumuri foarte bune pe teme de infrastructura, pune mana, fa temele si apoi vino cu intrebari pertinente.

          Actualul dreum e un drum de o calitate buna, dar cu curbe multe si care trece printr-o multime de sate. Sau poate tu esti de-ala de mergi cu 150 km/h prin sat?
          • -1 (1 vot)    
            al doilea oras al tarii este Constanta (Duminică, 29 mai 2016, 1:47)

            pardalian [utilizator] i-a raspuns lui GorillaKilla

            ai inteles despteptule? Clujul e un oras de curve si bisnitari. Iar mai recent si de hipsteri de carton, figuranti si plin de aere care au uitat ca au in oras cu pamant sub unghii si s-au transformat peste noapte in aparaturi ai drepturilor minoritatilor desi n-au citit o carte in viata lor. Nu mai visa aiurea. Nu Clujul trebuie legat de occident deoarece Clujul nu produce nimic in afara de software dar si ala de calitate proasta. Brasovul trebuie legat de occident prin Sibiu- Arad. Clujul poate sa stea pe fundul lui pretentios si sa se admire in oglinda superficialitatii mai departe. Continua sa visezi la distrugerea a si mai multa natura, cat a mai ramas, ca sa poti tu sa-ti faci cumparaturile la Szeget si cam atat. Patetic!
        • +1 (1 vot)    
          Cluj-Zalau (Sâmbătă, 28 mai 2016, 1:05)

          GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

          Ai condus vreodata pe drumul ala, sau vorbesti asa, din urechisme?
          • -1 (1 vot)    
            ardelean argant (Duminică, 29 mai 2016, 1:28)

            pardalian [utilizator] i-a raspuns lui GorillaKilla

            ai impresia ca le stii pe toate smekere, dar nu e asa,
  • +1 (1 vot)    
    Dar cu podul peste Somes? (Vineri, 27 mai 2016, 14:58)

    Vercix [utilizator]

    Dar cu podul peste Somes de la Gilau ce se mai aude? Urcam la Mihaiesti, trecem pe langa Nadaselu si plonjam in rau?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi