Doua loturi din Autostrada A10 Sebes - Turda, deblocate. Autorizatiile de construire pentru 26 km de pe Loturile 1 si 3, emise de autoritati
"Din pacate, am gasit si acest proiect in decembrie 2015 intr-un punct foarte prost", a povestit pe Facebook consilierul pe infrastructura al premierului Ciolos, Catalin Drula.
"Fara autorizatii de construire, fara exproprieri suplimentare efectuate, fara scoaterea din circuitul agricol a terenurilor, iar pe unul din loturi nici macar faza de proiectare (cea care trebuia sa dureze 4 luni) nu era gata. Dar cea mai serioasa problema era cea a lucrarilor executate fara autorizatie de construire. In goana dupa capital politic, guvernul Ponta "a dat liber" constructorilor sa inceapa lucrarile cu promisiunea ca le va fi eliberata si autorizatia ulterior. Autorizatia n-a mai venit niciodata", spune Drula.
Consilierul de stat aminteste ca organele de control s-au autosesizat intre timp, lucrarile qu fost sistate, iar la inceputul anului 2016 lucrarile erau suspendate pe santier, iar cele efectuate erau lasate sa se degradeze.
"Cu multe eforturi, multi nervi tocati, cu o ordonanta de urgenta care reglementeaza situatia exceptionala in care ne-a pus guvernul anterior, reusim astazi in sfirsit sa deblocam si sa repunem pe roate acest proiect. Avem in sfirsit autorizatii de construire pe 3 loturi (lotul 1 - 14 din 17km, lotul 2 - complet, lotul 3 - complet) si in citeva zile vom avea si pe lotul 4. Se pot in sfirsit relua in plin (sau incepe in cazul lotului 1) lucrarile", spune Drula.
Drula: "Inaugurarea acestei autostrazi va fi facuta abia la anul, de guvernul urmator. Politicienii cu panglicile, noi, oamenii normali, cu bucuria de a fi pus umarul la un proiect pentru tara"
"Chiar daca inaugurarea acestei autostrazi va fi facuta abia la anul, de guvernul urmator, pentru mine e un moment de mare bucurie ca in sfirsit se vede clar drumul catre terminarea acestui proiect. Politicienii cu panglicile, noi, oamenii normali, cu bucuria de a fi pus umarul la un proiect pentru tara", spune Drula.
Ministerul Transporturilor a confirmat si el emiterea autorizatiilor de construire, precizand ca Ministrrul Costescu a semnat marti ordinele de ministru necesare.
Lotul 3 al Autostrazii Sebes - Turda are o lungime de 12,5 km, iar traseul sau strabate raza municipiului Aiud. Proiectul prevede realizarea a doua noduri rutiere, care vor lega autostrada de DN1: Nodul Aiud (km 44+730) si Nodul Unirea (km 53+215).
In plus, pe acest lot vor fi realizate 20 de poduri, dintre care doua, cu lungimi de 713 m si respectiv 702 m, peste raul Mures. Vor mai fi realizate si doua spatii de servicii, conform documentatiei tehnice, informeaza Ministerul Transporturilor.
Lotul 1 al Autostrazii Sebes - Turda are o lungime de 17 km. Traseul autostrazii traverseaza urmatoarele localitati: Sebes, Alba Iulia si Ciugud. Pe acest lot se vor realiza lucrarile de drum, nodul rutier Alba Sud, podete, lucrari hidrotehnice, relocari, protejari utilitati, lucrari de iluminat si instalatii electrice aferente autostrazii, parcari de scurta durata, sistem inteligent de control de trafic, lucrari de protectia mediului si siguranta circulatiei. Proiectul Lotului 1 al Autostrazii Sebes - Turda mai contine si patru poduri cu lungimi de peste 100 m, dintre care cel mai mare, peste raul Mures, va masura 622 m, precizeaza MT.

Imi place din ce in ce mai mult de ei, si de Ciolos.
Pacat ca taberele politice, prin televiziuni fac o campanie morbida de denigrare a lor.
Inca un guvern din asta, si chiar vom fi departe in urmatorii 4 ani.
Sincer sper ca urmatorul guvern sa-l aiba tot pe Ciolos prim ministru, si cativa din ministrii actuali sa se regaseasca.
Si terminarea autostrazilor la sfantul asteapta
ne trebuie cei drept si autostrazile astea, mai mult decat ne doare ca ramane ciuma rosie la putere...
Stim ce faceti la guvern, cat de mult munciti si cata dorinta si pasiune puneti in proiectele pe care le dezvoltati.
Va felicit si va doresc multa putere de munca in lunile ramase din aceasta guvernare tehnocrata.
Am scris "se reface", deoarece studiul a mai fost realizat o data, in anii 2007-2008. Inceperea lucrarilor de constructie efectiva a fost insa blocata de guvernul Ponta, care tragea sperante ca va reusi cumva sa convinga Uniunea Europeana sa mute Coridorul 4 de transport pan-european (si finantarea nereambursabila aferenta) prin Ploiesti-Brasov, in loc de Pitesti-Sibiu.
Evident, UE nu a fost de acord cu acest traseu, care era practic un ocol inutil, cu trafic mai scazut.
Din cauza tergiversarilor, primul studiu de fezabilitate a expirat. Banii contribuabililor cheltuiti deja pentru el au fost practic aruncati pe fereastra . Cine plateste aceasta gafa monumentala ? Noi toti !
Si acesta este doar inceputul. Sunt ferm convins ca daca la alegerile parlamentare din toamna castiga PSD-ul, lucrarea la autostrada Pitesti-Sibiu va fi din nou sistata - iar asta va insemna mai putine investitii in zona, mai putine locuri de munca, salarii mai mici. Locuitorii judetelor Arges, Valcea si Sibiu ar trebui sa fie perfect constienti de acest lucru atunci cand vor puna stampila pe buletinele de vot !!!
Bravos Ponta !
Acum inteleg unde sunt banii d-voastra.
Decat sa se termine in camp, mai bine sa fie terminata, si candva intr-o iarna se vor tipari si autorizatiile.
Modelul englez(mediaval) nu tine !
Vii cu bocancu si dronele, si apoi spui va "pretul e stabilit de piatza", ca asa zice prima lege a economiei...