Noul ministru al Transporturilor, Sorin Buse, a facut miercuri o vizita de lucru pe santierele Autostrazilor Transilvania (A3 Gilau - Nadaselu) si A10 Sebes - Turda. Ministrul a fost insotit de seful Companiei de Autostrazi, Catalin Homor, a vizitat loturile care au sansa de deschidere in acest an,d ar si cele pentru care situatia birocratica abia a fost deblocata.

Sorin Buse, ministrul TransporturilorFoto: Ministerul Transporturilor

Pe autostrada A3 Gilau - Nadaselu (8,7 km), ministrul a remarcat mobilizarea eficienta a constructorului, informeaza MT intr-un comunicat remis HotNews.ro. Dupa scoaterea din fondul forestier a celor 7,45 ha de padure la inceptuul primaverii, constructorul a continuat lucrarile in regim accelerat, astfel incat gradul de executie a ajuns sa depaseasca 77%. Cei 8,7 km de autostrada au termenul estimat de finalizare pentru sfarsitul anului 2016.

"Tot astazi [n.r. miercuri] a fost emisa si Autorizatia de Construire pentru Nodul rutier Nadaselu - km 8+550, culoar suplimentar, de pe sectiunea 3A a Autostrazii Transilvania", transmite MT.

Ministrul Sorin Buse a mers si pe Autostrada A10 Sebes - Turda. Pentru Loturile 1, 3 si 4 au fost realizate exproprierile necesare, a fost emis Ordinul de ministru, dar si Autorizatia de Construire. Pe Lotul 4, Autorizatia de construire a fost emisa si pentru lucrarile suplimentare. In ceea ce priveste Lotul 3, se executa lucrari pe o lungime de 12,45 km. Constructorul se afla deja in teren si este pregatit sa accelereze ritmul de activitate. Progresul fizic actual pe Loturile 3 si 4 este de aproximativ 50%.

Pe Lotul 1, Autorizatia de construire a fost emisa pentru sectiunea A, iar constructorul urmeaza sa antreneze toate resursele la capacitate maxima, in cel mai scurt timp posibil. Traseul acestui lot are 17 km si contine si nodul directional Sebes.

Pe Lotul 2, muncitorii lucreaza pe santier cu viteza sporita de mai bine de o luna si jumatate. Acest sector are o lungime de 24 km. Pe traseul Lotului 2 au fost descoperite zece situri arheologice ce dateaza din epoca neolitica. Acestea sunt investigate si descarcate de pe traseul autostrazii.

"Mi-am inceput mandatul prin a evalua proiectele direct de pe santier. O sa continui in aceasta maniera pentru ca vreau sa vad lucrurile acolo unde se petrec. Sunt convins ca fiecare constructor este constient de rolul sau in acest parteneriat si mai ales de cat de importanta este respectarea angajamentelor astfel incat, la final, cand vom trage linie, vom sti ca putem lucra impreuna si pentru alte proiecte. Pe de alta parte, si CNADNR are obligatia sa-si respecte angajamentele. Ma astept ca angajatii companiei sa ramana pe santiere cat timp e nevoie, sa gaseasca solutii fezabile pentru fiecare proiect si sa sesizeze orice derapaj." a declarat ministrul Sorin Buse.