FOTO In ce stadiu sunt studiile geotehnice pentru autostrada Sibiu - Pitesti. Pe ce loturi se fac foraje

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Foraje pe traseul Sibiu - Pitesti
Foto: CNADNR
Studiile geotehnice necesare autostrazii Sibiu - Pitesti sunt in plina desfasurare, anunta reprezentantii Companiei de Autostrazi dupa ce au facut o vizita in teren in ultimele doua zile. Pe trei din cele cinci sectiuni ale autostrazii sunt executate foraje, pe sectiunea de capat dinspre Sibiu aceasta fiind realizate in proportie de aproximativ 75%, in timp ce pe capatul dinspre Curtea de Arges forajele sunt realizate in proportie de circa 80%.

"In perioada 24.08.2016 - 25.08.2016, reprezentantii CNADNR au efectuat o vizita in teren pentru verificarea mobilizarii prestatorului cu privire la ritmul lucrarilor de forare", anunta Compania de Autostrazi.

"Astfel, s-a constatat la fata locului ca instalatiile de foraj necesare sunt mobilizate iar prelevarea probelor de pamanturi, descrierea litologica a acestora, etichetarea, impachetarea si transportul lor de pe amplasamentele forajelor catre laboratoarele de analiza se fac respectandu-se prevederile standardelor si a normativelor in vigoare", potrivit unui comunicat al institutiei.

Sectiunea 1 Sibiu - Boita
Investigatiile geotehnice in teren sunt realizate in proportie de aproximativ 75 %.

Sectiunea 5 Curtea de Arges - Pitesti
Investigatiile geotehnice in teren sunt realizate in proportie de aproximativ 80%.

Sectiunea 4 Valeni - Curte de Arges
Investigatiile geotehnice in teren sunt realizate in proportie de aproximativ 35 %.

Precizam ca Studiul Geotehnic Preliminar pentru Sectiunea 1 si Sectiunea 5 a fost predat in data de 12.08.2016, acesta fiind, la momentual actual, in analiza CNADNR.

In ceea ce priveste Sectiunile 2 si 3, CNADNR a transmis HotNews.ro ca acestea inca nu au un traseu definitivat.

"Pentru Sectiunea 2 Boita-Racovita si Sectiunea 3 Racovita-Valeni nu a fost inca aprobat traseul final al autostrazii. Traseul va putea fi avizat dupa finalizarea Raportului de Analiza Multicriteriala etapa 2, Raport care a fost revizuit de catre Proiectant si este in analiza la CNADNR si Jaspers", se arata in raspunsul institutiei.


Despre proiectul autostrazii Pitesti - Sibiu, detalii in sectiunea Monitorizari - Proiecte de Infrastructura:













Citeste mai multe despre   






















7979 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    " Cei 13 Doreli si cu Manole 10 ! (Joi, 25 august 2016, 19:02)

    Miky113 [utilizator]

    Sub deviza " Eu vara nu dorm, ..." la umbra, se va ajunge candva si la SF11.

    Nu va grabiti, lasa-ti unicul constructor sa termine ciotul, si abia apoi scoateti si aceasta ciutruga la licitatie.

    Mare atentie la tunelele cu ursi ! Nu forati prea adanc .
  • +10 (12 voturi)    
    Sa vedem rezultatul (Joi, 25 august 2016, 19:16)

    EuJunior [utilizator]

    Salut.
    Doresc sa va spun cum ar trebui sa decurga un studiu getehnic/geologic pentru o lucrare de asa avengura.
    Sunt geolog de meserie si am lucrat pe proiecte foarte mari, in domeniul hidrotehnic si drumuri. Un studiu foarte bun trebuie sa tina cont de o ridicare buna a forajelor si puse pe plan si profil in coordonatele exacte pentru fiecare foraj in parte. Se stie foarte bine ca la faza Studiu de Fezabilitate terenurile nu sunt expropriate si atunci forajele se fac acolo unde este posibil (nu poti intra pe proprietate privată cu toate ca este o lege in acest sens, dar nimeni nu ii despăgubește pe proprietari). Un alt aspect al studiului in teren o reprezinta cartarea geologica care trebuie sa nu fie limitata doar la coridorul de expropiere. Multi nu stiu ca in zona de munte practic este imposibil sa faci foraje geologice, acestea trebuie înlocuite cu o cartare foarte amplă urmarindu-se limitele geologice, identificarea faliilor, panzelor de sariaj, inclinarea stratelor (foarte important) gradul de discontinuitate al rocilor, alterarea lor, grosimea pachetelor de roci, etc. Autostrada Sibiu-Pitesti traverseaza aproape toate formele de relief din Romania. In aceste conditii parametrii geotehnici trebuie diferențiati in functie de periodele geologice . Parametrii geotehnici difera in functie de formațiunile Cuaternare fata de cele Tertiare chiar daca sunt pamanturi coezive sau necoezive. In zona de munte unde sunt roci tari foarte important este inclinarea stratelor care acetsea trebuie puse pe profilul geologic. Pe zona de munte rocile trebuie clasificate dupa Barton si Beniasky foarte important pentru a se stabili tipul de sustinere in timpul execuției. Sunt putini geologi in tara care stiu cu adevărat cebtrebuie sa facă. Sunt multe de spus dar nu am spatiu suficient sa comentez.
    • +2 (2 voturi)    
      Prima impresie cum e? (Joi, 25 august 2016, 22:02)

      GabelHN [utilizator] i-a raspuns lui EuJunior

      Dupa parerea dvs. studiile geotehnice realizate respecta cerintele unei lucrari de asemenea anvergura sau sunt supeficiale?
      • +2 (2 voturi)    
        De la foraje pana la finalizarea Studiului..... (Vineri, 26 august 2016, 10:39)

        EuJunior [utilizator] i-a raspuns lui GabelHN

        Nu pot spune ca nu se respecta cerintele conform normativelor si STAS-urile in vigoare, ideea e cum se fac interpretarile dupa finalizarea investigatiilor de teren si de laborator. Un studiu geotehnic la ora actuala Clientul (CNADNR) cere sa se faca intr-un timp foarte scurt. Pentru lucrarea Sibiu-Pitesti iti trebuie oameni de specialitate in domeniul geologic care au lucrat atat la intocmire cat si la executie. Foarte putini geologi mai sunt care au lucrat in subteran (tuneluri, galerii) si pe roci tari. CNADR nu cred ca au oameni specializati pe studii geologice si nu studii geotehnice. Cunosc studiul Initial in care se specifica doar ca sunt roci magmatice sau metamorfice (luate ca roca de baza). Pentru tunel, pasaje, viaducte, taluzuri iti trebuie sa identifici limitele geologice, falii, planele de sistuozitate inclinarea lor. Nu era specificat acest lucru. Este foarte important ca atunci cand se face excavarea sa se tina cont de aceste lucruri ca pot fi favorabile sau defavorabile la sustinerea provizorie pana la faza de betonare sau protectie. In studiul geologic zona de tuneluri trebuie sa se dea o estimare a tipului de sustinere pe lungime pe baza investigatiilor, tipurile de sustinere care nu trebuie sa difere mai mult de 25%-30% fata de executie. Se spune ca sunt 70-80 % forajele finalizate, dar laboratorul poate dura luni de zile, apoi interpretarea lor, centralizarea lor, este o munca titanica. Sa ne spuna si noua cati geologi au asocierea care a castigat licitatia, cati au lucrat in roci tari, cati au lucrat in tuneluri, cati sunt romani si cati sunt straini. Strainii nu tin cont ca la noi pamanturile difera foarte mult fata de ce au ei in tara. Noi avem pamanturi sensibile la umezirte, pamanturi cu umflari si contractii mari, argile grase, avem seismic. In zona de munte autostrada strabate roci sedimentare, metamorfice si magmatice, si o gramade de serii geologice. Trebuie facute sectiuni transversale geologice, plan geologic de detaliu.
        • 0 (0 voturi)    
          Treaba serioasa si complexa (Sâmbătă, 27 august 2016, 0:45)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui EuJunior

          Ar putea angaja niste firme straine, firme care au experienta serioasa in asa ceva si dispun de programe complexe, ar grabi serios terminarea studiilor. Harti geologice detaliate ajuta deasemeni, stii exact unde sa cauti ce ai nevoie, falii/sisturi argiloase, etc. Sa te apuci de cartari complexe cu busola si ciocanul takes too much time.
  • +5 (5 voturi)    
    Probleme peobabil pe portiunea intre Curtea de Arg (Joi, 25 august 2016, 22:06)

    pisicheru [utilizator]

    Sunt din zona si cand eram copil faceam plimbari cu bicicleta prin zona. In foarte multe locuri pe traseul caii ferate ce trebuia sa lege Pitestiul de Rm Valcea, in localitatea Tigveni terenul a luat-o la vale. Pur si simplu calea ferata era in aér. Imi placeau tunelele si viaductele. La fel si drumul de la Curtea de arges catre Rm Valcea a luat-o la vale in repetate randuri, si acum e un deal si-o vale, de aceea este ocolit ca varianta de la Rm Valcea- C de Arges-Pitesti -Bucuresti. Daca fac pe la Tigveni autostrada nu o mai termina niciodata. Si Ceausescu a a bandonat calea ferata tot din acelasi motiv. Cred ca intentionat au ales cel mai prost traseu de la Curtea de arges in sus. Guvérnul actual sa ia masuri si sa nu cada in plasa. Acolo va trebui zidita o alta Ana. Seara buna!
  • +1 (3 voturi)    
    Autostrada Sibiu-Pitesti/never ending story (Joi, 25 august 2016, 22:40)

    pisicheru [utilizator]

    Erata: tunel/tuneluri
    viaduct/viaducte
    Sansele sa se faca autostrada Sibiu-Pitesti pe la Curtea de Arges-Tigveni si sa functioneze sunt 0.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi