Licitatiile privind achizitia de sare pentru deszapezire, estimate la o valoare de circa 67,4 milioane de euro, vor fi reluate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi (CNADNR), dupa ce a primit oferta doar pentru directia regionala Cluj de la o companie privata, iar Salrom, singurul producator de sare din Romania, a anuntat ca nu a participat la licitatii din cauza "conditiilor contractuale dezavantajoase pentru ofertant" prevazute in caietul de sarcini, potrivit News.ro. CNADNR ar putea purta negocieri directe cu Salrom in vederea achizitiilor de sare. Licitatiile vizeaza toate cele sapte direcii regionale din tara si acopera perioada 2016-2020.

Deszapezire pe drumurile nationaleFoto: Agerpres

Licitatiile pentru cumpararea de sare, clorura de calciu si produs ecologic cu efect degivrant, materiale necesare pentru lucrarile de deszapezire, pentru urmatoarele patru ierni in toate directiile regionale din tara, au fost lansate de CNADNR in 18 mai.

CNADNR a decis reluarea licitatiilor, dupa ce, pana la termenul limita, a primit o singura oferta pentru una din cele sapte directii regionale.

Compania Salrom a precizat, pentru News.ro, ca nu a participat din cauza "conditiilor contractuale dezavantajoase pentru ofertant prevazute in caietul de sarcini".

"Fata de operatorii economici interesati de acesta procedura, inclusiv Salrom, CNADNR va actiona conform prevederilor legale, cu respectarea principiilor care stau la baza atribuirii contractelor de achizitie publica, si anume: nediscriminarea, tratamentul egal, recunoasterea reciproca, transparenta, proportionalitatea si asumarea raspunderii", se arata in raspunsul trimis de CNADNR, la solicitarea News.ro.

Insa CNADNR ia in calcul si derularea unor negocieri directe cu Salrom, fara organizarea de licitatii, in conditiile in care Salrom este singurul producator de sare din Romania.

"Luam in calcul si negocieri directe purtate cu Salrom, nu doar organizarea de licitatii, in vederea achizitiilor de sare. Mai avem, acum, pe stoc, in jur de 100.000 de tone de sare", au precizat, pentru News.ro, reprezentantii CNADNR.

Licitatia lansata in luna mai de catre CNADNR era pentru furnizarea de "sare pentru deszapezire necesara in perioada 2016 - 2020", pentru totate cele sapte directii regionale: Bucuresti, Craiova, Timisoara, Cluj, Brasov, Iasi si Constanta.

Valoarea estimata a contractelor de sare este de 303 milioane lei (67,4 milioane euro) fara TVA, din care 56,1 milioane lei la Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Bucuresti, 24,9 milioane lei la DRDP Craiova, 30,3 milioane lei la DRDP Timisoara, 43,1 milioane lei la DRDP Cluj, 67,3 milioane lei la DRDP Brasov, 58,1 milioane lei la DRDP Iasi si 23,2 milioane lei la DRDP Constanta.

Cantitatea de sare care urmeaza sa fie achizitionata de catre compania de drumuri este cuprinsa intre 1 milion si 1,2 milioane de tone pentru urmatorii patru ani.

Pentru aceasta licitatie, compania a primit, pana la termenul limita din 29 iulie, o singura oferta, pentru directia regionala Cluj, de la firma Topsim, din judetul Salaj, controlata in trecut pentru suspiciuni de evaziune fiscala.

Compania a avut in 2015 venituri totale de 13,4 milioane lei (3 milioane euro) si avea la finalul anului trecut noua angajati, potrivit bilantului depus la Ministerul Finantelor.

Firma este specializata in transporturi de marfuri vrac, printre aceste marfuri fiind si sarea, transportata inclusiv in tari precum Ungaria, Slovacia, Austria si Germania, potrivit datelor trimise de reprezentantii companiei, la solicitarea News.ro.

Societatea Nationala a Sarii (Salrom), controlata de Ministerul Economiei, este singurul producator de sare din Romania si este un exportator important de sare la nivel european.

Anul trecut, Salrom a realizat anul trecut o productie de 2,18 milioane tone, in crestere cu 6%.

Cantitatea necesara CNADNR pentru deszapezire in urmatorii patru ani inseamna circa jumatate din productia pe un an a Salrom.