Spre sudul litoralului ar urma ca in urmatorii doi ani sa fie construit un nou drum de mare viteza, un drum expres care sa continue autostrada ce in prezent se termina la nord de Agigea, va ocoli lacul Techirghiol si se va conecta cu drumul national dinspre Mangalia in zona 23 August, evitand astfel zonele unde se genereaza ambuteiaje in sezonul estival - cel putin asa suna un nou plan de la Compania de Autostrazi. Drumul expres ce va avea o lungime de 22 de kilometri si cu o valoare estimata de 53 de milioane de euro ar urma sa fie construit in regie proprie, chiar de catre CNADNR, a explicat intr-un interviu pentru HotNews.ro directorul companiei, Catalin Homor.

Drum Expres spre Sudul Litoralului pe langa lacul TechirghiolFoto: Hotnews

"In zona litoralului avem doua actiuni. Una este finalizarea podului existent de la Agigea pe care il avem in lucru. Vrem sa-l dam la finalul anului circulatiei pe doua benzi. De luni inchidem circulatia si in trei luni sa o redeschidem. In paralel, pentru a evita blocajele din zona asta, vom pregati o varianta ocolitoare a lacului Techirghiol si a localitatii Agigea, pe podul nou [n.r. noul pod peste Canalul Dunare - Marea Neagra in continuarea A4] si cu intepare in DN39 dupa localitatea 23 August", a declarat pentru HotNews.ro directorul general CNADNR, Catalin Homor.

"Ne-am propus sa facem acest drum in regie proprie. Ne apucam de acum sa-l pregatim. Vom scoate la licitatie Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic, in schimb lucrarile le vom face in regie proprie. Programul este ca la sfarsitul lui 2018 sa fie realizat", a detaliat Homor.

Noul drum de mare viteza ar urma sa aiba o lungime de 22 de km, cate doua benzi pe sens si are un cost estimat la circa 52,8 milioane de euro, adica o medie de 2,4 milioane de euro pe kilometru, insa intentia autoritatilor de la drumuri este sa-l finanteze in mare parte din fonduri europene nerambursabile.

"Va avea un pasaj peste DN39. Exista unul si acum dar e doar cu o banda pe sens, deci va fi dublat. Drumul de la Podul nou si pana la intersectia cu DN39 exista la o banda pe sens, dar este depasit. Va fi un drum expres dupa normativ", a mai spus seful CNADNR.

Traseul avut in vedere de catre CNADNR conecteaza noul pod peste Canalul Dunare-Marea Neagra din zona intersectiei cu DN39 (la nord de localitatea Eforie Nord, cu DN39 la sud de localitatea 23 August) si, prin aceasta noua artera, autoritatile de la drumuri spera sa fie evitate zone de congestionari rutiere sezoniere frecvente In acest mod vor fi localizate intre localitatile Lazu si Agigea, EforieNord, Eforie Sud, Tuzla si 23 August.

In acest sens, planurile CNADNR prevad ca licitatia pentru SF si proiectul tehnic sa fie lansata in noiembrie 2016, iar studiile si proiectarea sa fie gata pana la final de 2017. Ulterior, realizarea lucrarilor in regie proprie ar urma sa dureze circa un an, iar deschiderea ar urma sa aiba loc la sfarsitul anului 2018.

Intreg proiectul ar urma sa fie realizat in mare parte prin fonduri europene, mai exact din Fondul European de Dezvoltare Regionala.

In ultimele sezoane estivale traficul rutier in zona Litoralului a cunoscut numeroase blocaje, in special in zona Eforie-Agigea. Pe de o parte lucrarile tergiversate de la vechiul Pod Agigea au impus mai multe restrictii, iar pe de alta parte numeroasele treceri de pietoni din zona Eforie, precum si traficul local, au generat mari cozi si au testat nervii soferilor.