Autostrada Gilau-Nadaselu va fi gata in 2016, dar nu va putea fi folosita pentru ca lipseste un pod: "Licitatia pentru pod va fi publicata in saptamanile urmatoare"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 7 septembrie 2016, 12:34 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Viaductul nefinalizat de la Gilau
Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Circa 8,7 km de autostrada de langa Cluj Napoca, pe lotul Gilau - Nadaselu, vor fi gata la final de 2016, insa tronsonul nu va putea fi deschis circulatiei pentru ca lipseste podul peste Somes care sa-l lege de restul autostrazii A3 pana la Campia Turzii. "Nu vor putea fi utilizati, intr-adevar, o perioada de timp. Lipseste acest pod", recunoaste seful de la Drumuri, Catalin Homor, intr-un interviu pentru HotNews.ro. Licitatia pentru pod a fost demarata in 2015, dar anulata la inceptuul anului. "Documentatia a fost foarte slaba. Am refacut-o si in saptamanile urmatoare va fi pe SEAP", a spus Homor.

Cei 8,7 km din A3 langa Cluj-Napoca, intre Gilau si Nadaselu sunt intr-un stadiu avansat de executie si au toate sansele sa fie terminati pana la finalul anului de catre constructorul roman UMB. Chiar si asa, tronsonul nu va putea fi deschis traficului pentru ca podul peste Somes care uenste tronsonul de restul autostrazii A3 spre Campia Turzii nu a fost terminat. Inceput de pe vremea contractului Bechtel, podul a ramas pe jumatate realizat si a asteptat sa fie refacut, insa autoritatile nu s-au miscat eficient.

"S-a pornit in anul 2015 cu o licitatie pentru acest pod. Documentatia a fost foarte slaba, iar asta a fost si motivul pentru care la inceputul lui 2016 s-a anulat licitatia. Nu o mai puteam relicita in aceeasi maniera si am cerut completarea proiectului. S-a realizat acest lucru in luna mai, s-a reproiectat, s-au facut liste de cantitati si s-a facut o documentatie solida. Am scos-o la licitatie. E trimisa la Agentia pentru Achizitii Publice. Probabil in cel mult o saptamana, o saptamana jumatate va fi in SEAP", a declarat pentru HotNews.ro directorul Companiei de Autostrazi (CNADNR), Catalin Homor.

"Nu vor putea fi utilizati [n.r. cei 8,7 km], intr-adevar, o perioada de timp. Lipseste acest pod. Daca ne-am fi grabit am fi scos la licitatie iar o documentatie slaba, iar, probabil, am fi avut contestatii si am fi anulat licitatia", a precizat Homor.

Intrebat de ce nu a luat in calcul ca CNADNR sa finalizeze podul in regie proprie, data fiind decalajul care apare in raport cu lotul ce e aproape gata, Homor a explicat ca este vorba de o lucrare prea complicata pentru Compania de Drumuri.

"Este o lucrare destul de complicata. Compania nu a mai facut poduri de foarte mult timp, nu este un proiect cu care sa facem experimente", a raspuns Homor.

Micul "ciot" de langa Cluj - Napoca

Tronson Autostrada Gilau - Nadaselu (cu rosu)
Foto: Hotnews
Desi vorbim de un tronson scurt de autostrada, acesta este unul destul de important pentru ca vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii - Gilau de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau si Satu Mare. Practic, A3 Gilau - Nadaselu va functiona ca o centura in partea vestica a municipiului Cluj-Napoca.

Lugime: 8,7 km

Cost: 59 milioane euro (de la bugetul de stat)

Constructor: UMB-Tehnostrade

Termen contractual de finalizare: aprilie 2016 / Termen realist: final de 2016

Stadiul lucrarilor (iulie 2016): 78,88%

Stadiu financiar (iulie 2016): 69,91%

Detalii despre proiect in sectiunea Monitorizari - Proiecte de infrastructura:
Autostrada A3 Gilau (Cluj Vest) - Nadaselu - Micul "ciot" de langa Cluj-Napoca http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_proiecte-19179257-autostrada-a3-gilau-cluj-vest-nadaselu-micul-ciot-langa-cluj-napoca.htm


Citeste mai multe despre   



















10867 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    Dacă CNADNR nu exista, merita inventată! :) (Miercuri, 7 septembrie 2016, 13:04)

    Harald [utilizator]

    I rest my case :)
    • +3 (3 voturi)    
      Ma tem ca (Miercuri, 7 septembrie 2016, 15:43)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Ma tem ca cei de la CNADNR e posibil sa fie intr-atat de "destepti" incat ar putea lua ca pe un compliment comentariul tau sarcastic.
  • +9 (9 voturi)    
    + CREIERUL indigenilor diriguitori (Miercuri, 7 septembrie 2016, 13:07)

    Plagarus [utilizator]

    Apolodor - "prefectus fabrorum" - acum 1911 ani ( 103 - 105 durata constructiei) si Saligny au fost singulari pe aceste plaiuri binecuvantate de natura,dar populate trist
    România în conti­nuare se bazează pe poduri rutiere ce au fost construite în urmă cu 50 sau chiar 100 de ani.
    Podurile, alături de tuneluri, sunt lucrări de artă care arată progresul şi gradul de dez­voltare al unei ţări
  • +5 (5 voturi)    
    Regie prorie (Miercuri, 7 septembrie 2016, 13:09)

    MinimaMoralia [utilizator]

    Domnule Homor de ce nu faceti acest amarat de pod tot in regie prorie?De ce la bucata lipsa din Orastie-Sibiu lot 3 reusiti si aici nu se poate?
    E vorba totusi de un pod. Sau de ce nu se poate dalucrarea constructorului care e la cateva sute de metrii mai jos pe santier intre Gilau si Nadaselu?
    • +5 (5 voturi)    
      Regia proprie (Miercuri, 7 septembrie 2016, 13:59)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui MinimaMoralia

      Regia proprie inseamna fonduri pe care si le aloca discretionar. Iar de calitatea lucrarilor tot ei se vor ocupa la receptie, samd.

      De-aia nu prea vrem sa "absorbim" de la UE, ca aia ne dau dar ne si verifica.
  • +3 (3 voturi)    
    foarte bine (Miercuri, 7 septembrie 2016, 13:28)

    ion-ion-ion [utilizator]

    Si bucata urmatoare de ce nu e pregatita? Daca UMB si-a respectat contractul sa poata continua...ca tot e pe teren.
  • +2 (2 voturi)    
    Viata e greu (Miercuri, 7 septembrie 2016, 15:46)

    JustinCase [utilizator]

    Am mai auzit justificari similare la proiectul de autostrada peste Carpati. Cica, domle, tunelele alea ie scumpe (comparativ cu o turnare de bitum diluat, probabil), asa ca mai bine nu mai facem nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    Cei care au facut tampenia sa plateasca (Miercuri, 7 septembrie 2016, 22:28)

    cartofil [utilizator]

    Daca cei 8,7 km costa 87 milioane E (la romani 1 km=10 mil E) iar drumul va deveni functional peste 1 an din cauza lipsei podului, pierderea directa este 8,7 milioane x dobanda. Suma asta sa o plateasca ala (sau aia) care nu a facut programarea cum trebuie. Sunt milioane.
  • 0 (0 voturi)    
    Usor de rezolvat pentru 1-2 ani (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:41)

    vasile78 [utilizator]

    Daca ne uitam pe harta vom vedea usor cum actuala autostrada se poate continua cu DN1 pentru vreo cateva sute de metri pana trece raul, apoi facut un drum temporar care leaga autostrada de DN1. In felul asta pentru perioada necesara realizarii noului pod se poate folosi aceasta alternativa.

    Oare la CNADNR nu exista oameni cat de cat inteligenti?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version