O noua amanare pentru Studiul de Fezabilitate al autostrazii Sibiu - Pitesti: "Va fi gata in aprilie 2017. Licitatia pentru aceste studii a fost nerealista"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 7 septembrie 2016, 16:24 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Sibiu - Pitesti, o autostrada care are problemel la pornire
Foto: Hotnews
Studiul de Fezabilitate pentru cele trei tronsoane de mijloc ale autostrazii Sibiu - Pitesti are un nou termen de finalizare - aprilie 2017, desi initial acesta trebuia terminat in luna iulie, apoi programat sa fie gata in decembrie 2016.  "A fost o licitatie accelerata nejustificat, nerealist. Nu se poate face un SF in cinci luni" a declarat Catalin Homor, seful CNADNR, facand referire la contractul licitat pe vremea lui Dan Sova la Transporturi si semnat in 2015. Pe de alta parte, seful de la drumuri spera ca pana la finalul lunii septembrie sa fie definitivat traseul pe toate sectoarele autostrazii, iar Compania ia in calcul licitarea separata a proiectarii pentru sectoarele de capat ale autostrazii.

"Au ramas doua sectoare care sunt mai dificile, sectoarele 2 si 3. Au fost studiate sapte variante din care au fost alese in finala varianta unu si varianta sapte care au traseu comun pe 80% din distanta. Au ramas fix sectoarele udne sunt diferente intre cele doua trasee. Au fost numeroase intalniri cu JASPERS si la finalul lunii septembrie ar trebui sa avem intreg traseul conturat pe toate sectoarele", a declarat intr-un interviu pentru HotNews.ro, Catalin Homor, directorul CNADNR.

"In noiembrie vom avea Studiul de Fezabilitate pentru sectoarele 1 si 5, iar in aprilie 2017 sa avem tot SF-ul, si pe restul sectoarelor. Am insistat sa avem 1 si 5 separat pentru ca evaluam posibilitatea sa scoate la licitatie separata pentru proiectare sectoarele 1 si 5", a spus Homor.

"Intr-adevar, vorbim de o amanare, insa trebuie sa tinem cont de unele sincope in implementare, au fost schimbati si subcontractorii", a mai precizat Homor.

Practic, fata de de termenul initial contractat in urma licitatiei pentru SF s-a ajuns la o amanare de un aproape un an. Initial, contractul semnat in 2015 si licitat inca de pe vremea lui Sova la Transporturi prevedea o finalizare ind ecembrie anul trecut. Ulterior, data de finalizare a fost amanata pentru iulie 2016 si, mai apoi, pentru decembrie anul acesta. Se pune astfel intrebarea, a fost licitatia initiala lansata intr-un mod nerealist?

"In mod evident. A fost o licitatie accelerata nejustificat, nerealist. Nu se poate face un SF in cinci luni", recunoaste Homor.

In urma cu doua saptamani CNADNR anunta ca pe trei din cele cinci sectiuni ale autostrazii sunt executate foraje, pe sectiunea de capat dinspre Sibiu aceasta fiind realizate in proportie de aproximativ 75%, in timp ce pe capatul dinspre Curtea de Arges forajele sunt realizate in proportie de circa 80%.

La inceputul anului HotNews.ro a publicat un raport al JASPERS, consultantul Comisiei Europene, in care era puteric criticata evolutia contractului si erau evidentiate numeroase probleme si neajunsuri in studiile realizate in 2015 de catre asocierea Spea - Tecnic, cea care a castigat licitatia pentru SF-ul Sibiu - Pitesti. 
 

Despre proiectul autostrazii Pitesti - Sibiu, detalii in sectiunea Monitorizari - Proiecte de Infrastructura:

    Autostrada A1 Pitesti - Sibiu - "Perla coroanei"


Citeste mai multe despre   






















7051 vizualizari

  • +17 (19 voturi)    
    termen (Miercuri, 7 septembrie 2016, 16:43)

    Adrian_Roman [anonim]

    Hai ca am rezolvat-o si pe asta. Peste 10 ani tot despre asta o sa vorbim
    • +2 (8 voturi)    
      Decât repede și prost. (Miercuri, 7 septembrie 2016, 20:17)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_Roman

      Sau mai întâmplat nenorociri pentru SF făcute din birou.Zona este dificilă geologic și nu trebuie ca din câteva foraje să tragi o concluzie.Este autostradă nu pistă de biciclete.
      • +1 (1 vot)    
        da, dar la nivelul de tona de bani (Joi, 8 septembrie 2016, 8:46)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        eu nu inteleg situatii de genul

        - "este o portiune de munte dificila"

        - "s-au schimbat subcontractorii"

        ce treaba am eu CNADR ca tu firma X esti incompetenta

        (ca doar autostrazi prin munti mai inalti s-au facut in anii 50, 60 prin Alpii austrieci, italieni, de Elvetia ce sa mai zic?? Bavaria??)

        sau ai relatii extrem de proaste cu subcontractorii de pleaca ???


        CE ESTE DIFICIL AZI ?

        o autostrada montana ??? NUUU !!

        Dificil este combatarea HIV, cancerului, astea sunt dificile
  • +18 (18 voturi)    
    mafia si nepotismul din CNADNR (Miercuri, 7 septembrie 2016, 17:14)

    voxpopulix [utilizator]

    Nu cred ca este o institutie mai incompetenta in Europa. Nimic nu sunt in stare sa faca, nici Sibiu Pitesti, nici Brasov Oradea, nici Campina - Sacele ca alternativa la DN1 ca acolo autostrada nu o sa vedem.

    Mafia din CNADNR tine de ani de zile pe loc dezvoltarea tarii si nu inteleg de ce nu poate nimeni sa curete cloaca de diletanti inruditi din aceasta institutie.
  • +7 (11 voturi)    
    Demisia! (Miercuri, 7 septembrie 2016, 17:29)

    danen [utilizator]

    .
    • 0 (8 voturi)    
      demisia, demisia (Miercuri, 7 septembrie 2016, 18:32)

      Keni [utilizator] i-a raspuns lui danen

      Dar cui ii cerem demisia?
      • -9 (9 voturi)    
        Cum cui? Lui Ponta ! (Miercuri, 7 septembrie 2016, 20:04)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Keni

        Cum cui? Lui Ponta! ... eventual, pentru aia cu ceasul nereparat de doua decenii, lui Iliescu !
        Mai e vreun dubiu?
        • 0 (0 voturi)    
          Te-ai trezit, bre (Joi, 8 septembrie 2016, 15:09)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Ai revenit din concediu, inapoi acasa, la moskwa
  • -9 (17 voturi)    
    Statul Mafiot (Miercuri, 7 septembrie 2016, 18:36)

    floriniulian [utilizator]

    Ca sa-l gasesti respunzator doar pe Neaga de starea drumurilor/autostrazilor din Romania arata gradul de disolutie a acestui asa zis stat.

    DNA-ul ne-a aratat ca este un instrument politic de eliminare a adversarilor si nu de a lupta impotriva coruptiei endemice din aceasta tara.

    Totul este un circ de 2 lei cu lupta anti-coruptie.

    Nu exista.

    Este doar o lupta intre gastile de securisti pentru controlul puterii si a spagilor.

    DNA=Parchet=DIICOT=IPJ=ZERO BARAT
    • +3 (5 voturi)    
      Si Statul = hot (Miercuri, 7 septembrie 2016, 21:43)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui floriniulian

      Egalitatea o determinam noi!
      Le dam bani cati nu i-a aproape nimeni in privat!
      Dimineata cafea si asa mai departe!
      Nu lucreaza nimic, nici nu gandesc, tipic bugetarului care doar consuma bani!
      DEZASTRU la toti!
    • +8 (8 voturi)    
      da da așa e (Miercuri, 7 septembrie 2016, 21:51)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui floriniulian

      în plus, am observat în ultima vreme că bateria la telefon nu mă mai ține nici măcar până seara la o utilizare medie. Telefon cumpărat acum 2 ani, am dat o căciulă de bani! HUO DNA!!!!!
  • +11 (13 voturi)    
    Firmele care au licitat (Miercuri, 7 septembrie 2016, 19:00)

    Adri4n [utilizator]

    nu au vazut termenul insuficient de executie al contractului?
    Trebuiau sa zica: "Duceti-va ba cu cerintele voastre de kkt, nu ne batem joc de renumele nostru cu cerintele voastre SF."
    Dar nu, au licitat, au semnat, deci si-au asumat.
    Sa plateasca nerespectarea contractului daca au semnat.
  • +9 (9 voturi)    
    Amanarea era de asteptat (Miercuri, 7 septembrie 2016, 19:56)

    motanul_gri [utilizator]

    Amanarea termenului pentru tronsoanele dificile este intr-un fel de inteles. Pana la urma, intelegem ca este vorba despre o autostrada montana, prima de acest gen din tara.
    Toate cele care au fost puse in functiune pana acum au fost prin zone de campie, cu o singura exceptie notabila: autostrada Sebes-Sibiu, care in zona Aciliu traversa o portiune de coline joase. Si exact in acel loc au survenit complicatiile. S-a spus ca problemele au fost cauzate de erori de proiectare. Tocmai de aceea, testele si masuratorile pentru Sibiu-Pitest (o autostrada mult mai dificil de realizat decat Sebes-Sibiu) nu trebuie facute cu superficialitate din cauza grabei.

    Problema este alta. Este posibil ca guvernul Ciolos sa nu mai existe dupa Revelion. Este binecunoscuta ostilitatea pe care PSD-ul a manifestat-o dintotdeauna fata de autostrada Sibiu-Pitesti. Pesedistii au preferat mereu, din motive doar de ei stiute, varianta prin Brasov.

    De aceea, este important ca Ciolos sa se asigure ca proiectul sau nu mai poate fi revocat. Si poate face asta demarand constructia pe tronsoanele din extremitatile autostrazii, la Pitesti si Sibiu, care sunt relativ usor de realizat deoarece strabat zone de campie.
    • -3 (3 voturi)    
      campie? (Joi, 8 septembrie 2016, 12:35)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

      " sunt relativ usor de realizat deoarece strabat zone de campie" ....de unde esti?
  • -2 (4 voturi)    
    In sfarsit o veste buna ! SF13(sexi farma treishp) (Miercuri, 7 septembrie 2016, 22:00)

    Miky113 [utilizator]

    Asta imi mentine pulsul la 69, tensiunea mica la 89 si aia mare la 139,99 .

    Atentie drumari: conform zodiacului, s-ar putea sa muriti de drum lung


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri