Aproape 3 km din autostrada A3 care intra in Bucuresti ar putea fi deschisi traficului in acest an, impreuna cu nodul rutier de la Moara Vlasiei

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Autostrada A3 spre str Popasului
Foto: Forum peundemerg.ro
​Aproape 3 km din autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, de la Soseaua de Centura pana in Strada Popasului, ar putea fi deschisi circulatiei rutiere pana la finalul lui 2016. In acelasi timp, si nodul rutier de la Moara Vlasiei, ramasite ale proiectului de autostrada inagurata inca din vara lui 2012, ar putea fi terminat. Anuntul a fost facut de seful de la autostrazi intr-un interviu acordat HotNews.ro

"Am evaluat si posibilitatea sa dechidem traficul. Din punct de vedere tehnic se poate. Vor fi circa 2,5 km din contractul vechi finalizati in momentul de fata si circa 500 de metri din contractul nou cu descarcare la Popasului", a explicat Catalin Homor, directorul CNADNR.

A3 Bucuresti - Moara Vlasiei
Foto: Hotnews
"In momentul de fata discutam in paralel cu constructorul sa-si vada de treaba si noi evaluam ce inseamna descarcarea traficului acolo. Clar ca vor fi debusate niste strazi si evaluam acum daca acele strazi au capacitate de a prelua traficul si la ce nivel. Poate se impune o restrictie de 3,5 tone, de 7,5 tone sau chiar deloc", a mai spus seful de la drumuri.

Pe langa portiunea de aproape 3 km care ar putea fi deschisa traficului, oficialul anunta ca si nodul rutier de la Moara Vlasiei ar putea fi gata pana la final de an. Vorbim de o lucrare executata doar partial de catre vechiul constructor si nefinalizat pana la momentul iulie 2012 cand bucata Centura - Ploiesti a fost data in folosinta.

"Nodul de la Moara Lasiei il avem in program sa fie finalizat anul acesta. Am putea discuta de o dubla deschidere anul acesta. Nodul Moara Vlasiei si aproximativ 3 km pana la strada Popasului", a detaliat Homor.
 
Cum se va intepa A3 in strazile din Capitala

Cat priveste continuarea autostrazii pana spre Capitala, directorul de la drumuri precizeaza ca intersectiile cu strada Gherghitei si Soseaua Petricani raman la fel ca in proiectul original, adica una intr-un sens giratoriu si apoi o intersectie in "T" pe Petricani.

"A existat audit de siguranta rutiera, avem un departament de siguranta rutiera. Daca specialistii spun ca este sigura intersectia eu nu pot sa-i contrazic", a detaliat Homor.

Intersectia cu Soseaua Petricani in "T":


Giratoriul de la Strada Gherghitei:




In iulie 2012 au fost deschisi traficului cei circa 60 de kilometri de autostrada de la Soseaua de Centura si pana la Ploiesti, ramanand insa nefinalizati ultimii 6 km spre Capitala si nodurile rutiere.

Pe primii 19 km a lucrat consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, iar termenul pentru finalizarea tuturor lucrarilor si a nodului de la Moara Vlasiei a fost atunci impins treptat ajungandu-se la anul 2015 pentru terminare. Chiar si asa, lucrurile au inghetat cu totul pe santier si, in urma neintelegerilor cu constructorul, contractul a fost reziliat.


In decembrie 2015 a fost recontractata realizarea ultimilor km din A3 spre Capitala. Contractul de proiectare si executie a fost atribuit Asocierii Asocierii Aktor - EuroContruct Trading 98  pentru 129.180.727,51 lei fara TVA. Contractul vizeaza sectorul de autostrada Bucuresti - Ploiesti, km 0+000 (Intersectie Petricani) - km 3+325, Nod Centura Bucuresti si Nod Moara Vlasiei.


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Liviu Dragnea a plecat in SUA pentru investirea lui Donald Trump. Cine ii plateste deplasarea liderului PSD

Liderul PSD, Liviu Dragnea, a plecat marti in Statele Unite, unde va participa la ceremonia de investire a presedintelui Donald Trump. Miercuri il urmeaza premierul Sorin Grindeanu.

21207 vizualizari

  • +5 (17 voturi)    
    never (Joi, 8 septembrie 2016, 10:19)

    nikk [anonim]

    nici o sansa, acum mai putin de 1 luna nu se lucra la petricani la pod deloc, erau doar 2 piloni, si ei zic ca in 3 luni, din care 1 de iarna si 1 de ploi vor face ceva?

    never...
    • +8 (16 voturi)    
      minciuni CNADNR (Joi, 8 septembrie 2016, 11:26)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui nikk

      este o minciuna cu care mafia din CNADNR spera sa mai scape de presiunea in crestere, mai ales dupa noile esecuri in cazurile arges - sibiu si autostrada transilvania.

      Sunt niste mafioti ordinari si as vrea sa-i vad pe toti oamenii din ministerul trasporturilor si CNADNR anchetati si pusi sa-si justifice averile.
      • +7 (9 voturi)    
        Schimbări (Joi, 8 septembrie 2016, 12:17)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

        Eu îl văd pe Homor ca străin de mafia din CNADNR (Basulescu-Neaga și o cloacă întreagă de incompetenți cu pile din middle-management). De multe ori am văzut șopârle lansate de alde ăștia împotriva lui: de fiecare dată când îl văd pe Basulescu că îl atacă pe Homor, am mai multă încredere în Homor.

        Nu am avut încredere în Homor la început, dar a trebuit să mă recunosc impresionat de faptul că a găsit o soluție de a debloca dezastrul de pe Sibiu-Orăștie, tronson care, fără ideea lui de a executa reparațiile în regie proprie, ar mai fi fost închis încă un an de acum încolo.

        În rest, ideea de livrare parțială este un lucru bun, și nu contează foarte mult ce anume a catalizat-o: frica, competența, dorința de recompensă. Doar să fie lucrul făcut bine.
    • +10 (10 voturi)    
      De acum o lună (Joi, 8 septembrie 2016, 12:12)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui nikk

      De acum o lună s-au schimbat destule în zonă: e mobilizare și s-a început serios lucrul. Pentru a se face ce propune Homor trebuie făcută doar o parte dintr-un nod rutier, că autostrada deja ajunge până la Popasului, doar că nu se conectează. E realizabil. Problema e că trei benzi pe sens din A3 se vor vărsa în îngusta stradă a Popasului, cu o bandă pe sens, ceea ce va duce la un mare risc de blocaje în perioade de maxim al venirii în București dinspre Ploiești (serile de duminică). Din punctul ăsta de vedere, eu unul cred că e mai fezabilă deschiderea doar pe un sens, cel de ieșire din București.
      • +8 (10 voturi)    
        De acord! (Joi, 8 septembrie 2016, 14:17)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

        Pt a scoate traficul din București, cam tot ce se face ar trebui cu mai multe benzi pe ieșire și mai puține pe intrare.
        Pasajul Presei libere e pe dos față de ce trebuia: ieșirea dacă se făcea, nu mai era niciun semafor de la Arcul de Triumf până la Ploiești, dar așa, blocajul s-a mutat pe intrare la Arc.

        Dar str Fabrica de glucoză nu se tot făcea pe 4 benzi de vreo 10 ani? Care e stadiul?
        • +3 (3 voturi)    
          Primăria Capitalei (Joi, 8 septembrie 2016, 20:39)

          aqualung [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          Stadiul e că aia e lucrare pe care trebuie să o facă Primăria Capitalei. Doar nu te așteptai să facă Moș Oprescu ceva bun. El nu e în stare decât de cel mai lung cârnat din lume.

          După 5 ani de chinuri, la Mihai Bravu se circulă în sfârșit ca înainte de a începe el podul lui pește, iar la Piața Sudului jumătate de București înjură zilnic. Cum să facă el lărgirea străzii Fabrica de Glucoză?

          De la Firea nu mă aștept nici de la ea la nimic. Nici ea nu are nicio soluție nici pentru reluarea traficului tramvaielor pe șos. Pantelimon. Altă marionetă proptită într-un post de niște mafioți.
        • 0 (0 voturi)    
          nu (Sâmbătă, 10 decembrie 2016, 10:08)

          lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          Spui ca blocajul s-a mutat la Arc ca si cum inainte nu ar fi existat. Exista si inainte, doar ca s-a eliminat cel de la Piata Presei. In plus, nu toata lumea o ia spre Arc.

          Iesirea din Bucuresti ar fi trebuit facilitata prin modificarea semaforizarii si poate chiar a intersectiei, chiar daca nu se facea pasaj si pe iesire.

          Astea cu 15 benzi pe iesire si juma de banda pe intrare, ca sa iasa lumea din oras si sa nu mai intre, sunt dume biciclistice.
    • +1 (9 voturi)    
      revin (Joi, 8 septembrie 2016, 12:24)

      nikk [anonim] i-a raspuns lui nikk

      oricum sper sa nu se deschida urmatorii 3-4 ani, pt ca ar complica si mai mult petricaniul si voluntari - pipera deja blocate de traffic, intai sa largeasca petricani, sa faca sens unic, sa deblocheze doamna ghica, sa deblocheze strada fabrica de glucoza, acolo e oricum macel, daca vin si cu autostrada cred ca iese razboi civil in zona dupa deschidere....

      oricum nu cred ca anul acesta, maxim ar fii sa faca iesirea in Popasului din voluntari, dar e ilogic ca acolo e 1 banda pe sens....si oricum full...
    • +3 (3 voturi)    
      Doar pana la Strada Popasului (Joi, 8 septembrie 2016, 12:24)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui nikk

      E vorba doar de deschiderea traficului pana la Strada Popasului. Sensul de la Gherghitei si T-ul de la Petricani poate la anul.
    • +5 (9 voturi)    
      wow... (Joi, 8 septembrie 2016, 12:54)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui nikk

      ...3km ! super !!!! :))))) :(((((
      • +2 (2 voturi)    
        ! (Joi, 8 septembrie 2016, 15:34)

        tudorr [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        Super smecher, inca 1 minut de condus pe autostrada :)), ce sa mai, bucurie curata!
  • +4 (12 voturi)    
    nu e gata (Joi, 8 septembrie 2016, 10:33)

    MarianCornel [anonim]

    Declaratiile din interviu nu au nicio acoperire in realitate, e sufficient sa mergeti acolo si veti vedea ca treficul se poate deschide probabil in decembrie 2017.
    • +5 (5 voturi)    
      Gata (Joi, 8 septembrie 2016, 12:24)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui MarianCornel

      E gata autostrada până în buza străzii Popasului. Cred că și dacă-l chemi pe nea Gheorghe cu basculanta de pietriș, în două săptămâni se circulă pe acolo pe o legătură de drum de pietriș. Hai, până în decembrie iese și asfalt.

      Până la Gherghiței și Petricani mai e, trebuie făcut pod peste calea ferată, giratorii, intersecții încâlcite, alea la anul. Dar în Popasului se poate ieși imediat. Problema e riscul de blocaje.
  • +9 (9 voturi)    
    foarte tare (Joi, 8 septembrie 2016, 10:51)

    levierul [utilizator]

    Trafic de la 3 benzi pe sens pe autostrada, la str. Popasului sau str. Gherghitei. Felicitari.
  • -9 (11 voturi)    
    trotuarul (Joi, 8 septembrie 2016, 10:53)

    DioDreamer [utilizator]

    din mijloc este absolut criminal
    • +7 (11 voturi)    
      doamne fereste (Joi, 8 septembrie 2016, 12:09)

      RazvanTincu [anonim] i-a raspuns lui DioDreamer

      Atata minte ai sa crezi ca ala e trotuar??
    • +1 (1 vot)    
      ! (Joi, 8 septembrie 2016, 15:35)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui DioDreamer

      Trotuarul ala e pista pentru pelerinaj religios!
  • +6 (8 voturi)    
    Constatare... (Joi, 8 septembrie 2016, 11:05)

    taticutu [utilizator]

    Am o constatare pe care o repet mereu : noi, romanii, nu le avem pe astea cu autostrazile, poduri, canale, diguri, tunele... Este o treaba istorica...Uitati-va numai la Dunare, care curge pe la noi de ceva mii de ani ; cate poduri sunt ? De ce traversarea ei cu bacurile antice ramane la ordinea zilei ? Cate poduri avem peste Siret, ca doar este un rau interior ?Etc, etc... La noi tot ce s-a facut, s-a facut numai dictatorial, nu am avut pornirea sa le facem...Dupa fiecare inundatie mai mare , " fruntasii " politici se angajeaza sa faca diguri peste diguri si poduri ; ati auzit cumva ca s-au facut ? Autostrada spre Brasov treneaza de multi, multi ani , pentru ca trebuie , parca , sa facem niste viaducte ... Este greu , greu de tot ! Dar stiti care e culmea ? Avem bani pentru toate, ca sunt de la altii, dar nu le avem noi ce aceste sisteme de constructii !!! E oare o fatalitate ?
    • +4 (4 voturi)    
      Poduri (Joi, 8 septembrie 2016, 12:21)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      Infrastructură serioasă nu s-a făcut la noi până în timpul lui Carol. Chiar și atunci, lucrările de acest gen au impresionat. Apoi în timpul comunismului, iar s-a făcut multă propagandă pe marginea podurilor peste râuri mari (podul de la Giurgiu din 1950, cel de la Hârșova din anii '70), când de fapt astăzi așa ceva nu e cine știe ce filosofie. De aici o frică de a realiza așa ceva. Am ajuns ca între județul Prahova și județul Ilfov să nu fie poduri suficiente peste Ialomița și să nu poată fi folosit A3 la capacitatea sa maximă în raport cu regiunea decât după realizara nodului de la Gherghița.

      Vedeți cum e autostrada A1 în Transilvania: dacă are nevoie să treacă Mureșul, îl trece și într-un sens și în altul, cu viaducte și poduri, fără să fie mare tevatură. Trebuie depășit blocajul ăsta și făcute poduri peste Dunăre la Brăila și Călărași, ca să avem acoperit toată porțiunea interioară a Dunării, și poduri peste râurile importante acolo unde e nevoie.
    • +2 (2 voturi)    
      Poduri? (Joi, 8 septembrie 2016, 14:24)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      Podul lui Traian, Podul Turcului și Podul Prieteniei.
      Poduri la Călărași, Brăila, Galați la anul...și la mulți ani!
  • +8 (8 voturi)    
    of of (Joi, 8 septembrie 2016, 11:07)

    Adrian_1234 [utilizator]

    Una doua
    Ar putea fi gata in 2 luni, ar putea fi gata anu viitor
    Ce ar fi daca am lasa lauda asta si am raporta doar ce S-A FACUT ?
  • 0 (4 voturi)    
    Ar putea? (Joi, 8 septembrie 2016, 11:33)

    quietguy58 [utilizator]

    Ar putea dar nu sint siguri.
  • +4 (4 voturi)    
    declaratiile sunt acoperite de realitate (Joi, 8 septembrie 2016, 11:33)

    ghedru [utilizator]

    omul a sus clar ca se dau in folosinta doar 3km de la centura la Popasului din care 2,5km erau gata inainte de recontractare ; pana la poduri si giratoriu mai e....
  • +1 (3 voturi)    
    dezastru (Joi, 8 septembrie 2016, 12:12)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    ca si cum sos petricani nu era destul de aglomerata si asa. Intrarea trebuia sa ramina pe centura. Str gherghitei inseamna intersectia fundeni andronache colentina, una din cele mai aglomerate din bucuresti la aproape orice ora. Incredibil, sa te prefaci ca nu vezi realitatea.
  • -5 (9 voturi)    
    rusine guvern tehnocrat (Joi, 8 septembrie 2016, 12:48)

    paham [utilizator]

    este o palma data de guvernul tehnocrat intereselor romanesti.

    este o continuare a programului de distrugere a tarii.

    Occidentul va intra pe aceasta autostrada in Bucuresti si ne va fura tarisoara, toate firmele romanesti vor fi inchise







    Traiasca Felix, Ponta, Pastorul, Firea si Pandele
  • +1 (3 voturi)    
    Lol (Joi, 8 septembrie 2016, 15:09)

    HP [utilizator]

    Eu as darama tot A3 de la centura pana la popasului, cu jumatatea aia de pod cu tot. E inutila.

    In orasele mari din Europa, autostrazile tangenteaza centurile, dinspre exterior.

    Ca sa iesi pe autostrada, o faci prin intermediul strapungerilor bulevardelor in centura, iar apoi iesi in autostrada.

    Problema nu e terminarea A3, ca sa ne infundam cu orele in Glucozei.

    Problema e lipsa strapungerilor si bretelelor de pe centura, si faptul ca toata centura de sud e ca un drum comunal, pe cand cea de nord e ca un drum national.
  • +1 (1 vot)    
    Poftim?! (Joi, 8 septembrie 2016, 22:52)

    Crioan [utilizator]

    Dincolo de exprimarea extrem de probabilistica cu "aproape 3 Km" si "ar putea" , ce sens au 30 Km, nu mai vorbesc de doar trei km, la o AUTOSTRADA?!
    Pentru un drum judetean, da, fiecare kilometru conteaza. Insa o autostrada face legatura intre localitati ssau regiuni aflete la sute de Km distanta, atata vreme cat nu este FINALIZATA, chiar daca un singur Km lipseste, se cheama ca este NEFUNCTIONALA!
    Cum ar fi o cursa ultar low cost, care te duce pina "aproape" de NY, pentru ca avionul nu are destul combustibil si cade in ocean la 5Km de tarm!?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version