​FOTO Master Planul de Transport, gata de aprobare in Guvern. Vezi proiectele prioritare pe rutier si feroviar si de cati bani ar mai avea nevoie Romania pentru implementarea lor

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 13 septembrie 2016, 16:35 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Proiectele rutiere in Master Planul de Transport
Foto: MT
Master Planul General de Transport (MPGT), documentul strategic pentru investitiile din domeniul transporturilor pe urmatorii 15 ani a fost transmis de catre Ministerul Transporturilor pentru a fi adoptat printr-o Hotarare de Guvern. Documentul cotnine principalele proiecte de autostrazi, drumuri expres, investitii in cai ferate si cai navale pe care are nevoie Romania sa le implementeze, insa vine cu partea negativa a paharului. Numai pe rutier, pana in 2020, sunt planificate proiecte in valoare de 13 miliarde de euro, dar exista fonduri disponibile doart pentru o treime. Pentru 2020-2030, doar jumatate din fondurile necesare pot fi identificate.



    Descarca de aici Sinteza MPGT (.pdf, ~1MB)

    Descarca de aici Strategia de Implementare a proiectelor din MPGT. (.pdf, ~7MB)

 
Pe sectorul rutier, cel mai voluminos dintre domeniile tratate in Master Plan, strategia prevede pana in orizontul 2030 nu mai putin de 11 autostrazi si 19 drumuri expres, la pachet cu alte zeci de modernizari de drumuri actuale si variante de ocolire.

Per total, pe toata perioada acoperita de Master Plan, sectorul rutier are planificat investitii unde ar fi necesare fonduri de circa 27 miliarde de euro ce se impart dupa cum urmeaza: autostrazi (13,3 mld. euro), drumuri expres (10,8 mld euro), alte drumuri si reabilitari (2,5 mld euro) si variante ocolitoare (0,46 mld euro). Cu toate acestea, majoritatea fondurilor necesare nu pot fi identificate.


Foto - HARTA proiectelor rutiere din MasterPlanul de Transport:


Foto - Autostrazile planificate conform MPGT:


Foto - Drumurile expres conform MPGT:

----

Prioritatile pana in orizontul anului 2020 pe rutier


Autostrazile Sibiu - Pitesti, Comarnic - Brasov, Tg Neamt - Iasi - Ungheni, Pitesti - Craiova, legatura A3 de langa Cluj pana la Bors, finalizarea actualelor autostrazi in constructie, modernizarea Centurii Sud a Capitalei, precum si drumul expres pe relatia Nord-Sud in Moldova (Ploiesti-Buzau-Bacau-Pascani) sunt principalele proiecte rutiere planificate pe perioada 2014 - 2020 (cu extindere cativa ani si dupa acest termen pentru implementare).

Foto - Proiectele rutiere planificate pentru perioada 2014 - 2020:


Pentru perioada 2014 - 2020, doar 1/3 din fonduri exista pentru proiectele din sectorul rutier

Documentul stabileste ca pentru implementarea tuturor proiectelor aferente perioadei de programare 2014 - 2020 doar pe rutier e nevoie de circa 12,8 mld euro, iar totalul fondurilor disponibile ajunge doar la 4,6 mld euro (fonduri europene, cofinantari si alocari bugetare). Cu alte cuvinte, ramane un deficit de acoperit de 8,21 mld euro, suma pe care Romania are sanse minime s-o poata garanta din imprumuturi sau din alte surse.

Mai exact, fata de ce-si propune sa realizeze, statul roman dispune de resurse financiare doar pentru o treime.

Foto - Fondurile necesare pentru investitiile rutiere in perioada 2014 - 2020 si deficitul calculat:



Pentru 2020-2030, jumatate din fondurile necesare nu sunt identificate

Situatia e similara si pentru perioada 2021-2030 unde deficitiul de fonduri este apropae jumatate din cat prevede MPGT-ul pentru toate investitiile. Pentru perioada 2021-2030 strategia de implementare preconizeaza un total de 16,7 miliarde de euro necesari pentru toate proiectele pe rutier, dar cu toate acestea circa 7,9 miliarde nu pot fi identificati ca sursa de finantare, deci sunt trecuti ca deficit.

Foto - Proiectele rutiere planificate pentru perioada 2020-2030:



---

Pe sectorul feroviar, 25 de mari proiecte - Din nou finantare insuficienta...


Pe sectorul feroviar MPGT-ul prevede 25 de proiecte de modernizare a caii ferate care au un cost estimat la peste 10 miliarde de euro.

Pentru perioada 2014-2020, strategia de implementare prevede proiecte cu o valoare cumulata de 6,7 miliarde de euro, din care din fondurile europene si bugetare pot acoperi doar 4,1 miliarde. Cu alte cuvinte, circa 2,6 miliarde raman trecuti ca deficit de finantare.

Foto - Proiectele feroviare trecute in MasterPlan:




Citeste mai multe despre   






















40041 vizualizari

  • +34 (34 voturi)    
    Productia de planuri ok, peste asteptari! (Marţi, 13 septembrie 2016, 16:47)

    Martinezu [utilizator]

    Avem o crestere importanta de planuri de dezvoltare a infrastructurii rutiere si feroviare, peste media din UE si chiar a SUA.
    In fiecare an inregistram cresteri de 5-10% , cifre nemaintilnite de vreun stat dezvoltat. Nici nu mai sunt sertare cat sa incapa atatea si atatea planuri.
    Stam bine si la capitolul asfaltari si plombe, zilele astea s-a inregistrat un record mondial in materie, s-a asfaltat o sosea de 2 km in doar 3 zile. Nici nu a trecut saptamana si s-a si trasat.
    Eu merg pe ea si pot confirma.
    Unde nu a mai fost astfalt s-au pus plombe ce vor tine pana dupa decembrie.
  • +23 (23 voturi)    
    sa desenam harti (Marţi, 13 septembrie 2016, 16:51)

    voxpopulix [utilizator]

    Asta se face de 20 de ani. Practic iar o luam de la zero. Dupa care vine alt guvern, alt master plan, alte amanari.

    Uitati-va aici http://monitorizari.hotnews.ro/infrastructura , sunt amanari de zece ani de la inceperea unor proiect si in urmatorii cinci tot nu vor fi gata.

    Nu aveam deja un master plan aprobat de UE? Unde sunt rezultatele? SF-uri amanate, licitatii pentru alte SF-uri, metri construiti ZERO.

    Harti si licitatii stie oricine sa faca.

    Schimbati tot CNADNR-ul ca altfel nu ajungem nicaieri. Si uitat-va si ce averi au strans, ca sa intelegeti de ce nu se construieste nimic.
  • +22 (22 voturi)    
    Cred e vorba de o greseala! (Marţi, 13 septembrie 2016, 16:53)

    Amad [utilizator]

    A1, A3, A11?
    Cred ca este vorba de anii 3016, 3021, 3026.
  • +5 (13 voturi)    
    Planuri, planuri (Marţi, 13 septembrie 2016, 17:00)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    La iarna, dupa alegeri, sigur Bucuresti-Alexandria va deveni iarasi mxima urgenta !
  • +4 (4 voturi)    
    bine ca avem planuri (Marţi, 13 septembrie 2016, 17:15)

    nedumeritul [utilizator]

    bine ca avem planuri, pe masura ce ne obisnuim cu ele poate se vor si realiza.
    La alegeri propun votantilor sa privesca la aceste planuri....ca pe politicieni oricum nu ii intereseaza,au alte prioritati...
  • +9 (11 voturi)    
    Noi desenăm Master Planuri... (Marţi, 13 septembrie 2016, 17:16)

    HaralambieHarpalete [utilizator]

    ...în timp ce există o țară în vestul EU care are peste 16.000 de km de autostrăzi și mii de kilometri de căi ferate de mare viteză.
    Cam asta e diferența dintre un stat care construiește și altul care desenează!
  • +6 (20 voturi)    
    Macar arata a ceva profesionist (Marţi, 13 septembrie 2016, 17:17)

    brifcor [utilizator]

    Acest document, chiar daca e doar pe hârtie, are meritul de a fi detaliat, cifrat si plauzibil.
    Când îmi amintesc ce mâzgaleli pe o pagina A4, fara perspective, arunca pe piata guvernul Ponta...
    Asta e diferenta între tehnocratii profesionisti si diletantii borfasi din guvernele Monta !
  • +6 (6 voturi)    
    Jumatate din fonduri identificate! (Marţi, 13 septembrie 2016, 17:19)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Avand in vedere ca jumatete din fonduri sunt identificate iar noi bugetul de stat il folosim pentru pensii speciale, Domane fereste de vreo investitie, prevad ca autostrazile catre Oltenia si Moldova se vor face in jur de Pastele Cailor.
    Prosperitatea pentru aceste regiuni este garantata, noroc ca avem e cine sa injuram la alegeri. La asa perspective de trai, asa vot!
    • +1 (1 vot)    
      Fonduri insuficiente, desigur... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 9:10)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      Căutați-le în conturile doldora din off-shore (și de aiurea) ale mafioților din parlament. Despre care nimeni nu-i ia la întrebări. ANAF doarme, confiscarea extinsă rămâne un vis frumos, trenurile patriei vor circula în continuare cu 35-50/oră.
  • +5 (7 voturi)    
    mda... (Marţi, 13 septembrie 2016, 17:36)

    doejohn [utilizator]

    Si uite asa s-a ales praful de autostrada Transilvania.
  • +4 (4 voturi)    
    de 25 dea ani numai ...planuri !!! (Marţi, 13 septembrie 2016, 17:39)

    cartofiprajiti [utilizator]

    cred ca ma sa traiesc 200 de ani sa vad macar 30 % facut ....rusine hotilor !!!
  • +2 (2 voturi)    
    Nu pot să nu observ (Marţi, 13 septembrie 2016, 17:51)

    HaralambieHarpalete [utilizator]

    S-a ales praful de A6!. Bravo, așa da coeziune în transporturi. Pentru toate orașele mari autostrăzi, pentru Craiova drum expres. Dacă tot construiești, chiar nu înțeleg, de ce nu se construiește autostradă.
  • +5 (5 voturi)    
    Cand terminam si noi (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:00)

    Ord [utilizator]

    autostrazile si caile ferate, tarile civilizate vor avea demult implementata teleportarea.
  • +1 (1 vot)    
    iarna 2016 -> aveti ocazia sa curatati parlamentul (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:25)

    TRABI [utilizator]

    Si cand te gandesti ca a toate acestea trebuiau terminate de acum 10 ani , te intrebi , cine naiba-i mai voteaza tot pe aceiasi criminali in parlamentul tarii ? De ce trebuie sa renuntam la viata normala de om la nesfarsit ? Ma uit pe termene , sunt unele 2028 . Pai nu-ti vine sa-ti iei familia si sa tetot duci . Nu suntem mai presus de Siria , Bangladesh , Botzuzna ,s.a
    La iarna , rog populatia sa nu mai aduca in parlament aceleasi partide care ne-au dus in urma Europei . Veti fi in continuare copartasi la dezumanizarea , analfabetizarea si declinul tarii si sa nu va ganditi ca intr-o buna zi nu ve-ti fi recunoscuti ca participanti la fenomen .
  • +1 (1 vot)    
    sa fim realisti (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:33)

    Razvan_M [utilizator]

    Nu stiu daca pana acum a existat vreun asemenea document la nivelul intregii tari. Faptul ca exista - si pare a fi un master plan bun - este un pas care trebuia facut demult. Probabil ca si Ceausescu a avut astfel de planuri - care insa s-au pierdut din diverse motive.
  • -1 (1 vot)    
    Alt masterplan ? (Marţi, 13 septembrie 2016, 18:57)

    galeo [utilizator]

    La fiecare 6 luni ni se prezinta cate un masterplan
  • 0 (0 voturi)    
    DNA la cnadnr si apoi desfiintat!!! (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:00)

    wanderer04 [utilizator]

    N-am auzit decat de un dosar al DNA la cnadnr...desi daca ii iei la puricat cred ca e ANPR 2...Sa intre tare in ei, DNA sa-si fsca treaba, sa recupereze prejudiciile, iar in paralel cnadnr sa fie desfiintat si reinfintata o alta companie cu alti oameni profesionisti in care sa nu fie mai multi directori decat angajati...De 20 de ani cnadnr condamna aceasta tara la subdezvoltare...fara infrastructura suntem morti...
  • +1 (1 vot)    
    Frumos, carioca functioneaza brici (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:57)

    Locke Lamora [utilizator]

    Se uita urat deja aia din tarile dezvoltate.
  • +2 (2 voturi)    
    Desene frumos colorate (Marţi, 13 septembrie 2016, 20:23)

    motanul_gri [utilizator]

    Vreau sa cumpar un autovehicul de hartie, cu care sa pot circula pe autostrazi de hartie.
  • +2 (2 voturi)    
    2 autostrazi (Marţi, 13 septembrie 2016, 20:42)

    schumi [utilizator]

    2 autostrazi ar dezlega lanturile saraciei:
    1) Pascani - Campia Truzii
    2) Sibiu Pitesti

    Atat, restul vin de la sine pentru ca nu o sa mai poata tine prostimea pe 50 de lei la vot.
  • -3 (3 voturi)    
    Sfatul moshului Gandalf (Marţi, 13 septembrie 2016, 21:05)

    Miky113 [utilizator]

    Daca il puneti pe Ludovic Orban la Transporturi,
    in 6 luni aveti la cheie autostrada Bucuresti-Craiova; in linie dreapta, fara ocolire prin Pitesti sau Alexandria.

    In rest pentru oricare alt ministru, sunati la 112 ; si solicitati procedura 0: intubare, perfuzare, transplantare, botoxare, remaiare, etc


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version