Centura feroviara a Bucurestiului, reinviata de Ministerul Transporturilor. Prima etapa din 2017 - trenuri urbane de la Gara de Nord spre Gara Progresu si spre Pantelimon. Vezi planurile

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Proiectul centurii feroviare a Capitalei
Foto: Ministerul Transporturilor
Proiectul centurii feroviare a Bucurestiului a fost reinviat, dupa ce luni Ministerul Transporturilor a anuntat etapele modernizarii caii ferate din jurul Capitalei si termenele estimate pentru primele trenuri urbane care sa deserveaza zona metropolitana. Pana in 2017 primele trenuri urbane ar trebui sa circule pe rutele de la Gara de Nord spre Gara Progresu, via Domnesti si Magurele, si spre Gara Pantelimon, urmand ca ulterior sa fie realizata si conexiunea Pantelimon - Progresu, dar si legaturile CFR cu reteaua de metrou a Capitalei.

Un proiect de care s-a tot vorbit, in repetate randuri, in ultimii zece ani, centura feroviara a Capitalei, a fost reinviat de catre Ministerul Transporturilor. Luni, Sorin Buse, ministrul Transporturilor, a prezentat etapele pentru realizarea retelei de tren urban pentru Bucuresti si zona metropolitana.

"Acest proiect aduce in Romania conceptul de tren "regio urban", tren care opereaza pentru oras si deserveste atat locuitorii sai, cat si locuitorii localitatilor limitrofe", anunta Ministerul Transporturilor.

Ministrul Buse a facut, luni, un drum cu trenul pe sectiunea vestica  a centurii, Gara de Nord - Domnesti - Magurele - Gara Progresu. "Deplasarea s-a realizat cu trenul de la Gara Progresu, pana la Gara de Nord, pe o portiune de 30 de km de cale ferata. Opririle s-au efectuat in viitoarea statie Laser Magurele PO, dar si in zona legaturii multimodale cu Magistrala 1 de metrou - statia Preciziei", anunta Ministerul.

Proiectul inelului feroviar de 68 de km din jurul Bucurestiului are trei etape:

- etapa I: legatura feroviara Bucuresti Nord - Domnesti - Progresu (centura feroviara - vest) si Bucuresti Nord - Baneasa - Pantelimon (centura feroviara - nord). Cele doua trasee pot fi operabile in luna februarie 2017, dupa lucrarile executate de CFR Infrastructura in regie proprie. Costul estimat este de 200.000 de euro.

- etapa a II-a: conexiunea feroviara cu reteaua de metrou (Magistrala 1 Preciziei si Magistrala 2 Berceni), prin noduri modale. Termenul finalizarii acestei etape este sfarsitul anului 2017, iar costurile se ridica la aproximativ 5 mil. euro.

- etapa a III-a: legatura feroviara Progresu - Pantelimon - Bucuresti Nord (centura feroviara est), precum si reabilitarea garilor si a punctelor de oprire. Aceasta faza presupune o serie de lucrari mai ample, ce vor fi realizate de CFR Infrastructura pana in luna noiembrie 2018, iar bugetul necesar este de aproximativ 15 mil. euro.

16 statii CF in prima etapa. Costul biletului Gara de Nord - Progresu? 4,4 lei


Potrivit Ministerului Transporturilor, prima etapa a proiectului va contine 16 statii (9 existente si 7 noi). "Costul unui bilet pe ruta completa Gara de Nord - Gara Progresu va fi de 4,4 lei (pret intreg) si 2,2 lei (pret redus). Aceste trenuri vor conecta 7 localitati mari, 4 sectoare si 8 cartiere, iar in statii vor fi amenajate parcari tip Park&Ride", anunta MT.

"Acest proiect face parte dintr-o viziune mai ampla, menita sa rezolve problemele de trafic ale Bucurestiului, cu ajutorul caii ferate si a metroului, exact cum este si legatura feroviara dintre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni. Tot in acest context, se inscrie si lotul al Magistralei 5 de metrou (Eroilor - Pantelimon) pe care dorim sa o lansam pentru licitare in urmatoarele zile, dar si Magistrala 6 de metrou, pe care o vom propune Guvernului spre aprobare in urmatoarele saptamani", a declarat ministrul Sorin Buse.

"Dupa cum vedeti, este o combinatie intre proiecte mai mici care folosesc calea ferata si proiectele mari ale metroului, prin care incercam sa decongestionam traficul din capitala", a mai declarat ministrul Buse.

Click pe poza pentru a o vedea la rezolutie mai mare:



Citeste mai multe despre   























24729 vizualizari

  • +24 (34 voturi)    
    Inceputul este bun (Luni, 24 octombrie 2016, 18:48)

    cato [utilizator]

    Asa sunt capitalele europene: metrou combinat cu tren. Nu doar metrou sau doar transport local de suprafata.
    Incepem sa aratam si noi europeni, cel putin pe hartie.
    • +11 (19 voturi)    
      Mintea cea de pe urmă a românului (Luni, 24 octombrie 2016, 20:02)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui cato

      De ani întregi se tot scrie despre S-Bahn pe forumuri, numai guvernul și CFR-ul erau imune la orice propunere de bun simț.

      O mulțime de mari orașe central-europene au S-Bahn, adesea cu linii și gări comune cu metroul în zona centrală. Cel mai apropiat exemplu reușit e Viena. Nu trebue reinventate nici roata de fier și nici șina de oțel, trebuie doar copiate soluțiile aplicate la Viena.
    • -10 (22 voturi)    
      de ce nu o centura fluviala suspendata ? (Luni, 24 octombrie 2016, 20:17)

      LiviusAcris1 [anonim] i-a raspuns lui cato

      ...numai sosele sa nu-i pui sa faca
      • +7 (7 voturi)    
        Bucurestiul e in top 10 ca densitate in UE (Marţi, 25 octombrie 2016, 10:43)

        v_sile [utilizator] i-a raspuns lui LiviusAcris1

        Avem o populatie similara cu Roma, dar dispusa pe 20% din suprafata Romei. Avem in 230 de km patrati cam 1,4 milioane de masini. Unde mai poti sa mai faci sosele pentru traficul asta?

        Tot o dam inainte cu pasajele suspendate si cu cele subterane, dar asta nu rezolva problema, doar tragem tot mai mult trafic prin centrul orasului sau pe inelul median si stam cu orele in masini, prinsi ca sobolanii in cusca.

        Linia asta ar putea sa fie interesanta, mai ales daca ar fi mijloace de transport care sa iti permita sa ajungi usor la statii (mai usor de realizat, ca discutam de exteriorul orasului), plus statiile sa fie dotare cu parcari maricele, gen 500 de locuri, ca discutam de zone neaglomerate. De exemplu, din zona estica, mergi pana la statie, parchezi masina acolo, urci in tren si cobori in Petricani, Pipera sau Baneasa. Alternativa e sa iti iei masina si sa revezi zilnic filmul horror Pantelimon-Doamna Ghica-Petricani-Pipera/Aurel Vlaicu.
        • 0 (0 voturi)    
          la Pacii a fost o parcare (Miercuri, 26 octombrie 2016, 9:32)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

          de cateva sute de locuri. era plina mereu. S-a desfiintat la 1 an de la deschidere. Cica nu era rentabila. Trageti voi conculzia. De atunci sta inchisa.
          • 0 (0 voturi)    
            parcare (Miercuri, 26 octombrie 2016, 12:35)

            indolenta [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

            Unde era parcarea? acolo unde mai vine circul, in spatele autogarii? Am vazut ca e un mare spatiu betonat care mai e folosit doar la fotbal de copiii din cartier. Era cu plata?
            • +1 (1 vot)    
              EXACT ala e locul (Miercuri, 26 octombrie 2016, 14:19)

              Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui indolenta

              initial a fost 100 lei pe luna sau 5 lei pe zi. apoi si-au dat seama ca e prea mult si s-a facut 25 lei/ luna... era relativ ok. Spun relativ deoarece iarna nu era curatat de zapada. Dar mie mi se parea super chiar si pentru cele 1-2 sapt de chin iarana.

              Mereu incercau sa faca combinatii doamnele de la casa (era un container in care statea o doamna ce taia bilete) gen "aveti nevoie de bon?", "lasati doar 3 lei si nu va mai dau bon" etc. Am reclamat de cateva ori aceste situatii la primaria s.6. Intr-un final s-a inchis dupa aprox 1 an de functionare (asta era acum vreo 5 ani - era Poteras). Intr-o adresa scrisa formulata de primaria mi s-a explicat ca nu era rentabil... Desi era mereu plina.... si avea 700 de locuri din cate imi amintesc... Trageti voi concuziile ce se intampla cu banii platiti de oameni (era imposibil sa fentezi plata. ori la negru ori cu bon tot plateai pt ca erau paznici si bariere la iesire)... sa zicem ca erau 500 masini pe zi x 5 lei = 2500 lei pe zi. Traiau bine de banii astia niste oameni cred...

              Cu siguranta daca s-ar face presiuni pe Primaria S.6 s-ar redeschide. problema e ca nu suntem uniti si nu stam cu ochii pe ei
    • +7 (15 voturi)    
      cam ieftin.. (Luni, 24 octombrie 2016, 21:09)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui cato

      cel putin in faza asta de proiect, pare extrem de ieftin. au deja garniturile de tren necesare? sau facem o licitatie si cautam un investitor privat, gen softrans? caz in care ajungem la cea mai spinoasa problema - cum ii convingi pe locuitori sa plateasca bilet?
      • -3 (9 voturi)    
        "cum ii convingi pe locuitori sa plateasca bilet?" (Marţi, 25 octombrie 2016, 9:28)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        foarte simplu : plătindu-i decent, astfel încât să le fie jenă să facă blatul. la asta nu te-ai gândit, nu?
        • +2 (2 voturi)    
          cum sa nu.. (Marţi, 25 octombrie 2016, 17:38)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

          m-am gandit de multe ori. am si solutia: toti cei care vor sa fie platiti "decent", sa puna mana sa munceasca si sa produca "decent"!

          iar pentru cei care vor sa fie platiti decent, dar nu vor sau nu sunt in stare sa munceasca, am o solutie si mai buna: un bilet de avion catre Coreea de Nord. fara retur.
      • +4 (4 voturi)    
        ca la metrou (Marţi, 25 octombrie 2016, 12:22)

        edx [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        cu turnicheti de acces pe peron.
        • +1 (1 vot)    
          complicat (Marţi, 25 octombrie 2016, 17:40)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui edx

          la metrou este simplu - ai un tunel si controlezi capetele. la un peron de gara de suprafata, mai ales astea de 100 de metri pe care vor sa le faca in camp, ce faci? garduri? le vei gasi a doua zi la fier vechi.
    • +8 (10 voturi)    
      La Domnesti (Marţi, 25 octombrie 2016, 9:10)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui cato

      este bariera. oare stiu cei de la MT? trenuri din 15 in 15 min inseamna bariera coborata aproape tot timpul... adica intrarea si iesirea din Bucuresti nu va mai functiona deloc (nu ca acum e cine stie ce mare afacere sa o folosesti... dar totusi)...
      • +8 (8 voturi)    
        La fel si la gara Progresu (Marţi, 25 octombrie 2016, 10:10)

        ecou [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Si la gara Progresu este la fel: calea ferata intersecteaza E70 Bucuresti-Giurgiu, sosea care este oricum incarcata la orice ora si care sufera deja din cauza ca modernizarea ei a fost amanata la calendele grecesti
      • +1 (1 vot)    
        pod (Miercuri, 26 octombrie 2016, 12:37)

        indolenta [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Presupun ca vor corela cu iminenta constructie a podului de la Domnesti
        • +1 (1 vot)    
          =)) (Miercuri, 26 octombrie 2016, 14:33)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui indolenta

          ce gluma buna ... e iminenta constructia pasajului de cativa ani buni.
    • -3 (7 voturi)    
      de autostrada Iasi Tragu-Mures se mai aude ceva? (Marţi, 25 octombrie 2016, 9:17)

      Mawrkuss [anonim] i-a raspuns lui cato

      de autostrada Iasi Tragu-Mures se mai aude ceva?
  • +23 (25 voturi)    
    asteptam realizarea (Luni, 24 octombrie 2016, 18:51)

    ValentinV [utilizator]

    Ideea in sine e buna, un astfel de proiect este in discutie de exemplu si in Germania, in jurul orasului Munchen. Ramane de vazut daca si cine o va implementa.
    • +10 (10 voturi)    
      eu stiu situatia de la Domnesti (Marţi, 25 octombrie 2016, 9:38)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui ValentinV

      si cred ca acest proiect este o mare abureala din urmatoarele motive:
      1. La domnesti nu exista statie/gara (cat costa sa faci o gara).
      2. nu exista loc de gara (cel mai probabil sa o faca intr-un spatiu intre centura si linia de tren)
      3. nu exista trotuare (cum naiba ajung oamenii la o eventuala statie)
      4. bariera care limiteaza accesul dinspre si spre B va sta doar coborata (tren din 15 in 15 cam asta presupune) > deci prelungirea ghencea nu va mai functiona si va genera cozi spre Domnesti. Daca exista pasaj peste centura, alta era situatia
      5. cum naiba sa rezolvi atatea probleme cu 200k euro? Nici pt domnesti nu ajung acesti bani.

      si astea ar fi o parte din problemele de la Domnesti si doar pt faza 1.
  • +19 (31 voturi)    
    proiect bun, dar... (Luni, 24 octombrie 2016, 18:51)

    andimi [utilizator]

    Proiectul este foarte bun si ar alinia Bucurestiul la capitalele europene, insa parca vad ca vine PSD-ul la iarna si anuleaza tot. Ei nu sunt in stare...
  • -2 (44 voturi)    
    Prima urgență (Luni, 24 octombrie 2016, 18:55)

    nick24 [utilizator]

    este centura pe 2X3 benzi, tip autostradâ, cu strâpungeri către toate cartierele și pasaje la toate intersecțiile, cu benzi de accelerare/deceletare. Numai așa sunt speranțe de a mai scoate din traficul din centru.
    • +6 (26 voturi)    
      urgenta? (Luni, 24 octombrie 2016, 21:06)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      transportul in comun e la pamant. de el pot beneficia atat cei care azi irosesc ore in trafic, cat si cei care nu au masina. de ce ar fi o urgenta sa dezvoltam, cu costuri uriase, infrastructura doar pentru o parte a populatiei cand putem, la costuri mult mai reduse, sa rezolvam problema transportului pentru toata lumea?

      dupa atatia ani in care s-a dezvoltat doar infrastructura pentru automobile si s-a vazut ca nu e o solutie, tot asfalt vrei?..
      • +6 (6 voturi)    
        nu e vb de asflat (Marţi, 25 octombrie 2016, 9:13)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        are dreptate nick24... centura e o lucrare de infrastructura ce scoate masinile din oras si ajuta transportul public. iti zic cazul meu.. din cauza ca nu am centura functionala, o iau dimineata de la domnesti prin tot bucurestiul pana in nord cu masina... daca as avea centura nu as mai intra in oras.
        • +1 (3 voturi)    
          daca nu e asfalt, atunci ce? (Marţi, 25 octombrie 2016, 17:46)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          centura aia de care vorbeste el inseamna 70 de km de autostrada intr-o zona locuita. cum ii faci? ai fi la fel de incantat daca ti-ar expropria tie locuinta din Domnesti ca sa faca autostrada?

          in cazul tau, daca te uiti pe harta, vei avea o legatura directa intre Domnesti si nordul capitalei. vorbim de un proiect de care poti beneficia peste cateva luni, nu ani de zile. de ce e atat de greu de inteles si acceptat?
          • 0 (0 voturi)    
            e foarte bine sa se faca (Miercuri, 26 octombrie 2016, 9:35)

            Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            centura feroviara... dar iti trebuie si centura rutiera din multe motive.
      • +2 (2 voturi)    
        centura este necesara (Marţi, 25 octombrie 2016, 12:27)

        edx [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        mai ales pentru traficul de tranzit nu doar pentru cei din oras.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu e fezabil (Marţi, 25 octombrie 2016, 12:33)

        georgmihai1211377215 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Nu e fezabil transportul in comun fara sa faci un minim de infrastructura rutiera, si anume centura si strapungeri....Iti pot da exemple concrete cum sunt zone intregi in Bucuresti ce nu sunt legate eficient....e imposibil de folosit transportul public chiar fara trafic. Transportul in comun era subdimensionat inca din anii 90, cand nu exista trafic...nici atunci nu puteai strabate Bucurestiul repede, locurile de munca erau de obicei in cartierele de domiciliu sau centru. Ar trebui cel putin triplate capacitatile de transport , iar daca vrei sa faci benzi unice ar trebui sa cresti parcul de vehicule publice de 10 ori, asa incat sa poti asigura trannzitul dintr-o zona in alta a Bucurestiului....si nu poti face asta fara infrastructura.

        "Dupa atatia ani in care s-a dezvoltat doar infrastructura pentru automobile si s-a vazut ca nu e o solutie" --Tocmai ca nu s-a dezvoltat nimic. Compara Atena cu Bucurestiul.
        • +1 (3 voturi)    
          un mic detaliu.. (Marţi, 25 octombrie 2016, 18:02)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui georgmihai1211377215

          blocajele in trafic nu sunt constante. exista o limita pe care strazile din Bucuresti o suporta. exemplu: daca la orele de varf ar fi cam 250.000 de masini pe strazile oraslui, dar infrastructura suporta doar 150.000, atunci trebuie sa oferi alternative doar pentru 100.000. asta inseamna sa cresti capacitatea transportului in comun doar cu 20-30%!

          statisticile PMB spun ca sunt zilnic ~1 milion de deplasari cu autoturisme, dar la un moment dat nu sunt mai mult de 2-300.000 si, din pacate, marea majoritate au o singura persoana in masina. in acelasi timp, sunt ~2 milioane de calatorii cu RATB si ~600.000 de calatorii cu metroul. deci RATB + Metrorex rezolva mai mult de jumatate din cererea de transport, desi ocupa o suprafata mult mai mica.

          de ce sa compari Atena? nici nu poti sa respiri in orasul ala. compara Londra cu Bucurestiul. in Londra nu merge nimeni cu masina la munca.
          • 0 (0 voturi)    
            Hmm, nu ai toate datele (Miercuri, 26 octombrie 2016, 8:33)

            georgmihai1211377215 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            In primul rand , cand spui ca " asta inseamna sa cresti capacitatea transportului in comun doar cu 20-30%" nu stii din pacate ca in ultimii ani RATB si-a diminuat numarul de autobuze in circulatie ANUAL cu 20-30% . Am fost atent la aceste statistici, poti gasi anunturile pe google, au existat stiri despre cum se retrageau autovbuzele cu sutele. Asta e partial cauza aglomerarii metroului, in afara noilor cladiri de birouri deschise. DAR, in continuare, dupa cum am spus, e imposibil de folosit transportul public chiar fara trafic, fiindca e subdimensionat si ca extindere, la nivel de suprafata acoperita.
            Nu ai cum sa mergi dintr-o parte in alta a orasului rapid, iar locuri de munca sa stii ca nu sunt doar in Nord. Daca vrei iti dau un exemplu de cartier prevazut in proiect cu depou de troleibuze ce dupa Revolutie nu s-a mai realizat.

            Daca vrei sa comparam cu Londra sa facem 10 -20 statii de metrou noi pe an. Am dat exemplu Atena pentru ca pana in 2000 aia nu aveau nici metrou, nici bulevarde gen autostrada in oras, cu strapungeri, si mai ales nu aveau "autostrazi ingropate" Acum au putin metrou, dar si multe bulevarde pe 4 benzi , unele dintre ele care sunt ingropate in tuneluri in oras, unde se circula in mare viteza odata ce ai iesit de pe stradute.

            Cu banii dati pe panselute chiar faceam autostrazi ingropate sau semi-ingropate cu metrou la mijloc ca in Atena. Si asa poate spargeam si dopul creat de Casa Poporului in S_E orasului etc.
  • +22 (30 voturi)    
    Hartii. Iar hartii! (Luni, 24 octombrie 2016, 18:56)

    neagoe [utilizator]

    Nu stiu. O fi bun, n-o fi bun...

    Fiecare vine si se da mare cu niste linii trase pe harta.
    Unde este planificarea unificata - Minister - Primarii - Primarii de sector + MEDIUL DE AFACERI? La ce foloseste un proiect? Care e bugetul?

    Bucurestiul are nevoie de o planificare pentru urmatorii 50 de ani. Trebuie facute cateva grupuri de specialisti (cu creiere, nu produse ale partidelor sau ale trusturilor de media) care sa lucreze la un proiect pe care sa si-l asume toata lumea. Eventual prin consultare populara, referendum. Si sa devina litera de lege pentru toti alesii.

    Altfel in fiecare an mai trasam niste linii imaginare pe niste harti.
    • +21 (29 voturi)    
      e simplu (Luni, 24 octombrie 2016, 19:16)

      EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

      PSD blocheaza orice proiect care este benefic pentru cetateni daca nu aduce spagi si contracte pentru firmele boierilor din gasca de ciorditori.
      Sau daca nu au oameni in strada care sa-i puna la respect.Ponta a dat bir cu fugitii la semnalele date de strada, pana atunci tocmai semnase sa NU mai primim 400 -600 mil eur de la Kazmunaigaz!Le ducea grija tolomacul, bineinteles continuand lucrarea maestrului sau ideologic la sterpelit, A. Nastase care a dat Rompetrolul pe nimic gastii Patriciu, statul roman pierzand acolo aproape 4 miliarde eur.
      Interese de zeci si sute de milioane de euro, de aia nu se face mai nimic, tara e capusat de lipitori.
  • +3 (25 voturi)    
    Imposibil de implemntat. Va crea blocaje si grave. (Luni, 24 octombrie 2016, 19:26)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Asa cum este prezentat proiectul, e imposibil de implementat.
    - marfarele care circula aiurea, ba doua trenuri pe ora, ba unul la 5 ore, ba o locomotiva care merge inainte si inapoi
    - lipsa statiilor, de exemplu in Domnesti nu ai avea unde sa pui statia, si daca o faci, cumva trebuie sa rezolvi cu trecerea spre Domnesti. Trecere de pietoni peste centura sau pasaj. Ambele greu de facut.
    - tot la statia Domnesti, nu exista trotuar spre Bucuresti sau spre comuna Domnesti. Coboara oamenii si pe unde merg ? Si asa sunt accidente acolo, unele chiar mortale. E un caz recent, nu mai vechi de o luna.
    - la o frecventa de 1 tren la 40 de minute, accesul dinspre Bucuresti spre cebtura va bloca orasul. E dezastru acum, cand trece un tren la doua ore.
    Hei rupism !!!
    • +4 (14 voturi)    
      ... (Marţi, 25 octombrie 2016, 0:37)

      itiberiu [utilizator] i-a raspuns lui Comentatorul-x

      Eh, iei si tu trenul. Poate asa o sa ajungi chiar mai repede in centru
      • +6 (8 voturi)    
        are dreptate (Marţi, 25 octombrie 2016, 9:17)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui itiberiu

        degeaba si-a luat minusuri. la Domnesti e o mare problema si cu amenajarea statiei (unde o faci? cine stie zona intelege) apoi cum ajung oamenii la statie (sa zicem ca se face o gara intre centura si linia de tren) ca nu exista trotuare.

        mai mult de atat, bariera de acolo va sta doar coborata. nu poti sa nu ai acces in Bucuresti intre A1 si Bragadiru.. sunt 10 km cred. tren din 15 in 15 min inseamna ca nu mai poti avea acces pe acolo
        • 0 (2 voturi)    
          eu nu inteleg (Marţi, 25 octombrie 2016, 18:11)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          ma uit pe Google Earth si vad un loc perfect pentru statie - fix in intersectie, pe partea cu cimitirul. peronul ar trebui sa aiba 100 de metri si sunt ~ 150 de metri pana in prima straduta pe partea cealalta, unde vad ca e si ditamai terenul viran pe care primaria Domnesti l-ar putea cumpara si transforma in parcare publica. mai trebuie doar un pod pietonal care sa lege parcarea de statie.. o structura metalica de cateva sute de mii de lei care se poate face in cateva saptamani.
          • 0 (0 voturi)    
            e clar ca se poate daca se vrea (Miercuri, 26 octombrie 2016, 9:39)

            Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            dar nu in 3-4 luni de iarna si nu cu 200k euro.
    • +2 (4 voturi)    
      te referi exclusiv la intersectia de la Domnesti (Marţi, 25 octombrie 2016, 9:26)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Comentatorul-x

      Si ai dreptate probabil in configuratia actuala.
      Te-ai gandit insa ca un pasaj se poate construi si in 8 luni daca se doreste?
      • +3 (5 voturi)    
        corect .. se poate in 8 luni (Marţi, 25 octombrie 2016, 10:14)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        dar uite ca se face de vreo 20 de ani. chiar ieri CNADNR sau cum s-o chema acum, a dat comunicat ca mai dureaza. Sunt contestatii, trebuie reevaluate ofertele, deci la anul si la multi ani... oricum nu poate costa 200k eur si nu se poate face pana in primavara
    • +1 (1 vot)    
      ai dreptate (Marţi, 25 octombrie 2016, 10:16)

      vodatepes [utilizator] i-a raspuns lui Comentatorul-x

      Ai dreptate. Totul e doar promisiuni de campanie electorala fara acoperire. Anunta lucrarii , dar lucrarile implica cumva de turnat beton ? E super pe perioada de frig ce urmeaza tu faci lucrarii? Penbili. De ce nu au facut acestea asta vara?
  • -2 (10 voturi)    
    otopeni??? (Luni, 24 octombrie 2016, 21:38)

    tranzistor [utilizator]

    calea asta ferata este fara nici o perspectiva daca nu legi un aeroport functional si un port de ea. hai sa gandim sa facem din toata centura bucurestiului un nod intermodal, si nu doar pentru persoane ci si pentru marfuri. mda...e un desen frumos. dar pina la urma noi nu reusim sa realizam bilet unic pentru transport in comun in capitala...pic de viziune nu au oamenii astia.. :(
    • 0 (0 voturi)    
      un port? (Marţi, 25 octombrie 2016, 9:28)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui tranzistor

      Pai e legata de mai multe porturi mai mosfet.
      De Giurgiu si Oltenita de eexemplu. Dar nu inteleg ce trafic de pasageri vine printr-un port.
    • +2 (2 voturi)    
      de ce nu şi un cosmodrom intergalactic ? (Marţi, 25 octombrie 2016, 9:38)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui tranzistor

      una din bolile noastre ale românilor este că vrem totul dintr-o dată, nu agreem deloc politica paşilor mărunţi.
  • -2 (6 voturi)    
    Marmota (Marţi, 25 octombrie 2016, 1:32)

    ticolico [utilizator]

    Unde e marmota?
  • -1 (3 voturi)    
    alegeri? (Marţi, 25 octombrie 2016, 7:51)

    xanti [utilizator]

    Inainte de alegeri apar planuri ,dupa alegeri dispar toate planurile.
    Nu e Bucurestiul si asa aglomerat ,tren urban mai lipseste.
    • +1 (3 voturi)    
      e foarte buna solutia (Marţi, 25 octombrie 2016, 10:15)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      tocmai pt a scoate un pic de trafic din oras... cei din localitatile limitrofe daca ar avea alternativa, sigur nu ar mai tranzita orasul cu masina proprie
  • +2 (2 voturi)    
    bun proiect (Marţi, 25 octombrie 2016, 8:02)

    toxx [utilizator]

    dar ca de obicei, primele lucruri se fac in vestul si nordul orasului. sud si est mai la coada... etapa 3, cand se termina banii, etc. nu inteleg de ce , de ani de zile, nord-vestul orasului e mai putin "vaslui" decat sud-estul ... si nu ma aburiti cu treaba aia: e aeroportul in nord. pe o centura functionala cu 2 benzi pe sens pana la aeroport faci 30 de min de oriunde esti pe centura asta daca bineinteles se schimba sistemul de intrare/iesire in oras
    • +2 (2 voturi)    
      ce s-a facut in Vest? (Marţi, 25 octombrie 2016, 10:15)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui toxx

      vino la Domnesti sa vezi ce dezvoltat e vestul!
      • 0 (0 voturi)    
        am spus (Luni, 31 octombrie 2016, 7:28)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        vest si nord, adica de la chiajna incolo. my bad, la domnesti stiu, de la jilava pana in pipera pe partea aia am facut 2h30 in 2014 ..., am plecat la 8:15 din jilava si am ajuns la 10:30 in pipera. a fost horror
  • +1 (1 vot)    
    Transportul CFR (Marţi, 25 octombrie 2016, 8:21)

    verid [utilizator]

    Ar trebui sa fie intrebata Fierea unde vrea sa vina cu vaporul,ca sa se faca si acolo un terminal CFR.
    • +1 (1 vot)    
      Buna idee (Marţi, 25 octombrie 2016, 10:20)

      vodatepes [utilizator] i-a raspuns lui verid

      Buna idee. Poate asa prind si astia care ne conduc care sunt prioritatile poporului.
  • +2 (2 voturi)    
    Adică să ajung.... (Marţi, 25 octombrie 2016, 8:27)

    TurmentatuTheThird [utilizator]

    Adică să ajung din Militari până-n Pipera fără să trec pe la Unirii, sau să schimb de 2 ori? Shut up and take my money. Plus că ar oferi o alternativă la metrou, care e deja supra aglomerat la orele de vârf.

    Plus că ar mai rezolva o problemă majoră: laserul de la Măgurele, unde se preconizează că vor lucra ~6000 de oameni. Cu ce îi duci pâna acolo? Acum nu e nimic...
  • +2 (2 voturi)    
    da vara asta ce ati facut (Marţi, 25 octombrie 2016, 9:28)

    vodatepes [utilizator]

    Deci pentru a da drumu la acest proiect sa fie functional in feburarie 2017 trebuie facute niste lucrarii? Daca da atunci nu prea cred ca pe frig in decembrie ianuarie si februarie se poate lucra tind cont de meterologii au anuntat o iarna grea. Deci daca nu sunt de facut lucrarii atunci de ce nu au inceput asta vara cand era cald si ziua lunga. Acest proiect va intra in randul promisiunilor electorale si dupa 11 decembrie va fi un mare fissssss. De ce nu s-a apuca acum de lucru? Minciuni Minciuni bla bla bla
  • +1 (1 vot)    
    Util, dar greu de implementat si operat (Marţi, 25 octombrie 2016, 9:39)

    ATX01 [utilizator]

    Util, dar greu de implementat si operat.

    Cea mai utila portiune pare a fi Bucuresti Vest - Petricani. Folosirea acestei alternative, ar descongestiona serios metroul spre Pipera.
    Din pacate timpii de transport sunt cam mari, comparativ cu metroul.
    Trebuie sa gaseasca si solutii mai bune pentru taxare. Tarif de 4.10 lei este aiurea. Ar trebui sa se acorde subventie ca la Metrou si Ratb, astfel incat tariful sa fie mai mis si rotund - fara zecimale. Plus facilitati de tip 10 calatorii.
    • +1 (1 vot)    
      eheee (Marţi, 25 octombrie 2016, 10:17)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui ATX01

      pana sa se ajunga la tarif mai e mult... trebuie facut mai intai... apoi mai vorbim si de pretul biletului/abonamente etc
  • +2 (2 voturi)    
    si votul? (Marţi, 25 octombrie 2016, 10:13)

    SorinMartin [anonim]

    Pe cine credeti ca o sa voteze bucurestenii si cei din localitatile de langa Buc? Va zic eu: USD sau ALDE! Romanii sunt o natie de lasi si speriati! Spiritul daco-roman a pierit demult!
    Increderea reciproca a disparut in Romania. In loc sa voteze PNL, USR sau alte idei liberale o sa stea in ziua votului la o bere cu comentarii in fata televizorului! O sa zica "tot aia sunt in toate partidele" si o sa stea comozi.
    Eu votez anti-PSD ca sa simt ca m-am luptat macar prin micul meu vot impotriva cocinei mafiote din PSD.
    Am dreptate? Care sunt argumentele impotriva a ceea ce zic eu?
    • +2 (2 voturi)    
      hai ca nu e asa de grav (Marţi, 25 octombrie 2016, 10:32)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui SorinMartin

      cred... nu e asa de rosul ilfovul cred. USR va lua scor mare il Ilfov si Bucuresti... la fel si PNL-ul. traim si vedem
  • +1 (1 vot)    
    Ca la Berlin dom'le... (Marţi, 25 octombrie 2016, 10:35)

    costicar [utilizator]

    Mai, arata foarte bine pe hartie, cam improvizata prima etapa, dar bun si asa rau. Nu prea am inteles de unde iau banii asa repede ca sa il faca in doua luni. Eu mai am de asteptat cativa ani sa ajunga si la mine. Si cateva milioane de euro.
    Ideea este ca garile alea sa se faca in colaborare cu primariile, care sa amenajeze spatiul din jur, sa optimizeze accesul, sa asigure legatura cu transportul rutier...
    Plus - sper ca s-au consultat si cu cei care lucreaza la planul de mobilitate, ca iar nu stie stanga ce face dreapta.
  • 0 (4 voturi)    
    mda (Marţi, 25 octombrie 2016, 10:36)

    SoulSearcher [utilizator]

    cand vine vorba de bucuresti, nu stiu daca mai intereseaza pe cineva despre soarta acestei gropi comune :)

    decat sa se investeasca atatia bani, mai bine facem autostrazi peste carpati, de care ar beneficia mai multi romani decat bucurestenii care oricum s-au obisnuit in masini, oricum nu ar circula nimeni cu trenuri, trolee sau vapoare :D
    • 0 (4 voturi)    
      scapam provincia de bucuresti nu? (Marţi, 25 octombrie 2016, 12:48)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Stii care e cea mai folosita sosea din Romania ? Centura Bucuresti.
      Stii care e judetul si orasul cu cea mai mare pondere in PIB? Ilfov-Bucuresti.

      Vreti autostrada peste carpati ? Perfect. Nu v-am auzit sa iesiti in strada la Iasi sau Cluj pt asta. Asteptati sa pice din cer
  • +3 (3 voturi)    
    Proiectul TER propune ceva similar inca din 2007 (Marţi, 25 octombrie 2016, 13:14)

    AndreiEgli [anonim]

    Am propus o varianta extrem de similara prin proiectul TER inca din 2007. Proiectul a fost mediatizat intens itnre anii 2008-2011 si este bine cunoscut atat de catre cei de la SNCFR si Ministerul Transporturilor, cat si de catre cei de la Metrorex.
    http://ter-bucuresti.blogspot.ch/
    http://www.evz.ro/un-tren-expres-pentru-bucuresti-836792.html
    https://www.antena3.ro/economic/auto/ter-proiectul-de-tren-urban-care-ar-decongestiona-traficul-din-capitala-propus-pe-internet-62820.html
  • 0 (0 voturi)    
    La ce interval de timp vine metroul? (Duminică, 12 martie 2017, 23:16)

    balalaica [utilizator]

    Am asteptat duminica 12 martie , de la ora 9 si 10 min pana la ora 9 si 48 min in gara la domnesti si nu a trecut nici un tren. Oare cat trebuia sa mai astept?
  • 0 (0 voturi)    
    orar (Luni, 8 mai 2017, 22:04)

    AlexandruMarkos [anonim]

    Am stat 3 luni in halta Carpati si nu a sosit, cam cat mai trebuie sa astept acest tren?


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version