​HARTA INTERACTIVA Traseul final al autostrazii Sibiu - Pitesti. Vezi in detaliu pe unde trece autostrada, unde vor fi tunelurile si care sunt nodurile rutiere propuse

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 22 noiembrie 2016, 17:01 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Traseul autostrazii Sibiu - Pitesti
Foto: Hotnews
La un an si jumatate de la semnarea contractului pentru revizxuirea Studiului de Fezabilitate, autostrada A1 Sibiu - Pitesti are un traseu oficial. Compania de Drumuri a avizat traseul final pentru cei 123 de km de autostrada si a prezentat studiile geotehnice realizate pe sectiunile de capat ale autostrazii, primele pe care ar trebui sa inceapa lucrarile in anul 2018. Vezi in articol o HARTA INTERACTIVA in detaliu cu traseul final al autostrazii Sibiu - Pitesti, cu tot cu nodurile rutiere propuse si tunelurile ce vor trebui construite prin munti.

Potrivit informatiilor furnizate de CNADNR, varianta de traseu aleasa pentru cei 123 de km ai autostrazii Sibiu - Pitesti are 10 noduri rutiere si 7 tuneluri, din care cel mai lung tunel va fi la Poiana (1,7 km).

Astfel, traseul intreg al Autostrazii Sibiu - Pitesti, in lungime de aproximativ 123 km, este:

- Sectiunea 1, Sibiu-Boita, de la km 0 la km 15+000, asigura legatura intre DN 7 (Defileul Vaii Oltului) prin continuarea autostrazii existente;

- Sectiunea 2, Boita-Racovita de la km 15+000 la km 43+000, leaga localitatea Boita cu localitatea Racovita;

- Sectiunea 3, Racovita-Valeni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea     autostrazii prin Valea Baiasului facand conexiunea dintre Defileul Oltului si Defileul Vaii Topologului;

- Sectiunea 4, Valeni-Curtea de Arges, de la km 72+000 la km 90+000 traverseaza Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Arges;

- Sectiunea 5, Curtea de Arges - Pitesti, de la km 90+000 to km 123+037, leaga localitatea Curtea de Arges cu orasul Pitesti si autostrada existenta prin valea Argesului;

- Sectiunea 6, aceasta sectiune consta in reabilitarea a 14 km de Drum National, respectiv DN 73C fiind drum de legatura intre Nodul Rutier Tigveni si Ramnicu Valcea, precum si constructia a 2,5 km de drum nou.

---

HARTA INTERACTIVA

HotNews.ro a transpus harta publicata de CNADNR intr-un format interactiv, astfel incat traseul poate fi urmarit indeaproape.

>> Click pe traseu pentru informatii despre fiecare sectiune (colorata diferit)

>> Zoom pe harta pentru a vedea in detaliu pe unde va trece autostrada

>> Click pe tuneluri pentru a afla lungimea si pe nodurile rutiere pentru pozitia kilometrica la care se vor afla




----

Studiile geotehnice pentru sectiunile de capat, finalizate


Odata cu prezentarea traseului final al autostrazii Sibiu - Pitesti, la Ministerul Transporturilor au fost prezentate si detaliile studiilor geotehnice pentru sectiunile de capat (Sectiunea 1 si Sectiunea 5), studii finalizate. Pentru sectiunile de mijloc, potrivit lui Catalin Homor, seful Companiei de Drumuri, studiile geotehnice ar urma sa fie finalizate pana in vara lui 2017.

"Cand am preluat mandatul, in urma cu un an, contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate era in moarte clinica. Toata lumea imi zicea ca trebuie sa-l reziliem", a declarat Homor.

"Lucrarile au fost deblocate, am monitorizat foarte atent ce s-a facut, am lucrat indeaproape cu JASPERS. In vara sper sa avem si studiile geotehnice si pe Sectiunile 2 si 3, cele mai grele. Din 2018 ar trebui sa inceapa lucrarile pe sectiunile de capat, iar termenul de finalizare pentru tot proiectul este anul 2021", a declarat Homor.

Prezent la eveniment, ministrul Transporturilor, Sorin Buse a subliniat ca esecuri precum Sibiu - Orastie Lot 3, acolo unde autostrada a trebuit sa fie reconstruita dinc auza realizarii defectuase, au la baza Studii de Fezabilitate insuficient fundamentate din cauza studiilor geotehnice de slaba calitate.

De studiile geotehnice din cadrul SF-ului pentru Sibiu - Pitesti s-a ocupat firma romaneasca GeoStud care a realizat 160 de foraje geotehnice, din care 134 au fost la adancimi mai mari de 20 de metri, masuratori inclinometrice, seismice si de cartare geologica. Reprezentantii companiei au spus ca s-au prelevat peset 1.100 de probe din foraje de pe cei 48 de km de pe sectiunile de capat.

"Am vrut sa aratam ca si noi romanii putem elabora un studiu geotehnic atat de complex", a declarat unul din reprezentantii companiei.

Asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering (Romania) a fost contractata in iunie 2015 pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate, pentru circa 11 milioane de euro. Termenul initial pentru finalizarea SF-ului era decembrie 2015 pentru capete si iunie 2016 pentru sectiunile de mijloc.

La inceputul anului 2016, un raport JASPER (consultantul oficial al Comisiei Europene) prezentat in exclsuivitate de catre HotNews.ro sustinea ca lucrarile facute pana la acel moment in cadrul contractului de revizuire a SF-ului erau de slaba calitate si riscau sa puna in pericol derularea in continuare a proiectului si finantarea europeana.

Contractul a fost deblocat de catre CNADNR, insa cu pretul unor amanari succesive. Initial termenul de finalizare pentru tot SF-ul a fost decalat pana in decembrie 2016, insa ulterior acesta a fost stabilit pentru vara lui 2017.


Citeste mai multe despre   























Citeste pe Stirile ProTV

Un indian a cunoscut o romanca pe net, s-a indragostit de ea si a cerut-o de sotie. Ce facut tanara dupa ce a primit inelul

Dragostea n-a fost doar oarba, ci si paguboasa pentru un barbat stabilit in Dubai, caruia i-a furat inima o tanara olteanca. Credul, omul a cerut-o de nevasta si i-a facut daruri scumpe, dar ea era interesata numai de portofelul barbatului.

43062 vizualizari

  • +21 (25 voturi)    
    bravo (Marţi, 22 noiembrie 2016, 17:17)

    Adrian_1234 [utilizator]

    adevarul e ca spre ex Pitesti Curtea de arges se poate face lejer daca exista vointa
    Eu as reabilita serios si drumul Valcea curtea de arges
    • -15 (17 voturi)    
      Pitești-Sibiu e nerealista. Va fi gata după 2035. (Marţi, 22 noiembrie 2016, 21:48)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Am mai văzut în urma cu ceva ani un traseu identic pentru Pitești - Sibiu doar ca proiectul sa fie abandonat. Autostrada este complexa și scumpa. Trebuie construite prea multe viaducte, tuneluri și traversări de zone cu alunecări de teren.
      • +3 (7 voturi)    
        ba nu! (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 2:31)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Pe traseul de pe harta e chiar ok!
        E adevarat ca, dpdv. geologic, are unele portiuni mai dificile, insa MULT mai putin dificile decat cel actual (care urmareste permanent Oltul).
        • +5 (5 voturi)    
          Traseu corect (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 6:53)

          motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          Intamplator sau nu, traseul aprobat este aproape identic cu cel al drumului care in antichitate lega sudul Dunarii (Moesia) de provincia romana Dacia. Asadar, si latinii (al caror talent de constructori este arhi-recunoscut) intelesesera ca este preferabila varianta care ocoleste muntii Cozia pe valea Topologului, in locul strabaterii dificile prin defileul Oltului.
          • -8 (8 voturi)    
            Pitești-Sibiu nu are finanțare. E gata după WWIII (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 9:33)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

            Nu ne mai tot intoxicați cu vechea poveste "s-a stabilit traseul". Autostrada Pitești - Sibiu nu are finanțare și nu va fi gata până după al treilea război mondial.
            • +1 (1 vot)    
              Batman, batman! (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 18:45)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              De ani de zile se stie ca SINGURUL traseu trans-Carpati cu finantare este cel prin Valea Oltului. Au spus-o aia de la UE de nu stiu cate ori autistilor de Ponta si Sova.
              Dar aia, ca si tine : Batman, Batman!
            • 0 (0 voturi)    
              Mare dezinformator mai esti (Joi, 24 noiembrie 2016, 3:05)

              Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              De ani de zile arunci cu elucubratii si mizerii numai.
  • +16 (22 voturi)    
    In sfarsit... (Marţi, 22 noiembrie 2016, 17:27)

    JestersTear [utilizator]

    ... ne putem apuca de treaba dupa atatia ani.
    • +24 (26 voturi)    
      Da, cu o conditie (Marţi, 22 noiembrie 2016, 17:55)

      omezu [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

      Sa NU vina P$D-ul la putere. Stim foarte bine ce inseamna banii de investitii pentru ei...jumate ii fura, jumate ii baga in pomeni.
    • +5 (7 voturi)    
      Stai stai stai ! (Marţi, 22 noiembrie 2016, 18:06)

      OvidiuTudor [anonim] i-a raspuns lui JestersTear

      Se poate ca acesta sa fi fost prefezabilitatea.
      Intai se face SF (cu licitatie)
      Se aproba DA/NU SF
      Se liciteaza PT apoi executia sau PT+executia
      Asa ca pana sa ne apucam de treaba mai dureaza. Dar, oricum, s-a trecut o retapa.
      • +2 (2 voturi)    
        CARE E PROGNOZA? (Marţi, 22 noiembrie 2016, 20:17)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuTudor

        cand e gata autostrada?

        daca se vor face capetele intai, nu ar trebui asfaltat DN7D?
        Ca doar e drum national si va fi folosit ca descarcare si dupa ce va fi gata autostrada, in caz de accident cu blocare.
    • +20 (22 voturi)    
      mda (Marţi, 22 noiembrie 2016, 18:22)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

      vine iar PSD-ul la guvernare si zice ca nu ne trebuie autostrazi

      ca banii de investitii se vor da la pensii si salarii pe care le promit ei acum

      asa a facut si ponta, a taiat investitiile si a redirectionat banii la pensii si salarii si apoi s-a laudat si inca se lauda ca a intregit ce a taiat boc
  • -19 (39 voturi)    
    Va mai recomandam (Marţi, 22 noiembrie 2016, 17:29)

    Martinezu [utilizator]

    Zborul catre luna de Jules Verne, Basme pentru copii de Petre Ispirescu si povestea prostiei omenesti.
  • 0 (6 voturi)    
    Vestem - Bradu - Avrig (Marţi, 22 noiembrie 2016, 18:04)

    OvidiuTudor [anonim]

    Niciodata nu am inteles de ce se mentine portiunea de DN Vestem-Bradu. Mai ales in conditii de iarna este foarte dificila cu serpentine, urcare coborare padure.
    Dupa mintea mea - renuntam la nodul de la Vestem si de la Boita faceam un drum expres spre Avrig (sau macar spre Bradu).
  • -7 (7 voturi)    
    La al catelea SF or fi ajuns, bre Suca ??! (Marţi, 22 noiembrie 2016, 19:24)

    Miky113 [utilizator]

    Parca era vorba ca trece pe la Carligul MIc si Canenii Mari, apoi Piatra Arsa, Predeal, Valenii, Pascani, Cotnari, Issaccea, Vama Veche, Burgas, Itaca, Roma.
    Totusi, preabine va fi candva; intrucat pana si Tony Blair va avea tunele la discretie !
  • -6 (6 voturi)    
    am mai vazut (Marţi, 22 noiembrie 2016, 22:05)

    evoque [utilizator]

    harta aceasta pe la cineva de la fostul pdl prin Targoviste.Omul cumpara terenuri pentru ca urma sa treaca autostrada pe acolo, mai, mai.
    • +7 (7 voturi)    
      Minune (Marţi, 22 noiembrie 2016, 23:54)

      OvidiuTudor [anonim] i-a raspuns lui evoque

      Eu stiam ca esti postac PSD nu pdl. Dar nestiute-s caile in Teleorman!

      Daca prietenul tau a cuparat terenuri pt. autostrada a luat teapa! Din 7 variante de autostrada sa treaca chiar pe ale lui si sa ia cativa zeci de bani pe m2 ... !!! - ca atata se da la despagubiri acuma. Dar lasa, poate is eligibile la APIA.

      Mai ce surpriza, inca ma minunez. Tu si pdl-ul !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Termen scurt (Marţi, 22 noiembrie 2016, 22:14)

    ianidis [utilizator]

    Pentru ce sa începi de la Sibiu?dacă treci munții rezolvi problema. Ne plac basmele , trebuie început cu partea grea , de la Sibiu pana in intersectia de Brașov se circula foarte bine.
  • 0 (0 voturi)    
    wild wild west (Marţi, 22 noiembrie 2016, 22:49)

    rollotomasi [utilizator]

    Pe Valea Oltului va fi groovy !
  • -9 (13 voturi)    
    O catastrofa traseul ales (Marţi, 22 noiembrie 2016, 23:27)

    BuzzBuzzard [utilizator]

    Sa ocolesti tu Ramnicu Valcea, toata Valea Oltului cu tot potentialul lor turistic, industrial, etc , mi se pare o greseala impardonabila !
    • +7 (9 voturi)    
      pai ce treaba are? (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 2:35)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui BuzzBuzzard

      O autostrada e pentru transport RAPID, nu pentru fatzaiala intre o localitate si alta!
      Am vazut ca ii face bretea spre Rm. Valcea - ce trebuie mai mult? Sa treaca prin mijlocul orasului?
      • 0 (0 voturi)    
        De acord (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 11:25)

        BuzzBuzzard [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Cu tine ca autostrada are ca principal scop transportul rapid. Insa in toata lumea se cauta si punerea in valoare a locurilor turistice. Breteaua de care vorbesti este vechea sosea spre Ramnicu Valcea care acum este prabusita peste tot iar refacerea ei este foarte grea. De fapt tot traseul ales este foarte accidentat si instabil. De aceea era mult mai bine un tunel . De fapt sunt sigur ca la aceasta varianta se va ajunge peste 3 ani : TUNEL : Varianta prezentata nu este viabila. Si stiu ce spun : cunosc locurile acestea de 50 de ani !
  • -2 (6 voturi)    
    Sunt foarte curios (Marţi, 22 noiembrie 2016, 23:35)

    BuzzBuzzard [utilizator]

    Cum se va face circulatia pe sectorul Valeni Racovita. Este cel mai greu tronson si mai mult ca sigur va fi ultimul licitat. Va dura cel mai mult constructia lui iar circulatia pe restul autostrazii va fi imposibila pentru ca nu se poate prelua fluxul de pe ea in nici un fel . Suntem in 2016 si cred ca prin 2025 vom mai vorbi tot despre acest tronson ( cine va mai fi pe aici ) !
    • 0 (0 voturi)    
      DN7D (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 11:21)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui BuzzBuzzard

      Nu preia dacă se fac capetele 1 și 5?
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari si spor la lucru le urez! (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 8:50)

    bispider [utilizator]

    Speram ca vreo 2 ani sa intre utilajele pe cele doua capete promise ca fiind primele date in lucru. O problema insa ar putea fi la Curtea de Arges; descarcarea traficului dinspre Pitesti se va face pe un DJ si masinile vor trebui sa treaca prin partea vestica a orasului pentru a ajunge la DN ce duce la Rm.Valcea si mai departe spre Sibiu. Poate ar fi mai convenabil un singur nod rutier cu DN73C la iesirea din C de Arges, in locul celor doua noduri propuse acum, Tigveni si C de Arges.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu DJ! (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 11:24)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui bispider

      Ci DN:
      DN7D va fi cel folosit vreo 7 ani cu tronsoanele ușoare 1 și 5, pânâ vor termina tronsoanele grele 2,3,4 care vor lua cel puțin 7 ani de contrucție.
  • -1 (3 voturi)    
    Moaaamaaa ... (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 8:54)

    Lally [utilizator]

    ... ce populara o sa devina cabana Cozia!
    • 0 (0 voturi)    
      Ha, ha, ha... (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 14:36)

      JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui Lally

      ... de ce, ajunge cumva autostrada pana la cabana?
      :-))
      • +1 (1 vot)    
        Hmmm, asa mi se paruse initial (Joi, 24 noiembrie 2016, 13:50)

        Lally [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

        Exista un drum de acces spre cabana pe acolo prin zona, si aveam impresia ca pe ala o sa il lateasca.

        Dar se pare ca nu-i chiar asa ... desi parca vad ca o sa apara o bretea de iesire in diorectia aia :D :D :D
  • +2 (2 voturi)    
    „finalizare pentru tot proiectul este anul 2021” (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 9:25)

    dt1961 [utilizator]

    Ia sa vedem: 23 nov 2016 - 23 nov 2021= 5 ani x 365 zile = 1825 zile . Tunelele au o lungime de 6430 m deci 6430:1825= 3,52 m sapati pe zi daca astazi se incepe lucrarea. Pe langa tunele mai sunt o multime de lucrari de inalta complexitate (ex poduri, viaducte) care necesita foraje multiple, cofrari si betonari de inalta precizie.
    Podul peste Somes de la Gilau are pilele terminate iar grinzile sunt alaturi si totusi mai dureaza un an terminarea lui. Nu mai zic nimic de tunelurile de pe sectorul Cosevita-Margina care inca nu se stie cand vor fi definitivate (inca nu sunt incepute). Deci, daca specialistii nostrii de la CNAIR nu sunt luati din nou de valul propagandistic electoral, oare nu cumva i-a luat iarasi gura inainte cand au dat deja termenul final 2021?
    Am citit zilele trecute un articol Hotnews cam de prin perioada cand a inceput sapatul magistralei 5 de metrou care , tot asa, era foarte optimist (se sapau cativa zeci de metrii pe zi) cu termenul de finalizare, daca nu ma insel 2015? Apoi zilele trecute ajunse prin 2017?
  • 0 (0 voturi)    
    Dream on, baby ! (Joi, 24 noiembrie 2016, 7:40)

    John M. [utilizator]

    Cine a castigat contractul-TELDRUM?!


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi