Primul pas pentru autostrada spre Moldova: Licitatiile pentru Studiile de Fezabilitate si proiectarea celor 330 de km de drum de mare viteza pe ruta Ploiesti-Buzau-Bacau-Pascani, lansate oficial

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Drumul de mare viteza spre Moldova
Foto: Hotnews
Licitatiile pentru studiile si proiectarea drumulului de mare viteza - autostrada sau drum expres - pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani, au fost publicate in SEAP, la mai bine de o luna de cand Compania de Drumuri anunta ca a finalizat documentatia. Cele patru contracte licitate au o valoarea maxima estimata de 29 milioane de euro si o durata de 24 de luni. Autostrada sau drumul expres cu o lungime de aproape 330 km are menirea sa preia traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se inregistreaza cele mai mari valori a traficului din Moldova si care in prezent se desfasoara pe DN2, un drum national cu cate o banda pe sens si un acostament putin mai lat folosit adesea de catre soferi drept inca o banda de circulatie - unul din drumurile nationale cele mai periculoase dupa numarul de accidente.

Licitatiile pentru drumul expres de mare viteza pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani au fost lansate, joi, in SEAP, dupa mai bine de o luna de cand Compania de Drumuri anunta ca a finalizat documentatia si la mai bine de un an de cand se discuta public de aceasta procedura.

Drumul expres sau Atuostrada spre Moldova pe directia Nord-Sud este unul din proiectele prioritare din recent adoptatul MasterPlan de Transport, cu o valoare estimata la circa 1,3 miliarde de euro (75% fonduri europene).

Desi opinia publica, in special din Moldova, s-a axat mult pe autostrada Tg Mures - Iasi (Vest - Est) - si ea o prioritate in MasterPlan - valorile de trafic din prezent pe ruta Nord-Sud, pe actualul DN2, sunt printre cele mai mari din tara. 

In plus, DN 2 (E85) e un drum care are oficial o singura banda pe sens, dar cu un acostament putin mai lat folosit adesea de catre soferi drept inca o banda de circulatie. Aceste aspecte, cuplate cu faptul ca strabate numeroase localitati si soferii depasesc frecvent limitele de viteza, au facut ca DN2 sa fie unul dintre cele mai periculoase drumuri nationale din tara. Doar in ultima saptamana pe DN2 au avut loc cel putin trei accidente soldate cu mai multe persoane decedate.

Autostrada sau drum expres? Vor fi studiate ambele variante


Potrivit informatiilor publicate in SEAP, Compania de Drumuri a scos la licitatie patru contracte pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF) si proiectarea pe patru tronsoane diferite, contracte cu o valoare totala estimata intre 111 si 131 milioane de lei (24,6 mil Euro si 29 mil Euro).

Durata contractelor este de 24 de luni impartita astfel:
- in termen de 14 luni se va realiza Studiul de Fezabilitate Final
- in termen 6 luni, dupa finalizarea studiului de fezabilitate (20 luni de la incepere) se va realiza Proiectul Tehnic
- 4 luni pentru pregatirea documentatiei de atribuire a contractului de executie lucrari


In cadrul realizarii SF-ulului, contractantul va studia mai multe variante de traseu si va analiza ambele variante de drum de mare viteza - autotostrada sau drum expres. Ulterior va stabili care este cel mai potrivit din punctul de vedere al raportului cost/beneficiu.


    Tronsonul Ploiesti - Buzau

Lungimea estimata a tronsonului de drum este de 65 km.
Valoarea estimata fara TVA: intre 23,032,579  si  27,220,411 RON

    Tronsonul Buzau - Focsani

Lungimea estimata a tronsonului de drum este de 72 km.
Valoarea estimata fara TVA: intre 24,468,250.57  si  28,917,114.31 RON

    Tronsonul Focsani - Bacau

Lungimea estimata a tronsonului de drum este de 110 km.
Valoarea estimata fara TVA: intre 36,162,607.82  si  42,451,887.44 RON

   
Tronsonul Bacau - Pascani

Lungimea estimata a tronsonului de drum este de 82 km.
Valoarea estimata fara TVA: intre 27,667,305.62  si  32,479,141.38 RON

Conform informatiilor din SEAP, ofertele care vor trebui depuse pana pe 5 ianuarie vor fi evaluate conform unei grile complexe in care pretul ofertei va insemna doar 30%, o abordare complet diferita fata de licitatiile trecute in care pretul cel mai mic era singurul criteriu de atribuire.

Acum, in noile licitatii, pretul este doar o treime, restul fiind reprezentat in diferite proportii de conditii privind resursa umana specializata si realizarea studiilor geotehnice.


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Liviu Dragnea a plecat in SUA pentru investirea lui Donald Trump. Cine ii plateste deplasarea liderului PSD

Liderul PSD, Liviu Dragnea, a plecat marti in Statele Unite, unde va participa la ceremonia de investire a presedintelui Donald Trump. Miercuri il urmeaza premierul Sorin Grindeanu.

16732 vizualizari

  • -12 (22 voturi)    
    Urgent Priorities (Joi, 24 noiembrie 2016, 9:14)

    spurfilm [utilizator]

    Let's try and get at least one project completed before wasting time on another. Romania does not have the money to build all these projects simultaneously. The A1 - Pitesti to Sibiu - has to be the national priority. Throw all the money available on this one project to get it completed urgently. Please.
    • +2 (2 voturi)    
      du-te bre d-acilea.. (Joi, 24 noiembrie 2016, 17:56)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui spurfilm

      tu visezi. daca-i lasi pe romani sa construiasca autostrazi una dupa alta, s-ar putea sa treaca vreo cateva secole pana ai sa vezi o retea serioasa. Uita-te de exemplu in Transilvania, de cand o freaca cu bucatelele lor. Au inceput din 2004 si suntem in 2016. Vrei sa murim toti pe drumurile idioate ale patriei pana reusesc unii sa treaca meridionalii intre Sibiu si Pitesti? DN2/E85 are intr-adevar unul dintre cele mai intense traficuri din tara si este bine pt dezvoltarea Moldovei, chiar vrei sa creezi disproportii intre regiuni de nici in 1000 de ani nu o sa le balansezi? Nu sunt bani? Ia sa vedem cat are de adunat ANAF ca urmare a proceselor castigate de DNA? Doar trebuie vointa.
  • +4 (16 voturi)    
    Si marmota... (Joi, 24 noiembrie 2016, 9:31)

    tibiro [utilizator]

    Ieri stire despre Sibiu-Pitesti, astazi autostrada din Moldova, daca nu ar fi alegerile aproape chiar v-as crede.Pacat ca se vor da 30 mil. de euro pe niste SF-uri care vor expira inainte de a fi folosite.
  • +13 (29 voturi)    
    Cerere si solutie (Joi, 24 noiembrie 2016, 9:42)

    schumi [utilizator]

    Moldova cere Iasi Tg Mures autostrada, Moldova primeste drum express spre Bucuresti...concluzie: inca vreo 20-30 de ani de saracie pt Moldova
    • -3 (5 voturi)    
      ... (Joi, 24 noiembrie 2016, 11:35)

      klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui schumi

      Ca bine zici.
      Momentan spre Bucuresti este de ajuns expresul E85 care si asa nu e foarte circulat.
      Accesul spre vest este marea problema, ingreunat foarte mult de munti.
      • +3 (5 voturi)    
        cum nu este circulat? (Joi, 24 noiembrie 2016, 17:59)

        Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

        ai fost tu si ai vazut? de asta sunt cei mai multi morti pe E85? Ca nu este circulat? Ia gandeste cate trafic preia o autostrada catre Moldova. Suceava, Botosani, Iasi, Pascani, Piatra Neamt, Bacau, Vaslui, Focsani, Barlad, Buzau. Nu crezi ca reprezinta totusi o contributie semnificativa la populatia Romaniei? Si da, este binevenita si autostrada A8 est-vest deoarece ar prelua si traficul din republica Moldova. Cu niste taxe aplicate, ar putea deveni destul de sustenabila.
    • +2 (2 voturi)    
      ADEVARAT (Joi, 24 noiembrie 2016, 12:16)

      mihnea2012 [utilizator] i-a raspuns lui schumi

      Capital pt Moldova de pe cele 2 maluri ale Prutului este autostrada (Viena -) Tg Mures - Iasi (-Chisinau).
      N-o faci, MoldoRO = emigratie, saracie, Chisinau DODON PUTIN+emigratie, saracie.

      Cine nu intelege plateste. Si in final platim cu totii.
      • 0 (0 voturi)    
        abslut... (Joi, 24 noiembrie 2016, 18:00)

        Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui mihnea2012

        nu pot sa fiu decat de acord. ai expus o viziune pe termen ceva mai lung.
    • +1 (1 vot)    
      avem ce votam (Joi, 24 noiembrie 2016, 12:31)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui schumi

      Daca votul nostru ar fi conditionat de autostrada aia, politicieniiar avea interes s-o promoveze.
    • 0 (4 voturi)    
      Degeaba cere (Joi, 24 noiembrie 2016, 16:20)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui schumi

      Sunt interese geostrategice la mijloc.Ai Ungaria care nu-si doreste legaturi cu Moldova din motive lesne de inteles, apoi Vestul ce vede in Muntii Carpati o bariera naturala impotriva rusilor si apoi Israelul care vede in Moldova un "back-up teritory" , iar pt rusi , saracie inseamna sporirea influentei . Faptul ca nu putem construi legaturi terestre concrete ce pot reface balanta economica denota ca in parghiile puterii sunt infiltrati tradatori si ca in Romania deciziile macroeconomice se iau in afara granitelor.
      Priviti doar la cheltuielile pe aparare , cu acei bani iti construiesti 2 autostrazi de la Est la Vest si cale ferata.
  • 0 (12 voturi)    
    ruta (Joi, 24 noiembrie 2016, 9:49)

    itaca [utilizator]

    Povesti nemuritoare. Insa am o nedumerire de ce se opreste in marele nod comercial...Pascani! De ce nu ar duce la Iasi?
    • +7 (7 voturi)    
      simplu (Joi, 24 noiembrie 2016, 11:31)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui itaca

      Pentru ca Tg. Mures-Iasi trece prin (pe langa) Pascani.
    • +6 (6 voturi)    
      Google it! (Joi, 24 noiembrie 2016, 12:21)

      A R [utilizator] i-a raspuns lui itaca

      Pentru ca la Pascani se intersecteaza cu viitoarea A8 (Tg. Mures-Iasi). De la Pascani A7 (Ploiesti-Pascani) va continua spre nord, spre Suceava si Siret.
      • 0 (0 voturi)    
        Discuții (Joi, 24 noiembrie 2016, 23:11)

        NaftuliVasile1 [anonim] i-a raspuns lui A R

        Ce „frumos” se discută pe hârtie; vise electorale.
    • +3 (3 voturi)    
      Pentru ca (Joi, 24 noiembrie 2016, 12:43)

      RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui itaca

      Pascani e pe traseul autostrazii Ungheni-Targu Mures. Acolo e planificata o intersectie de autostrazi.
  • +14 (28 voturi)    
    Axa Pascani-Ploiesti (Joi, 24 noiembrie 2016, 9:49)

    mircea_cjn [utilizator]

    ..e o stratagema de a amana adevarata autostrada, aia esentiala pentru Moldova, Iasi-Tg-Mures !
    Varianta Interna, Pascani-Ploiesti nu schimba cu nimic situatia Moldovei. Moldova este izolata fata de OCCIDENT, nu faţă de Buzău, asta nu inteleg sudistii?

    Prioritatea absoluta in toata Romania este strapungerea Carpatilor, Nu Bucuresti-Alexandria sau Pascani-Adjud. Legarea celor 3 provincii istorice , Moldova, Valahia si Transilvania se face prin autostrazi transmontane. Nu se intelege?

    Sau e tot mai plauzibila varianta ca Rusia s-a opus tot timpul unirii celor 3 provincii prin autostrazi, fapt acceptat si de Ceausescu? "Faci ce vrei, numai autostrazi prin munti, nu" i-ar fi spus rusii lui Ceausescu. Si ceasca a respectat intocmai si la timp!

    Hai sa facem atunci Iasi-Chisinau-Sevastopol si Bucuresti-Sofia, sa stim o treaba. Sa nu ne mai complicam cu Ardealul, ca daca se merge tot asa, in scurt timp va deveni independent.
    • +1 (3 voturi)    
      Moldova este lasata mereu in saracie !!!! (Joi, 24 noiembrie 2016, 14:48)

      Entiu [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Astfel proiectele de modernizare a drumurilor din Bucovina nu vor fi luate in seama, ne vor fi blocate la rind toate, pentru ca vor hotari impotriva noastra cei din Olt, Vrancea si Teleorman !

      Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa fie numai la ei. Doar ei sa aiba peste tot autostrazi, constructii deosebite, peste tot acolo, prin Bucuresti!
      Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ca deh, nu-s bani! Moldova este lasata mereu in saracie pentru ca moldovenii sunt blegi si tac!
      Ei isi fac acolo in SUD tot ce vor: autostrazi, constructii deosebite in detrimentul moldovenilor care totusi au cersit sa se faca unirea la 7/19 august 1858.
      In Moldova foarte rar se face cite ceva, aproape nimica...totdeauna doar prin forte proprii si mereu este tinuta in mare saracie.
      Aeroportul de la Salcea a ,,inghetat”, soselele peste tot sunt subdimensionate, la autostrazile spre Cluj si Iasi s-a renuntat pentru totdeuna!
    • +1 (1 vot)    
      problema este... (Joi, 24 noiembrie 2016, 18:03)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      ca romanii nu prea reusesc sa treaca muntii. ei in general nici la campie nu prea pot sa faca autostrazi, asa ca e bine sa avem si varianta nord-sud, numai sa o faca dracului. Autostrada Iasi-Tg Mures se va opri la Tg. Neamt si de acolo D-zeu cu mila. As paria pe chestia asta.
  • +10 (22 voturi)    
    autostrada lu' peshte prajit (Joi, 24 noiembrie 2016, 9:56)

    bogdan1477 [utilizator]

    In loc sa dea drumul la autostrada Iasi Tg Mures, se face autostrada pascani-Bucuresti, 90% deja acoperita de un drum cu doua benzi (ma rog, drum cu o banda + banda de refugiu folosit ca drum cu doua benzi), pe care se circula deja decent. Nu inteleg de ce tot timpul prioritare sunt autostrazile care pleaca sau vin din Bucuresti. Pe mine, ca moldovean, ma intereseaza un drum spre europa, nu spre bucuresti... Da' important e sa aiba bucurestenii autostrazi spre toate colturile tarii.,..
    • +1 (3 voturi)    
      da (Joi, 24 noiembrie 2016, 11:40)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      sunt din bucuresti dar iti dau dreptate
      si eu daca as fi ministru, prioritati ar fi pitesti-sibiu si mures-iasi
    • 0 (2 voturi)    
      CENTRALIZARE (Joi, 24 noiembrie 2016, 12:21)

      mihnea2012 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      asta tot comunista e. Stii ca in URSS toate destinatiile pe calea ferata se faceau via Moscova. Probabil si acum.

      Asa si la noi.

      Iasi- Bucuresti Centura :) - Pitesti - Sibiu, nu Iasi Tg-Mures-Sibiu.
    • -1 (5 voturi)    
      E85 (Joi, 24 noiembrie 2016, 13:51)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Se mai numeste si drumul mortiilor.
      Tocmai pentru ca e cu 1,5 benzi si nu exista separatoare de banda nu e zi fara un accident major.
      Nu voi uita niciodata, prin 2004 cand mergeam de la Bucuresti la Bacau, cum insirau medicii si politistii mortii pe marginea soselei.
      Bucurestenii astia va dau voua, impreuna cu ardelenii aia, bani sa traiti, vezi alocarile si veniturile pe judete!
      • +1 (1 vot)    
        o mentiune... (Joi, 24 noiembrie 2016, 18:11)

        Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Rali

        nu pot sa fiu de acord cu tine decat in ceea ce priveste prima parte. Intr-adevar E85 are un "record" bun in privinta accidentelor mortale. Insa in privinta "donatiei" de fonsuri de la Bucuresti, te-ai intrebat de ce se intampla lucrul asta? Hai, nu-mi spune ca moldovenii sunt oaia neagra, mereu puturosi, asistati sociali, nu vor sa munceasca, mai putin inteligenti, etc. Daca vrei sa faci praf o regiune, nu trebuie decat sa ai un parlament smecher precum ala gazduit la Casa Poporului din Bucuresti. P/S: Ca tot e blamata Moldova. Spune-mi si mie ce avantaje/resurse au celelalte regiuni? Nici geolocatia (ca unii sunt mai aproape de EU) nu tine ca doar Bucuresti in partea ailalta de tara. Totul tine de corectitudinea romanilor si a politicienilor ales. Deocamdata dovezile arata ca suntem o natie de corupti, din moment ce ne luptam de 27 de ani cu lucrul asta.
      • +1 (1 vot)    
        e85 (Vineri, 25 noiembrie 2016, 14:10)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Rali

        E85 o fi avind renumele de drumul mortii, dar asta din cauza soferilor bezmetici, nu din cauza drumului. Al fel cum autostrada nu e de vina ca niste zabauci merg cu 120 km/h pe ceata deasa, la fel si aici nu drumul e de vina daca sunt accidente, ci soferii inconstienti. Dupa logica ta ar trebui sa avem doar drumuri de pamant, cel mult de piatra, ca la 20 la ora nu moare nimeni.

        Cit despre bucurestenii care ne dau de toate... aici problema e in felul urmator: ardealul o duce bine pentru ca e aproape de vest si la salariile din Romania a atras o gramada de fabrici din afara. In domenii precum IT-ul, unde nu e nevoie de autostrada ca sa cari bunurile pin la destinatie, Iasi-ul e aproximativ la acelasi nivel cu Clujul sau Timisoara. Si ca salarii, si ca numar de angajati. Deci ardelenii o duc mai bine pentru ca sunt aproape de autostrada (ungurii sa traiasca). In Moldova, daca vrei sa faci o fabrica de orice, ai nevoie de o zi si o noapte sa ajungi cu tirul pin la granita cu Ungaria. De aia am si zis de autostrada Iasi Tg Mures, pentru ca ar aduce investitii masive in Moldova si n-ar mai fi nevoie de subventii de la bugetul central. la fel sta traba si in Muntenia/Oltenia. Infara de Dacia si de Bucuresti jajea e macar la fel de mare ca si-n Moldova. Nu de mult s-a dovedit ca teleormanul n-are nici macar o librarie...

        Daca faci autostrada Moldova -Ardeal si Muntenia/Oltenia-Ardeal, legata de Ardeal-Ungaria, rezolvi toata problema cu saracia. Doar ca unele partide, nu dam nume, fac tot ce pot ca asha ceva sa nu se intimple... ca sa nu ajunga sa aiba aceeasi popularitate precum in Ardeal.
    • 0 (0 voturi)    
      Cârcotit (Joi, 24 noiembrie 2016, 17:19)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Nu mai cârcotiți atâta. Vreți să n-o vedeți făcută nici pe asta, sau să se oprească la Focșani, la porțile Moldovei? Ați uitat câte accidente și ce trafic greu sunt pe DN2? Îmi vine să zic că nici nu sunteți din Moldova, de vreme ce habar n-aveți asta.
      • 0 (2 voturi)    
        sincer sa fiu, nici nu prea-mi pasa (Vineri, 25 noiembrie 2016, 14:18)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

        De la Iasi la Bucuresti ajung cu avionul in 2.5 ore (cu tot cu drumul pin la aeroport si de la aeroport in oras). Daca vreau cu masina, fac ~5 ore, dar nu prea mai vreau ca e mai scump decit avionul si mai obositor. Din punct de vedere economic, Nucurestiul nu-mi ofera nimic. Asha ca... mie cel putin, autostrada aia nu-mi aduce njici un avantaj.

        O autostrada spre ungaria mi-ar facilita o vacanta cu masina, din oras in oras pina unde am bani de benzina in europa fara sa pierd o zi in tara. Plus scurtarea cu citeva ore a unei excursii pina la munte. Imi arunc rucsacul in masina si-n90 de minute sunt la poalele ceahlaului iar in 4 ore sunt in padis.

        Asha ca... daca se opreste autostrada de la bucuresti la portile moldovei, paguba-n ciuperci
        • 0 (0 voturi)    
          Budapesta (Vineri, 25 noiembrie 2016, 16:52)

          aqualung [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Și nu înțeleg, la Budapesta nu ajungi tot cu avionul? Și diferența de timp nu e și mai mare?

          Ca să nu mai discutăm pe impresiile tale personale, ia uite puțin aici, unde s-au apucat oamenii și au făcut niște măsurători: http://www.wizard-media.ro/panouri-2013/pag/Harta_celor_mai_circulate_autostrazi_si_drumuri_nationale/

          Care rută e mai circulată? DN2 are între Adjud și Focșani și pe centura Buzăului trafic ca DN1 între București și Ploiești! Numai că DN1 între București și Ploiești are trei, apoi două benzi pe sens, în timp ce DN2 are o bandă jumate. DN2 e plin de tiruri, și e rută de transport internațional, e normal să fie așa.

          Și la DN1 n-a cârâit nimeni că e dublat de autostradă.
          • 0 (0 voturi)    
            n-ai inteles (Luni, 28 noiembrie 2016, 17:19)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

            De la iasi la Timisoara/Arad/Oradea as merge cu masina pentru o excursie cu masina in Europa de vest. Daca as avea traba strict in Timisoara, iau avionul, ca e mai ieftin si mai rapid.
            De la Iasi la Tg Mures, de exemplu, ma duc la munte cu rucsacul.

            De la Iasi la Bucuresti nu ma duc cu masina pentru ca din Bucuresti mai departe n-am de ce merge cu masina. Craiova nu ma pasioneaza, Alexandria nici atit, in Bucuresti e o adevarata aventura sa-ti parchezi masina, etc. Si in plus am 7 zboruri directe cu avionul zilnic. Deci... chiar nu imi trebuie autostrada spre Bucuresti...

            Acu despre trafic: e adevarat ca in momentul de fata traficul pe rutele care traverseaza muntii dinspre Moldova spre Ardeal traficul e mic. Dar asta se datoreaza faptului ca drumul e lung, cu eceptia variantei e58 (pasul Tihuta) e si foarte prost. Spre deosebire de E85 care e cu 2 benzi, deci suporta trafic mult mai mare, nu trece prin munti, nu sunt gropi. Deci... traficul Moldova-Ardeal n-are cum se compara azi cu Bucuresti-Buzau.

            Dar daca faci o autostrada Iasi-Tg Mures, dublata de Tg Mures-Ungaria, traficul il va depasi in citiva ani pe cel dintre Bucuresti si Buzau. Asha, printre gropi si serpentine e cam descurajant cu masina...
          • 0 (0 voturi)    
            n-ai inteles (Luni, 28 noiembrie 2016, 17:19)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

            De la iasi la Timisoara/Arad/Oradea as merge cu masina pentru o excursie cu masina in Europa de vest. Daca as avea traba strict in Timisoara, iau avionul, ca e mai ieftin si mai rapid.
            De la Iasi la Tg Mures, de exemplu, ma duc la munte cu rucsacul.

            De la Iasi la Bucuresti nu ma duc cu masina pentru ca din Bucuresti mai departe n-am de ce merge cu masina. Craiova nu ma pasioneaza, Alexandria nici atit, in Bucuresti e o adevarata aventura sa-ti parchezi masina, etc. Si in plus am 7 zboruri directe cu avionul zilnic. Deci... chiar nu imi trebuie autostrada spre Bucuresti...

            Acu despre trafic: e adevarat ca in momentul de fata traficul pe rutele care traverseaza muntii dinspre Moldova spre Ardeal traficul e mic. Dar asta se datoreaza faptului ca drumul e lung, cu eceptia variantei e58 (pasul Tihuta) e si foarte prost. Spre deosebire de E85 care e cu 2 benzi, deci suporta trafic mult mai mare, nu trece prin munti, nu sunt gropi. Deci... traficul Moldova-Ardeal n-are cum se compara azi cu Bucuresti-Buzau.

            Dar daca faci o autostrada Iasi-Tg Mures, dublata de Tg Mures-Ungaria, traficul il va depasi in citiva ani pe cel dintre Bucuresti si Buzau. Asha, printre gropi si serpentine e cam descurajant cu masina...
  • -4 (4 voturi)    
    Autostrada cea ma lunga (Joi, 24 noiembrie 2016, 10:15)

    Evan [utilizator]

    Focsani-Bacau

    110 km de autostrada presupusa in linie dreapta /
    105 km E85 prin localitat(distante.ro)i=1.0476.
    Rezulta o spaga de cel putin 4,76%.
    Tot e bine fata de 10-30% cat se cerea inainte:-)
    • +1 (1 vot)    
      tu cum ai face? (Joi, 24 noiembrie 2016, 11:39)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Evan

      vrei sa treaca autostrada prin toate satele? :)

      4.76% este sublim fata de A3 cu ~40%...
    • +2 (2 voturi)    
      Matematica... (Joi, 24 noiembrie 2016, 12:23)

      A R [utilizator] i-a raspuns lui Evan

      Dupa cum ai spus si tu, DN trece prin localitati. Autostrada le ocoleste. De aici si diferenta de distanta.
      • 0 (0 voturi)    
        mai exista si... (Joi, 24 noiembrie 2016, 18:16)

        Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui A R

        o alta varianta. E85 si autostrada vor fi paralele si avand in vedere ca E85 trece deja prin localitati, autostrada nu implica ocolire ci trecere prin apropiere, deci distantele trebuie sa fie aproximativ egale. 105 sau 110km e totuna. Logica userului cu spaga nu-si are sensul, pentru ca drumul european nu are de ce sa fie mai lung daca trece prin localitati avand in vedere ca acele localitati sunt in linie.:)
  • +7 (9 voturi)    
    hmmm (Joi, 24 noiembrie 2016, 10:19)

    Elfu [utilizator]

    cmon, drum de mare viteza ... .de ce nu autostrada ?
    pot face fundatia pentru 2 benzi pe sens + banda de urgenta si sa realizeze doar 1 banda + banda de urgenta . Dar ar trebui sa fie autostrada.

    Cand valorile de trafic cresc se poate adauga inca o banda spre ax . sau ceva de genul asta ... daca proiectarea se face fara cap o sa fie o mare varza - asa cum sunt majoritatea lucrurilor facute in Romania de dupa revolutie.
  • +1 (3 voturi)    
    Deci nu intră în finanțarea 2014-2020 (Joi, 24 noiembrie 2016, 10:22)

    nick24 [utilizator]

    Dacă licitația va fi prin 2019, plus contestații, cam prin 2024-2025 va fi gata în întregime.
  • +6 (10 voturi)    
    SF (Joi, 24 noiembrie 2016, 10:24)

    Mawrkuss [anonim]

    frumoasa prescurtare... ma duce cu gandul la Sci-Fi nu Studiu de Fezabilitate, ca sigur nu apucam s-o vedem pana la pensie.
  • -1 (15 voturi)    
    Unde este Politia?! (Joi, 24 noiembrie 2016, 10:25)

    Soljenitin [utilizator]

    "In plus, DN 2 (E85) e un drum care are oficial o singura banda pe sens, dar cu un acostament putin mai lat folosit adesea de catre soferi drept inca o banda de circulatie. Aceste aspecte, cuplate cu faptul ca strabate numeroase localitati si soferii depasesc frecvent limitele de viteza, au facut ca DN2 sa fie unul dintre cele mai periculoase drumuri nationale din tara. Doar in ultima saptamana pe DN2 au avut loc cel putin trei accidente soldate cu mai multe persoane decedate. "

    Unde naiba este Politia, in cazul acesta?! De ce nu sunt sanctionati cei care forteaza in mod iresponsabil depasirile, cei care iti vin din spate cu flashuri si care te forteaza sa risti sa circuli pe acostament ca sa poata circula ei cu 120-140 km/h?!

    Apoi, statiile CB au trecut de mult din stadiul de UZ in cel de ABUZ, anume soferii le folosesc doar pentru a sti unde sunt echipajele de politie ca sa isi poata face de cap fara a fi trasi la raspundere - de ce nu sunt statiile CB interzise?! Ele reprezinta un risc pentru soferii cu capul pe umeri si care conduc in limitele legale intrucat toti descreieratii isi pun statii CB si apoi ii vezi la stiri cum au crapat si cum au mai omorat si alti oameni pe langa ei!
    • +1 (5 voturi)    
      Tov. Soljenitin! (Joi, 24 noiembrie 2016, 11:58)

      Amad [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Rusia este catre est, nu spre sud.
    • +1 (5 voturi)    
      lasand la o parte vitezomanii... (Joi, 24 noiembrie 2016, 12:36)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      a circula pe dreapta pe drumul ala e o dovada de bun simt. O fi drumul cu o banda + refugiu, dar e folosit ca drum cu doua benzi. Te deranjeaza flash-urile alora care vor sa mearga mai tare ca tine, dar nu te deranjeaza tractorul care merge cu 30 la ora pe banda de refugiu, asha-i? Da' na, bunul simt se invata acasa... La fel ca si preocuparea pentru ceilalti participanti la trafic...
      • +2 (2 voturi)    
        Prietene (Vineri, 25 noiembrie 2016, 8:44)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        A circula pe dreapta pe drumul ala e o dovada de prostie si fie de necunoastere a legislatiei auto, fie de interpretare intr-o nota personala si neconforma cu realitatea a legislatiei auto.
        Tractorul ala care merge cu 30 km/h (nu prea am intalnit pe DN2, insa accept exemplul) poate fi depasit fara probleme atunci cand traficul din sens opus o permite.
        Iar cu lectiile despre preocuparea pentru ceilalti participanti la trafic te rog sa ma scutesti, trebuia sa fii dedus cate una-alta despre cum conduc din ce am scris mai sus. Nu ai facut-o, sa fii sanatos, insa nu veni sa imi tii prelegeri.
        • 0 (2 voturi)    
          vezi tu mestere... (Vineri, 25 noiembrie 2016, 14:24)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          cind toata lumea are o interpretare asupra soselei si tu esti singurul care merge cu 90 la ora pe banda din mijloc... problema nu e la toti ceilalti...

          Tractorul poate fi depasit si cind traficul din sens opus permite, dar asta afecteaza durata calatoriei. E mult mai util cind tractorul ala merge pe margine si tu ai loc sa treci pe linga el si cind e trafic pe contrasens. Dar asta presupune ca tractoristul sa aiba bunavointa sa mearga pe margine si nu sa stea tantos pe mijloc, pen'ca legea ii permite.
          • +1 (1 vot)    
            ... (Vineri, 25 noiembrie 2016, 21:31)

            Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Este un acostament. ACOSTAMENT. Pe care NU se circula.

            Ce litera nu intelegi din cuvantul "acostament"?

            ACOSTAMÉNT, acostamente, s. n. Fîșie laterală de-a lungul unui drum, lăsată în general nepavată sau nepietruită, care servește pentru siguranța circulației, scurgerea apelor, circulația pietonilor și la depozitarea materialului de întreținere.
            • 0 (0 voturi)    
              tu cind citesti definitia aia... (Luni, 28 noiembrie 2016, 17:24)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

              ... n-ai nici o tresarire? Se potriveste intocmai cu ce e pe e85?!? Si mai departe, faptul ca esti singurul care considera ca nu merita sa circule decit pe mijlocul drumului... iar... nu-ti nu-ti suna nici un clopotel de avertisment? Probabil ca nu...

              Atunci iti urez calatorie placuta pe banda din mijloc (eventual vezi de mergi cit mai spre axul drumului, sa nu cumva sa permiti alora de pe contrasens sa depaseasca cind cind esti tu pe drum). Si dupa aia mira-te ca ce multi dubiosi care bliteaza cetateanul corect exista la noi.
    • +1 (5 voturi)    
      mda (Joi, 24 noiembrie 2016, 12:51)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      tataie stai acasa, daca iti este frica de sofat.

      un sofer responsabil stie sa foloseasca si o statie, si sa mearga si cu "viteza" astfel cat sa nu fie un pericol pentru cei din jur.
      • +2 (2 voturi)    
        Neconvingator (Vineri, 25 noiembrie 2016, 8:47)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Este plina morga de astfel de ”soferi” care au senzatia ca drumul le apartine si legile sunt facute pentru fraieri, insa nu asta ar fi necazul. Buba este ca ”soferii” asta de care zici tu mai omoara si alti oameni care nu au nici o vina.
  • +11 (13 voturi)    
    Prioritate absoluta : treceti autostrazi Carpatii! (Joi, 24 noiembrie 2016, 10:27)

    mircea_cjn [utilizator]

    " Statul român ar trebui să ducă problema infrastructurii în CSAT (ca lupta anticorupție și ca problema defrișărilor) : această propunere a noastră de acum un an a fost luată în râs, dar acum, când vedem harta regiunii cu Rusia peste tot ar trebui să înghețe râsul pe buzele tuturor.

    Singurul deal pe care l-a respectat fără șovăire Ceaușescu în relația cu URSS a fost lipsa autostrăzilor care să traverseze Carpații : se temea și el și de Occident și de Ungaria.

    Două măsuri aici : realizarea cu bani de la bugetul public a unor străpungeri de 50-70 de km cu autostradă măcar într-un punct spre Moldova și în 2 puncte spre Muntenia-Oltenia. După aia, se va ”înțepa” fiecare, cu fonduri europene, la capetele făcute de stat.

    Fără această măsură Transilvania se va izola, nu atât în ce privește ”hărnicia” oamenilor de acolo (diferențele astea-s prostii – un calcul simplu ne arată că avantajele legăturilor ei cu Vestul sunt mult peste rezultatele economice) , cât în ce privește accesul la investiții. Cifrele ultimilor ani în ce privește divergența internă arată trendul : diferențele nu scad, ci cresc de la an la an.

    Turcia și-a făcut în 3 ani super-pod de top peste Bosfor, pentru că-și cunoștea interesul economic: Să nu poată România în 3 ani sparge Carpații, într-o miză mult mai mare decât cea a Turciei ?

    Toți ochii îndreptați spre Carpați, 3 lucrări considerate strategice, 3 racorduri la investițiile și economiile europene. "

    [Cristian Grosu - Curs de guvernare]
    • +1 (1 vot)    
      vezi ce personaje sunt in CSAT (Joi, 24 noiembrie 2016, 13:37)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Anti -romani si tradatori
    • +1 (1 vot)    
      fondurile (Joi, 24 noiembrie 2016, 22:54)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Foarte bine spus.

      Insa fondurile se vor termina in 2022. Dupa aia, Dumnezeu cu mila.
  • +5 (5 voturi)    
    Jumatati de masura (Joi, 24 noiembrie 2016, 10:38)

    RobertRO [utilizator]

    Cred ca ar trebui sa depasim politica aceasta a jumatatilor de masura si a carpelilor.
    Exact cu o astfel de abordare a fost latit DN2, in anii '90 - '00, de la o banda pe sens, la o banda pe sens si acostament lat. Cu rezultatul prost pe care il vedem cu totii.
    Raportat la pierderile de vieti omenesti, cheltuiala suplimentara necesara latirii la 2 benzi pe sens ar fi fost nimica toata.
    La fel si acum: ar trebui sa se faca autostrada catre Moldova, nu drum expres. Diferenta de cost va fi pe deplin justificata.
  • +1 (7 voturi)    
    Toate autostrazile acum la alegeri se demareaza (Joi, 24 noiembrie 2016, 10:51)

    dumitrica [utilizator]

    Ploua cu autostrăzi în prag de alegeri. Aparent Pitești-Sibiu, Centura București Sud, Iași-Capitala, Tren care te lasă direct la aeroportul Otopeni, toate acum pornesc.

    Daca te uiți însă mai bine vezi ca este vorba doar de intenții realizare studii serioase de fezabilitate. Dupa ce trec alegerile se va uita de tot. Se reia circul în 2019 la prezidențiale.
    • +2 (2 voturi)    
      bre postacila (Joi, 24 noiembrie 2016, 12:38)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Da' prin 2014 cind stapinii tai inaugurau autostrazi nefuinctionale, unele si de 2-3 ori sau gazodcutul iasi-ungheni la care se mai lucra inca, atunci nu te deranja, asha-i?
  • +4 (8 voturi)    
    orice proiect e binevenit (Joi, 24 noiembrie 2016, 11:18)

    levierul [utilizator]

    dar facceti studiile degeaba, pentru ca nu va apucati de lucru. DN2 este destul de bine facut.
    Unde sunt Tg. Mures - Iasi, Ploiesti - Brasov ?
    • +1 (3 voturi)    
      acolo se fura bani (Joi, 24 noiembrie 2016, 11:26)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      Este o metoda sigura de a fura bani publici fara grija DNA.
      Directionezi niste milioane bune de euro catre studii inutile pentru ca se stie ca nu sunt bani pt acea autostrada si ca studiile astea vor fi inutile la momentul cand se va putea face cu adevarat autostrada, insa pe licitatii publice trucate inca DNA nu a perfomat, deci ... merge.
      • +2 (4 voturi)    
        Moldova este lastata in mare saracie de bucuresten (Joi, 24 noiembrie 2016, 14:58)

        Entiu [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

        Moldova este lasata, cu multa nerusinare, mereu in crunta saracie.
        Astfel proiectele de modernizare a drumurilor din Bucovina nu vor fi luate in seama, ne vor fi blocate la rind toate, pentru ca vor hotari impotriva noastra cei din Olt, Vrancea si Teleorman !
        Pina acuma numai Flutur a avut curajul sa-i infrunte cu proiecte si sa se bata pentru implementarea lor!
        Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa fie numai la ei. Doar ei sa aiba peste tot autostrazi, constructii deosebite, peste tot acolo, prin Bucuresti!
        Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ca deh, nu-s bani!
        Moldova este lasata mereu in saracie pentru ca moldovenii sunt blegi si tac!
        Ei isi fac acolo in SUD tot ce vor: autostrazi, constructii deosebite in detrimentul moldovenilor care totusi au cersit sa se faca unirea la 7/19 august 1858.
        In Moldova foarte rar se face cite ceva, aproape nimica...totdeauna doar prin forte proprii si mereu este tinuta in mare saracie.
        Aeroportul de la Salcea a ,,inghetat”, soselele peste tot sunt subdimensionate, la autostrazile spre Cluj si Iasi s-a renuntat pentru totdeuna!
    • +2 (4 voturi)    
      Ploiesti BRASOV pt SKI? (Joi, 24 noiembrie 2016, 12:30)

      mihnea2012 [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      ploiesti brasov trag astia sa faca exproprieri pe valea prahovei, ca e pretul ridicat fata de valea oltului care e nelocuita.
      pt ce autostrada catre brasov sa mergem la ski?

      rute economice! artere pt aport sanvin, asta ne trebuie.
  • +1 (3 voturi)    
    ! (Joi, 24 noiembrie 2016, 11:41)

    tudorr [utilizator]

    Tg. Mures - Iasi, asta se cere de sute de ani si voi....
  • +4 (6 voturi)    
    e85 (Joi, 24 noiembrie 2016, 12:03)

    Elfu [utilizator]

    E85 are mari suprafete cu asfalt de acum 15-20 de ani care se prezinta impecabil ! Fara nici o "intretinere" (carpire) - fara bani bagati regulat in intretinerea suprafetei... de ce nu se foloseste aceeasi reteta - ar fi realizate economii majore pe termen mediu -lung ! cmon
  • +2 (4 voturi)    
    Din nou spre Bucuresti. Iasiul vrea Europa (Joi, 24 noiembrie 2016, 13:09)

    jackalphonse [utilizator]

    Nu dambovita
  • +1 (3 voturi)    
    am mai construit o autostrada... (Joi, 24 noiembrie 2016, 14:26)

    demaGOGU [utilizator]

    ...pe harta.
  • 0 (0 voturi)    
    Fezabilitate (Joi, 24 noiembrie 2016, 23:03)

    NaftuliVasile1 [anonim]

    Câte studii de fezabilitate se vor face până la începerea lucrărilor în anii 40 (după 2040)?
    Mai bine ați face proiectele și începerea lucrărilor pentru ocolirea localităților și tot va fi un câștig; și dați lucrările firmelor românești.
  • +1 (1 vot)    
    Imi plac tare mult (Vineri, 25 noiembrie 2016, 9:53)

    Cuca [utilizator]

    estimarile astea la banut. Citez:

    Valoarea estimata fara TVA: intre 24,468,250.57 si 28,917,114.31 RON

    La banut. Cata precizie !!!
  • 0 (0 voturi)    
    e85 (Vineri, 25 noiembrie 2016, 11:41)

    Elfu [utilizator]

    Pentru cei care se plang ca DN2-ul este construit cu o banda si jumatate pe sens ar trebu isa isi aduca aminte (daca erau nascuti) cum arata inainte de 1995 si cate accidente erau datorita faptului ca avea doar o banda pe sens si pe margine erau copaci din x in x metrii.

    Faptul ca unii s-au adaptat circuland si pe banda aia mai ingusta este imbucurator pentru ca se pot face depasiri - dar asta tine de bun simt. Ca sunt unii care merg cu 90 pe mijloc si nu se gandesc sa se plieze macar pana sunt depasiti pe banda ai ingusta este alta problema ...

    faptul ca reteta asfaltului folosit a fost deosebita se observa si acum ... sunt zeci de km care au asfaltul original - nu au fost consumati bani pentru intretineri periodice si refacerea stratului asfaltic la fiecare 2-3 ani .. de asta ar trebui sa se tina cont. Costurile intretinerii E85 in decursul ultimilor 15-20 de ani au fost semnificativ reduse - faceti o comparatie cu alte drumuri ... faceti o comparatie la nivelul planeitatii samd ... a fost o alegere castigatoare.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version