HARTA INTERACTIVA Proiectele rutiere din tara pe care Compania de Drumuri vrea sa le faca in regie proprie in urmatorii patru ani

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 25 noiembrie 2016, 9:01 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Compania de Drumuri se apuca de proiecte in regie proprie
Foto: CNAIR
Dupa ce a reparat cu succes groapa din autostrada Sibiu - Orastie, Compania de Drumuri isi propune pentru urmatorii patru ani sa faca in regie proprie mai multe proiecte rutiere, fie ca vorbim de lucrari de la zero, sau de proiecte construite partial, dar care s-au blocat. Dincolo de marile proiecte ce vor fi scoase la licitatie ca intotdeauna, fiecare Regionala de Drumuri din tara a primit in sarcina doua sau mai multe proiecte de realizat in regie proprie - reabilitari de drumuri, variante ocolitoare sau pasaje.

Refacerea in regie proprie a celor 200 de metri demolati din autostrada Orastie - Sibiu Lot 3 a fost un experiment reusit, au concluzionat sefii Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR). Pentru urmatorii patru ani, CNAIR are in plan sa construiasca in regie proprie prin Directiile sale regionale mai multe proiecte luate de la zero sau ce au ramas nefinalizate.  

"Fiecare DRDP [n.r. directie regionala de Drumuri si Poduri] va avea in portofoliul unul sau doua proiecte pe care sa le construiasca in regie proprie", a declarat Catalin Homor, directorul CNAIR. "Am ales aceasta varianta de realizare sau de finalizare in regie proprie a unor proiecte pentru a scurta timpul de implementare, pentru a evita imprevizibilitatea si constructorii neseriosi", a spus Homor facand referire la unele proiecte ce au ramas blocate din cauza unor firme care fie au dat faliment, fie nu au putut duce la capat contractele incheiate.

Seful CNAIR a explicat ca exista cadrul legal pentru astfel de activitati de constructie in regie proprie. "Am avut discutii si cu Comisia Europeana astfel; incatsa nu existe probleme de finantare. Am primit unda verde", a spus Homor.

Pentru proiectele pe care le va construi in regie proprie, prin directiile regionale, calitatea va fi garantata prin laboratoarele proprii, prin supervizare din partea CESTRIN si a Inspectoratului de Stat in Constructii, dar si de catre un diriginte de santier contractat extern.

Pentru proiectele indentificate, CNAIR va revizui Studiile de Fezabilitate si Proiectele Tehnice in urma unor licitatii, va achizitiona materialele necesare si, acolo unde va avea nevoie, va inchiria utilajele de constructie.

In plus, acolo unde va fi vorba de lucrari mai complexe (tuneluri, viaducte, consolidari de taluz etc), vor fi angajati constructori externi.

Directorul CNAIR a precizat ca, avand in vedere ca majoritatea proiectelor au nevoie de studii revizuite sau sunt inca fara un proiect tehnic, nu poate spune cat ar urma sa coste fiecare lucrare, insa a declarat ca pentru majoritatea proiectelor vor fi folosite fonduri europene nerambursabile.

---

HARTA INTERACTIVA

>> ZOOM pe harta pentru a vedea mai bine traseul viitoarelor proiecte.

>> CLICK pe traseu pentru detalii

>> LEGENDA hartii se afla in coltul stanga-sus la butonul ">>"



---

LISTA PROIECTELOR RUTIERE pe care Compania de Drumuri vrea sa le construiasca in regie proprie:


DRDP Bucuresti




Varianta Ocolire Giurgiu pe directia DN5 - Vama Giurgiu

Drum Nou / Proiect neinceput
Drum 2X2. Traseul inca nu a fost stabilit oficial
Lungime: cca. 7,00 km

Stadiul: Pregatire lucrari 
Termen de incepere a lucrarilor: Noiembrie 2017
Termen de finalizare: Noiembrie 2018
---


DRDP Brasov




Varianta Ocolitoare Fagaras

Drum Nou / Proiect Neinceput
Parte a autostrazii Sibiu - Brasov si un Drum de legatura cu DN1
Lungime: 13,23 km
 
Stadiul: Centralizare informatii
Termen de incepere a lucrarilor: Aprilie 2018
Termen de finalizare: Decembrie 2019

Reabilitare DN73A

Drum Existent / Proiect neinceput
Drum montan de pe ruta Predeal - Rasnov - Zarnesti - Sercaia; 1x1
Lungime: 68,30 km
 
Stadiul: Realizare SF 
Termen de incepere a lucrarilor: Septembrie 2017
Termen de finalizare: Ianuarie 2020

---


DRDP Iasi




Varianta Ocolitoare Suceava

Drum Nou / Realizat deja in proportie de 85%
Drum 1x1
Lungime: 7,30 km
 
Stadiul: Pregatire executie 
Termen de incepere a lucrarilor: Aprilie 2017
Termen de finalizare: Septembrie 2017




Varianta Ocolitoare Barlad

Drum Nou / Proiect Neinceput
Drum 1x1 - 4 poduri si 3 pasaje
Lungime: 11,28 km
 
Stadiul: Licitatie pentru SF si PT 
Termen de incepere a lucrarilor: Martie 2018
Termen de finalizare: Iunie 2019
---

DRDP Cluj



Varianta Ocolitoare Carei

Drum Nou / Realizat in proportie de 90%
Drum 1X1 cu un Pasaj peste CF
Lungime: 10,40 km
 
Stadiul: Expertizare lucrari deja executate 
Termen de incepere a lucrarilor: Aprilie 2017
Termen de finalizare: Iunie 2017




Varianta Ocolitoare Secuieni

Drum Nou / Realizat in proportie de 60%
Drum 1x1
Lungime: 7,70 km
 
Stadiul: Expertizare lucrari deja executate. Pregatire proiect tehnic 
Termen de incepere a lucrarilor: Aprilie 2017
Termen de finalizare: Septembrie 2017


Varianta Ocolitoare Zalau

Drum Nou / Proiect Neinceput
Drum 1X1, lotul II al centurii - Traseul este orientativ
Lungime: 9,00 km
 
Stadiul: Pregatire Licitatie pentru SF si PT 
Termen de incepere a lucrarilor: Aprilie 2018
Termen de finalizare: Iulie 2019
---


DRDP Timis




Varianta Ocolitoare Timisoara SUD

Drum Nou / Proiect Neinceput
Drum 2X2
Lungime: 25,70 km
 
Stadiul: Revizuire SF 
Termen de incepere a lucrarilor: Octombrie 2017
Termen de finalizare: Decembrie 2019



Pasaj VO Arad

Drum Nou / Realizat in proportie de 70%
Pasaj suprateran peste CF Brad - CF Curtici - DJ 709B
Lungime: 1,36 km

Stadiul: Pregatire executie 
Termen de incepere a lucrarilor:Aprilie 2017
Termen de finalizare: Iulie 2017

Reabilitare DN76 Ionesti - Varfurile

Drum Existent / Realizat deja in proportie de cca. 30%
Drum 1x1, cu benzi suplimentare pt traficul greu si benzi de incadrare
Lungime: 13,93 km
 
Stadiul: Pregatire executie 
Termen de incepere a lucrarilor: Martie 2017
Termen de finalizare: Martie 2018
---


DRDP Craiova




Varianta Ocolitoare Bals

Drum Nou / Proiect Neinceput
Se suprapune partial peste traseul autostrazii Pitesti - Craiova
Lungime: 8,89 km
 
Stadiul: Achizitie proiectare si SF 
Termen de incepere a lucrarilor: Martie 2018
Termen de finalizare: Iulie 2019

Largire DN65

Drum Existent / Proiect Neinceput
Largire la doua benzi pe sens pe zona intre Centura Nord si Centura Sud Craiova
Lungime: 6,29 km
 
Stadiul: Obtinere avize 
Termen de incepere a lucrarilor: Iunie 2017
Termen de finalizare: Noiembrie 2018
---


DRDP Constanta




Drum expres Techirghiol

Drum Nou / Proiect Neinceput
Drum expres 2X2, varianta ocolitoare Eforie spre Sudul Litoralului
Lungime: 25,80 km
 
Stadiul: Licitatie in pregatire pentru SF si PT 
Termen de incepere a lucrarilor: Aprilie 2018
Termen de finalizare: Decembrie 2019

Reabilitare DN2A

Drum Existent / Proiect Neinceput
Reabilitare strat asfaltic si structura
Lungime: 21,30 km
 
Stadiul: Se lucreaza in etape 
Termen de incepere a lucrarilor: Noiembrie 2016
Termen de finalizare: Mai 2017


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Liviu Dragnea a plecat in SUA pentru investirea lui Donald Trump. Cine ii plateste deplasarea liderului PSD

Liderul PSD, Liviu Dragnea, a plecat marti in Statele Unite, unde va participa la ceremonia de investire a presedintelui Donald Trump. Miercuri il urmeaza premierul Sorin Grindeanu.

15975 vizualizari

  • -10 (16 voturi)    
    Regie proprie (Vineri, 25 noiembrie 2016, 9:07)

    Soljenitin [utilizator]

    De ce regie proprie cand pot fi accesate fonduri europene? Ungurii au profitat din plin de fondurile astea si au niste drumuri de n-au treaba!
    • +14 (16 voturi)    
      Scrie in articol (Vineri, 25 noiembrie 2016, 9:36)

      sebas90 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Se fac pe fonduri europene! Trebuie citit articolul!
      • +3 (7 voturi)    
        Ah, da (Vineri, 25 noiembrie 2016, 10:53)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui sebas90

        Nu am fost atent. Mea pulpa! :-)
  • -3 (7 voturi)    
    Nu e de dreapta (Vineri, 25 noiembrie 2016, 9:58)

    galeo [utilizator]

    Pai nu prea e de dreapta, dreptacii vor fi dezamagiti.
    Conform teoriei lor liberale statul nu e in stare de nimic, doar companiile private pot face treaba....
    • +1 (9 voturi)    
      Da comp. private fac treaba - treaba mare poate. (Vineri, 25 noiembrie 2016, 12:08)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      De ani cam 80 % din tara e la sectorul privat si tara merge mai rau ca inainte cand Statul patrona tot.
    • -2 (2 voturi)    
      gigel (Vineri, 25 noiembrie 2016, 12:29)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Tocmai e demonstrata treaba asta. Statul face doar pagube din banii nostri. Cu asta se hraneste. Faptul ca nu e in stare sa gestioneze bani este chiar saracia in care ne zbatem ca si tara. Practic suntem ultima tara a Europei. Daca excludem top5% castiguri, ajungem sa avem imaginea saraciei lucii pe care stanga nu o va salva ci o va generaliza
    • +1 (1 vot)    
      Cam scurta memoria...vezi contractul Nascase-Bekel (Vineri, 25 noiembrie 2016, 17:53)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Pai daca e de stanga de ce nu au facut pesedistii treaba asta. Era mai ieftin si ramaneau banii in tara.
      Aaaa nu mai puteau sa ia spaga (comision)!!!
      Galeo nu mai fii asa de orb, spaga si nu orientarea politica i-a oprit pe toti pana acum sa aplice treaba asta.
      Bekel pe bucatica de autostrada care a facut-o a importat fier beton din Turcia, mai scump si mai prost decat cel produs la Campia Turzii care era chiar langa santier. Ce sa-i faci, asa facuse Nascase contractul nu-i obliga la nimic trebuia doar sa le deconteze cheltuielile. Dar poate ca ati proteja locurile de munca din tara nu e o masura de stanga.
  • +3 (5 voturi)    
    statul pe loc (Vineri, 25 noiembrie 2016, 10:46)

    catateanu [utilizator]

    CNADR are DN60 3 lucrari de departire a sensurilor de mers: Feleac, Tureni si inca una spre Oradea. Toate au peste 6 luni de la momentul inceperii pe nici una nu se lucreaza.
    Oare cum vrea sa termine aceste noi lucrari in regie proprie?
    • 0 (2 voturi)    
      nu conteaza (Vineri, 25 noiembrie 2016, 12:09)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui catateanu

      conteaza ca directorii sa si ia 8000 euro leafa
  • +3 (3 voturi)    
    Oituz? (Vineri, 25 noiembrie 2016, 11:54)

    MPopa [utilizator]

    In pasul Oituz, pe drumul european, s-a surpat acum vreo 3 ani o mica portiune de sosea in zona unui drenaj de pe versant. Suprafata afectata are poate 100 de metri patrati, nu mai mult.
    As vrea sa intreb cati ani ii trebuie CNADR sa repare o astfel de problema? Le-a luat un an numai ca sa duca acolo doua containere metalice, probabil cu gand sa se apuce de reparatii. Intre timp banda afectata de alunecari sta inchisa. Si vorbim de un drum european, nu de unul judetean. Mai sunt si alte exemple similare spre exemplu in zona Bran Moeciu dar nu mai vorbesc de ele.
  • 0 (0 voturi)    
    Mai simplu din Medgidia (Vineri, 25 noiembrie 2016, 15:57)

    nick24 [utilizator]

    Ar fi fost mai scurt și mai simplu, din Medgidia, în linie dreaptă spre mare.
    Nu să aducă tot traficul spre sud pe podul Agigea.
  • +1 (1 vot)    
    Ati vazut ca se poate !!! (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 8:54)

    Miky113 [utilizator]

    0 Statul nu e cel mai prost adminstrator
    1 UE permite lucrul in regie propie (nu se incalca aquul)
    2 mai mult UE ofera si finantare
    3 Doar astfel se pot scurta fazele interminabile SFUri, PTuri, Licitatii, Constestatii, etc
    4 Doar astfel se pot reduce devizele imense ("huge" in engleza)
    5 Logistica nu e p problerma: exista resurse pentru cumpararea utilajelor, angajarea de meseriasi
    6 Managementul e o solutie de succes: de sefi nu duce lipsa compania, si nici nu e criza pe piata
    7 Se pot utiliza diriginti de santier cu camera video la casca, pentru urmarirea lucrarilor online
    8 Se pot face subcontractari spre alte firme de stat sau private (sri, dna, mapn, minerii, romsylva, mediu...)
    9 Se pot lua la intrecere cu regii asfaltelor; castigatorii raman cu utilajele si profitul si urmatoarea lucrare
    10 Au voie sa faca si tunele; sunt liberi la Varvare din toata lumea (Italia, Germany, UK , Japonia, Taiwan...)


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version