Ce traseu si ce statii va avea Magistrala 6 de metrou intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni. Statii la complexul comercial Baneasa, Liceul Francez si ambasada SUA

de Red. Stiri     HotNews.ro

Harta Magistralei 6 de metrou Gara de Nord - Otopeni
Foto: Metrorex
Guvernul a aprobat joi printr-o hotarare indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou, care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, potrivit unui comunicat al Executivului. Termenul estimat de începere a lucrărilor este a doua jumătate a anului 2017, iar durata de execuție este de patru ani, adica lucrarea ar urma sa fie gata in 2021. Traseul cuprinde statii la Romexpo si la Complexul Comercial Băneasa.

Magistrala 6 extinde rețeaua din stația 1 Mai până la Aeroportul Internațional Henri Coandă București pe o lungime de 14,2 km și cu o capacitate de transport de 50.000 de călători/oră, si asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni.

Valoarea totală a investiției este de 5,9 mld. lei (TVA inclus). Finanţarea se va realiza din acordul de împrumut încheiat între Guvernul României și Agenția Japoneză pentru Cooperare Internațională (JICA), din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 și de la bugetul de stat.

Traseul va avea 12 stații, iar amplasarea acestora va fi următoarea:

1.   Staţia Pajura -  în lungul căii ferate, în ampriza străzii Băiculeşti.

2.   Stația Expoziţiei - în cadrul ariei delimitate de Bulevardul Expoziției, Bulevardul Poligrafiei și strada Parcului, în proximitatea complexului expozițional Romexpo.

3.   Stația Piața Montreal - de-a lungul Bulevardului Mărăști, între cele două pasaje subterane auto dinspre Drumul Național București-Ploiești către Bulevardul Mărăști, respectiv Șoseaua Kiseleff, în proximitatea Parcului Herăstrău și a clădirii Presei Libere.

4.   Stația Gara Băneasa - adiacent Drumului Național București – Ploiești, pe espalanada din fața Gării CFR Băneasa.

5.   Stația Aeroportul Băneasa - adiacent Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea aeroportului Băneasa.

6.   Stația Tokyo - de-a lungul Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea Complexului Comercial Băneasa.

7.   Stația Washington - adiacent Drumului Național București – Ploiești, în zona intersecției acestuia cu străzile Jandarmeriei și Bulevardul Liviu Librescu, în zona Institutului de Meteorologie, în zona de Est a podului rutier.

8.   Stația Paris - de-a lungul Drumului Național București – Ploiești, în nordul străzii Aleea Padina, în proximitatea Liceului Francez Anna de Noailles și a Țiriac Auto Service.

9.   Stația Bruxelles - de-a lungul Drumului Național București-Ploiești, la Nord  de linia de centură a Capitalei, în dreptul piciorului pasajului rutier de subtraversare a căii ferate de centură înspre orașul Otopeni.

10. Stația Otopeni - în orașul Otopeni, de-a lungul străzii Calea Bucureştilor la intersecție cu strada 23 August.

11. Stația Ion I. C. Brătianu - în lungul străzii Calea Bucureştilor, între străzile Zborului și Nicolae Grigorescu.

12. Stația Aeroportul Otopeni - sub parcarea aferentă Aeroportului Internațional Henri Coandă-Otopeni.

 
Această magistrală va permite legarea directă între Gara de Nord și Aeroport Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.

De asemenea, va putea fi asigurat accesul direct al călătorilor în întreaga reţea de metrou prin staţia existentă Basarab 1-2.
























Citeste pe Stirile ProTV

Un indian a cunoscut o romanca pe net, s-a indragostit de ea si a cerut-o de sotie. Ce facut tanara dupa ce a primit inelul

Dragostea n-a fost doar oarba, ci si paguboasa pentru un barbat stabilit in Dubai, caruia i-a furat inima o tanara olteanca. Credul, omul a cerut-o de nevasta si i-a facut daruri scumpe, dar ea era interesata numai de portofelul barbatului.

18641 vizualizari

  • +15 (17 voturi)    
    Propunere (Joi, 8 decembrie 2016, 16:35)

    CezarN [utilizator]

    Cred ca investitia cu cel mai bun raport pret/necesitate ar fi o statie, doua de metrou construite in prelungirea celei din Pipera, spre zona cu multinationale.
    • +4 (10 voturi)    
      Nu (Joi, 8 decembrie 2016, 16:44)

      Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Nu, pentru ca daca acum apar cladiri de birouri si la rondul Omv, in viitor or sa apara la capatul comunei Pipera pt ca deh , metroul a ajuns mai aproape.

      Ar fi avut insa sens sa o duca pana la aeroport si pe asta.
      • +5 (5 voturi)    
        Felicitari! (Vineri, 9 decembrie 2016, 8:20)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

        Tocmai ai descris mecanismul natural de dezvoltarea a unui oras.
        Cand se va ajunge in situatia descrisa de tine si daca vom avea aceeasi aglomeratie, vom mai face una-doua statii de metrou.Si asamai departe.
    • +8 (8 voturi)    
      asa este (Joi, 8 decembrie 2016, 17:25)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      plus statie de tren la aeroport (trece linia de tren pe langa pista) care sa duca la gara.
      Ar fi fost si distanta mai scurta, si nu ar bloca DN1 pentru lucrari, samd...
      • +1 (3 voturi)    
        cred ca nu e posibil din cauza lacului Herastrau (Joi, 8 decembrie 2016, 21:04)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Cred ca nu e posibil din cauza lacului Herastrau. sau ar fi posibil dar cu costuri mai mari... si profesionalism, atentie si responsabilitate mai multa... vorba ceea, s-au facut treceri pe sub mari, dar sub un amarat de lac...
        • 0 (0 voturi)    
          nu are sens ceea ce ai scris tu! (Luni, 12 decembrie 2016, 13:58)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui fit

          M-am uitat la traseul posibil de la ultima statie Pipera care ar fi putut cumva urmari traseul masinilor 301 sau 335 - no problem, no lake...

          Numai ca cineva a vrut musai sa fie de la Gara direct - ceea ce este o prostie pentru ca fluxul major este pe segmentul actual Pipera - Otopeni.

          Daca nu este cap vai de metroul nostru!

          PS sa se intrebam cand o sa termine statia aia de la Eroilor dupa ce s-a prabusit terenul ca urmare unei atente si maxime concentrare pe solutiile alese...
  • +9 (11 voturi)    
    Ce traseu... (Joi, 8 decembrie 2016, 16:42)

    AnderT [utilizator]

    Vor avea avea banii pentru tzatza primar? Belize, Bermuda sau cayman prin UBS bank? Bucurestenilor marile proiecte nu sunt pentru voi ci pentru ea si anturajul lor ortodox...
    • +5 (5 voturi)    
      Era 1 mld.euro, acum e deja 1,5 mld :) (Joi, 8 decembrie 2016, 21:34)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui AnderT

      Socialiștii sunt experți în a cheltui banii altora.
  • -2 (20 voturi)    
    propunerea mea (Joi, 8 decembrie 2016, 16:44)

    levierul [utilizator]

    este ca mai bine uniti metroul din dr taberei cu canalul dunare bucuresti si canalul il duceti prin otopeni si catre snagov. Atat va duce mintea atat faceti!!! Iar prostimea va aplauda in loc sa va dea foc ca va bateti joc de banii lor.

    A3 din Bucuresti catre Ploiesti are cu 10km (20%) mai mult decat DN1. Care draci mai este castigul? Ca pierdem bani mergand pe banii nostri? A costat 450mil de euro.

    Prostimea aplauda. Eu sunt convins ca PSD e aceeasi mizerie cu oricare alt partid, deoarece sunteti lacomi si manati de propriile interese. Eu am ales sa vad spectacolul vostru din alte parti ale lumii si sa rad ca sunteti si voi, si mai ales alegatorii vostri, tot mai prosti si fara sanse de recuperare
    • +6 (6 voturi)    
      ! (Joi, 8 decembrie 2016, 16:57)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      Au fost voci care au urlat tacand , sa se lege cu alt canal. Cel de la wc-uri. Cand s-a pus problema cine face serviciile de paza si mentenantza aici s-au certat amarnic.
    • +6 (10 voturi)    
      A3 vs DN1 (Joi, 8 decembrie 2016, 17:23)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      A3: viteza maxima 130km/h, treceri de pietoni: zero
      DN1: viteza maxima: 70-100km/h, treceri de pietoni: multe
      • -1 (5 voturi)    
        le-am incercat (Joi, 8 decembrie 2016, 19:49)

        Stapanu [utilizator] i-a raspuns lui banel

        pe amandoua, cu punct de plecare podul Otopeni; tot aia veche e mai rapida.
        • +1 (1 vot)    
          corect.. (Vineri, 9 decembrie 2016, 13:54)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Stapanu

          pentru ca pe DN1 nu merge nimeni cu viteza legala. daca ai depasi cu acelasi procent si viteza limita pe A3 (80 in loc de 70 inseamna aproape 150km/h pe autostrada), sigur ai ajunge mai repede.
      • +5 (5 voturi)    
        A3 vs DN1 (Vineri, 9 decembrie 2016, 3:43)

        M_dumitrescu [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Corect. Accidente Bucuresti-Brasov in ultimii 5 ani: 500 plus 80 de morti. Accidente A3: nesemnificative din pdv statistic.
        Mai multe date despre autostrazi vs drumuri nationale mai jos. Germania are sub 6% din accidente pe autostrazi (si are 13,000 km!), in condiitile in care mai toata lumea circula pe ele.
        http://www.automarket.ro/stiri/statistica-recomanda-autostrazile-doar-6-dintre-accidentele-grave-din-49292.html
    • +6 (6 voturi)    
      A3-ul (Joi, 8 decembrie 2016, 18:54)

      middle_brick [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      Levieru' draga, A3 nu a fost gândită sa lege Bucurestiul de Ploiesti, cand a fost proiectata a fost gândită sa lege Bucurestiu cu vama Bors prin Brasov, Tg Mures, Cluj...Mai mult in prima varianta luata in considerare A3 avea trei benzi pe sens pana la Ploiesti urmând ca la Ploiesti sa facă joncțiunea cu o viitoare autostrada spre moldova.
      • 0 (0 voturi)    
        ai baut benzina (Duminică, 11 decembrie 2016, 14:06)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui middle_brick

        cand ma? in 2130?
        esti absurd in ceea ce zici si sustii mai mult decat Sova
  • +15 (15 voturi)    
    Nu inteleg (Joi, 8 decembrie 2016, 16:48)

    Dodel540 [utilizator]

    Tot nu inteleg de ce nu se poate "lega" Pta Presei de Aviatorilor.
    Ma gandesc insa la disconfortul cauzat "vilelor" din aceasta zona pe perioada lucrarilor si incep sa inteleg.
    (a se vedea mizeria de 5 ani din cart Drumul Taberei)
    • +7 (9 voturi)    
      ! (Joi, 8 decembrie 2016, 17:00)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      Mizeria de 5 ani din Dr Taberei este in folosul nostru.
      Ne pregateste sa fim rabdatori, fara impotrivire si cu resemnare in fata vicisitudinilor vietii de PSD-isti, comunisti, iliescieni si reptilieni.
    • -2 (2 voturi)    
      Din cauza Herastraului? (Joi, 8 decembrie 2016, 21:05)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      Nu uitati ca e un lac in drum.
    • +2 (2 voturi)    
      sunt foarte multe variante.. (Vineri, 9 decembrie 2016, 14:03)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      prelungirea magistralei din Pipera este necesara si foarte utila. la fel Izvor - Colentina si Iancului-Pantelimon. ca sa nu mai vorbim de amaratii aia din Rahova, Ferentari si mare parte din Berceni, care au de mers cativa kilometri pana la metrou.
  • +6 (8 voturi)    
    CICA 2021!!! (Joi, 8 decembrie 2016, 16:56)

    nick24 [utilizator]

    macar stie oricine ca e o lucrare pentru cel PUTIN 10 ani.
    Deci faceti tunelul cap-coada, apoi cele 2 statii din capete si dati drumul la metrou. In timp construiti cele 10 statii de pe parcurs, altfel vor fi niste bucatele de nefolosit pana nu e gata tot.
  • -1 (5 voturi)    
    pe langa Paris si Washington... (Joi, 8 decembrie 2016, 17:08)

    demaGOGU [utilizator]

    ...propun si numele celorlalte capitale suzerane: Londra, Berlin, Vienna
  • +2 (8 voturi)    
    vom intra in cartea recordurilor (Joi, 8 decembrie 2016, 17:44)

    anonimicus [utilizator]

    O călătorie de la Paris la Washington sau de la Washington la Tokio în numai 2 minute!

    Mă rog, din Pajura pân-la Tokio va fi nevoie totuși de un sfert de oră.
  • +2 (2 voturi)    
    Cu tehnologia (Joi, 8 decembrie 2016, 17:48)

    Alfabetix [utilizator]

    avansata existenta este posibil sa se faca foarte repede daca se doreste. Dar ma indoiesc ca au chef constructorii romani sa import astfel de utilaje si tehnici care pe langa niste preturi mari au si "dezavantajul" ca nu prea lasa loc pentru manariile obisnuite care umfla timpii de lucru si costurile.
  • 0 (6 voturi)    
    halal trasee (Joi, 8 decembrie 2016, 21:10)

    Fezabil [utilizator]

    Statiile de la Liceul Francez /Ambasada Americana vor fi permanent arhipline ..!!! Probabil nici paznicii nu vor utiliza metroul pe traseul respectiv.. ..

    Care ar fi pasagerii care vor cobori /urca in aceste statii//? Si cam cati ?

    Halal studii de fezabilitate..!!!
    • 0 (4 voturi)    
      Sunt utile ambele (Vineri, 9 decembrie 2016, 5:41)

      DrStrange [utilizator] i-a raspuns lui Fezabil

      Ambele sunt la noduri care fac trasfer spre pipera-voluntari unde ai o multime de firme. La ambele statii ai institutii cu numar f mare de angajati: academia de politie, jandarmeria, inst meteorologic etc plus doua centre business c langa pod. la ambasada ai sute zilnic, se vede dupa numarul f mare de taxiuri la vize. O mare parte din angajatii mall vor cobori acolo metro, brico, mobexpert pt ca e mai aproape. Poate fi o degrevare importanta pt traficul rutier.
  • +3 (3 voturi)    
    Statia Pod Baneasa (Joi, 8 decembrie 2016, 22:57)

    OvidiuDraghia2 [anonim]

    Magistrala e utila, insa este necesara o statie la Pod Baneasa care sa deserveasca partea sudica a Cartierului Baneasa, zona intens locuita de blocuri si partea cu case din Dobrogeanu Gherea. Ca sa nu mai vorbim de blocurile de birouri construite acolo!
    Ca distanta, e un 1 km de la Gara Baneasa pana la pod si aproximativ alt kilometru pana la Aerorportul Baneasa, de la pod. In Drumul Taberei 1 km e distanta medie dintre statii, nu? Cu statia asta metroul va creste in utilitate, pentru ca vreo 3 statii vor fi cam goale mereu: Expozitiei, Paris ori chiar Gara Baneasa in care opresc cateva trenuri personale.
    • -4 (4 voturi)    
      Capacitate 50000 pe ora (Vineri, 9 decembrie 2016, 0:45)

      Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui OvidiuDraghia2

      La aeroportul Otopeni pt o medie de 20 aterizari/ decolari pe ora ar insemna cam 2500 pasageri. Din astia maximum un 40% vor folosi metroul si se ajunge la 1000 pasageri metrou pe ora, 500 pe sens si ora.
      Foarte putini Otopenari l-or folosi pt ca sunt statii rare si nu-s prea multi locuitori.
      La Mall nu e convenabil pt ca te duci acolo sa-ti umpli portbagajul, pt alte lucruri sunt alte moluri mai aproape. Statia este la 500 m distanta de Carefour.
      Data fiind asa trafic redus, garniturile vor fi foarte rare, cam la 1/2 ora.
      Nu se justifica.
      Din Baneasa ca sa ajungi in centru mai iute ajungi cu autobuzul decat sa schimbi la gara si la Victoriei.
      • +4 (8 voturi)    
        stam pe loc (Vineri, 9 decembrie 2016, 3:13)

        voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

        Da, cu autobuzul blocat in trafic sa mergi tu.

        Este singura capitala Europeana al carei aeroport nu este legat cu linie de tren sau metro.

        Daca tot au fost blocate alte aeroporturi, macar sa existe o solutie prin care putem pleca cat mai rapid din mizeria aia de oras.
        • -3 (3 voturi)    
          Fa un calcul mai intai sa vorbesti (Vineri, 9 decembrie 2016, 12:45)

          Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui voxpopulix

          De la Baneasa pana la Romana nu sunt blocaje majore. Stai cel mult 5 minute la Aviatorilor iar daca se rezerva o banda pt transport public treci din primul semafor. Cu metroul trebuie sa schimbi la Gara si la Victoriei.
          Cu linia de tren sunt de acord. Metroul la Otopeni care va circula gol este un lux pe care nu ni-l permitem acum cand avem nevoie de autostrazi sa treaca muntii ca sa dam boost turismului.
          Traficul la Otopeni aajuns la 10 milioane ieri. Hai sa zicem 1 milion pe luna, adica 33000 pe zi. Din astia multi nu vin din capitala, iar din capitala majoritatea vor prefera alte mijloace decat sa schimbe nu stiu cate metrouri. Ar fi utila alta magistrala sa se termione mai repede cu banioi asatia. Capitalele care au metrou la aeroport au de 10 ori mai mult. Si nu toate au metrou la aeroport.
  • +2 (4 voturi)    
    traseul este ales complet fara sens (Vineri, 9 decembrie 2016, 8:45)

    anghelson [anonim]

    Un numar semnificativ de pasageri care sosesc la Otopeni au treaba in zona Pipera pentru diverse afaceri. Traseul ales de Metrorex, ii obliga sa schimbe 3 linii de metrou:
    - magistrala 6 pana la Gara de Nord
    - magistrala 1 pana la Piata Victoriei
    - magistrala 2 pana in Pipera
    Cu alte cuvinte, acest traseu le este inutil - vor prefera un taxi.
    Pe de alta parte, daca magistrala 2 ar fi fost prelungita pana la Otopeni, atunci absolut tot orasul ar fi putut ajunge la aeroport cu usurinta schimband doar cel mult o data metroul (cu exceptia zonei Bazilescu, unde s-a facut o alta prostie, in sensul ca magistrala 4 nu se leaga direct de Piata Victoriei.)
    Aceasta linie de metrou este doar un alt exeplu de lucru facut fara cap si fara a tine seama de cerintele reale ale orasului. Pacat!
  • +2 (2 voturi)    
    tichie de margaritar (Vineri, 9 decembrie 2016, 8:52)

    nedumeritul [utilizator]

    prioritare sunt traseele pe care circula populatia zilnic in activitatile obligatorii pentru supravietuire, adica serviciu, scoala ,gradinita ,cresa. cumparaturi zilnice,
    Acest traseu va fi folosit de catre cei cu ifose....
    Daca totusi se va demonstra ca acest traseu este profitabil si va imbunatati calitatea vietii unui numar mare de cetateni inseamna ca cei care sunt antrenati sa denatureze realitatea si controleaza mass media au ajuns la un foarte inalt grad de maiestrie.
    Pana si strapungerea Ciurel spre autostrada Pitesti e mai utila decat acest metrou, nu mai vorbesc de trecerea peste centura de la Domnesti...
    Totusi DECIDENTII ar trebui sa mai ia aminte si la cei care-i trag discret si timid de maneca...
  • +2 (2 voturi)    
    Ceva nu imi iese .. . (Vineri, 9 decembrie 2016, 9:10)

    freeware4all [anonim]

    Deci ... o minte creata, ca altfel nu pot sa spun, a decis ca cel mai scurt drum catre centru, cu metroul, este sa schimbi de 2 ori ... ???
    Pai in ce capitala civilizata se intampla asta?

    Scopul unei linii de metrou la aeroport sau gara, este acela de a lega centrul cu ele. Cat mai direct posibil.

    Sau .. stau eu sa ma gandesc. sint niste interese sa treaca prin partea celalta linia asta?
  • +1 (1 vot)    
    Metrou (Vineri, 9 decembrie 2016, 9:56)

    ghighi [utilizator]

    Pe cand si o continuare si la Mogosoaia, Buftea, ca populatia de la Straulesti cam subtire
  • 0 (0 voturi)    
    Washington (Vineri, 9 decembrie 2016, 10:00)

    lambda [utilizator]

    va fi statia la care cobori pentru a ajunge la ambasada SUA
  • +2 (2 voturi)    
    pen ce metrou? (Vineri, 9 decembrie 2016, 10:52)

    woe [utilizator]

    de ce sa mearga pe dedesubt? ce locuitori streseaza? este tren, mai fa o linie de tramvai de viteza. Sau metrou de suprafata, ii pui pe romani sa sape, s-a terminat cu smecheria.
    PMB de 5 ani nu-s in stare sa sape 200 de metri in dealu de la Piata Sudului, dup-aia sa betoneze si sa asfalteze si voi vreti sa sape in cativa ani vo 7-8 km? Plus ca nu inteleg cine merge cu el, zona de nord nici nu stie sa mearga cu mijlocul de transport in comun si nici nu vrea sa invete.
    Si dup-aia va mirati de ce nu platesc eu taxe statului rroman. Ete dáia, ca sa nu plateasca vise din banii mei.
  • 0 (0 voturi)    
    Si linia 5 (Vineri, 9 decembrie 2016, 14:41)

    Sati [utilizator]

    Alo, parca lucrati la linia 5 de metrou, ce vaceti o luati pe sarite sau pe interesele bastanilor din Nord ? Terminati linia 5 mai repede si pe urma treceti la Rahova - Colentina.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi