​​FOTO Centura Bucurestiului modernizata, dar cu intersectii proiectate fara cap. Doua dintre intersectiile de pe sectorul DN2-A2 scos la licitatie sunt proiectate asemanator cu nodul DN1-Otopeni, pe care acum Compania de Drumuri il carpeste

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Intersectia DNCB cu DN2
Foto: CNAIR
Intersectiile Soselei de Centura a Capitalei cu DN2 si cu A2, in varianta largita la patru benzi pe care Compania de Drumuri tocmai a scos-o la licitatie, sunt gandite la nivel, cu sensuri giratorii alungite, asemanator cu intersectia din zona DN1-Pod Otopeni. Adic o solutie deficitara, pe care acum tocmai Compania de Drumuri il carpeste cu separatoare si cu alte sensuri giratorii. Proiectele apar astfel in documentatia scoasa la licitatie miercuri de catre CNAIR, desi de mai bine de doi ani - de cand transonul fusese reziliat - hartiile si planurile s-au plimbat prin companie si au existat declaratii oficiale ca toate intersectiile vor fi denivelate si fara conficte de trafic.

Largirea la 4 benzi a tronsonului de circa 11,5 km din Centura Capitalei intre DN2 (Voluntari) si A2 (Autostrada Soarelui) a fost scoasa la licitatie miercuri de catre Compania de Drumuri, iar din patru mari intersectii pe parcurs doar una singura - intersectia cu DJ301 spre Cernica - este proiectata cu adevarat denivelat, cu un giratoriu suspendat care nu presupune conflicte de trafic pe firul centurii.

Intersectia cu DN2 si A2, cele mai mari sosele cu care Centura se va intersecta, au fost gandite cu giratorii alungite la nivel, in care fluxul de trafic de pe varianta ocolitoare a Bucurestiului va fi perturbat. 

Cele doua intersectii sunt foarte asemanatoare cu intersectia proiectata si construita in zona podului Otopeni-DN1 in 2010 odata cu realizarea extinderii la patru benzi a sectorului respectiv. Intersectia s-a dovedit a fi deficitara, cauzand numeroase perturbari in fluxul de trafic. 

Chiar in urma cu cateva saptamani Compania de Drumuri s-a apucat sa carpeasca intersectia, sa desfiinteze practic sensul giratoriu alungit de sub pod prin parapete si sa infiinteze sensuri giratorii de-o parte si de alta, la distante de cativa kilometri, pentur ca soferii sa poata intoarce. 

Proiectul centurii DN2-A2 a fost scos miercuri la licitatie, la peste doi ani (!) de cand un alt contract pentru acelasi tronson a fost reziliat, iar in timpul care s-a scurs autoritatile de la drumuri au refacut partial proiectul si au declarat public ca toate intersectiile vor fi gandite din start denivelate, fara conflicte de trafic. 

Mai jos - Foto 1 si Foto 2 - proiectul intersectiilor Centurii Capitalei cu DN2 si cu A2 - cu sensuri giratorii alungite la nivelul soselei de centura.

FOTO 1:



FOTO 2:



Foto 3 prezinta actualul nod cu giratoriu alungit de sub podul DN1-Otopeni pe care Compania de Drumuri s-a apucat sa il blocheaze cu parapete, sa il desfiinteze practic. Fata de acesta, intersectia cu DN2 nici macar nu are o banda dedicata pentru inainte pe sensul Voluntari->A2, asa cum se intampla la DN1-Otopeni pentru sensul Voluntari->Chitila.

FOTO 3:



---

Singura intersectia gandita complet denivelat si fara conflicte de trafic la nivelul centurii este cea cu DJ301 de la Cernica. Aici va fi un sens giratoriu suspendat deasupra DNCB:



O alta intersectie este cea cu DN3 unde directiile de trafic sunt asigurate doar pe jumatate. Nu exista rampe dedicate pentru virajul la stanga, iar practic cei care vor veni dinspre Voluntari si intentioneaza sa intre pe DN3 vor trebui sa mai parcurga cativa kilometri pana la giratoriul de la Cernica unde sa intoarca. Aseamanator, cei care vor veni de pe DN3 si vor dori sa o ia spre A2, vor trebui sa mai conduca o bucata spre DN2 si sa intoarca la unul din giratoriile de pe parcurs.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13077 vizualizari

  • +11 (15 voturi)    
    Când oare vom intra în secolul 20? (Joi, 27 aprilie 2017, 13:22)

    mr_mojo [utilizator]

    Noi fiind de fapt în epoca căruțelor care umblă doar pe drumuri la nivel, fără pasarele, fără intersecții suspendate, totul făcut după cum a trecut prima diligență.
    Banii însă sunt de secol 21.
  • -14 (22 voturi)    
    hai mai lasati-le sa le faca (Joi, 27 aprilie 2017, 13:27)

    Hans Metter [utilizator]

    asa cum vor sa le faca... noi nu ne multumim niciodata cu nimic
    • +15 (17 voturi)    
      Tipic (Joi, 27 aprilie 2017, 13:48)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      "ce daca le face prost, macar le face!"
      "ce daca fura, macar face ceva si pt alegatori"
      • -4 (8 voturi)    
        asa e .. fix asa (Joi, 27 aprilie 2017, 15:20)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        sa le faca indiferent cum dar sa le faca. sa fure dar sa si faca ceva (nu mai sunt atat de idealist ca dv)

        celalta varianta care e? sa nu faca nimic, sa fure si noi sa stam in aceeasi mizerie. pe infrastructura tara asta e dezastru. trebuie facut ceva, orice cat de curand altfel ne ducem la fund repede repejor. Mai bine e atunci cand cazi in apa sa ai un colac de copii cu ratusca decat nimic...

        eu prefer sa stau blocat 20 min pe zi decat o ora.. ar fi ideal sa nu stau blocat in trafic de niciun fel dar in romania nu e posibil asa ceva... asa ca la compromis inainte altfel o sa asteptam mult si bine sa traim ca in vest... trebuie sa o luam incet si poate peste 50 de ani copiii nostri o sa fie ceva mai aproapte de vest.
        • +2 (2 voturi)    
          Bulgarii au facut centura la nivel de autostrada (Joi, 27 aprilie 2017, 17:01)

          MasP [anonim] i-a raspuns lui Hans Metter

          in jurul Sofiei in 2 ani. Vorbiti de parca le-am cere sa trimita rachete pe Marte nu sa faca naibi cum trebuie un proiect de centura. Or sa o faca cu ronduri si intersectii si o sa stam in trafic ca si pana acum. Daca doriti sa vedeti cum se circula pe centura cu 2 benzi cu ronduri, puteti sa vedeti intersectia cu DN1A de la Mogosoaia. Acolo se fac niste cozi imense in fiecare dimineata si dupa-amiaza. Si cumea, acolo fusese proiectat un pasaj dar nu l-au mai facut. Deci or sa termine si bucata asta in 3 ani si o sa mai asteptam inca 3 ani ca sa faca 3 pasaje iar pana atunci vom circula la fel de prost ca si astazi. Oare nu se poate face in 3 ani cu tot cu pasaje ?
          • +1 (1 vot)    
            Sofia (Joi, 27 aprilie 2017, 18:53)

            Lukis [utilizator] i-a raspuns lui MasP

            Nici bulgarii nu au terminat centura la nivel de 4/6 benzi. Pe partea de sud au o bucata lunga de 2 benzi unde poti sta mai mult de 1 ora. Sunt de acord ca le-au proiectat mai bine pe cele noi, dar a fost mult mai usor la ei, neexistand inelul de cale ferata langa centura. Cred ca la noi asta este de fapt problema.
          • 0 (0 voturi)    
            vrei sa vezi cum se circula la Domnesti (Vineri, 28 aprilie 2017, 7:59)

            Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui MasP

            te plangi de Mogosoaia?! zii mersi pt rondurile alea si 2 benzi pe sens.. altii viseaza... asa ca macar de ar face 2 benzi pe sens cu giratorii proaste ca la Mogosoaia...
          • 0 (0 voturi)    
            eu stiu ca se pot face (Vineri, 28 aprilie 2017, 8:02)

            Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui MasP

            in 3 ani si se pot face si bine... nu asta contestam... se poate, dar nu la noi... la noi trebuie sa ne multumim cu orice... prefer centura nord decat aia de sud. Tu nu?
        • 0 (0 voturi)    
          bine (Joi, 27 aprilie 2017, 23:42)

          gnd [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          Bine punctat de colegu cu bulgarii, nu e suficient sa faci 2 benzi pe sens, la Sofia au facut-o la standard de autostrada si cu drumuri de serviciu (service roads) pe langa a.i spatiile comerciale de langa nu intra direct pe autostrada ci mai intai pe drumul de serviciu si apoi "urca" pe autostrada. La noi au facut 2 benzi pe sens de la Otopeni spre Mogosoaia, pe care au pus treceri de pietoni, limita de viteza de 30km/h, rezonatoare ca sa reduci viteza, plus toti cu firmele se trezesc ca intra direct in centura... zici ca au vrut sa faca un al doilea sos. Stefan cel Mare, nu autostrada de mare viteza pt preluat traficul ... noaptea mintii nici nu mai ai ce sa zici.....
    • +7 (9 voturi)    
      Bai sunt idioti ! (Joi, 27 aprilie 2017, 14:14)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      Problema nu e ca sunt idioti, dar sunt idioti pe banii si nervii nostrii.
      Proiecte de Caracal !
      • +1 (5 voturi)    
        asa este (Joi, 27 aprilie 2017, 15:23)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

        dar macar sa avem 4 benzi si sa ne blocam 20 min intr-un giratoriu... acum centura e blocata total pe sectoarele nemodernizate. e mai bine asa ? pe partea de vest intre domnesti si A1 s-a ajuns sa se mearga pe camp pe pamant pt a merge cu 2km/h mai repede decat restul... e ok sa ramanem asa?

        pe centura de nord atat de drastica e situatia? e loc de mai bine logic dar sa dea drumul la ceva macar si o sa mai regleze pe parcurs
        • +2 (2 voturi)    
          Vi se pare (Joi, 27 aprilie 2017, 23:08)

          Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          Vi se pare asa de dificil ca niste indivizi, care zic ca mai sunt si specialist in transporturi sa faca din prima un lucru cu cap si coada? Cat de idioti credeti ca sunt?( pe o scara de la 1-10)Io zic ca sunt de 10.
          Daca ar avea mai mult de jumatate de neuron, ar deschide google map si ar copia o sosea functionala de undeva din lumea asta facand tot ce trebuie. Ca nici n-ar baga careva de seama.
          Astia de la CNADR si multi altii din administratia de stat ar trebui impuscati din 2 in 2 .. Si madam Firea impruna cu idiotii din CG ne-au mai blagoslovit cu cateva zeci de intreprinderi "rentabile".
          • 0 (0 voturi)    
            nu mi se pare dificil (Vineri, 28 aprilie 2017, 8:05)

            Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

            dar in romania mi se pare imposibil. murim cu dreptatea in mana. degeaba.. am ajuns sa ma bucur ca se fac trotuare pe Prelungirea Ghencea, ca se pune o bordura pe nu stiu unde sau etc..
    • +1 (3 voturi)    
      sa le faca asa (Joi, 27 aprilie 2017, 15:54)

      Lukis [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      Doua observatii: la intersectia cu DN 2 ar trebui sa ne punem problema DACA exista suficient spatiu pentru banda dedicata solicitata de autorul articolului si, a doua observatie, distanta intre intersectia cu DN 3 si intersectia de la Cernica este MAI MICA de 1km (asta tot pentru autorul articolului). Mai intai studiati problema si apoi comentati la obiect.
      • 0 (0 voturi)    
        Distanțe (Vineri, 28 aprilie 2017, 14:44)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Lukis

        În special în ce privește intersecția de la Cernica. Cei 800 m (pot fi măsurați și pe hărți de cine se pricepe să folosească scara) au devenit în textul articolului „câțiva kilometri”. Intersecțiile cu DN3 și drumul spre Cernica sunt gândite împreună, așa cum și trebuia, ținând cont și de faptul că ele se întâlnesc la mică distanță în giratoriul din Pantelimon. Preferăm un drum puțin mai lung, dar fără surse de blocaje.

        Mă doare și pe mine mintea de cum e gândită intersecția cu DN2, pe o variantă care este verificată și care știm că e proastă. Dar spațiul de acolo nici nu permite multe alte soluții: ca să faci ceva ca lumea trebuie să demolezi podul DN2 de la Afumați și să-l reconstruiești, ceea ce ar însemna amânarea până la Sf. Așteaptă, și nu cred că e cineva dispus să facă asta. Incremental, putem accepta și soluția de acum, că oricum cea de viitor e construcția A3-A7 care să preia traficul lui DN2 și A0 care să preia din cel al DNCB. După aceea, vom putea intra și aici cu buldozerul.
  • 0 (2 voturi)    
    la (Joi, 27 aprilie 2017, 15:16)

    gicutotala [utilizator]

    7 mil Eur pe km poti face autostradă nouă nu dublarea centurii existente cu intresectii la nivel.
    parca vroia Gabriela sa faca centura -cred ca a mirosit ce bani sunt în joc
    • +1 (1 vot)    
      Nu stiu daca langa Bucuresti (Joi, 27 aprilie 2017, 17:03)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui gicutotala

      unde terenurile sunt mult mai scumpe. Sigur ca da, prin mijlocul campului, la 20 km de localitati probabil da, se poate cu 7 mil/km.
      • 0 (0 voturi)    
        nu se face cu 7mil euro/km (Vineri, 28 aprilie 2017, 8:07)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        vezi pasajul Domnesti unde s-a luat peste 1 mil de euro pt 800 mp de tern... sunt preturile mari langa centura existenta. Probabil pt A0 ar fi o suma rezonabila.
        • 0 (0 voturi)    
          o (Vineri, 28 aprilie 2017, 10:55)

          gicutotala [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          firma privata care cistiga contractul nu poate despăgubii expropriatii in numele statului. exproprierea se face de stat. pe alti bani.
      • 0 (0 voturi)    
        din ce stiu (Vineri, 28 aprilie 2017, 10:52)

        gicutotala [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        exproprierea nu intră in banii de construire.
  • 0 (0 voturi)    
    Mai bine copiem (Vineri, 28 aprilie 2017, 9:55)

    europeanul2 [utilizator]

    Ar trebui sa nu mai "gandeasca"! Si asa proiectarile de drumuri la noi sunt sub orice critica. E mult mai simplu sa copieze proiectele autostrazilor din Germania. Germanii au avut si au ingineri capabili sa faca tot felul de intersectii care sa rezolve toate problemele de trafic. Exemple de intrari si iesiri idioate de pe autostrada sunt multe, una dintre ele fiind cea de la intrarea pe a1 din Pitesti. Asemenea porcarii pot fi gandite numai de oameni bolnavi.


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by