Constructia Podului peste Dunare de la Braila - "cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani", scoasa la licitatie: 500 de milioane de euro, un an si jumatate proiectarea, trei ani executia

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Harta - Podul suspendat peste Dunare de la Braila
Foto: CNAIR
Licitatia pentru proiectarea si executia lucrarilor la Podul peste Dunare din zona Braila, impreuna cu 20 de km de infrastructura rutiera adiacenta, a fost scoasa la licitatie, anuntul fiind publicat in SEAP. Realizarea podului reprezinta "cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani", noteaza Compania de drumuri. Proiectul are o valoare estimata la circa 500 de milioane de euro si va fi gata in circa cinci ani de la momentul semnarii contractului: 18 luni va dura perioada de proiectare si 36 de luni va dura executia lucrarilor.

"Dupa ce va fi construit, Podul suspendat de la Braila se va numara printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrala (1.120 metri). Cu o valoare pentru proiectare si executie  de 2.025.494.965 Lei fara TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), acesta reprezinta cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructura, atribuit in ultimii 27 de ani", anunta CNAIR.

Contractul va fi atribuit in baza celui mai bun raport calitate-pret, iar durata acestuia va fi de 114 luni. Astfel 18 luni sunt alocate proiectarii, 36 de luni executiei  lucrarilor iar perioada de garantie va fi de minim 60 de luni.
Proiectul de investitie, cu o lungime totala de 23,413 km cuprinde inclusiv proiectarea si executia drumului principal, Braila - Jijila si a drumului de legatura cu DN22, Smardan - Macin.

Podul suspendat

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren si sunt localizate in afara digurilor Dunarii.        
   
Lungimea totala a acestuia va fi de 1.974,30 metri la care se adauga doua deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Braila si 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces, in lungime de cate 110 metri,  care se vor adauga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticala al podului suspendat va fi de cel putin 38 m de la nivelul maxim de inundatie al Dunarii, astfel incat sa fie indeplinite criteriile de navigatie fluviala. Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,80 m fiecare.

Podul suspendat va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52, pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

Podul suspendat peste Dunare este cuprins in Master Planul General de Transport al Romaniei si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finantabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritara 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient".

Drumul principal Braila - Jijila.
Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevazut cu doua benzi de circulatie pe sens, benzi de incadrare, acostamente, zona mediana si zona de parapete.
Pe tronsonul cuprins intre km 4+486,10 si km 6+680,30, unde drumul traverseaza fluviul Dunarea, se vor construi doua viaducte de acces in lungime de cate 110,00 metri fiecare.

Traseul include o ramificatie pe directia Sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan - Macin (DN22).

Drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin.  Cu o lungime de  4,328 km, acest drum va fi prevazut cu o banda de circulatie pe sens. Drumul de legatura urmeaza sa porneasca de la  km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smardan-Macin.


Vezi detalii despre proiect in sectiunea "Monitorizari. Proiecte de Infrastructura":



Citeste mai multe despre   






















19818 vizualizari

  • +17 (19 voturi)    
    cel mai mic buget de investitii din 2007 (Marţi, 2 mai 2017, 12:33)

    Francisc 1 [utilizator]

    Asta a pregatit PSD anul asta. Chiar ne mai amagim ca va face vreodata ceva?
    • +20 (20 voturi)    
      da, ce mai mic ! (Marţi, 2 mai 2017, 15:02)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Toti locuitorii din Braila si Galati, plus Focsani care vor sa faca trecerea catre Tulcea - Constanta o faceau cu bacul si plangeau pentru faptul ca

      UN POD NOU CU BULGARII a fost facut inainte de un Pod la Braila care sa deserveasca toata Moldova catre Tulcea si Constanta, cel mai mare port la Marea Neagra !!

      Ce este un mare pacat faptul ca nu exista o legatura feroviara calatori / marfa (Moldova) Braila - Galati catre Tulcea - Constanta !!!

      acest pod fiind doar un pod rutier !

      PACAT ! MARE PACAT !

      Avem o infrastructura FOARTE INAPOIATA !

      cine crede altfel, crede doar minciuni comuniste
      dar realitatea este cu totul alta


      Sa mergi cu trenul calatori Galati - Constanta PRIN Bucuresti spune totul despre infrastructura dezastruasa a Romaniei !
      • +4 (4 voturi)    
        +1 si de la mine (Marţi, 2 mai 2017, 18:08)

        Gelum [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        Lipsa legaturii feroviare in acest proiect este o mare mare problema intr-adevar. Moldova ( incl Rep. Moldova ) ar exporta mult mai usor prin aceasta legatura+port Constanta.
      • +5 (5 voturi)    
        Da! (Marţi, 2 mai 2017, 23:42)

        geo__ [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        Cine comenteaza impotriva podului e paralel cu realitatea impusa de trecerea cu bacul, un dezastru. Si nu vorbesc doar de Braila-Smardan/Tulcea, vorbim de regiuni mari!! ale tarii. Un alt dezastru mai mic care poate fi INCA evitat (exagerez putin, dar importanta e prea mare sa trecem asa de usor peste) este lipsa caii ferate!
  • -5 (29 voturi)    
    Prioritati PSD (Marţi, 2 mai 2017, 12:39)

    marsur [utilizator]

    Interesant ca nu avem autostrada intre capitala sau Moldova si vest dar construim un pod care va fi necesar dar nu poate fi o prioritate ! Unde sunt autostrazi sunt si locuri de munca . Ce studiu recent spune ca este necesar acum podul ? Informatia asta poate imi spune ca eu gresesc .....
    • +2 (16 voturi)    
      Sunt si alte "investitii cu cap" (Marţi, 2 mai 2017, 13:21)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui marsur

      Asfaltam sate ne-viabile, care in 20-30 de ani vor fi depopulate in timp ce drumurile judetene intre ele sunt pline de cratere.

      In timpul asta ne pleaca medicii...
      • -6 (14 voturi)    
        Placa cu medicii nu mai tine (Marţi, 2 mai 2017, 14:03)

        Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Caci producem prea multi oricum. la fel cat Franta.
        Adevarata problema e ca nu pelaca ci se transforma in agenti ai binelui .adica vanzatori de medicamente- intermediari.
      • +7 (9 voturi)    
        gogu prost (Marţi, 2 mai 2017, 14:19)

        un.critic [utilizator] i-a raspuns lui clint

        o tine cu placa lui pana la capat
      • +5 (5 voturi)    
        Oare? (Marţi, 2 mai 2017, 15:57)

        1anonim [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Daca satul e bogat si locuitorii isi permit sa asfalteze ulitele pe banii lor, bravo lor; nu stiu cu ce te deranjeaza asta, ti-a bagat cineva mana in buzurar, domnule client? daca prin sat trece un drum prioritar, bataiosii obtin bani de la national pentru acel drum- de regula; asa functioneaza sistemul! Plecarea medicilor nu are nici cea mai mica legatura cu asfaltarea ulitelor satelor..
        • -1 (1 vot)    
          "satul e bogat" (Miercuri, 3 mai 2017, 13:44)

          clint [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

          haha, satele alea nu au nici bani de iluminat public fiindca nimeni nu munceste, evident ca nu au unde si nici educatie nu au. daca isi muncestc pamantul la subzistenta dar nu cotizeaza nimic la bugetul local, dar primesc subventii si ajutoare, de unde cr

          exista o primarie cu niste angajati, multi pentru 1500 de oameni cati deservesc care au un singur scop: sa se asigure ca oamenii voteaza cu cine trebuie.

          stau pe ajutoare sociale si tot ce toaca primaria sunt banii celor care muncesc la oras. in oras, cei care muncesc nu au scoli, copiii se inghesuie cate 35 intr-o clasa, iar guvernantii se preocupa de puscarii...

          deci da, mi-a bagat mana in buzunar, sa fie clar. inteleg ca acei oameni trebuie ajutati, dar dupa cum spunea B. Franlkin, ca sa iasa din saracie, nu ca sa le facem saracia mai usoara.

          pentru asta, e nevoie de cu totul altceva. in primul rand educatie. desi au strazi asfaltate, acei oameni nu mai au profesori in scoli, nu pot face nici naveta pentru ca drumurile sunt prea proaste.

          desi unele sate au gari, trenurile care ii leaga de orase circula la ore imposibile, pare ca exista un plan deliberat de izolare si alienare a acestor oameni carora li se arunca, la fel ca si la oras, borduri, strazi, panselute, galeti, ulei, si multa-multa propaganda, nimic insa din ce i-ar face sa se poata elibera din captivitate ...
    • +3 (7 voturi)    
      Dinamica (Marţi, 2 mai 2017, 13:24)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui marsur

      Schimba dinamica locului. ce nu intelegeti?
    • +26 (26 voturi)    
      de postacii vor sa arate ca sunt prosti? (Marţi, 2 mai 2017, 14:13)

      un_critic [utilizator] i-a raspuns lui marsur

      1) Podul nu a fost si nu e o prioritate a PSD - de douazeci de ani se discuta despre acest pod. Ba ca va fi finantat de japonezi, ba de chinezi, pana la urma va fi finantat de Uniunea Europeana. Se vedem daca va fi facut la termen. Am mari indoieli.

      2) Nu se iau bani de la autostrazi ca sa se faca podul.
      El are finantare separata de la UE (1 miliard de euro alocat dezvoltarii economice in zona Deltei Dunarii).

      Ai dracu' europeni, ne vor raul! Dar stie postacul nostru ce perfizi sunt!
    • +20 (20 voturi)    
      Coada la BAC 3 ore (Marţi, 2 mai 2017, 14:24)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui marsur

      Te invit sa stai la coada sa treci cu BAC-ul 3 ore, si apoi sa te intrebi daca podul asta e o prioritate sau nu...
      • -15 (15 voturi)    
        Si rezolvi coada la BAC cu un pod? (Marţi, 2 mai 2017, 15:03)

        transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        Mai sa fie!! Dar despre eficientizarea bacului ce zici? Cat dureaza o traversare cu Bacul peste Dunare? 3 ore? sau 15 minute?
    • -1 (1 vot)    
      corect (Marţi, 2 mai 2017, 18:17)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui marsur

      autostrada gratarelor mici si bere este prioritara.
      aia de n'a vrut coldea sa'l lase pe dottore, cum zice ghitza !
  • +21 (23 voturi)    
    O scurta istorie incompleta (Marţi, 2 mai 2017, 12:45)

    Casargoz [utilizator]

    2004
    Zilele trecute, in municipiul Braila a avut loc o intrunire intre reprezentantii administratiei locale din judetele Braila, Galati si Tulcea cu specialisti ai Institutului Japonez de Consultanta, institut care functioneaza pe linga Ministerul Industriilor si Transporturilor din Japonia.
    Conform propunerii institutului japonez, podul ar urma sa coste 300 de milioane de dolari si se va construi in aval de municipiul Braila, la o distanta de 3 kilometri de acest oras.

    Pe malul drept al fluviului, calea rutiera, care ar urma sa fie realizata impreuna cu podul, va fi cuplata la drumul national 22, in apropiere de localitatea tulceana Garvan.

    Acest pod propus de proiectantii japonezi ar urma sa aiba o lungime de aproximativ 1,5 kilometri, cu o deschidere peste Dunare de aproximativ 900 de metri.

    2008:
    Consiliul Judeţean Brăila va organiza o licitaţie pentru concesionarea unor lucrări de proiectare, construcţie, finanţare şi operare a unui pod peste Dunăre, contract estimat la aproximativ 310 milioane de euro, termenul limită pentru depunerea candidaturilor fiind stabilit pentru 26 mai. Lucrările de proiectare şi execuţie a construcţiei sunt estimate la 48 de luni, iar perioada de concesionare la maxim 30 de ani de la încheierea contractului, potrivit unui anunţ al instituţiei. Pentru a participa la licitaţie, participanţii trebuie să îndeplinească mai multe criterii, printre care o cifră de afaceri anuală de cel puţin 130 milioane de euro şi de 400 de milioane de euro în ultimii trei, lichidităţi de cinci milioane de euro şi acces la o linie de creditare de cel puţin 100 milioane de euro. Totodată, investitorii trebuie să demonstreze că au construit, în ultimii cinci ani, un pod în valore de peste 100 milioane de euro.

    2014
    Ministerul Transporturilor (MT) estimează că execuţia lucrărilor la podul peste Dunăre de la Brăila va începe în primăvara anului 2016, iar valoarea proiectului este estimată la peste 246 de milioane de euro, se arată într-un comunicat
    etc ..
    • +8 (10 voturi)    
      ia r redalitatea va fi cu totul alta (Marţi, 2 mai 2017, 13:25)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      costurile vor fi mult mai mari si tgermenele de executie muuult mai lungi.

      In mod normal pt noi ar trebui ca studiile de fezabilitate sa expire si sa se faca altele, mai scumpe. Licitatia va dura 2-3 ani, cu contestatii cu tot.
      Constructia nu va fi 3 ani ci cel putin 5 ani si chiar mai mult daca mai apare si mult la moda insolventa.

      Deci minim 10 ani de acum, adica 2027.
      • +9 (9 voturi)    
        Bla bla-uri (Marţi, 2 mai 2017, 14:19)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Nu am mai gasit varianta cu finantare chinezeasca si nici nu am mentionat tunelul de la galati.

        Daca se facea prost proiectul japonez, acum aveam un pod cu 200 de milioane de euro mai ieftin.

        Poate mai făceam unul la Giurgiu sau călărași.
        Eu nu as bloca proiect doar pentru ca sunt facute de PSD. As merge cu proiectele inainte, chiar si cu alea proaste. E mai ieftin...
    • +4 (14 voturi)    
      . (Marţi, 2 mai 2017, 13:42)

      theo667 [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      anul 2117 '' sub conducerea inteleapta a presedintelui Dragnea a 4-lea Partidul Unic a hotarat atribuirea studiului de fazabilitate pentru construirea unui pod la Galaț. '' satenii mai saraci treceau oricum Dunarea cu ajutorul vehiculelor cu levitatie iar cei bogati se teleportau direct.
    • +4 (4 voturi)    
      Lectii din trecut (Marţi, 2 mai 2017, 19:27)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      "Realizarea podului reprezinta cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani", noteaza Compania de drumuri. Proiectul are o valoare estimata la circa 500 de milioane de euro si va fi gata in circa cinci ani de la momentul semnarii contractului".

      Latinii au construit podul din piatra peste Dunare la Drobeta in numai doi ani (in perioada 103-105). Despre acest pod, istoricul Dio Cassius scria ca avea 20 de stalpi, 18 metri inaltime, 12 metri latime si 1135 metri lungime totala.

      Iata o demonstratie lasata de imparatul Traian posteritatii, despre cat de rapid si bine se pot face lucrurile atunci cand ingeniozitatea, tenacitatea si disciplina primeaza in fata hotiei, incompetentei si delasarii...
      • +3 (3 voturi)    
        Bravo! (Marţi, 2 mai 2017, 20:53)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

        Un exemplu excelent. Ar mai fi de adaugat ca, fara hi-tech, CAD, materiale ultramoderne, masinarii sofisticate, multi piloni au supravietuit cel putin 1800 de ani, probabil parti ale multora din ei se mai afla si acum sub apa - in vreme ce ipoteticul pod de la Braila va avea termen de garantie de cinci ani...
        Sa nu mai vorbim si despre drumurile romane, ca ne-apuca disperarea...
      • +1 (1 vot)    
        Pod (Miercuri, 3 mai 2017, 9:32)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

        Podul construit de constantin la celei (corabia) a detinut recordul de lungime un mileniu.
        Si a fost realizat simultan cu brazda lui novac o fortificatie de 3 metri inaltime cu sant de aparare de trei metri adancime de la turnu severin pana pe la buzau. In mai putin de doi ani. In conditiile in care pe partea romana a podului s-a construit o fortificatie de aparare (castrul roman care poate fi vizitat si astazi) Podul facea legatura cu gigen Bulgaria.
        lungimea podului construit de romani, inaugurat personal de Constantin, era de 2437 m, 1137 m peste dunare si avea o deschidere de 5.75 m.

        Acum vad multi postaci care spun ca nu are sens sa construiesti pod peste dunare mai ales in sud: Silistra, Giurgiu, sau Corabia. Oare Constantin chiar era prost de a investit la marginea imperiului asa de mult?
  • +3 (11 voturi)    
    Traducerea (Marţi, 2 mai 2017, 13:08)

    Printesa Leia Volguta Vaselinescu [utilizator]

    5 ani proiectarea, 10 ani va sta in sertar, 5 ani ajustarile si 25 de ani executia.
  • +6 (6 voturi)    
    Proiectul este destul de vechi (Marţi, 2 mai 2017, 13:13)

    marius0203 [utilizator]

    Proiectul este destul de vechi. Prin vara anului 1989 am vazut pe malul brailean rampa de lansare a podului si primii piloni care erau cilindrici. M-am inselat cumva?
    • +1 (1 vot)    
      Nu te-ai inselat (Marţi, 2 mai 2017, 17:46)

      Luthor [utilizator] i-a raspuns lui marius0203

      Pilonii inca mai sunt acolo, la iesirea dinspre Braila spre Galati, pe soseaua dig.
  • +8 (10 voturi)    
    Update timpi finalizare (Marţi, 2 mai 2017, 13:17)

    dandra [utilizator]

    Buna ziua, va rog sa updatati timpii de finalizare, ca doar suntem in ROmania si lucram scump, prost si indelungat.

    timp proiectiare: 2,5 ani

    timp constructie: 6 ani

    dupa 6 ani se schimba guvernarea, 2 ani amanare.

    dupa 2 ani si alte promisiuni electorale, constructie se reia dupa 6 luni.

    timp total de finalizare 13 ani si jumatate.
    • +9 (9 voturi)    
      mda (Marţi, 2 mai 2017, 14:12)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      esti optimist :D

      eu dau un termen de 20 ani, mai ales ca podul asta nu e pe niciun traseu european de transport cum a fost cel construit peste Dunare intre Vidin si Calafat

      acolo s-a implicat UE-ul si a grabit lucrarile si a platit facturile

      podul asta este construit ca sa uneascsa saracia din braila cu saracia din tulcea
    • +10 (10 voturi)    
      Ai uitat de: (Marţi, 2 mai 2017, 15:09)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      - studiul de prefezabilitate
      - revizuirea studiului de fezabilitate (pentru ca expirat)
      - tunelurile pentru ursi
      - situl arheologic de pe fundul dunarii

      Peste 35 de ani e aproape gata, se va deschide circulatia pe un singur fir.
    • +7 (7 voturi)    
      Cum spuneam, pana va fi dat in folosinta (Marţi, 2 mai 2017, 16:45)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      podul nostru, vor aparea in Europa poduri la care acum nu se gandeste nimeni, in asa fel incat locul ala 5 cu care se lauda autoritatile se va transforma in 25 !
  • -13 (15 voturi)    
    Pe cine oare va ajuta acest pod ? (Marţi, 2 mai 2017, 13:20)

    clint [utilizator]

    Nordul Dobrogei adica Tulcea si Delta. Pentru Delta, turisti mai multi si in "buna" noastra traditie, gunoaie mai mari.

    Face chestia asta 500 mil de EUR ? Poate, vor spune cei din zona, ocoliti de investitii panna acum. S-ar putea face ceva care sa ajute zona mai bine, de ex. un aeroport ? Uitati-va cum o duc zonele cu aeroport vs cele cu pod. Comparati Cluj, Timisoara, Iasi, cu Giurgiu si Calafat.

    Nu ma pricep, d-aia intreb, oare podul este investitia cea mai prioritara in zona ?
  • +10 (10 voturi)    
    "Dupa ce va fi construit, podul suspendat de la (Marţi, 2 mai 2017, 13:38)

    Susufler0 [utilizator]

    Braila se va numara printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrala (1120 metri)."

    PS. Cu o singura conditie : sa se termine constructia in termenul anuntat. Altfel, de exemplu, daca se va intampla ca in cazul Pasajului rutier de la Piata Sudului, atunci precis ca podul nostru va cadea in clasament din cauza podurilor pe care astazi, 2 mai 2017 nimeni in Europa nu se gandeste inca sa le construiasca ! ;))
  • +12 (12 voturi)    
    Garantia (Marţi, 2 mai 2017, 14:19)

    tnuocca.tset [utilizator]

    Garantia e de 5 ani. Nu ma pricep la constructii dar mie mi se pare foarte putin. Cinci ani trec repede. N-ar trebui ceva la 20 sau 40 de ani?! Nu e nici un inginer constructor pe aici pe forum sa ne lamureasca putin?
    Multumesc.
    • +6 (6 voturi)    
      Pod-Garantie (Marţi, 2 mai 2017, 15:19)

      CrosmanStefan [anonim] i-a raspuns lui tnuocca.tset

      Garantia la structura e 100 de ani (50 ani e la constructiile obisnuite, cladiri). Probabil 5 ani se refera la anumite componente, gen cale de rulare, vopsea balustrade, eventuale rosturi de dilatatie etc.
      • +3 (5 voturi)    
        Legea lui Murphy privind garantia (tot cu 60 era) (Marţi, 2 mai 2017, 16:04)

        tnuocca.tset [utilizator] i-a raspuns lui CrosmanStefan

        Multumim pentru precizari.

        "Contractul va fi atribuit in baza celui mai bun raport calitate-pret, iar durata acestuia va fi de 114 luni. Astfel 18 luni sunt alocate proiectarii, 36 de luni executiei lucrarilor iar perioada de garantie va fi de minim 60 de luni."

        Tare ma tem ca dupa 5 ani firma va disparea (daca nu cumva chiar mai repede) si statul (adica noi) va ramine sa se descurce cu eventualele probleme (aici s-ar potrivi de minune termenul de "Issues" cum le place americanilor prin corporatii sa denumeasca eufemistic "Problemele" :)
  • +3 (5 voturi)    
    Dobrogea, Dobrogea (Marţi, 2 mai 2017, 15:26)

    Gabu [utilizator]

    A se observa pe plan notatia: Sistem automat de taxare. Traiasca social - democratia "originala" romaneasca!
  • 0 (6 voturi)    
    Chiar e o Urgenta (Marţi, 2 mai 2017, 15:37)

    Koczka [utilizator]

    Asa dl. Dragnea va ajunge mai repede la pescuit in Delta.
    • +2 (2 voturi)    
      sigur (Marţi, 2 mai 2017, 18:20)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      de la alexandria e cea mai scurta cale spre delta.
      via oradea....
  • -5 (9 voturi)    
    nu e o tichie de margaritar ? (Marţi, 2 mai 2017, 15:41)

    nedumeritul [utilizator]

    s-a facut oare un studiu referitor la necesitate,oportunitate,perioada de amortizare...
    Oricum e mai util si folosit mai des decat Catedrala Neamului..
  • +6 (6 voturi)    
    roudabout (Marţi, 2 mai 2017, 16:24)

    rufusz [utilizator]

    Cum sa gresesti frate intr-un proiect oficial si sa treci roudabout in loc de rouNdabout? Asta da proiect. English level 999
    • +3 (3 voturi)    
      Rond Ou (Marţi, 2 mai 2017, 16:46)

      tnuocca.tset [utilizator] i-a raspuns lui rufusz

      S-o fi gandit omu' ca-i de porc sa zici "round about", adica cum? "about" ==> "despre" si "round" ==> ca doar la crasma zici "This round gets on me". Precis s-o fi gandit si si-o fi zis in sinea lui: tre' sa fie ceva despre drumuri, deci "road about", dacat ca...[ recunosc, asta e de la mine ;) ] i-a iesit si aici cu zecimale, ca nu suna neaos; asa ca l-a transformat in "roudabout". Simplu ca "Buna Ziua", nu?!
      Dar daca s-au gandit sa amenajeze de fapt un "rondou"?!
  • -1 (3 voturi)    
    mdas.... (Marţi, 2 mai 2017, 19:18)

    liviu_ [utilizator]

    prin 2050 o sa fie gata,
    daca ramane psd la putere, prin 2100
  • -2 (4 voturi)    
    poate nu ati vazut (Marţi, 2 mai 2017, 19:21)

    Timbuku [utilizator]

    In Franta cu 400 mil EUR a iesit chestia asta:

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Millau_Viaduct

    Noi nu suntem in stare sa facem o centura la capitala, dar ne apucam de poduri grandioase.
  • -4 (4 voturi)    
    mizerii (Miercuri, 3 mai 2017, 10:19)

    CrisanLucian [anonim]

    isi bat joc de noi pe fata...in timp ce zone mai impportante duc lupsa de infrastructura, Romania nu e legata peste munti de autostrada, la ce ne trebuie un pod la Braila???fara suparare dar e o zona slaba economic si acest pod exorbitant nu va schimba nimic
    • +4 (4 voturi)    
      Cea mai mare aglomerare urbana dupa Bucuresti (Miercuri, 3 mai 2017, 10:28)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui CrisanLucian

      Braila + Galati reprezinta ea mai mare aglomerare urbana romaneasca dupa Bucuresti.
      O asemenea aglomerare urbana are o importanta imensa strategic si economic, daca e sa iei in considerare si deschiderea la Dunare.
    • +2 (2 voturi)    
      nu este (Miercuri, 3 mai 2017, 10:38)

      IulianVacaru [anonim] i-a raspuns lui CrisanLucian

      doar Braila-Tulcea, este Moldova-Dobrogea, inclusiv portul Constanta.
    • +3 (3 voturi)    
      prostacul se oftica (Joi, 4 mai 2017, 14:15)

      un.critic [utilizator] i-a raspuns lui CrisanLucian

      satul lui nu e "mai important"
  • -1 (1 vot)    
    Clovnerie curată (Miercuri, 3 mai 2017, 11:11)

    stos [utilizator]

    Proiectanții au mai mult decît școala generală? De ce le trebuie ,mă rog, un ann și jumătate?
  • -3 (3 voturi)    
    mascarada de 2 lei (Miercuri, 3 mai 2017, 16:27)

    SanduAnghel [anonim]

    cat trtebuie sa fii de idiot sa crezi ca dupa un proiect esuat de linie tramvai dorobanti NEFOLOSTA.... o sa se APUCE CINEVA macar sa faca 2 piloni la podul peste Dunare... sa vedeti podul ridicat si sa nu poata sa fie folosit pe motiv ca NIMENI n-a preluat LUCRAREA.
    Traim in aberatie totala... daca mai exista regimu Ceausescu-Comunist... exista canalu Bucuresti-Dunare....exista metrou in orasele peste 300.000 locuitori... exista AUTOSTRAZI peste 1000 km in Romania.... existau lociri de munca si SIGURANTA ZILEI DE MAINE.... ASTAZI insa ne amagim cu un amarat de POD PESTE DUNARE... CAND, UNDE, CAND si CUm?... raman intrebarile care OMOARA avantul CAPITALISMULUI


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi