​HARTA INTERACTIVA O noua Centura a Capitalei - Autostrada de Centura (A0) Sud Bucuresti, scoasa la licitatie: 52 km, 580 milioane de euro, finalizare estimata dupa 2022

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Autostrada de Centura (A0) Sud a Capitalei
Foto: Hotnews
O noua sosea de mare viteza care sa ocoleasca Bucurestiul si sa lege autostrazile A1 dinspre Pitesti si A2 dinspre Constanta a fost scoasa la licitatie de catre Compania de Autostrazi. Autostrada de Centura (A0) Sud - parte a inelului II de centura dupa cum mai este cunoscut - ar urma sa aiba o lungime de 52 de kilometri, iar Compania de Autostrazi estimeaza ca lucrarile de proiectare si executia vor costa circa 580 de milioane de euro si vor dura 3 ani si jumatate de la semnarea contractului. Vezi in articol o Harta Interactiva cu traseul A0 Sud, nodurile rutiere si spatiile de parcare.

Compania de Autostrazi anunta ca a trimis deja spre publicare in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) anuntul de participare pentru procedura de achizitie publica destinata proiectarii si executiei sectorului de Sud al noii Centuri a Bucurestiului, care va face legatura intre A1si A2.

"Acest nou segment de Centura , va fi construit la profil de autostrada si va avea o lungime de 52 de km. In valoare de aproximativ 580 de milioane de euro, acest proiect va permite descongestionarea circulatiei in zona de Sud a Bucurestiului si va asigura traficul rutier de tranzit", anunta CNAIR.

Proiectarea acestui segment de autostrada ar urma sa dureze 12 luni, iar executia 30 de luni, dupa atribuirea contractului, anunta Compania de Drumuri.

Asta inseamna, practic, in cazul cel mai fericit in care un contract ar fi atribuit anul acesta si semnat, dupa eventualele contestatii, pana la jumatatea lui 2018, ca intreg proiectul ar putea fi finalizat dupa 2022, poate chiar 2023. Asta in ipoteza fericita in care derularea proiectului ar decurge fara probleme, intarzieri sau tergiversari.

Termenul limita pentru depunerea ofertelor va fi de aproximativ trei luni.
 
"Proiectul postat astazi in SEAP face parte din Noul Inel de Centura a Capitalei (Ringul 0) si va fi similar  proiectelor destinate  fluidizarii circulatiei in zona metropolelor europene. Acest proiect, diferit de Centura existenta a Capitalei, face parte din Master Planul General de Transport si urmeaza sa fie finantat prin POIM 2014-2020", precizeaza CNAIR.

HARTA INTERACTIVA - Autostrada de Centura (A0) Sud a Capitalei - click pe elemente si pe traseu pentru mai multe detalii:




Citeste mai multe despre   























45376 vizualizari

  • +22 (22 voturi)    
    oooo! (Joi, 6 iulie 2017, 13:07)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Inca una!
    Dar cate sunt domne? 3, 4?
    • +12 (14 voturi)    
      Pai ? (Joi, 6 iulie 2017, 15:24)

      si_mort_va_vad [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      una pentru firfirica si una pentru ciocanitoarea rosie halauditagutza ,
      ele sunt precum parchetul , de TRAFIC INTENS !

      :))))
    • 0 (0 voturi)    
      suprapuse, suspendate (Vineri, 7 iulie 2017, 14:38)

      Cetatean002 [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      facem studii de fezabilitate, si culmea e ca in studiile alea includem intersectii cu autostrazi fantoma si ignoram constructii reale. Exact ca in mintea panaramelor din Senat si CD, in mintea lor e una, in realitate e alta
    • +1 (1 vot)    
      Inca o megafuraciune marca P$D (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 19:08)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Drum drept, campie, 10 milioane/km, de 5x mai scump decat normal. Dupa asta Dragnea se poate retrage definitiv in Brazilia, sa-si roada banii pe care i-a furat.
  • +26 (30 voturi)    
    Intrebare: (Joi, 6 iulie 2017, 13:13)

    valy_74 [utilizator]

    ... Asta nu trebuie sa treaca in administrarea PrimarieiGenerale ? Sunt absolut convins ca va fi construita si administrata mult mai bine. pana in 2118 vom putea circula , alternativ. pe o banda, a RATB-ului..
    • +13 (15 voturi)    
      Nu ... (Joi, 6 iulie 2017, 13:42)

      mache [utilizator] i-a raspuns lui valy_74

      Centura actuala (CB) este cea dorita de primarie si este in regim de drum national. Noua centura este (cum scrie si in titlu) in regim de autostrada.Autostrazile nu vor fi niciodata in management local.
      • +4 (4 voturi)    
        zi daca zici ca te pricepi la astea (Joi, 6 iulie 2017, 23:19)

        1anonim [utilizator] i-a raspuns lui mache

        Si daca dragnea vrea si-i faca cadou lui firfirea o autostrada, mai e valabil ce spui tu?
        • +2 (2 voturi)    
          lasand politica la o parte (Vineri, 7 iulie 2017, 8:20)

          mache [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

          ... nu exista fond legal pentru asa ceva. Despre logica nu mai spun. O autostrada (chiar si cea de centura a Bucurestiului) traverseaza (de regula) mai multe judete si nu ai cum sa o administrezi in afara propriului spatiu.
          Faza cu "a face cadou" e o marota inutila in discutia de fata. Trebuiesc schimbate legi intregi pentru a ajunge la asa ceva.
  • +26 (26 voturi)    
    Oare pentru cati km de autostrada (Joi, 6 iulie 2017, 13:27)

    Martinezu [utilizator]

    S-or fi facut studii de fezabilitate?
    Om fi trecut de 10000 km pe hartie?
    • +14 (14 voturi)    
      Probabil și pe hârtie sunt doar vreo 800 km (Joi, 6 iulie 2017, 14:00)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      În majoritatea cazurilor se repetă studiile de fezabilitate as nauseam. Câteva milioane de euro azi, câteva milioane de euro mâine ...

      România n-a construit 800 km de autostradă din 1990 încoace, deci studii pentru 800 km e o estimare cam optimistă :)
      • +11 (11 voturi)    
        Sa speram ca nu se apuca de ea! (Joi, 6 iulie 2017, 14:59)

        Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Ca suntem terminati. Vom avea la final, un simplu santier in degradare continua.
  • +17 (19 voturi)    
    Autostrazi (Joi, 6 iulie 2017, 13:40)

    Orpheus [utilizator]

    Avem cele mai scumpe autostrazi din lume. 11.2 mil EUR / km. Inca o realizare mareata!
  • +11 (11 voturi)    
    Stam bine la capitolul vise. (Joi, 6 iulie 2017, 13:56)

    IancuJianu [utilizator]

    Dar realitatea doare rau....
  • +12 (12 voturi)    
    daca eram vampiri... (Joi, 6 iulie 2017, 13:58)

    liviu_ [utilizator]

    aveam si noi sanse sa prindem o infrastructura decenta...
    asa... poate nepotii!
  • +20 (20 voturi)    
    Va rog.. (Joi, 6 iulie 2017, 14:15)

    Ovidiu [anonim]

    Hotnews va rog astea sunt "stiri" care ar trebui publicate de timesnewroman.ro . Glume ieftine! 2033 poate.
  • +15 (15 voturi)    
    Dar nu e o autostrada noua, nu o luam de la zero, (Joi, 6 iulie 2017, 14:23)

    stefan [anonim]

    acum 4 ani si jumatate (februarie 2013), parca aveam patru oferte de constructor pentru realizare. Am impresia ca Ministerul Transporturilor si companiile de drunuri au tocat banii de mai multe ori in ultimul sfert de veac, fara sa vrea sa rezolve ceva, ca sa nu isi mai bata capul cu inca o artera care ar trebui si intretinuta dupa aceea. Si de ce costa asa de mult ? Ca nu strabate niciun munte, e la ses, nu traverseaza fluvii. Inca 5 ani, daca nu chiar 6! Ma fortati sa devin centenar ca sa vad si eu gata drumul acesta, sa se poata merge direct de la Pitesti la Constanta. Ca de la Arad ori Oradea la Constanta, poate in secolul urmator!
    Parca am fi fost blestemati sa nu putem lua decat elicopterul la nevoie ...
  • +11 (11 voturi)    
    mda (Joi, 6 iulie 2017, 14:34)

    SoulSearcher [utilizator]

    cine stie ce bossi cu terenuri pe acolo vor niste exproprieri pe bani multi...

    asa se face bani in romania, cumperi terenuri ieftine, si apoi dai spaga in stanga si in dreapta sa faca vreun drum pe acolo, ca sa vinzi de 10 ori mai scump inapoi catre statul roman
  • +14 (14 voturi)    
    Uitati-va bine... (Joi, 6 iulie 2017, 14:37)

    Allrounder [utilizator]

    ...la desenul cu autostrada. Facem pariu ca si peste 25 de ani tot la stadiul acesta va ramane?...un desen...
    • +9 (9 voturi)    
      Corect! (Joi, 6 iulie 2017, 14:55)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Allrounder

      " ​HARTA INTERACTIVA O noua Centura a Capitalei - Autostrada de Centura (A0) Sud Bucuresti, scoasa la licitatie: 52 km, 580 milioane de euro, finalizare estimata dupa 2022"

      Și 2050 e tot după 2022, deci...
  • +7 (11 voturi)    
    De ce pe sud si nu pe nord? (Joi, 6 iulie 2017, 15:07)

    Alistar Abenzoar [anonim]

    Eu nu prea inteleg de ce vor sa o faca pe sud cand pe nord ar fi putut sa faca legatura A1 si A2 cu aeroportul si cu A3...
    • +12 (12 voturi)    
      Pt ca (Joi, 6 iulie 2017, 15:30)

      DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui Alistar Abenzoar

      pe nord deja este o centura ok pe cand in sud e dezastru. Ar fi putin ridicol ca tot in nord sa se faca si a 2 centura iar sudul sa ramana cu nimic. Faptul ca tirurile si tot traficul de tranzit intre A1-A2 o vor lua prin sud va degreva semnificativ centura nord (care este ok, sa nu fim carcotasi).
      • +2 (4 voturi)    
        Corect (Joi, 6 iulie 2017, 16:20)

        MasP [anonim] i-a raspuns lui DanIonita1

        Nu stiu de ce e asa greu sa gandim inainte sa vorbim.
      • +8 (10 voturi)    
        Prin SUD (Joi, 6 iulie 2017, 16:36)

        BibiAfricanul [utilizator] i-a raspuns lui DanIonita1

        Nu se conecteaza si cu A3 si deci este mai defavorabil. Ideal era sa uneasca toate autostrazile, in perspectiva prelungirii A3 pana la Oradea, prin Brasov - Tg Mures si Cluj.
        Asta e logica dar la noi totul este ilogic.
        CB nu este autostrada - este ceva imposibil de clasificat pentru ca intre Otopeni si intersectia Soseaua Bucuresti Targoviste nu este CB ci Soseaua Odai si are restrictii de 30km/h. Mai mult, intersectia amintita inainte nu beneficiaza de un pod si cozile la sensul giratoriu ajung in orele de varf la cativa km.
        Oricum, daca termenul este 2022, fiti siguri ca s etermina prin 2030 sau mai tarziu.
        Pana atunci - relax!
        • +2 (10 voturi)    
          1. (Joi, 6 iulie 2017, 17:09)

          DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui BibiAfricanul

          Nu exista probabil resurse sa se faca prin ambele parti deci trebuie prioritizat.
          2. Centura nord este deja modernizata si se circula ok pe ea. Cele 2 segmente ramase cu probleme sunt si ele licitate si se vor rezolva. Ulterior se va putea merge fara probleme intre cele 3 autostrazi pe aceasta centura.
          3. A3 este o gluma. Merg cateva masini pe ea. Cand va ajunge A3 la Oradea (sau macar la Brasov) vor face majoratul nepotii nostrii, deci mareata conexiune suplimentara cu A3 este un argument slabut.
          4. Centura sud este acum precum in Evul mediu, facuta praf, o singura banda si cel mai grav intersectii cu drumuri care ies din Bucuresti si au prioritate. E un cosmar sa mergi pe centura si sa treci de o astfel de intersectie. Nu e nici o urma de comparatie cu giratoriile din nord.
          5. Centura din sud va conecta principalele drumuri comerciale, A2 litoral+portul constanta, Drumul spre Giurgiu cu iesirea din tara de unde provine un foarte mare trafic comercial, drumul spre Alexandria ce continua cu sudul Olteniei; A1 care de bine de rau chiar se va finaliza si duce catre vest. Deci sunt toate motivele sa fie construita aici o conexiune de mare viteza intre ele (care in nord exista).
          6. Tot apar aerele astea de superioritate din partea "nordistilor" care sunt ferm convinsi ca ei merita totul si ca totul trebuie sa se faca pentru ei (ca de, sunt mai cu mot)
        • +1 (1 vot)    
          bai bibi bai (Joi, 6 iulie 2017, 23:28)

          1anonim [utilizator] i-a raspuns lui BibiAfricanul

          Zic si eu la fel ca MasP. Pai fa un exercitiu de imaginatie, tu camionagiu, la vestul bucurestiului, care mergi la Constanta, ai de ales intre o centura de N, cu restrictii de 80 km/h sa zicem- si de vreo 30 km, si alternativa, o autostrada de 52 km unde mergi cu 130/h . Tu camionagiu, ce ai alege? 99% aleg autostrada, si atunci sa vezi tu cum centura de N. devine respirabila...
        • 0 (2 voturi)    
          pai (Vineri, 7 iulie 2017, 8:39)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui BibiAfricanul

          A3 se va conecta/se conecteaza deja cu A1 si A2 prin centura existenta (A1 - Chitila - Afumati e deja aproape modernizata mai ramane ciotul de la Afumati la A2
          • +3 (3 voturi)    
            Bine mai baieti, (Vineri, 7 iulie 2017, 13:02)

            BibiAfricanul [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

            Daca ziceti voi ca e mai bine, asa sa fie. Probabil ca ne gandim toti ca, pana la urma, ar fi bine sa se faca ceva, pe la nord, pe la sud, numai sa se faca.
            In mod normal, ar trebui sa avem o CB completa, in regim (minim) de drum express si o legatura (aurostrada) care sa uneasca cele trei autostrazi.
            O-ti fi trecut si voi pe langa Budapesta. Acolo cum e?
            Si, pana la urma, o sa treaca 10 ani si tot in constructie o sa fie....Noi sa fim sanatosi!
    • +4 (4 voturi)    
      Se face legătura cu viitoarea A6 înspre Alexandria (Joi, 6 iulie 2017, 17:39)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Alistar Abenzoar

      Să poată ajunge guvernanții aleși de popor cât mai repede în capitală.
  • -4 (8 voturi)    
    Prin SUD, pe bune? Inutila si inoportuna ! (Joi, 6 iulie 2017, 15:35)

    Brici [utilizator]

    De ce nu prin NORD cum e logic si necesar, sa se faca interconexiunile cu celelate autostrazi? In sud nu exista nici o autostrada de care sa se lege si nici nu e preconizata in viitorul apropiat. Si pana atunci oricum sunt alte autostrazi prioritare, nu asta. Probabil e doar o modalitate de a sifona bani.
    Trebuia facut inelul de centura vechi la profil de autostrada (chiar cu 3 benzi pe senn) asa cum e peste tot, sa poti merge ditr-o parte a Bucurestiului in alta pe autostrada, nu prin orasa, sa blochezi circulatia. Plus interconectarea cu toate autostrazile care vin spre Bucuresti. TIR-urile care vin din portul Constanta si duc marfa prin tara (care e in majoritate spre nord, adica spre Ploiesti) ce fac,? Cu ce ajuta ACUM aceasta autostrada?
    • +5 (5 voturi)    
      pai o iau pe centura (Joi, 6 iulie 2017, 16:19)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Brici

      din Constanta spre A3 o vor lua pe centura existenta. O bucata e la 2 benzi pe sens (de la Afumati la A3), cealalta e cu licitatie cu naiba sa ii ia (de la A2 la Afumati).

      deci A1 se va leaga de A2 prin centura despre care discutam acum
      A3 se leaga de A1 prin centura existenta (de la A1 la Chitila se lucreaza la largire, Chitila - A3 sunt deja 2 benzi pe sens)
      A2 se leaga cu A3 pe centura existenta cum am explicat mai sus
    • +3 (7 voturi)    
      Hai sa nu fim carcotasi (Joi, 6 iulie 2017, 16:19)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui Brici

      De bine , de rau in nord au modernizat-o (nu discut ce-a iesit). Acum ce sa facem, sa mai facem inca o centura in nord si sa lasam sudul in evul mediu ? Solutia e buna, mai buna decat sa se apuce sa mordenizeze centura actuala asa cum s-a facut in nord.
  • +13 (13 voturi)    
    Este uimitor (Joi, 6 iulie 2017, 15:58)

    Ion2050 [anonim]

    cum creste de la an la an diferenta dintre ce se promite si ce se face in realitate.
  • +5 (5 voturi)    
    ? (Joi, 6 iulie 2017, 17:56)

    chiuaua [utilizator]

    De ce nu se lateste actuala centura din sud , la 2 benzi pe sens ?
    • +2 (2 voturi)    
      s-a analizat si varianta asta si (Joi, 6 iulie 2017, 21:09)

      DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui chiuaua

      nu prea se poate.probleme cu terenurile, cu calea ferata care e exact langa sosea, cu poduri care nu pot fi latite multe constructii lipite de centura care ar trebui deramate etc...
      • +1 (1 vot)    
        cum asa? (Vineri, 7 iulie 2017, 10:51)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui DanIonita1

        e prima data cand aud varianta asta. Eu stiu ca centura sud e pregatita pt a fi licitata pt largire la 2 benzi pe sens.
        • +1 (1 vot)    
          au fost analizate ambele variante (Vineri, 7 iulie 2017, 11:08)

          DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui Hans Metter

          si nu doar de autoritatile romane ci si de ue, cu simulari etc.. au mai fost articole pe subiectul asta. Cu toate problemele identificate se ajunge la aproape acelasi cost.
          • +2 (2 voturi)    
            interesant (Vineri, 7 iulie 2017, 12:35)

            Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui DanIonita1

            daca se face asta noua probabil vor disparea multe din problemele de pe centura veche... dar nu cred ca stricau 2 inele. unul cu 2 benzi pe sens si altul in regim de autostrada
  • +1 (1 vot)    
    sunt placut surprins... (Joi, 6 iulie 2017, 19:09)

    DanRFl [anonim]

    " de viteza mare"
    sunt curious cam cu ce viteza se circula pe aceste super sosele?
    Multumesc
  • +4 (4 voturi)    
    nu v ati saturat de povesti de adormit copii ? (Vineri, 7 iulie 2017, 11:21)

    razeshu [utilizator]

    au mazgalit astia o dunga rosie pe harta si toate capetele infierbantate s au apucat sa comenteze aici pe site. Nu v ati saturat de prostirea asta pe fata a faimoaselor noastre guverne care au spart an de an banii pe studii de fezabilitate care nu s-au concretizat niciodata ?
  • +3 (3 voturi)    
    Dna Firea (Vineri, 7 iulie 2017, 14:36)

    Cetatean002 [utilizator]

    Dar nu vreti sa facem un nou Bucuresti, un B0, ca la fel cum centura de sud nu ati reusit sa o faceti, nici Bucurestiul nu reusiti sa il conduceti, deci facem altul, nou nout, doar cu balcoane frumoase, cum va place, ca la Voluntari, iar pe asta il lasam asa, plecam cu totii


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi