​Deputat USR: Studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Fagaras e la faza de comparare a alternativelor de traseu, dar nu s-a organizat nicio dezbatere publica pe acest subiect

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Autostrada A13 Sibiu - Fagaras
Foto: Hotnews
Studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Fagaras derulat in prezent este la faza de comparare a alternativelor de traseu pentru alegerea celei definitive, insa nu exista o dezbatere publica organizata de Ministerul Transporturilor pe acest subiect, acuza deputatul USR Catalin Drula, fost consilier pe infrastructura in cabinetul Ciolos. "Avem o problema in Romania cu lipsa de consultare a cetatenilor si agentilor economici asupra planurilor pentru proiecte majore de infrastructura (autostrazi, cai ferate). [...] Apoi, cand apar probleme la faza de executie a proiectelor autoritatile ridica din umeri de multe ori si spun "asta trebuia semnalat de mult, cand s-a facut studiul de fezabilitate", avertizeaza Drula.

"Avem o problema in Romania cu lipsa de consultare a cetatenilor si agentilor economici asupra planurilor pentru proiecte majore de infrastructura (autostrazi, cai ferate). Studiile de fezabilitate, care bat in cuie traseele si solutiile tehnice, se fac intr-un mediu inchis unde publicul nu are de regula acces", scrie deputatul USR Catalin Drula, membru in Comisia de Transporturi din Camera Deputatilor, pe contul sau de Facebook.

"Apoi, cand apar probleme la faza de executie a proiectelor (spre exemplu, oamenii nu mai pot ajunge la cimitirul satului din cauza autostrazii Sebes-Turda sau nu mai pot traversa noua cale ferata reabilitata, ca la Deva) autoritatile ridica din umeri de multe ori si spun "asta trebuia semnalat de mult, cand s-a facut studiul de fezabilitate". Nu de putine ori s-a ajuns si la proteste de strada", scrie parlamentarul USR.

Informarea cetatenilor asupra acestor proiecte, platite din bani publici, este esentiala, considera deputatul USR: "S-a inceput acum cativa ani timid publicarea unor informatii despre studiul in derulare al autostrazii Sibiu-Pitesti, la presiunea unor organizatii cetatenesti care monitorizeaza infrastructura, dar acea practica a fost rapid sistata".

Drula spune ca i-a solicitat Ministrului Transporturilor organizarea unei dezbateri publice pe subiectul traseului autostrazii Sibiu - Fagaras, cu publicarea variantelor de traseu si a analizei multi-criteriale. "Cred ca toti cei interesati de proiect trebuie sa vada care sunt alternativele si sa poata sa intervina in dezbaterea privind acest proiect", spune Drula.

In acelasi timp, parlamentarul USR mai scrie ca a cerut si "publicarea pe site-ul CNAIR a rapoartelor receptionate pana in prezent in cadrul contractelor de studii de fezabilitate pentru proiectele: autostrada Sibiu-Pitesti, tunelul Meses de pe autostrada Transilvania si autostrada Sibiu-Fagaras".

Revizuirea SF-ului pentru autostrada Sibiu - Fagaras - contractata inca din aprilie 2015


Revizuirea SF-ului pentru autostrada Sibiu - Fagaras a fost contractata in 7 aprilie 2015 pentru suma de 16 milioane de lei. 

Contractul care initial trebuia terminat in termen de 17 luni a fost atribuit Asocierii AECOM INGENIERIA SRL - CONSITRANS SRL - SEARCH CORPORATION SRL (Lider de asociere - AECOM INGENIERIA SRL).


Citeste mai multe despre   























3795 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    Dezbaterea publica este utila (Marţi, 18 iulie 2017, 15:29)

    UpNext [utilizator]

    chiar necesara, in structurarea unor decizii politice cu impact major si de lunga durata asupra comunitatilor. In cazul lucrarilor de infrastructura, insa, mai ales autostrazi, la care suntem evident deficitari, dezbaterea publica devine un factor perturbator de proportii in procesul planificarii si executarii proiectelor. Cine participa la dezbatere? De ce? De cei astia si nu altii? Specialistii stiu? Bancile ce zic? Da' pe țața Marghiolița ati intrebat-o??...si inca alte mii de intrebari, perfect legitime in imbecilitatea lor de tip valah, care imping durata reala a proiectului catre milenii de impliniri marete...:)
  • +1 (3 voturi)    
    Mr Dula (Marţi, 18 iulie 2017, 15:53)

    4Runner [utilizator]

    Keep up the good work and commitment you're doing!
  • -1 (1 vot)    
    Nu e nevoie de autostradă! (Marţi, 18 iulie 2017, 20:59)

    Radu69 [utilizator]

    La traficul obișnuit DN1 se prezintă foarte bine de la Sibiu la Brașov. Sunt necesare doar centuri ocolitoare pentru Făgăraș și Codlea și lărgirea drumului la două benzi pe sens între localități - ceea ce s-ar putea rezolva foarte repede. O autostradă este absolut inutilă și va crea multe neplăceri localnicilor, peisajului și traficului în cei 25 de ani cât va dura construirea ei...


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version