Ministerul Transporturilor a inaugurat o linie feroviara in degradare, napadita de buruieni si pe care se circula mai lent decat in 1939 - Asociatia Pro Infrastructura

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Sageata albastra pe ruta Ilva Mica - Rodna Veche
Foto: Captura Facebook
Linia de cale ferata Ilva Mica - Rodna Veche din judetul Bistrita-Nasaud a fost redeschisa cu mare fast de catre Ministerul Transporturilor impreuna cu un "sobor de oficialitati", desi este "in stare stare profunda de degradare, nereparata substantial din epoca locomotivelor cu aburi, pe care se circula cu 30-35 km/h si pe care 21 de kilometri se parcurg ca acum o suta de ani, in 49 de minute", informeaza Asociatia Pro Infrastructura. "(...)nu este acceptabil ca terasamentul unei cai ferate sa fie napadit de buruieni, ca in secolul 21 semafoarele cu palete isi au locul la muzeu si, eventual, ca in 1939 trenurile faceau pe linia aceasta (pe care dumnealui tocmai a "inaugurat-o") 37 de minute", mai scrie API.

Ministrul Transporturilor, impreuna cu mai multi oficiali locali, a reinaugurat cu mare fast un tronson de cale ferata de 21 de kilometri, care leaga localitatile Ilva Mica de Rodna Veche, scrie Adevarul.ro. Pe tronsonul respectiv va functiona o Sageata Albastra, care va circula cu maximum 35 de km/h.

La cursa inaugurala o multime de oameni au fost adusi in gari pentru aplauze, iar oficalitatile au fost asteptate prin gari cu paine si sare servite de copii in haine traditionale.

"Astazi, pe 1 august 2017, a avut loc un eveniment absurd. Un sobor de oficialitati, inclusiv Ministrul Transporturilor si seful CNAIR, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (ce face seful de la drumuri la cai ferate?!) au "inaugurat" o linie feroviara in stare profunda de degradare, nereparata substantial din epoca locomotivelor cu aburi, pe care se circula cu 30-35 km/h si pe care 21 de kilometri se parcurg ca acum o suta de ani, in 49 de minute", noteaza Asociatia Pro Infrastructura pe contul oficial de Facebook.

"Noi credem ca, prin acest tip de actiuni, ministrul Cuc si restul autoritatilor "responsabile" ne iau la misto. Asa ca o sa ne permitem sa folosim acelasi stil de comunicare", scrie API.

"Poate ii spune domnului ministru cineva, spre edificare, ca nu este acceptabil ca terasamentul unei cai ferate sa fie napadit de buruieni, ca in secolul 21 semafoarele cu palete isi au locul la muzeu si, eventual, ca in 1939 trenurile faceau pe linia aceasta (pe care dumnealui tocmai a "inaugurat-o") 37 de minute. Si poate ii mai spune cineva domnului ministru ca operatorul anterior, Via Terra, a abandonat linia din lipsa de profitabilitate, probabil tocmai din cauza starii infernale a liniei", mai scrie Pro Infrastructura.

Asociatia mai scrie ca are un mesaj si pentru CFR Infrastructura: "Compania se lauda cu 900 de traverse de lemn noi (adica aproximativ 3% din cele de pe intreaga linie). A inlocui 3% din traversele de lemn, in anul 2017, inseamna cel mult o carpeala sinistra, nu o lucrare decenta, demna de o tara moderna, membra UE"


Citeste mai multe despre   























13509 vizualizari

  • +13 (15 voturi)    
    hahahaha (Miercuri, 2 august 2017, 11:52)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    hahahaha
    • +10 (10 voturi)    
      rock (Miercuri, 2 august 2017, 13:18)

      TLiviu [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      hm ,de informatia asta se bucura maximum 10000 de indivizi , bazinul ciumi rosii e de 5 milioane stirea asta fiind tratata ca fumigena si nu ajunge la ei cine totusi o citeste o trateaza ca un rau necesar :"si ce daca ..ca ne au dat ...si BOC a taiat pensiile si alocatia la copii " asa ca e cam amara bucuria
    • +2 (6 voturi)    
      Mai bine redeschise decit dezafectate (Miercuri, 2 august 2017, 16:47)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Ma indigneaza faptul ca liniile de cale ferata au fost inchise si abandonate!

      Orice redeschidere, indiferent de conditii, e preferabila neantului.

      Dar, redeschiderile liniilor ii infurie, probabil, pe cei care-si faceau planuri cu fructificarea materialelor, imobilelor, terenurilor.

      Desigur, si transportatorii auto sunt nemultumiti de redeschiderea oricarei linii de cale ferata.
  • +2 (18 voturi)    
    Sa fim multumiti (Miercuri, 2 august 2017, 11:59)

    Koczka [utilizator]

    ca nu s-au furat sinele pt fier vechi. Probabil ca daca era prin Moldova sau prin Oltenia disparea fara urme pana acum.
  • +18 (18 voturi)    
    Romania nu e o tara moderna (Miercuri, 2 august 2017, 12:28)

    OmulNou [utilizator]

    Romania e feuda PSD si este condusa ca atare.

    Tehnologia din 1939 e avansata fata de ce pot oferi fundamentalistii PSD in 2017.
    • 0 (4 voturi)    
      Viteza e mica si pt. ca sunt 5 opriri in 21 km! (Miercuri, 2 august 2017, 17:11)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

      Chiar daca linia ar suporta viteze de 200km/h, trenul nu ar avea cind, in cei 3-4 km dintre opriri, sa accelereze pina la o viteza mare si sa si frineze!
  • -13 (25 voturi)    
    Mai e ceva de comentat?! (Miercuri, 2 august 2017, 12:55)

    ddutz [utilizator]

    Comentez negativ modalitatea de postare a hotnews, care este deplorabila.
    Au pierdut contul si parola userului, servesc un formular de completat care-ti taie orice chef se a mai zice ceva.
    Daca nu mai sunteti buni de nimic, atunci stati acasa, nu mai faceti site de stiri .
  • +7 (7 voturi)    
    :( (Miercuri, 2 august 2017, 13:03)

    Anonym [utilizator]

    Oare cum a ajuns tara asta pe mana unor incompetenti (si nu ma refer la culoarea politica) si a unor lipsiti de viziune si atentie al detalii, la executie? la toaaate nivelurile (top, middle, pulime)
    Cand s-a imbolnavit tara asta de virusul asta?

    Oare in al 12 lea ceas (si va veni stati fara grija) lesinatii astia de romani isi vor da seama ca trebuie sa aleaga oameni priceputi, onesti, competenti.
    Pentru ca sunt astfel de oameni, dar stau la adapostul mediului privat sau in strainatate.
  • +11 (11 voturi)    
    .... (Miercuri, 2 august 2017, 13:08)

    sictireanu [utilizator]

    Guvernarea "cascadorii rasului"
  • +1 (7 voturi)    
    Si totusi e ceva bun (Miercuri, 2 august 2017, 13:15)

    Tambrian [utilizator]

    La CFR s-a tot demolat, furat si inchis linii inca din 1989.
    Si asta indiferent de conducerea politica. Ceia ce s-a facut arata ca mai putem zice ca speranta moare ultima. Ar mai in acest sens al sperantei si mersul de melc in modernizarea spre linii de viteza acceptabila a marilor coridoare feroviare.
    La cazul concret din articol, cu siguranta ca Autoritatile locale si cele din Ministerul Transportului vor gasi cum sa curete linia si cum sa o modernizeze. Si cei care au comentat mai sus sunt contributori la a determina la cei doi (autoritati locale si Ministerul Transportului) actinunea ce trebuie sa completeze ceia ce cu bine au inceput.
    • +4 (4 voturi)    
      tambrian draga... (Miercuri, 2 august 2017, 16:00)

      trandafil [utilizator] i-a raspuns lui Tambrian

      In primul rand, invata limba romana. Se scrie "ceea ce". "Ceia ce" inseamna altceva. In al doilea rand, autoritatile locale nu au nici o responsabilitate la caile ferate. Nici macar sa smulga buruienile. In al treilea rand, tu ai inteles ceva din articolul asta? Nu-ti dai seama ca povestea asta nu e decat o gogorita penibilia marca psd? Din cauza celor ca tine, care vad si nu princep, si oricat le-ai explica tot nu inteleg, avem o clasa politica ase de falnica!
  • +14 (16 voturi)    
    pe cand inauguram tramvaiul cu cai? (Miercuri, 2 august 2017, 13:20)

    trem [utilizator]

    Da...trenurile merg mai prost ca niciodata si nu doar pe ruta cu pricina ci peste tot in Romania.

    O precizare pentru CFR - nu mai bagati "Sageti" pe rute de peste 3 ore ca alea sunt trenuri de navetisti, scaunele iti rup spatele si nu ai unde pune bagajele.

    Unde Dumnezeu sunt trenurile si vagoanele romanesti clasice in care puteai sa stai ca omul si aveai si loc de bagaje????
    • +4 (4 voturi)    
      cum unde s (Miercuri, 2 august 2017, 13:30)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui trem

      La fier vechi, unde sa fie ? S-au metamorfozat in Mertzanele sefilor din minister si regie.

      Pentru hotnews - nu inteleg de ce mai trebuie sa mentionez iar adresa de email cand postez o data ce sunt deja logat ?
    • +6 (6 voturi)    
      prapadul la cfr (Miercuri, 2 august 2017, 13:50)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui trem

      a inceput inca din anii 80, la revolutie aproape doua treimi din km de cale ferata erau scadenti la rk. In anii 90 nu s-a facut mai nimic, decat s-a furat. Daca ne-am dori sa facem treaba am avea nevoie de peste 30mld de euro acum, adica vreo 20% din pib, asta ca sa ilustram situatia absolut absurda in care ne aflam.
      In ritmul actual de investitii ne va lua cel putin 20-30 de ani sa ajungem la un nivel acceptabil. De-asta nici nu veti prea auzi multi ministri ai transporturilor sa vorbeasca despre starea infrastructurii cfr.
  • +7 (7 voturi)    
    si roata!? (Miercuri, 2 august 2017, 13:28)

    Francisc 1 [utilizator]

    cand o inventam ? sau e in cercetare la teleorman ?
  • +7 (7 voturi)    
    Nu ati inteles nimic (Miercuri, 2 august 2017, 14:35)

    Porcurorul General [utilizator]

    E o linie conceputa sa fie de epoca. La fel ca toata tara.

    Unde stau exista tramvaie de epoca pt turisti. In Bucuresti aproape toate sunt de epoca.
  • +3 (3 voturi)    
    Cel mai important (Miercuri, 2 august 2017, 17:53)

    ACP [utilizator]

    lucru sunt inaugurarile pentru ca lumea sa vada oficialitatile P$D. Ar trebui sa se mai inchida pentru cateva luni unele tronsoane de autostrada pentru a putea fi inaugurate inainte de alegeri. Tot inainte tovarasi P$D-isti. Crestem numarul de KM de autostrazi si cai ferate cum creste salariul brut la angajati. De fapt nu se schimba nimic dar avem cu ce ne lauda ca doar nu am stat degeaba.
  • +3 (3 voturi)    
    hahaha (Miercuri, 2 august 2017, 18:03)

    TopCat [utilizator]

    a inaugurat si el ce a putut. daca de atat e in stare....
    sa nu uitam totusi ca e pesedist. tinta principala e sa fure!
  • +4 (4 voturi)    
    35 km/h (Miercuri, 2 august 2017, 19:42)

    TheBorg [utilizator]

    :) Un biciclist profesionist atinge medii de 40 km/ora.

    La viteza asta mai bine fac o pista pentru biciclete.
  • +3 (3 voturi)    
    hyperloop romanesc (Miercuri, 2 august 2017, 23:43)

    revo [utilizator]

    In timp ce altii trec la faza de comercializare a Hyperloop, noi ne intoarcem la traversele de lemn si locomotiva cu aburi!


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi