​Oficial: noi probleme la cea mai importanta autostrada din Romania. Compania de Autostrazi a reziliat contractul pentru studiul de fezabilitate Pitesti - Sibiu si vrea sa faca studiul cu inginerii proprii

de C. Pantazi     HotNews.ro

Traseul autostrazii Sibiu - Pitesti
Foto: Hotnews
Oficialii Companiei de Autostrazi (CNAIR, in subordinea Ministerului Transporturilor) au confirmat pentru HotNews.ro ca au incetat contractul cu asocierea dintre firmele Spea (Italia) si Tecninc Consulting (Romania) pentru studiul de fezabilitate al autostrazii Pitesti - Sibiu. HotNews.ro a publicat ieri in exclusivitate informatia. Seful CNAIR, Stefan Ionita, a anuntat ca studiul va fi facut de inginerii CNAIR, iar in octombrie va fi lansata licitatia pentru lucrarile de proiectare si constructie.

Motivul rezilierii contractului? Asocierea dintre firmele Spea (Italia) si Tecninc Consulting (Romania) a furnizat pana acum studiul de fezabilitate pentru doar doua tronsoane din cele cinci ale autostrazii, cele mai simple: tronsonul 1 si 5. Asocierea romano-italiana a depasit cu mult termenul in care trebuia sa furnizeze ceea ce isi asumase prin contract, adica studiul pentru tronsoanele 2, 3 si 4, portiunea cea mai dificila, care presupune strapungerea muntelui.

"Vom face in house studiul de fezabilitate pentru tronsoanele 2, 3 si 4, bazandu-ne pe studiul vechi realizat de IPTANA (fostul Institut de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale și Aeriene) si pe contributia Institutului de Geologie. In octombrie, CNAIR va lansa licitatia pentru proiectare si executie pentru aceste tronsoane", a declarat pentru HotNews.ro Stefan Ionita, directorul general al CNAIR.

Compania de Autostrazi a lansat deja licitatiile pentru proiectarea si executia tronsoanelor 1 si 5 ale autostrazii Pitesti - Sibiu.

Contractul pentru studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Pitesti a fost lansat in 2014 de catre Dan Sova, cu un termen nerealist de 4 luni pentru sectiunile de capat. Contractul a fost atribuit un an mai tarziu in mandatul lui Ioan Rus si semnat in timpul mandatului lui Iulian Matache la Transporturi. In toata perioada cand a fost relicitat contractul si apoi implementat pana spre finalul anului 2015 la sefia CNADNR a fost Narcis Neaga. In 2016, ministrii Transporturilor din guvernul Ciolos au refuzat sa refaca acest contract, in ciuda avertismentelor din partea societatii civile ca are probleme majore.

Autostrada Pitesti - Sibiu este proiectul cel mai important al Romaniei din intreg portofoliul pe infrastructura rutiera pe urmatorii ani. Nu doar din perspectiva necesitatii sale urgente pentru a completa cunoscutul Coridor IV, ci si prin prisma costului foarte mare, dar pe care Romania vrea sa-l acopere din bani europeni nerambursabili. De altfel, autostrada Sibiu - Pitesti ar urma sa "inghita" majoritatea fondurilor alocate pe sectorul rutier din cadrul exercitiul financiar european 2014 - 2020, circa 2 miliarde de euro.

Pentru a se asigura ca banii pe care ii da nu sunt prost cheltuiti si se duc pe proiecte slab pregatite, Comisia Europeana se foloseste de JASPERS - un parteneriat intre Comisia Europeana (Directia Generala Politica Regionala), Banca Europeana de Investitii (BEI), Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) si Kreditanstalt fur Wiederaufbau (KfW) care supervizeaza si se asigura ca proiectele sunt de inalta calitate.

In general, fara un aviz pozitiv si fara sustinerea JASPERS, un stat nu are sanse sa primeasca finantare europeana nerambursabila de la Comisia Europeana.

Nu e clar in acest moment daca solutia propusa de CNAIR, adica realizarea de specialistii interni a studiului de fezabilitate, va avea ok-ul Comisiei Europene.
























5357 vizualizari

  • +16 (18 voturi)    
    Clasic (Vineri, 18 august 2017, 11:00)

    Soljenitin [utilizator]

    Timpul trece, leafa merge, noi cu drag furam. Asta este sloganul autoritatilor romane.
    • -8 (8 voturi)    
      Traficul pe Valea Oltului e fluid. Vezi Google. (Vineri, 18 august 2017, 12:07)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Traficul pe Valea Oltului este fluid în medie. Duceți-va la adresa de mai jos și selectați "Typical Traffic". Veți vedea ca acesta se mentine mereu Verde, adică se circula bine.

      https://goo.gl/maps/7gbvE1PoNHp

      La ce sa cheltuim atâția bani pe o autostrada extrem de scumpa care nu este justificata de vreun volum mare de mașini pe actuala sosea de traversare a munților.
      • 0 (2 voturi)    
        pentru ca (Vineri, 18 august 2017, 13:09)

        pypy [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        o autostrada iti castiga timp. Marfa circula din stanga in dreapta mai repede si la alte costuri. Persoanele fizie se pot, la fel, deplasa mai repede. ai putea de ex. sa faci naveta dintr-o localitate din arges/valcea pana la Sibiu etc.. Poti sa mergi sa viziteti tara in conditii de siguranta mai ridicate (decat pe national). Se presupune ca nu-ti mai pica muntii pe strada (adica nu se mai blocheaza traficul din cauza asta). De asemenea, daca trebuie facute reparatii, se poate inchide un sens de mers, circulatia fiind deviata pe celalalt (fara a bloca un sens de mers, si a pierde implicit timp). Hai sa o facem odata (la niste costuri decente), mai ales ca se poate accesa finantare europeana si gata. Stim cum e fara ea..
    • 0 (2 voturi)    
      nu ai inteles (Vineri, 18 august 2017, 12:19)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      s-a reziliat un contract cu o firma italiana pentru ca aceasta a realizat studiul de fezabilitate doar ptr 2 tronsoane ale autostrazii....si obligatia contractuala era sa le faca pentru toate 5. Mi se pare corecta decizia statului in aceasta situatie.
      Pe de alta parte sa vedem ce va face CNAIR-ul....aici s-ai putea sa ai dreptate, si sa se impotmoleasca mai rau decat italienii.
      • 0 (0 voturi)    
        Tronsoane (Vineri, 18 august 2017, 17:52)

        mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        M-am intalnit cu cei ce trebuiau sa se ocupe de studiul de fezabilitate. Acum cativa ani.
        Trebuia sa le ofer o solutie tehnica de gestionare a realizarii unui astfel de proiect. Era o solutie frumoasa, gis, analiza geospatiala, gestiune de proiect, de resurse, harti 3d, zboruri lidar… tot tacamul. Solutia mea facea cam 70% din ce trebuia facut in proiect. Calcula inclusiv cantitatea de roca ce va trebui mutata de pe un traseu sau altul, numarul de km de poduri si tuneluri, modele de predictie, simulari, costuri… Mai ramaneau de facut analiza geomorfologica, pe teren, si inca niste studii. Costa putin, pe la 800k euro. Cu servicii cu tot. Pentru un tronson. Pentru 5 tronsoane era la 1000k-1200k euro, nu-mi mai amintesc. Un mizilic. Nici nu au vrut sa auda! Un tronson ajunge, ziceau ei.
        Citisem, din intamplare, cu o zi inainte, un articol unde se spunea ca pentru un SF asemenator s-a anulat proiectul pentru ca nu s-au oferit minim 3 trasee alternative. le spun asta. Nu! Costa prea mult, ne descurcam noi, nu vrem! Ne vom gandi la varianta cu un traseu. Nu au mai revenit. Nu au mai raspuns la telefoane. Asta in conditiile in care proiectul era de cateva milioane bune (8-9? nu mai stiu)
        Nu-mi amintesc exact cifrele, au trecut ceva ani.
  • +13 (13 voturi)    
    pai sa faca.. CNAIR are njdemii de angajati acolo (Vineri, 18 august 2017, 11:03)

    qwerasdf [utilizator]

    multi dintre acestia freaca menta si plimba foi de la un birou la altul sau isi umplu traistele in piata la matache... si doar cativa 'fraieri' duc in spate acest mamut.

    e usor la stat, timpul trece, leafa merge... e cazul sa-si puna mintea la contributia si sa iasa din starea asta de lene (pardon, confort!)

    sunt curios ce se va intampla cu proiectantul care a livrat deja 2 loturi care au fost receptionate si aprobate prin comisiile tehnico-economice sau sedinte interministeriale... surprise, surprise....
    • +5 (5 voturi)    
      Face pe naiba CNAIR (Vineri, 18 august 2017, 11:48)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Proiectul e mult prea complex pentru indvizii ajunsi acolo prin relatii politice. Acest Ionita a fost sef in CNADR si cand s-a semnat contractul studiului de fezabilitate cu firma aia de mafioti italieni , probabil si-a luat si niste spagi. Sa fie clar, actualii papagali Cuc si Ionita nu au cum sa faca ceva serios acolo.
  • +4 (4 voturi)    
    Decizie normala (Vineri, 18 august 2017, 11:29)

    galeo [utilizator]

    In momentul in care firma respectiva nu respecta termenele, mi se pare normal sa reziliezi contractul
  • +2 (2 voturi)    
    oare ce ii mai trebuie (Vineri, 18 august 2017, 11:42)

    Stapanu [utilizator]

    lui pelicica ala de-i ministru sa ne laseeeee / bai frate, stiam ca suntem prosti, acum aflam ca suntem kretini
  • -2 (6 voturi)    
    La suprafata... (Vineri, 18 august 2017, 11:56)

    stirilibere [utilizator]

    pare brambureala romaneasca, ca asa se doreste a fi perceputa, dar geostrategic Ungaria, Austria & alte tari occidentale nu-si doresc o legatura directa cu "miticii", mai bine sa ne tina in tarc si sa muga ce au de muls si de aruncat peste gard.
    • +2 (4 voturi)    
      Hai mai termina cu tampeniile (Vineri, 18 august 2017, 13:17)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui stirilibere

      Uita-te la idiotii si hotii care ne conduc si o sa gasesti explicatia cea mai simpla.
  • +4 (6 voturi)    
    angajati (Vineri, 18 august 2017, 12:27)

    pb80tm [utilizator]

    max bogl sau radmer din germania care se ocupa cu construirea de autostrazi. cereti un pret la km cu fezabilitatea inclusa ca oricum iese sub orice pret platit pana acum in ro. dati afara toti cndaristi si oricine mai lucra in sistem pe domeniul asta si a-ti scapat. face max bogl si dosaru de finantare, obtine si banu de la ue va face si autostrada. datii afara pe toti cocalarii aia bugetari. 1 om va trebuie sa bata palma cu neamtu. externalizati complect serviciul drumuri da-ti tot pe arenda. o sa vina si bani din impozitul pe profit realizat de aparitia firmelor conectate la infrastructura trannsport. terminati cu tampenia asta socialista de bun public. voi vreti sa fiti proprietari pe vaca, sa nu o hraniti, sa platiti vacaru cu minm pe economie dar sa luti si impozit. ce e asta? socialism de piata capitalista?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version