Romania, rusinea Europei la infrastructura rutiera. Cat de prost stam in comparatie cu vecinii din regiune

de Red. Economic     HotNews.ro

Harta autostrazilor ramane mereu doar pe hartie
Foto: Hotnews
Romania, al doilea mare stat din Europa Centrala si de Est, ramane codasa printre tarile din regiune din punct de vedere al numarului de kilometri de autostrada raportat la populatie si la suprafata. Cum se compara Romania cu celelalte tari din regiune, din punct de vedere al soselelor de mare capacitate?

Ultimele cifre centralizate de institutiile europene sau de alte organisme (vezi, de ex., CIA Factbook) dateaza din 2013-2014. De atunci, in Romania au fost construite autostrazi de putin peste 100 de kilometri, in timp ce alte tari, in special Polonia, Cehia si Ungaria, au avansat mult mai rapid. Si aceasta, in conditiile in care, potrivit unor analize (vezi mai jos), unele tari precum Polonia au inceput mult mai tarziu dezvoltarea sustinuta a proiectelor de infrastructura rutiera.

Cati kilometri de autostrada aveau tarile central si est-europene in 2014 (sursa: NationMaster.com, care agrega date din CIA World Factbook si din alte surse):

Tara - Lungime totala autostrazi (km) - Populatie (mil. loc.) - Suprafata (mii km patrati)
⦁    Polonia - 2.549 km - 38,6 mil. - 312,6
⦁    Ungaria - 1.361 km - 9,8 mil. - 93
⦁    Croatia - 1.280 km - 4,2 mil. - 56,6
⦁    Republica Ceha - 1.050 km. - 10,5 mil. - 78,8
⦁    Romania - 647 km - 19,5 mil. - 238,4
⦁    Bulgaria - 625 km - 7,1 mil - 111
⦁    Serbia - 618 km - 7 mil - 77,4 (fara Kosovo)
⦁    Slovenia - 598 km - 2 mil - 20,2
⦁    Slovacia - 580 km - 5,4 mil - 49

Un an mai tarziu, in 2015, o analiza FinancialObserver.eu arata ca:

⦁    in Polonia erau finalizati 3.184 kilometri de sosele de mare capacitate pentru transport de mare viteza, reprezentand 42% din totalul planificat (peste 600 km in plus fata de 2013-2014)
⦁    in Republica Ceha, erau finalizati 1.445 de kilometri de astfel de sosele - 66% din totalul planificat (cu aproape 400 km mai mult fata de 2013-2014)
⦁    in Ungaria - 1.527 de kilometri - 54% din totalul planificat (cu aproape 170 km mai mult decat 2013-2014)
⦁    in Slovacia - 670 de kilometri - 36% din totalul planificat (cu circa 90 km mai mult decat in 2013-2014, crestere similara cu a Romaniei, intr-o tara cu populatie si suprafata mult mai mici)


Potrivit unor date mai recente mentionate de Wikipedia, fara citarea sursei:

⦁    In Bulgaria erau in functiune, in septembrie 2016, 786 km de sosele de mare capacitate
⦁    in Polonia erau in functiune, in ianuarie 2017, 3.274 km de sosele de mare capacitate
⦁    in Cehia, constructia de autostrazi a incetinit considerabil incepand din 2016, estimandu-se ca in 2017-2019 vor intra in folosinta doar cateva zeci de kilometri de autostrada.




















14024 vizualizari

  • +35 (39 voturi)    
    da , dar e pe primul loc.. (Marţi, 22 august 2017, 18:42)

    exilatul [utilizator]

    la numarul de hoti si escroci cu ...diplome universitare si...doctorate....
    • -28 (32 voturi)    
      Incredibil dar stam la fel de "rău" ca Italia!! (Marţi, 22 august 2017, 21:08)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

      Se face prea mult lobby pentru construcția unor autostrăzi de care nu avem nevoie din cauza numărului mic de automobile din țara.

      Romania sta la fel de bine ca Italia la parametrul esențial: Numar Mașini / Numar Km Autostrada

      Romania -- 647 km autostrada la 5,027,936 mașini adică 4,000 mașini/km.

      Italia -- 6,661 km autostrada la 52,586,499 mașini adică 3,938 mașini/km.

      Descarca tabelul Excel de aici:

      https://app.box.com/file/25415720037

      Nota: Statistica are vreo 3 ani vechime dar nu s-au schimbat prea multe intre timp.
      • +9 (13 voturi)    
        Faci corelatii aiurea (Miercuri, 23 august 2017, 2:26)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Compari mere cu pere.
        • 0 (4 voturi)    
          Google Traffic arata șosele libere în Romania (Miercuri, 23 august 2017, 11:24)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          Șoselele și autostrăzile din Romania sunt libere tot timpul anului. Duceți-va la adresa de mai jos și selectați "Typical Traffic".

          La orice ora, în orice zi și oriunde pe suprafața tarii (cu excepția unor zone la periferia sau în interiorul orașelor) traficul este Verde, adică extrem de fluid.

          Asta arata ca în Romania se circula bine deci nu sunt suficiente mașini care sa justifice continuarea așternerii de autostrăzi.

          Google Traffic:
          https://www.google.ca/maps/@44.6848456,24.5645104,10z/data=!5m1!1e1
          • +2 (4 voturi)    
            nu, ba simpleton! (Miercuri, 23 august 2017, 15:56)

            nellino [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            soselele sunt libere pentru ca nu exista investitii care sa miste marfa si oamenii pe sosele.

            iar investitiile nu exista pentru ca nimeni nu vrea sa dea bani pe o fabrica, daca nu are certitudinea ca isi poate indeplini niste termene rezonabile de livrare.

            iar termenele rezonabile de livrare nu le obtii pe sosele pe care o caruta condusa de un taran beat provoaca ambuteiaje de kilometri.
          • +1 (3 voturi)    
            Tu nu ai condus niciodata (Miercuri, 23 august 2017, 16:35)

            Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Ia fa un Bucuresti Oradea sa vezi cat timp iti ia si cati nervi. Ideea nu e cate masini sunt....ci sa te misti repede si in siguranta. Dadeai exemplul Italiei, ai idee ce trafic sustin autostrazile alea??? Sute de mii de masini pe zi. In Romania la 10000 pe Valea Prahovei deja e traffic jam.
            ps: again, "in Romania se circula bine si traficul este fluid".....chiar crezi asa ceva???? LOOOOOL.
          • 0 (0 voturi)    
            Pai (Joi, 24 august 2017, 12:09)

            fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Nu te muti dumneta in Google Traffic? Definitiv!
            E soare si bine acolo si e plin de tampiti care circula in masini virtuale pe drumuri virtuale intr-o economie virtual libera :(
      • 0 (6 voturi)    
        Aha deci Mongolia nu are nevoie nici de DN-uri, nu (Miercuri, 23 august 2017, 8:29)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        dupa rationamentul tau...
      • +4 (8 voturi)    
        Uneori raman blocat la unele comentarii... (Miercuri, 23 august 2017, 10:10)

        JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Omule, tu ai fost vreodata in Italia? Ai vazut ce autostrazi au aia acolo?
        Rationamentul tau e ca si cum ai zice, de exemplu, la inceputul industriei televiziunii, ca de ce sa investim banii in dezvoltarea a asa ceva, ca oricum romanii nu au televizoare.
        E nevoie de autostrazi care sa strabata tara asta de la est la vest si de la nord la sud, ca de aer, pentru ca marfurile si economia sa circule, de la port catre vest, etcetera, sa putem ajunge dintr-o parte in alta a tarii in mai putin de 12 ore in secolul 21...
      • +2 (4 voturi)    
        Compara cu Italia... (Miercuri, 23 august 2017, 10:55)

        LLLL [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        viteza de deplasare a marfurilor si materiilor prime ca sa intelegi cat este de afectata economia din cauza lipsei drumurilor.
      • +1 (1 vot)    
        Nu ala e raportul bun (Miercuri, 23 august 2017, 12:50)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Incearca km autostrata/ populatie, deoarece asta ar pune o valoare pe marfa ce trebuie/poate fi transportata per om.

        Nr de masini este irelevant doearece in Italia unde nivelul de trai e doar de 8 ori mai bun, e usor sa ai doua sau mai multe masini per familie.
    • -20 (26 voturi)    
      La 5 mil. mașini Romania are destule autostrăzi! (Miercuri, 23 august 2017, 5:52)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

      Ceea ce nu se înțelege este ca autostrăzile se construiesc doar dacă șoselele obișnuite nu mai fac fata traficului.

      Suprafața unui stat sau numărul sau de locuitori nu au nici o legătura cu lungimea totala a autostrăzilor sale ci doar cu nr. km de sosea obișnuita pentru ca indiferent cit de necirculat este drumul dintre doua comune trebuie făcută o sosea intre ele, nu și o autostrada.

      Singura măsura de comparație intre doua tari în materie de autostrăzi este "numărul de mașini pe km autostrada". Ai puține autovehicule, nu sunt rentabili decât putini km autostrada.

      Romania sta la fel de bine ca Italia la parametrul esențial Numar Mașini / Numar Km Autostrada.

      Romania
      =======
      647 km --- 5.027 mil. masini --- 4,000 masini/km.

      Italia
      ====
      6,661 km --- 52.58 mil. masini --- 3,938 masini/km

      Descarca tabelul Excel de aici:
      https://app.box.com/file/25415720037

      Nota: Statistica are vreo 3 ani vechime dar nu s-au schimbat prea multe intre timp.
      • +17 (21 voturi)    
        Dragnea, tu esti? (Miercuri, 23 august 2017, 7:17)

        lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Romania 6.4 milioane masini, asta in 2014 inainte sa se scoata taxa auto. Acum probabil sunt peste 7 milioane. Autostrazi 748 km. Rezulta 9400 masini/km. Nu 4000!
        Daca tu crezi ca soselele noastre fac fata traficului, eu zic sa mai iesi din casa. Daca tu crezi ca o tara de dimensiunea Romaniei se traverseaza decent pe drumuri cu o banda pe sens, care trec prin sate si sunt pline de tiruri, condamnand zone intregi la nedezvoltare si saracie, du-te in alta parte si lasa-ne.
        • +4 (6 voturi)    
          n-are (Miercuri, 23 august 2017, 8:07)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

          rost sa te pui cu un idiot, pentru ca trebuie sa te cobori la nivelul lui si acolo te bate ca-i pe teritoriul lui.
        • -9 (11 voturi)    
          Romania 7771 iar Italia 7895 mașini/km (Miercuri, 23 august 2017, 10:13)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

          Erata
          (Concluziile de mai sus rămân însa neschimbate)

          Romania 647 km autostrada --- 7771 mașini/km

          Italia 6661 km autostrada --- 7895 mașini/km

          Sursa (date vechi de vreo trei ani):
          https://app.box.com/file/25415720037

          Romania și Italia au aproximativ același număr de mașini pe km/autostrada.

          (In comentariile de mai sus am prezentat eronat niște date de pe o alta coloana a tabelului.)
          • +5 (7 voturi)    
            dar tot nu ai inteles (Miercuri, 23 august 2017, 11:42)

            IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            faptul ca autostrazi inseamna un transport rapid si accesibil al marfurilor, nu musai sa se plimbe turistii de 2 ori pe an ca pe vremea lui Ceasca...
      • +5 (7 voturi)    
        conteaza si cum ne complacem noi (Miercuri, 23 august 2017, 9:39)

        cladob [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        in situatia de a accepta strazi de proasta calitate, asta fara a ne compara cu altii. De exemplu bunicii mei au casa la strada unde limita e de 50 km/h dar tot timpul trec masinile cu cel putin 70km/h. Tirurile in graba ajung la 80km/h prin sat! Pai sunt copii sunt animale etc. Sunt sate lungi unde viteza e de 30km/h pentru un km sau si mai bine. Nimeni, absolut nimeni nu respecta viteza legala.
        Bunicii stau in apropierea unei curbe unde e mai tot timpul cruci.

        Cati conducatori auto respecta limitele legale de viteza ? Vreti viteza votati pe cei care or sa faca drumuri in afara satelor si oraselor.

        Problema nu e numai de autostrazi dar de drumuri in general. Nu mai sunt masini ca acum 40 de ani, una la 2-3 ore ci mult mai des si oamenii se grabesc. Trebuie cel putin drumuri paralele, de 100km/h pe care sa se circule in mare parte fara restrictii, astfel sa fie scos traficul din sate, care e total impotriva oamenilor care locuiesc acolo. Orasele au de exemplu centuri tocmai pentru astfel de cazuri.
      • +1 (3 voturi)    
        Gresit ! (Miercuri, 23 august 2017, 11:31)

        ZaibarPanduru [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Ai uitat de masinile din Bulgaria care circula la noi :)) Alea cu numere de Bahamas (BH).
    • +1 (1 vot)    
      multumim (Miercuri, 23 august 2017, 8:05)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

      psd, ca ca tine nu mai gasim.
      din 2012 sunteti la toate butoanele (politic si executiv) si tot nu faceti nimic. acuma ce-o sa zica dragnea, ca tot Ciolos e de vina?
  • +15 (21 voturi)    
    Am fost granarul Europei,suntem Gradina Maicii.... (Marţi, 22 august 2017, 18:53)

    Plagarus [utilizator]

    ......Domnului,mai avem inca paduri centenare-virgine,iar dacii si romanii au construit drumuri demne de numele de autostrazi.
    Noi fiind urmasii Romei,vom construi intr-un an cat altii in 10 cnf. "Pogramului " PSD.( intr-un oraş din România se va construi un nou sens giratoriu )
  • -13 (23 voturi)    
    cand o sa intelegeti (Marţi, 22 august 2017, 19:02)

    asadar... [utilizator]

    ca NU SE VREA sa avem autostrazi si/sau rute rapide de transport? de ce? pai in caz de conflict de ce sa putem sa deplasam trupe/armament/logistica rapid dintr-un loc in altul?
    • +7 (9 voturi)    
      este putin invers: sa nu poata inmicul sa (Marţi, 22 august 2017, 22:48)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui asadar...

      inainteze prea rapid. Sa aibe timp ai nostri lideri sa ia cea mai comoda decizie.

      PS - in ce priveste autostrazile cei mai multi Km de autostrada conmstruiti in timpul unui mandat au fost facuti de Boc.
      • 0 (0 voturi)    
        ca sa poata avea efect rugaciunile... (Miercuri, 23 august 2017, 8:32)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui ty

        sa ajunga la Sf.Petru inainte sa ajunga rusii la Bucale.
    • +11 (15 voturi)    
      In caz de conflict (Marţi, 22 august 2017, 23:08)

      Limort Nick O'Lae Darknea [utilizator] i-a raspuns lui asadar...

      Oricare din parti poate arunca cateva bombe si face niste cratere in autostrazi se vei circula pe ele cu barca.

      DAR pana la acel conflict nu putem circula nici de la matusica la bunicuta.
      • +1 (1 vot)    
        aproape corect! (Miercuri, 23 august 2017, 9:53)

        un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui Limort Nick O'Lae Darknea

        Daca sunt doar "cateva cratere", ele vor putea fi usor reparate. In schimb, "Oricare din parti" poate arunca in aer lucrarile de arta: poduri, viaducte, intersectii complexe, blocand efectiv circulatia ...

        Am zis "aproape corect" deoarece nu ai apreciat pe deplin mareata strategie a lui Dracnea, a pedesereului in general: fara autostrazi, suntem prea putin dezvoltati, economia merg prost, Romania ramane o tara slab dezvoltata!
        Si atunci, NU ARE NIMNI interes sa ne atace, sa ne ocupe! Nu ne mai trebuiesc blindate si avione performante ca sa ne apram, pt ca nimni nu vrea sa ne atace, ce sa ne ia, "saracia si nevoile"? Datoria externa de peste o suta de miliarde?!?
    • 0 (0 voturi)    
      Omule... esti zdravan? (Miercuri, 23 august 2017, 9:30)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui asadar...

      Deci:
      - rusii
      - Soros
      - dujmanii (cu J)
      - ungurii
      - klingonienii
      - s.a.

      Nu vor sa ne lase sa ne facem autostrazi, desi noi ne opunem din rasputeri, ca nu cumva vajnica armie romana sa-si poata deplasa carutele in mare viteza de la Rosiori la Caracal.....
      Pfoaiiiiii......
  • +22 (26 voturi)    
    nicio surpriza (Marţi, 22 august 2017, 19:35)

    grongobar [utilizator]

    Si daca e sa vedem declaratiile lui don Livinho,"nu autostrazile sunt prioritatea,trebuie sa avem bani pentru ajutoare sociale"...
  • +25 (27 voturi)    
    Da, dar ... (Marţi, 22 august 2017, 19:39)

    Celbland [utilizator]

    ... noi avem pensii speciale, salarii mărite, cei mai mulți asistați sociali și cele mai scumpe achiziții publice.
  • +7 (9 voturi)    
    ce rusine prietene.. fumasi ceva ? (Marţi, 22 august 2017, 20:17)

    GIGI_CIOCAN [utilizator]

    din moment ce:
    1)romania=ratatii ce o populeaza
    2)ratatii ce o populeaza au votat cresteri de salarii nu drumuri
    3) ratatii care o populeaza n-au bani de masini(nici macar d'alea aduse la 500 euro de afara) deci nici de drumuri n-au nevoie

    rezulta logic ca "romaniei" nu ii e rusine ca nu are drumuri ;)
  • +12 (14 voturi)    
    romanul doarme, psd-ul fura (Marţi, 22 august 2017, 22:23)

    yellowdog [utilizator]

    ce combinatie fericita...
  • -1 (1 vot)    
    Republica bananiera (Miercuri, 23 august 2017, 8:24)

    ww [utilizator]

    Oare cat sa mai punem haosul si nerealizarile din Justitie, Invatamant si Infrastructura doar pe seama prostiei si incompetentei? Dupa 25 de ani ar fi bine sa ne intrebam daca cu cumva chiar asa trebuie sa ramanem: corupti, indobitociti, fara infrastructura.
  • +3 (5 voturi)    
    Autostrazile nu sunt o prioritate in Romania (Miercuri, 23 august 2017, 9:06)

    buncrestin [utilizator]

    De 25 de ani la putere stau cei pusi de alegatorii pentru care autostrazile nu sunt o prioritate.

    Alegatorii pentru care autostrazile sunt o prioritate sunt putini si nici nu le place sa voteze.

    Pentru alegatorii saraci, pensionari, oamni din mediul rural, asistati sociali, autostrada este cea mai mica prioritate. Ei au nevoi imediate, de supravietuire, de umplere a stomacului, nu au nevoie de proiecte pe termen lung.

    Doar Guverne cu slaba sustinere populara au promovat autostrazi - Boc, Ciolos.

    Concluzia este dureroasa: pentru majoritatea romanilor autostrazile nu sunt de fapt o prioritate.
  • +2 (4 voturi)    
    la ce sunt utile autostrazile (pt. oligofreni) (Miercuri, 23 august 2017, 9:24)

    Razvan_M [utilizator]

    1. Viteza medie de deplasare pe soselele romanesti (fara autostrazi) este undeva la 50 km / h (din motive de drumuri care trec prin localitati etc). Autostrazile fac ca viteza medie de rulare pe autostrada sa se apropie de 100 km /h. In orice situatie ne-am afla, injumatatirea timpului necesar deplasarii din punctul A in punctul B se traduce in crestere economica, reduceri de costuri etc.

    2. Numarul de accidente rutiere, datorate soselelor cu o banda pe sens, fara separator de sens sau pur si simplu proaste ne situeaza pe primul loc in Europa si pe unul din locurile fruntase din lume. In fiecare an, mor in Romania pe sosele cateva mii de romani, iar zeci de mii sunt raniti, raman invalizi etc. Autostrazile reduc aparitia accidentelor. Acest lucru se traduce in salvarea de vieti umane (un sat romanesc dispare in fiecare an din cauza accidentelor rutiere), in reducerea numarului de spitalizari datorate accientelor, economii din mai multe puncte de vedere (masini distruse, spitalizare, invaliditate, asigurari etc.)

    3. Autostrazi absolut necesare, precum Pitesti-Sibiu de exemplu, fac ca distanta intre Bucuresti si Arad sa se parcurga mai rapid, in siguranta mai mare. Exportul de diverse (inclusiv Dacii), care acum se realizeaza pe rute ocolitoare si lent va deveni mai rapid, mai ieftin si mai sigur. Sunt zone subdezvoltate din zona Arges - Valcea care vor fi legate de Sibiu - ceea ce poate ajuta mult schimburile economice zonale si turismul.

    PS. pana sa ajungem la saturatia de autostrazi si drumuri de buna calitate mai este mult. In momentul de fata exista un multiplicator economic extrem de favorabil - fiecare ban investit in autostrazi duce la beneficii cel putin triple dpv economic.
    • 0 (2 voturi)    
      Argumente de super bun simt (Miercuri, 23 august 2017, 16:53)

      JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Insa pentru gagauti pesedisti precum simplex1 de mai sus conteaza doar Google traffic si masini/km.
  • -1 (5 voturi)    
    Romania, rusinea Europei (Miercuri, 23 august 2017, 9:47)

    lampert36@gmail.com [utilizator]

    Romania, rusinea Europei? Dumneavoastră, celor de la Hotnews, să vă fie rușine că puteți difuza în spațiul public un asemenea titlu.
  • +2 (4 voturi)    
    hai nu va mai plingeti (Miercuri, 23 august 2017, 9:57)

    Walking_dead [utilizator]

    Ia mai bagati o hora ca e doar 23 august! Sa-i cinstim pe vechii-noii comunisti si clasa muncitoare bugetara. Doar ei ne vor aduce bunastarea si fericirea in frunte cu prea iubitul combinatolr dr.Agnea!
    Deja v-a spus si Basescu, nu va place, emigrati! Lasati-ne sa furam in liniste!
  • -2 (4 voturi)    
    Rusine mare: Mitica face 2 ore in loc de una! (Miercuri, 23 august 2017, 10:39)

    holinessdani [utilizator]

    Adica in WE-uri si concedii miticii fac 2 ore pana la munte in loc de o ora, asta da problema nationala!
    Un articol corect (politic si moral) ar fi precizat si cati km a avut fiecare tara in 89, ca nu e tot aia sa pleci de la 0 (zero) sau de la 500-1.000.
    Apoi ar mai trebui precizat si in cate comune s-a introdus canalizarea si apa curenta in timpul asta in fiecare tara.
    Ca eu stau la oras si n-am treaba, dar oricand as fi de acord sa se renunte la un km de autostrada pentru o comuna racordata la apa.
  • -1 (1 vot)    
    vreti sa ne depaseaca si (Miercuri, 23 august 2017, 10:41)

    liviu_ [utilizator]

    cei de sub noi ?! votati psd in continuare!


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă