VIDEO Ministrul Razvan Cuc: De azi am dat circulatiei 7,5 kilometri noi din Centura de Nord a Capitalei, pe 4 benzi/ Lucrari incepute in 2013 si inca nefinalizate

de Ionut Baias     HotNews.ro
Vineri, 1 septembrie 2017, 1:59 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Centura Bucurestiului
Foto: Captura Facebook
"Desi incepute inca din mai 2013, lucrarile la sectorul de centura, cuprins intre A1 si DN7, au stagnat pentru o lunga perioada de timp. Abia dupa nenumaratele vizite pe santier, aceste lucrari au fost reluate in ritm accelerat. Acum, Centura de N-V a Capitalei este deschisa in mare parte circulatiei pe 4 benzi si mai sunt restrictii doar in zona km 57, unde lucrarile urmeaza sa se incheie la jumatatea lunii octombrie. Exact asa cum am promis, am si realizat! Am dat drumul traficului pe 4 benzi, in conditii de siguranta a circulatiei!", a scris Razvan Cuc pe pagina sa de Facebook.

Reactiile
la postarea ministrului Cuc nu au intarziat, dar majoritatea in acelasi ton: Alexandru Tomescu: Nu vizite pe șantier ale unui ministru duc la finalizarea unor lucrări in bune condițiuni ci prevederi contractuale corespunzătoare. Sa te lauzi ca după 5 ani inaugurezi nimic, lucrările nefiind încheiate și traficul rămânând de coșmar, mi se pare penibil.




9 kilometri de largit la cate 2 benzi pe sens - in lucru de aproape patru ani, abia la 65%

Largirea la cate doua benzi pe sens pentru cei 8,7 km intre A1 si DN7 a fost contractata in 2011, insa lucrarile efective au inceput in toamna lui 2013 si ar fi trebuit sa fie gata in 2015.

Patru ani mai tarziu, santierul se afla abia la 65%, dupa cum arata datele pe iulie ale CNAIR.

Mobilizarea slaba a constructorului, probleme cu relocarea utilitatilor si tergiversari cu exproprierile necesare - toate au facut ca un contract aparent simplu - de largit la patru benzi un drum national - sa fie inca in lucru, cu un termen de finalizare "incert".

Anul trecut, in august, seful de atunci al Companiei de Drumuri dadea asigurari ca traficul pe patru benzi va fi deschis pana in luna decembrie, dar acest lucru nu s-a intamplat. La acel moment stadiul fizic era la 55%.

La fel si acum, in 2017, autoritatile dau asigurari ca pana la finalul anului circulatia va fi pe cate doua benzi pe sens. Stadiul lucrarilor de la un an la altul a crescut cu doar 10 puncte procentuale, pana la 65%.

"Finalizam lucrarile pe DN7-A1, astfel incat sa nu mai fie niciun dubiu cu privire la asta. Vom deschide traficul la patru benzi pe acest sector", declara seful CNAIR, Stefan Ionita, intr-un interviu acordat Agerpres in luna mai.

Mai mult, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, la audierea sa in Parlament de la investirea Guvernului Tudose, dadea tronsonul de centura A1-DN7 gata in luna august: "Pe centura de nord existenta finalizam anul acesta in august tronsonul DN7-A2 [n.r. A1] si am scos la proiectare si executie sectorul din Voluntari si legatura cu A2. Deci, practic, avem pe centura atacate toate proiectele."

Reabilitarea si extinderea Centurii la 4 benzi - sectorul A1 (km 55+465) - DN 7 (km 64+160):

Constructor: Asocierea SC Delta ACM 93 SRL & Azvirt LLC & SC Maxdesign SRL

Contractul semnat pe: 15.11.2011

Ordin de incepere:
- pentru proiectare (Proiect Tehnic + Detalii Executie): 16.12.2011
- pentru lucrari pe drum existent, intre km 55+465 - km 58+520: 10.05.2013
- pentru largire la 4 benzi intre km 55+465 - km 63+250: 10.10.2013

Valoare contract: 106,6 milioane de lei (fara TVA)

Stadiul fizic al lucrarilor (iulie 2017): 65%

Stadiul financiar (iulie 2017): 51,06%

Data estimativa de receptie la terminarea lucrarilor (conform CNAIR): trimestrul IV 2017 (de Victor Cozmei)


Citeste mai multe despre   



















5890 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    Bravos natiune (Vineri, 1 septembrie 2017, 8:16)

    Inapasevedeinvers [utilizator]

    Darea in circulatie s-a facut, mai degraba, spontan prin presiunea soferilor ceva mai recalcitranti care au sarit din rand peste acostament si au intrat pe zonele asfaltate dar nefolosite. Au fost zile de anarhie pana cand a cantat cucu...

    Acum se trece printr-o gatuitura fiindca nu s-a asigurat o cale suficient de larga/lunga sa se strecoare si tirurile.
    Evident n-a fost niciun plan. Asfaltul era de mult timp acolo.
    A fost ca apa care rupe digul si se revarsa...
    • +6 (6 voturi)    
      confirm (Vineri, 1 septembrie 2017, 10:44)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

      era ca in India... ma mir ca nu s-a intamplat o nenorocire pe zona nedeschisa dar terminata (pe care se circula fara nicio regula). O bataie de joc. Zilnic mii de oameni stateau blocati si benzile nou facute stateau degeaba...
      • -3 (3 voturi)    
        nu cred ca stii ce zici (Vineri, 1 septembrie 2017, 12:11)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        India are a doua retea de drumuri din lume, ca si dimensiune, dupa USA.
        In Delhi sunt cam 20 mil locuitori si nu prea stai blocat in trafic. Daca spui ca era ca in India, este ca si cum ai spune era ca si cum mergeai. Cauta viteza medie de deplasare din Delhi si compara cu centura Bucuresti
        • +1 (1 vot)    
          eu nu ma refeream la (Vineri, 1 septembrie 2017, 13:10)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui levierul

          viteza de deplasare (pe portiunea noua chiar se circula cu fff mare viteza) ci la faptul ca nu se respectau regulile minime (de ex sa se circule pe dreapta)
  • +9 (9 voturi)    
    bucata asta (Vineri, 1 septembrie 2017, 8:20)

    Hans Metter [utilizator]

    de au deschis-o ieri o puteau deschide de luni bune.

    Mai e de lucru foarte mult la podul de la Chiajna-Dragomiresti.
    Podul Chitila sta cu o banda blocata degeaba de peste un an. Acum e la fel.
    Sub A1 mai e de lucru din cate am vazut
    In plus, banuiesc ca se va turna asflat si pe bucata de centura veche... adica se vor bloca 2 benzi din nou (ca noaptea la noi nu s-a auzit sa se lucreze)

    In fine, bine ca s-a facut, dar greu, foarte greu. Ne creste noua astora tineri barba alba si ne cade cucul pana vedem centura capitalei complet facuta la 2 benzi. Probabil atunci cand va fi gata va fi si ea depasita fiind necesare 2 sau chiar 3 centuri.
    • +5 (5 voturi)    
      M-as mira sa refaca si bucata veche (Vineri, 1 septembrie 2017, 11:46)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      Parca vad ca stam asa 5 ani. Iar la podul Chitila, mai mare nesimtire din partea acestor indivizi de la CNADR n-am vazut. Deci stam cu podul ala restrictionat la o banda pe sens de vreo 2 ani. Si in tara e la fel, peste tot sunt drumuri distruse, poduri in stare de prabusire, pe care se circula pe o singura banda cu semafor, nu sunt bani de lucruri marunte. Au directionat toti banii pentru pensii si pomenile lor electorale. Niste nesimtiti , mincinosi.
      • +2 (2 voturi)    
        din cate stiu eu (Vineri, 1 septembrie 2017, 13:13)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        s-a renuntat la a se mai face centura sud veche (largire la 2 benzi pe sens) din cauza costurilor. S-a ales sa se faca centura noua de sud (aflata acum la stadiul de desen). Interesant ca in presa nu s-a aflat nimic pana acum... poate sursa mea nu e buna desi ma indoiesc.
    • +3 (3 voturi)    
      cucu (Vineri, 1 septembrie 2017, 12:25)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      Mai degraba le cade lor cucu' ca ministru mai pafarist decat asta n-am vazut. Or sa caute altu' si altu'...
      Dar, ce sa faca si ei saracii? Daca n-au de unde...
      Greu gasesti oameni competenti care sa accepte sa lucreze cu pesede. Iar in termeni reali, pesede se fereste de oameni competeni ca dracu de tamaie, ca daca i-ar aduce i-ar zvarli in primul rand pe astia de acum si s-ar alege prafu de pesede.
  • +5 (5 voturi)    
    Cantec de Cuc bezmetic.(7,5 km marea realizare) (Vineri, 1 septembrie 2017, 8:21)

    Plagarus [utilizator]

    Pasărea-Nepasăre sau Cucul.
    Cucul cântă, te-asurzeşte,
    Vrabia ouăle cloceşte.
  • +7 (7 voturi)    
    ce ati facut bahh (Vineri, 1 septembrie 2017, 10:26)

    ColdNews2013 [utilizator]

    si aia din sud cand va fi gata? ca de 30 de ani nu e gata...huaaa.....jegurilor
    • +2 (2 voturi)    
      da (Vineri, 1 septembrie 2017, 12:16)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui ColdNews2013

      Eu imi amintesc ca in guvernarea Ponta s-au inaugurat cu fast ceva pasarele pietonale la Busteni. Era mandru Sova, ministru transporturilor de atunci, era tare mandru de mareata realizare.
      Pasarele pietonale, da?
      http://www.mediafax.ro/social/pasarelele-pietonale-peste-dn-1-au-fost-date-in-folosinta-victor-ponta-asteptat-la-inaugurare-11257573
  • +6 (6 voturi)    
    Se laudă degeaba. (Vineri, 1 septembrie 2017, 10:36)

    asavreau [utilizator]

    Dat în funcțiune cu lucrări neterminate.
    • -2 (4 voturi)    
      mai bine asa (Vineri, 1 septembrie 2017, 11:18)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      decat sa mai stea 2 ani blocat pt lucrari
      • +5 (5 voturi)    
        da da.. (Vineri, 1 septembrie 2017, 11:51)

        Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        deci..... ''las-o ma ca merge asa..'' ''lasa, ma, ca trece si asta''.. ''lasa ,ma, ca fura si ei un pic..dar macar fac ceva''..
        Uite d-asta ne meritam soarta
        • +2 (2 voturi)    
          si tu ce propui? (Vineri, 1 septembrie 2017, 13:16)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

          eu am iesitin strada cu orice ocazie. fac reclamatii de nu le mai stiu numarul. Si?!

          Tu nu crezi ca decat sa o tina inchisa inca 2 ani pana la finalizare 100% mai bine o deschid asa cum e acum ? Parerea mea e ca trebuia deschisa de cateva luni cand stadiul era si mai scazut. Probabil ca nu circului zilnic pe ea si e usor de vorbit cand nu te afecteaza.
  • +4 (6 voturi)    
    Tot PSD a inceput lucrarile (Vineri, 1 septembrie 2017, 11:15)

    vlad.pe [utilizator]

    Tot PSD a inceput lucrarile in 2013 cand primar era Oprescu omul PSD deci vina e tot a voastra.
    Important e ca in Bucuresti s-a investit in concerte CRBL si Pasarea Maiastra plus alti bani aruncati pe statui.

    Asa se intampla cand cei care folosesc centura nu au buletin de Bucuresti sau le este lene sa mearga la vot.
    • +3 (3 voturi)    
      centura nu e la Oprescu sau Firea (Vineri, 1 septembrie 2017, 13:19)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      cum adica centura o folosesc cei care nu au buletin de Bucuresti?! pai rolul principal al centurii este tocmai acela de a prelua traficul masinilor din alte localitati si a le devia.
  • +6 (6 voturi)    
    La americani asa ceva se face in cateva saptamani (Vineri, 1 septembrie 2017, 13:02)

    Wanheda [utilizator]

    E jenant deja ce fac astia.
    • -3 (3 voturi)    
      nu e chiar asa (Vineri, 1 septembrie 2017, 15:38)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      nu zic ca ritmul nu e de toata jena dar sa fim totusi realisti. E usor sa o dam in basme. Parerea mea e ca ar fi suficient ca lucrarile sa se termine in termenul initial nu cum se intampla acum: lucrari cu termen de executie 2 ani sa fie amanate cu inca 5 (vezi metroul Dr. Taberei). Hai sa fie 2 ani amanti cu 6 luni dar sa amani cu dublul perioadei initiale mi se pare aberant.
      • +1 (1 vot)    
        Sorry dar vad cu ochii mei (Vineri, 1 septembrie 2017, 18:44)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Stiu, din Romania pare basm.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă