​​INTERACTIV Cum au "disparut" 40 de metri din autostrada Transilvania: Gaura dintre lotul facut de Bechtel si restul autostrazii care se construieste acum spre Targu Mures

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Duminică, 17 septembrie 2017, 21:09 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

40 de metri lipsa pe autostrada Transilvania
Foto: Hotnews
Situatie absurda pe traseul autostrazii Transilvania, in apropiere de Campia Turzii: circa 40 de metri de autostrada s-au "pierdut" intre planurile Companiei de Drumuri si situatia din teren. Mai exact, vorbim de o "gaura" de 40 de metri - unde corpul autostrazii nu este complet construit, intre tronsonul realizat de americanii de la Bechtel si inaugurat in 2010 si lotul adiacent de la Campia Turzii spre Targu Mures (sectiunea 2A2 din cadrul Lotului 3 al autostrazii Campia Turzii - Ogra) aflat in prezent in perioada de executie.

Cei circa 40 de metri unde corpul autostrazii nu a fost finalizat complet faceau parte din tronsonul executat de compania Bechtel, insa constructorul american nu a mai terminat lucrarile, iar in 2013 contractul a fost reziliat.

Tronsonul adiacent, Lotul 3 Campia Turzii - Targu Mures, licitat in 2014 si contractat in 2015, are planurile autostrazii care se opresc exact in punctul unde incep cei 40 de metri lipsa.

FOTO: Bucata unde lipseste corpul autostrazii. Teoretic, cei 40 de metri ar fi trebuit sa fie construiti de Bechtel.
(Sursa foto: Filmare aeriana Asociatia Pro Infrastructura)


Surse din partea constructorului au precizat pentru HotNews.ro ca poarta discutii cu Compania de Drumuri pentru a gasi o solutie pentru situatia aparuta. Pe teren, insa, santierul autostrazii nu ajunge sa faca o conexiune cu corpul autostrazii executate de Bechtel.

La solicitarea HotNews.ro, Compania de Drumuri a recunoscut ca 40 de metri din tronsonul 2B ai A3 Campia Turzii - Gilau nu au mai fost executati de catre Bechtel.

"La data finalizarii sectorului de autostrada, cuprins intre km 0+000 - km 10+200 din sectiunea 2B, Campia Turzii-Gilau, de catre Antreprenorul Bechtel International Inc, in luna noiembrie 2010, nu au fost executati circa 40 de metri din acest sector, respectiv de la km 0+000 si pana la km 0+040 al Sectiunii 2B", se arata in raspunsul CNAIR transmis HotNews.ro.

Compania de Drumuri motiveaza nefinalizarea celor 40 de metri prin faptul ca primul punct al sectorului de la "km 0+000 se afla in axul DN15 neexistand posibilitatea devierii acestuia, avand in vedere ca in Studiul de Fezabilitate aprobat la acea data, pe DN15 urma sa se execute un pasaj peste autostrada, pe aliniamentul actual al DN15".

Totusi, Compania de Drumuri sustine ca situatia va trebui remediata de constructorul lotului adiacent, mai exact asocierea Straco Group - Specialist Consulting - Total Road, pentru ca ar exista o astfel de cerinta in cadrul caietului de sarcini din licitatia atribuita constructorului.

"In cadrul contractului "Proiectare si Executie pentru Realizarea Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Sectiunea 2A: Ogra - Campia Turzii, Lotul 3 Chetani - Campia Turzii, km 21+500 - km 37+191" este prevazuta ca cerinta obligatorie specificata in mod expres <<conexiunea la km 37+191 cu Sectiunea 2B Campia Turzii - Gilau>>", sustine CNAIR.

Cu toate acestea, cerinta contractuala la care face referire Compania de Drumuri nu poate fi aplicata practic din cauza situatiei din teren. La pozitia kilometrica la care face referire CNAIR -  mai exact la km 37+191 - nu exista corpul autostrazii la care constructorul sa faca conexiunea ceruta.

Practic, daca ar fi sa extindem numerotarea pozitiilor kilometrice folosite pentru sectiunea 2A Chetani - Campia Turzii, legatura ar trebui sa fie realizata aproximativ la pozitia 37+230. Rezulta circa 40 de metri care trebuiesc construiti si platiti si care momentan sunt inafara oricarui contract semnat.

HotNews.ro a analizat planurile autostrazii aflate in constructie in prezent intre Campia Turzii si Ogra si a suprapus pe harta exact locul in care tronsonul in lucru NU se intersecteaza cu autostrada realizata de Bechtel. (Vezi aici o fotografie mare cu planul Lotului 3 al autostrazii Campia Turzii - Ogra)

    > Muta cursorul vertical intr-o parte si in alta pentru a vedea cum se suprapun geografic planurile autostrazii Campia Turzii - Ogra (Lot 3), aflata in constructie, si situatia la zi, din satelit, cu tronsonul reallizat de Bechtel in 2010.

Nota: Planurile au fost asezate astfel incat sa fie usor de citit informatiile scrise. Practic, Nordul geografic este in partea jos-dreapta a fotografiilor suprapuse.


Nu se vede comparatia interactiva pe mobil sau vrei sa o vezi mare in browser? Click aici.

---
"In luna noiembrie 2010, sectorul Campia Turzii - Gilau, executat de catre Bechtel International Inc. a fost pus in circulatie pe baza de Proces Verbal de Predare - Primire. In anul 2013 contractul de costruire incheiat cu firma Bechtel Inc. a fost reziliat, fara ca Sectiunea 2B Campia Turzii - Gilau sa fie complet finalizata", a mai transmis Compania de Drumuri la solicitarea HotNews.ro.

Tocmai pentru ca tronsonul in cauza nu a fost finalizat - cea mai importanta lucrare neterminata este viaductul peste Somes, veriga lipsa care sa conecteze autostrada deschisa de lotul Gilau - Nadaselu aproape gata - in 2014 Compania de Drumuri a scos la licitatie finalizarea lucrarilor, inclusiv podul de la Gilau.

Foto: Unde se termina in prezent corpul autostrazii construita de Bechtel. Pana in axul DN15, acolo unde se termina actualul lot 3 al autostrazii Campia Turzii - Ogra sunt circa 40 de metri:




Cu toate acestea, in caietul de sarcini si in documentatia aferenta lucrarilor ramase de executat consultate de HotNews.ro nu apareau si cei 40 de metri de finalizat de la capatul dinspre Campia Turzii.

In orice caz, licitatia respectiva a fost anulata, fosta conducere CNADNR acuzand documentatia de calitate slaba. In cele din urma, in octombrie 2016 Compania de Drumuri a scos la licitatie doar executia podului peste Somes, fara lucrarile ce au ramas de finalizat pe restul tronsonului pana la Campia Turzii.




Pana una alta, intreg tronsonul de la Campia Turzii si pana la Ogra zace nelucrat de mai bine de un an pentru ca autoritatile nu au putut gestiona reactualizarea in timp util a acordului de Mediu.

Revizuirea Acordului de Mediu, documentul pe baza carei se da autorizatia de construire, nu este gata, desi procedura a fost atribuita direct in 2015 unei fime controversate, al carei actionar a fost condamnat definitiv pentru abuz in serviciu intre timp, si care avea termen de finalizare de sase luni. Au trecut, insa, de atunci mai bine de 26 de luni, iar blocajul creat duce la aparitia unor decalaje intre diversele tronsoane ale autostrazii, decalaje care vor duce practic la imposibilitatea de folosi unele loturi odata finalizate.

Pe larg, aici:

    VIDEO Situatie absurda la un mare proiect de infrastructura: o bucata mare din autostrada A3 Targu Mures - Campia Turzii zace nelucrata din cauza ca autoritatile sunt incapabile sa revizuiasca Acordul de Mediu


Citeste mai multe despre   























17291 vizualizari

  • +13 (15 voturi)    
    pune grau acolo, ce atata autostrada! (Duminică, 17 septembrie 2017, 22:14)

    N.S. [utilizator]

    pretul studiului si a proiectarii nu reprezinta nimic! maruntis!
    • -11 (13 voturi)    
      Avem de 10 ori mai puține mașini ca Italia!! (Luni, 18 septembrie 2017, 9:10)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui N.S.

      Opriți nebunia autostrăzilor!

      Avem de 10 ori mai putini km de autostrada ca Italia dar și de 10 ori mai puține mașini.

      La ce ne trebuiesc încă și mai multi km? Nu au nici o justificare din punct de vedere al traficului și cazul Ungariei, o tara împânzita de autostrăzi, care nu au adus decât sărăcie, demonstrează ca nu exista o legătură intre șoselele de mare viteza și beneficiile economice.

      Vezi tabelul de aici nu nr. mașini și km autostrada din foarte multe tari:

      https://app.box.com/s/0mglgv2zj2cjtcjn5uviv48jyq4ac3z8
      • +7 (9 voturi)    
        Vai de capul tau (Luni, 18 septembrie 2017, 10:29)

        bogdani [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Sa oprim nebunia autostrazilor. Ele doar salveaza vieti, creeaza locuri de munca si contribuie semnificativ la reducerea costurilor de transport. Dar ce vorbesc aici, mai bine sa "investim" banii in pensii speciale, in pomeni electorale si in orice alceva contribuie la bunastarea baronilor locali. Ei nu au nevoie de autostrazi, oricum isi fac concediile afara iar in Romania merg doar in coloana oficiala sau cu elicopterul.

        In Ungaria fix autostrazile au adus stagnare ecolnomica, nu masurile populise luate in ultimii ani. Si sigur, putem vorbi de "saracie" in Ungaria, o tara cu PIB/capita cu 30% mai mare decat Romania.
        • +1 (1 vot)    
          E un giratoriu care leagă DN15 cu Autostrada. (Luni, 18 septembrie 2017, 22:57)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui bogdani

          Nu am înțeles logica acestui articol. Exista un giratoriu (vezi adresa de mai jos) care leagă DN15 de autostrada cu toate ca aceasta din urma se termina brusc în DN15.

          Ce doriți doua legături cu DN15 la nici un km distanta?!

          Pe de alta parte va trebui înlocuită bucata din DN15 de la intersecția cu autostrada cu un pod. pentru construcția căruia este nevoie de un spațiu de manevra stingă dreapta pentru utilaje, de devierea temporara a lui DN15, etc. Nu cei 40 m lipsa ai voștri sunt problema ci podul cu DN15 pe el care lipsește.

          Giratoriu care leagă DN15 de Autostrada:
          https://goo.gl/maps/CBZ3t3ctBym
  • +4 (8 voturi)    
    pentru pretul potrivit se rezolva (Duminică, 17 septembrie 2017, 23:37)

    averageJoe [utilizator]

    statul Roman e maestru in lacune de genu acesta. Ar fi si pacat sa nu mai lasi pe ici pe colo cate o portita de renegociere.. Avem pb mai mari decat cei 40 de m pe care nu-i avem ;)
    • -1 (1 vot)    
      Hahahahaha (Luni, 18 septembrie 2017, 10:04)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui averageJoe

      Negociere, pai pun pariu ca cei 10% cat aveau voie sa mai contracteze prin act aditional au fost deja incasati de catre constructor.
      Cat despre Bechtel, sunt niste labagii, la cati bai au bagat in buzunar puteau si ei sa finalizeze lucrarea, dar probabil cei de la transporturi si-au incordat muschii cu ei, au facut cine stie ce tampenii sau le-au cerut chestii care nu erau prevazute in documentatie, iar astia au zis las ca va rezolvam noi la final ......
  • +2 (6 voturi)    
    Tam tam fara rost (Luni, 18 septembrie 2017, 8:57)

    Sorin-Cj [utilizator]

    Nu inteleg ce vreti sa spuneti, daca se cintinua se bloca E60 si oricum scopul nu este de a interesecta E60 cu autostrada, acolo se va face un pod (cred eu), nu stiu care peste care.
    La sutele de Km furati va legati de 40 m?!
    Autostrada de la Turda la Nadasel e "aproape" functionala, lipseste podul de peste Somes, aici e tampenia caci nu poti utiliza al doilea tronson desi e gata.
    S-au facut autostrazi in sud si sunt folosite 10-30% din capacitate, in ardeal unde drumurile nu ocolesc nici un catun, si limita e de 50 km/h, chiar daca satul e pe deal, aici nu se construiesc, e dificil ... mergeti spre Corfu si o sa vedeti ca in 40 Km au mai mult de 70 de tuneluri, dar nu s-au plans, au construit.
    • +3 (3 voturi)    
      nu despre asta e vorba (Luni, 18 septembrie 2017, 9:54)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Sorin-Cj

      Problema aici e absurdul situatiei. Faci ditamai autostrada si nu o poti folosi pebtru ca ai uitat sa contractezi intersectia ei cu drumul urmator. Asta e mai grav decit furtul in sine, pentru ca denota prostie, indiferenta, iresponsabilitate. Arata ca astia pe linga ca-s hoti sunt si prosti de bubuie.
      • +2 (4 voturi)    
        Legătura e făcută (Luni, 18 septembrie 2017, 11:14)

        TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Legătura e făcută, la 500 de m în spate. Acolo e nodul și se ajunge în DN15 ușor. Problema e cine trebuia să facă podul DN15 peste autostradă? Dacă Bechtel făceau și cei 40 de m, distrugeau DN15. Citiți articolul cu atenție. Sincer, mie mi se pare un pic exagerat articolul, în sensul că dacă te uiți bine, Bechtel a mers până la marginea DN15. Mai mult de atât și trebuiau să strice DN-ul.
        • 0 (0 voturi)    
          corect (Luni, 18 septembrie 2017, 11:54)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

          Intr-adevar, Bechtel nu prea mai avea ce face atit timp cit nu avea in proiect si un pod.


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi