Licitatie uriasa la CFR: 624 de milioane de euro pentru reabilitarea a 28 de km de cale ferata intre Brasov si Sighisoara. Un traseu modificat si doua tuneluri lungi de 12 km

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Traseul caii ferate modernizate intre Brasov si Sighisoara
Foto: CFR
Circa 28 de km de cale ferata intre localitatile Cata si Apata, parte din sectorul Brasov - Sighisoara de pe Coridorul IV feroviar, au fost scoase la licitatie pentru modernizare pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h de catre CFR SA. Licitatia are o valoare estimata de circa 624 de milioane de euro si va beneficia de o finantare nerambursabila de circa 81,74% prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). Sectorul vizat va presupune modificarea substantiala a traseului deja existent si constructia a doua tuneluri care, insumat, au o lungime de 12 km.

CFR SA a scos la licitatie, la finalul lunii septembrie, modernizarea subsectiunii Apata-Cata, parte a tronsonului feroviar Brasov - Sighisoara. Valoarea totala estimata a contractului este de 2,86 miliarde lei, fara TVA (623,24 milioane euro), sursa de finantare fiind asigurata de Comisia Europeana prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), in proportie de 81,74%, iar cofinantarea in proportie de 18,26% de la bugetul de stat.

Subsectiunea 2. Apata CapY- Cap X Cata (km 208+088,954 - km 236+157,940), circa 28 de km, va fi reabilitata prin intermediul unui contract de lucrari care va acoperi lucrarile civile din statii, terasamente si consolidari, poduri, podete, tuneluri, drumuri, energoalimentare si telecomunicatii feroviare, precum si lucrarile ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), semnalizare si centralizare electronica.

Perioada de executie a lucrarilor este de patru ani (48 luni) la care se adauga 60 luni perioada de notificare a defectiunilor. Termenul limita pentru primirea ofertelor este data de 15 noiembrie 2017.




Sectiunea presupune un traseu nou pentru linia de cale ferata din Transilvania, eliminand o bucla pe care vechea cale ferata o face in zona Apata-Ormenis-Augustin-Racos. Astfel, dupa statia Apata, traseul caii ferate "coteste" spre  vest prin tunelul Ormenis, evitand bucla care trecea pe langa localitatea Augustin. Noul traseu, imediat dupa statia Racos, nu va mai face un "ocol" pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.   
 
Proiectul prevede realicarea a trei tuneluri, doua dintre ele avand o lungime considerabila:

- Tunel Homord - 5 km
- Tunel Mureni - 700 metri
- Tunel Ormenis - 6,9 km

Pentru celelalte doua sectiuni Brasov - Apata si Cata - Sighisoara, CFR a lansat licitatia pentru lucrari inca din decembrie 2016, cu o valoare estimata de circa 3,1 miliarde de lei. Procedura s-a prelungit in urma unor contestatii, iar depunerea ofertelor a avut loc in cele din urma pe 23 august.

Pentru cele doua loturi s-au inscris in cursa 5 asocieri, iar in prezent licitatia este in etapa de evaluare a ofertelor.


Citeste mai multe despre   



















7571 vizualizari

  • +5 (19 voturi)    
    se merita (Luni, 2 octombrie 2017, 13:55)

    eucomentez [utilizator]

    Se castiga aprox 20 de km si aprox 10 minute de mers. Se renteaza investitia?
    • +7 (17 voturi)    
      ăsta-i preț de Hyperloop (Luni, 2 octombrie 2017, 14:23)

      MG [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      și TGV-ul este mai ieftin
    • +12 (18 voturi)    
      o intrebare mai potrivita ar fi ... (Luni, 2 octombrie 2017, 14:25)

      artistul000 [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      Pentru cine este rentabila aceasta investitie?

      De ~600 mil de euro pentru 28 de km ma astept sa avem u cale ferata ca in filmele Star Trek.
      Dar probabil banii astia vor fi suficienti doar pentru indepartarea buruienilor de pe lanca calea ferata si vopsirea traverselor ...
      • +17 (17 voturi)    
        E prețul relativ normal pentru tuneluri (Luni, 2 octombrie 2017, 14:50)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

        Alte cifre de prin Europa: 1 miliard de euro tunel feroviar dublu de 15 km, 10 miliarde de euro tunel feroviar dublu de 57 km.

        În mod normal trebuia să fie ceva mai ieftin, dar vreo 400 de milioane de euro tot ar fi costat. În România mai există și incompetență, nu doar corupție.
        • 0 (0 voturi)    
          Eurotunnel nu este pe sub apa? (Luni, 2 octombrie 2017, 19:04)

          MG [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          intreb pt un prieten
    • -1 (7 voturi)    
      asta e pret de teapa... (Luni, 2 octombrie 2017, 15:51)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      bataie de joc, doar in roMANIA... Sighisoara mare centru economic.
      • -1 (3 voturi)    
        mda (Luni, 2 octombrie 2017, 16:31)

        razeshu [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        e perechea autostrazii Bechtel care leaga Turda de capatul celalalt al Clujului. Mare scofala, impact major asupra traficului. Cu banii astia faceau super autostrada spre Craiova sa poata fi folosita de Ford. Sau legau Moldova de Transilvania.
      • +3 (3 voturi)    
        eun TRONSON!! (Luni, 2 octombrie 2017, 17:23)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Nu despre Sighisoara e vorba - e doar un tronson al unei magistrale europene! Se lucreaza (sau s-a terminat deja?) intre Sighisoara si Alba Iulia iar acum se continua intre Sighisoara si Brasov!!
        E magistrala care iese din tzara prin Curtici - si care face legatura cu Budapesta / Viena... si de acolo, mai departe ;)

        Bine ca s-au apucat de ea! sper s-o termine cat mai repede! ;)
    • +9 (9 voturi)    
      Merita pt ca e din bani Europeni (Luni, 2 octombrie 2017, 16:35)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      merita pt ca 80% din bani vin de la uniunea europeana, daca si in acest caz exista opameni care se opun proiectului atunci ce sa mai zici
      • +2 (2 voturi)    
        corect (Luni, 2 octombrie 2017, 17:37)

        igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Din articol:
        "Licitatia are o valoare estimata de circa 624 de milioane de euro si va beneficia de o finantare nerambursabila de circa 81,74% prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). "

        Asadar contributia statului roman pentru segmentul asta e de aproximativ 114 milioane de EUR pentru 28 km sau 4 milioane EUR pe km.
    • 0 (0 voturi)    
      Trebuie sa aiba SF (Luni, 2 octombrie 2017, 17:05)

      Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      Obiectivele de investitii cu finantare din fonduri publice trebuie sa aiba SF conf HG 907/2016.
      Astia de la ziar nici nu au rabdarea sa citeasca, nici capacitatea sa inteleaga.
  • +3 (13 voturi)    
    colosala viteza.... (Luni, 2 octombrie 2017, 14:17)

    bogdanlungu [utilizator]

    ... de 60 km/ora. pentru asemenea viteza se platesc 600 milioane de euro.
    • +9 (9 voturi)    
      E 160km/h (Luni, 2 octombrie 2017, 15:16)

      ddanescu [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

      Ceea ce ar fii mai mult ca parfum pentru CFR...
    • 0 (8 voturi)    
      ... (Luni, 2 octombrie 2017, 15:52)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

      doar imbecilii din PSD puteau sa faca un asa pret...
  • +4 (10 voturi)    
    Deci pt 28 de km s-au scremut vreo 10 ani și înca (Luni, 2 octombrie 2017, 14:41)

    nick24 [utilizator]

    vreo 5 ani pt execuție?
    Dar restul ? Încă mii de km?
    București-Suceava/Iași, București-Craiova-Timoșoara, Predeal-Brașov-Oradea/Satu-Mare/Bistrița?
    Prin 2100 se apucă și de restul?
    • +1 (1 vot)    
      Geografia, bat-o vina >:) (Luni, 2 octombrie 2017, 17:06)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Brasov - Sighisoara FACE PARTE din traseul Brasov - Oradea; o aruncatura de privire pe harta (sau pe GoagalEarth) nu strica niciodata ;)
  • -1 (7 voturi)    
    Prost gandit (Luni, 2 octombrie 2017, 15:22)

    Koczka [utilizator]

    Tunel pe sub muntii Persani si se ocoleste Rupea , cea mai importanta gara dintre Brasov si Sighisoara ( client fabrica de ciment Hoghiz ).
    Clar interese obscure.
    • +2 (2 voturi)    
      nu prea (Luni, 2 octombrie 2017, 17:08)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      Fabrica de ciment nu are nevoie de trenuri de mare viteza (astea sunt pentru transport persoane) - poate folosi linia veche, nu zice nicaieri ca ea va fi desfiintata ;)
  • 0 (6 voturi)    
    stiu ca intrebarea e pe langa (Luni, 2 octombrie 2017, 15:24)

    spectator13 [utilizator]

    Dar nu ar trebui sa alocam bugete dupa prioritati. Ma intreb doar daca cu cei 6-700 mil euro nu puteam sa construim 40 de spitale de ocologie pediatrica - cate unul / judet (cost spital ridicat de o fundatie langa Maria Curie - 5 mil euro. sursa: https://republica.ro/cum-arata-si-cat-va-costa-prima-clinica-de-oncologie-si-radioterapie-integrata-pentru-copii-din-romania. total 200 Mil

    Tot asa cate un mega spital regional (5-10 spitale) cu buget generaos si ne mai ramaneau si bani de salarii pentru personal pe cativa ani.

    Nu e doar coruptie, e si prostie pura, miserupism, incompetenta...
    • +4 (4 voturi)    
      spitale sunt destule, doctori mai greu (Luni, 2 octombrie 2017, 16:22)

      1310tx [utilizator] i-a raspuns lui spectator13

      excelenta idee, doar ca ar fi fost necesara putina deturnare de fonduri , ele fiind asigurate de 'Comisia Europeana prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF)'
    • +3 (3 voturi)    
      Nu (Luni, 2 octombrie 2017, 16:52)

      Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui spectator13

      sursa de finantare fiind asigurata de Comisia Europeana prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), in proportie de 81,74%, iar cofinantarea in proportie de 18,26% de la bugetul de stat.
  • 0 (14 voturi)    
    Iarasi abandoneaza Romania Moldova?! (Luni, 2 octombrie 2017, 15:47)

    Sufleu [utilizator]

    Toate investitiile se fac in Ardeal si cate putin prin sud si atat. In Moldova nimic nimic nimic.

    Nicio autostrada, nicio cale ferata noua nimic nimic nimic. Iarasi abandoneaza statul roman Moldova ca in 40?! Moldova chiar nu conteaza deloc pentru Romania?!

    O lasam de izbeliste dupa care ne miram ca e saracie si oamenii voteaza cum voteaza?! Cum sa vina investitii si cum sa se dezvolte zona saraca a Moldovei daca nu investim deloc ?! Revoltator !
    • -4 (6 voturi)    
      incredibil (Luni, 2 octombrie 2017, 16:33)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui Sufleu

      s-a gasit un bivol sa iti dea MINUS. ne meritam soarta :( nu e ciudat ca astia nu investesc in zonele de unde si procura voturile ? Nici in Sudul mustaciosului nu se intampla mai nimic...
      • 0 (4 voturi)    
        tu (Luni, 2 octombrie 2017, 19:22)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

        si cu sufleul rasuflat de deasupra, sunteti analfabeti functionali si/sau n-ati citit tot textul.
        desenat ar fi cam asa : peste 80% e vointa europeana pentru un culoar de transport feroviar european, motiv pentru care staulul vostru nu intra in vederile acestora. e mai ancana, ca sa va zic pre mugetele voastre.
    • +1 (1 vot)    
      ghinion! (Luni, 2 octombrie 2017, 17:15)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Sufleu

      Prioritar e sa se faca o legatura de mare viteza intre Constanta si vestul Europei, nu intre Constanta si Rusia.
      Tocmai din cauza ASTA banii vin de la UE, prin Mecanismul de Interconectare. N-ai citit cu atentie articolul ;)
  • -2 (6 voturi)    
    a revenit bechtel in romania? (Luni, 2 octombrie 2017, 16:03)

    Coco Whistle [utilizator]

    la 600M astia fac 28KM de cale ferata sau 10 KM de autostrada cind normal ar fi sa faci 100KM de autostrada sau 20 spitale super moderne unde echipamentul sa si functioneze. dar alegem sa facem catedrale ale mortii sau stadioane ptr huligani....bravo romania.
    • +2 (2 voturi)    
      ??? (Luni, 2 octombrie 2017, 17:18)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

      CE treaba are Mecanismul de Interconectare cu spitalele?? :O

      Pretul e mare deoarece conditiile geologice sunt dificile! Nu e vorba de Franta sau Belgia, ci de Romania - si anume, de o zona cu acvifere si predispusa la alunecari de teren!
  • -2 (10 voturi)    
    600 milioane euro -28 km? (Luni, 2 octombrie 2017, 16:14)

    Martinezu [utilizator]

    Cu banii astia mutati cele doua orase mai aproape unul de altul. Fizic.
    Tara absurdului. NU ne mai revenim in veci.
  • +8 (8 voturi)    
    eu am facut un calcul simplu (Luni, 2 octombrie 2017, 16:29)

    chillbill [utilizator]

    600.000.000eur/28km face aprox 21 mil euro pe km. cu tunele, cu de toate.pentru 160km/h (60, cum era scris mai devreme, era total absurd)
    In timp ce scriu comentul asta, sunt intr-un ICE Munchen Berlin. Linia e nou construita: 505 km, viteze de 300 km/h. A costat 10 mld de euro (terenul este unul greu pe cam tot parcurusul, cu 29 de viaducte si 22 de tunele, dintre care unul de 8 km).
    Inca un calcul: 10.000.000.000eur/505 face 19 mil de euro pe km (linia este direct conceputa la standardele europene ETCS, fapt care a contribuit mult la pretul ridicat)
    Sursa: https://www.citylab.com/transportation/2016/09/berlin-to-munich-train-high-speed-rail/498332/
    Sa traim bine, sa facem romania grozava din nou, sa indraznim sa credem!


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version