Cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani: Asocierea Astaldi (Italia) - IHI Infratructure Systems (Japonia) va construi Podul peste Dunare de la Braila pentru 430 de milioane de euro

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 1:07 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Pod peste Dunare
Foto: DanubeBridge2.com
Asocierea Astaldi - IHI Infrastructure Systems a fost declarata castigatoarea contractului pentru proiectarea si executia Podului suspendat peste Dunare in zona Braila, cu o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fara TVA (circa 433 de milioane de euro). Proiectul prevede lucrari de infrastructura pe 23,4 km, din care 1,9 km va avea doar Podul (cu o deschidere de 1,2 km), iar alti circa 20 de kilometri va fi drum nou. Durata contractului va fi de patru ani, din care primul an va fi alocat proiectarii.

Asocierea ASTALDI S.p.A. - IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. va trebui sa proiecteze si sa construiasca, potrivit contractului Podul suspendat, care reprezinta principala structura a proiectului,  doua viaducte de cate 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km si un drum de legatura cu DN22 (Smardan - Macin), in lungime de 4,328 km, anunta CNAIR intr-un comunicat de presa in care numeste proiectul drept "cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani".

Licitatia pentru proiectarea si executia podului a fost lansata in mai 2017, iar in luna august au fost deschise cele doua oferte depuse, una realizata de asocierea condusa de Astaldi, iar ce-a de-a doua de o asociere formata in principal din mai multe firme din China.





Podul suspendat

    - Lungimea totala de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala si doua deschideri laterale de 489,65 m si 364,65 m.
    - Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri.
    - Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00m.
    - La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand de cate 2,80 m fiecare.

Lungimea totala a Proiectului este de 23,413 km si cuprinde doua sectiuni:

- drumul principal Braila - Jijila, cu o lungime 19,095 km ( include si lungimea podului si a viaductelor de acces (viaduct de acces la pozitia km 4+486.10, cu o lungime de 110 m si viaduct de acces la pozitia km 6+570,52 km, cu o lungime de 110m)

- drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin, in lungime de 4,328 km

Astfel, traseul incepe la intersectia DN2B Buzau-  Braila - Galati cu Soseaua  Baldovinesti (km 110+344 DN2B). Traseul drumului proiectat se termina la km 19+095, in DN22 Rm.Sarat - Braila - Tulcea (km 108+310), spre Tulcea. Traseul include o ramificatie de la km 7+940, in directia sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan - Macin (DN22).


Citeste mai multe despre   



















7799 vizualizari

  • +22 (30 voturi)    
    glume si povesti (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 1:21)

    voxpopulix [utilizator]

    povesti, asta nu o sa fie gata nici in 2022.

    La fel cum nu o sa fie gata autostrada Pitesti Sibiu, Brasov Sibiu, Brasov Bucuresti, aerportul din Brasov, Cluj Oradea, Iasi Bacau, Bacau Bucuresti.


    Nimic nu sunt in stare sa faca incompetentii astia.
    • +3 (7 voturi)    
      ce inseamna sa fii japonez (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 9:33)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      au trecut in proiect "19,095 km " KM cool
      ce pacat ca in loc de virgula , nu au pus punct aveam 17 mii de kilometri de ....pod puteam sa ne laudam ca avem autostrada de 17 mii de kilometri (mureau nemtii de oftica)
      ce am ajuns sa ne bucuram de un pod de 1200 de metri si facem atata pam pam cu ,272
      BINE ca nu au luat in calcul si centimetri milimetri si microni ca sa dea mai bine
      P$Dracii si magia
      FTVNG
      • +1 (1 vot)    
        Dunarea Maritima tine pana la Braila! (Luni, 23 octombrie 2017, 14:04)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

        Daca Podul de la Braila, va limita trecerea vapoarelor maritime, spre Portul Braila sau Santierul Naval, orasul Galati devine cel mai indepartat oras dunarean care poate fi frecventat de vapoare maritime!

        Galatenii pot pune sampania la gheata!
  • +10 (14 voturi)    
    cite inseamna 20-25% din costul initial? (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 2:23)

    Coco Whistle [utilizator]

    plus intirzierile normale ptr aceasta parte de lume, estimez dublu costul proiectului. mult succes tovarasi.
  • +11 (13 voturi)    
    interesant (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 4:57)

    Adrian_1234 [utilizator]

    punct in plus ca nu au iesit chinezii
    alt punct in plus ca au iesit japonezii
    400 de mil pt un pod asa de complex plus 20km de drum mi se pare suspect de putin. Adica ma bate gandul ca nu s-a luat spaga dar nu inteleg cum s-ar putea asta in romania
    Daca se chiar face podul asta pana in 2020 putem sa ii rugam frumos sa faca si pitesti sibiu sau iasi targu mures ca sa apuc si eu sa vad ceva din autostrazile romanesi ...
    • +2 (8 voturi)    
      PODUL ARE NUMAI 2 KM... (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 9:23)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Asa ca nu este putin deloc.
      Iar sapga, da s-a luat si se va mai lua fiindca titular este ASTALDI.
      Nu inteleg cum aceasta firma de nenorociti mai poate fi primita la licitatii.
      DNA-ul lui Luluta nu stie de pasajul stramb de la Mihai Bravu, de metroul scufundat de pasajul subteran de la P-ta Sudului (care nici acum nu este gata) de aeroportul H. Coanda (unde curge apa prin acoperis cand loua), de Arena Nationala si multe altele unde s-a lucrat mizerabil la niste costuri exorbitante!
      Fa, Luluta! Sesizeaza-te!
      • +4 (6 voturi)    
        Da, nici eu nu as angaja firme italienesti (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 10:20)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        Astaldi lucreaza cam peste tot in Romania , inclusiv la autostrazi. Ei fac si extinderea metroului in Bucuresti ( M4, M5) unde de asemenea au fost probleme. Oricum, la ce firme care s-au prezentat la licitatie astia erau singurii mai decenti. Mi-e greu sa inteleg de ce nu vin sa faca infrastructura in Romania firme din Germania, Franta sau Austria si avem doar spanioli si italieni. Probabil unul din motive ar fi costurile si apoi spagile. La M4 , contractul fusese castigat initial de o firma frantuzeasca dar care s-a retras in final dupa ce vreo 2 ani n-a primit niciun ban.
        • -3 (5 voturi)    
          Vinci, tain, Basecu iti spun ceva?... (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 12:42)

          demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          ...francezul ti-ar fi livrat autostrada la cheie in 5 ani - 2004/2009 - si nu ai mai fi riscat astazi sa dai ortul in pelerinajul catre gratarul saptamanal.

          sa votati...bine!
  • +6 (8 voturi)    
    realizari marete ale noii epoci de haur! (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 6:19)

    Francisc 1 [utilizator]

    pana e gata podul asta ori zburam cu masinile ori traim in pesteri din nou!
  • -3 (3 voturi)    
    Extraordinar (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 6:35)

    Lucian Ilea [utilizator]

    uite banii de la japonezi
    io credeam ca Romania e tara in care poti mere ziua in amiaza mare a declari independenta Ardealului in centrul Clujului
    si apoi sa iei o piatra sa dai la unu in cap
    si toti o sa treaca nepasatori pe langa tine si alalalt
  • +4 (4 voturi)    
    :) (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 6:37)

    uzu [utilizator]

    asta-i proiect strastegic. de mult trebuia facut... sa vedeti acuma cum va dudui economia...
  • +5 (7 voturi)    
    S-a facut licitatie. OK (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 8:45)

    mircea_cjn [utilizator]

    1. S-a trecut de faza contestatiilor?

    2. Dacă da, s-a semnat efectiv contractul?

    3. Dacă da și aici, s-a bugetat?

    Fara astea, totul e o poveste frumoasa. Cu pod la Braila cand e Tudose, peste Bega cand era Grindeanu, peste Somes cand era Boc...
  • +3 (3 voturi)    
    inca o teapa psedista (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 9:04)

    Krokus [utilizator]

    430 de milioane de euro pt un pod peste Dunare? Firma asta italiana care va construi podul pesemne sunt urmasii lui Apolodor din Damasc care a construit podul de la Turnu Severin si folosesc aceeasi tehnologie
  • +10 (10 voturi)    
    Firma Anstaldi (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 9:21)

    fudulu [utilizator]

    Firma Anstaldi a castigat in Romania o multime de licitatii. Autostrazi, metroul din Dr.Taberei, Bucuresti si altele. Nu cunosc vreun proiect executat de aceasta firma fara sa ceara amanari repetate si finantari suplimentare. Pentruca in general lucreaza cu firme romanesti subcontractuale le-a invatat si pe acestea cu stilul propriu de lucru. Ma gandeam ca aceasta firma italiana are o mare experienta in colaborarile cu mafia italiana care a prins foarte bine si in Romania.
  • +11 (11 voturi)    
    Sa fie intr-un ceas bun !! (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 11:25)

    Ochiana [utilizator]

    Da Doamne sa-l termine ca de cand se chinuie sa se apuce...
    Locuiesc in zona si era mare nevoie de acest pod.
    Ma uit la comentariile de mai sus si nu vad UNUL dar macar unul pozitiv , de incurajare !
    Nu-i de mirare ca in tara asta ne trebuie 27 de ani ca sa ne facem curaj sa ne apucam de ceva durabil si probabil inca 27 ca sa-l terminam.
    • +9 (9 voturi)    
      Pai stii de ce ? (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 12:37)

      mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

      ...nu vezi un comentariu pozitiv, macar UNUL ?

      Simplu. Pentru ca nimeni nu mai are incredere in pungașii aștia.
      • +5 (5 voturi)    
        dar daca am incerca sa avem incredere (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 20:27)

        Ochiana [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

        unii in altii, sa mai acordam si prezumtia de nevinovatie, sa incercam sa colaboram,nu sa ne uitam cu ura si suspiciune ....ah, dar asta e prea filozofic de acum....si prea general
        Cum sa CONSTRUIESTI ceva in Romania cu mentalitatea asta ?!
        • 0 (0 voturi)    
          Increderea se castiga (Luni, 23 octombrie 2017, 12:01)

          strelka [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

          Si daca timp de 27 de ani cind ii dai "Buna ziua !" cuiva, primesti un scuipat ca raspuns, ai fi dispus sa ii mai acorzi "incredere" in al 28-lea ?
    • 0 (0 voturi)    
      Urasc PSD-ul si toate partidele, dar... (Luni, 23 octombrie 2017, 10:38)

      mikef [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

      Urasc PSD-ul si toate partidele, dar imi ramane o bruma de speranta.

      Chiar dac fac podul ala bine pe banii aia, pentru mine tot hoti raman. Cu totii. Toti aia care sunt in politica de 27 de ani incoace, inclusiv toti aia din aparatele de stat care stau in functii de zeci de ani.
  • 0 (0 voturi)    
    Se pronunta IHI (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 12:58)

    OmulNou [utilizator]

    sau ÎHÎ ?
  • -2 (2 voturi)    
    De ce traseul planificat pt pod ? (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 13:26)

    Ionsor [utilizator]

    Persoanele care au decis traseul viitorului pod sunt: ori complet idioate ori corupte pana in maduva oaselor, (probabil de patronii bacurilor). Priviti harta. Dunarea in zona de proiect este mult ma lata decat vis a vis de Smardan, deci podul va fi mai lung si mai scump. In plus va necesita 23 de km de drum nou. Iar daca un brailean va dori sa treaca la Smardan, in loc de 1 km distanta in linie dreapta va ocoli zeci de kilometri ! Intrebare: cat au spaguit patronii de bac din Braila ?
    • +3 (3 voturi)    
      Pai... (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 15:09)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Ionsor

      nu crezi ca podul se face si pt Galati?...Crezi ca e doar pt Braila si aia nu au voie?!...Evident, ca au cautat sa puna podul undeva intre cele doua orase! Trebuia exact la jumatate!
    • +6 (6 voturi)    
      esti un pic dus cu logica (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 20:20)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Ionsor

      M-am uitat de curiozitate pe harta ca nu intelegeam ce vrei sa spui,
      Mai exact propui ca podul sa coboare fix in centrul Smardanului fiindca nu-i asa, pentru ei se face pasarela aia de 400 milioane de euro. Si sa porneasca din fix din marginea Brailei.
      Si nu inteleg poanta cu spaga data de proprietarii de bacuri, spaga sa ce? sa le evite zona de imbarcare? crezi ca va mai exista vreun bac cand se termina podul?
  • +1 (1 vot)    
    foarte foarte complexa lucrare (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 15:08)

    satanae [utilizator]

    Iar noi sintem foarte foarte prosti. Ca sa ne facem idee cam cit de prosti sintem, a se vedea articolul din link-ul de mai jos:
    http://stirileprotv.ro/stiri/international/china-a-inaugurat-cel-mai-inalt-pod-din-lume-cum-arata-constructia-care-a-costat-138-de-milioane-de-euro.html
    E drept, asta nu e chiar asa de lung precum mareata lucrare peste Dunare, iar chinezii nu stiu cum se fac afacerile pe la noi. Pina si podul de la Basarab a costat mai bine de 200 de milioane de euro, asta cred ca va sari, intr-un final - prin 2100 si ceva - de 2 miliarde lejer.
    • +5 (5 voturi)    
      depinde (Sâmbătă, 21 octombrie 2017, 20:22)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui satanae

      Chinezii calculeaza valorile dupa cum vrea partidul, asta fiindca partidul controleaza cursul Yuanului.


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă