Soseaua de centura a Sucevei, ignorata de Compania de Drumuri. Un drum cu o banda pe sens, finalizat 85%, inca zace fara un nou constructor la peste 9 ani de la primele lucrari

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 14 noiembrie 2017, 12:07 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Centura Sucevei - ce tronson a ramas nefinalizat
Foto: Hotnews
Soseaua de Centura Suceava, un simplu drum de 12 km cu cate o banda pe sens, inca nu e finalizata complet, desi primele lucrari au inceput in 2008, peste noua ani in urma. Circa 7 km, aflati la stadiu de 85%, au mai ramas de terminat dupa ce contractul cu primul constructor a fost reziliat in urma cu peste doi ani. Compania de Drumuri promite de atunci ca va finaliza lucrarile, iar in urma cu un an se angaja sa termine pana la final de 2017 lucrariel in regie proprie. In octombrie, insa, Ministrul Transporturilor anunta o noua licitatie, dar care nici pana azi nu a fost publicata in SEAP.

"Centura Suceava este un alt proiect de infrastructura abandonat in Moldova. Lucrarile au fost sistate in urma cu 2 ani la 85% stadiu de finalizare, dupa rezilierea contractului. Specialitatea companiei nationale de drumuri: rezilierile si lucrarile lasate de izbeliste", scrie deputatul USR Catalin Drula.

"Am intrebat la minister care sunt intentiile privind finalizarea proiectului. Raspunsul primit de la fostul ministru Cuc? "In urma actualizarii proiectului tehnic [...] au fost demarate procedurile de achizitie pentru lucrarilor de executie" (https://goo.gl/XXc2oJ). Desi raspunsul este datat 11 octombrie 2017, nu exista inca nicio licitatie lansata pentru terminarea lucrarilor. Inca o minciuna marca CNAIR/MT", scrie Drula.

S-a schimbat schimbarea... Cat de mult poate sa ia sa construiesti 12 km de drum simplu cu cate o banda pe sens?

Centura Sucevei, un drum de 12 km cu cate o banda pe sens, se afla la stadiul de santier de peste noua ani deja. Cu chiu cu vai o portiune de 5,2 km a fost deschis traficului la inceput de 2015, in timp ce restul soselei a ramas fara constructor, cu lucrari realizate in proportie de 85% si promisiuni peste promisiuni de la mai toti ministrii Transporturilor. 

In 2016, insa, seful de pe atunci a Companiei de Drumuri anunta ca de finalizarea celor 7 km se va ocupa chiar CNAIR in regie proprie. In luna noiembrie, cand a fost prezentata strategiai Companiei de Drumuri pentru lucrari realizate in regie proprie, a fost inaintat termenul de aprilie 2017 pentru inceperea lucrarilor, urmand ca pana in septembrie acestea sa fie gata.

A trecut mai bine de un an de atunci si nici un muncitor nu a pus piciorul pe santierul Centurii Sucevei.

Acum, insa, potrivit raspunsului adresat deputatului USR, Ministerul Transporturilor anunta ca, dupa ce s-a actualizat proiectul tehnic, a fost demarata o noua procedura de achizitie publica pentru lucrarile de executie. Practic, s-a schimbat schimbarea...

Raspunsul fostului ministru Cuc e datat in 12 octombrie, insa nici pana azi o astfel de licitatie nu a ajuns in SEAP.

Lucrarile la Centura Sucevei, oras situat la intersectia a doua drumuri nationale/ europene importante - DN2/E85 si DN17/E58 - au inceput, in acte cel putin, in 2007. Pe teren, insa, lucrarile au inceput in 2008.

Desi au trecut deja mai bine de opt ani de la demararea proiectului si acesta inca nu este gata, trebuie subliniat faptul ca Soseaua de Centura a Sucevei nu este vreo autostrada sau drum expres, ci un simplu drum 1X1 care ar urma sa ocoleasca municipiul resedinta de judet pe la vest, incepand de la intrarea DN2 dinspre Falticeni/Bucuresti, intersectand DN17 la iesirea spre C-lung Moldovenesc/Vatra Dornei/Cluj si terminand in DN2 spre Siret.

In timp, lungimea rutei ocolitoare de cate o banda pe sens a coborat la 12,4 kilometri fata de 13,2 cat era in proiectul initial si s-au mai operat unele modificari in legatura cu intersectii si poduri, dar si cu consolidari ale terenului. Au ramas incluse in proiect lucrari complexe: doua pasaje de cale ferata, 12 poduri, patru viaducte. In ianuarie 2011, potrivit datelor SGG, se estima o durata maxima a lucrarilor de 36 de luni - cu toate ca, oficial, la acea vreme se discuta de finalizarea lucrarilor spre finele lui 2012 sau mijlocul lui 2013, scrie sursa citata.

Totusi, jumatate din centura, de la DN17 spre DN2 (iesirea spre Siret) au fost deschisi traficului la inceputul anului 2015.


Citeste mai multe despre   



















3295 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    nici nu se intereseaza nimeni din mass media (Marţi, 14 noiembrie 2017, 12:36)

    nick24 [utilizator]

    de aceste proiecte interminabile.
    De exemplu stiati ca DN de pe Valea Jiului, nu e gata nici acum? Dupa cati ani de santier?

    Si mai vrem A0 sau Pitesti-Sibiu, suntem de rasul CE si in special derasul vecinilor nostri, care construiesc neintrerupt pe bani europeni, fara sa-i fure.
    • +6 (6 voturi)    
      nimeni din mass media (Marţi, 14 noiembrie 2017, 14:15)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      dar populatia ce asteapta? Sunt 3 comentarii la articolul asta. Ce iti sugereaza asta? iti spun eu: ca nu ii intereseaza.

      Cunosc foarte bine situatia din provincie... Oamenii sunt cumva partasi la lipsa de dezvoltare si la haos din toate institutiile statului. In provincie omul de rand ori e resemnat ori are ceva interese si prin urmare toti stau cu capul la cutie. Nimeni nu zice nimic, nimeni nu protesteaza pt ca ar putea fi vazuti de unul sau de altu. In provincie toata lumea se stie cu toata lumea si toate afacerile sunt mana in mana cu oamenii statului.

      Zonele cele mai slab dezvoltate sunt culmea si zonele cu cea mai mica implicare civica. Nu zic ca ajuta intotdeauna dar macar e un pas.

      O sa le plang de mila cand o sa vad ca ies in strada un nr. de x persoane sa isi ceara drepturile. Doar noi putem schimba societatea in care traim. Nu trebuie sa asteptam asta de la politicieni (care pana la urma sunt in media societatii)

      PS: Bravo iesenilor care au iesit recent in strada sa ceara autostrada.
  • +5 (5 voturi)    
    ringroad cu o banda pe sens in anul 2020 (Marţi, 14 noiembrie 2017, 12:44)

    iuliusd [utilizator]

    vai de ...tarisoara noastra
  • +9 (9 voturi)    
    Cand sunt alegeri ?? (Marţi, 14 noiembrie 2017, 12:55)

    ciuma.rosie [utilizator]

    Atunci incep sa se miste niscavai promisiuni si isi aduc aminte de... pana atunci mucles... ca mai importante sunt legile justitiei , nu vezi ce belele are sefu ?
    • +2 (2 voturi)    
      nici macar asta nu se mai intampla (Marţi, 14 noiembrie 2017, 14:18)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui ciuma.rosie

      pt ca suntem o tara de sclavi care stam si asteptam sa ni se dea. De parca investitiile s-ar face cu banii lui Dragnea si Tariceanu nu cu banii nostri.

      Daca lumea tace politicianul zice ca e ok. Lumea e multumita deci. Moldova sa ceara in strada primul km de autostrada. Moldova sa ceara sa ajunga macar la nivelul celorlalte regiuni si sa nu mai voteze ca oile pt un mic si un pet de bere. Asta e valabil pt toate regiunile tarii.
  • +3 (3 voturi)    
    PSD nu iubeste regiunea Moldova (Marţi, 14 noiembrie 2017, 14:19)

    vlad.pe [utilizator]

    PSD isi aduce aminte de regiunea Moldova doar cand vin alegerile, atunci promit autostrazi, sosele de centura, locuinte pentru medici, spitale regionale ..

    De 30 de ani regiunea Moldovei se incapataneaza sa voteze cu PSD, rezultatele se vad, este cea mai saraca regiune din tara.

    Este timpul ca regiunea Moldova sa voteze si alte partide nu doar PSD, doar asa vor iesi din mizerie si saracie.
    • +3 (3 voturi)    
      indiferent cu cine votezi (Marţi, 14 noiembrie 2017, 14:34)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      daca dupa aia nu te mai intereseaza e egal cu 0. Moldovenii sa ceara explicatii senatorilor si deputatilor trimisi la Bucuresti. Indiferent de culoarea politica sa fie intrebati de ce Moldova nu are 1km de autostrada.

      In rest, sa puna mana sa se documenteze si sa nu creada tot ce vad la tv sau tot ce spun politicienii. Ar trebui sa stie pana acum ca televizorul nu e sursa de informare si ca politicienii iti spun ce vrei sa auzi.
  • 0 (4 voturi)    
    Bucovina, neajutată, ținută mereu în mare sărăcie! (Marţi, 14 noiembrie 2017, 14:21)

    Entiu [utilizator]

    După cum se vede, Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem termina Soseaua de Centură a Sucevei, dar nici autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa fie numai la ei. In Bucovina foarte rar se face cite ceva, aproape nimica...totdeauna doar prin forte proprii si mereu este tinuta in mare saracie.
    Sa speram ca sucevenii patrioți nu sunt timorați, și vor găsi o posibilitate ca proiectele de modernizare a Bucovinei vor fi luate in seama.
    Altfel ne vor fi blocate la rând toate, pentru ca vor hotari impotriva noastra cei din Olt, Vrancea si Teleorman !
    • +2 (2 voturi)    
      hai la protest (Marţi, 14 noiembrie 2017, 14:36)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      nu prea va inghesuiti sa protestati la SV... asta e... atunci insemna ca e ok.

      La BT nu mai vorbesc. Au un drum de placi de beton ce face legatura cu E85 (DN2) de pe vremea lui Hitler... dar e bine asa. Lapte si miere... sau o fi prostie si rachiu?!
    • 0 (2 voturi)    
      Bucovina și Moldova ținute la periferia Romaniei! (Marţi, 14 noiembrie 2017, 14:42)

      Entiu [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Investiţiile statului în infrastructura rutieră în Transilvania şi Banat au permis acestei zone să atragă investitori şi să îşi dezvolte exporturile, dar la polul opus Bucovina și Moldova au fost lăsate de izbelişte din perspectiva proiectelor de şosele. Alocarea disproporţionată a sumelor pentru infrastructura rutieră se află în strânsă corelaţie cu valoarea exporturilor.
      Bucovina si Moldova ar trebui să beneficieze de investiţii mult superioare pentru a recupera decalajul în stocul de infrastructură. Totuşi, se creează un cerc vicios. Investitorii se duc acolo unde infrastructura este deja bună şi fac presiuni pentru ca aceasta să fie îmbunătăţită.
      Astfel că regiunile rămase în urmă la acest capitol nu atrag investitori şi nici nu pot pleda pentru suplimentarea sumelor, pentru că li se va aduce argumentul «Nu aveţi investitori, de ce să dezvoltăm infrastructura»“, Aurelian Dochia.
      Moldova este cea mai săracă regiune din România, cu un PIB per capita de doar 4.300 de euro, faţă de o medie naţională de circa 7.500 de euro. La fel de disproporţionate sunt şi sumele care au mers către şosele.
      În timp ce pentru fiecare locuitor al Transilvaniei s-au alocat în medie 2.400 de lei pentru autostrăzi şi drumuri naţionale în ultimii ani, iar în Moldova –doar 428 de lei.
      • +1 (1 vot)    
        ai dreptate (Marţi, 14 noiembrie 2017, 14:56)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

        dar de ce se intampla asta? Un raspuns ar fi: pt ca oamnilor li se cam rupe cum se zice si pot fi calcati in picioare.

        In rest, ai dreptate, PIBul Romaniei e ceva mai mare parca.
      • 0 (0 voturi)    
        Aveti o interventie competenta. (Marţi, 14 noiembrie 2017, 16:10)

        aniod [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

        Ma intreb de ce vi s-a si dat un minus la 5 minute de la postare
    • +1 (1 vot)    
      Dar cu ce ne mandrim, ca romani? (Marţi, 14 noiembrie 2017, 16:09)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Cu Bucovina!
      deci, ca sa putem duce un turist, acolo, sa vina ceva bani si la administratia dein Bucuresti, trebuie facute si acele drumuri.
      Da, PSD-ul nu iubeste nordul, dar iubeste banii!
  • +2 (2 voturi)    
    Aveti ce ati votat (Marţi, 14 noiembrie 2017, 16:28)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Moldova a votat hotimea PSD. Va meritati soarta
  • 0 (0 voturi)    
    Dezvoltarea economica pleaca de la infrastructura (Miercuri, 15 noiembrie 2017, 7:59)

    Frankie [utilizator]

    Asa s-au dezvoltat toate imperiile, pe baza infrastructurii (vezi imperiul roman).
    Noi inca suntem cu mii de ani in urma fata de alte popoare.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă