Ministerul Transporturilor a semnat cererea de finantare din fonduri europene nerambursabile alocate in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020 pentru faza II a proiectului de realizare a autostrazii Sebes - Turda. Este vorba de circa 430 de milioane de euro din actualul ciclu financiar european pentru ca proiectul nu a putut fi finalizat si finantat exclusiv in exercitul financiar european anterior 2007 -2013.

A10 Sebes - Turda, lot 3 (octombrie 2017)Foto: Captura YouTube

"Obiectul principal al cererii de finantare este reprezentat de constructia a 70 km noi de autostrada, cu 2 benzi pe fiecare sens de mers, pentru tronsonul Sebes-Turda situat pe reteaua TEN-T Core si va contribui la reducerea timpului de deplasare intre localitatile Sebes si Turda de la 85,83 minute la 53,35 minute", transmite Ministerul Transporturilor.

"Valoarea totala a proiectului este de 1,949,896,940.24 lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% din valoarea totala eligibila aprobata, respectiv 1,215,224,556.60 lei va fi asigurata din Fondul European de Dezvoltarea Regionala, iar restul de finantare in valoare de 405,074,852.20 lei va fi asigurata de la bugetul de stat", mai spune MT care precizeaza ca perioada de implementare a Proiectului este de 108 luni, incepand cu data de 01.01.2014 si finalizandu-se la data de 31.12.2022.

Faza II a constructiei autostrazii Sebes - Turda reprezinta practic finantarea continuarii proiectului in actualul buget al UE, desi acest proiect a fost initiat in cadrul fosotului exercitiu bugetar 2007-2013 (extins pana in 2015), dar nu a fost terminat la timp.

Solutia autoritatilor romane pentru toate proiectele mai vechi pe fonduri europene care nu au putut fi gata pana la termenul limita de 31 decembrie 2015 a fost ca acestea sa fie "fazate", iar faza a II sa "manance" practic din noul buget european alocat Romaniei pentru infrastructura rutiera.