Asociatia Pro Infrastructura avertizeaza ca bugetul la Transporturi pentru anul 2018 contine alocari insuficiente in special pentru marile proiecte de autostrazi aflate in constructie si care au termen de finalizare, culmea, chiar anul viitor: A3 care intra in Bucuresti, Autostrada A1 Lugoj - Deva, Autostrada A10 Sebes - Turda. "Am dorit sa publicam doar o mostra din DEZASTRUL preconizat pentru anul 2018. Public, decidentii politici declara falos ca va curge lapte si miere in 2018, dar in realitate blocheaza cu buna stiinta aceste proiecte", scrie API.

Interzis pe autostradaFoto: Asociatia Pro Infrastructura

Ce spune Asociatia Pro Infrastructura:

1. A3 Bucuresti-Brasov. Impreuna cu solicitarile de plata inregistrate la CNAIR si inca neplatite, Aktor (intre Sos. Petricani si DNCB) ar ajunge la finalul acestui an la 50% plati si 70% procent fizic in teren. Astfel, pentru finalizarea lucrarilor in 2018, CNAIR va trebui sa plateasca restul de 50%, adica aproximativ 80 de milioane de lei.

Din declaratiile publice ale MT si CNAIR, la anul vor incepe in forta lucrarile pentru contractul semnat recent din Autostrada Comarnic-Brasov, sectorul Rasnov-Cristian, deci si acolo avem nevoie de minim 20 de milioane de lei, pentru a atinge un avans de minim 15%. Astfel, in total, vom avea nevoie de aproximativ 100 de milioane de lei in 2018. Cat credeti ca a bugetat guvernul PSD? 20 (douazeci) de milioane de lei.

2. A10 Sebes-Turda. Pe loturile 1 si 2, stadiul fizic si financiar se ridica la aproximativ 40%. Pentru un avans rezonabil de 30%, considerand ca proiectele sunt deblocate si vor avansa rapid in anul 2018, ar fi nevoie de 200 de milioane de lei pentru fiecare lot, 400 de milioane in total. Pentru loturile 3 si 4, chiar daca fizic sunt aproape finalizate, exista restante financiare de aproximativ 200 de milioane de lei care vor fi platite in anul 2018. Totalul necesar: 600 de milioane. Bugetat de guvern: 212 milioane de lei, adica aproximativ 35% din necesar.

3. A1 Lugoj-Deva. Pentru atingerea in anul 2018 a unui procent fizic si financiar de 100% pe loturile 3 si 4 ale acestei autostrazi, CNAIR trebuie sa faca plati de aproximativ 180, respectiv 200 milioane lei pentru cele doua tronsoane. In plus, mai sunt necesare plati de 50 de milioane de lei si pentru ultimele lucrari executate de Salini pe lotul 2. Astfel, pentru o buna desfasurare a lucrarilor care sa duca la deschiderea traficului pe loturile 3 si 4, asa cum cei de la conducere au afirmat in nenumarate randuri, ar fi necesari cam 430 de milioane de lei. Cat este prins in buget? 217 milioane de lei.

Citeste si:

Bugetul pe 2018 este dezastruos pentru investitii. S-au taiat bani de la autostrazi si cai ferate si alocarea pentru intretinerea drumurilor e la jumatate - Deputat USR

Soseaua de Centura a Sucevei, cu ZERO lei alocati pe 2018. Drumul inceput in urma cu noua ani e la 85%, dar e ignorat in continuare de autoritati