Performantele Companiei de Autostrazi:  0 km de autostrazi, 0 km de variante de ocolire, 0 km de drum national finalizati in 2017 - Asociatia Pro Infrastructura

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Infrastructura in Romania, eterna problema
Foto: CNADNR
Bilantul de final de an al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere arata un dezastru pe toate planurile, sustine Asociatia Pro Infrastructura care cere demisia directorului CNAIR. ONG-ul care urmareste derularea proiectelor de infrastructura acuza conducerea Companiei de Drumuri ca nu gaseste solutii sa deschida circulatiei "segmente de drum noi, perfect circulabile, precum Autostrada A10 Sebes-Turda loturile 3 si 4, sau Varianta de Ocolire Caracal".

"Dezastru pe toate planurile la bilantul de final de an al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere! 0 km de autostrazi, 0 km de variante de ocolire, 0 km de drum national finalizati in 2017!", scrie Asociatia Pro Infrastructura.

"In afara sectorului de 15 km dintre Dumbrava si Margina dat in circulatie pe 6 martie 2017, tronson care face parte din Autostrada A1 Lugoj-Deva care a fost finalizat inca din decembrie 2016, compania condusa de directorul general interimar Stefan Ionita nu este in stare sa deschida traficul pana la sfarsitul anului curent nici macar pe segmente de drum noi, perfect circulabile, precum Autostrada A10 Sebes-Turda loturile 3 si 4, sau Varianta de Ocolire Caracal. Fuga de responsabilitate si interpretarea viciata a Regulamentelor de Receptie nu reflecta decat o profunda incompetenta manageriala si o batjocura la adresa tuturor cetatenilor care isi pun zilnic viata in pericol pe drumuri nationale uzate fizic si moral", se arata in comunicatul API publicat pe pagina de Facebook.

Asociatia avertizeaza si ca "inchiderea" coridorului de autostrada Sibiu-Nadlac (A1) este si ea amanata pe termen nedefinit "datorita performantelor dezastruoase in tratarea problemelor ramase pe sectiunea Lugoj-Deva. Desi directorul general CNAIR Stefan Ionita a promis in fata Ministrului Transporturilor ca in luna noiembrie cel tarziu vor fi lansate la licitatie tunelurile lipsa aferente lotului 2, acest lucru nu s-a intamplat nici pana acum. De asemenea, deschiderea in 2018 a lotului 3 al autostrazii este pusa si ea in pericol de faptul ca actuala conducere a CNAIR refuza sa plateasca antreprenorului lucrarile suplimentare executate prin realizarea descarcarii (semi-nodului) de la Holdea."

Cat priveste proiectele de Variante de Ocolire, API atentioneaza ca exista contracte semnate de ani de zile, dar care sunt amanate acum pentru anii urmatori. Proiectele "anuntate ca vor incepe in acest an se amana pentru anii urmatori (centurile Satu Mare, Radauti, Beius-Stei), cele aflate in executie au batut pasul pe loc (Targu Jiu, Mihailesti, Bucuresti, Tecuci), cele anuntate ca vor fi deblocate au ramas la fel de blocate (Carei, Suceava, Iasi), iar unele chiar fac pasi inapoi, spre reziliere (Targu Mures).", scrie API.

Asociatia scrie ca "marile performante din acest an ale actualei conduceri CNAIR sunt proiectele de miliarde "ridicate pe SEAP". Din pacate, aceste performante sunt iluzorii, fiind vorba de colosi cu picioare de lut! Lansarea de licitatii pe studii de fezabilitate vechi, incomplete si fara studii geotehnice corespunzatoare, prin caiete de sarcini prost pregatite, sunt doar un alt praf in ochi aruncat cetateanului care spera sa circule pe o infrastructura rutiera demna de secolul XXI. Procedurile de licitatie lansate sunt TOATE amanate in repetate randuri si unele dintre ele sunt aproape de anulare in urma deciziilor judecatoresti, precum in cazul drumului expres Craiova-Pitesti."

Asociatia Pro Infrastructura solicita Ministrului Transporturilor "demiterea de urgenta a conducerii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere si inlocuirea acesteia cu profesionisti capabili sa reduca dimensiunea dezastrului macar in ceasul al 12-lea."

Citeste si:

    Bugetul pe 2018 este dezastruos pentru investitii. S-au taiat bani de la autostrazi si cai ferate si alocarea pentru intretinerea drumurilor e la jumatate

    Secretar de stat la Transporturi recunoaste ca banii alocati pentru 2018 pentru autostrada A3 care intra in Bucuresti ajung doar pentru trei luni

    ZERO lei pentru Pasajul de la Domnesti in 2018, desi are contractul semnat de peste sapte luni, iar licitatia a durat peste doi ani


Citeste mai multe despre   



















9261 vizualizari

  • +23 (25 voturi)    
    Si de ce va mira...asta e noua normalitate! (Joi, 14 decembrie 2017, 11:33)

    trem [utilizator]

    Ar trebui sa ne obisnuim cu partidul care face ce vrea...sau mai bine zis ce nu vrea. Principiul este...daca nu putem noi sa furam - atunci nu facem nimic! UE da bani...dar e nasol ca nu putem fura din ei. Vin si ne controleaza si vor banii inapoi. Lasa-i pe fraieri ca noi avem coloane oficiale si 4x4.

    Nu-i asa ca suntem o natie de masochisti?
    • +1 (1 vot)    
      pauperizarea (Joi, 14 decembrie 2017, 15:23)

      Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui trem

      este consemnul de lupta al bolshevicilor !
  • +28 (30 voturi)    
    GUVERNUL ZERO (Joi, 14 decembrie 2017, 11:33)

    gigicel [utilizator]

    Si deja mergem tare pe minus la capitolul civilizatie si dezvoltare.
  • +25 (25 voturi)    
    ? (Joi, 14 decembrie 2017, 11:35)

    Jaj [utilizator]

    De ce avem Compania de Autostrazi?
    Daca oricum nu primes bani de investitii, de ce primesc bani de salarii? Adice ce rost are sa aiba angajati si sa existe ?
  • +23 (23 voturi)    
    CNAIR, (Joi, 14 decembrie 2017, 11:38)

    nesuferitu [utilizator]

    exemplul desăvârșit de incompetenta, slugărnicie politica și corupție. Fara a-i uita însa pe cocalarii patentați care au invadat politica romanească. ''Imbecil'' este prea puțin spus pentru fiecare dintre ei!
  • +15 (15 voturi)    
    guvernarea minus infinit (Joi, 14 decembrie 2017, 12:06)

    pepper89 [utilizator]

    ne aduce numai lapte si miere. Fara infrastructura, fara investitii, companiile o sa inceapa sa plece, in IT cheltuieli in plus pt angajatori, e clar spre mama rusia ne arata directia urmasii comunistilor.

    Inflatie la greu, economia spre prapastie, puscariasi eliberati inainte de termen, importanta e salvarea coruptilor, asta a fost principala preocupare de 1 an de zile. Cat ii mai suportam??
  • +12 (12 voturi)    
    Nu ne TREBE! (Joi, 14 decembrie 2017, 12:20)

    lula [utilizator]

    Nu ne trebuiesc autostrazi, pentru ca nu o sa avem bani de benzina. Nu ne trebuiesc spitale, ca romanul e sanatos. Nu ne trebuiesc scoli, pentru ca romanul oricum stie tot.
    In Africa n-au luxuri din astea! Noi o sa murim fara ele?
  • +18 (18 voturi)    
    Ce vă mirați ? (Joi, 14 decembrie 2017, 12:20)

    mircea_cjn [utilizator]

    Vine pesedistul si spune : vă dau 5 lei la pensii!
    5 milioane de pensionari vin inainte de deschiderea urnelor , stau la coada si voteaza PSD

    Vine pesedistul si spune la bugetari: vă dau 2 lei la salariu, iar lui Marius Nistor de la Educatie ii mai dau 3 lei in martie!
    1,3 milioane de bugetari voteaza PSD.

    Ce vorbiti de autostrazi?!
    Cine a promis?
    Cine a cerut?

    2 lei la salariu pe care inflatia ii ia inapoi , asta vrea votantul român!

    Tinerii ? La mare, la munte, la munca - n-au vreme de vot. Si ies in strada. Fără efect major.
  • +11 (11 voturi)    
    0 km (Joi, 14 decembrie 2017, 12:27)

    nimrod [utilizator]

    In cele din urma, incredibil...
    • 0 (12 voturi)    
      de ce? (Joi, 14 decembrie 2017, 12:43)

      lula [utilizator] i-a raspuns lui nimrod

      in alti ani a fost mult mai bine?

      "În țara noastră, preţul mediu al unui km de autostradă cu două benzi pe sens este de aproximativ 8,2 milioane de euro, în timp ce în Dubai, un kilometru de autostradă cu patru benzi pe sens costă aproximativ 8,9 milioane dolari.

      Sursa citată menționează că în România un kilometru de autostradă a costat chiar și 25 de milioane de euro". sursa: bugetul.ro stire 2016
  • +6 (10 voturi)    
    DEZASTRU... (Joi, 14 decembrie 2017, 12:35)

    Olyx [utilizator]

    Un cuvant ce guverneaza realizarile TUTUROR ministrilor de la Transporturi de dupa 1989. Sa le spui ca au SABOTAT SISTEMATIC ECONOMIA ROMANIEI condamnand-o la SUBDEZVOLTARE in toti acesti ani, inseamna sa le faci un...COMPLIMENT !!!!
    • +9 (9 voturi)    
      Parca totusi.... (Joi, 14 decembrie 2017, 12:51)

      edvro [utilizator] i-a raspuns lui Olyx

      ....Boagiu a mai facut ceva. Imi aduc aminte ca a fost singurul ministru care a realizat cei mai multi km de autostrada. Si era femeie.... A avut greselile ei, clar. Dar, trebuie sa-i recunoastem si meritele.
  • +11 (11 voturi)    
    O corectie (Joi, 14 decembrie 2017, 12:44)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Nu sunt chiar zero km, pentru ca si din cei dati in folosinta anul trecut, câțiva sunt de neutilizat. Suntem pe minus!
  • +8 (8 voturi)    
    De ce mai avem nevoie de ministerul transportului? (Joi, 14 decembrie 2017, 12:54)

    yellowdog [utilizator]

    Este inutil, de fapt a devenit o pusculita a grupului infractional organizat PSD in frunte cu pablito.
  • +7 (7 voturi)    
    este un guvern... (Joi, 14 decembrie 2017, 13:14)

    liviu_ [utilizator]

    caruia ii pasa DOAR de votantii lor...
    votantilor lor nu le pasa de autostrazi si inveestitii in general...
    le pasa doar ca "le-a dat ceva" nu conteaza ca inflatia urca triplu... inflatia nu e de la psd... e data de Soros si multinationalele rele
  • +6 (6 voturi)    
    ... (Joi, 14 decembrie 2017, 15:14)

    a.nonim [utilizator]

    E prima oara cand un ministru al transporturilor isi respecta promisiunea. A spus clar ca nu promite niciun km de autostrada si s-a tinut de cuvant.
  • +2 (2 voturi)    
    Ar trebui sa-i zica (Joi, 14 decembrie 2017, 15:39)

    Ursuletul de Plus [utilizator]

    Ministerul Antitransporturilor. De fapt la tot guvernul ar trebui sa-i zica Guvernul Anti-Romaniei.
  • +2 (2 voturi)    
    buget (Joi, 14 decembrie 2017, 15:49)

    mi_po [utilizator]

    Banii de investii si dezvoltare au trecut la fondul de pensii si de majorari salariale. Anul acesta. Pt anul viitor bugetul de la drumuri ajunge pentru 3 luni. Restul la majorari salariale si de pensii, ca de acolo vin voturi.
    Jalea este cat China din punctul asta de vedere, dar pensionarii si cei de la tara nu au nevoie de autostrazi si asta a inteles si partidul rosu!
  • +3 (3 voturi)    
    tot mai multe promisiuni indeplinite... (Joi, 14 decembrie 2017, 16:10)

    g01an [utilizator]

    nu as vrea sa va deprim si mai tare, dar statul roman a cheltuit aproximativ 20 de miliarde de dolari in ultimii 10 ani de zile. trebuie sa ne intrebam ce s-a facut de banii astia (si trebuie luat in considerare si costurile curente de intretinere a drumurilor existente, nu putem pretinde ca toti banii sa fie folositi pentru lucrari noi, dar totusi, sunt o gramada imensa de bani).


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică