Comisarul European pentru Politica Regionala, Corina Cretu, a declarat ca Romania a pierdut circa 800 de milioane de euro destinate infrastructurii de transport din alocarile perioadei 2007-2013, iar alte 2,8 miliarde de euro au fost reprogramate pentru actualul ciclu financiar pana in 2020 pentru a termina lucrarile incepute in trecut si pe care autoritatile din Romania nu au putut sa le termine la timp. Banii reprogramati "mananca" practic un sfert din totalul fonduri europene pentru infrastructura de transport, fondurilor ce puteau fi folosite la proiecte noi.

Infrastructura rutiera, eterna problema Foto: Asociatia Pro Infrastructura

Comisarul european Corina Cretu a afirmat luni, la Palatul Victoria, ca este important sa se mentina cresterea economica a Romaniei, precizand totodata ca "mai multa stabilitate politica ar fi mai benefica", transmite Agerpres.

Previziunile pentru anul viitor, daca mergeti in acest ritm, sunt convinsa ca se vor realiza. Important este sa se mentina aceasta crestere economica, cea mai mare din Uniunea Europeana. Poate mai multa stabilitate politica ar fi mai benefica", a declarat Corina Cretu la ceremonia de semnare a contractelor de finantare depuse pe doua axe prioritare, in cadrul programelor POR 2014 - 2020 si POIM.

"Previziunile pentru anul viitor, daca mergeti in acest ritm, sunt convinsa ca se vor realiza. Important este sa se mentina aceasta crestere economica, cea mai mare din Uniunea Europeana. Poate mai multa stabilitate politica ar fi mai benefica", a declarat Corina Cretu la ceremonia de semnare a contractelor de finantare depuse pe doua axe prioritare, in cadrul programelor POR 2014 - 2020 si POIM.

Comisarul european a precizat ca in prezent lucreaza cu ministrului delegat pentru Fonduri Europene, Marius Nica, pentru incheierea exercitiului financiar 2007-2013.

"Avem o rata de absorbtie de aproximativ 90% pentru bugetul 2007-2013, cu 100% la proiectele de competitivitate si 93% la proiectele de dezvoltare regionala. Din pacate, cele mai multe pierderi sunt in domeniul transporturilor pentru perioada 2007-2013. Sper ca acest lucru sa fie o lectie pentru noi. Din alocarile pentru 2007-2013, 800 de milioane de euro sunt pierduti total, iar 2,8 miliarde au fost reprogramate pentru perioada 2014-2020 pentru a continua lucrarile care nu s-au terminat in perioada 2007-2013, desi autoritatile romane se angajasera sa le termine. De aceea, ne punem mari sperante in acest domeniu", a aratat Corina Cretu.

Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) pe perioada 2014 - 2020 are o valoare totala de 11,8 miliarde de euro. Proiectele de infrastructura de transport pot beneficia pana la 85% din fondurile europene de Coeziune sau de Dezvoltare Regionala.