Metrou de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni: Ministerul Transporturilor a trimis la Comisia Europeana cererea de finantare pentru proiectul de 1,4 mld euro

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 27 decembrie 2017, 13:20 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Magistrala 6 spre Aeroportul Otopeni
Foto: Metrorex
Ministerul Transporturilor a aprobat si transmis la Comisia Europeana, in data de 24 decembrie 2017, Cererea de Finantare pentru proiectul major "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni)", anunta institutia intr-un comunicat de presa.

Obiectul cererii de finantare "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni)"  este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe intre Bucuresti si Otopeni, respectiv intre Gara de Nord Bucuresti si Aeroportul International Henri Coanda, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km si 12 statii de metrou. Valoarea totala a proiectului este de 1.391.634.272 EUR.

In momentul de fata Magistrala M6 este in faza de proiectare, iar acordul demediu a fost emis in octombrie 2017. Autoritatile de la Transport au tot anuntat ca licitatia privind executia lucrarilor ar putea avea loc la inceputul anului 2018.

Recent, doua dintre cele mai active asociatii civice din domeniul Transporturilor l-au criticat sever pe Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, care a declarat ca magistrala M6 de metrou pana la aeroportul Otopeni va fi gata pana in 2020, "pana la inceperea Campionatului European de Fotbal".

"Consideram ca aceste declaratii sunt complet iresponsabile si lipsite de realitate", a  transmis Asociatia Metrou Usor.

"Este o declaratie total iresponsabila, o minciuna gogonata si o promisiune fantezista fara niciun fel de baza prin care se dezinformeaza grav", anunta si Asociatia Pro Infrastructura.

"Pe 22 noiembrie 2017, in cadrul SCS Transport din CM POIM, oficialii Metrorex au oferit termenul de 48 de luni, 4 ANI (!) de la data in care se incep lucrarile, pentru punerea in functiune a Magistralei M6! Si chiar si acest termen este FOARTE optimist daca ne uitam la felul in care s-au derulat contractele pentru M4 si M5.", mai scria Pro Infrastructura.


Citeste mai multe despre   



















8849 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Gara de Nord (Miercuri, 27 decembrie 2017, 13:45)

    HP [utilizator]

    Poate vorbesc prostii, dar M6 nu va pleca din Bucurestii Noi, de la 1 Mai.

    Adica nu va trebui sa ne dam jos la 1 Mai, daca venim dinspre Gara de Nord, pentru schimb catre Otopeni ?
    • +7 (7 voturi)    
      Direct (Miercuri, 27 decembrie 2017, 14:46)

      lambda [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Probabil va fi direct, cu tronson comun M6 cu M4, ca intre M1 si M3, intre Nicolae Grigorescu si Eroilor.
    • +1 (1 vot)    
      De la 1 mai incepe magistrala (Miercuri, 27 decembrie 2017, 20:40)

      Boham [utilizator] i-a raspuns lui HP

      magistrala 6 incepe la 1 mai dar evident ca trenurile vor circula in folosul calatorilor adica de la gara de nord la otopeni
      • +5 (7 voturi)    
        Metroul pe sub pădure (Miercuri, 27 decembrie 2017, 23:16)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Boham

        Dacă îi păsa cuiva de folosul călătorilor, s-ar fi amenajat demult o gară în aeroport la Otopeni, cu sau fără pasarelă peste DN-1

        E mai simplu de făcut 15 km de galerie de metrou în subteran? Pentrru a ajunge de fapt în aceeași gară din aeroport pe care o puteau construi și până acum, dacă i-ar fi interesat într-adevăr transportul spre și dinspre aeroport?

        În realitate îi interesează doar cheltuirea banilor publici. Cu cât sunt mai mulți bani, cu-atât se pot sifona mai cu spor. Însă următoarea criză economică e chiar după colț, iar 2035 e probabil un termen mult prea optimist pentru M6.
        • 0 (0 voturi)    
          ideea metroului este sa fie ferit (Joi, 28 decembrie 2017, 19:36)

          leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Sigur era ceva mai ieftin sa faci cale ferata la suprafata dar ideea metroului e sa functioneze si cand conditiile meteo sunt precare la suprafata, in plus reteaua de metrou duce in aproape tot orasul pe cand cea de tren numai in cateva gari.
    • 0 (0 voturi)    
      A trimis cererea lui Moș Crăciun? (Joi, 28 decembrie 2017, 19:40)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Duminică,24 Decembrie este ajunul Crăciunului.Toată lumea îl așteaptă pe Moș Crăciun.Nu cred că a existat vreo-un funcționar zelos care să se ocupe de problema lui Stroe.Pentru-că este mincinos,moșul o să-l taie de la cadouri.Zici PSD,zici mincinoși.Dacă ei sunt tâmpiți,cred că și noi suntem.
  • +17 (19 voturi)    
    E CA SI FACUT! (Miercuri, 27 decembrie 2017, 14:28)

    schroedinger [utilizator]

    Gata proiectu' asta! Altul la rand.
    • +9 (11 voturi)    
      E CA SI FACUT !! (Miercuri, 27 decembrie 2017, 14:38)

      Melinte [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Asta e a si facut, “Alta intrebare !”
    • +8 (8 voturi)    
      12.20017 depusa cererea....vara 2018 aprobata (Miercuri, 27 decembrie 2017, 20:42)

      Boham [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      in Decembrie 2017 au depus cererea, prin vara 2018 se va aproba dupa care prin octombrie 2018 se va face licitatia si numai bine incepe iarna ca sa nu se lucreze.

      Deci prin martie 2019 incep lucrarile si in 2020 ...sigur nu se face.


      dar la cat mint PSD-istii, nu stiu cine ii crede pe astia
      • +5 (5 voturi)    
        aproape bine (Miercuri, 27 decembrie 2017, 23:18)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Boham

        De accord, doar ca ai gresit secolul.
  • +8 (12 voturi)    
    Zau? Cat tupeu (Miercuri, 27 decembrie 2017, 14:48)

    MinDepous [utilizator]

    Cand s-au gandit c-ar merge ceva infrastructura pe fonduri europene? Dupa ce-au castrat cam orice urma de logica si orice inspirat din principiile si valorile pe care UE chipurile le are la baza?
    Borfasi ordinari...
  • +10 (14 voturi)    
    2020? (Miercuri, 27 decembrie 2017, 14:57)

    nick24 [utilizator]

    va fi gata? Cred ca s-a referit la SF si proiect de executie.
    Cred ca termenul 2030 e optimist, mai degraba 2040.
  • +7 (9 voturi)    
    Ideea in sine pare ok (Miercuri, 27 decembrie 2017, 16:31)

    Bazil [utilizator]

    pacat ca proiectul este conceput de incompetenti.
    • +4 (4 voturi)    
      Ideea are vreo 20 de ani (Miercuri, 27 decembrie 2017, 20:43)

      Boham [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

      se tot vorbeste de acest tronson de vreo 20 de ani, nu e o ideea noua
  • +4 (6 voturi)    
    Mai scurt & mai logic (Miercuri, 27 decembrie 2017, 21:22)

    Radu69 [utilizator]

    Cel mai logic (și scurt) era să continue magistrala 2 de la Aviatorilor către Otopeni. Presupunem că sunt la gară, aș avea 10 stații +1 și schimbare la Piața Victoriei. Așa sunt 15 stații și schimbare la "1 Mai". Aceeași logică și dacă vin din centru. În plus, "1 Mai" s-a mutat în Drumul Taberei, acum este "Ion Mihalache". Nu? Ah, câtă prostie prin părțile astea...
    • 0 (0 voturi)    
      Hmm.. (Joi, 28 decembrie 2017, 9:25)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Radu69

      De ce ar fi mai logic?..e mai scurta prelungirea de la Chibrit, plus ca le face metrou si-n Pajura si la Casa Presei! Asa..de la Pipera, banuiesc ca l-ar duce tot spre Baneasa....nu stiu unde ar putea sa mai faca o statie pana acolo...! Important e, ca dupa Baneasa, sa mearga la suprafata, ca la IMGB..cum e peste tot; nu are sens sa cheltuiesti atat, sa-l ''ingropi'' in camp!
    • 0 (0 voturi)    
      sau chiar din Pipera (Joi, 28 decembrie 2017, 9:36)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Radu69

      se putea prelungi spre Baneasa, apoi Otopeni
    • -1 (1 vot)    
      Evident! (Joi, 28 decembrie 2017, 10:25)

      iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui Radu69

      Trecand peste faptul ca, in ritmul actual de lucru, metroul de Otopeni va fi gata abia in 2040, mi se pare extrem de stupid ca traseul sa porneasca din "1 Mai" si nu de la Aviatorilor!
  • +6 (8 voturi)    
    lipsuri (Miercuri, 27 decembrie 2017, 23:17)

    Dedalus [utilizator]

    Nu au prevazut legatura cu autostrada suspendata a lui Oprescu. Si nici legatura cu Cosmodromul si nici pe cea cu Portul Bucuresti.
  • +2 (2 voturi)    
    Fonduri europene.. nu prea e o idee buna (Joi, 28 decembrie 2017, 8:11)

    Frankie [utilizator]

    Fondurile europene.. nu prea sunt o idee buna pentru politicieni. De acolo nu se pot fura bani.
  • +2 (2 voturi)    
    sunt cam aceleasi sanse (Joi, 28 decembrie 2017, 9:33)

    liviu_ [utilizator]

    sa se termine proiectu asta pana prin iunie 2020, cum sunt sa castig eu premiul nobel pana la acea data ...
  • +3 (3 voturi)    
    Pesedeaua (Joi, 28 decembrie 2017, 10:50)

    europeanul2 [utilizator]

    Nesimtitii astia de pesedisti nu au nicio problema in a-si face nevoile pe tot ce spune Europa in schimb sa ceara bani stiu.
    Ar trebui construit un tunel intre parlament si Jilava! Sobolanii sa mearga pe sub pamant, si eventual sa ramana tot acolo!


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică