FOTO Cum ar putea arata Podul suspendat peste Dunare de la Braila

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:26 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Podul suspendat peste Dunare de la Braila
Foto: Hotnews
Podul suspendat peste Dunare de la Braila, al carui contract s-a semnat cu asocierea italo-japoneza Astaldi - IHI la inceputul saptamanii, ar urma sa reprezinte "cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani", dupa cum sustine Compania de Drumuri. Contractul de proiectare si executie are o valoare de 433 de milioane de euro si un termen de finalizare de peste patru ani. In documentatia din Studiul de Fezabilitate apar si randari si schite cum ar urma sa arate podul de la Braila, lung de aproape 2 km, printre printre primele cinci poduri din Europa ca deschidere centrala (1.120 metri).

Intreg proiectul contractat cu italienii de la Astaldi si japonezii de la IHI Infrastructure Systems vizeaza nu doar constructia podului propriu-zis, ci si realizarea infrastructurii adiacente, drumuri cu o lungime totala de 23,413 km. Contractul prevede 18 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executie.

Pentru 2018, insa, Ministerul Transporturilor a bugetat insa doar 23,8 milioane de lei, adica 1%  din valoarea proiectului. Nu este clar insa daca aceasta suma va fi de-ajuns pentru a acoperi proiectarea, exproprierile si alte cheltuieli ce ar trebui realizate inca din acest an astfel incat sa nu se tergiverseze derularea proiectului inca de la inceput.

Potrivit Analizei Cost-Beneficiu din cadrul SF-ului, proiectarea si achizitia terenurilor au o pondere de circa 5,4% din totalul proiectului. Conform esalonarii investiei pe 48 de luni din cadrul Studiului de Fezabilitate, proiectarea si achizitia terenurilor sunt planificate 100% in primul an, insa si aproape o treime din lucrari (31,36%).

Fata de alocarea bugetara foarte mica a luat pozitie si Asociatia pro Infrastructura.

"Aceasta suma [n.r. 23,8 milioane de lei] va fi directionata cel mai probabil pentru realizarea exproprierilor necesare podului si a drumurilor de legatura cu reteaua existenta, ordinul de incepere a lucrarilor si avansul financiar urmand a fi amanate pentru anul 2019", avertizeaza API.


Podul suspendat - detalii tehnice:

    - Lungimea totala de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala si doua deschideri laterale de 489,65 m si 364,65 m.

    - Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri.

    - Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00m.

    - La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand de cate 2,80 m fiecare.

    - Va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina). De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri,  care se vor adauga lungimii podului suspendat.

    - Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal. Blocurile de ancorare sunt integrate in teren, in afara digurilor Dunarii.

    - Tablierul este realizat din grizi casetate cu inaltime de 3.5 m. Grinda casetata din otel este alcatuita dintr-un platelaj ortotrop cu placi rigidizate de minim 16 mm grosime si saibe de rigidizare dispuse la 600 mm. Antretoazele sunt localizate la fiecare 4.0 m si sunt rigidizate cu placi prevazute cu degajari.

In Studiul de Fezabilitate revizuit in 2016, pe baza caruia a fost lansata licitatia si, mai apoi, contractat proiectul, sunt publicate randari si schite despre cum ar putea sa arate Podul de la Braila:




















HotNews.ro monitorizeaza mai multe proiecte de infrastructura, printre care si proiectul Podului de la Braila peste Dunare. Vezi aici toate detaliile despre Pod, planurile si evolutia proiectului:

 
   >> Podul suspendat peste Dunare de la Braila - un proiect asteptat de peste 20 de ani






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17023 vizualizari

  • +26 (26 voturi)    
    Și s-a cheltuilt tot bugetul (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:36)

    TurmentatuTheThird [utilizator]

    Pentru pozele astea s-a cheltuit tot bugetul alocat pentru anul 2018. Așa că... rămânem cu pozele.
    • +11 (11 voturi)    
      . (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:35)

      theo667 [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

      Stai bre in ca inca nu au cumparat pesedeii terenurile de la tarani pe nimic si sa le capete despagubiri de expropiere. Intai sa zica japonezii pe unde fac drumurile si pe urma merge treaba
      • +7 (9 voturi)    
        sa adaugam faptul ca NU ARE CALE FERATA ! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 18:35)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui theo667

        Ar fi trebuit construita si calea ferata Braila-Galati peste pod catre Tulcea - Constanta !!

        Legatura intre Braila-Galati (a se citi Sendreni de Braila, IC Bratianu, Macin ) catre Tulcea ca si cale ferata NU EXISTA !!!

        Este unul din motivele pentru care podul este fara cale ferata, dar este o prostie, pentru ca trebuia prevazut cu cale ferata si apoi proiectata si calea ferata catre Constanta !!!


        TOATE trenurile Galati / Braila catre Constanta OCOLESC ENORM de ajungi mai usor de la Brasov la Constanta decat de la Braila/Galati la Constanta cu trenul !


        PS: dar aeroportul "Dunarea de Jos" Braila-Galati pe cand se construieste ???
        ca tot de peste 25 de ani il asteptam si pe acela !!
        • +1 (1 vot)    
          s-a dus sansa.. (Joi, 18 ianuarie 2018, 14:49)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

          Mai asteptati 25 de ani. Braileanul a plecat cu fruntea sus si coada'ntre picioare.
    • 0 (2 voturi)    
      In sfarsit, s-a declansat (Joi, 18 ianuarie 2018, 10:05)

      valll [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

      Evident ca va fi greu, ca nu sunt fonduri, dar acest pod este extrem de necesar.
      De 28 de ani toti candidatii penttru parlament, primarii, consilii judetene din Galati si Braila, includeau in proiectul lor si podul. Minciuni despre pod care, cand era la Galati, cand la Braila, cand era pod, cand era tunel.
      Acum se va face. Doar o infractiune de sabotaj il mai poate opri..
      • +1 (1 vot)    
        Podul va arăta ca guvernul Tudose. (Luni, 22 ianuarie 2018, 10:17)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui valll

        Adică nu va fi,PSD la sabotat înainte de a începe.A,dacă era întrebat Dragnea,podul trecea pe la Alexandria și sigur se făcea.Cu Teldrum.Așa,pa!
  • +21 (21 voturi)    
    o singura precizare (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:39)

    Martinezu [utilizator]

    La momentul terminarii podului, masinile vor putea zbura in mod autonom.
    • +10 (10 voturi)    
      si teleportarea (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 18:16)

      silviu_dumitrescu [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      va fi in exploatare comerciala.
  • +16 (16 voturi)    
    Frumoasa poza. (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:41)

    Plagarus [utilizator]

    Inaugurarea dupa refacerea Podului lui Apolodor ?
  • +1 (3 voturi)    
    de ce 1% (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:12)

    nolimit [utilizator]

    23,8 milioane de lei reprezinta in jur de 5% din total, nu 1% cat este precizat in articol, gresesc eu?
    • 0 (0 voturi)    
      lei / euro (Joi, 18 ianuarie 2018, 5:23)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui nolimit

      400 mil. euro, total - cei 23 milioane sunt in lei ;)
  • +8 (8 voturi)    
    ai de capul lor... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:13)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    sa semnezi contract cu o alocare bugetara de 1%? Pai nu il termini in 4 ani ci in 100, adica cate 1% pe an :) Pana termina astia podul nici nu o sa mai folosim masini.
  • +8 (8 voturi)    
    cum ar putea arata podul?... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:21)

    gatsby [utilizator]

    asta-i gluma zilei! in guvernarea psd podul va arata exact ca autostrazile suspendate construite de oprescu. psd nu are timp de constructii, ei doar darama justitia!
  • +4 (8 voturi)    
    superbe photos.. (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:24)

    demaGOGU [utilizator]

    ...se vor putea bucura de ele si nepotii nepotilor nostri!
  • +9 (9 voturi)    
    2050 termen de finalizare (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:26)

    CIP03 [utilizator]

    nu se va face nici-un pod, Tudose e din Braila si ca sa nu zica cei din Braila ca l-au trimis bou si a venit vaca, Tudose a aruncat goanga asta cu podul peste dunare. Alocarile bugetare arata clar ca nu se va face nimic.
  • +4 (8 voturi)    
    se face (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:28)

    nash pandelica [utilizator]

    ne garanteaza cel mai brailea tovaras, misu tudoese.
    d'aia si'a da demisia, sa duca la indeplinire acest proiect.
    propun sa fie numit podul tudose !
  • +5 (5 voturi)    
    fa-te ca muncesti! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 17:09)

    I [utilizator]

    ca sa nu zica lumea ca nu fac nimic, pesedeii s-au pus pe facut planuri marete. Dar doar asa ca poata sa spuna si ei ca fac ceva. In practica nu o sa faca nimic.
  • -1 (1 vot)    
    Sa-l faca si in 10-15 ani dar sa-l faca totusi (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 20:55)

    Ochiana [utilizator]

    E mare nevoie de acest pod si se discuta de asa mult timp de constructia lui incat a ajuns aproape o himera.
    De asta si majoritatea comentariilor negativiste.
    Eu aleg sa cred ca il vor face, nu in 4 ani poate ci poate in 10-12 ani.
    La urma urmei trebuie sa si crezi in ceva ca acel lucru sa devina real.
    Spor !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by