CFR a lansat licitaţia pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, obiectul contractului fiind construcția a 3 km de cale ferată și a unui viaduct de 1,5 km peste DN1. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 25 martie și sunt șanse minime ca trenurile să poată circula în iunie 2020 când Capitala va găzdui patru meciuri de la Euro.

Indicatoare in Aeroportul OtopeniFoto: Hotnews

Depunerea ofertelor are termen limită 25 martie, dacă această dată nu va fi prelungită. Ulterior, până la semnarea contractului propriu zis mai e cale lungă: ofertele vor trebui evaluate, va urma un anunț de atribuire și perioada de contestații.

Chiar și în scenariul cel mai optimist - în care data de depunere nu va fi schimbată, evaluarea ofertelor va fi făcut într-un termen record și niciun participant nu va contesta rezultatul licitației - semnarea contractului ar putea veni abia în mai 2019. Cum termenele contractuale presupun două luni proiectare și 12 luni execuție, trenul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni ar putea fi gata abia din iulie-august 2020, adică prea târziu pentru Euro 2020.

Ce spune CFR:

Valoarea totală estimată a contractului este de 420.113.085 lei fără TVA, din care 402.711.085 lei pentru execuţia lucrărilor şi 17.402.000 lei fără TVA pentru servicii de proiectare, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri de Coeziune şi Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.

Obiectul contractului cuprinde construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, un viaduct de 1,52 km care traversează DN1, 3 podete, instalaţie de centralizare electronică şi o statie de călători la terminalul T1.

Durata contractului este de 14 luni, din care două luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie, la care se adaugă 60 de luni perioadă de garanţie. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 25 martie.2019, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.