Pasajul suprateran Mihai Bravu - dublul pod care trece peste Dambovita

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 27 ianuarie 2015, 11:59 Monitorizari | Proiecte Infrastructura

Pasaj Mihai Bravu
Foto: Hotnews
Lungime: 680 m (X 2)

Valoare proiect: 156 milioane lei (cca. 35 mil. euro)

Constructor: ASTALDI SPA – ASTALROM SA (intial Romstrade)

STADIUL ACTUAL: Finalizat

---

Pasajul Mihai Bravu este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructura rutiera din Bucuresti demarate in ultimii ani. Acesta este alcatuit din doua poduri, fiecare cu o lungime de circa 680 metri si este realizat pe Soseaua Mihai Bravu, peste raul Dambovita. Potrivit informatiilor furnizate de Primaria Capitalei, pasajul face legatura intre patru mari cartiere - Berceni-Oltenitei, Balta Alba, Pantelimon si Colentina - si va deservi peste 600.000 de locuitori. Lucrarea a inceput in 2010 si trebuia terminata in vara anului 2012, insa constructorul a intrat in faliment si executia lucrarilor a fost relicitata. Pe 1 iunie 2014, municipalitatea a inaugurat primul dintre cele doua poduri, iar pe 28 octombrie 2014 a fost inaugurat si cel de-al doilea pod.

---

Primii indicatori tehnico - economici pentru aceasta lucrare s-au aprobat in februarie 2010, fiind alocate pentru pasaj 127 milioane lei. Pasajul a fost scos la licitatie pe 3 septembrie 2010, iar contractul pentru proiectarea si executia lucrarilor s-a semnat pe 2 decembrie 2010, valoarea contractului fiind de 97 milioane lei fara TVA.

Lucrarile la Pasajul suprateran Mihai Bravu au inceput pe 17 ianuarie 2011. Trei zile mai tarziu acestea au fost suspendate de Prefectul Capitalei la vremea respectiva, Mihai Atanasoaie fiindca nu aveau la baza un Plan Urbanistic Zonal, asa cum prevede legea. Pentru deblocarea lucrarii, pe 28 aprilie 2011, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat Planul Urbanistic Zonal al lucrarii.

Lucrarea a fost urmarita in continuare de ghinion, in vara anului 2012 lucrarile fiind oprite deoarece firma care a castigat licitatia pentru executia pasajului, Romstrade, a intrat in insolventa in decembrie 2011. Potrivit primarului general, municipalitatea a platit catre Romstrade, pentru lucrarile executate, circa 30 milioane lei

Pe 24 mai 2013, Primaria Capitalei a publicat pe SEAP anuntul pentru o noua licitatie, contractul fiind atribuit pe 21 august 2013. Castigatorul licitatiei a fost socierea ASTALDI SPA – ASTALROM SA, valoarea contractului fiind de 126 milioane lei fata TVA.

Lucrarile la Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii au fost reluate in luna septembrie 2013, dar  a ajuns sa coste mai mult in urma celei de-a doua licitatii. Potrivit primarului general, municipalitatea a platit catre Romstrade, pentru lucrarile executate, circa 30 milioane lei din 97 milioane lei cat era valoarea initiala a contractului, iar daca adaugam cele 126 milioane de la a doua licitatie, ajungem la o valoare totala de 156 milioane lei, deci cu aproape 60 milioane lei mai mult.

Primaria Capitalei a inaugurat pe 1 iulie 2014 primul dintre cele doua poduri care alcatuiesc pasajul suprateran de la Mihai Bravu. Pe 28 octombrie 2014 a fost inaugurat si cel de-al doilea pod.

Pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii, asemanat cu podul Basarab

Pasajul este compus din doua poduri supraterane paralele pe direcţia inelului principal de circulaţie (Soseaua Mihai Bravu, Calea Văcăreşti), de cate 2 benzi de circulaţie pentru fiecare sens.

Primul pod (Calea Vacaresti-Mihai Bravu) are o lungime de 675,40 m, iar cel de-al doilea pod 687,70 m ( Mihai Bravu-Calea Vacaresti).

Latimea celor doua poduri este de 7,80 m. Pasajul are ca punct de plecare bd. Mihai Bravu, in dreptul strazii Vantului (statia de metrou Mihai Bravu), traverseaza Splaiul Unirii (Raul Dambovita) si intersectia Vacaresti cu bd. Mihai Bravu, incheindu-se pe Calea Vacaresti.
 
Cele doua pasaje rutiere supratraverseaza Splaiul Unirii/Raul Dambovita, precum si intersectia Prelungirea Soselei Mihai Bravu cu Calea Vacarestilor si seamana, ca aspect, cu portiunea din Pasajul Basarab care traverseaza Dambovita in zona Grozavesti. (podul in arc)
 
De asemenea, pasajul reconfigureaza intersecţia Inelului Principal de circulatie cu Splaiul Unirii, precum si cu Calea Vacarestilor, cu asigurarea realizarii relaţiilor de stânga dintre cele două artere de circulaţie în condiţii de siguranţă si confort.

FOTOGALERIE Pasajul Mihai Bravu la inaugurare















---




----

PRIMELE PROCEDURI
26 FEBRUARIE 2010
LANSAREA LICITATIEI PUBLICE (pt. lucrare)
3 SEPTEMBRIE 2010
INCEPEREA
LUCRARILOR
17 IANUARIE 2011


Proiectul finalizat in 28 octombrie 2014.

---

CRONOLOGIA PROIECTULUI:


26 februarie 2010 - S-au aprobat indicatorii tehnico economici ai proiectului - 127 milioane lei (cca 30 milioane euro) - doua poduri cu o lungime de 300 metri fiecare, termen de executie 24 luni;

3 septembrie 2010 - este lansata licitatia publica pentru lucrarile la proiect.

6 octombrie 2011 - Suma alocata pasajului este majorata la 189 milioane lei (45 milioane euro);

17 ianuarie 2011 - Au inceput lucrările de construcţie la pasajul Mihai Bravu. Acestea au fost suspendate pe 20 ianuarie, de Prefectura Capitalei. Prefectul Capitalei, Mihai Atănăsoaie, a atacat în contencios administrativ autorizaţia de construcţie emisă de primarul general Sorin Oprescu pentru acest proiect deoarece nu avea la baza un Pplan Urbanistic Zonal si nici aviz de la Ministerul Mediului.

28 aprilie 2011 - CGMB a aprobat Planul Urbanistic Zonal care batea in cuie cum va arata proiectul si pe unde va trece si au reinceput lucrarile

iunie 2012 - lucrarile au fost oprite deoarece firma care a castigat licitatia pentru executia pasajului, Romstrade, a intrat in insolventa in decembrie 2011

24 mai 2013 - Primaria Capitalei a publicat pe SEAP anuntul pentru o noua licitatie

21 august 2013 - A fost semnat contractul cu castigatorul licitatiei asocierea ASTALDI SPA – ASTALROM SA, valoarea acestuia fiind de 126 milioane lei fata TVA

8 septembrie 2013 - se reiau lucrarile

1 iulie 2014 - A fost inaugurat primul dintre cele doua poduri care alcatuiesc pasajul. Vezi foto aici. 
 
9 august 2014 - Al doilea pasaj prinde contur din ce in ce mai mult. Primele lucrari si la al doilea pod in arc. Fotografii aici.

1 septembrie 2014 - Structura celui de-al doilea Pod in Arc aproape a fost finalizata. Poze aici.

28 octombrie 2014 - Este finalizat si cel de-al doilea pod. Lucrarea este terminata.

Vezi aici o FOTOGALERIE cu podul terminat si deschis circulatiei rutiere.


Citeste mai multe despre   



















3453 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    Au fost ghinioane (Marţi, 27 ianuarie 2015, 14:40)

    kiki_best [utilizator]

    la realizarea acestui pasaj, dar totul e bine cand se termina cu bine. Mai sunt multe de facut in privinta traficului bucurestean, important e ca se fac pasi importanti. Spre deosebire de Pasajul Basarab, Mihai Bravu este un proiect 100% Sorin Oprescu.
    • +2 (4 voturi)    
      La Mihai Bravu (Marţi, 27 ianuarie 2015, 15:21)

      milosh [utilizator] i-a raspuns lui kiki_best

      nu au mai putut spune unii si altii ca Sorin Oprescu doar definitiveaza un proiect mostenit de la predecesori. N-au putut sa-i reproseze acest lucru, dar au avut grija domnii consilieri si fostul prefect ca lucrarile sa dureze cat mai mult.
  • +3 (5 voturi)    
    Ghinioanele astea (Marţi, 27 ianuarie 2015, 14:49)

    persefona [utilizator]

    nu pica asa, din cer. Romstrade nu a venit intamplator si nici Oprescu nu le-a dat lucrarea . Iordache a fost un bun amic al PDL, si sa nu uitam ca la vremea aceia, portocalii faceau legea in consiliul general bucurestean.
  • +3 (5 voturi)    
    Pasajul exista (Marţi, 27 ianuarie 2015, 15:01)

    tarosparky24 [utilizator]

    si este functional! Asta e cel mai important lucru pentru soferi si nu numai! Fara tam-tam, fara galerie, Sorin Oprescu a mai bifat o realizare.
  • 0 (0 voturi)    
    Cateva puncte slabe ale acestui pasaj (Marţi, 10 februarie 2015, 11:09)

    simpa [utilizator]

    1. Pasajul a fost acordat in regim de urgenta imediat ce a ajuns Oprescu primar fiind atribuit fara licitatie.
    2. Pasajul nu incurajeaza transportul in comun sau cu bicicleta fiind exclusiv pasaj pentru autoturisme.
    3. Pasajul nu era necesar, cu toate ca vorbim de 2 intersectii semaforizate se trece repede. Foarte rar prindeai semaforul de 2 ori. Caci pe sensul pe care s-a construit pasajul aveai 3 benzi de circulatie plus linia de tramvai.
    4. Timpul de constructie a depasit 5 ani. In acest timp traficul in zona a fost dezastruos.
    5. Cred ca, construirea pasajului exclusi pentru tramvai sau biciclete ar fi fost mult mai eficienta.
    6. Pasajul, cum vii pe Mihai Bravu spre piata sudului, nu are bretea sa cobori pe vacaresti spre timpuri noi sau spre bulevardul tineretului. In general, lipsa unor bretele de acces din laterale pe pasaj ii micsoreaza utilitatea.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version