Monitorizari. Proiecte de Infrastructura

Centura Bacaului - primul petic de autostrada din Moldova

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 12 septembrie 2016, 15:10 Monitorizari | Proiecte Infrastructura

Centura ocolitoare a municipiului Bacau
Foto: CNADNR
Lungime: 30,7 km (din care 16 km se suprapun cu traseul A7)

Valoare: 393.9 milioane lei (fara TVA) / cca. 88,5 mil. Euro

Constructor (contract de tip Fidic Rosu): EKO INSAAT VE TIC A.S

Consultant: Primacons Grup SRL/Egnatia Odos SA

Proiectant: S.C. ARCADIS EUROMETUDES 

Ordinul de incepere:
25.05.2016

Termen de finalizare: mai 2018

STADIU ACTUAL: Contractul de executie este in desfasurare. Constructorul turc a intrat in teren cu primele utilaje.


-----------

Bacau este unul dintre marile orase ale tarii ce nu beneficiaza de o sosea de centura, desi unul dintre cele mai tranzitate drumuri din tara trece chiar prin inima orasului.

Municipiul este strabatut de DN 2 (E85), unul dintre cele mai aglomerate si tranzitate drumuri din tara, iar tot traficul pe relatia Nord-Sud in Moldova trece prin Bacau. In plus, din Bacau mai pleaca alte patru drumuri nationale, printre care DN15 spre Piatra Neamt si DN2F spre Vaslui.
 

O centure necesara, dar targiversata ani la randul


Primele documentatii privind centura Bacaului au fost schitate la inceputul anilor 2000, iar intre 2007 si 2008 compania Search Coporation a realizat studiul de fezabilitate, proiectul tehnic si detaliile de executie. Cu toate acestea proiectul nu a mai demarat, iar CNADNR a fost nevoita sa revizuiasca studiile. Astfel, in ianuarie 2012 a fost contractata compania SC Arcadis Eurometudes pentru circa 300.000 lei pentru revizuirea SF-ului, a proiectului tehnic si a detaliilor de executie.

In aprilie 2013, CNADNR lansa in SEAP licitatia pentru constructia Soselei de Centura a Bacaului, iar in august au fost depuse deschise cele zece oferte depuse. Batalia pentru acest contract parea ca se va da intre companiile oamenilor de afaceri Dorinel Umbrarescu si Costel Casuneanu, companii ce au avut cele mai bune oferte, insa in cele din urma, in noiembrie, CNADNR atribuia contractul catre firma tuceasca Eko Insaat Ve Tic AS, de pe locul trei.
Au urmat numeroase contestatii si recursuri in justitie care au prelungit procedurile cu aproape un an jumate finalizarea licitatiei. In cele din urma, justitia a decis ca atribuirea contractului catre firma turceasca este lagal si, astfel, in aprilie 2015 a putut fi semnat contractul.

Chiar si asa, lucrarile nu au putut fi demarate. Din cauza ca s-a intarziat foarte mult cu semnarea contractului, proiectul a ajuns sa fie gata de demarare abia in a doua parte a lui  2015, ultimul an in care Romania mai putea  accesa fonduri europene din vechiul exercitiu financiar 2007-2013.

Cand firma Eko Insaat Ve Tic A.S. ar fi trebuit sa primeasca avansul pentru a incepe lucrarile si sa-si organizeze santierul, autoritatile de la Bucuresti au realizat ca acesta nu poate fi achitat, deoarece finantarea, prin POS T (Programul Operational Sectorial Transport 2007 - 2013) se epuiza la finalul anului , iar toata suma ar fi trebuit decontata pana atunci, un termen prea scurt pentru a realiza lucrarile necesare. Astfel, ordinul de incepere a lucrarilor a fost suspendat si a venit abia in aprilie 2016, iar organizarea de santier a inceput sa prinda contur in luna mai.

30 de km de centura executati pana in 2018 - 16 km la structura de autostrada

Contractul prevede realizarea unei centuri ocolitoare in lungime de peste 30 de km si care sa uneasca DN 11 (in Vest), DN2 (In Sud), DN2 (in Nord) si DN 15 (in Nord). Din total, aproape 16 km se suprapun peste traseul proiectului autostrazii Moldova (A7), insa acestia vor fi construiti, in prima etapa de executie, doar pe un sens de autostrada, in regim de 2+1 benzi din doi in doi kilometri.

Proiectul presupune realizarea a trei sectoare, dupa cum urmeaza:

    Sectorul nr. 1: legatura rutiera DN 2 (sud Bacau) cu DN 2 (nord Bacau), in lungime de 20,180 km sector ce se suprapune cu viitoarea Autostrada Moldova intre km 2 + 413 si km 18 + 682;

    Sectorul nr. 2: legatura rutiera de la nord de Bacau intre DN 15 si DN 2 in lungime de 3,160 km;

    Sectorul nr. 3: legatura rutiera de la sud de Bacau intre DN 2 si DN 11, in lungime de 7,360 km.

Daca sectoarele 2 si 3 vor reprezenta drumuri nationale si vor fi proiectate pentru o viteza de 100 km/h, o bucata de peste 16 km din sectorul 1 se suprapune cu traseul viitoarei Autostrazi Moldova, insa in prima faza de executie se va asfalta doar un sens de autostrada, pe celalalt sens fii realizate doar terasamentele.

De subliniat ca, desi circulatia va fi deschisa doar pe o singura cale de Autostrada, majoritatea lucrarilor grele, specifice unei autostrazi complete - terasamentele, stabilizarile, lucrarile de arta, supra si sub-traversarile - vor fi realizate in acest contract. Astfel, centura Bacaului poate fi asimilata cu primii kilometri de autostrada ce vor fi construiti in Moldova, avand in vedere intarzierile celorlalte proiecte gandite pentru aceasta regiune.

Potrivit informatiilor publicate in caietul de sarcini, "intre km 2 + 413 si km 18 + 682 traseul se suprapune peste traseul viitoarei autostrazi MOLDOVA. Curbele in plan (curbe la stanga) de la km 2 + 000 si km 19 + 000 care acum asigura legatura intre drumurile de legatura intre DN 2 si autostrada vor face parte pe viitor din nodurile rutiere sud si nord fiind bretele de acces. In aceasta etapa cele doua noduri nu se realizeaza doar se expropriaza suprafetele de teren necesare realizarii lor odata cu realizarea autostrazii MOLDOVA".

"In prima etapa va fi realizata calea a 2-a a viitoarei autostrazi (calea de pe stanga) cu parte carosabila de 14.00 m pe care se va sistematiza circulatia in sistem de 2 + 1 (doua benzi pe un sens si una pe sens opus) cu alternarea numarului de benzi pe sens la cca. 2.00 km", se mai arata in documentul citat.

A doua cale din autostrada va fi executata in etapa a II-a (odata cu constructia viitoarei autostrazi MOLDOVA), iar pana atunci, odata terasamentul facut in prima etapa de executie, va ramane inierbata.

Vezi aici harta mare cu traseul autostrazii - .jpg, 11,6 MB:

    >>Portiunea care se suprapune cu traseul autostrazii si care va fi consturita la nivel de terasament direct la standard de autostrada este intre puncte B si C pe harta de mai jos:




---------------




PRIMELE PROCEDURI (realizare SF si PT)
9 IANUARIE 2012
LANSAREA LICITATIEI PUBLICE (pt. lucrare)
30 APRILIE 2013
INCEPEREA
LUCRARILOR
25 MAI 2016



-------

Cronologia proiectului:

2007-2008 este realizat SF-ul, Proiectul Tehnic si Detaliile de executie de catre Search Corporation

9 ian 2012 - Este contractata revizuirea documentatiei (SF+PT+DE) cu firma S.C. ARCADIS EUROMETUDES  pentru circa 300.000 de lei (fara TVA).

30 aprilie 2013 - Este lansata licitatia pentru exec utia lucrarilor pe un contract Fidic Rosu (doar executia, proiectarea fiind deja facuta).  Contractul era estimat la peste 134 de milioane de euro pentru realizarea celor 30,7 km (aprox. 4,4 mil. euro/km)

13 august 2013 - Sunt deschise ofertele depuse - 10 constructori se bat pe contract. Casuneanu si Umbrarescu au cele mai bune oferte. Detalii aici.

14 noiembrie 2013 - Contractul de executie este atribuit de catre CNADNR companiei turce Eko Insaat Ve Tic AS cu o oferta de 393 milioane de lei (88,3 mil euro), locul trei dupa valoare intre ofertele depuse la licitatie. Ofertele SC SA & PE Construct SRL (Dorinel Umbrarescu) si PA&Co International - Indecon SAU (Costel Casuneanu) au fost descalificate.

1 aprilie 2015 - Dupa mai multe contestatii si apeluri in justitie, Contractul pentru constructia variantei ocolitoare a Municipiului Bacau a fost semnat cu firma turceasca EKO INSAAT VE TIC A.S.

25 mai 2016 - Este semnat ordinul de incepere al lucrarilor, la peste un an de la semnarea contractului. Motivul intarzierii? In urma cu un an, cand firma Eko Insaat Ve Tic A.S. ar fi trebuit sa primeasca avansul pentru a incepe lucrarile si sa-si organizeze santierul, autoritatile de la Bucuresti au realizat ca acesta nu poate fi achitat, deoarece finantarea, prin POS T (Programul Operational Sectorial Transport 2007 - 2013) se epuiza la finalul anului , iar toata suma ar fi trebuit decontata pana atunci, un termen prea scurt pentru a realiza lucrarile necesare. Astfel, ordinul de incepere a lucrarilor a fost suspendat si a venit abia acum.

1 septembrie 2016 - Primele semne de activitate pe santier. Constructorul turc posteaza pe pagina sa de Facebook fotografii cu primele utilaje care au intrat in teren.



9 septembrie 2016 - Noi imagini de pe santier. Pe langa decopertarea stratului vegetal, pe santier se lucreaza si la descarcarea arheologica.



29 noiembrie 2016 - Update cu fotografii si un video de pe santier:




12 decembrie 2016 - Noi imagini de pe santier:



17 martie 2017 - Noi fotografii de pe santier:

 

13 aprilie 2017 - Compania de Drumuri reziliaza contractul cu constructorul turc


"Compania Nationala pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) S.A. a transmis Antreprenorului  turc  EKO INSAAT VE TICARET A.S., instiintarea de reziliere a contractului pentru executia Variantei de Ocolire a Municipiului Bacau. Dupa ce antreprenorul turc a anuntat oficial ca este in imposibilitatea de a sustine financiar  lucrarile, CNAIR  S.A a transmis acestuia  instiintarea de reziliere a contractului, in data de 12.04 2017", se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro.

CNAIR anunta ca va lua masuri pentru retinerea  garantiei de Buna executie in cuantum de  39.388.139,84 lei si a garantiei pentru plata Avansului in cuantum de 74.089.091,03 lei.

La inceputul lunii aprilie, CNAIR a fost informata de EKO INSAAT VE TIC AS ca se afla intr-o situatie financiara dificila, generata de evolutia negativa a unor proiecte gestionate pe alte piete, care a dus la blocarea accesului la conturile bancare. In context, Antreprenorul turc  a anuntat ca se afla in imposibilitatea gestionarii proiectului de executie a Variantei de Ocolire Bacau din cauza masurilor restrictive impuse in tara de origine, situatie  care va afecta si Sucursala din Romania.

28 august 2017 - Reziliată, Centura Bacăului va fi relicitată ca autostradă. Valoarea estimată a lucrărilor este de 1,19 miliarde lei.
--------


Citeste mai multe despre   























22740 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    Dar de ce... (Luni, 12 septembrie 2016, 15:20)

    M. G. [utilizator]

    Nu este un inel complet?
    • 0 (8 voturi)    
      pentru ca (Luni, 12 septembrie 2016, 15:23)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

      acolo se instaleaza piatra.
      • 0 (8 voturi)    
        Aha (Luni, 12 septembrie 2016, 15:57)

        M. G. [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        Piatra nu se pune pe inel. Esti tare. Ca fularul.
    • +11 (11 voturi)    
      pai (Luni, 12 septembrie 2016, 15:49)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

      ca sa nu poti sa o iei pe partea scurta :)
  • +16 (16 voturi)    
    Vai, dar ne rasfatati.... (Luni, 12 septembrie 2016, 15:35)

    dinica [utilizator]

    Cum sa va spun, nici nu era nevoie sa va deranjati...
    Ne rasfatati de-a dreptul... 16 Km.... in 26 de ani...

    Nu cumva ati gresit si sunt si astia 16 tot in Transilvania?
    • +4 (4 voturi)    
      e OK (Luni, 12 septembrie 2016, 18:17)

      florinul [utilizator] i-a raspuns lui dinica

      Nu a fost niciun deranj :p
  • +1 (17 voturi)    
    ! (Luni, 12 septembrie 2016, 15:47)

    tudorr [utilizator]

    Bine baaa, da fix la Bacau v-ati gasit sa faceti autostrada? Bacaul e un oras pe care il traversez in 10-15 minute incarcat, si asta datorita faptului ca au un management foarte bun al semafoarelor, si nu glumesc! Daca ai prins verde ai sansa sa iesi pe verde din oras, ce te mai opresti pe la rondurile de la autogara mai mult...Incercati sa traversati Iasul de la un cap la altul si apoi mai discutam! Bine ca v-ati facut voi bucurestenii autostrada sa ajungeti rapid la mare in max 2 ore!
    • -2 (10 voturi)    
      .... (Luni, 12 septembrie 2016, 16:45)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Compania aia de drumuri si strazi nu are cum gestiona drumurile din Iasi.
      Sau din Bacau.
      Aveti primar, dati-i la gioale.
      • -1 (3 voturi)    
        pathfinder (Luni, 12 septembrie 2016, 19:16)

        tudorr [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

        Drumurile apartin de prefectura, nu de primarie...tot timpul o dau oricum din scuza in scuza TOTI!
        • +2 (2 voturi)    
          ... (Marţi, 13 septembrie 2016, 8:53)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

          Eu stiu ca la Iasi toate-s pe dos, dar sa vedem ce spune legea, ca asa minune io unul n-am mai auzit...

          Ordonanţa nr. 43/1997 privind regimul drumurilor

          Drumurile de interes local aparţin proprietăţii publice a unităţii administrative pe teritoriul căreia se află şi cuprind:
          a) drumurile comunale, care asigură legăturile:
          - între reşedinţa de comună cu satele componente sau cu alte sate;
          - între oraşul cu satele care îi aparţin, precum şi cu alte sate;
          - între sate;
          b) drumurile vicinale sunt drumuri care deservesc mai multe proprietăţi, fiind situate la limitele acestora;
          c) străzile sunt drumuri publice din interiorul localităţilor, indiferent de denumire: stradă, bulevard, cale, chei, splai, şosea, alee, fundătură, uliţă etc.

          Sperand ca te-am lamurit, am si io o intrebare: matale pe ce lume traiesti?
    • +11 (11 voturi)    
      Dar unde ar fi trebuit facuta?! (Luni, 12 septembrie 2016, 16:47)

      luavardna [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      tudorr prietene, in 10-15 min poti traversa Bacaul doar intre orele 00 - 04, si asta daca ai noroc sa prinzi semafoarele alea sincronizate. In rest, faci cel putin 35-40 min de la intrarea de N si pana la iesirea din S, spre Bucuresti. Nu mai vorbesc de o ora de varf...eu zic ca e frustrant pentru un sofer care are de parcurs o distanta mai mare sa piarda 40 min in traficul aglomerat al unui oras.
    • +6 (6 voturi)    
      cel mai rapid.... (Luni, 12 septembrie 2016, 16:56)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      ....am traversat Bacaul noaptea, 12 minute, dar daca prinizi orele de varf, dureaza si peste 30 minute. Centura este abosult necesara, asa cu este necesara infrastructura in toata tara. Aceste pplemici, ca mai bine se facea aici decat dincolo, sunt contraproductive. Trebuie facute autostrazi si centuri peste tot.
    • +4 (4 voturi)    
      mmm (Luni, 12 septembrie 2016, 17:01)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Iasi-ul fiind la granita, traficul de tranzit e sensibil sub cel de la Bacau. Iasi-ul e tranzitat de ce vine din Rep Moldova plus eventualele miscari de trupe intre Vaslui si Botosani (unde e deja centura in regim de drum european). https://www.google.ro/maps/dir/Vaslui/Boto%C5%9Fani/@46.9507339,27.0859288,8.29z/data=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x40ca7370f3bf8b01:0x53cdb7409616b286!2m2!1d27.7276468!2d46.6406915!1m5!1m1!1s0x4734ebd7d24fab11:0xfc093f7416c4f8ab!2m2!1d26.6658127!2d47.7406537

      In schimb prin Bacau trece, de exemplu, mare parte din traficul Bucuresti-Iasi, Brasov-Iasi, Constanta/Galati/Tulcea - Pitra neamt/Suceava, etc.
      • +3 (3 voturi)    
        La Iași problema e locală (Luni, 12 septembrie 2016, 22:00)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Traficul de pe E58 / E583 de la Tg.Frumos spre Sculeni trece chiar prin oraș, deși o șosea de centură centură între Lețcani (aflat la vest de Iași) și Vânători (aflat la nord) ar scurta traseul de vreo 3 ori.

        Mai mult decât atât, în nesfârșita lor înțelepciune, edilii locali au mutat Vama la ieșirea spre Negrești-VS, adică în sudul orașului. Asta pentru a găsi o utilitate parcului industrial Tehnopolis, o investiție lipsită de sens a Consiliului Județean, cum numai în România se poate vedea.

        Deci camioanele spre R.Moldova vin din vestul orașului, dar pentru a ieși spre Sculeni (nord-nord-est) sau Albița (sud-est) trec mai întâi prin sudul extrem al orașului, fiindcă acolo e noul sediu al Vămii.
        • -1 (1 vot)    
          spre sculeni e varianta (Marţi, 13 septembrie 2016, 11:17)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          https://www.google.ro/maps/dir/Sculeni,+Jude%C8%9Bul+Ia%C8%99i/T%C3%A2rgu+Frumos+705300/@47.2617719,27.4555128,14.75z/data=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x40cb1c5f9eae57f1:0xb21e4a585c11b807!2m2!1d27.6071235!2d47.314543!1m5!1m1!1s0x40cacf8d23bfe81d:0x781dc66432f3c27!2m2!1d27.0083561!2d47.2085397
          Si drumul pare bun.
          Cu tehnopolis sunt total de acord, o investitie totalmete aiurea, cu singurul scop sifonarea bugetului local. Deci aici solutia ar fi simpla, mutarea vamii undeva pe traseul de mai sus. Doar ca dom' inspector vamal nu prea vrea sa-si miste fundul pe la tara... Abia ce s-au lasat mutati de la gara internationala la tehnopolis...
          • +1 (1 vot)    
            Nu e nicio "variantă” spre Sculeni (Marţi, 13 septembrie 2016, 16:22)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Diferența între Google Maps și a fi circulat pe-acolo e cam la modul următor:

            ”Varianta” ta e unul din ”drumurile strategice” construite de Ceaușescu din plăci de beton și dacă ești la volanul unui TIR de 40 de tone tre'să fii mare meseriaș prin curbele și rampele dintre Bogonos și Horlești. Asta vara, că iarna n-ai nicio șansă cu TIR-ul pe-acolo.

            ”Drumul strategic” are două sectoare neconectate între ele, adică tre'să intri cu camionul printre casele din Horlești și apoi să cauți ulița care iese spre Vânători.

            Centura care trebuie construită acolo va porni de la vest de la Lețcani (unde acum sunt mereu accidente mortale) și va trebui să iasă la nord de Vânători, urmând să treacă pe la sud de Horlești, fără a mai intra în sat. Nu e suficient să te uiți pe Google Maps, trust me :)
    • +5 (7 voturi)    
      Acest post e cumva un pamflet? (Luni, 12 septembrie 2016, 17:05)

      mbm [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Semafoare sincronizate in Bacau? Poate, pt viteza de 60 km/h, cu care poti circula doar noaptea!
      In rest, ai sanse minime sa "ratezi" mai mult de 2! Iar inteligentii care le-au setat au lasat 80 sec verde pt strazile secundare si max 30 sec pt bulevardul principal.
      E un trafic infernal in Bacau, sub 45 min nu ai cum sa faci pt traversarea lui.
    • +4 (4 voturi)    
      Iasul si bucurestenii (Luni, 12 septembrie 2016, 17:46)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Am o propunere : puneti-l primar la Iasi pe domnu` doctor Oprescu.
      In maxim un an face autostrada suspendata !
    • +3 (3 voturi)    
      Hehe (Luni, 12 septembrie 2016, 18:19)

      florinul [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Dap, două ore până la mare, două ore până la munte. Sic. Bucuresciu-i fruncea :p
  • +13 (13 voturi)    
    lol (Luni, 12 septembrie 2016, 15:49)

    Adrian_1234 [utilizator]

    Centura sibiului e acolo din 2010 :) si nici acum nu avem autostrada deci
    bun venit bacau la asteptare ... undeva prin 2022 poate ...
  • 0 (6 voturi)    
    ... (Luni, 12 septembrie 2016, 16:43)

    pathfinder [utilizator]

    "Municipiul este strabatut de DN 2 (E85), unul dintre cele mai aglomerate si tranzitate drumuri din tara..."

    Bun asa.
    Carevasazica E85 e aglomerat.
    Si este.

    Iar viitoarea autostrada nu urmeaza calea E85-ului.
    Care-i aglomerat.
    Ci se opreste undeva pe la Pascani, parca.

    Dupa aia o coteste spre est, respectiv vest.
    Care nu-s aglomerate,
    Ala spre vest chiar deloc.

    Bun asa!
    hi hi hi hi
    • +1 (5 voturi)    
      E85 nu mai e aglomerat după Cristești (Luni, 12 septembrie 2016, 17:15)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      Mergând de la Bacău spre nord, din E85 se separă:

      - DN15D la Roman spre Vaslui și spre Piatra-Neamț;
      - E583 la Săbăoani spre Tg.Frumos și Iași;
      - DN28A la Moțca spre Pașcani
      - DN 15B la Cristești spre Tg.Neamț. Poiana Largului, Borsec, Toplița și Reghin.

      După Cristești, E85 nu mai e aglomerat spre Suceava și nici nu are de ce să fie. De-aia se construiește autostrada doar până la Pașcani, acolo se va intersecta cândva (2035-2050) cu A8 Iași -Tg.Mureș.

      Se pierde o mulțime de timp pentru a explica lucruri evidente, dar se pare că nu se poate altfel.
      • +1 (3 voturi)    
        ... (Marţi, 13 septembrie 2016, 8:57)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        "După Cristești, E85 nu mai e aglomerat spre Suceava și nici nu are de ce să fie."

        Bag sama ca nu circuli cu masina.
        Iti spun io de ce este (nu de ce are sa fie):
        1. pentru ca pe acolo "coboara" toti napastuitii din Suceava si Botosani;
        2. tot pe acolo "coboara" toate tirurile cu numere de Polonia, Ucraina, Rusia si Belarus. Plus toti ucrainenii si rusii care o iau spre litoral sau Grecia.

        Da' faca matale nu circuli, de unde dracu' sa stii?!?
        • 0 (2 voturi)    
          Artimetică de clasa a IV-a: (Marţi, 13 septembrie 2016, 16:27)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

          Dacă la traficul spre București provenit dinspre Suceava adaugi traficul dinspre Iași, Botoșani, Piatra Neamț și Bacău, unde e mai mare aglomerația, la Cristești sau la Bacău?

          Tu așa mergi cu mașina din Botoșani spre București, prin Suceava și Cristești?! Ai emis o inepție, ajunge. N-are sens să perserverezi, aritmetica n-o poți schimba.
          • 0 (2 voturi)    
            ... (Marţi, 13 septembrie 2016, 17:18)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Problema nu e Cristesti versus Bacau.

            Tu ai spus ca "nu are cum sa fie".
            Ti-am explicat ca este aglomerat.
            Mai aglomerat decat ala spre Iasi, de exemplu.

            Ai spus o prostie, ti-am demontat-o, acu' te-nvarti si te rasucesti cu altele.
  • 0 (0 voturi)    
    Din 1 aprilie2015-1 septembrie 2016 (Luni, 12 septembrie 2016, 17:04)

    nick24 [utilizator]

    Ce au făcut pe teren?
    S-au apucat acum când vine toamna/iarna, ca să întrerupă lucrările până la primăvară?
    • 0 (0 voturi)    
      Au asteptat (Luni, 12 septembrie 2016, 23:40)

      pag [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      ca si CNADR-ul sa isi indeplineasca partea de contract. Adica sa faca plata avansului si sa plateasca despagubirile pentru cei ce au fost desproprietariti.
  • +4 (4 voturi)    
    Putem spera la ceva bun pentru Bucovina?! (Luni, 12 septembrie 2016, 20:15)

    Entiu [utilizator]

    S-au pornit proiecte foarte bune, despre care se stie... si a preconizat inca de atunci ideea construirii autostrazii Nord-Sud, care să treacă şi prin Siret şi Suceava pina la Marea Neagra. Asta ar fi mai mult decit necesar pentru graniţa de est a Uniunii Europene.

    Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem drumuri bune si autostrazi prin Moldova. Au grija lor, sa fie numai la ei. Vezi autostrazi, sosele asfaltate, peste tot in sudul si centrul tarii!
    Soselele sunt f. bune si in localitatile locuite de ungurime, este o placere sa mergi cu masina! Cind intri in Moldova dinspre Ardeal este dezastru!

    Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ca deh, nu-s bani! Moldova este lasata mereu in saracie pentru ca moldovenii sunt blegi, tac si nu trag la civilizatie!

    In Moldova foarte rar se face cite ceva, aproape nimica...totdeauna doar prin forte proprii si mereu este tinuta in mare saracie.
    De regula autoritatile se rezuma la superficialitati, doar pentru a arunca praf in ochi...avem oameni de paie cu coloana vertebrala de guma
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 13 septembrie 2016, 9:02)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Nu mai putem spera.
      Se plang unii din Transilvania ca vor out desi se investeste doar la ei.
      O solutie care sa lase zona sa se autoadministreze si sa se dezvolte e o Bucovina separata.

      Cu parere de rau, dar alta solutie nu vad.
      Si asta o spune unul care doreste unirea cu RM pana in 2018.
      Dar asa nu se mai poate.

      E85-ul care a cotit-o spre Iasi, nici un fel de investitii in zona, toti banii avand un traseu spre groapa Moldovei de-i spun unii capitala....

      In exact aceeasi situatie se afla absolut toate orasele/zonele din nordul tarii asteia: de la Satu Mare, Baia Mare, Bistrita, Suceava si Botosani. Absolut toate au fost date uitarii.
      Si-s vreo doua milioane de cetateni ai nimanui...
  • -1 (1 vot)    
    Moldovenii nostri (Luni, 12 septembrie 2016, 23:57)

    IulianLuca [anonim]

    Am fost si am ramas tot timpul niste mamaligari. De fiecare data ies in strada tinerii frumosi si liberi sa tipe "cine nu sare, ori este gabor ori e prost de moare" si se dau cu curu' de pamant pentru Rosia Montana si altele, importante, desigur, insa pentru ce il doare mai tare, pentru faptul ca un drum bun aduce cu sine si dezvoltarea zonei prin care trece, n-ar face nimic pentru ca nu se vad la tv si nu renteaza checkin-ul pe facebook.
    Le place tare sa faca o zi pe drum si sa-si rupa masinile prin toate gropile, sa moara ca berbecii in accidente stupide.
    Niste mamaligari!
    Moldova fara drumuri este exact Coreea de Nord noaptea, cautati pe google images si o sa vedeti asemanarea izbitoare :(
    Masa de manevra tinuta in saracie sa poata da votul rosu de fiecare data si se mira ardeleanu si munteanu de ce se voteaza cum se voteaza aici.
  • +2 (2 voturi)    
    si totusi (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 8:15)

    wodan [utilizator]

    Avand in vedere desenul centurii, pun si eu o intrebare: Daca vin dinspre iasi/suceava via roman si vreau sa merg spre brasov via onesti cu tonaj mare, trebuie sa inconjor cca 3/4 din bacau????
    • 0 (0 voturi)    
      Dacă vii de la Piatra Neamț spre Onești (Vineri, 24 februarie 2017, 14:10)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui wodan

      va trebui să înconjori circa 85% din Bacău

      A explicat cineva mai sus că nu se face inel, ca să nu poți alege traseul mai scurt :)
      • 0 (0 voturi)    
        Daca (Luni, 8 mai 2017, 18:02)

        AlexAllex [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Daca vii de la Piatra spre Onesti vei folosi centura veche
  • 0 (0 voturi)    
    Centura Bacaului (Joi, 10 august 2017, 14:12)

    bunicu [utilizator]

    Alo, domnii de la CNADR si mai ales politicienii care in fiecare campanie electorala au promis finalizarea acestei centuri , veniti in aceste zile si incercati sa traversati Bacaul , sigur va veti injura singuri de "maretele nerealizari " ; plus ca paralizati activitatile intregului oras-alo d-l primar e bine ce se intimpla in oras ?! - sau sunteti in Turcia si nu va intereseaza ce se intimpla in oras !?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version