Monitorizari. Proiecte Infrastructura

Podul suspendat peste Dunare de la Braila - un proiect asteptat de peste 20 de ani

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 19 aprilie 2017, 13:23 Monitorizari | Proiecte Infrastructura

Harta - Podul suspendat peste Dunare de la Braila
Foto: CNAIR
Lungime: 23,4 km - 1,9 km doar Podul (cu o deschidere de 1,2 km) + ~20 km drum nou

Cost constructie: cca. 433 mil. euro (valoarea cu care a fost atribuit contractul de poriectare + executie)

STADIU ACTUAL:
SF-ul a fost revizuit si aprobat in 2016. / Contractul de proiectare si executie a fost atribuit in octombrie 2017 catre Asocierea Astaldi (Italia) - IHI Infrastructure Systems (Japonia)

Evolutia detaliata a proiectului in josul paginii

---

Podul suspendat de la Braila, al cincilea pod peste Dunare in Romania, e mai aproape de realizare ca niciodata. Promis in repetate randuri de toate guvernele care s-au perindat la conducere in ultimii 20 de ani, proiectul are finalizat Studiul de Fezabilitate din 2016 si vine la pachet cu peste 20 de km de drum de legatura construiti de la zero, de-o parte si de alta a Dunarii. Costul total al proiectului? Circa 500 de milioane de euro.

----

Studiul de Fezabilitate al Podului suspendat de la Braila a fost elaborat in 2016 si aprobat in comitetele tehnico-economice din Ministerul Transporturilor si Compania de Drumuri. Realizarea podului este prinsa in Master Planul de Transport, cu surse de finantare nerambursabile aferente perioadei 2014 - 2020. Conform informatiilor din SF, valoarea totala a investitiei depaseste 2 miliarde de lei, fara TVA.

Lungimea totala a Proiectului este de 23,413 km si cuprinde doua sectiuni:

- drumul principal Braila - Jijila, cu o lungime 19,095 km ( include si lungimea podului si a viaductelor de acces (viaduct de acces la pozitia km 4+486.10, cu o lungime de 110 m si viaduct de acces la pozitia km 6+570,52 km, cu o lungime de 110m)

- drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin, in lungime de 4,328 km

Astfel, traseul incepe la intersectia DN2B Buzau-  Braila - Galati cu Soseaua  Baldovinesti (km 110+344 DN2B). Traseul drumului proiectat se termina la km 19+095, in DN22 Rm.Sarat ￯ Braila - Tulcea (km 108+310), spre Tulcea. Traseul include o ramificatie de la km 7+940, in directia sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan - Macin (DN22).
 
Podul suspendat

    - Lungimea totala de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala si doua deschideri laterale de 489,65 m si 364,65 m.
    - Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri.
    - Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00m.
    - La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand de cate 2,80 m fiecare.
    - Va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina). De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri,  care se vor adauga lungimii podului suspendat.
    - Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal. Blocurile de ancorare sunt integrate in teren, in afara digurilor Dunarii.
    - Tablierul este realizat din grizi casetate cu inaltime de 3.5 m. Grinda casetata din otel este alcatuita dintr-un platelaj ortotrop cu placi rigidizate de minim 16 mm grosime si saibe de rigidizare dispuse la 600 mm. Antretoazele sunt localizate la fiecare 4.0 m si sunt rigidizate cu placi prevazute cu degajari.

Drumul principal Braila - Jijila

Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevazut cu doua benzi de circulatie pe sens, benzi de incadrare, acostamente, zona mediana si zona de parapete.

Pe tronsonul cuprins intre km 4+486,10 si km 6+680,30, unde drumul traverseaza fluviul Dunarea, se vor construi doua viaducte de acces in lungime de cate 110,00 metri fiecare. Traseul include o ramificatie pe directia Sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan - Macin (DN22).
 
Drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin

Cu o lungime de  4,328 km, acest drum va fi prevazut cu o banda de circulatie pe sens. Drumul de legatura urmeaza sa porneasca de la  km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smardan-Macin.

Click pe planuri pentru a le deschide mai mare, intr-o ferastra separata:





----



PRIMELE PROCEDURI (ultima revizuire SF)
18 IUNIE 2014
LANSAREA LICITATIEI PUBLICE (pt. lucrare)
---
INCEPEREA
LUCRARILOR
---


----




----

Cronologia proiectului:

1996 -
Studiu de prefezabilitate care a avut la baza un studiu din 1986 ce a analizat trei amplasamente pentru constructia Podului peste Dunare in zona Braila

1997
-
Actualizare a studiului din 1996, ca urmare a Planului de Amenajare a Teritoriului Judetean Braila

2001 -
Studiul "Constructia unui Pod peste Dunare in zona Braila", elaborat de JETRO (Japan External Trade Organization), in colaborare cu S.C. IPTANA S.A. Bucuresti, in vederea obtinerii unui imprumut de la statul Japonez.

2003 -
Studiul de fezabilitate elaborat de S.C. IPTANA S.A dupa normele romanesti, cu obtinerea unor acorduri si avize

18 iunie 2014 -
A fost lansata licitatia pentru "Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru Pod suspendat peste Dunare in zona Braila". Valoarea estimata: 10,65 milioane de lei (fara TVA)

24 octombrie 2014 -
Au fost depuse noua oferte la licitatie.

28 aprilie 2015 -
A fost atribuit contractul catre ISPCF + PEGASO INGEGNERIA (loc 1) cu oferta de 5.635.643,87 RON (fara TVA).

27 octombrie 2016 -
SF-ul este aprobat in cadrul Comitetului Tehnico - Economic al CNAIR

22 martie 2017 -
SF-ul este aprobat in Comitetul Tehnico - Economic al MT

18 aprilie 2017 -
CNAIR SA a transmis Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, Documentatia de Atribuire pentu executia unui Proiect care cuprinde Podul suspendat peste Dunare, in zona Braila. Dupa obtinerea validarii, CNAIR SA urmeaza sa publice Anuntul de Participare pentru lansarea licitatiei publice.

2 mai 2017 - Constructia Podului peste Dunare de la Braila, scoasa la licitatie: 500 de milioane de euro, un an si jumatate proiectarea, trei ani executia (DETALII)

"Dupa ce va fi construit, Podul suspendat de la Braila se va numara printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrala (1.120 metri). Cu o valoare pentru proiectare si executie  de 2.025.494.965 Lei fara TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), acesta reprezinta cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructura, atribuit in ultimii 27 de ani", anunta CNAIR.

Contractul va fi atribuit in baza celui mai bun raport calitate-pret, iar durata acestuia va fi de 114 luni. Astfel 18 luni sunt alocate proiectarii, 36 de luni executiei  lucrarilor iar perioada de garantie va fi de minim 60 de luni.

22 august 2017 - Au fost depuse doua oferte pentru realizarea podului peste Dunare, contract estimat la 525 milioane de euro:

- asocierea Astaldi SpA (Italia) - IHI Infrastructure Systems (Japonia)

- asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) - China Road and Bridge Corporation (China) - Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania) - Euro Construct Trading '98 SRL (Romania) - CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China) - CCCC Highway Consults Co Ltd (China)

20 octombrie 2017 - Asocierea Astaldi - IHI Infrastructure Systems a fost declarata castigatoarea contractului pentru proiectarea si executia Podului suspendat peste Dunare in zona Braila, cu o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fara TVA (circa 433 de milioane de euro).
----


Citeste mai multe despre   



















29285 vizualizari

  • -32 (36 voturi)    
    Catre doamna Sevil Shhaideh (Miercuri, 19 aprilie 2017, 13:30)

    dandra [utilizator]

    Imi puteti spune de ce nu se face podul Tulcea - Galati?

    Ma gandesc ca orasul Galati e mult mai important ca fundatura pe nume braila.

    Multumesc,
    • -26 (32 voturi)    
      intrrbare de neavenit: (Miercuri, 19 aprilie 2017, 14:22)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      podul era necesar? Ne trebuie? Nu circul prin zona si nu stiu, de aceea intreb!
      • +28 (30 voturi)    
        e vreun pod necesar? (Miercuri, 19 aprilie 2017, 15:00)

        un.om [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        de sub ce pietre iesiti, mai, caricaturilor?
        • -2 (14 voturi)    
          Podul nu serveste decat orasului Tulcea (Joi, 20 aprilie 2017, 5:14)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui un.om

          Ar fi o eroare imensa sa se arunce 445 mil. Euro pe un pod care nu este de folos decât orașului Tulcea și localităților (mici) din vecinătatea sa.

          Acesta este podul către nicăieri.
          • 0 (2 voturi)    
            Mafia administrativa PSD isi freaca mainile! (Joi, 20 aprilie 2017, 9:46)

            pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Mafia administrativa isi freaca mainile, dupa lovitura data cu modernizarea Bl Dorobantilor, 100 mil euro, urmeaza capatuirea din subcontractare la aceste 445 milioane!
          • +5 (7 voturi)    
            peentru simplex (Joi, 20 aprilie 2017, 10:06)

            adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Podul leaga Moldova de Litoral . Serveste turistilor care vor sa ajunga pe litoralul romanesc , sau mai la sud, Bulgaria, Grecia.
            Leaga Polonia, Ucraina , Mo;ldova de portul Constanta.
            E foarte important !
            • -1 (5 voturi)    
              Podul nu leagă Moldova de Litoral (Joi, 20 aprilie 2017, 12:27)

              simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

              Viitorul pod de la Brăila ar scurta distanta dintre Galați, Brăila și Constanta cu vreo 20 km fata de varianta actuala pe la Fetești.

              Sunt 180 km (vezi Google Maps) intre Brăila și Constanta folosind viitorul pod și 200 pe la Fetești din care 85 pe autostrada, ultima varianta fiind evident de preferat.
              • +4 (4 voturi)    
                pentru simplex (Joi, 20 aprilie 2017, 22:03)

                adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

                Intrebare: daca varianta pe care o recomanzi tu ( Fetesti ) e mai buna , de ce trec asa de multe masini , mici , mari, tiruri , cu bacurile ? De ce se chinuie sa se incarce pe bac, sa astepte .?Acum cand podul nu exista ,multi ignora varianta ta. Cand va fi podul ,nu crezi ca va creste traficul ?Care va fi mult mai comod, mai rapid , mai sigu si mai ieftin?
          • -3 (3 voturi)    
            curios (Joi, 20 aprilie 2017, 17:44)

            iodixit [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            exact asta ma intrebam si eu, cu toate ca ma gindesc ca iarna e cam dificil sa treci cu bacul. dar vin cu completarea cuiva de mai sus, care intreaba de ce nu tulcea galati? drumul e mai drept si mai scurt.
        • -3 (5 voturi)    
          Decat 400 mil. E pe o corveta mai bine 445 pe pod! (Joi, 20 aprilie 2017, 5:40)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui un.om

          Aici sunt de acord. Decat sa se arunce 400 mil. Euro pe o corveta la suprapreț făcuta de Damen Galați mai bine se cheltuiesc 445 mil. Euro pe un pod care este de folos doar locuitorilor orașului Tulcea.
        • -5 (5 voturi)    
          Pleaca doctorii bai Gogule (Joi, 20 aprilie 2017, 10:14)

          clint [utilizator] i-a raspuns lui un.om

          Avem multe chestii de facut pana sa ne apucam de poduri. Pana rezolvi alte probleme mai grave poti trece Dunarea cu bacul daca vrei. Hai sa te vad, cand te imbolnavesti, la ce medici specialisti mergi in Braila aia a ta peste vreo 5-10 ani. La fel si cu profesorii, doar ca nu se vede. Asa ca pana sa dai cu piatra in altii gandeste-te daca nu cumva chelului tichie de margaritare ii trebuie.
        • -1 (3 voturi)    
          caricatura esti tu! (Joi, 20 aprilie 2017, 12:41)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui un.om

          Intreb ce sens are sa se faca podul acolo, intr-un oras mort, si nu la Galati, spre exemplu, oras care mai misca din punct de vedere economic.
          Braila nu conteaza pe harta economica a Romaniei.
      • +20 (20 voturi)    
        Extrem de necesar (Miercuri, 19 aprilie 2017, 15:36)

        coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Circulatia intre GL-TL si BR-TL se face doar cu bacul. Bacul circula conform unui grafic, nu circula noaptea sau cand este gheata mare. Exista limitari pe greutate maxima (camioanele cu marfa circula).

        Cand esti in masina mai este cum mai este, imagineaza-ti cum este sa fii pieton, pe vant de iarna.

        Eu cred ca este necesar pod si la Galati, si la Braila. Altfel nu ai cum sa dezvolti industria si zona.
      • +6 (10 voturi)    
        ... (Miercuri, 19 aprilie 2017, 16:48)

        Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Stai acasa daca nu circuli. Babuinule daca tu nu circuli pe undeva nu inseamna ca nimeni nu circula.
        • -1 (1 vot)    
          da, (Joi, 20 aprilie 2017, 12:42)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Yo_yo

          si cati circula pe acolo, spre exemplu?
          • +3 (3 voturi)    
            de ex (Joi, 20 aprilie 2017, 21:59)

            Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            circula bacurile din jumatate in jumatate de ora cel putin cate 10 masini pe cursa tur-retur plus pietoni. Am calculate doar pe bacurile mici. Mai sunt si cele mari. Mai sunt si la Galati bacuri. Daca nu crezi dute pe acolo. Si mergi si vara in sezon sa vezi cum e si iarna cand trec valurile pe punte. Iarna poti face si baie daca nu stai in masina.
      • 0 (2 voturi)    
        Ramane de vazut. (Joi, 20 aprilie 2017, 10:07)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Evident, cand se fac investitii pe banii nostri, ai tuturor, e normal sa ceri niste studii, niste cifre pe care te bazezi cand faci investitia.

        Acum sa ne gandim la zona aceea, daca nu faci investitii, n-ai cum sa combati saracia. Important e sa le faci cu cap, asa ca ma intreb si eu, oare nu era mai buna o autostrada acolo sau alte chestii ?
    • -26 (32 voturi)    
      apropo de fundaturi (Miercuri, 19 aprilie 2017, 14:25)

      nenumit [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Mda, Tulcea se stie ca e picior de Paris..... trebuie legat Galatiul de urgenta de aceasta megalopola.....
      • +18 (18 voturi)    
        nenea (Miercuri, 19 aprilie 2017, 16:40)

        Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui nenumit

        care e problema ta? tu belitule unde stai? in paris in londra si nu te intereseaza de ceilalti agariciule? proate finite mai traiesc in tara asta. din pacate mai ai si drept de vot.
        • -4 (4 voturi)    
          Problema mea e ca (Joi, 20 aprilie 2017, 10:16)

          clint [utilizator] i-a raspuns lui Yo_yo

          ne pleaca medicii, IT-istii, in invatamant raman numai retarzii, si multe altele iar chestiile astea nu le mai putem trece cu vederea.
      • +21 (21 voturi)    
        ... (Miercuri, 19 aprilie 2017, 16:51)

        Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui nenumit

        Nu credeam ca in Romania anului 2017 sunt atatia prosti.Un pod este necesar peste un fluviu. In Budapesta sunt 9. La noi asta ar fi al 5-lea bai caricatura. Nu e vorba de Tulcea sau Braila sau Galati. E necesar pentru intreaga tara. Daca tu stai in centrul Bucurestiului sau Parisului si nu te intereseaza, asta nu inseamna ca nu e necesar.

        PS: Pe unu ca tine a cheltuit statul bani de pomana cu scoala.
    • +25 (27 voturi)    
      sunteți și departe tare :))) (Miercuri, 19 aprilie 2017, 14:46)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Dacă treci Dunărea pe la Brăila trebuie apoi să călătorești sute și sute de .. secunde până la Galați (10 minute) :))))
    • +7 (11 voturi)    
      Cam pe unde? (Miercuri, 19 aprilie 2017, 14:47)

      RăzvanComache [anonim] i-a raspuns lui dandra

      Cam de unde sa inceapa podul al Tulcea si unde sa se termine la Galati? :)))
      UItati-va pe o harta inainte de a pune intrebari stupide. Asta 1.
      Iar 2. Pentru ca probabil Galatiul este in Moldova si nu vor sa lege Dobrogea direct de Moldova?
      Si 3. Ca sa ajungi la Galati de oriunde ai veni, mai putin din Moldova, trebuie sa treci prin Braila.

      Deci na, din pacate, ca sa treceti Dunarea trebuie sa veniti la Braila :)))
    • +14 (14 voturi)    
      pod (Miercuri, 19 aprilie 2017, 14:52)

      codrean [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Se pare ca podul va fi cam la jumatatea drumului dintre Braila si Galati asa ca nu-ti inteleg revolta !?
      • +14 (14 voturi)    
        ... (Miercuri, 19 aprilie 2017, 16:43)

        Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui codrean

        Bine punctate. Legatura e cu centura Brailei, de unde in 10 minute se ajunge la intrarea in Galati. Toti moldovenii pe urma pot ajunge mai usor pe litoralul nostrum sau in Bulgaria pe ruta asta. Mai e si Delta Dunarii cat si transportul de marfuri. Un tir incarcat plateste la bac in jur de 300 lei pe o trecere. Pe pod va fi mai ieftin.
        • +4 (4 voturi)    
          Mai ieftin, (Joi, 20 aprilie 2017, 10:19)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Yo_yo

          mai rapid , mai sigur si non-stop , indiferent de ora sau de vreme.
    • +18 (18 voturi)    
      ce Prostanaca! (Miercuri, 19 aprilie 2017, 14:58)

      un.om [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      podul nu se face doar pentru Braila ci pentru toata Moldova
    • -22 (24 voturi)    
      Pod de 445 mil. E pt. un oraș de 74 mii oameni?! (Miercuri, 19 aprilie 2017, 15:08)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Podul de la Brăila de 445 mil. Euro, care în final va ajunge la cel putin 600 mil., deservește doar orașul Tulcea de 74 mii locuitori. Este o construcție prea scumpa pentru atât de putini oameni.

      Lucrările nu vor demara în următorii 10 ani. Nu exista nici o justificare economica.
      • +10 (12 voturi)    
        ... (Miercuri, 19 aprilie 2017, 16:44)

        Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Si pe mamica ta o deserveste. Vrei sa stii unde o va deservii?
      • +6 (8 voturi)    
        esti simplex rau de tot la cortex (Miercuri, 19 aprilie 2017, 18:59)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Deci dupa mintea ta cea simpla e vorba doar de Tulcea.
      • +4 (6 voturi)    
        ..... (Miercuri, 19 aprilie 2017, 18:59)

        ak33 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        din pacate esti pe dinafara , acel pod are o legatura mult mai imp[ortanta decat locuitorii orasului tulcea , toate cereale care vin din regiunea brailei (mai ales insula marea brailei)trebuie sa ajunga in port la constanta.o sa ramaii uimit cat profit aduc anual tarii aceste transporturi. acesta este si motivul pentru care nu se doreste facut acest pod , profitul scos de cei care detin bacuri este la fel de mare , vorbeam cu cineva de la bac si mi-a spus , indiferent cine e la putere in romania noi traim bine , dam ce trebuie la bucuresti si viata merge inainte , pod nu se va face
        • +3 (3 voturi)    
          Corect ! (Joi, 20 aprilie 2017, 10:25)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui ak33

          Au descoperit mita cea mai sigura. La care e dificil sa condamni pe mituit.
          El ia mita ca SA NU FACA ceva, nu ca sa faca. E si usor sa nu faci. Mult mai greu e sa faci ceva , impotriva Legii. Te leaga DNA. Asa iei mita ca sa spui ca e foarte greu de realizat ceva util.
          P.S. Cred ca aici au postat multi patroni de bacuri care nu vor pod. II recunosti dupa argumentele penibile.
      • -1 (5 voturi)    
        tie iti (Miercuri, 19 aprilie 2017, 19:08)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        trosneste mintea chiar mai rau decat petrioatei locale din galati.
    • +12 (14 voturi)    
      simplu (Miercuri, 19 aprilie 2017, 15:23)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      La Galati parca va facea tunel pe sub Dunare primarul ala pe care l-ati votat.
      Braila e o fundatura asa ca se face doar un banal pod.
    • +8 (12 voturi)    
      Mai iesi din casa fraere (Miercuri, 19 aprilie 2017, 16:23)

      BlaBla1 [anonim] i-a raspuns lui dandra

      Dunarea e mult mai lata spre Galati decat in acel punct, bai cap de pluta.
      Asta ti se pare un motiv suficient? Sau chiar vrei sa-ti desenez cum creste costul o data cu lungimea podului?
      Astia din Galati, va tot luati de Braileni, dar nu va duce capatana nici sa treceti strada.
    • +6 (6 voturi)    
      ... (Miercuri, 19 aprilie 2017, 16:52)

      Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Te-ai uitat in viata ta pe o amarata de harta?
  • +18 (24 voturi)    
    Excelent (Miercuri, 19 aprilie 2017, 14:25)

    Celbland [utilizator]

    Cred că ar trebui făcute vreo 300 de studii de fezabilitate, înainte de orice, pe care să se plătească un miliard de euro, iar podul propriu-zis să fie lăsat pentru generația următoare.
    Așa e legea.
  • -9 (11 voturi)    
    Cineva are nevoie de un alt sifon!.... (Miercuri, 19 aprilie 2017, 15:31)

    _MaG_ [utilizator]

    ...Ce sens are sa construiești pod cu 2 benzi pe sens dacă îl gâtui la urcare respectiv coborâre cu străzi de legătura de o banda pe sens.

    Cumva societățile care gestionează bacurile de la Galați și Brăila nu mai cotizează la partid?

    Cuiva ii bate vântul in căpățâna.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Miercuri, 19 aprilie 2017, 16:45)

      Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui _MaG_

      Gresit. Cei care au societatile de bac-uri au cumparat teren in zona. De ce sa ia 500 mil euro in 20 ani cand I pot luat toti odata...
  • +7 (7 voturi)    
    never ! (Miercuri, 19 aprilie 2017, 15:34)

    KEMPES [utilizator]

    astia nu sunt in stare sa-si incheie sireturile, daramite sa construiasca un pod...sa fim seriosi...daca nu iese ceva, nu se face...asta-i Romanica...praf in ochi !!!
    • +4 (4 voturi)    
      daca (Miercuri, 19 aprilie 2017, 19:11)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui KEMPES

      au fost necesari 20 ani ca sa se finalizeze studiul de fezabilitate, probabil ca peste 1000 ani va fi inaugurat si podul. asta daca va mai trece Dunarea pe-acolo.
  • +8 (8 voturi)    
    Podul de la Braila (Miercuri, 19 aprilie 2017, 15:37)

    Casargoz [utilizator]

    Nu va faceti griji: la galati va fi tunel.
  • +7 (9 voturi)    
    Se stie (Miercuri, 19 aprilie 2017, 15:38)

    DanielSurpateanu [utilizator]

    Podurile tre intretinute - ce nu fac tunel? Plus ca podurile sunt cam greu de facut, tehnologia nu o avem (ala Appolodor era vinitura, ca noi n-aveam arhitecti ingineri de-astia). Facem 2 gropi una spre cealalta si avem grija sa ne intalnim undeva.
    • +2 (4 voturi)    
      TUNEL (Miercuri, 19 aprilie 2017, 16:40)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui DanielSurpateanu

      Un tunel ar fi ideal la ostrov spre silistra.

      Si la galati schema ar fi foarte usoara: dragare loc tunel.
      Tunelul construit din chesoane de otel in santierul naval si scufundat in partea dragata.
      Nu e vorba de cost e vorba de sprijinirea industriei locale.
    • +7 (7 voturi)    
      ha (Miercuri, 19 aprilie 2017, 16:46)

      Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui DanielSurpateanu

      si daca nu ne intalnim facem 2 tuneluri... poate facem unu tulcea-suceava.
  • +7 (7 voturi)    
    ma baieti (Miercuri, 19 aprilie 2017, 15:49)

    Mihai2580 [utilizator]

    voi ati innebunit cu totul? cum sa faceti podul peste Dunare de la Braila? chiar vreti sa va faceti de ras? repede, faceti ceva ca vor astia sa dea drumul la licitatie!

    cu ce promisiune vor mai candida politicienii nostri locali la primarie/CJ???

    hai ma ce naiba...
    • +5 (5 voturi)    
      hehehe (Miercuri, 19 aprilie 2017, 16:47)

      Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui Mihai2580

      cu inca un pod se stie. sau tunel la galati
  • +6 (6 voturi)    
    Premonitie (Miercuri, 19 aprilie 2017, 16:36)

    Casargoz [utilizator]

    Podul de la Braila este un miraj. Apare in presa inainte de alegeri sau de schimbarea unui guvern. Statistic 100%
    Si autorul a uitat anul 2005 ingroparea studiului japonez de unul chinezesc mai bun... si mai ieftin.
    Asa de ieftin ca nici nu a mai fost nevoie de pod :)
  • -3 (3 voturi)    
    suspension bridge, (Miercuri, 19 aprilie 2017, 17:16)

    Stapanu [utilizator]

    roudabout ?... aha
  • +1 (1 vot)    
    rou(N)dabout = sens giratoriu (Joi, 20 aprilie 2017, 9:09)

    DorinChiriac [anonim]

    Specialistilor de la CADR m-am uitat pe planse si am o intrebare : ce inseamna "roudabout" ? Invatati sa scrieti corect in engleza sau lasati numai in romana !
  • +1 (1 vot)    
    O sa ramana bacurile fara clienti si fara patroni (Joi, 20 aprilie 2017, 13:30)

    Metec [utilizator]

    O afacere privata va fi eliminata, in favoarea interesului public. Sunt intrutotul pentru constructia acestui pod si nu inteleg de ce a intarziat 20 de ani proiectul! La cat mai multe si mai mari investitii publice, cu spagi cat mai mici sau (desi e un ideal) inexistente!


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version