Ministerul Agriculturii s-a constituit, in august 2008, parte civila pentru recuperarea prejudiciului de 60 de milioane de euro din dosarul privatizarii frauduloase a Institutului de Cercetari Alimentare (ICA), in care Dan Voiculescu a fost condamnat la 10 ani de inchisoare. Reporterul Hotnews.ro a solicitat de la Minister informatii referitoare la demersurile facute in vederea recuperarii prejudiciului. Potrivit raspunsului acestora, MADR a trimis Agentiei Nationale de Administrare Fiscala conturile in care ar fi trebuit livrati banii, dar fara niciun rezultat.

Dan VoiculescuFoto: Agerpres

"Cu adresa nr. 2922455/ 19.08.2014 Agentia Nationala de Administrare Fiscala - Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti - Admnistratia Sector 1 a Finantelor Publice -Serviciul Colectare Executare Silita Persoane Fizice a solicitat MADR conturile in care sa fie virate sumele de bani in lei si valuta pentru care s-a dispus confiscarea in conformitate cu incheierea din data de 01.07.2014 pronuntata in dosar nr. 25497/3/2012 privind inculpatul Voiculescu Dan. MADR, prin adresa 177633/ 27.08.2014, a pus la dispozitia ANAF conturile in lei si valuta solicitate. Pentru ca in aceste conturi nu au fost virate sume provenite din confiscare, MADR a solicitat de la ANAF, cu adresa nr. 108297/ 12.02.2015, stadiul executarii acestor sume", se arata in raspunsul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.

Pe langa condamnarea la 10 ani de inchisoare, judecatorii de la Curtea de Apel au decis sa puna sechestru asigurator pe conturile si bunurile lui Dan Voiculescu, dar si sa confiste mai multe imobile apartinand fondatorului Partidului Conservator, totul pentru a stinge prejudiciul de recuperat din dosar.

Reamintim ca Expert Forum si HotNews.ro au atentionat recent ca ANAF a pus in aplicare intre 5 si 8% din totalul hotararilor judecatoresti definitive in cauze penale, prejudiciul recuperat fiind mic in raport cu valoarea totala a sumelor pe care statul ar fi trebuit sa le recupereze de la diversi condamnati.

"Rata mica a punerii in executare de catre ANAF a deciziilor definitive de executare e un motiv de ingrijorare atat pentru reprezentanti ai sistemului judiciar, cat si pentru observatori externi. Se invoca deficiente procedurale legate de responsabilitatile actorilor institutionali in procedura punerii in executare a deciziilor definitive. Au existat si discutii legate de prescriptibilitatea sau nu a punerii in executare a masurii confiscarii, discutii finalizate in sensul inprescriptibilitatii. Este urgent sa se elimine aceste deficiente procedurale, pentru ca nepunerea in executare a deciziilor de confiscare elimina un element esential al deciziilor de condamnare. Este inacceptabil ca prin (in)actiunea unei institutii executive sa se altereze o decizie definitiva a puterii judecatoresti", se arata intr-o analiza Expert Forum.