MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Podul de la Milisauti
Foto: DRDP Iasi

​FOTO VIDEO Un pod rutier din Suceava, avariat serios și dărâmat după inundațiile din vară, a fost redeschis traficului

de Victor Cozmei HotNews.ro
Podul de la Milișăuți, din județul Suceava, de pe DN 2H în apropriere de Municipiul Rădăuți a fost redeschis circulației rutiere după ce a fost parțial reconstruit. Podul a fost avariat serios de inundații în luna iulie, iar pila principală a podului a fost ulterior detonată. Podul a fost reconstruit de către SC Geiger Transilvania pentru circa 6,5 milioane de lei.
-
Foto: CFR Infrastructura

Din cauza vremii, duminică a fost zi neagră pentru călătoria cu trenul. Iași - Timișoara, 32 de ore. București - Arad, 29 de ore

de Vlad Barza HotNews.ro
Duminică, începând cu ora 2.00, trenurile au acumulat întârzieri uriașe din cauza căderii unor copaci peste liniile de contact în mai multe puncte din sud-vestul țării. Situația s-a mai îmbunătățit doar după ora 17.00, dar câteva trenuri au staționat între 9 și 15 ore, fie în zona Orșova, fie la câteva zeci de kilometri de Arad. A fost una dintre cele mai grave avarii din ultimii ani, deranjamentele înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică fiind numeroase și greu de remediat. Două trenuri au acumulat și peste 800 de minute întârziere.
Nodul Moara Vlasiei, inchis cu parapete de beton
Foto: Catalin Drula / Facebook

De ce nu s-a deschis și nodul rutier Moara Vlăsiei odată cu inaugurarea „ciotului” de autostradă din Petricani și până în Centura Capitalei

de Victor Cozmei HotNews.ro
Cei 6,5 km de autostradă de la Șoseaua Petricani din Capitală și până la Centura Capitalei au fost recepționați și deschiși traficului vineri seara, însă nodul rutier de la Moara Vlăsiei, parte din același contract, nu a fost recepționat și el. Ba mai mult, a fost blocat cu totul prin niște blocuri de beton, deși este aproape gata și până în acel moment el era folosit totuși de șoferii din zonă. Situația a fost semnalată de Asociațiile Construim România și Pro Infrastructura, dar și de un deputat USR. Reprezentanții Companiei de Drumuri au explicat pentru HotNews.ro de ce nodul a rămas nerecepționat și închis circulației.
Intersectia A3 - Petricani dupa deschiderea autostrazii
Foto: Captura YouTube

​VIDEO Cum arată „ciotul” de autostradă din Petricani până în Centura Capitalei după ce s-a deschis traficul

de Victor Cozmei HotNews.ro
Cei 6,5 km din autostrada A3 de la Şoseaua de Centură şi până în zona Pipera/Petricani au fost deschişi circulaţiei rutiere vineri pe seară, la peste şase ani de când restul autostrăzii spre Ploieşti a fost inaugurată. Acum, practic, autostrada București - Ploiești intră până în Capitală și se descarcă în Şoseaua Petricani printr-o intersecţie în „T”, semaforizată, iar pe parcurs are şi un giratoriu la intersecţia cu strada Gherghiţei. Pe cei 6,5 km autostrada este luminată, are trei benzi pe sens, fără bandă de urgenţă, trece peste linia CFR Bucureşti - Constanţa şi are un nod rutier și cu strada Popasului.
Asa arata acum Centura Sud a Capitalei
Foto: Hotnews

Proiectele de modernizare a Șoselei de Centură a Capitalei ar putea fi blocate sau întârziate dacă Guvernul nu adoptă până la finalul anului două Hotărâri de Guvern - avertizează un deputat USR

de Victor Cozmei HotNews.ro
Proiectele de lărgire de pe Șoseaua de Centură a Capitalei ar putea fi blocate și întârziate inutil pentru mai bine de jumătate de an, dacă Guvernul nu va adopta până la finalul anului două Hotărâri de Guvern pe care deja le are redactate, avertizează deputatul USR Cătălin Drulă. Prima hotărâre ține de unele exproprieri, air dacă nu va fi adoptată până la final de an va trebui făcut un nou raport de evaluare. A doua hotărâre stabilește indicatorii tehnico-economici pentru lărgirile de pe Sud. „Dacă această hotărâre nu se adoptă cât timp mai este Lucian Șova ministru, va trebui reluat tot circuitul de avizări cu numele noului ministru”, avetizează Drulă.
Pipera - priveliste de pe A3
Foto: Captura Facebook
​Articol actualizat

​VIDEO S-a deschis „ciotul” A3 București - Șoseaua de Centură / Autostrada urbană cu giratoriu la Gherghiței și semafor la Petricani

de Victor Cozmei HotNews.ro
Cei 6,5 km din autostrada A3 de la Șoseaua de Centură și până în zona Pipera/Petricani au fost deschiși circulației rutiere, la peste șase ani de când restul autostrăzii spre Ploiești a fost inaugurată. Autostrada urbană, cum a fost denumită ea pentru că intră până în Capitală, se va descărca în Șoseaua Petricani printr-o intersecție în „T”, semaforizată, iar pe parcurs va avea și un giratoriu la intersecția cu strada Gherghiței. Pe cei 6,5 km autostrada va avea trei benzi pe sens, fără bandă de urgență, va trece peste linia CFR București - Constanța și va mai avea un nod rutier cu strada Popasului.
Linii de cale ferata
Foto: Hotnews

Sindicaliștii feroviari se declară exasperați de lipsa interesului clasei politice față de dezastrul din sistemul feroviar și lasă de înțeles că pot urma proteste: Ne dorim ca de Sărbători trenurile să circule în România

de Vlad Barza HotNews.ro
Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane, cea mai mare federaţie a sindicaliştilor ceferişti din România, susține că toate abordările dialogului social dintre lucrătorii feroviari şi cei responsabili cu decizia privind finanţarea căii ferate se dovedesc falimentare, se arată într-un comunicat de presă. Federația cere, printre altele, asumarea unui plan solid de investiţii în infrastructura feroviară, achiziționarea urgentă de locomotive și vagoane și adoptarea statutului personalului feroviar.
A3 Bors - Biharia, autostrada Transilvania la granita cu Ungaria
Foto: Hotnews

Primul tronson care va lega Autostrada Transilvania de granița cu Ungaria. Compania de Drumuri a semnat contractul pentru 5 km de autostradă lângă Oradea spre Borș

de Victor Cozmei HotNews.ro
Aproximativ 5,3 km din Autostrada Transilvania, de la Biharia până la Borș, la granița cu Ungaria, vor fi proiectați și construiți pentru circa 28,5 milioane de euro. Compania de Autostrăzi anunță că a semnat contractul cu o asociere condusă de Trameco SA care va avea termen 19 luni pentru proiectarea și execuția lotului, iar garanția va fi de 10 ani.
A3 Iernut - Ogra - Ungheni (Aeroport Tg Mures)
Foto: Hotnews
​Articol actualizat

​HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada Transilvania: Încă 13 km lângă Târgu Mureș au fost deschiși după patru ani de la semnarea contractelor / Un proiect sabotat de birocrație și de incapacitatea autorităților să rezolve problemele la timp

de Victor Cozmei HotNews.ro
Compania de Drumuri a deschis miercuri de la ora 15:00 circulația pe 13,7 km din autostrada Translvania, A3 în apropiere de Târgu Mureș, la aproape patru ani de când au fost semnate contractele în valoare de 66 mil. euro. Deși cele două loturi ar fi trebuit să fi fost gata în 12, respectiv 16 luni, proiectele au fost măcinate de probleme și tergiversări birocratice - un exemplu de cum NU se gestionează o lucrare de infrastructură de către autorități. Până când restul autostrăzii va fi gata, însă, cele două tronsoane se vor descărca direct într-un sens giratoriu și o barieră de tren. Restul de 34 km spre Câmpia Turzii nu sunt gata nici acum, iar o bucată esențială de 9 km care să facă legătura cu municipiul Târgu-Mureș nici măcar nu are un contract semnat.
Aeroportul din Shanghai
Foto: Wikimedia Commons

China își va dubla numărul de aeroporturi

de Vlad Barza HotNews.ro
China vrea să crească numărul de aeroporturi de pe teritoriul său cu aproape 100% până în 2035, totalul urmând să ajungă la 450, scrie AFP care citează presa națională. Traficul aerian va ajunge să reprezinte o treime din totalul modalităților de transport în cea mai populată țară din lume.
Autostrada A3 in zona Petricani
Foto: Captura YouTube

​​VIDEO „Ciotul” de autostradă de lângă Capitală ar putea fi deschis vineri: Imagini din dronă cu ultimele pregătiri

de Victor Cozmei HotNews.ro
Cei 6,5 km de autostradă de la Șoseaua de Centură până în zona Pipera/Petricani ar putea fi deschiși traficului începând de vineri, 14 decembrie, când este programată recepția lucrărilor. Luni o comisie de pre-recepție a vizitat șantierul pe care constructorul s-a mobilizat să-l pună la punct. Imagini aeriene surprinse de Asociația Construim România arată mobilizarea de pe șantier, acolo unde constructorul a ajuns la nivelul detaliilor: lucrează la ultimele marcaje, indicatoare, panouri fonoabsorbante și parapete.
Alunecarea de teren de pe Lotul 4
Foto: Hotnews

Deputatul USR Cătălin Drulă îl acuză pe șeful Companiei de Autostrăzi de „fake news” în legătură cu o nouă alunecare de teren pe Lugoj - Deva, Lot 4: „Este alunecarea inițială ce nu a fost remediată de constructor”

de Red. Stiri HotNews.ro
„Un fake news grosolan al directorului companiei de drumuri CNAIR - Narcis Neaga privind autostrada Lugoj-Deva”, scrie deputatul USR Cătălin Drulă, care acuză că șeful de la Drumuri minte când vorbește de o nouă alunecare de teren pe Lotul 4. „Alunecarea inițială nu a fost remediată de constructor. (...) Nu au avut loc ploi abundente, fără precedent, în ultimele 45 de zile. E o minciună sfruntată - vremea a fost mai degrabă uscată și cu precipitații sub media anuală”, a scris deputatul USR.
Lucrari feroviare pe coridorul IV
Foto: CFR Infrastructura

CFR SA începe să recepționeze lucrările de reabilitare pentru cei 174 km dintre Simeria şi Sighişoara

de Vlad Barza HotNews.ro
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a demarat procedurile pentru recepţia pe categorii de lucrări între Simeria şi Sighişoara, pe cei 174 km unde lucrările au început acum mai bine de cinci ani. Primele semne de creștere a vitezei de rulare se văd în Mersul Trenurilor de acum, iar pe aproximativ 100 km de pe Coridorul IV feroviar, în Ardeal, trenurile pot rula și cu viteze de 120 km/h.
Statia Orizont - scari rulante
Foto: Asociatia Pro Infrastructura

FOTOGALERIE Imagini cu stațiile de metrou de pe Magistrala 5 din Drumul Taberei. Pro Infrastructura: „Estimarea noastră realist-optimistă pentru deschidere: Decembrie 2019”

de Victor Cozmei HotNews.ro
Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei - Eroilor ar putea fi deschisă abia în decembrie 2019, cel puțin așa crede Asociația Pro Infrastructură după ce a fost în vizită pe șantierul metroului. Lucrările la majoritatea stațiilor sunt pe final, iar șinele și instalațiile sunt aproape montate în totalitate. De ce va dura așa mult până la deschidere? Licitația pentru sistemele de siguranță și automatizare încă e blocată în justiție. „După ce lupta contestațiilor se încheie, este nevoie de MINIM 9 luni pentru instalarea, integrarea și testarea echipamentelor și soft-ului de management al traficului”, susține API.
Wien Hauptbahnhof
Foto: OBB

Tren direct Cluj - Viena. De ce noua legătură feroviară nu reprezintă o revoluție pentru piața locală

de Vlad Barza HotNews.ro
De duminică circulă un tren direct între Cluj și Viena și vestea este bună, fiindcă România este tot mai izolată din punct de vedere feroviar și trenurile internaționale sunt în declin. Totuși, noul tren este doar o picătură într-un ocean și nu reprezintă intrarea austriecilor de la OBB pe piața locală. În plus, trenul are pe teritoriul țării doar vagoane românești și ungurești și este mult încetinit de faptul că staționează mult în gările de frontieră și oprește în 24 de stații pe întreg parcursul.
Lucian Sova, ministrul Transporturilor
Foto: Agerpres

Șova: Pe Sibiu-Arad, în doi ani, să putem deschide traficul măcar în regim de circulație dublu sens

de I.B. HotNews.ro
Lucian Șova, ministrul demisionar al Transporturilor, a explicat, joi seara, care este stadiul autostrăzii Sibiu - Arad și care sunt motivele acestei situații.
Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura

Noul Mers al trenurilor aduce și primele scurtări ale timpilor de călătorie pe Coridorul IV feroviar, însă va dura mai mult drumul între Deva și Arad

de Vlad Barza HotNews.ro
Pe aproximativ 100 km de pe Coridorul IV feroviar, în Ardeal, trenurile pot rula și cu viteze de 120 km/h iar acest lucru se va vedea în scurtarea timpilor de parcurs. Între Sighișoara și Blaj trenurile pot merge cu 30% mai repede decât până acum, dar drumul către granița vestică nu se scurtează per total, fiindcă trenurile vor merge și încet între Deva și Arad.
Tren al CFR
Foto: Hotnews

Cine ar putea avea de câștigat și cine va pierde cel mai mult de pe urma liberalizării pieței de transport feroviar de călători

de Vlad Barza HotNews.ro
Cel puțin teoretic, din primăvara lui 2019 piața de transport feroviar de călători se va liberaliza și vor putea intra companii străine de prestigiu pe cele mai populare rute. Care vor fi urmările? Este greu de spus, însă există mai multe scenarii posibile, iar cea mai vulnerabilă este CFR Călători care până acum nu s-a adaptat condițiilor de piață. Și în rândul operatorilor privați se pot petrece schimbări, fie că este vorba de faliment, fuziuni sau preluări. Club Feroviar a publicat o amplă analiză despre cum ar putea arăta piața după liberalizare. Pentru călători există și scenarii optimiste, fiindcă serviciile se vor diversifica și calitatea ar trebui să crească.
Linii de cale ferata
Foto: Hotnews

Ce se schimbă în noul Mers al Trenurilor - Cele mai rapide trenuri vor face 118 minute între București și Constanța. Între Capitală și Galați se reia circulația prin Făurei

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR Călători informează că începând cu data de 9 decembrie va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2018-2019, care va fi valabil până la data de 14 decembrie 2019. Printre noutăți se numără introducerea unui tren între Brașov și București la prânz, dar și a unui tren între Cluj și Viena. Trenul Dacia (IR 346/ IR 347) București – Viena va reveni pe ruta consacrată, respectiv prin Sighișoara, dar din cauza șantierelor de pe Coridorul IV timpii de parcurs până la Arad cresc cu 10 minute. CFR mai spune că se reia circulația între București și Galați pe ruta Făurei – Urziceni, ceea ce scurtează distanța cu 30 km și timpul de mers cu aproximativ 20-40 minute.
Sageata Albastra in Gara de Nord
Foto: Hotnews

Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni: CFR SA a publicat licitația în valoare totală de aproape 500 milioane lei

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR SA a publicat licitația pentru selectarea constructorului pentru derularea serviciilor de proiectare și execuție lucrări în vederea modernizării liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București. Valorea totală estimată este de 497 milioane lei. Durata contractului este de 14 luni, dintre care două luni proiectare şi 12 luni execuţie lucrări. Despre proiectul trenului către Otopeni se vorbește de doi ani și istoria o puteți citi aici. Despre soluțiile suplimentare puteți citi aici.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version