MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
HARTA INTERACTIVA / FOTO Prima legatura pe autostrada intre Romania si alt stat european, gata de inaugurare. Imagini cu autostrada Arad - Nadlac si noul Punct de Trecere a Frontierei cu Ungaria Romania se pregateste sa inaugureze prima conexiune pe autostrada cu un alt stat european. Lotul 2 al autostrazii A1 Nadlac - Arad, punctul de trecere al frontierei cu Ungaria si autostrada maghiara M43 de la Nadlac pana la Mako sunt finalizate si gata de inaugurarea oficiala ce va avea loc sambata pe 11 iulie. La inaugurarea Punctului de frontiera ce are cate zece benzi pe sens sunt asteptati sa vina premierul Victor Ponta si primul-ministru al Ungariei Viktor Orban, insa prezenta celor doi nu a fost confirmata oficial.
VIDEO & FOTO Imagini din avion: primele urme de asfalt pe autostrada A3 Gilau - Nadaselu de langa Cluj Napoca O noua filmare din avion cu autostrada A3 Gilau - Nadaselu, aflata in constructie la vest de Cluj Napoca, a fost publicata de catre Asociatia Pro Infrastructura (API). La pachet, asociatia a publicat si o serie de poze de pe santierul de 8,7 km. Noile imagini arata avansul lucrarilor pe tronsonul construit de constructorul roman UMB, in anumite puncte existand deja turnat un prim strat de asfalt. In plus, pe unele viaducte deja s-a inceput montarea predalelor si grinzilor.
Culmea infrastructurii: Sa revizuiesti pe 20 de milioane de lei Studiul de Fezabilitate pentru o autostrada care nu apare DELOC in Master Planul de Transport Circa 20 de milioane de lei vrea sa aloce Compania de Autostrazi pentru a revizui Studiul de Fezabilitate al unui tronson de autostrada care, in Master Planul de Transport trimis spre aprobare la Comisia Europeana - documentul de capatai al infrastructurii romanesti pe urmatorii 15 ani, nu apare deloc in lista de proiecte. Este vorba de ruta Fagaras - Sighisoara, parte a fostei Autostrazi Transilvania si care nu doar ca nu apare deloc ca autostrada in Master Plan, ci nu apare nici macar ca drum simplu. Situatia de neinteles vine la putin timp dupa ce aceeasi Companie de Autostrazi a scos la licitatie revizuirea unui alt studiu de fezabilitate pentru o autostrada programata in Master Plan sa fie construita abia din anul 2023."Vrem sa continuam autostrada Transilvania, asa cum am promis. Deocamdata nu am dat nici un ban pe acest Studiu, iar odata ce vedem Master Planul aprobat, vom reconsidera oportunitatea acestui Studiu de Fezabilitate", a declarat directorul CNADNR, Narcis Neaga, pentru HotNews.ro
Primele lucrari de reabilitare dupa 61 de ani la Podul "Prieteniei" peste Dunare de la Giurgiu. Compania de Drumuri anunta restrictiile si alternativele recomandate pentru a trece in Bulgaria In urmatoarea perioada se efectueaza primele lucrari de reabilitare, dupa 61 de ani, la podul peste Dunare de la Giurgiu, anunta Compania de Drumuri Nationale si Autostrazi.  Lucrarile constau in inlocuirea integrala a sistemului rutier (placi betonate si straturi asfaltice),  iar circulatia se va desfasura supravegheat pe o singura banda. Care sunt alternativele recomandate de CNADNR pentru trecerea in Bulgaria.
UPDATE Compania de Autostrazi vrea sa modifice proiectul autostrazii Sibiu - Pitesti si studiaza varianta unei bretele de legatura cu Ramnicu Valcea pe amplasamentul caii ferate Valcea - Valcele Articol Actualizat Compania de Autostrazi vrea sa aduge la proiectul autostrazii Pitesti - Sibiu inca un drum de legatura spre Ramnicu Valcea pe amplasamentul caii ferate Ramnicu Valcea - Valcele, a explicat pentru HotNews.ro seful CNADNR, Narcis Neaga. Informatia apare in Planul de Actiune pe 2015 al CNADNR, aprobat joi, insa in document nu este detaliata, ci doar se se precizeaza ca, prin drumul spre Rm Valcea, se doreste "Inceperea construcției autostrăzii Sibiu – Pitești, folosindu-se un amplasament existent". "Nu schimbam traseul autostrazii Pitesti - Sibiu, cel prin Curtea de Arges, ci doar studiem posibilitatea realizarii unei bretele de legatura cu Ramnicu Valcea pe ceva ce avem deja. Am trimis oameni sa vada daca putem adapta infrastructura feroviara existenta pentru a realiza acest drum", a spus Neaga. Tronsonul feroviar Valcea - Valcele apare, totusi, in varianta finala a Master Planului drept unul dintre proiectele prioritare spre reabilitare in urmatorii 15 ani.
Atentat la dezvoltarea tarii. Romania pierde 3 miliarde euro, peste jumatate din noul buget european pentru infrastructura, pentru ca nu a fost in stare sa termine la timp proiectele vechi Romania are la dispozitie in noul buget european circa 5,1 miliarde de euro pentru infrastructura (fara cofinantarea nationala), dar mai bine de 3 miliarde euro vor merge catre terminarea proiectelor de autostrazi, drumuri si cai ferate pe care tara noastra nu le-a putut finaliza in actualul exercitiu financiar ce se incheie la final de 2015. Simplu spus, aproape 60% din noile fonduri ce erau menite pentru noi proiecte de infrastructura vor merge catre faza a II-a a proiectelor pe care autoritatile nu le-au putut termina la timp, adica bani pierduti de Romania. Pe componenta rutiera, proiectele "vechi" vor manca nu mai putin de 1 miliard din totalul de 2,65 miliarde de euro fonduri europene alocate.
Pana la autostrada Pitesti - Sibiu, Compania de Drumuri vrea o a treia banda pe un tronson din DN7 pe Valea Oltului si a contractat deja studiul de fezabilitate Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru constructia unei a treia benzi de trafic pe actualul DN 7 pe Valea Oltului a fost semnat de catre Compania de Drumuri si Autostrazi (CNADNR) cu firma EGIS Romania pentru circa 29 mii euro. SF-ul va fi realizat in 4 luni si vizeaza tronsonul DN7 intre Boita - Vestem de circa 11 km. In paralel, CNADNR a contractat deja si revizuirea SF-ului pentru autostrada A1 Sibiu - Pitesti, prioritatea numarul 1 din Master Planul de Transport.
OFICIAL Concesiunea autostrazii A3 Comarnic - Brasov a picat. Ce proiecte vor demara autoritatile in schimb pentru a rezolva situatia de pe Valea Prahovei Concesiunea celor 53 de km de autostrada dintre Comarnic si Brasov, afacere semnata cu asocierea Vinci - Aktor - Strabag ce presupunea un cost de 8,5 miliarde de euro pentru constructia, intretinerea si operarea autostrazii pe 26 de ani, a picat , dupa cum a anuntat joi Compania de Autostrazi intr-un comunicat oficial. La pachet cu anuntul, oficialii de la CNADNR au trimis motivele pentru care discutiile au esuat si au prezentat masurile si proiectele care vor demara in schimb pentru rezolva problemele de trafic de pe Valea Prahovei: centuri ocolitoare la statiuni, un nou drum national pe Valea Doftanei si scoaterea la licitatie a constructiei celor doua sectoare de capat ale autostrazii Comarnic - Brasov, toate cu finantare de la Buget.Victor Ponta, in februarie 2013: "Daca Autostrada Comarnic-Brasov nu e gata pana in 2016, nu mai candidez la urmatoarele parlamentare" / Dan Sova: "Ma mut cu cortul acolo si tot va fi gata"
Asociatia Pro Infrastructura contreaza Compania de Drumuri pe problema reabilitarii drumurilor nationale pe bani europeni: "Fazarea proiectelor inseamna de fapt o pierdere, nu o solutie pozitiva asa cum o prezinta compania" Impartirea proiectelor de reabilitare a drumurilor nationale din bani europeni in doua faze de finantare (faza I din programul POS-T 2007-2013 si faza II din programul POIM 2014-2020) inseamna de fapt o pierdere, nu o solutie pozitiva asa cum o prezinta CNADNR "pentru ca fondurile din POS-T 2007-2013 nu mai sunt absorbite (ramin la Comisie), iar suma echivalenta (600-700 mil Euro) se consuma din urmatorul program POIM 2014-2020, bani care ar fi trebuit folositi pentru noi proiecte", este de parere Asociatia Pro Infrastructura. Reactia vine dupa ce CNADNR a comunicat miercuri ca nu se vor pierde fonduri europene in cazul reabilitarilor de drumuri nationale intru-cat proiectele intarziate vor fi trecute pe urmatorul ciclu financiar european.
Compania de Drumuri sustine ca nu se vor pierde fonduri europene in cazul reabilitarilor de drumuri nationale: "Proiectele vor fi fazate si continuate cu fonduri europene din exercitiul financiar 2014 - 2020" Compania de Drumuri si Autostrazi (CNADNR) sustine ca nu va pierde fondurile europene destinate pentru reabilitarea si modernizarea drumurilor nationale, reactionand la informatiile cum ca 19 din 28 de proiecte finantate european au sanse zero sa fie gata pana la finele anului 2015 cand se inchide POS-T pe exercitiul financiar  2007-2013. CNADNR sustine ca proiectele vor fi "fazate" pe urmatorul exercitiul financiar european in cadrul Programului  Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, insa acest lucru inseamna practic ca banii europeni pe care i-am avut pana acum la dispozitie nu au putut fi folositi in intregime si se pierd, iar pentru terminarea actualelor proiecte se vor accesa noile fonduri europene.
Telenovela autostrazii Comarnic - Brasov, aproape de final. Autoritatile se gandesc sa renunte la concesiunea de 8,5 miliarde de euro de pe Valea Prahovei Concesiunea autostrazii Comarnic - Brasov a picat, potrivit postului de stiri Digi 24, care citeaza un raport nepublicat al Companiei nationale de autostrazi si drumuri (CNADNR). Pe de alta parte, surse guvernamentale au confirmat pentru HotNews.ro decizia autoritatilor de a renunta la concesiunea cu Vinci-Aktor-Strabag, ce presupune un cost pentru statul roman de 8,5 miliarde de euro pe o perioada de 26 de ani, insa pana in acest moment nu au fost semnate documente oficiale in acest sens, acest lucru urmand a fi facut, cel mai probabil, de noul ministru al Transporturilor.
Autostrada Pitesti - Sibiu, un pas mai aproape de realizare: Contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate a fost semnat Contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrazii A1 Sibiu - Pitesti, document necesar pentru demararea constructiilor in viitor, a fost semnat luni de catre Compania de Autostrazi (CNADNR) si Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucuresti - Tecnic Consulting Engineering Romania SRL. Contractul are o valoare de 6,5 milioane euro si are o durata de implementare de 17 luni, insa documentele pentru primele sectiuni - la capete - ar trebui sa fie gata dupa numai cinci luni, astfel incat loturile Sibiu-Boita si Curtea de Arges - Pitesti sa poata fi scoase la licitatie mai devreme.
Bilant dezastruos al drumurilor nationale reabilitate pe bani europeni: 19 din 28 de proiecte nu au sanse sa fie gata anul acesta, cand se termina finantarea europeana Din 28 de proiecte de reabilitare a drumurilor nationale pe fonduri europene, nu mai putin de 19 sunt cu stadiul sub 50% (majoritatea sub 30%) si, practic, au sanse zero sa fie gata pana la finalul lui 2015 cand se inchide exercitiul financiar european actual, potrivit Asociatiei Pro Infrastructura, care a obtinut raportarile oficiale de la Ministerul Fondurilor Europene. In total, valoarea proiectelor care sunt gestionate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi (CNADNR) ajunge la circa 600 de milioane de euro, din care pana la 85% sunt bani europeni, bani europeni care se pierd daca proiectele nu vor fi gata la timp pana pe 31 decembrie, asta desi multe din proiectele din lista au acumulat deja intarzieri peste intarzieri si extinderi de termene.
VIDEO Imagini din avion cu autostrada A1 Timisoara - Lugoj Lot 2, planificata sa fie deschisa pana la finalul anului Cei 25,6 km de autostrada aflati in constructie intre Timisoara si Lugoj si programati sa fie finalizati in acest an au fost filmati din avion de catre Asociatia Pro Infrastructura (API). La pachet cu tronsonul-santier au fost filmati si cei 10 km din autostrada Lugoj - Deva lot 1 finalizati in 2013, dar nedeschisi circulatiei pentru ca se terminau in camp. Din imaginile inregistrate se poate observa avansul lucrarilor care au sanse foarte mari sa fie gata anul acesta, desi termenul contractual este vara lui 2016.
Lipsa de transparenta: Intr-un an cheie pentru absorbtia fondurilor europene, Autoritatea de Management pe Transport nu mai raspunde la solicitarile de informatii Autoritatea de Management a Programului Operational Sectorial - Transport (AMPOS-T), responsabila de fondurile europene pentru infrastructura, a incetat sa raspunda solicitarilor de informatii trimise (in dispretul legii 544/2001), iar pagina de web fost complet abandonata, in urma mutarii de la Transporturi la Ministerul Fondurilor E uropene, sustine Asociatia Pro Infrastructura (API). Societatea civila atrage atentia asupra acestei lispe de transparenta la AMPOST avand in vedere ca anul 2015 este unul critic pentru absorbtia fondurilor europene si "la sfarsitul caruia riscam pierderea a 1,5-2 miliarde de euro" din fondurile pentru infrastructura.
Comisarul european pentru politica regionala, Corina Cretu: Romania are cel mai avansat model de Master Plan, din cele 22 de state membre care pregatesc un astfel de document "Romania are cel mai avansat model de Master Plan, din cele 22 de state membre care pregatesc in prezent un astfel de document", spune Comisarul european pentru Politica regionala, Corina Cretu. Cu toate acestea, oficialul european precizeaza ca mai sunt aspecte de discutat cu Ministerului Transportului in cursul lunii iunie, "insa per ansamblu suntem pe drumul cel bun". Potrivit lui Cretu, obiectivul comun al Comisiei Europene si al Guvernului  este de a reusi finalziarea si adoptarea Programului Operational pentru Infrastructura Mare si a Programului Operational Regional "pana la jumatatea lunii iulie". Ioan Rus, ministrul Transporturilor, a precizat ca, pentru implementarea proiectelor de infrastructura din Master Plan, Romania intentioneaza sa foloseasca imprumuturi de 7 miliarde de euro de la BEI si BERD.
49 km din DN18 vor fi reabilitati pentru 34 milioane de euro. Compania de Drumuri a atribuit doua noi contracte pentru ruta Moisei - Borsa - limita judetului Suceava Reabilitarea a circa 49 de kilometri din DN18 pe ruta Moisei - Borsa - Sesuri (granita cu jud. Suceava) va fi finalizata pentru circa 34 milioane de euro, dupa ce Compania de Drumuri a atribuit doua noi contracte in urma unor licitatii publice. DN18, un drum care face legatura direct intre judetele Maramures si Suceava, a ajuns intr-o situatie jalnica, cu adevarate cratere in asfalt. Reabilitarea drumului a inceput din 2011, dar in 2014 contractul initial a fost reziliat si lucrarile au fost oprite.
Pana la o autostrada pe Valea Prahovei, Compania de Autostrazi vrea sa faca centuri ocolitoare la Busteni si Comarnic si a contractat deja Studiile de Fezabilitate Studiile de Fezabilitate pentru centurile ocolitoare pe Dn1 la Busteni si Comarnic vor fi realizate in urmatoarele 4 luni dupa ce Compania de Autostrazi a semnat joi doua contracte in valoare totala de 58.000 de euro cu firma EGIS Romania. In paralel, de mai bine de o luna, este asteptata o decizie finala a Guvernului in ceea ce priveste concesiunea autostrazii A3 Comarnic - Brasov - daca proiectul merge inainte sau nu. Concesiunea, asa cum a fost negociata cu asocierea Vinci - Aktor - Strabag, presupune un cost de 325 de milioane pe an, timp de 26 de ani, adica un total de circa 8,5 miliarde de euro pentru cosntructia, operarea si intretinerea a 53 de km de autostrada pe Valea Prahovei.
Liber pentru autostrada Sibiu - Pitesti. Curtea de Apel a transat situatia contestatiilor, iar contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate poate fi semnat Curtea de Apel Bucuresti a intors decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) care stabilise ca CNADNR sa evalueze din nou ofertele depuse in cadrul licitatiei pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrazii A1 Sibiu - Pitesti - document necesar pentru demararea constructiilor in viitor. Decizia justitiei este definitiva, iar asta inseamna ca CNADNR poate semna contractul cu asocierea Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucuresti - Tecnic Consulting Engineering Romania SRL ce castigase licitatia initial. De mentionat ca firma Tecnic Consulting Engineering este proiectantul autostrazii Orastie - Sibiu Lot 3, acolo unde au fost si sunt in continuare mari probleme de stabilitate si cu alunecari de teren.
Pasajul subteran Michelangelo din Timisoara, a carui constructie a durat 3 ani, a fost deschis circulatiei Pasajul subteran Michelangelo din Timisoara, a carui constructie a durat trei ani, fiind realizata in mare parte cu fonduri europene, a fost deschis circulatiei joi, in prezenta primarului Nicolae Robu, care a spus ca "au fost unii" care si-au dorit sa nu reuseasca sa realizeze acest proiect.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi