MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Seful Companiei de Autostrazi, Narcis Neaga, a fost demis dupa dezastrul din ultimii ani. Noul sef este Catalin Homor, actualul director interimar la Metrorex Narcis Neaga, seful Companiei Nationale de Drumuri Nationale si Autostrazi (CNADNR), a fost demis astazi de ministrul Transporturilor, Dan Costescu, au declarat pentru HotNews.ro surse oficiale. Noul sef interimar al CNADNR este Catalin Homor, in prezent director interimar la Metrorex. Neaga a patronat in ultimii trei ani un dezastru complet in privinta proiectelor de mare infrastructura rutiera. Actualizare ora 13.06: Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a confirmat intr-o conferinta de presa ca l-a demis pe Narcis Neaga din fruntea CNADNR.
Semnal de alarma la Transporturi: Marile autostrazi pe bani europeni risca sa fie intarziate pentru ca au fost subfinantate puternic in noul buget Cele mai importante autostrazi pe care le Romania le construieste in prezent si care sunt finantate pe bani europeni - autostrazile A1 Lugoj - Deva si A10 Sebes - Turda - risca sa fie intarziate substantial din cauza ca in proiectul de buget pe 2016 au primit mult mai putini bani decat ar fi necesar ca ele sa fie continuate in ritm sustinut. Pentru cele doua autostrazi s-au alocat doar o treime, respectiv un sfert, din cat ar avea nevoie, avertizeaza expertii. Alocarile s-au facut pe baza slabei executii din 2015, insa anul care se incheie a fost unul plin de tergiversari birocratice, probleme care acum sunt in mare parte rezolvate si care lasa loc unui an 2016 in care se poate lucra in forta daca exista finantare suficienta.UPDATE Catalin Drula, Asociatia Pro Infrastructura, dupa o discutie cu premierul Ciolos: "Am obtinut promisiunea premierului ca va fi adaugat un articol in legea bugetului de stat care va permite finantarea integrala a proiectelor de infrastructura pe fonduri europene".
Bugetul pe 2016 la Transporturi: Cati bani sunt si unde se duc. Deficitul bugetar urias spulbera sansele "scenariului optimist" din Master Plan Bugetul destinat Transporturilor e mai mic decat cel executat in 2015 cu circa 7,6%, adica 11,9 miliarde lei, fata de 12,8 miliarde lei. Din acestia, circa 9,1 miliarde de lei sunt trecuti la capitolul "Investitii publice". Noul proiect de buget confirma insa, prin deficitul asumat de aproape 3% din PIB, ca Romania va merge pe "scenariul pesimist" din Master Planul de Transport, planificare in care pana in 2020 pentru proiectele de infrastructura ne vom baza doar pe banii nostri de la buget si pe fondurile europene din care abia daca se va reusi terminarea autostrazii Sibiu-Pitesti, a drumului expres spre Moldova si a celor cateva autostrazi incepute, dar neterminate.
​Dosar penal în cazul tronsonului demolat al autostrăzii Sibiu-Orăștie. Digi24: Mai mulți angajați ai CNADNR, inclusiv șeful companiei de stat, audiati de procurori Procurorii DNA au deschis un dosar penal in rem in cazul construirii segmentului de drum Cunta-Saliste, de pe autostrada Sibiu-Orastie, tronson afectat de probleme si care a fost inchis si demolat partial la nici un an de la deschidere, informeaza Digi24. Ancheta DNA vine dupa ce atat CNADNR, cat si Ministerul Transporturilor in urma unui raport al Corpului de Control, au sesizat procurorii de posibile probleme in desfasurarea contractului. Potrivit Digi 24, DNA a ridicat mai multe documente si a audiat mai multi angajati ai CNADNR, inclusiv directorul general Narcis Neaga.
Alexandru Nazare: Ministrul Transporturilor trebuie sa aplice masurile din Master Plan pentru reformarea Companiei de Autostrazi, iar demiterea conducerii este primul pas Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, trebuie sa ia masuri urgente de reformare si eficientizare a Companiei Nationale de Autostrazi, asa cum prevede Master Planul de Transport, sustine vicepresedintele PNL Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor. Demiterea conducerii companiei,  "asupra incompetentei careia nu mai planeaza nici un dubiu", ar trebui sa fie prima masura pe lista noului ministru, sustine Nazare.
Nicolae Zamfir, directorul proiectului ELI Romania: S-a finalizat construirea celui mai puternic laser din lume, care va fi adus la Magurele Astazi este inaugurat la Paris cel mai puternic laser din lume, construit de compania franceza Thales pentru platforma stiintifica de la Magurele. "Este primul laser de 10 petawati din lume, este inaugurat astazi si va fi adus in tara cand este gata constructia, adica probabil in martie 2016", a declarat pentru HotNews.ro directorul proiectului, Nicolae Zamfir. In ceea ce priveste scoaterea la concurs a postului de director general al Institutului de Fizica Nucleara, Zamfir a explicat ca mandatul sau a expirat si ca va participa la concursul pentru un nou mandat, pentru a finaliza proiectul de la Magurele.
Centurile Comarnic si Busteni, scoase la licitatie de Compania de Drumuri. Valoarea estimata: 9 milioane de euro pentru 4 kilometri de drum cu cate o banda pe sens Licitatiile pentru proiectarea si variantelor ocolitoare la Busteni si Comarnic au fost lansate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi. Valoarea maxima estimata pentru centura de la Busteni (1 km) este de aproape 18 milioane de lei, adica 4 milioane de euro, iar perioada de executie este de 6 luni. In cazul centurii (circa 3 kilometri) valoarea estimata este de 22,3 milioane lei, adica aproape 5 milioane de euro, iar perioada de executie este de 4 luni. De precizat ca intre timp CNADNR deruleaza si o licitatie pentru 4 km de autostrada tot langa Comarnic, licitatie unde a fost depusa o singura oferta.
Ministrul Transporturilor a bagat conducerea CNADNR in sedinta pentru problemele de la autostrazi, iar unul din directori a fost revocat din functie / Pro Infrastructura: "Nu e suficient. Principalul responsabil este directorul general, Narcis Neaga" Noul Ministru al Transporturilor, Dan Costescu, a avut miercuri o sedinta cu reprezentantii conducerii Companiei de Drumuri si Autostrazi in care s-a discutat, printre altele, si problema intarzierilor si gestionarea defectuoasa a proiectelor de autostrazi. Noul ministru a cerut conducerii CNADNR "măsuri ferme pentru îmbunătățirea imediată a gestionării proiectelor". Raspunsul avenit ulterior: unul din directorii Companiei a fost revocat din functie. Cu toate acestea, reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura sustin ca nu este de ajuns revocarea din functie a unui director adjunct si ca "principalul responsabil în calitate de director general al companiei în ultimii doi ani este Narcis Neaga, directorul general".
​​VIDEO / FOTOGALERIE Cum arata in prezent lucrarile la extinderea Magistralei 4 de metrou. In viitoarea statie Straulesti se monteaza deja elementele de decor La statia Straulesti lucrarile de extindere a Magistralei M4 au ajuns deja la elementele de decor de pe peretii peronului, in timp ce la depoul Straulesti inca se mai lucreaza la partea de structura. Noul Ministrul al Transporturilor, Dan Costescu a vizitat, marti, santierul extinderii Magistralei M4 de metrou care va fi gata undeva la inceputul anului 2017, potrivit declaratiilor. Vezi un video si o fotogalerie cu lucrarile din acest moment la Statia si la Depoul Straulesti de pe Magistrala M4.
Toti ochii pe autostrada Pitesti - Sibiu. Asociatia Pro Infrastructura cere transparenta totala de la Compania de Autostrazi: "Lipsesc informatii esentiale precum studiile geologice si geotehnice si analizele cost-beneficiu" Informatiile publicate recent de catre Compania de Autostrazi (CNADNR) pe site-ul sau referitoare la posibilele trasee ale autostrazii Pitesti - Sibiu nu contin elemente esentiale precum studiile geologice si geotehnice, analizele cost-beneficiu si lasa impresia ca unul din trasee este deja predeterminat drept castigator, sustine Asociatia Pro Infrastructura (API) care cere autoritatilor transparenta totala. Demersul vine dupa ce premierul Dacian Ciolos a anuntat ca autostrada Pitesti - Sibiu este prioritatea "zero", iar directorul de la Autostrazi tocmai a anuntat public, luni, ca vrea sa transparetizeze Compania...
Seful de la Autostrazi anunta transparetizarea companiei: Publicam pe site stadiului proiectelor aflate in derulare, dar si a executiei bugetare pe 2015 Site-ul Companiei de Drumuri si Autostrazi ar urma sa gazduiasca informatii la zi referitoare la activitatea companiei si stadiilor proiectelor de infrastructura, a anuntat directorul CNADNR arcis Neaga. "In urma discutiilor pe care le-am avut cu ministrul Transporturilor si a evolutiei CNADNR in ceea priveste transparentizarea activitatilor companiei, vom publica pe pagina web a Companiei stadiului proiectelor aflate in derulare, dar si a executiei bugetare aferente anului 2015", a declarat Neaga.
Foamea de autostrazi. Marile prioritati ale noului Guvern in domeniul infrastructurii de transport O tara care pierde investitii straine din cauza lipsei autostrazilor, iar un ciot de autostrada se surpa la cateva luni dupa inaugurare. Asa arata Romania dupa 3 ani si jumatate de franare masiva a oricarei investitii in domeniu. Noul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, e in fata unui moment decisiv: trecerea la noul buget al UE. La pachet cu nevoia de adoptare a MasterPlanului si demararea rapida a primelor proiecte, noua conducere de la Transporturi mosteneste o situatie problematica la autostrazi si cai ferate, cu proiecte blocate sau intarziate si cu nevoia stringenta a unei schimbari la nivelul conducerii companiilor din subordine. Deciziile pe care noul ministru le va lua in perioada urmatoare vor cantari enorm pentru urmatorii ani in infrastructura nationala. HotNews.ro a realizat o lista cu prioritatile absolute cu care se va confrunta noul ministru de la Transporturi.
​HARTA INTERACTIVA Traseul autostrazii A1 Pitesti - Sibiu. Cele cinci variante luate in calcul de autoritati Autoritatile de la Transporturi iau in calcul cinci variante de traseu pentru autostrada A1 Pitesti - Sibiu - varianta "veche" din 2008 si alte patru noi variante asa cum au reiesit in cadrul revizuirii Studiului de Fezabilitate. HotNews.ro a transpus pe o harta interactiva toate variantele de traseu, inclusiv nodurile rutiere si tunelurile ce sunt propuse pe parcurs, astfel incat ruta viitoarei autostrazi sa poata fi vizualizata in detaliu.
Constructia Pasajului suprateran de la Domnesti peste Centura Capitalei a fost atribuita unei asocieri de constructori pentru circa 21 milioane de euro, aproape jumatate din estimarea initiala Contractul pentru proiectarea si executia Pasajului Suprateran de la Domnesti, peste Centura Bucuresti, a fost atribuit de catre Compania de Drumuri pentru circa 20,6 milioane de euro. Oferta castigatoare vine de la asocierea Straco - Comnord - Specialist Consulting si este circa 50% din ce estimase CNADNR initial cand a lansat licitatia pentru pasaj. In conditiile in care nu vor exista contestatii si contractul se va semna cat mai rapid, termenul de finalizare ar urma sa fie inceputul anului 2018. De precizat ca Straco Group SRL se afla in procedura de insolventa.
​VIDEO Imagini din avion cu autostrada A1 Lugoj - Deva; Cum arata cei 17 km pe care sefii de la Autostrazi ii vor inaugurati pana la sfarsitul anului Noi imagini din avion cu cei 72 de kilometri in constructie ai autostrazii A1 Lugoj - Deva (Loturile 2, 3 si 4) au fost publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura (API). Seful Companiei de Autostrazi, Narcis Neaga, sustinea intr-un interviu acordat HotNews.ro ca se doreste finalizarea si inaugurarea a 17 kilometri din Lotul 2 pana la sfarsitul anului, insa imaginile din teren arata ca sansele unei astfel de deschideri sunt mai degraba nule.
VIDEO Situatie ciudata pe "ciotul" de autostrada care se construieste langa Cluj-Napoca: Podul peste Somes care l-ar uni cu restul autostrazii spre Campia Turzii ar putea sa nu fie gata la timp Langa Cluj - Napoca se afla in constructie avansata un "ciot" de autostrada de 8,7 kilometri intre Gilau si Nadaselu, cu termen de finalziare aprilie 2016. Cu toate acestea, lotul de autostrada cand va fi gata va trebui sa fie unit de restul autostrazii A3 ce duce spre Campia Turzii printr-un pod peste raul Somes, insa la pod nu doar ca nu s-au inceput lucrarile, dar procedura de licitatie e blocata. "exista probabilitatea sa existe un decalaj", a recunoscut directorul Companiei de Autostrazi, Narcis Neaga intr-un interviu HotNews.ro
​VIDEO Ce se intampla cu Drumul Expres spre Moldova - Seful de la Autostrazi: "Nu e un traseu greu de identificat. Luna aceasta vom lansa licitatia" Licitatia pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru Drumul expres ce ar urma sa porneasca din Ploiesti si sa "urce" spre Moldova prin Buzau - Focsani - Bacau va fi lansata pana la finalul lunii, a declarat Narcis Neaga, seful Companiei de Autostrazi, intr-un interviu acordat HotNews.ro. Anuntul vine dupa ce o licitatie pentru un SF de posibila autostrada pe acelasi traseu a fost anulata in martie 2015, fara a mai fi relansata pana in prezent. MasterPlanul de Transport impune un calendar strict pentru aceste studii si, ca urmare a reactiei tarzii din partea Companiei de Autostrazi, are toate sansele sa nu fie respectat.
​INTERVIU VIDEO Narcis Neaga, seful Companiei de Drumuri: Vrem sa facem Autostrada Comarnic - Brasov tot pe concesiune. Depinde de Studiul de Fezabilitate si implicarea institutiilor financiare europene Autostrada Comarnic - Brasov ar putea fi facuta printr-o noua incercare de concesiune, a declarat seful de la Autostrazi, Narcis Neaga, intr-un interviu acordat HotNews.ro. Pentru acest lucru, e nevoie ca actualizarea Studiului de Fezabilitate sa fie facut conform normelor BEI si BERD, iar ambele institutii financiare europene sa se implice in proiect. "Atunci cu siguranta va fi concesiune", a declarat Neaga. Informatia vine dupa ce in luna mai a picat ultima tentativa de concesionare (a treia) a celor 58 de kilometri de autostrada catre consortiul Vinci-Aktor-Strabag - concesiune ce presupunea plati anuale de 325 de milioane de euro timp de 26 de ani, adica 8,5 miliarde de euro pana la finalul concesiunii.Seful de la Autostrazi discuta in interviul acordat HotNews.ro despre situatia de pe Orastie - Sibiu Lot 3, intarzierile de pe Lugoj - Deva, startul studiilor pentru Drumul Expres spre Moldova, scenariul unei demisii si posibilitatea ca la finele anului sa se deschida traficului inca 43 kilometri noi de autostrada.
Lucrarile la Autostrada Lugoj - Deva, suspendate din cauza ca nu aveau autorizatia esentiala. Problemele de ultim moment: un cimitir neautorizat, o pestera si o halda de cenusa Compania de Autostrazi (CNADNR) a oprit temporar lucrarile pe doua segmente ale Autostrazii Lugoj - Deva dupa ce un control al Inspectoratului de Stat in Constructii a aratat ca lipseste autorizatia de construire. Lucrarile au fost suspendate de la km 88+016 la km 99+500, potrivit unui comunicat al institutiei.
Directorul Companiei de Autostrazi, Narcis Neaga, a discutat online cu cititorii HotNews.ro: "Vom lansa licitatiile pentru tunelurile de ursi pe autostrada Lugoj-Deva in luna decembrie" De ce se construiesc atat de greu autostrazile la noi? Ce se intampla cu autostrada Sibiu - Orastie ce a fost demolata partial dupa ce au aparut probleme la nici un an de la deschiderea traficului? Ce se intampla cu autostrazile in executie si cati km inaugurati vom bifa anul acesta? Cand vom vedea o autostrada in Moldova? Despre aceste lucruri si altele a discutat seful Companiei de Autostrazi, Narcis Neaga, care a raspuns intrebarilor adresate de cititorii HotNews.ro. Intalnirea s-a incheiat



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă