MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Ministerul Transporturilor: Se lucrează la cele două șantiere feroviare de pe Coridorul IV paneuropean Ministerul Transporturilor a anunțat sâmbătă, pe Facebook, care este stadiul lucrărilor pe Coridorul IV paneuropean, lucrări ce vizează modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare și creșterea vitezei la 160 km/h, notează Mediafax.
​VIDEO De ce chinezii construiesc mii de kilometri de cale ferată în Africa și de ce tot mai mulți sunt îngrijorați de influența extrem de mare a țării conduse de președintele Xi În ultimii zece ani au fost construiți peste 5.000 de km de cale ferată în Africa datorită fondurilor furnizate de chinezi și există în continuare planuri ambițioase de extindere. Chinezii spun că revoluționează transportul în Africa și că ajută necondiționat statele, în timp ce ”tabăra” opusă spune că suntem în fața unui nou colonialism și că țările africane rămân ”datoare vândute”, iar China se va putea implica în politica lor. Cât de multe căi ferate au fost construite în Africa și de ce cresc vocile critice la adresa acestor investiții puteți citi în articol.
Grupul de firme condus de Gruia Stoica anunță că a finalizat lucrările pentru eliberarea căii ferate în zona viaductului de la Cârcea. Costurile au fost de un milion de euro Grupul Grampet, condus de omul de afaceri Gruia Stoica, anunță finalizarea lucrărilor de ridicare a materialului rulant deraiat în incidentul produs în august, în Dolj. Bugetul alocat pentru închirierea echipamentelor necesare și intervenția la fața locului a ajuns la aproximativ un milion de euro, spune Grampet, într-un comunciat de presă. Pe 12 august. lângă Craiova, a deraiat un tren de marfă al operatorului privat GFR, după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări.
CFR a redeschis circulaţia pe viaductul Cârcea de lângă Craiova care în august s-a prăbușit sub un tren de marfă CFR Infrastructură a anunțat că marți seara s-a reluat circulația pe firul II al viaductului de la Cârcea unde pe 12 august a deraiat un tren de marfă al operatorului privat GFR după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări. De la momentul accidentului. trenurile București - Craiova ocolesc pe la Piatra Olt sau pasagerii sunt transportați cu autocarul din comuna Leu, la Craiova, drumul lungindu-se chiar și cu două ore.
Pro Infrastructura, despre soluția guvernului pentru un PPP pe autostrada Ploiești-Brașov: „Un DEZASTRU iminent. Aruncă în derizoriu construirea unei autostrăzi extrem de importante” ​Soluția adoptată de Guvern printr-un studiu de fundamentare realizat de Comsia de Prognoză pentru un Parteneriat-Public-Privat (PPP) prin care să fie construită autostrada Ploiești - Comarnic - Brașov este „un DEZASTRU iminent”, este de părere Asociația Pro Infrastructura.  „Stabilirea traseului prin mijlocul Râului Prahova și a stațiunilor de pe Valea Prahovei, la care se adaugă riscurile și restricțiile financiare, tehnice și de impact asupra mediului. În această formă, proiectul nu este demn de o țară europeană civilizată”, atrage atenția asociația.
Guvernul a aprobat realizarea unui nou terminal de pasageri la Aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni pentru aproape un miliard de euro Guvernul a aprobat în ședința de miercuri indicatorii tehnico – economici pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti și realizarea unui nou terminal de pasageri. Zona care va fi dezvoltată se află în estul aeroportului, iar noul terminal de pasageri va fi „modular”, va avea peste 100.000 de metri pătrați și 25 de porți de îmbarcare,anunță Ministerul Transporturilor. În plus, proiectul prevede realizarea de noi căi de rulare pentru avioane și 56 de locuri de parcare pentru aeronave. Întregul program are o valoare de circa 1 miliard de euro.
Autostrada București - Ploiești - Brașov: Studiul de fundamentare al Parteneriatului Public Privat, aprobat de Guvern / Cât ar putea costa, cât va dura parteneriatul, ce va plăti statul român și ce taxe ar putea fi puse șoferilor chiar din 2019 Guvernul a adoptat, miercuri, studiul de fundamentare pentru demararea unui Parteneriat Public Privat (PPP) pentru proiectarea, execuția și operarea autostrăzii Ploiești - Brașov și pentru operarea actualei autostrăzi Bucurști - Ploiești. Valoarea execuției proiectului este de circa 1,4 miliarde de euro, iar studiul de fundamentare detaliază că PPP-ul se va întinde pe o perioadă de 44 de ani, dar în două etape. Prima etapă va fi de 4 ani pentru proiectare și execuție și 20 de ani pentru operare. Șoferii vor plăti o taxă pentru folosirea autostrăzii, iar pe parcursul PPP-ului statul va plăti o sumă anuală pentru amortizarea investiției, dar și o plată de disponibilitate pentru perioada de operare a autostrăzii. Studiul ia în calcul și taxarea încă din 2019 a actualei autostrăzi dintre București și Ploiești.
Drumul chinuit al trenului Orient Express este o oglindă a problemelor din sistemul feroviar românesc Trenul Orient Express a avut probleme cu locomotiva și a acumulat întârziere mare în timpul traversării țării noastre în lungul său drum dintre Paris și Istanbul. Restricțiile de viteză, defecțiunile apărute la locomotivă, dar și lucrările care nu se mai termină, sau nu se fac deloc, au lungit mult parcursul acestui tren care a ajuns în București  cu două ore jumătate mai târziu decât arăta graficul. Între Simeria și Brașov sunt 300 km, dar trenul a făcut aproape zece ore din cauza problemelor tehnice apărute și din cauza numeroaselor restricții de viteză de pe Coridorul IV.
Drumul de mare viteză spre Moldova: A fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea tronsonului de 110 km între Focșani și Bacău Compania Consitrans a fost desemnată căștigătoarea licitației "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focșani – Bacău" cu o ofertă de circa 20 de milioane de lei. Tronsonul de circa 110 km face parte din drumul de mare viteză spre Moldova pe relația Sud-Nord, pe ruta Ploiești - Pașcani. Compania de Autostrăzi anunță și că pentru celelalte 3 tronsoane, respectiv Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani și Bacău – Pașcani, nu au fost depuse contestații în termenul legal după anunțarea câștigătorilor. Licitațiile pentru cele patru tronsoane au fost demarate în noiembrie 2016.
CFR Călători lucrează la o aplicație de Android care ar putea fi lansată la început de 2019 CFR Călători lucrează la o aplicație de Android care ar putea fi lansată la început de 2019, au spus reprezentanții companiei, într-un răspuns pentru HotNews.ro. Am trimis câteva întrebări către CFR, după ce compania anunțase lucrări de mentenanță la site, lucări care durează 25 de zile. Site-ul va fi funcțional în acest timp, dar pot apărea probleme de funcționare la diverse servicii. Compania spune că acele (enervante) coduri CAPCHA pe care utilizatorii trebuie să le introducă sunt necesare, fiindcă au fost atacuri în ultima vreme.
CFR Călători anunță că timp de 25 de zile se vor realiza lucrări de ”mentenanță a site-ului”, astfel că unele aplicații vor funcționa cu ”intermitenţe”  CFR Călători informează că în perioada 21 august –  15 septembrie se vor realiza lucrări de mentenanță a site-ului. Compania își cere scuze pasagerilor și atenționează călătorii că în perioada menţionată pot apărea unele intermitenţe în funcţionarea tuturor aplicaţiilor, inclusiv „Mersul Trenurilor” şi “Bilete de tren online”. Momentul ales pentru lucrări nu este cel mai potrivit, mai ales că trenurile sunt extrem de pline din cauza crizei de vagoane și biletele cu loc se găsesc greu.
Criza de vagoane de la CFR devine insuportabilă. Crește numărul celor care nu își mai pot cumpăra nici bilet fără loc și în unele trenuri pasagerii abia au loc în picioare Criza de vagoane de la CFR Călători atinge maximul în aceste zile când mii de oameni se îndreaptă către litoral. Dacă la câteva trenuri sezoniere ce au peste 10 vagoane se mai pot găsi locuri, la alte trenuri care circulă sute de kilometri lucrurile sunt grave dacă pornesc la drum cu două-trei vagoane. Ministrul Transporturilor spunea în iulie că se dorește cumpărarea a 100 de automotoare Desiro, iar CFR anunța pe 13 august că s-au atribuit  4 acorduri-cadru de achiziţie pentru repararea a 371 de vagoane. O soluție nu se întrevede însă pe termen scurt.
Eveniment rar: o știre pozitivă în domeniul feroviar românesc - Trenurile încep să circule după șase ani pe 39 km de cale ferată din Bucovina Când este vorba de trenuri românești se țin lanț știrile negative, fie că se ”rup” poduri sau că aglomerația este îngrozitoare în puținele vagoane. În acest context este foarte rar cazul în care trenurile revin pe linii unde au circulat în trecut, iar marți acest lucru se întâmplă între Dornești și Putna, în Bucovina, după șase ani de pauza. Revenirea trenurilor pe cei 39 km ai liniei 515 este o dovadă că atunci când se vrea, chiar se poate. Au fost renovate gările de pe traseu, în special Rădăuți și au fost adăugate patru stații noi.
Trenurile au întârzieri mari din cauza prăbușirii podului de la Cârcea. Devierile au crescut timpii de parcurs, călătorii au fost informați insuficient În urma prăbușirii podului feroviar de lângă Craiova, circulația este deviată prin Piatra Olt și au crescut și mai mult timpii de parcurs. CFR Călători nu a comunicat foarte clar schimbările și nici programul de parcurs al noilor trenuri, astfel că pasagerii au fost, nu de puține ori, furioși. Surse din domeniu au precizat pentru HotNews ca se discută și despre transbordări cu autocarul între Craiova și comuna Leu, însă lucrurile merg greu.
Strabag a câștigat contractul pentru pasajul rutier Mogoșoaia, pe Centura București, peste DN1A Strabag a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția Pasajului Mogoșoaia pe centura București peste DN1A, informează un comunicat al companiei de Drumuri.
Prima bucată de autostradă din Moldova are din nou constructor: asocierea UMB-Tehnostrade va construi centura Bacăului pentru 142 de milioane de euro Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL va construi Varianta ocolitoare a Bacăului, o nouă șosea de circa 31 de km din care 16,3 km vor fi la profil de autostradă, parte practic din viitoarea autostradă A7 care va străbate Moldova de la Nord la Sud. Contractul pe circa 142 de milioane de euro va putea fi semnat după rezolvarea eventualelor contestații, va avea o perioadă de 6 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuție.
Ministrul Transporturilor: De la patru ani în sus putem vorbi de un termen de finalizare a autostrăzii Piteşti-Sibiu Termenul de finalizare a autostrăzii Piteşti-Sibiu este o ecuaţie cu multe necunoscute, însă de la patru ani în sus putem vorbi de un termen pentru acest obiectiv, a declarat, joi seara, la Digi 24, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, potrivit Agerpres.Șova: Am motive de frustrare că BMW se duce în Ungaria/ Un camion ce pleacă de la Piteşti spre Vestul Europei pierde două ore din program, din cauza infrastructurii
Trenul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi ”cu siguranță” gata până în 2020, promite ministrul Șova. Care este noua soluție propusă Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat joi că pe ruta Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi gata „cu siguranţă” calea ferată, nu însă şi tronsonul de metrou, astfel că la Campionatul European din 2020 suporterii vor putea merge cu trenul la aeroport. Soluția propusă ține de construirea unui pod feroviar peste DN1 și apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni. Reamintim că s-a vorbit mult în ultimii trei ani despre linia directă aeroport gară, dar nu s-a schimbat nimic deși s-au propus mai multe soluții.
​HARTĂ INTERACTIVĂ Radiografia la zi a autostrăzilor în construcție din România: Câți kilometri ar mai putea fi deschiși până la final de an și ce loturi ar putea fi inaugurate în 2019 Circulația rutieră pe circa 29 de kilometri din autostrada A10 Sebeș - Turda a fost deschisă în această săptămână, după ce mai bine de șapte luni cele două loturi finalizate au stat închise. Ce urmează după? Până la final de an autoritățile de la drumuri speră să mai deschidă încă 52 de kilometri de autostradă, iar în 2019 alți 96 de kilometri ar urma să fie inaugurați, după cum au explicat pentru HotNews.ro reprezentanții Companiei de Autostrăzi. Pe de altă parte, observatorii independenți nu sunt la fel de optimiști și spun că pentru 2018 șanse reale de deschidere sunt doar pe circa 30 de kilometri, dintre care 12 kilometri sunt gata și acum, dar sunt nefolosibili.
Podul feroviar de lângă Câmpina are mari probleme din cauza viiturilor - CFR spune că a luat primele măsuri și promite că va executa lucrări de intervenţie în regim de urgenţă Presa din Prahova a scris la finalul săptămânii trecute că un pod feroviar de lângă Câmpina, construit în 1909, necesită intervenții urgente, deoarece trei dintre ”picioare” sunt afectate de ploile abundente din ultima perioadă. Practic, apele râului Prahova au erodat pragul de fund în jurul picioarelor podului. Într-un răspuns pentru HotNews.ro, CFR Infrastructură spune că săptămâna trecută a început protejarea picioarelor podului cu traverse din beton, iar în perioada următoare se vor executa mai întâi ”lucrări de intervenţie în regim de urgenţă” și apoi ”lucrări definitive de punere în siguranţă a acestui obiectiv”. Podul este pe magistrala 300 traversată zilnic de aproape 50 de trenuri de călători și câteva zeci de trenuri de marfă.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version