MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
FOTO Contract semnat pentru finalizarea unui pasaj rutier de 1 km pe centura municipiului Arad, după doi ani de la lansarea licitației și trei ani jumătate de când a fost reziliat primul contract Finalizarea lucrărilor la pasajul din Micalaca pe centura municipiului Arad peste calea ferată a fost în sfârșit semnat, după o licitație care a durat mai bine de doi ani, la peste trei ani și jumătate de când contractul inițial a fost reziliat. Proiectul în valoare de 26 de milioane de lei presupune finalizarea lucrărilor rămase la un stadiu de 21% pentru un pasaj lung de aproape 800 de metri.
Mecanicii de locomotivă au pichetat joi ministerul Transporturilor, supărați de nivelul salariilor și de situația sistemului feroviar Câteva zeci de persoane, membri ai Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, au pichetat joi Ministerul Transporturilor, fiind nemulţumite de situaţia în care se află CFR SA şi de salarizarea personalului feroviar, scrie Agerpres.
FOTO Au început lucrările de reparații la căile de rulare de pe Aeroportul Henri Coandă. Ministerul Transporturilor anunță lucrări până în noiembrie Lucrările de reparații pe căile de rulare ale Aeroportului Internațional Henri Coandă București au început, anunță Ministerul Transporturilor, după o perioadă în care starea jalnică a pistelor de pe principalul aeroport al țării a fost intens mediatizată. Transporturile anunță că inițial se lucrează la două căi de rulare și că programul de remedieri va fi derulat continuu până în luna noiembrie .
De ce Finlanda și Norvegia vor să construiască o cale ferată de 3 miliarde de euro Dacă în unele părți ale Europei nu prea se fac investiții în noi linii de cale ferată, în nord proiectele uriașe sunt la ordinea zilei. În afară de tunelul Helsinki-Tallinn, Finlanda a optat pentru construcția unei linii de cale ferată spre Oceanul Arctic, prin Norvegia, costurile urmând să fie de cel puțin 3 miliarde de euro. Scopul este ca mărfurile să poată fi transportate din nordul extrem al Europei, către Europa Centrală, dar și către China, mai ales că recent au fost lansate trenuri de marfă directe între Finlanda și China.
Magistrala 5 de metrou: Alstom a căștigat licitația pentru sistemul de siguranță și automatizare. Contractul - esențial pentru deschiderea traficului în 2019 - va fi semnat abia după soluționarea în justiție a unei contestații Metrorex a atribuit către firma Alstom un contract estimat la circa 26 milioane de euro pentru furnizarea „Sistemului de siguranță și automatizare a traficului” pentru Magistrala de metrou M5 Drumul Taberei - Eroilor 2, lucrare de care depinde inaugurarea la începutul anului viitor a noii linii de metrou. Cu toate acestea, pe rolul Tribunalului București există un proces intentat de Siemens care contestă descalificarea ofertei sale de la licitație. Reprezentanții Metrorex au precizat pentru HotNews.ro că până la soluționarea dosarului din instanță - cu următorul termen pe 23 aprilie - contractul atribuit azi nu va putea fi semnat.
Lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva, aproape de reziliere. Pro Infrastructura: „O reziliere în acest stadiu ar fi dezastruoasă. Deschiderea traficului ar fi amânată cu câțiva ani” Lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj - Deva ar putea fi reziliat după ce reprezentanții CNAIR au făcut o vizită inopinată marți pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii A1 Lugoj-Deva și au constatat o mobilizare slabă a constructorilor în apropierea sărbătorilor Pascale. CNAIR susține că pe Lotul 3 există și niște lucrări neconforme. „Problemele invocate de cei din CNAIR pentru lotul 3 sunt fie afirmații mincinoase, fie dezinformări”, susține Asociația Pro Infrastructura care avertiează că „o reziliere în acest stadiu ar fi dezastruoasă”.
Autoritatea Aeronautică a cerut Aeroportului Otopeni să restricționeze traficul aerian cu avioane mari / Probleme cu starea pistelor și a căilor de rulare, semnalate constant în ultima perioadă Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) a realizat de curând o inspecție pe Aeroportul Henri Coandă și a trimis conducerii Companiei Naționale Aeroporturi București un document prin care solicită restricționarea traficului cu avioane de categorie superioară precum Airbus A330/340/350 sau Boeing 747/777/787. Solicitarea, datată din 2 aprilie, nu ar fi fost aplicată, scrie site-ul BoardingPass.ro care publică documentul trimis de AACR. Măsura vine după ce vinerea trecută a existat un incident, relatat de Asociația Pro Infrastructura, în care una dintre piste, și așa grav afectată de degradări și gropi, a fost închisă de urgență după ce un avion Boeing 747 a dislocat o bucată din calea de rulare la decolare.
Au început lucrările pentru reabilitarea a 40 de km de cale ferată dintre Simeria și Arad Ministerul Transporturilor a anunțat miercuri că au început lucrările pentru reabilitarea a 40 km de cale ferată pe distanța Simeria-Gurasada, parte a Coridorului IV pan-european. Se lucrează de mai mulți ani pe diverse tronsoane între Sighișoara și Curtici, lucrările au acumulat întârzieri, iar trenurile au viteză medie de 45-50 km/h. Estimările CFR sunt că în 2022-2023 se vor termina lucrările pe Coridorul IV.
Greva din Franța paralizează și miercuri țara - Guvernul, presat să ia o decizie în legătură cu datoria de 50 miliarde euro a SNCF Reseau ​Traficul feroviar este puternic perturbat în Franța și miercuri, uriașa grevă de la SNCF fiind în a doua zi. Problema este că nu se întrevede o soluție și marea problemă este legată de ce se va întâmpla cu datoria de 50 miliarde euro la companie care gestionează infrastructura. Statul francez nu vrea să o preia, fiindcă bugetul ar fi dezechilibrat, iar ”ceferiștii” francezi nu vor să-și piardă privilegiile și nici să fie victimele unor concedieri masive.
​Pistele aeroportului Otopeni vor intra în reparații, anunță Ministerul Transporturilor Pista 1 a Aeroportului Internaţional “Henri Coandă” Bucureşti va fi modernizată și Pista 2 va suferi intervenții pentru deveni operațională pe întreaga lungime (3500 m), anunță Ministerul Transporturilor care a cerut conducerii Companiei Naționale de Aeroporturi București (CNAB) un grafic clar al lucrărilor. Masurile anunțate vin după ce în ultima perioadă au aparut mai multe controverse privind starea pistelor și degradările suferite de calea de rulare.
EXCLUSIV Studiul realizat de Banca Europeană de Investiții care arată cum ar putea Bucureștiul să aibă o centură modernă și o autostradă ocolitoare ca în Vest Bucureștiul ar putea avea o centură modernă, cu mai multe benzi, sensuri despărțite, intersecții cu pasaje și fără conflicte de trafic, dar și o autostradă nouă de centură - A0 pe inelul exterior - până în 2024 dacă autoritățile de la drumuri ar respecta un plan detaliat realizat de un consultant extern la comanda Băncii Europene de Investiții. Planul detaliat obținut de HotNews.ro a fost finalizat de curând și prevede investiții de circa 1,7 miliarde de euro și un studiu detaliat de trafic și al soluțiilor potrivite pentru mai multe intersecții. Toate proiectele pot fi realizate din bani europeni, iar singura condiție acum este ca autoritățile de la drumuri să respecte planul conturat de experții BEI.
​VIDEO Cum poate fi trenul un mijloc excelent de transport în oraș - Un exemplu din Polonia Când spunem tren ne gândim la călătorii de câteva ore și la întârzieri, însă trenul poate fi un mijloc de transport foarte util chiar și în oraș, pe distanțe foarte scurte, arată un exemplu din Polonia. Trei orașe din nordul țării sunt unite de peste 100 de trenuri pe zi, iar la orele de vârf cadența este de unul la sub 8 minute. În condițiile în care nici trenul către Otopeni și nici cel care va înconjura Capitala nu vor fi gata prea curând, polonezii dau un exemplu despre cum trenul poate fi util zi de zi, de mai bine de 50 de ani. Polonia este mult înaintea României la capitolul trenuri, din 2014 circulând pe câteva rute lungi trenurile Pendolino produse de Alstom.
Aeroporturi Bucureşti, despre situaţia pistelor de la Otopeni: În ultimii ani s-a derulat un program de reparaţii; în urma incidentului de săptămâna trecută, s-a intervenit pentru eliminarea problemei, siguranţa nu a fost afectată Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti spune, în urma acuzaţiilor făcute de Asociaţa Pro Infrastructură cu privire la starea pistelor de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, că în ultimii ani s-a derulat un program de reparaţii curente la pista 08R, până în prezent înlocuindu-se aproape 80% din suprafaţa de rulare. De asemenea, spune compania, în urma incidentului de vinerea trecută s-a verificat suprafaţa pistei şi a fost eliminată problema, în timp ce traficul a fost redirecţionat către pista 08L, nefiind, astfel, afectat.
Șoseaua de centură a Capitalei, transferată la Primăria Generala? Societatea civilă: ''Dacă s-ar întâmpla acest lucru proiectele lansate deja pentru modernizare s-ar bloca total'' Posibila trecere a Șoselei de Centură a Capitalei de la Compania de Drumuri la Primăria București condusă de Gabriela Firea a stârnit dezacordul organizațiilor civile din domeniul infrastructurii. Asociația Pro Infrastructura își arată dezacordul față de măsură și susține că „dacă s-ar întâmpla acest lucru (...) proiectele lansate deja pentru modernizarea și extinderea diferitelor segmente din DNCB s-ar bloca total”. Asociația Construim România crede că în mod normal Șoseaua de Centură ar trebui să fie de principiu la Capitală, dar consideră actuala PMB este „incapabilă să gestioneze dezvoltarea proiectelor de infrastructură existente sau noi”, iar un transfer al centurii în acest moment ar însemna „un blocaj total”.
Pro Infrastructura: Incident grav de siguranță pe Aeroportul Otopeni din cauza degradării pistelor. Un Boeing 747 israelian a decolat, a dislocat o bucată din calea de rulare, iar pista a fost închisă de urgență Una dintre pistele aeroportului international Henri Coanda a fost închisă vinerea trecută timp de o ora după ce o bucată din calea de rulare ar fi fost dislocată în timpul decolării unui Boeing 747-400 al companiei israeliene El Al, în timp ce a doua pistă, funcțională doar pe două treimi din lungime, era și ea închisă pentru lucrări de intretinere, atrage atentia Asociatia Pro Infrastructura. ONG-ul sustine că pistele și suprafețele de mișcare de pe aeroportul din Otopeni sunt într-o stare execrabilă.
​​VIDEOREPORTAJ Cum e testat în Finlanda transportul public electric cu autobuze fără șofer În timp ce Bucureștiul cumpără autobuze diesel, iar marile orașe europene aleg vehicule electrice, Finlanda testează de aproape doi ani un sistem de transport public cu microbuze electrice autonome, fără șofer. E un proiect pilot, cofinanțat de Uniunea Europeană, ce vizează rutele de transport în comun pe distanțe scurte, un model care în următorii cinci ani va fi din ce în ce mai răspândit pe orașele de pe continent. HotNews.ro a fost în Finlanda și a văzut ce a fost testat în Helsinki și în orașele din împrejurimi - cum au aplicat finlandezii modelul electric-autonom în transportul de persoane din mediul urban.
VIDEO Imagini din dronă cu cei 3 km de autostradă aflați în construcție lângă București. Cum arată ''ciotul'' care va intra în Capitală prin Pipera-Petricani În zona Petricani - Pipera ar urma să fie deschisă traficului în acest an și ultima porțiune aflată în construcție din autostrada A3 București - Ploiești. Șantierul pentru ultimii 3 km din Petricani în Popasului este în stadiu avansat, iar noi imagini din dronă realizate de Asociația Construim România arată cum se va lega „ciotul” de autostradă de șoseaua Petricani, cum va arăta rondul de la Gherghiței și pasajul de autostradă peste calea ferată București-Constanța.
Deputat USR, despre numirea lui Narcis Neaga la Compania de Investiții Rutiere: ''Omul-dezastru s-a întors la drumuri. PSD l-a numit șef pe groparul infrastructurii românești'' "Incredibil, dar din păcate se pare că adevărat: PSD l-a numit șef la CNIR pe groparul infrastructurii românești, Narcis Neaga", scrie deputatul USR Cătălin Drulă, membru în Comisia de Transporturi, referitor la numirea lui Neaga la fruntea Companiei de Investiții Rutiere, o entitaste distinctă de actuala Companie de Drumuri și care se va ocupa exclusiv de implementarea marilor proiecte rutiere precum autostrada Sibiu - Pitești sau autostrada spre Moldova.
Narcis Neaga, fostul șef de la Drumuri, a fost numit director la Compania de Investiții Rutiere, noua entitate care se va ocupa de autostrăzi și marile proiecte Narcis Neaga, fost director la Compania de drumuri între 2013 și 2015, sub mandatul căruia a fost închisă autostrada A1 Orăștie - Sibiu din cauza unor lucrări defectuoase, a fost numit la șefia Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIAR). Informația a fost confirmată pentre HotNews.ro de către Neaga. Compania de Investiții Rutiere este una dintre cele două noi Companii care au rezultat din spargerea în două a fostului CNADNR, cealalta fiind CNAIR, Compania de Administrare Rutieră. CNIR ar urma să se ocupe de marile proiecte rutiere și de realizarea autostrăzilor.
Narcis Neaga, directorul în mandatul căruia autostrada A1 Orăștie - Sibiu a fost închisă din cauza unor lucrări defectuoase, ar putea fi numit din nou la șefia Companiei de Investiții Rutiere Narcis Neaga, directorul de la drumuri sub mandatul căruia au existat mai multe probleme și o porțiune din autostrada A1 Orăștie - Sibiu a fost închisă din cauza lucrărilor deficiențe, ar putea fi numit la șefia Companiei de Drumuri (CNAIR), potrivit G4Media.ro care citează surse guvernamentale. Neaga a fost vizat de o anchetă DNA, dar dosarul său a fost clasat. Asociația Pro Infrastructură spune că perioada în care Narcis Neaga a condus CNAIR a fost "cea mai nocivă pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România din ultimii ani". Actualizare: Narcis Neaga a fost numit șef la la Compania de Investiții Rutiere, noua entitate care se va ocupa de autotrăzi și marile proiecte.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi