MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
​VIDEO Încă un tronson de autostradă este aproape gata și așteaptă să fie deschis traficului / Cum arată acum Circa 9 km de șosea rapidă, din care 4,5 km de autostradă și 4,7 km de drum cu patru benzi și separator de sens sunt gata pentru deschiderea traficului, iar inaugurarea oficială ar urma să vină săptămâna viitoare. „Ciotul” din Autostrada Transilvania a fost construit în aproape 16 luni și va fi deschis înaintea termenului contractual.
VIDEO A fost deschis circulației ultimul tronson din Autostrada A 10 Sebeș-Turda, după 7 ani. Se va circula fără întrerupere între Sibiu și Cluj Ultimul tronson de 25 de kilometri din Autostrada A 10 Sebeș-Turda a fost deschis circulației, marți după-amiază, deși nu toate lucrările sunt finalizate. Astfel, după 7 ani de la semnarea contractului pentru această autostradă, se poate circula fără întrerupere între Sibiu și Cluj.
​​VIDEO Autostrada Sebeș - Turda va fi deschisă complet marți. Cum arată acum ultimul tronson rămas de inaugurat / Grindeanu: „Fără festivisme, fără tăiere de panglici”
Lucrările la cei circa 25 de kilometri ai Lotului 2 din Autostrada A10 Sebeș - Turda sunt aproape de final, iar tronsonul va fi dat în trafic marți după-amiază. Vorbim practic de ultimii kilometri care așteaptă să fie finalizați după lucrări de mai bine de 7 ani la autostrada A10. Odată cu Lotul 2 vor fi dați în trafic și alți circa 4 km de pe loturile adiacente și care până acum nu puteau fi folosiți, iar drumul de la Cluj la Sibiu va putea fi făcut în întregime pe șosea de mare viteză.
VIDEO Se deschide traficul pe centura de doar 3 km la care se lucrează de 10 ani. Cum arată acum După ani la rândul de întârzieri și tergiversări, vineri se deschide oficial traficul pe un drum de doar 3 kilometri cu câte două benzi pe sens pe care Compania de drumuri se chinuie să-l facă încă din 2011. Și nu vorbim de un drum nou undeva la munte sau într-o zonă greu accesibilă, ci e în plină câmpie, la doar câțiva kilometri de București.
Programul pe Transporturi al Guvernului PSD-PNL, copy-paste în mare parte din programul PNL-USR. Cum arată planul pe proiectele rutiere „România are nevoie de un salt de dezvoltare în infrastructura de transport în următorii 10 ani”, așa se susținea în urmă cu un an în programul de guvernare pe Transporturi al fostului guvern PNL-USR. Exact așa apare și acum în draftul programului de guvernare pe Transporturi al noului Guvern PSD-PNL. De altfel, cam tot capitolul Transporturi e un mare copy-paste din fostul program de guvernare, schimbat ici-colo să fie mai la zi sau cu paragrafe mutate.
Fost secretar de stat în Transporturi: „CNAIR a decis anularea sedințelor de progres pe proiectele de infrastructură rutieră din Moldova” / Cum explică CNAIR „CNAIR a decis anularea sedințelor de progres pe proiectele de infrastructură rutieră din Moldova!”, acuză fostul secretar de stat în Transporturi, Adrian Covăsnianu, care spune că ședințele de progres, ce aveau loc până acum în fiecare luni cu actorii implicați - proiectanți, constructori, autorități locale, politicieni și societatea civilă, vor fi „înlocuite cu un comunicat de presă la fiecare două săptămâni prin care societatea civilă și mass-media vor afla stadiul proiectelor de infrastructură rutieră”.
Licitație de 270 de mil. euro pentru Metroul M6 de la Băneasa la Aeroportul Otopeni, în ciuda raportului critic făcut de experții externi care au desființat proiectul Transporturile au lansat licitația pentru continuarea metroului M6 de la Tokyo (Băneasa) la Aeroportul Henri Coandă cu o valoare de circa 1,32 mld de lei fără TVA în SEAP. Secretarul de stat Scrioșteanu spune de contract că ar fi de 2,38 mld. de lei, un contract care vizează doar proiectarea și execuția structurilor de rezistență, după care vor urma alte contracte pentru echipamente, calea de rulare, finisaje și trenuri. Mutarea vine în ciuda unui raport devastator făcut proiectului de către experții externi în timpul mandatului lui Cătălin Drulă. Raportul arăta că rentabilitatea proiectului e departe de a fi la un prag acceptabil, iar proiectul așa cum e el în prezent are și alte câteva minusuri majore: cost ridicat, dublarea sa de către actuala conexiune feroviară Gara de Nord-Aeroport și construirea unui nou terminal principal al Aeroportului unde actuala M6 nu ar ajunge.
Autostrăzile și Drumurile Expres din Moldova și Bucovina: Stadiul la zi pentru fiecare proiect Interesul major manifestat cu privire la dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Moldovei și Bucovinei a făcut ca autoritățile de la Drumuri să decidă că vor publica „bilunar stadiul proiectelor destinate acestei regiuni, dar și etapele care trebuie parcurse”. A7, A8, A13, dar și diversele drumuri expres din Moldova, toate vin cu informații legate de stadiul implementării lor la zi.
Drulă, despre demiterea șefului Metrorex care „a pus "ranga" pe cartelul de la metrou”: „De ce să se lupte PNL cu mafia din subteran? Și ei, și PSD-ul au coabitat cu ea zeci de ani” Demiterea lui Ștefan Paraschiv de la șefia Metrorex e un semn că „restaurația vine în forță”, spune fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. „Asta înseamnă reformă în viziunea USL2-ului care ni se pregătește”, spune Drulă, amintind că Paraschiv este cel care a demarat în primăvară campania de demolare a chioșcurilor de la metrou deținute de sindicatul lui Ion Rădoi.
Directorul Metrorex, Ștefan Paraschiv, care a demarat în primăvară campania de demolare a chioșcurilor de la metrou, a fost demis din funcție Directorul Metrorex, Ștefan Paraschiv, cel care s-a făcut remarcat în primăvară când a demarat acțiunea de demolare a gheretelor și chioșcurilor de la metrou, acțiune ce a generat și greva ilegală a sindicaliștilor conduși de Ion Rădoi, a fost demis de către noul Consiliu de Administrație numit de ministrul interimar de la Transporturi, Dan Vâlceanu. În locul lui Paraschiv a fost numit un manager din industria petrolieră.
VIDEO Cum arată acum drumul din beton către podul Giurgiu-Ruse - prima „autostradă nemțească” din România. Va fi gata până la finalul anului? Un nou drum expres se construiește lângă Giurgiu, o șosea nouă care ocolește orașul și ajunge direct în vama cu Bulgaria. Intenția era ca traficul să fie deschis până la finalul anului, înaintea termenului contractual din aprilie 2022. Noi imagini de pe șantier arată stadiul fizic destul de avansat al lucrărilor, dar pun totuși sub semnul îndoielii o eventuală deschidere a traficului în acest an. Drumul vine cu o noutate: sistemul rigid alcătuit din beton, turnat automat cu finisoare speciale.
Autostrada Sibiu - Pitești: Contract de 1,6 miliarde de lei semnat cu PORR pentru un tronson cu un tunel lung de 1,3 km Compania de Autostrăzi a semnat contractul de circa 1,7 miliarde de lei cu austriecii de la PORR Construct pentru execuția celor 9,86 de kilometri de autostradă dintre Curtea de Argeș și Tigveni, parte a A1 Sibiu - Pitești. Licitația lansată din 2019 a fost mult timp tergiversată, de la amânarea atribuirii contractului, la contestații depuse ulterior. Contractul prevede 16 luni pentru proiectare și 44 luni pentru execuție, inclusiv pentru un tunel lung de 1,3 km.
​VIDEO Cursă contra-cronometru pentru Drumul Expres Craiova - Pitești: Cele trei puncte critice care pun în pericol inaugurarea în acest an a primului tronson de 40 de km Un tronson de circa 40 de kilometri din Drumul Expres Craiova - Pitești, tronson care ar urma să reprezinte o variantă ocolitoare pentru Slatina și Balș, a tot fost promis de autorități că va fi gata până la finalul anului, deși termenul oficial de finalizare e 2022. Constructorul UMB și-ar fi luat angajamentul să termine mai devreme, având în spate un istoric de proiecte inaugurate mult înainte de termen, însă trei puncte critice de pe traseu pun în pericol deschiderea anul acesta a primului tronson de drum expres din România.
Cea mai scumpă licitație de autostradă lansată vreodată în România, prelungită până în ianuarie Cea mai scumpă licitație de autostradă lansată vreodată în România - până la circa 1,2 miliarde de euro pentru proiectarea și construcția a 37,4 km pe autostrada A1 Sibiu - Pitești (Lotul 3 Tigveni - Cornetu) a fost deblocată după o serie de contestații, iar Compania de Autostrăzi a prelungit termenul de depunere a ofertelor până pe 22 ianuarie 2022. La această licitație lansată din septembrie 2020 s-au calificat în final șase asocieri de firme pentru a depune oferte, însă procedura s-a împotmolit în contestații.
​VIDEO Autostrada de Centură a Capitalei A0 - Cum arată primele lucrări pe cel mai întârziat tronson de pe partea de Sud Grecii de la Aktor sunt cei care, cu întârziere mare, s-au apucat acum să construiască cei circa 18 km din Autostrada de Centură (A0) Sud de la Bragadiru și până dincolo de Autostrada A1. Cu proiectarea tronsonului s-au pierdut peste doi ani și jumătate, însă în sfârșit au apărut și în teren primele lucrări pe tronsonul care, teoretic, ar trebui finalizat până în 2024.
VIDEO Cum arată Pasajul de la Domnești acum: Giratoriul suspendat a fost montat complet peste Centura Capitalei / De ce a fost aleasă o astfel de soluție Pasajul de la Domnești, primul pasaj de tip giratoriu suspendat care va fi finalizat pe Centura Capitalei, a prins contur după ce grinzile principale de metal au fost montate. Noi imagini de pe șantier ilustrează avansul lucrărilor și cercul suspendat care acum este complet închis, rămânând de lucru la o parte din rampele de coborâre și urcare.
VIDEO Autostrada la care se lucrează de 7 ani și e aproape gata de inaugurare / Cum arată acum și cum se compară avansul lucrărilor cu stadiul de acum trei luni Circa 29 de kilometri de autostrada ar urma să fie dați în folosință în câteva săptămâni, astfel încât de la Sibiu la Cluj Napoca se va putea circula continuu doar pe șosea de mare viteză. Din cei 29 de kilometri, ultimul tronson la care încă se lucrează are circa 25 de kilometri, iar execuția sa a început încă din 2014. Deși deschiderea traficului în acest an e aproape o certitudine, pe o anumită bucată se va circula doar pe unul din sensurile autostrăzii din cauza unei alunecări de teren ce încă necesită monitorizare și lucrări.
FOTO Centura de doar 3 km la care se lucrează de 10 ani: Ultimele pregătiri înainte de inaugurare Din 2011 Compania de drumuri se chinuie să facă un drum de doar 3 kilometri cu câte 2 benzi pe sens. Nu e undeva la munte sau într-o zonă greu accesibilă, ci e în plină câmpie, la doar câțiva kilometri de București. După ani la rândul de întârzieri și tergiversări, abia anul acesta proiectul a fost repus pe roate și un nou constructor a intrat în șantier. Acum se fac ultimele pregătiri, se montează marcaje, parapete și panouri, iar deschiderea traficului ar trebui să vină în următoarele săptămâni.
Noi drumuri radiale între București, noua șosea de centură și localitățile vecine - Acord semnat la Ministerul Transporturilor cu Primăria Capitalei Un protocol pentru realizarea a circa 100 de km de drum nou, de tip radial, care să unească Capitala și localitățile din jur de actuala centură și viitoarea Autostradă de Centură a Capitalei (A0) a fost semnat vineri la sediul Transporturilor.
Traseul Autostrăzii „Unirii” A8 la Nord de Iași va fi modificat „astfel încât impactul social asupra locuitorilor să fie cât mai mic” O nouă soluție pentru traseul autostrăzii „Unirii” A8 la Nordul Municipiului Iași va fi adoptată de către Compania de Autostrăzi și Proiectantul care se ocupă în prezent cu realizarea documentațiilor. Decizia vine în urma unei ședințe cu autoritățile locale și pe fondul nemulțumirilor generate de trasarea autostrăzii prin mijlocul a câtorva sate la nord de municipiul Iași. „Varianta propusă anterior și prezentată de opinia publică are un impact social mai mare asupra locuitorilor decât s-a considerat inițial”, a constatat CNAIR.
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by