MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Premieră pe DN2, unul dintre cele mai periculoase drumuri din țară: Un sector din E85 va fi transformat în 2+1 alternativ / PLUS: Ce spune Compania de Drumuri despre tipul de parapet pe cablu testat timp de un an la Afumați Drumul Național DN2 (E85) este unul dintre cele mai periculoase din țară - asta mai ales din cauza faptului că, deși șoseaua are doar o bandă pe sens, mulți șoferi folosesc neregulamentar acostamentul mai larg drept banda 1, vitezele practicate sunt mari și multe depășiri sunt periculoase. De câțiva ani a existat o presiune din partea societății civile pentru a spori siguranța pe actualul DN2 și implementarea unui sistem de circulație 2+1 alternativ. Primul astfel de tronson-test va avea circa 9 kilometri și Compania de Drumuri a precizat la solicitarea HotNews.ro exact unde va fi implementat. Cu toate acestea, sensurile de circulație nu vor fi separate fizic printr-un parapete, ci prin spațiu liber lat de un metru.
Bruxelles-ul interzice fuziunea Siemens-Alstom, puternic susținută de guvernele din Franța și Germania ​Comisia Europeană a anunțat miercuri că interzice propusa fuziune dintre giganții feroviari Siemens și Alstom, pe motiv că cele două companii nu au remediat problemele pe care CE le semnalase în domeniul concurenței. Cele două concerne, francez și german, argumentau fuziunea prin pericolul concurenței chineze, care este în creștere. Chinezii de la CRRC produc 200 de trenuri de mare viteză/an, în timp ce Alstom, doar 35. Înalți oficiali din Franța și Germania se așteptau la o decizie negativă și sunt furioși pe cei de la Comisia Europeană.
Primii pași pentru autostrada A8: Actualizarea studiului de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureș - Târgu Neamț, lansată în SEAP / „Din păcate nu este o veste bună” - Pro Infrastructura Completarea Studiului de Fezabilitate a autostrăzii A8 de la Târgu Mureș la Târgu Neamț - un tronson cu o lungime de circa 210 km - a fost scoasă la licitație de către Compania de Drumuri. Contractul va avea un termen de implementare de 14 luni, iar licitația are o valoare estimată între 30 și 35 de milioane de lei . „Din păcate nu este o veste bună, prețul estimat fiind mult prea mic”, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura care cere și optimizări de traseu și structuri și implementarea etapizată (semi-profil) a autostrăzii. „Fără aceste măsuri, A8 nu va deveni niciodată realitate fiindcă e prea scumpă!”, transmite Asociația.
Compania de Drumuri propune un articol distinct în Bugetul pe 2019 care să includă circa 9 milioane de lei pentru autostrada A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț Compania de Drumuri anunță că a transmis către Ministerul Transporturilor un text propus pentru a fi inclus ca articol distinct în Legea Bugetului de Stat pentru anul 2019 - un articol prin care să fie stabilit un buget de circa 9,3 milioane de lei pe 2019 pentru realizarea documentațiilor tehnico – economice pentru Autostrada Uniri A8 – tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț. Reacția CNAIR vine după ce în proiectul de buget pe 2019 în dreptul proiectului A8 Guvernul nu ar fi alocat nici un leu, după cum atrag atenția asociațiile din Moldova care militează pentru proiectul de autostradă A8.
Cât de greu se construiesc drumurile în țară: după zece ani de încercări, reabilitarea unui tronson din DN6 între Alexandria și Craiova e din nou blocată / Aceeași soartă riscă și un tronson etern tergiversat din centura Capitalei De aproape un deceniu autoritățile de la Drumuri se chinuie fără succes să reabiliteze un sector din DN6 Alexandria - Craiova. Inițial a fost un contract reziliat cu Romstrade a lui Nelu Iordache, iar de patru ani e în curs o altă licitație. După un constructor scos din joc în urma contestațiilor, Compania de Drumuri descalifică pe ultima sută de metri și ultimul ofertant și anulează cu totul licitația, punând cruce proiectului. Constructorul, o firmă italiană, contestă acum decizia. Pe de altă parte, același constructor ar putea avea oferta câștigătoare pentru un alt proiect tergiversat: lărgirea Centurii Capitalei între DN2 și A2 - astfel încât și aici s-ar putea complica situația.Cu toate acestea, Compania de Drumuri tocmai ce a semnat recent cu același constructor italian un contract de 58 de milioane de euro pentru Centura Timișoara Sud.
Autostrăzile în construcție au finanțări insuficiente în bugetul pe 2019, susține Asociația Pro Infrastructura O parte din autostrăzile în construcție - A10 Sebeș - Turda și A3 Câmpia Turzii - Târgu Mureș, au o finanțare puternic tăiată în 2019, potrivit proiectului de buget publicat de Ministerul de Finanțe, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura. ONG-ul subliniază că CNAIR promite finalizarea și inaugurarea celor două autostrăzi în 2019, dar bugetul propus acoperă doar o treime (pentru A3) / un sfert (pentru A10) din cât ar fi nevoie...
BUGET 2019 Banii destinați Transporturilor pe 2019 vs. ultimii ani: Sume mari bugetate, cheltuieli puține realizate Pentru 2019 Ministerul Transporturilor are un buget propus de circa 11,7 miliarde de lei, mai mare cu aproape 2,5 miliarde față de cel propus pe 2018, dar mai mic decât propunerile din ceilalți trei ani anteriori. Cu toate acestea, sumele totale propuse sunt una, iar cât de mult reușește să cheltuiască în realitate un minister e altceva. În 2018, cu unul dintre cele mai mici bugete alocate în ultimii ani, Transporturile au cheltuit foarte puțin, iar în ultimii patru ani sumele cheltuite efectiv de Transporturi au scăzut constant.
​​VIDEO O bucată din autostrada A10 Sebeș - Turda s-a blocat într-un teren de lângă Alba Iulia unde ar fi o fostă groapă de gunoi din perioada comunistă O bucată din autostrada A10 Sebeș - Turda Lot1, mai exact breteaua de acces spre Alba Iulia de la nodul rutier Alba Sud s-a blocat într-un teren pe care s-ar afla o fostă groapă de gunoi din perioada comunistă, relatează ziarul local Unirea. Lotul 1 al A10 Sebeș - Turda, în lungime de 17 km, este unul dintre cele pe care Compania de Drumuri se bazează că va fi finalizat până la finalul anului. Reprezentanții CNAIR au declarat însă pentru HotNews.ro că momentan autoritățile de mediu verifică pe teren dacă într-adevăr este vorba de o fostă groapă de gunoi și dau asigurări că până pe 15 martie, când începe oficial sezonul de construcții, situația va fi rezolvată.
Parcarea de tip Park&Ride de la Străulești: Metrorex ieftinește tariful de la 1 leu la 50 de bani pe oră / În parcarea de 660 de locuri, recent inaugurată, parcau în medie 19 mașini pe zi Din 4 februarie 2019, tariful pentru parcarea în Terminalul Multimodal Străulești va fi de 50 de bani/mașină/oră, anunță Metrorex. Parcarea de tip „Park&Ride” a fost inaugurată în noiembrie și dispune de 660 de locuri de parcare. Tariful de parcare inițial era de 1 leu pe oră, dar în primele două luni au folosit parcarea în medie 19 mașini pe zi.
Lotul 2 al Autostrăzii de Centură Sud (A0): Contractul cu firma turcă Alsim Alarko, aproape de a fi semnat / 160 milioane de euro pentru 17 km de autostradă în sudul Capitalei Compania turcă Alsim Alarko este în proces de predare a documentelor către Compania de Drumuri pentru semnarea contractului de proiectare și execuţie a Lotului 2 (16,3 km) din Autostrada de Centură Sud (A0) a Capitalei, au confirmat reprezentanții firmei pentru HotNews.ro. Licitația a fost lansată, la pachet cu lotul 1 și lotul 3, în iulie 2017, iar atribuirea către turcii de la Alsim Alarko a venit pe 8 mai 2018. Pe Lotul 1 tot aceeași companie a fost declarată inițial câștigătoare, dar în prezent licitația așteaptă rezolvarea contestațiilor. Pe Lotul 3 abia ce a fost atribuit contractul grecilor de la Aktor.
CFR anunță că biletele de tren în trafic internațional pot fi cumpărate online. Cumpărătorii trebuie apoi să le ridice de la gară sau să le primească prin curier CFR Călători informează că, de la începutul acestui an, a deschis vânzarea online pentru bilete de călătorie internațională. Pentru efectuarea călătoriei cu biletele internaționale cumpărate online, călătorul trebuie să intre în posesia acestor documente de transport fie prin ridicarea lor dintr-o stație CFR, fie prin livrarea prin curier, la alegerea călătorului în momentul efectuării comenzii.
Autostrada de Centură Sud (A0) are un nou constructor pe unul dintre loturi după un an și jumătate de licitație: 182 mil. euro pentru 18 km / Noi termene pentru pasajele rutiere și extinderea actualei șosele de centură la Berceni și Oltenița Asocierea Aktor SA - Euro Construct Trading 98 SRL a fost declarată câștigătoare cu o ofertă de 853 de milioane de lei la licitația de proiectare și construcție a Lotului 3 (18km) din viitoarea autostrada de centură sud (A0), la un an și jumătate de la lansarea licitației. Celelalte două loturi din A0 Sud rămân în continuare prinse în contestații, iar Lotul 3 riscă să devină un alt tronson „muzeu” din cauză că unul din nodurile de descărcare a traficului e prin în contractul pentru Lotul 2. În schimb, pentru proiectele de pe actuala Șosea de Centură Sud - lărgirile și giratoriile suspendate de la intersecția cu Berceni și Șoseaua Oteniței - Compania de Drumuri speră să atribuie contractele până la final de februarie, respectiv final de martie, după cum au precizat reprezentanții instituției pentru HotNews.ro. Ambele proiecte au fost scoase la licitație în mai 2017.
CFR a stabilit cine va moderniza un tronson de cale ferată de 28 de km dintre Brașov și Sighișoara - mega-contract de 600 milioane euro CFR SA a anunțat oferta câștigătoare pentru modernizarea celei mai complicate secțiuni de pe traseul Brașov - Sighișoara, costul pentru cei 28 km dintre Cața și Apața fiind de 600 milioane euro din cauza tunelelor ce vor trebui construite și a numeroaselor modificări ce vor fi aplicate traseului actual. Câștigătoare este o asociere de companii din Turcia. Viteza proiectată pentru secțiunea Brașov – Sighișoara este de maximum 160 km/h pentru trenurile de călători și de maximum 120 km/h pentru trenurile de marfă. Durata de parcurs estimată pentru cei 117 km după reabilitare este de 47 minute/trenuri călători și 60 de minute/trenuri de marfă, dar în prezent călătoria durează între 155 și 240 minute.
​#10YearsChallenge Trenurile în România - 2009 vs 2019. Viteze mai mici, vagoane mai puține. Un deceniu în care țările din jur nu au stat pe loc Acum 10 ani trenurile românești erau mai rapide și vagoanele erau mai numeroase. Existau și mai multe trenuri internațioanele care tranzitau țara și numărul călătorilor cu trenul era aproape dublu față de prezent. București - Constanța este singura magistală pe care se circulă mai bine decât acum un 10 ani, iar operatorii privați sunt singurii care au venit cu trenuri ceva mai confortabile în acest timp. Provocarea celor 10 ani lasă calea ferată românească în ofsaid, fiindcă ritmul modernizării este mult mai lent decât în alte țări din zonă.
​VIDEO, FOTO De ce trenurile din Austria sunt atât de grozave - Viteze de 230 km/h, punctualitate, confort și chiar și compartimente pentru alăptare Românilor le place mult Austria, iar trenurile de acolo sunt mult diferite de ale noastre. Rulează chiar și cu 230 km/h, sunt punctuale în peste 95% dintre cazuri, vagoanele sunt moderne și în ele există zone speciale de liniște, dar chiar și compartimente separate pentru mamele care alăptează. Primele trenuri au circulat în Austria acum peste 175 de ani, dar țara nu s-a ”culcat pe lauri” și a investit mult în vagoane și locomotive noi în ultimul deceniu. Mai mult, Austria a reușit ceva ce la București nu se va întâmpla; a construit în capitală o super-gară de un miliard de euro și a modificat puternic infrastructura în zona ei.
​​#10YearsChallenge Autostrăzile în România - 2009 vs 2019. Comparația cu Bulgaria, Ungaria și Polonia La început de 2009, după cinci ani de la aderarea în UE, Polonia avea o rețea de drumuri rapide - autostrăzi și drumuri expres - de circa 1.300 de kilometri. Zece ani mai târziu, la început de 2019, rețeaua de drumuri de mare viteză în Polonia a ajuns la peste 3.600 de kilometri. Similar, Bulgaria a trecut de la circa 400 la aproape 800, iar Ungaria a crescut de la peste 1.100 de km la peste 1.500 km. Și în România în ultimii zece ani numărul de kilometri de autostradă a crescut cu peste 200%.
În parcarea de tip Park&Ride de peste 600 de locuri de la Străulești parchează în medie doar 19 mașini pe zi. Metrorex vrea să introducă un abonament lunar În parcarea de tip Park&Ride de 660 de locuri de la Străulești, la capătul magistralei de metrou 4, parchează în medie doar 19 mașini pe zi. Costul parcării deschise oficial din noiembrie anul trecut este în prezent de un leu pe oră, dar reprezentanții Metrorex au informat pentru Mediafax că vor să introducă un abonament lunar.
CFR Călători va contracta servicii de reparații pentru 90 de vagoane CFR Călători va contracta servicii de modernizare pentru 90 de vagoane pentru o valoare totală de cel mult 45 milioane euro, scrie Club Feroviar. CFR Călători folosește zilnic aproximativ 750 de vagoane și mai are nevoie de cel puțin 300, criza simțindu-se din plin la orele de vârf și la final de săptămână.
Ordinul privind deservirea trenurilor de marfă doar de către mecanicul de locomotivă reprezintă un atentat la siguranţa circulaţiei, avertizează Federația Mecanicilor Ordinul ministrului Transporturilor pentru deservirea trenurilor de marfă doar de către mecanicul de locomotivă, publicat recent în Monitorul Oficial, reprezintă un atentat la siguranţa circulaţiei, acest document fiind dorit de operatorii privaţi de mai mult de 10 ani, a declarat Iulian Măntescu, liderul Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, citat de Agerpres. Să nu uite lumea ce s-a întâmplat anul trecut la Cârcea, unde un mecanic al unui operator privat nu a respectat reglementările în vigoare, a izolat instalaţiile de siguranţă, a băut în conducerea trenului şi a adormit, fiind singur în cabină, şi a intrat pe o linie închisă”, mai spune Măntescu.
Căile Ferate Elvețiene se gândesc să lanseze taxiuri zburătoare care să transporte pasageri SBB, compania feroviară națională a Elveției, analizează posibilitatea de a lansa taxiuri zburătoare pentru a transporta pasagerii de la gară până la destinația lor din oraș, scrie publicația Sonntags Zeitung citată de Bloomberg. Un prototip există deja și poate transporta cinci persoane, dar multe obstacole vor trebui depășite pentru ca serviciul să devină realitate.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version