MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
De ce a decis Comisia Europeană să finanțeze doar jumătate din magistrala de metrou M6 către Aeroportul Otopeni. Criticile aduse proiectului depus de România În urma eșecului autorităților române de a oferi explicații pertinente, Comisia Europeană a decis că magistrala de metrou M6 (1 Mai-Aeroportul Otopeni) va avea finanțare europeană nerambursabilă asigurată doar pe jumătate din distanță, adică doar până la stația Tokyo (zona Mall Băneasa), scrie Asociația Pro Infrastructura. Informația a fost confirmată marți de directorul general Metrorex, Dumitru Sodolescu. În articol puteți citi pe larg ce aspecte reproșează cei de la Comisia Europeană statului român pentru proiectul de peste un miliard de euro.
​VIDEO FOTO Stadiul lucrărilor pe „ciotul” de autostradă care intră în Capitală în zona Pipera-Petricani: „În curând se deschide circulația” Lucrările pe cei 3 km dinspre strada Popasului până la șoseaua Petricani ai autostrăzii A3 București - Ploiești sunt pe ultima sută de metri, iar Ministerul Transporturilor anunță că în scurt timp va fi deschisă circulația. Potrivit autorităților, constructorul toarnă ultimul strat de asfalt și montează parapete pe tronsonul în construcție. Cei 3 km au fost contractați în urmă cu trei ani pentru aproape 28 milioane de euro, la pachet cu finalizarea nodului de la Moarea Vlăsiei, în timp ce restul de circa 60 de km până la Ploiești au fost deschiși traficului încă din 2012.
​VIDEO Cum și-a modernizat Polonia calea ferată și cum 20 de trenuri au simplificat radical călătoria dintr-o parte în alta a țării Trenurile poloneze aveau, până acum câțiva ani, multe în comun cu cele românești și, la fel ca la noi, drumul dintr-o parte în alta a țării dura peste jumătate de zi. Totul s-a schimbat însă în 2014 când au fost aduse 20 de trenuri rapide care pot prinde 250 km/h și au atins și 293 km/h în testele de pe rețeaua poloneză. Acum, între cele mai mari orașe vitezele medii sunt de peste 100 km/h, dar s-a lucrat mult pentru a se ajunge aici. În plus, polonezii au în plan să investească 16 miliarde euro în sectorul feroviar până în 2023, 60% din bani fiind finanțare de la UE.
Poliția ar putea amenda șoferii care încalcă legea pe baza clipurilor video făcute de alți participanți la trafic - proiect de lege Persoanele care surprind pe video cu telefonul mobil sau cu ajutorul camerelor instalate pe bordul mașinii alți șoferi care încalcă legea pe șosele ar putea sesiza cu filmarea realizată direct Poliția, iar aceasta să se folosească de imagini pentru a sancționa șoferii vinovați, potrivit unui proiect de lege pus în dezbatere publică de un deputat USR și obținut de HotNews.ro. Poliția ar putea sancționa șoferii vinovați în lipsa acestora, însă condiția este ca filmările realizate de utilizator să conțină elemente de identificare a mașinii, a datei, orei și locului, precum și o sesizare din partea persoanei care a realizat filmarea.
Guvernul Dancilă modifică din pix traseul unei alte autostrăzii planificate în Moldova: Vrea să facă PPP pe Iași - Tg. Neamț - Suceava, deși în Master Plan există un alt traseu stabilit pentru nordul regiunii În turneul recent din țările arabe din zona Golfului, premierul Viorica Dăncilă a prezentat proiectele pe care Guvernul vrea să le realizeze în Parteneriat Public-Privat. Printre aceste proiecte apare o autostradă care nu există nicaieri în documentele oficiale ale autorităților precum Master Planul General de Transport: o autostradă de la Tg. Neamț la Suceava și mai departe spre granița cu Ucraina. Acest tronson este „lipit” de Guvern de bucata de la Tg Neamț - Iași - Ungheni, parte din A8. În Master Plan, în schimb, există un drum de mare viteză de la Suceava la Pașcani și mai departe spre sudul țării spre București.
Legea pentru Autostrada Unirii a fost adoptată în Parlament. Ce prevede textul pentru autostrada A8 Tg. Mureș - Iași Proiectul Autostrăzii Unirii, așa cum a fost supranumită A8 Tg. Mureș - Iași - Ungheni, a fost aprobat printr-o lege în Parlament cu votul a 261 de deputați. Legea prevede ca autostrada de circa 320 de km să fie realizată până la granița cu Republica Moldova, cu un pod peste Prut la Ungheni, să fie realizată din credite externe, pe fonduri europene și/sau prin parteneriat-public privat, iar procedurile să demareze în termen de 30 de zile de la promulgare.
Ministerul Transporturilor anunță că CFR va avea două vagoane modernizate de la jumătatea lui noiembrie. Compania are nevoie de peste 300 Când este vorba de calea ferată românească trebuie să ne mulțumim cu cantități mici. Ministerul Transporturilor anunță că CFR va pune în circulație două noi vagoane modernizate de la jumătatea acestei luni, dar informația completă este că ar fi nevoie de 300 de vagoane pentru ca oamenii să circule decent. CFR folosește zilnic aproximativ 800 de vagoane și unele trenuri de lung parcurs au doar 3-4 vagoane.
Autostrada A8 Tg. Mureș - Iași: Cum s-ar putea realiza, de ce ar trebui făcută înainte de A13 și ce soluții inteligente ar putea scădea costul - explicațiile unui deputat din opoziție Autostrada A8 Tg. Mureș - Iași - Ungheni este esențială pentru Moldova, trebuie începută cât mai repede pe fonduri europene, iar analiza pentru o alternativă pe care o face Ministerul Transporturilor folosește date eronate ca să scoată autostrada A13 în față, susține deputatul USR, Cătălin Drulă, în cadrul unui interviu Live HotNews.ro. Deputatul USR, membru în comisia de Transporturi din Camera Deputaților și fost activist în domeniul infrastructurii, susține că pentru A8 este necesar realizarea unui studiu în care să se identifice acele compromisuri și soluții inteligente în zonele dificile, astfel încât costul proiectului să scadă.
​​VIDEO Imagini din aer cu cel mai complex nod rutier din România În apropierea municipiului Turda se găsește cel mai complex nod rutier din România, potrivit Companiei de Drumuri care publică un video realizat din dronă. Intersecția unește două autostrăzi - A3 și A10, și drumul național DN1. Nodul rutier face parte din Lotul 4 A10 Sebeș - Turda, deschis circulației la finalul lunii iulie.
Cu ce viteză medie vor rula trenurile când se vor termina lucrările de un miliard de euro dintre Sighișoara și Simeria și de ce porțiunile cu 160 km/h vor fi scurte Acum trenurile fac peste opt ore și jumătate între Brașov și Arad, însă peste cinci ani timpul ar trebui să fie cu trei ore mai scurt dacă se vor termina lucrările de câteva miliarde de euro. Câteva șantiere se apropie de final și primele rezultate se vor vedea între Sighiloara și Simeria unde trenurile ar trebui să ajungă să facă și o oră și jumătate, față de peste patru ore în prezent. Despre care vor fi vitezele medii și de ce viteza maximă de 160 km/h va fi pe scurte porțiuni puteți citi în articol.
VIDEO Autostrada spre Moldova: A8 Tg. Mureș - Iași sau A13 Brașov - Bacău? Cu ce bani poate fi realizată și care ar trebui să fie strategia autorităților? Deputatul USR Cătălin Drulă a fost în studioul HotNews.ro Ordinea priorităților din Master Planul de Transport ar putea fi schimbată, iar autostrada A13 Brașov - Bacău ar putea deveni ruta preferată pentru a lega Moldova de Ardeal, în locul A8 de la Tg. Mureș peste munți. Motivul principal? A8 pe partea montană ar costa prea mult, chiar și dacă ar fi realizată pe bani europeni. Intenția este criticată de societatea civilă, dar și de membrii opoziției. În Parlament există în curs de aprobare un proiect de lege care stabilește ca prioritate autostrada A8, iar printre amendamentele depuse de deputatul USR Cătălin Drulă se numără și obligația folosirii fondurilor europene. Cătălin Drulă, deputat USR și fost consilier guvernamental pe probleme de infrastructură, a fost în studioul HotNews.ro luni de la ora 15:00 și a răspuns și întrebărilor adresate de cititori.
​FOTOGALERIE Cum arată șantierele feroviare de două miliarde de euro din vestul țării Lucrările de reabilitare a căii ferate dintre Simeria și Ghioroc (lângă Arad) au început în primăvară și probabil se vor termina în 2023, iar trenurile vor putea atinge 160 km/h pe o mare parte din traseu. Asociația Pro Infrastructura a făcut fotografii pe șantierele unde stadiul fizic al lucrărilor este de 8-10%. În acest moment cele mai rapide trenuri fac peste trei ore pe cei 158 km dintre Arad și Simeria din cauza restricțiilor de viteză, iar întârzierile apar des.
FOTOGALERIE Imagini cu alunecarea de teren de pe Lotul 4 al Autostrăzii A1 Lugoj - Deva aflată în construcție Lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva se află în construcție, iar Compania de Autostrăzi susține că va fi gata până la finalul anului conform graficelor înaintate de constructor. Cu toate acestea, în zona dealului Șoimuș, o porțiune de teren s-a surpat exact în zona zidului de sprijin de lângă viitorul corp al autostrăzii, iar incidentul ar putea prelungi momentul când tronsonul va fi deschis traficului.
Grevă pe Aeroportul Otopeni? Sindicaliștii au declanșat conflictul de muncă după ce au apărut probleme la negocierea contractului colectiv de muncă Salariații Aeroportului „Henri Coandă” Otopeni au declanșat conflictul de muncă după ce negocierile pentru noul contract colectiv de muncă (CCM) au întâmpinat dificultăți și ar putea intra în grevă la mijlocul lunii noiembrie, a declarat pentru HotNews.ro liderul Sindicatului Aeroportuar Henri Coandă. Negocierile pentru noul CCM au fost finalizate, dar directorul Companiei de Aeroporturi București a demisionat înainte să semneze noul contract.
Schimbare de strategie pentru autostrada care va lega Moldova de Vest? Pică A8 de la Târgu Mureș, răsare A13 Brașov - Bacău Autostrada A8 de la Târgu Mureș spre Moldova, tronsonul peste munți care ar trebui să lege regiunea de Transilvania și de Vest, ar putea fi anulată sau amânată pe termen lung. În locul său ar urma să fie prioritizat un proiect pe valea Oituzului - autostrada A13 Brașov - Bacău, potrivit unei analize a autorităților. Schimbarea, dacă va fi concretizată, ar fi prima modificare majoră a Master Planului de Transport, documentul strategic adoptat în urmă cu doi ani și care era menit să asigure stabilitatea în planificarea proiectelor de infrastructură. Motivul schimbării? A8 pe partea montană costă prea mult, chiar și dacă ar fi realizată pe bani europeni, dar atât opoziția, cât și societatea civilă dezaprobă intenția și acuză că mutarea ar fi făcută doar pentru a atrage trafic pe viitoarea autostradă Brașov - Comarnic - Ploiești, un proiect pe care statul insistă - pentru a patra oară - să-l facă prin parteneriat public-privat.
VIDEO Surprinzătoarele trenuri de mare viteză din Uzbekistan - Povestea super-trenurilor low-cost de pe vechiul Drum al Mătăsii Uzbekistan, țară cunoscută pentru superbele orașe de pe Drumul Mătăsii, dar și pentru fostul dictator Karimov, se numără printre puținele țări din lume care au trenuri de mare viteză. Țara are peste 800 km pe care circulă și trenuri spaniole Talgo ce ating 250 km, astfel că cei 600 km de la Tașkent la Buhara sunt parcurși în sub patru ore. Prezența Uzbekistanului în lista selectă a țărilor care au trenuri de mare viteză este o mare surpriză, iar în articol puteți citi despre strategia uzbecilor de a construi cu buget mic trenuri super-rapide.
Încă o filă din lunga poveste a trenului către aeroport - CFR a publicat licitația pentru dublarea liniei de cale ferată dintre Mogoșoaia și Balotești Va fi gata linia de tren Gara de Nord - Aeroport până la meciurile pe care le vom găzdui în iunie 2020? Ministrul Transporturilor a spus în mai multe rânduri că va fi gata, dar mulți sunt sceptici. Un pas s-a mai făcut însă, fiindcă pe SEAP s-a publicat anunțul de participare pentru dublarea a 8 km de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești, contractul fiind estimat la 51 milioane lei. Proiectul este parte a viitoarei conexiuni feroviare Gară - Aeroport.
UPDATE Austriecii vor introduce trenuri directe între Cluj și Viena Compania feroviară națională austriacă OBB va introduce din decembrie un tren care va face legătura între Cluj și Viena, via Oradea și Budapesta. OBB este una dintre cele mai respectate companii feroviare europene, anul acesta urmând să transporte în total un număr record de 250 milioane călători, de peste patru ori mai mult decât CFR. Trenul se va numi Transilvania și va circula începând cu 9 decembrie când intră în vigoare noul Mers al Trenurilor. În articol puteți vedea orarul complet al trenurilor. UPDATE CFR a spus că trenul va avea pe teritoriul României vagoane de la CFR și MAV Start, iar tracțiunea va fi fi asigurată de locomotive românești.
Contractul pentru construcția pasajului de la Mogoșoaia de pe centura Capitalei, semnat la peste trei luni de la atribuirea prin licitație Strabag va proiecta și construi un pasaj de circa 800 de metri pe Centura Captialei, peste DN1A spre Mogoșoaia, conform contractului semnat marți, anunță Compania de Drumuri, la peste trei luni de când compania fusese anunțată căștigătoare la licitație și la peste un an și trei luni de la demararea licitației. Costul proiectului este de circa 32 de milioane de lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.
Contractul pentru varianta de ocolire Bârlad a fost semnat: 28 de milioane de euro pentru noua șosea de 11 km Contractul de proiectare și execuție a Variantei de Ocolire a municipiului Bârlad a fost semnat cu Asocierea Tehnic Asist SRL - Tass Infra Logistic SRL pentru circa 28 de milioane de euro, anunță Compania de Drumuri. Proiectul are termen de opt luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuția celor 11,28 km, iar asocierea câștigătoare a ofertat o perioadă de garanție de șapte ani.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version