MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Enel, despre problemele relocării rețelei electrice din drumul „ciotului” de autostradă care intră în București: „Vom reloca rețelele odată ce Compania de Drumuri finalizează exproprierea terenurilor” Lucrările la ultimii 3,3 km din Autostrada A3 București - Ploiești, tronsonul din strada Popasului până în Șoseaua Petricani, trenează, iar unul din blocaje se refera la relocarea unor rețele electrice, după cum avertiza Asociașția Pro Infrastructura în urmă cu câteva zile. Enel România transmite că relocarea rețelelor electrice va putea fi făcută după ce Compania de Drumuri (CNAIR) finalizează exproprierea terenurilor aferente. „Rețelele electrice nu pot fi mutate pe alte amplasamente decât după ce va fi asigurat accesul la terenurile respective”, transmite Enel într-un comunicat remis HotNews.ro.
Cătălin Drulă (USR), despre reacția PSD privind autostrada Comarnic-Brașov: ”Nu mai avem nevoie de Banca Mondială, se ocupă doamna Dăncilă de proiect prin Comisia Națională de Prognoză” ”Singura șansă de profesionalism pentru această autostradă [n.r. A3 Comarnic - Brașov] s-a dus pe Apa Sâmbetei odată cu renunțarea la acordul cu Banca Mondială”, este de părere deputatul USR Cătălin Drulă, cel care a scris primul despre planurile ministerului Transporturilor de a muta proiectul pe un nou Parteneriat Public Privat (PPP) dupa o ședința a comisiei de Transporturi de la Parlament.
​VIDEO Imagini din dronă cu „ciotul” de autostradă care intră în București. Lucrările trenează, iar cei 3 km riscă să nu fie gata nici anul acesta Lucrările la cei puțin peste 3 km din autostrada A3 carevor intra în București în zona Petricani trenează pe fondul lipsei de mobilizare a constructorului, a alocărilor bugetare insuficiente și a problemelor birocratice legate de relocarea unor stâlpilor de electricitate, avertizează Asociația Pro Infrastructura care publică o serie de imagini aeriene cu șantierul „ciotului” de lângă Capitală.
Planurile la zi pentru autostrada Comarnic - Brașov. De ce s-a renunțat la realizarea proiectului prin Banca Mondială și a fost aleasă pentru a patra oară varianta Parteneriatului Public-Privat (PPP) Guvernul nu se va mai folosi de asistența Băncii Mondiale pentru a realiza autostrada A3 Ploiești-Comarnic-Brașov, ci va merge din nou - pentru a patra oară - pe ideea unui Proiect Public-Privat (PPP) - variantă ce a eșuat de trei ori în ultimii 15 ani. Noutatea, însă, va fi folosirea de fonduri europene în cadrul PPP-ului, iar de proiect nu se va ocupa actuala Companie de Autostrăzi și directorul său, Narcis Neaga, ci Comisia de Prognoză cu o unitate special inființată în acest scop, au precizat surse din Transporturi pentru HotNews.ro. Pe de altă parte, revizuirea Studiilor și proiectarea autostrăzii ce trebuiau făcute cu sprijinul Băncii Mondiale - o garanție că ar fi fost profesionist realizate, spun unele voci - vor fi integrate și ele în cadrul PPP-ului.
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova: ”Când o să avem autostrăzi, o să avem salarii mari și vor pleca multinaționalele către alte zone fără autostrăzi, dar cu salarii mici” „Când o să avem autostrăzi, o să avem salarii mari și multinaționalele vor pleca către alte zone fără autostrăzi, dar cu salarii mici”, este răspunsul dat de ministrul Transporturilor, Lucian Șova, unui deputat care afirmase că în lipsa infrastructurii marile companii, precum Dacia Renault, ar putea pleca din țară. Dialogul a fost dezvăluit de deputatul USR Cătălin Drulă, membru în Comisia de Transporturi din Camera Deputaților.
Drulă (USR): Ministrul Şova ne-a anunţat că renunţă la pregătirea proiectului autostrăzii Comarnic-Braşov cu Banca Mondială; ne distrugem orice credibilitate în relaţia cu instituţiile financiare internaţionale Deputatul USR Cătălin Drulă anunţă, joi, că membrii Comisiei Transporturi din Camera Deputaţilor au fost anunţati că Guvernul renunţă la pregătirea proiectului autostrăzii Comarnic-Braşov cu Banca Mondială, intenţionând să realizeze drumul în parteneriat public-privat, sub coordonarea lui Narcis Neaga, scrie News.ro. ”Ne distrugem orice credibilitate în relaţia cu instituţiile financiare internaţionale”, susţine deputatul USR, care afirmă că directorul Companiei Naţionale de Adrministrare a Infrastructurii Rutiere a mai eşuat de trei ori până acum în implementarea acestui proiect.
​VIDEO, FOTO Care sunt trenurile europene cu cel mai lung parcurs şi cât costă biletele - Din oraşul lui Kant, până pe Coasta de Azur Trenul european cu cel mai lung traseu face 60 de ore pe aproape 3.000 km, în timp ce un tren luxos parcurge 3.300 km în două zile. Cele mai lungi trasee pornesc de la Moscova, altele pleacă din mica enclavă Kaliningrad, iar câteva trenuri leagă, cu foarte mare viteză, zona Benelux de Mediterana. Intră în articol pentru a vedea care sunt trenurile directe cu cel mai lung parcurs şi cât costă biletele. De precizat că exemplele de preţ sunt orientative, existând cazuri în care "la ofertă" biletele pot costa şi de 4-5 ori mai puţin decât dacă ar fi cumpărate chiar înainte de călătorie.
De ce nu suntem în stare să construim autostrăzi și de ce banii NU reprezintă principala problemă - Ce spun cei care adeseori sunt arătați cu degetul De multe ori autoritățile acuză că autostrăzile nu se fac din cauză că proiectele sunt prost făcute, constructorii ar fi neserioși, iar licitațiile sunt blocate de contestații. Cei acuzați văd lucrurile cu totul diferit, spun că, de fapt, Compania de Drumuri nu este în stare să gestioneze proiecte mari și vor să i se ia aceste atribuții care să fie delegate către o companie separată sau chiar către companii private. La o conferință pe teme de infrastructră proiectanții s-au plâns că munca nu le este luată în serios, iar un reprezentant al Băncii Mondiale a spus că ne place să lansăm proiecte insuficient pregătite, dar nu avem continuitate, fiindcă s-au schimbat zece miniștri ai transporturilor în cinci ani.
În luna mai au fost înregistrate 57 de zboruri anulate și 116 zboruri întârziate pe aeroporturile din România În luna mai 2018 au fost înregistrate 57 de zboruri anulate și 116 zboruri întârziate pe aeroporturile din România, conform analizei efectuate de compania olandeza FlightClaim.ro, unul dintre cei mai importanți jucători din Europa în ceea ce privește obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene. Companiile aeriene care au avut curse cu probleme sunt predominant companiile low-cost, precum Ryanair, Wizz Air și Blue Air.
Autostrăzile spre Moldova: Ce termene și-a asumat Compania de Drumuri după ce a discutat cu mai multe asociații civice Compania de Drumuri ar fi promis că până spre finalul anului va demara procedurile de licitație pentru actualizarea studiilor de fezabilitate pentru autostrada A8 Târgu Mureș - Ditrău - Târgu Neamț - Iași, în urma unor discuții purtate cu mai multe asociații civice ce militează pentru demararea proiectelor de infrastructură spre Moldova. Pentru A7 pe axa nord-sud, unde licitațiile pentru proiectare au fost lansate încă din 2016, „poziția oficială a companiei de drumuri este că în luna iulie 2018, cităm, "există șanse" să avem anunțați câștigătorii”, susține Asociația Pro Infrastructura.
Curtea Constituțională a admis sesizarea președintelui Iohannis pe legea de reorganizare a Companiei de Drumuri și înființarea noii Companii de Investiții Rutiere Curtea Constituţională a României a admis miercuri sesizarea preşedintelui Klaus Iohannis asupra Legii de aprobare a OUG privind reorganizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR), transmite Agerpres. Iohannis sesizase CCR în luna mai acuzând atât modul de adoptare a legii, cât și conținutul actului normativ. OUG de scindare a CNADNR în două companii distincte (una axată pe administrare - CNIAR și una pe implementarea marilor investiții rutiere - CNIR) a fost dată în 2016, dar a fost modificată substanțial ulterior în Parlament.
Între două rele, compania care transportă 60% dintre mașinile produse în țară preferă răul mai mic - De ce feroviarul este preferat rutierului Avem sub 800 km de austostradă, iar rețeaua feroviară permite trenurilor de marfă să ruleze cu o medie de 15 km/h. Totuși, spune compania care transportă 60% dintre mașinile Dacia și Ford produse în țară, transportul pe calea ferată este de preferat, din mai multe motive. Gefco a transportat anul trecut 122.000 de mașini pe calea ferată și 99.000 pe șosele. Viteza rămâne marea problemă a trenurilor, care sunt ținute ore în șir în diverse locuri și ajung să facă două-trei zile dintr-o parte în alta a țării. Apoi, la granița ungară pot fi ținute și o zi pentru control.
​​VIDEO Imagini din dronă cu Autostrada A1 Lugoj - Deva, Lotul 4. Cum arată acum dealul Șoimuș prin care autostrada va trece la final Pe cei peste 22 de km de pe Lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva lucrările realizate de firma românească UMB au intrat în multe locuri în linie dreaptă, în timp ce în alte locuri se muncește intens la terasamente, săpături, structuri, asfaltare și chiar ecologizare. Lotul ar putea fi gata la final de 2018 sau început de 2019, asta în ciuda faptului că o parte din lucrările de amploare ce au rămas de făcut vizează ca autostrada să taie parte dintr-un deal de lângă Șoimuș. Asociația Pro Infrastructura a realizat un clip cu imagini surprinse din dronă cu Lotul 4 și cu săpăturile și terasamentele de la vestitul „deal cu lilieci” de la Șoimuș.
​FOTO Cum reușesc cele mai tari companii feroviare europene să atragă călători - Viteză, covor roșu, snițele, relaxare În timp ce la noi trenurile au o imagine foarte proastă, fiind lente, neconfortabile și insuficiente, în Europa de Vest și Centrală multe companii au reușit să atraga tot mai mulți pasageri, arătând că trenurile pot fi, nu doar rapide și curate, ci și amuzante. În Italia li se pune covorul roșu călătorilor business, la vagoanele restaurant din Cehia poți mânca șnițel sau gulaș, alături de o bere bună, iar în Germania în unele trenuri există personal care se asigură că nu se vor plictisi copiii. Un raport arată care sunt cele mai de succes companii feroviare europene, dar și ce au făcut pentru a dovedi că trenurile nu s-au blocat undeva în trecut.
​FOTO Gara de Nord - Vechea tabelă de Sosiri/Plecări a fost înlocuită cu una modernă Vechea tabelă principală de Sosiri/Plecări din Gara de Nord a fost înlocuită cu una modernă, ca parte a unui proiect de schimbare a sistemului electronic pentru informarea călătorilor. Alte câteva tabele mari au început să fie instalate în mai multe locuri din gară și câte două panouri mai mici au fost instalate pe fiecare dintre cele 14 linii. Tabela principală a devenit cunoscută în rândul călătorilor mai ales pentru întârzierile afișate.
​ANALIZA Călătoria cu trenul între București și Budapesta durează mai mult ca acum 80 de ani - Despre izolarea feroviară și de ce este un calvar să mergi cu trenul către străinătate Timp de peste un secol trenul a fost cel mai la îndemână mijloc de călătorie pe distanțe lungi, fiindcă existau puține alternative. Acum 80 de ani trenul făcea 15 ore între București și Budapesta, în prezent se face cu o oră în plus. Mai mult, către Chișinău drumul este extrem de lung, către Bulgaria sunt opțiuni limitate, iar spre Serbia și Ucraina nu sunt trenuri directe. Doar cu Ungaria există multe legaturi. În condițiile în care tot mai multă lume merge cu mașina în afara țării, iar biletele de avion devin tot mai accesibile, drumul cu trenul în străinătate este doar pentru cei foarte răbdători. De ce s-a ajuns aici, cât costă călătoriile cu trenul și cât durează puteți citi pe larg în articol.
Pro Infrastructura, despre proiectele de autostrăzi din Moldova: Este trist că după mulți ani de promisiuni deșarte, Guvernul alege să răspundă cetățenilor din Moldova cu hărți făcute pe genunchi și cu termene fanteziste Oficialii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să finalizeze cu atenție și celeritate evaluarea ofertelor pentru tronsoanele Autostrăzii A7 și să re-lanseze urgent procedurile de actualizare a studiilor de fezabilitate pentru Autostrada A8, spune Asociația Pro Infrastructura, care face și un istoric al acestor proiecte întâriziate. Cele două mari proiecte cuprinse în Master Planul de Transport sunt tergiversate de ani buni de către autoritățile de la Transporturi: contracte reziliate, licitații promise, dar nelansate, zeci de termene amânate pe bandă rulantă pentru proiectarea lucrărilor.
De ce trenurile de marfă pot face chiar și trei zile de la Constanța până la granița ungară În România trenurile de marfă au o viteză medie de 15 km/h și, în aceste condiții, nu e de mirare că uneori poate dura trei zile până când o garnitură traversează țara de la un capăt la celălalt. De ce am ajuns atât de rău? Nu doar infrastructura feroviară este de vină, ci și faptul că vagoanele sunt vechi, este criză de mecanici și trenurile staționează cu orele, a explicat într-un interviu pentru HotNews.ro un oficial al GEFCO România, companie care anul trecut a transportat 120.000 de mașini cu trenurile și 100.000 pe șosele. Dacă în țările unde totul este bine pus la punct, un tren de marfă parcurge și 1.000 km/zi, la noi fac și sub 400 km.
În ce stadiu sunt lucrările pe cele cinci șantiere feroviare din centrul ţării Stadiul fizic de execuție pentru lucrările de modernizare a căii ferate dintre Sighișoara și Simeria este cuprins între 85% și 99% pe cele cinci loturi cu o lungime totală de 173 km. Lucrările au acumulat mai mulți ani de întârziere și estimările sunt că modernizarea căii ferate între Sighișoara și Curtici va fi gata în 2022 sau 2023.
Centura ocolitoare a municipiului Caracal a fost finalizată după şapte ani de la începerea lucrărilor Varianta ocolitoare a municipiului Caracal, o șosea lungă de circa 10 kilometri și cu câte o bandă pe sens, a fost finalizată şi va fi recepţionată în această săptămână, la şapte ani de la începerea lucrărilor. Lucrările la centura ocolitoare Caracal au început în septembrie 2011, dar au fost stopate la finalul anului 2012, când se aflau la stadiul de circa 16%. Ulterior a fost organizată o nouă licitaţie, iar în 2015 construcţia variantei ocolitoare a municipiului Caracal a fost reluată cu un alt constructor pentru circa 41 milioane de lei.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă