MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Centura Capitalei, trecută la Primăria București? Gabriela Firea: „Decizia a fost luata principial, la nivelul Ministerului Transporturilor” / Cum răspunde Compania de Drumuri Centura Capitalei ar putea trece de la Compania de Drumuri din subordinea Ministerului Transporturilor la Primăria Capitalei, susține primarul Gabriela Firea care a declarat pentru g4media.ro că o astfel de decizie a fost luata „principial”. Pe de altă parte reprezentanții Companiei de drumuri au infirmat pentru HotNews.ro că o astfel de decizie a fost luată și fac trimitere la un răspuns oferit anul trecut în care detaliau imposibilitatea legală de a face acest transfer, având în vedere că pe centură sunt proiecte pe fonduri europene. Surse din Minister spun că o decizie fermă nu s-a luat, ci abia s-a înființat un grup de lucru cu specialiști de la Ministerul Transporturilor, PMB și CNAIR pentru a studia aspectele legale.
Mecanicii de locomotivă anunță proteste, nemulțumiți de situația tot mai gravă a CFR Marfă Federaţia Mecanicilor de Locomotivă (FML) va picheta câteva zile  Ministerul Transporturilor, iar pe 23 aprilie va fi organizat un marş către Guvern, reprezentanţii Federaţiei fiind nemulţumiţi, printre altele, de situația CFR Marfă dar şi de soarta celor 7.500 de angajaţi ai societății, care se confruntă cu riscul de a nu îşi primi salariile în perioada Sărbătorilor de Paşte. Președintele Federației Mecanicilor a spus că din  22 martie, toate conturile CFR Marfă au fost blocate, din cauza datoriilor către CFR Infrastructură, informează Agerpres.
VIDEO Drumul către vama din Giurgiu arată sub orice critică Drumul care duce către vama Giurgiu și podul prieteniei, principala trecere de frontieră dintre Bulgaria și România, arată jalnic, mai ales după topirea zăpezilor căzute în ultimele săptămâni. Mai mulți șoferi au postat pe reșelele de socializare clipuri video în care apare drumul plin de bălți și noroaie, denivelat și cu gropi, traversat de zeci de vehicule și camioane.
Trenul Gara de Nord - Aeroport: CFR va prezenta la final de 2018 cinci variante de traseu și cât va costa fiecare Există cinci variante pentru legătura feroviară Gara de Nord - Aeroportul Otopeni, iar la final de 2018 consultantul va face analiza tehnico-economică și vor fi prezentate costurile fiecărei variante și soluțiile tehnice, a anuntat CFR. Reamintim că, deși trenul Gara de Nord - Aeroport ar fi trebuit să fie gata în acest an, între cele două obiective nu va exista legătură feroviară directă nici în 2020. Deocamdată abia la 1 martie s-a lansat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate, dar nu s-a semnat încă niciun contract.
VIDEO CFR Infrastructură a testat între Curtici și Arad noul sistem de semnalizare şi dirijare a traficului feroviar. S-a atins viteza de 160 km/h, cu o locomotivă a companiei austriece OBB CFR Infrastructură a efectuat între Curtici și Arad un test de probă cu o locomotivă dotată cu echipament computerizat, în vederea verificării modului de funcţionare a noilor instalaţii de centralizare electronică şi de dirijare a traficului feroviar, prin sistemul ERTMS/ETCS nivel 2/GSM-R. Testul a fost făcut împreună cu Alstom, cu o locomotivă a companiei austriece OBB, la viteza de 160 km/h. Tronsonul Curtici-Arad se află pe Coridorul IV pan-european unde lucrările de reabilitare au acumulat ani întregi de întârziere.
VIDEO Imagini din dronă cu lucrările la podul de la Gilău - veriga lipsă din cauza căreia un lot de autostradă finalizat nu poate fi folosit Lucrările la finalizarea viaductului de la Gilău, în lungime de 766 de metri, au demarat de la începutul anului, iar Asociația Pro Infrastructură a publicat acum un nou video realizat din dronă cu mobilizarea de pe șantier. Podul, o rămășiță neterminată încă de pe vremea Bechtel care se continuă din tronsonul A3 dinspre Câmpia Turzii, e motivul pentru care traficul rutier nu a putut fi deschis pe tronsonul de 8,7 km până la Nadașelu, recepționat de Compania de Drumuri în luna noiembrie anul trecut. În situația în care lucrările nu se vor lovi de probleme, podul ar trebui să fie terminat până în septembrie 2018.
​VIDEOREPORTAJ Autostrada electrică din Suedia unde camioanele circulă pe fir, ca tramvaiele Aproape de orășelul suedez Sandviken, la circa 190 km nord de Stockholm, o bucată din autostrada E16 a fost electrificată - cu stâlpi pe laterale, așa cum vedem pe căile ferate, și cabluri electrice care se întind deasupra primei benzi. Pe acest tronson circulă camioane hibride care se alimentează cu energie electrică, printr-un pantograf montat deasupra cabinei, similar cu ce vedem la tramvaie. E un proiect pilot, cofinanțat de Uniunea Europeană, care începe să fie testat și în Germania, iar în următorul deceniu există mari șanse să vedem din ce în ce mai multe drumuri europene modificate astfel.
CFR trebuie să își schimbe poziția și să înceapă de urgență realizarea liniei directe Gara de Nord-Aeroport, spune Asociația Construim România Asociația Construim România se arată surprinsă de declarațiile directorului general al Companiei Naționale CFR SA, Ion Gavrilă, prin care motivează neterminarea liniei de cale ferată între București și Aeroportul Otopeni până la debutul Campionatului European de Fotbal din 2020. Acesta invocă faptul că instituția nu ar fi găsit înțelegere la Primăria Otopeni care ar fi solicitat Plan Urbanistic Zonal pentru lucrare. Asociația contrazice cele spuse de șeful CFR și spune că există cadrul legal pentru continuarea proiectului.
Trenurile de marfă românești au o viteză medie de numai 15 km/h. Cele din Ungaria sunt de cinci ori mai rapide, spune președintele Ford România Trenurile de marfă au în Ungaria sau Austria viteze medii de 75 km/h, în timp ce în România media este de 15 km/h, spune John Oldham, șeful Ford România. O foarte mare problemă este vama dintre România și Ungaria, fiindcă trenurile pot sta acolo și o zi din cauză că țara noastră nu este în Schengen, a spus Oldham, la salonul auto SIAB. Trenurile de marfă din România pot face și mai mult de o zi dintr-o parte în alta a țării din cauza infrastructurii dezastruoase și a numeroaselor opriri de ore bune. În aceste condiții, multe companii au fost nevoite să renunțe la transportul pe calea ferată și au trecut la rutier, deși costurile sunt mai mari.
Proiectul Podului peste Dunăre de la Brăila, blocat înainte să înceapă. Compania de Drumuri nu a finalizat la timp licitațiile de relocare a utilităților Proiectul Podului peste Dunăre de la Brăila, „cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani” după cum se laudă autoritățile, s-a blocat înainte de a începe propriu-zis. În loc să demareze lucrările, constructorul ar fi trimis deja notificări în care solicită despăgubiri Companiei de Drumuri pentru că aceasta întârzie proiectul. Mai exact, CNAIR ar fi trebuit să se ocupe deja de relocarea utilităților, dar în schimb a lansat cu mare întârziere licitațiile și nu a reușit să le finalizeze, ba mai mult, una a fost anulată. Asta înseamnă, pe lângă despăgubiri acordate cosntructorului, luni sau chiar ani de întârziere pentru un proiect ce și așa avea un termen foarte lung de realizare: patru ani și jumătate. Șeful de la Drumuri, vorbind luni la o conferință despre proiect: ”Este un succes!”
Ministrul Transporturilor: Dacă CFR Infrastructură ar recupera datoriile de la CFR Marfă și ar folosi banii, am avea sute de kilometri fără restricţii de circulaţie CFR Infrastructură are de recuperat peste 100 milioane de euro datorii de la CFR Marfă, bani cu care ar putea fi făcute investiții și restricțiile de circulație ar putea fi ridicate pe sute de kilometri, a spus ministrul Transporturilor, Lucian Șova. Lipsa autostrăzilor din România nu poate fi pusă în seama autorităților, ci este cauzată în general de termenele mari și de contestațiile frecvente depuse în cazul licitațiilor, a mai declarat ministrul.
CFR pune cruce trenului direct Gara de Nord - Aeroport. Nu va fi gata la Euro 2020, iar compania va pune scări rulante și va construi o clădire în halta de unde pasagerii vor lua în continuare microbuzele către Otopeni Trenul direct Gara de Nord - Aeroportul Otopeni, care ar fi trebuit să fie gata anul acesta, nu va fi funcțional mult timp de acum înainte și în niciun caz în 2020. Din cauza „lipsei de înțelegere” a Primăriei Otopeni nu mai sunt șanse ca proiectul să fie terminat până în iunie 2020, astfel că cei care vor merge atunci spre Otopeni, vor lua microbuzele din halta situată la 3 km de Henri Coanda. Vor fi puse scări rulante și se va construi și o clădire, a spus Ion Gavrilă, directorul general al Companiei Naționale CFR SA.
Lucrările la unul din marile proiecte pentru Capitală au demarat în sfârșit: extinderea stației de epurare de la Glina De pe data de 14 martie au început lucrările de construire pentru organizarea de şantier la proiectul "Extinderea staţiei de epurare a apelor uzate şi construcţia incineratorului de nămol" de la Glina, la peste cinci ani de la lansarea licitației. Întreg proiectul stației de epurare de la Glina are o valoare de circa 1,7 miliarde de lei, iar etapa extinderii și realizarea incineratorului de nămol valorează circa 505 milioane de lei și a fost contractată în 2017 cu asocierea FCC Construccion, Aqualia Intech SA & SC Suez International SAS - lider de asociere FCC Construccion.
Blocaj pe autostrada A10 Sebes - Turda: "Aproape 30 de km sunt gata de folosire, dar stau inchisi din cauza unei hotarari de guvern absurde" / Scrisoarea unui deputat USR catre premierul Dancila Loturile 3 si 4 din autostrada A10 Sebes - Turda au toate lucrarile de drum finalizate, insa nu au fost deschise circulatiei pentru ca autoritatile de la Transporturi sustin ca nu pot receptiona tronsoanele pentru ca nu sunt finalizate absolut toate lucrarile. Catalin Drula, deputat USR, membru in comisia de Transporturi, transmite premierului Dancila, intr-o scrisoare deschisa, ca situatia este la mana Guvernului sa schimbe regulamentele pentru ca "autostrada sta inchisa in timp ce pe drumul national paralel (DN1) au periodic loc accidente cu victime".
CFR Calatori are un nou director general. Leon Barbulescu il inlocuieste pe Iosif Szentes CFR Calatori a anuntat faptul ca Leon Barbulescu este noul director al companiei, pentru urmatoarele patru luni, conform unei decizii a consiliului de administratie. In ultimii trei ani CFR Calatori a fost condusa de Iosif Szentes.
Pe modelul Firea, Compania de Autostrazi isi face propria firma care sa construiasca drumuri Compania care se ocupa cu administrarea infrastructurii rutiere, CNAIR, a decis sa infiinteze o noua firma, o Antrepriza de constructii insarcinate cu lucrari de drumuri si autostrazi, dupa modelul companiilor create de catre Primaria Muncipiului Bucuresti. Reprezentantii CNAIR sustin ca noua firma va avea menirea sa continue si sa termine acele proiecte rutiere care au fost abandonate de constructori sau care, din diverse motive, nu au mai fost terminate, fara a se mai pierde timp pe noi licitatii.
Centura Feroviara si trenurile urbane care sa conecteze Bucurestiul de zona metropolitana, un proiect care bate pasul pe loc Proiectul Centurii Feroviare a Capitalei si a unor trenuri urbane cu opriri dese care sa lege rapid diverse cartiere din Bucuresti si comunele din zona, bate pasul pe loc, desi in 2016 cand a fost reinviat, punerea in practica parea una usoara. Reprezentantii CFR explica pentru HotNews.ro ca unii pasi birocratici s-au facut, dar tot nu este clar cand va fi gata prima faza a proiectului, fiindca totul depinde de alte proiecte de infrastructura care, in purul stil romanesc, au acumulat si ele intarzieri dupa intarzieri.
Lucratorii feroviari francezi ameninta cu 36 de zile de greva, fiindca se opun reformelor propuse de Macron. In ultimele sapte decenii nu a existat an fara greva la SNCF Cele patru sindicate franceze au amenintat ca vor fi 36 de zile de greva intre aprilie si iunie si traficul va fi paralizat, protestele fiind impotriva reformelor propuse de administratia Macron care vrea sa eficientizeze activitatea SNCF ce a acumulat aproape 50 miliarde euro datorie. "Ceferistii" francezi au obtinut multe prin greve de-a lungul timpului, facand proteste in fiecare an, dn 1947 incoace, cele mai mari fiind in 1968 si 1995.
Metrorex: In trei luni circa 2.000 de oameni au calatorit cu biletul unic metrou - RATB "In ultimele trei luni, 2 000 de oameni au calatorit cu metroul si cu mijloacele de transport in comun R.A.T.B. utilizand biletul unic", anunta Metrorex. Biletul unic de calatorie valabil si pe metrou, si pe mijloacele RATB a fost pus in vanzare din luna decembrie si presupune un interval de 60 de minute in care utilizatorul poate calatori indiferent cu orice mijloc de transport in Capitala.
Finalizarea variantei ocolitoare Suceava, scoasa din nou la licitatie dupa trei ani pierduti. Proiectul a fost abandonat la 85%, iar in bugetul pe 2018 are ZERO lei alocati Finalizarea ultimilor 7 km ai Centurii Municipiului Suceava - un drum cu o banda pe sens al carei constructii a demarat in urma cu 11 ani - a fost scoasa la licitatie de catre Compania de Drumuri, la trei ani de la abandonarea lucrarilor la stadiul de circa 85%. Valoarea estimata a lucrarilor de finalziare este de circa 18,8 milioane de euro, iar termenul de finalizare ar urma sa fie 9 luni de la semnarea noului contract. Cu toate acestea, in bugetul Ministerului Transporturilor pe 2018 proiectul Centurii Sucevei are ZERO lei alocati.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi