MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Autostrada Sibiu - Pitești: Licitație de circa 1 miliard de euro pentru sectorul montan de pe Valea Oltului - 31 de km cu 7 tuneluri și zeci de viaducte pe parcurs Secțiunea 2 Boița - Cornetu, parte din autostrada A1 Sibiu - Pitești, va avea circa 31,33 km lungime și ar urma să coste circa 1 miliard de euro, conform licitației publicate de către Compania de Autostrăzi. Tronsonul presupune execuția a 7 tuneluri cu o lungime de circa 4,9 km în total, 27 de viaducte, 22 de poduri, un ecoduct și câteva sute de lucrări de consolidare și susținere versanți. Termenul contractul ar urma să fie 24 de luni pentru proiectare și 64 de luni pentru execuție, dar CNAIR va puncta în plus la licitație ofertele cu termene mai scurte.
FOTO Compania de Drumuri, după gropile în asfalt apărute pe autostrada A7 VO Bacău imediat după inaugurare: „S-au executat în regim de urgență lucrările de remediere” Primele incidente apărute pe autostrada A7 Varianta de ocolire Bacău au apărut la câteva ore după darea în trafic. Asfaltul a sărit în zonele unde urmau a fi montate rosturile de dilatare la poduri, iar unii șoferi s-au ales cu jante îndoite și pneuri tăiate. Compania de Drumuri aduce clarificări și anunță că „Antreprenorul a semnalizat zona respectivă și a executat în regim de urgență lucrările de remediere”.
VIDEO O plimbare cu mașina pe primul tronson de autostradă din Moldova / Un prim incident: asfaltul a cedat într-un loc unde n-au fost montate rosturile de dilatare Cei circa 16 km din autostrada A7 care au rolul și de centură a Bacăului pe partea de est au fost dați în trafic miercuri, 2 decembrie, cu peste un an mai devreme față de termenul contractual. Circulația a fost deschisă cu restricții de viteză deoarece constructorul încă mai are lucrări de finalizat și de montat unele parapete, glisiere, panouri fonoabsorbante, precum și unele rosturi de dilatația, iar nodul rutier cu DN2F nu a fost încă deschis. Deschiderea circulației pe A7 nu a fost, însă, lipsită de incidente.
VIDEO Se deschide circulația pe Autostrada A10 Sebeș - Turda, Lot 1, cu restricții și lucrări rămase de executat, la patru ani după când ar fi trebuit inițial terminată Circa 15 km din cei 17 km ai Autostrăzii A10 Sebeș - Turda, Lot1 vor fi dați joi spre seară în trafic. Circulația va fi deschisă însă cu restricții pentru că vor mai rămâne lucrări de finalizat, în special la cele două noduri din capetele de la Sebeș și Alba Iulia Nord. „Este o veste foarte bună pentru șoferii care nu vor mai fi nevoiți să aștepte în ambuteiajele interminabile de pe DN1 dintre Sebeș și Alba Iulia”, notează Pro Infrastructura.UPDATE: Circulația a fost deschisă în jurul orei 17.00. Viteza de circulație este restricționată la 100km/h.
Contractul pentru achiziţia a 13 noi trenuri de metrou pentru Magistrala 5 a fost semnat de Metrorex şi Alstom Reprezentanţii Metrorex şi cei ai Alstom au semnat, miercuri, contractul pentru achiziţia a 13 noi trenuri de metrou pentru Magistrala 5, în valoare de peste 103 milioane de euro.
VIDEO Ce loturi de autostradă crede șefa de la Compania de Drumuri că vor fi deschise traficului în 2021: „Avem și o surpriză pe drumul expres Craiova - Pitești” Anul 2021 ar putea fi unul dintre cele mai prolifice din punct de vedere al numărului de kilometri de șosea de mare viteză deschiși traficului. Conform informațiilor prezentate de directorul Companiei de Autostrăzi, Mariana Ioniță, într-un interviu HotNews.ro LIVE, în 2021 ar putea fi deschiși aproape 86 de km de autostradă și drum expres. Pe Drumul expres DX12 Craiova - Pitești șefa de la Autostrăzi crede că lotul 2 de 40 de km va fi finalizat de către UMB. „Și mai avem o surpriză pe Craiova - Pitești”, spune Ioniță.
VIDEO Prima bucată din Autostrada Moldovei A7 a fost dată în circulație. Ce se întâmplă cu restul tronsoanelor? Răspunsul șefei de la Autostrăzi Circa 16 km din autostrada Moldovei A7, care va străbate regiunea de la Nord la Sud și va face legătura cu Muntenia și București, au fost inaugurați miercuri, ca parte din Centura Bacăului. Restul tronsoanelor, însă, de la Ploiești la Buzău-Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani sunt deocamdată în faza de proiectare. Șefa de la Autostrăzi a declarat la HotNews.ro LIVE că toate tronsoanele vor fi licitate spre execuție în 2021, începând cu primul încă din luna ianuarie.
Mariana Ioniță, șefa de la Autostrăzi, la HotNews.ro LIVE: E o zi emoționantă pentru mine. Dăm în trafic prima secțiune din A7/ Nu are nicio legătură cu alegerile Două tronsoane de autostrăzi care se deschid în două zile consecutive. Un tronson care se deschide cu mai bine de un an înainte de termen, primul lot de autostradă din Moldova. Și alt tronson la care se lucrează de șase ani și care va fi deschis acum cu restricții, după un hei-rup de ultim moment și cu lucrări rămase de finalizat. Mariana Ioniță, directorul Companiei de Autostrăzi, a declarat, miercuri, la HotNews LIVE, că cele două momente „nu au nicio legătură cu alegerile”.
VIDEO Se deschide primul tronson de autostradă din Moldova: Mai devreme cu un an față de termen, dar cu restricții și lucrări rămase de finalizat Cei circa 16 km din autostrada A7 care au rolul și de centură a Bacăului pe partea de est vor fi dați în trafic miercuri, 2 decembrie, cu peste un an mai devreme față de termenul contractual. Momentul marchează existența primului tronson funcțional de autostradă din Moldova. Circulația va fi deschisă însă cu restricții pentru că încă vor mai fi lucrări de finalizat. Pe podul de peste Bistrița circulația va fi deschisă doar pe un fir al autostrăzii, dar în ambele direcții.
VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt” Lucrările la Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești avansează în ritm susținut, în special pe Tronsonul 2 de circa 40 de km pe care lucrează asocierea românească de companii condusă de UMB. Progresul fizic este unde la circa 63%, anunță Asociația Construim România care a publicat un video din dronă cu întreg tronsonul. Premierul Orba, în vizită pe șantier, deja vorbește de o finalizare înainte de termen: „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt. Podul peste Olt, care este spectaculos, este în faza de tablier metalic”.
Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii Nu mai puțin de 15 companii și asocieri de firme din Europa, China și Turcia au depus oferte la cea mai mare licitație de autostradă din România de până acum: peste 1 miliard de euro pentru lotul 3 din A1 Sibiu - Pitești. Cei 37,4 km de la Tigveni la Cornetu conțin și primul și cel mai lung tunel montan care va fi construit în România - tunelul cu galerie dublă de 1,7 km de la Poiana. Contractul, cu o durată de proiectare și execuție de minim 57 de luni și maxim 77 de luni prevede, pe lângă tunel, și realizarea a 48 de poduri și viaducte de autostradă, un ecoduct, două noduri rutiere și numeroase alte lucrări.
Autostrada Unirii A8: Trei oferte pentru studiul de fezabilitate și proiectarea autostrăzii de la Tg. Neamț la Iași și Ungheni Trei oferte au fost depuse la licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate și proiectului tehnic pentru cei puțin peste 100 de km din „Autostrada Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni. Termenul contractual este de 25 de luni, iar odată finalizată această etapă, practic, proiectul va putea fi scos direct la execuție cu toate detaliile puse la punct. De remarcat că în varianta originală a SF-ului pe acest tronson erau gândite nu mai puțin de 6 tuneluri forate cu o lungime totală de circa 10 km.
Autostrăzile și drumurile expres de 3,5 miliarde de euro pe care Guvernul vrea să le facă din banii europeni pentru redresare și reziliență - TABEL Circa 250 de km de autostradă și drum expres își propune Guvernul să realizeze cu circa 3,54 miliarde de euro prin Planul Național de Redresare și Reziliență, programul național ce se bazează pe fondurile europene puse la dispoziția de către Uniunea Europeană pentru a ameliora impactul pandemiei asupra economiilor europene. Alte 3 miliarde de euro vor fi alocate sectorului feroviar, în timp ce metroul - inclusiv prima magistrala de metrou dinafara Capitalei - are o alocare de 1,5 miliarde de euro.GRAFICE Planul Național de Redresare și Reziliență: 12 domenii prioritare și 30 miliarde de euro de alocatEnergia în Planul Național de Redresare: Peste 3 miliarde de euro pentru tranziția la energie verde și eficiență energetică
​Un tronson din Autostrada Transilvania, aproape de a fi abandonat din nou: „Subcontractorii au început demobilizarea completă și vor părăsi șantierul definitiv” Pe tronsonul Chețani - Câmpia Turzii din autostrada A3 Transilvania constructorului aflat în insolvență i-au fost plătite o serie de facturi, însă acesta, la rândul său, nu a plătit mai departe decât o mică parte subcontractorilor care anul acesta au readus „la viață” șantierul în trecut abandonat. „Vom avea cât de curând un șantier părăsit cu lucrări neprotejate ce se vor degrada și cu subcontractori autohtoni aduși într-o situație financiară nefastă din cauza unui constructor incompetent, impotent, cinic și lipsit de onestitate căruia i s-au făcut mult prea multe concesii din partea CNAIR”, apreciază Asociația Pro Infrastructura.
VIDEO Heirup electoral pentru o inaugurare de 1 Decembrie: Autostrada A10 Sebeș - Turda va fi deschisă traficului, deși lucrările nu vor fi gata acum Șantierul Lotului 1 de pe autostrada A10 Sebeș - Turda e un adevărat furnicar în ultimele zile, cum n-a fost mai niciodată în cei aproape șase ani de când se lucrează la cei 17 km. Pe 1 Decembrie circulația rutieră ar urma să fie deschisă de la Sebeș la Alba Iulia Nord, deși lucrările sunt departe de a fi gata, iar cele două noduri rutiere din capăt sunt nefinalizate și vor fi deschise parțial sau prin improvizații. Cu cei aproape 17 km, guvernul Orban ar bifa astfel 42 de km de autostradă inaugurați în anul 2020.
Autostrada Unirii A8: Apel pentru includerea a două tronsoane din autostradă la finanțare europeană prin Planul de Redresare si Reziliență Tronsonul din autostrada Unirii A8 din apropiere de Târgu Mureș și care face legătură cu actuala A3, precum și sectorul de la Tg. Neamț la Moțca ar trebui incluse spre finanțare europeană prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), susține Asociația Moldova Vrea Autostradă. Cele două tronsoane au toate șansele să fie finalizate până în 2026, termenul final al PNRR, susține Asociația MVA care consideră și că prin includerea celor două tronsoane din A8 în PNRR continuarea realizării autostrăzii Unirii va fi astfel bătută în cuie.
Metroul din Cluj-Napoca, proiect evaluat la un miliard de euro, este „blocat în incompetență și birocrație”. Pro Infrastructura: „Primăria Cluj-Napoca pare că nu înțelege importanța acestui proiect” Metroul din Cluj-Napoca, un proiect evaluat la un miliard de euro, „este în prezent blocat în incompetență și birocrație, existând riscul de a rata” posibilitatea finanțării europene prin Planul Național de Redresare și Reziliență, avertizează Asociația Pro Infrastructura. Proiectul este într-o cursă contra-cronometru pentru finalizarea studiului de fezabilitate, dar primăria Cluj-Napoca abordează „relația cu prestatorul angajat să realizeze studiile într-o manieră ultra-birocratică, de multe ori inutilă”.
VIDEO Tronsonul din Autostrada Transilvania care până nu demult rămăsese abandonat. „Găsim în teren doar subcontractorul” „Pe Autostrada A3 CâmpiaTurzii-Chețani găsim în teren doar subcontractorul Marcotim, cei de la Straco lăsându-se în continuare așteptați”, atrage atenția Asociația Pro Infratructura care publică și un video din dronă cu jumătatea de lot pe care se lucrează între Hădăreni și Chețani. Pe lotul de autostradă de 15,7 km lucrările au început în 2016, dar la începutul anului șantierul era aproape abandonat, constructorul intrând în insolvență.
VIDEO „Ciotul” de autostradă de lângă Brașov care va fi inaugurat anul acesta: Cum arată acum Mica bucată de autostradă aflată în construcție aproape de Brașov, între Râșnov și Cristian, circa 6,3 km de autostradă și 3,5 km de drum de legătură cu câte două benzi pe sens, are șanse bune să fie deschisă traficului până la finalul anului, așa cum sperau și Transporturile. O nouă filmare video din dronă arată ce lucrări mai sunt de executat, precum și cum vor arăta sensurile giratorii din capetele autostrăzii și cele de-a lungul drumului de legătură.
VIDEO Autostrada A10 Sebeș - Turda, Lotul 1 văzut din dronă. Numărătoarea inversă: Va fi gata de deschidere până la finalul anului? Unul din tronsoanele de autostradă pe care Transporturile au promis că le inaugurează în 2020 este Lotul 1 din autostrada Sebeș - Turda. Circa 17 km la care se lucrează încă din 2014. O filmare din dronă cu întreg tronsonul ilustrează stadiul avansat al șantierului, dar și punctele critice pe care constructorul italian se concentrează în prezent. La nord de Sebeș va fi unul dintre cele mai complexe noduri rutiere din țară, iar la nord de Alba Iulia constructorul e într-o cursă contra-cronometru să termine lucrările.
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by