MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
HARTĂ INTERACTIVĂ Traseul autostrăzii „Unirii” A8 la nord de Iași naște dispute pentru că ar urma să treacă prin mijlocul unor sate: „Expropriem minim 100 de locuințe”, „Va bloca dezvoltarea rezidențială” Noul traseu al autostrăzii Tg Neamț (DN2) - Iași - Ungheni, prezentat în exclusivitate de HotNews.ro în urmă cu două săptămâni, a dat naștere unor ample discuții în rândul localnicilor din pricina schimbărilor substanțiale în zona de nord a Municipiului Iași, un traseu mult diferit față de varianta stabilită în 2011. În noua configurație de traseu, menită să „aducă” autostrada mai aproape de Iași, viitoarea șosea de mare viteză ar urma să treacă prin mijlocul a cel puțin trei sate, adică va implică exproprieri și demolări de case, la pachet cu secționarea intravilanului.
VIDEO Vom avea primii kilometri de Drum Expres, dar vom circula pe el ca pe oricare drum european cu limită de 100 km/h. „Nepăsarea Ministerului de Interne”, acuză Cătălin Drulă România urmează a deschide traficului primii kilometri adevărați de drum expres, conform normativelor, odată cu Tronsonul 2 (circa 40km) din Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești, dar în loc ca șoferii să circule cu 120km/h pe noua șosea asemănătoare la profil cu o autostradă, constructorul instalează indicatoare de 100km/h. Asta pentru că legislația actuală asimilează drumul expres cu oricare alt drum european (majoritatea cu o bandă pe sens). Fostul ministru al Transporturilor acuză nepăsarea Ministerului de Interne, și anunță că a depus în Parlament a un proiect de lege pentru a modifica limitele de viteză.
Magistrala de metrou M5: A fost semnat contractul de proiectare pentru secțiunea Eroilor - Universitate - Piața Iancului Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a semnat contractul de circa 40 de milioane de lei pentru proiectarea și asistența tehnică pentru continuarea liniei de metrou M5 de la Eroilor mai departe până la Universitate și Piața Iancului. Viitorul segment M5 va avea 5,4 km și 6 stații, iar proiectarea va dura 24 de luni.
VIDEO Autostrada Sebeș - Turda (Lotul 2), asfaltată în întregime și aproape de finalizare / Cum arată zona pe care se va circula pe o singură cale când se va deschide traficului Lucrările la cei circa 25 de kilometri ai Lotului 2 din Autostrada A10 Sebeș - Turda sunt aproape de final, iar tot tronsonul a fost deja asfaltat. Vorbim practic de ultimii kilometri care așteaptă să fie finalizați după lucrări de mai bine de 7 ani la autostrada A10. Deschiderea traficului în acest an e aproape o certitudine, deși pe o anumită bucată traficul se va circula doar pe unul din sensurile autostrăzii din cauza unei alunecări de teren ce încă necesită monitorizare și lucrări.
Autostrada A1, „gaura” lipsă dintre Lugoj și Deva: 6 oferte pentru realizarea sectorului cu tuneluri dintre Holdea și Margina / 3 oferte vin de la firme din Turcia Nu mai puțin de 6 oferte din cele 9 depuse inițial s-au calificat mai departe la licitația pentru realizarea celor 9 km de autostradă lipsă de pe întreaga A1 de la Sibiu la granița de Vest de la Nădlac, inclusiv porțiunea cu tuneluri dintre Margina și Holdea. Dintre cele 6 oferte depuse, jumătate provin de la asocieri de firme din Turcia.
FOTO Au fost proiectate cele trei noi noduri rutiere care vor fi construite pe autostrăzile care pornesc din București. Unde vor fi amplasate și cum vor arăta Un contract de circa 1,4 milioane de lei se derulează în prezent cu firma Search Corporation pentru realizarea documentației și proiectarea a trei noduri rutiere pe autostrăzile A1, A2 și A3 care radiază din București. Pentru cele trei noduri Compania de Drumuri tocmai a aprobat forma și soluțiile soluțiile tehnice ale viitoarelor noduri rutiere.
​HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada A0 - noul inel de centură al Capitalei: Pe unde trece viitoarea centură modernă a Bucureștiului și care este stadiul pe fiecare tronson Bucureștiul va avea o nouă centură modernă - un inel de autostrada A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala Șosea de Centură care ocolește Capitala. Pe circa 52 de kilometri, A0 pe partea de Sud, toate cele trei loturi sunt în curs de execuție, deși pe unul dintre tronsoane unde constructorul este o firmă din Grecia s-au acumulat mari întârzieri chiar de dinaintea începerii lucrărilor. Pe partea de nord sunt circa 49,6 km împărțiți pe patru loturi, din care mai puțin de jumătate au fost deja contractați.
​​VIDEO A fost deschis traficul rutier pe primii 4 km ai Centurii Satu Mare - Un nou pod peste Someș Traficul rutier a fost deschis vineri pe 4 km din cei 20 de km ai Centurii Satu Mare. Tronsonul este cel principal care face legătura între DN 19 Satu Mare - Oradea și DN 19A Satu Mare - Petea. Noua bucată de centură dată în trafic are câte două benzi pe sens, cu separator pe mijloc și parapete laterale și conține și un nou Pod rutier peste Someș, al treilea în zona municipiului Satu Mare. Restul tronsoanelor centurii Satu Mare vor fi inaugurate în perioada următoare.
​Autostrada de Centură (A0) Nord a Capitalei: Constructor nou desemnat pe tronsonul dintre A1 și DN1, după două tentative eșuate de contracta cu o firmă din Turcia După mai bine de doi ani de licitație și două atribuiri către o firmă din Turcia întoarse de către instanțele de judecată, contractul de proiectare și execuție a Lotului 1 din Autostrada de Centură (A0) Nord a Capitalei a fost atribuit asocierii Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – RETTER Projectmanagement pentru circa 815 milioane de lei. Tronsonul are o lungime de circa 17,5km și va face legătura între A0 Sud aproape de A1 și intersecția cu DN1.
Drum expres nou de la București la Târgoviște: CNAIR a desemnat câștigătorul licitației pentru realizarea Studiului de Fezabilitate Compania SC TPF INGINERIE SRL va reealiza pentru 11,5 milioane de lei studiile de prefezabilitate și de fezabilitate a noului drum expres Târgoviște - București, o șosea de mare viteză care va fi proiectată de la zero prin afara localităților și care va face legătura între cele două orașe în plus față de actualul drum național. Proiectului drumului expres fusese promovat de fostul ministru Cătălin Drulă, după ce a fost anulată licitația de a extinde actualul drum național. „Aceasta este soluția modernă pentru anul 2021, nu dublarea la 4 benzi a drumului existent DN71 care trece pe 53% din lungime prin localități”, spunea Drulă.
Licitația de 1 miliard de euro pentru unul dintre cele mai grele sectoare montane de pe autostrada A1 Sibiu - Pitești: O singură ofertă depusă, de la o asociere de firme din Turcia O singură ofertă a fost depusă la licitația de 1 miliard de euro pentru proiectarea și execuția Secțiunii 2 Boița - Cornetu (31,33 km), parte din autostrada A1 Sibiu - Pitești. Oferta depusă vine de la asocierea de firme turcești MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. și vine după ce anterior în această ultimă etapă a licitației CNAIR se calificaseră în total șase asocieri de constructori din Turcia, Grecia, Italia, Spania și Austria.
​VIDEO Imagini din dronă: Primele lucrări pe Drumul Expres dintre Brăila și Galați / HARTĂ INTERACTIVĂ Pe unde trece noul drum de mare viteză Între municipiile Brăila și Galați a început construcția unui drum expres de circa 11 km și care se va conecta la viitorul pod peste Dunăre ce se construiește în zona de nord a Brăilei. Cu un termen de execuție de 24 de luni, lucrările la drum au început în luna octombrie, iar deja primele semne pe șantier au început să se vadă. Drumul expres este construit de companiile din grupul UMB pentru circa 372 de milioane de lei.
HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada „Unirii” A8: Traseul final stabilit pentru tronsonul Tg. Neamț - Iași - Ungheni / Modificări mari lângă Iași față de varianta din 2011 Autostrada „Unirii” A8, tronsonul Tg Neamț (DN2) - Iași - Ungheni va avea o lungime de circa 92,3 km, față de cei aproape 95 de km cum era în varianta revizuită a SF-ului din 2011, potrivit informațiilor obținute de HotNews.ro de la Compania de Autostrăzi. De circa cinci luni se află în lucru revizuirea documentației și elaborarea proiectului tehnic, iar în urma unei analize multicriteriale a fost stabilit noul traseu pe care îl va avea autostrada, cu câteva modificări substanțiale față de traseul revizuit stabilit în 2011. HotNews.ro a realizat o HARTĂ INTERACTIVĂ cu noul traseu, inclusiv comparativ cu varianta 2011, precum și cu poziționarea viitoarelor noduri rutiere.
VIDEO Cum arată acum drumul expres din beton către podul Giurgiu-Ruse. Va fi deschis traficului până la finalul anului? Un nou drum expres se construiește lângă Giurgiu, o șosea nouă care ocolește orașul și ajunge direct în vama cu Bulgaria. Intenția era ca traficul să fie deschis până la finalul anului, înaintea termenului contractual, dar noile imagini de pe șantier pun sub semnul întrebării o eventuală inaugurare acum. „Drumul are și o noutate: sistemul rutier rigid alcătuit din beton, turnat cu finisoare speciale”, scrie Asociația Pro Infrastructura.
Autostrada „Moldovei” A7: Studiile de fezabilitate pe tronsoanele Buzău - Focșani și Focșani - Bacău, analizate de Compania de Autostrăzi Compania de Autostrăzi a aprobat studiul geotehnic pentru tronsonul Buzău - Focșani (83 km), parte din Autostrada „Moldovei” A7. Totodată, CNAIR informează că analizează în prezent și draftul SF-ului pe tronsonul Focșani - Bacău (96 km).
Autostrada A1 Sibiu - Pitești. Liber la semnat contractul pentru un tronson cu un tunel lung de 1,3 km, blocat până acum într-o licitație puternic contestată Compania de Autostrăzi ar trebui în următoarea perioadă să semneze contractul de circa 1,7 miliarde de lei pentru execuția celor 9,86 de kilometri de autostradă dintre Curtea de Argeș și Tigveni, parte a A1 Sibiu - Pitești, o spune fostul ministru Cătălin Drulă. Asta după ce contestația unei firme chineze a fost respinsă de CNSC, iar conform legislației modificate în vigoare autoritățile sunt obligate să semneze contractul dacă li se dă dreptate la CNSC sau la prima instanță.
VIDEO ​​Deschiderea lotului 2 Autostrada A10 Sebeș - Turda în acest an este „perfect fezabilă” / Pro Infrastructura acuză noul șef al CNAIR că „și-a flexat mușchii” când a amenințat cu rezilierea contractului „la stadiu de 90% și după 7 (ȘAPTE!) ani de chin” „Noul șef al CNAIR, Cristian Pistol, și-a flexat vineri mușchii la antreprenorul grec Aktor de pe lotul 2 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, amenințând cu rezilierea”, susține Asociația Pro Infrastructura (API), spunând că o astfel de intenție ar fi „dezastruoasă acum în prag de inaugurare, la stadiu fizic de peste 90% și după 7 (ȘAPTE!) ani de chin în execuție”. Potrivit API deschiderea traficului pe cei 24 de kilometri este fezabilă până la finalul anului.
VIDEO Cum arată acum „ciotul” din Autostrada Transilvania care e aproape de inaugurare: „Nu rezolvă decât probleme de trafic locale, însă e foarte important din alt punct de vedere” Circa 9 km de șosea rapidă, din care 4,5 km de autostradă și 4,7 km de drum cu patru benzi și separator de sens ar urma să fie dați traficului până la finalul anului, înainte de termenul contractual. Asociația Pro Infrastructura prezintă o filmare realizată cu drona deasupra „ciotului” de autostradă de lângă Târgu Mureș și explică de ce inaugurarea acestui tronson este importantă.
​VIDEO O nouă alunecare de teren pe Autostrada Transilvania unde lucrează românii de la UMB O nouă alunecare de teren s-a petrecut pe traseul autostrăzii A3 între Nădășelu și Zimbor, în apropiere de localitatea Sâncraiu Almașului, pe șantierul unde constructorul român UMB lucrează în forță încă de la începutul anului. Alunecarea vine după ce în urmă cu o lună o surpare majoră s-a produs în apropiere de Nădășelu, acolo unde constructorul intrase puternic în dealul de lângă localitate.
Autostrăzile Moldovei: Cum va arăta nodul de mare viteză dintre A7 și A8 / Update la zi cu stadiul fiecărui proiect de autostradă din Moldova Autostrada „Moldovei” A7 și Autostrada „Unirii” A8 ar urma să se intersecteze în apropiere de Pașcani, iar viitorul nod rutier dintre cele două autostrăzi e definitivat chiar în aceste zile - un nod de tip turbion cu bretele de mare viteză pe toate relațiile de trafic. Din întreaga A7 doar un singur tronson e finalizat (16 km Centura Bacău), iar un altul de la Ploiești (Dumbrava) la Buzău e scos la licitație - restul tronsoanelor sunt cu proiectarea în întârziere. Pe A8, proiectele sunt împărțite între secțiunea Pașcani - Iași - Ungheni și zona montană Tg. Mureș - Tg. Neamț, ambele cu întârzieri.
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by