MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
CFR Călători preia o secție din zona Crișanei, după ce compania privată care opera acolo s-a retras CFR Călători informează că începând de luni 14 ianuarie va opera pe secţia Săcuieni Bihor – Sărmășag cu patru trenuri pentru asigurarea serviciului public de transport feroviar de pasageri. Măsura vine ca urmare a încetării activității de circulație a trenurilor de călători pe această secție de către operatorul privat care activează în zonă. Secția M413 fusese operată de Interregional Călători și numărul de trenuri zilnice era mult mai mare.
Va fi lansată o primă licitație pentru achiziția de trenuri electrice, în valoare de 120 milioane euro Autoritatea pentru Reformă Feroviară va lansa prima licitație pentru achiziția de rame electrice 20 de rame electrice noi vor fi achiziționate, în prima etapă, valoarea acestora fiind estimată la 120 milioane euro. Noile rame vor trebui să atingă viteza de 160 km/h și să asigure, fiecare, o capacitate de transport de cel puțin 190 locuri pe scaune. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, informează Club Feroviar.
Mecanicul unui tren german de mare viteză era atât de beat încât a uitat să oprească într-una dintre stații Mecanicul unui tren de mare viteză care circula între Hamburg și Leipzig a ratat una dintre stații din cauză că avea alcoolemie foarte mare, scrie The Local.de. Pasagerii au fost nevoiți să ia trenul în sens invers, iar Deutsche Bahn a deschis o anchetă.
Ordonanța cu „taxa pe lăcomie” conține o prevedere care blochează licitațiile pe fonduri europene precum autostrada Sibiu - Pitești, susține un deputat USR Ordonanța de Urgență 114/2018 dată de Guvern la final de an, denumită în mediul online și „Ordonanța lăcomiei”, conține o prevedere care are ca efect blocarea licitațiilor pe fonduri europene, avertizează un deputat USR. Ordonanța introduce un articol care stipulează că de controlul înainte de publicare ("ex ante") al licitațiilor cu finanțare europeană nu se mai ocupă organismul specializat - Agenția Națională de Achiziții Publice (ANAP), ci autoritățile de management ale programelor operaționale. „Pentru că li s-a pus în brațe această sarcină peste noapte, autoritățile de management sunt nepregătite”, susține deputatul USR Cătălin Drulă.
În 2019 pot fi inaugurați în mod realist doar 43 km de autostradă, spune Asociația Pro Infrastructura / Care sunt loturile și cum arătă scenariul optimist În 2019 pot fi inaugurați cu siguranță doar 43,28 km de autostradă, mai exact Loturile 3 și 4 din autostrada A1 Lugoj-Deva, între Holdea și Șoimuș, susține Asociația Pro Infrastructura. Estimarea ONG-ului vine ca replică la adresa reprezentanților Companiei de Drumuri care au spus că în 2019 ar putea fi deschiși circa 118 km de autostradă.
Care este stadiul lucrărilor pe șantierele feroviare de peste 3 miliarde euro din Ardeal - Un segment este aproape gata, pe altele lucrările abia au început Trenurile care pleacă din București fac peste 9 ore până la Cluj și mai mult de 10 ore până la Arad. De mai bine de șase ani s-au semnat primele contracte pentru modernizarea a peste 250 km de cale ferată din Transilvania pe traseul Coridorului IV paneuropean feroviar. Întârzierile cu reabilitarea sunt mari, dar pe 100 km lucrările sunt aproape gata și se văd primele scurtări ale timpilor de parcurs în Mersul Trenurilor. Însă între Simeria și Arad lucrările abia au început în primăvară și trenurile rulează cu viteză scăzută, apărând des întârzieri. Nici între Brașov și Sighișoara nu se vor vedea curând îmbunătățiri ale timpilor de parcurs. În articol puteți citi în detaliu despre situația pe fiecare segment.
​HARTĂ INTERACTIVĂ Bilanțul autostrăzilor la final de an: sub 60 de km deschiși, din care o treime gata de anul trecut / Contracte noi semnate pentru 22 de km de autostradă În 2018 au fost deschiși circulației puțin sub 60 de kilometri de autostradă, dintre care circa o treime erau de fapt gata încă de anul trecut. Cu ultimele inaugurări din decembrie, România a depășit oficial 800 de kilometri de autostradă funcționali. În 2019, într-un scenariu foarte-foarte optimist, s-ar mai putea finaliza și deschide încă circa 120 km de autostradă, inclusiv cei 44 de km din Lugoj - Deva, loturile 3 și 4, care sunt gata în mare măsură încă de pe acum. Pe de altă parte însă, alocările bugetare ce încă nu se cunosc, posibilele tăieri de finanțare și bâlbele autorităților pot pune sub semnul întrebării multe dintre proiectele cheie, inclusiv autostrada Sibiu - Pitești, proiectele destinate Moldovei sau podul peste Dunăre de la Brăila.
CNAIR a semnat contractul pentru varianta ocolitoare a municipiului Bacău: 142 de milioane de euro, 36 de luni pentru construcție și 7 ani garanție Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL va proiecta și va construi varianta ocolitoare a municipiului Bacău, în termen de 36 luni, din care 6 luni sunt alocate proiectării și 30 luni execuției lucrărilor. Antreprenorul va oferi de asemenea o garanție a lucrărilor de 7 ani. Valoarea contractului se ridică la 142 de milioane de euro, potrivit Mediafax.
​VIDEO Cazul Gatwick - Cum pot dronele să paralizeze un aeroport și ce se poate face practic împotriva lor Aeroportul londonez Gatwick, unul dintre cele mai aglomerate din Europa, a fost paralizat timp de 32 de ore din cauza unor drone care au survolat pista, iar incidentul este unul grav și se poate repeta oricând. A crescut puternic numărul de cazuri în care dronele apar lângă aeroporturi și sunt testate multe moduri de a le doborî, de la trăgători de elită, până la păsări de pradă și dispozitive de bruiaj. Niciunul nu garantează însă o rezolvare rapidă a problemei.
Încep lucrările la podul suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Cum arată mega-proiectul care va intra în Top 5 din Europa Premierul Viorica Dăncilă a anunțat, joi, la începutul ședinței de Guvern, că Ministerul Transporturilor a emis autorizația necesară pentru construirea podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, care va avea o lungime de 1974 metri. Valoarea lucrărilor va depăși jumătate de miliard de euro. Când va fi finalizat, podul va intra în topul 5 al celor mai mari lucrări de infrastructură de acest tip din Europa
Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov: Cinci investitori interesați de realizarea PPP-ului / Care sunt firmele interesate / Pro Infrastructura: „O mascaradă penibilă, o glumă proastă!” Guvernul anunță că cinci investitori au depus oferte pentru realizarea prin Parteneriat Public-Privat a autostrăzii Ploiești - Brașov, dar nu spune clar cine sunt firmele interesate. Informațiile despre ofertanți apar, însă, în Sistemul de Achiziții Publice - două asocieri din China, una din Turcia, Strabag din Austria și Acciona din Spania. Asociația Pro Infrastructură cataloghează toată procedura derulată de Comisia Națională de Prognoză drept o „mascaradă penibilă”.
​FOTO VIDEO Un pod rutier din Suceava, avariat serios și dărâmat după inundațiile din vară, a fost redeschis traficului Podul de la Milișăuți, din județul Suceava, de pe DN 2H în apropriere de Municipiul Rădăuți a fost redeschis circulației rutiere după ce a fost parțial reconstruit. Podul a fost avariat serios de inundații în luna iulie, iar pila principală a podului a fost ulterior detonată. Podul a fost reconstruit de către SC Geiger Transilvania pentru circa 6,5 milioane de lei.
Din cauza vremii, duminică a fost zi neagră pentru călătoria cu trenul. Iași - Timișoara, 32 de ore. București - Arad, 29 de ore Duminică, începând cu ora 2.00, trenurile au acumulat întârzieri uriașe din cauza căderii unor copaci peste liniile de contact în mai multe puncte din sud-vestul țării. Situația s-a mai îmbunătățit doar după ora 17.00, dar câteva trenuri au staționat între 9 și 15 ore, fie în zona Orșova, fie la câteva zeci de kilometri de Arad. A fost una dintre cele mai grave avarii din ultimii ani, deranjamentele înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică fiind numeroase și greu de remediat. Două trenuri au acumulat și peste 800 de minute întârziere.
De ce nu s-a deschis și nodul rutier Moara Vlăsiei odată cu inaugurarea „ciotului” de autostradă din Petricani și până în Centura Capitalei Cei 6,5 km de autostradă de la Șoseaua Petricani din Capitală și până la Centura Capitalei au fost recepționați și deschiși traficului vineri seara, însă nodul rutier de la Moara Vlăsiei, parte din același contract, nu a fost recepționat și el. Ba mai mult, a fost blocat cu totul prin niște blocuri de beton, deși este aproape gata și până în acel moment el era folosit totuși de șoferii din zonă. Situația a fost semnalată de Asociațiile Construim România și Pro Infrastructura, dar și de un deputat USR. Reprezentanții Companiei de Drumuri au explicat pentru HotNews.ro de ce nodul a rămas nerecepționat și închis circulației.
​VIDEO Cum arată „ciotul” de autostradă din Petricani până în Centura Capitalei după ce s-a deschis traficul Cei 6,5 km din autostrada A3 de la Şoseaua de Centură şi până în zona Pipera/Petricani au fost deschişi circulaţiei rutiere vineri pe seară, la peste şase ani de când restul autostrăzii spre Ploieşti a fost inaugurată. Acum, practic, autostrada București - Ploiești intră până în Capitală și se descarcă în Şoseaua Petricani printr-o intersecţie în „T”, semaforizată, iar pe parcurs are şi un giratoriu la intersecţia cu strada Gherghiţei. Pe cei 6,5 km autostrada este luminată, are trei benzi pe sens, fără bandă de urgenţă, trece peste linia CFR Bucureşti - Constanţa şi are un nod rutier și cu strada Popasului.
Proiectele de modernizare a Șoselei de Centură a Capitalei ar putea fi blocate sau întârziate dacă Guvernul nu adoptă până la finalul anului două Hotărâri de Guvern - avertizează un deputat USR Proiectele de lărgire de pe Șoseaua de Centură a Capitalei ar putea fi blocate și întârziate inutil pentru mai bine de jumătate de an, dacă Guvernul nu va adopta până la finalul anului două Hotărâri de Guvern pe care deja le are redactate, avertizează deputatul USR Cătălin Drulă. Prima hotărâre ține de unele exproprieri, air dacă nu va fi adoptată până la final de an va trebui făcut un nou raport de evaluare. A doua hotărâre stabilește indicatorii tehnico-economici pentru lărgirile de pe Sud. „Dacă această hotărâre nu se adoptă cât timp mai este Lucian Șova ministru, va trebui reluat tot circuitul de avizări cu numele noului ministru”, avetizează Drulă.
​VIDEO S-a deschis „ciotul” A3 București - Șoseaua de Centură / Autostrada urbană cu giratoriu la Gherghiței și semafor la Petricani Cei 6,5 km din autostrada A3 de la Șoseaua de Centură și până în zona Pipera/Petricani au fost deschiși circulației rutiere, la peste șase ani de când restul autostrăzii spre Ploiești a fost inaugurată. Autostrada urbană, cum a fost denumită ea pentru că intră până în Capitală, se va descărca în Șoseaua Petricani printr-o intersecție în „T”, semaforizată, iar pe parcurs va avea și un giratoriu la intersecția cu strada Gherghiței. Pe cei 6,5 km autostrada va avea trei benzi pe sens, fără bandă de urgență, va trece peste linia CFR București - Constanța și va mai avea un nod rutier cu strada Popasului.
Sindicaliștii feroviari se declară exasperați de lipsa interesului clasei politice față de dezastrul din sistemul feroviar și lasă de înțeles că pot urma proteste: Ne dorim ca de Sărbători trenurile să circule în România Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane, cea mai mare federaţie a sindicaliştilor ceferişti din România, susține că toate abordările dialogului social dintre lucrătorii feroviari şi cei responsabili cu decizia privind finanţarea căii ferate se dovedesc falimentare, se arată într-un comunicat de presă. Federația cere, printre altele, asumarea unui plan solid de investiţii în infrastructura feroviară, achiziționarea urgentă de locomotive și vagoane și adoptarea statutului personalului feroviar.
Primul tronson care va lega Autostrada Transilvania de granița cu Ungaria. Compania de Drumuri a semnat contractul pentru 5 km de autostradă lângă Oradea spre Borș Aproximativ 5,3 km din Autostrada Transilvania, de la Biharia până la Borș, la granița cu Ungaria, vor fi proiectați și construiți pentru circa 28,5 milioane de euro. Compania de Autostrăzi anunță că a semnat contractul cu o asociere condusă de Trameco SA care va avea termen 19 luni pentru proiectarea și execuția lotului, iar garanția va fi de 10 ani.
​HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada Transilvania: Încă 13 km lângă Târgu Mureș au fost deschiși după patru ani de la semnarea contractelor / Un proiect sabotat de birocrație și de incapacitatea autorităților să rezolve problemele la timp Compania de Drumuri a deschis miercuri de la ora 15:00 circulația pe 13,7 km din autostrada Translvania, A3 în apropiere de Târgu Mureș, la aproape patru ani de când au fost semnate contractele în valoare de 66 mil. euro. Deși cele două loturi ar fi trebuit să fi fost gata în 12, respectiv 16 luni, proiectele au fost măcinate de probleme și tergiversări birocratice - un exemplu de cum NU se gestionează o lucrare de infrastructură de către autorități. Până când restul autostrăzii va fi gata, însă, cele două tronsoane se vor descărca direct într-un sens giratoriu și o barieră de tren. Restul de 34 km spre Câmpia Turzii nu sunt gata nici acum, iar o bucată esențială de 9 km care să facă legătura cu municipiul Târgu-Mureș nici măcar nu are un contract semnat.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version