MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Legătura pe cale ferată București - Aeroportul Otopeni. Care sunt planurile la zi: O soluție improvizată până la Euro 2020; Conexiunea directă și gară la aeroport, abia mai târziu Până la Campionatul European de Fotbal din 2020, atunci când Bucureștiul va găzdui patru partide de la turneul final, autoritățile de la transporturi vor să încropească o soluție pentru a ușura transferul călătorilor spre Capitală pe calea ferată. O legatură directă, pe o linie dedicată și cu o gară în aeroport, are șanse minime să fi gata până atunci pentru că procedurile au fost lansate cu mare greutate. În schimb, CFR va moderniza halta din câmp de lângă Otopeni și va transporta mai departe cu autobuzul călătorii spre și dinspre aeroport. Surse din minister au declarat pentru HotNews.ro că este luată în calcul și versiunea de a extinde trenul actual spre Henri Coandă pe o linie de marfă pe unde în momentul de față este adus combustibilul chiar lângă aeroport Mai departe, de acolo, călătorii să fie transportați tot cu autobuze spre și dinspre terminale.
FOTO CFR spune că cele două tuneluri de lângă Sighișoara sunt gata în proporție de peste 90%. Podul în formă de arc de peste Târnava Mare ar trebui să fie finalizat în iulie CFR Infrastructură a anunțat că două tuneluri de pe șantierul feroviar al Coridorului IV sunt gata în proporție de 90%, unul dintre tuneluri fiind cel mai lung nou construit îb România după 1989. CFR mai spune că a solicitat constructorului FCC Azvi ca podul feroviar în formă de arc, peste râul Târnava Mare, să fie gata în iulie. Reamintim faptul că lucrările de reabilitare dintre Sighișoara și Simeria au mai mulți ani întârziere și vitezele medii de circulație sunt de sub 45 km/h. De exemplu, între Sighișoara și Mediaș sunt 39 km, iar trenurile fac între 50 și 66 de minute.
Compania din Turcia care ar putea construi Autostrada de Centură a Capitalei spune că are o strategie de investiții în România prin PPP-uri: „Un plan de 10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani” Două din cele trei loturi ale viitoarei Autostrăzi de Centură (A0) Sud - o șosea de mare viteză diferită de actuala centură - ar putea fi construite de firma turcă Alsim Alarko. Companiei turce i-au fost atribuite pentru circa 340 milioane de euro realizarea a 33 de km din A0, deși aceasta nu are deocamdată lucrări de asemena anvergură în România. Reprezentanții companiei turce au transmis HotNews.ro că proiectul A0 va fi unul de început care să deschidă calea și altor lucrări în Europa și că „strategia companiei pe termen lung este de a investi în Romania prin Parteneriatele Publice Private”, având pregătit „un plan de investiții de 10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani”.
Trenurile directe între Suceava și Cernăuți ar putea circula de la început de 2019 De la 1 ianuarie 2019 ar putea să înceapă circulația trenurilor între Suceava și orașul Cernăuți din Ucraina, scrie presa din țara vecină. Între cele două orașe sunt 92 km, iar între cele două țări nu există legături feroviare, cu excepția unui vagon care este atașat săptămânal la trenul spre Kiev. Informația a fost relatată de publicațiile unian.info și ukrinform.net, iar pe plan local de Agerpres. Înțelegerea prevede că vor fi două trenuri pe zi în fiecare sens.
Câte restricții de viteză sunt în rețeaua CFR și care este viteza medie a trenurilor În rețeaua gestionată de CN CFR sunt peste 440 de restricții de viteză și, din cauza lor, viteza medie comercială a trenurilor Regio este de 39 km/h, în timp ce la InterRegio media este de 55 km/h. Datele trimise de CFR către HotNews.ro indică faptul că pe magistralele București-Oradea și Bucureșți - Timișoara sunt cele mai multe restricții. Intră în articol pentru a vedea câte restricții vrea CFR Infrastructură să elimine în acest an și cât durează călătoria cu trenul între câteva orașe mari.
Moldova cere autostrăzi: Marș motorizat spre Capitală. Sute de mașini pornesc sâmbătă din Moldova spre Piața Victoriei pentru a cere urgentarea proiectelor de infrastructură Sute de mașini din mai multe județe ale Moldovei, dar și din Transilvania, vor porni sămbătă 19 mai într-un marș motorizat spre București pentru a cere urgentarea celor două mari proiecte de autostradă pentru Moldova: A8 Târgu Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni și A7 Suceava - Bacău - Focșani - Buzău - Ploiești. Cele două mari proiecte cuprinse în Master Planul de Transport sunt tergiversate de ani buni de către autoritățile de la Transporturi: contracte reziliate, licitații promise, dar nelansate, zeci de termene amânate pe bandă rulantă pentru proiectarea lucrărilor.
​​VIDEO Imagini din dronă cu lucrările la viaductul peste Someș de la Gilău - veriga lipsă din cauza căreia un lot de autostradă finalizat nu poate fi folosit Viaductul de circa 700 de metri de peste Someș, de lângă Gilau, prinde formă pe zi ce trece și sunt mari șanse ca acesta să fie finalizat în această toamnă. Podul, început încă de pe vremea contractului Bechtel pentru autostrada Transilvania, este veriga lipsă din cauza căreia bucata de 8,7 km de autostradă de la Gilău la Nădășelu, gata din noiembrie 2017, nu poate fi folosită. Pe șantierul micului „ciot” și-a făcut apariția și macaraua care va lucra la montarea celor 64 de grinzi ale podului, după cum se observă din imagini video din dronă publicate de Asociația Pro Infrastructură.
Cum are de suferit unul dintre cele mai de succes proiecte turistice din Bucovina din cauza neînțelegerilor dintre autorități Mocăniţa Huţulca de la Moldoviţa, din Bucovina, are de câteva zile punctul de plecare într-o veche gară ce nu are toalete, curent sau locuri de parcare, fiindcă administratorul mocăniţei ar fi efectuat modificări la noua gară, fără acceptul CFR, scrie presa locală. Este vorba despre unul dintre proiectele turistice de succes din Bucovina, o linie de 12 km pe care în trecut se transporta lemn.  Subiectul a fost relatat de Obiectiv de Suceava și de Monitorul de Suceava. Administratorul mocăniței a fost acuzat de distrugere și construcție fără autorizație, pentru că a modernizat gara CFR Moldovița. Administratorul susține însă că i s-a spus de către primărie că poate face modernizări și că nu are nevoie de autorizație.
Comisarul Corina Crețu, scrisoare dură către ministrul Transporturilor pe tema întârzierii proiectelor pe fonduri europene: „Sunt extrem de îngrijorată / E nevoie ca proiecte noi să fie lansate urgent pe teren”. PLUS: Probleme pentru autostrada Sibiu - Pitești Actualul exercițiu financiar european se apropie de jumătatea perioadei de programare, iar România absoarbe fonduri europene pe proiecte de infrastructură în mare parte doar din proiectele începute în trecut, în perioada 2007-2013, atrage atenția Corina Crețu, comisarul european pentru Politică Regională, într-o scrisoare adresată Ministerului Transporturilor, prezentată de deputatul PNL Lucian Bode în Parlament. Crețu se declară „extrem de ingrijorată” de situația actuală, de proiectele noi pregătite insuficient sau care riscă să se blocheze - este dat exemplul autostrăzii Sibiu - Pitești care este scoasă la licitație în grabă, pe loturi, deși nu este studiat impactul asupra mediului.
CFR Introduce de la început de iunie trenurile sezoniere către Salonic și Istanbul. Călătoria până la Salonic durează 18-20 de ore CFR Călători informează că în perioada iunie – octombrie 2018, pasagerii vor avea legături directe de la Bucureşti  către  Salonic și   Istanbul (tur/retur). Călătoria durează între 18 și 22 de ore și un drum costă între 45 și 62 de euro, dus. De la București la Sofia trenul face zece ore. Trenurile circulă săptămânal. Un mare dezavantaj este că drumul cu trenul durează cu cel puțin 7 ore mai mult decât cu autocarul.
Când ar putea să revină trenurile între Putna și Dornești și de ce este importantă această cale ferată din Bucovina Trenurile ar putea circula din nou între Dornești și Putna, după șase ani de pauză, CFR spunând că sunt necesare lucrări de reparații pentru care bugetul este asigurat. Linia 515 a fost deschisă acum aproape 130 de ani și a fost închisă în 2012. Acum, problema va fi cum pot fi atrași călători la tren, după atâția ani în care au fost nevoiți să găsească alte soluții de transport. Linia ar putea fi folosită și de turiștii care merg la mănăstirea Putna sau în zonă, la Dornești existând conexiune cu magistrala 500 (Vicșani - Suceava - Bacău - Buzău - București).
Autostrada de Centură Sud a Capitalei are constructorii desemnați, dar lucrările încă sunt departe de a începe. Unde apar problemele Cele trei secțiuni ale Autostrăzii de Centură (A0) Sud a Capitalei - o nouă șosea de mare viteză de circa 52 de km care va uni A1 de A2, diferită de actuala șosea de centură - au constructorii desemnați de către Compania de Drumuri, la capătul unei licitații ce a durat aproape un an. Chiar și așa, până la demararea lucrărilor ce vor dura 3 ani și jumătate, proiectul se poticnește în numeroase contestații din cauza faptului că unele oferte au fost descalificate pe motive considerate neîntemeiate, dar și în procedurile de expropriere care sunt în întârziere.
VIDEO Imagini din avion cu tronsonul feroviar Deva-Vințu de Jos. Pro Infrastructura: Considerăm inacceptabilă cheltuirea a 7-9 milioane euro/km pentru reconstrucția unei căi ferate fără eliminarea completă a gâtuirilor de trafic și trecerilor la nivel Coridorul IV feroviar este reconstruit cu costuri imense, și cu toate acestea există o serie de probleme, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura care a prezentat  o filmare din avion cu stadiul lucrărilor de reconstrucție totală a Magistralei M200 de cale ferată, parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre Nord, tronsonul Deva-Vințu de Jos. Imaginile sunt spectaculoase dar, în unele locuri, progresul este semnificativ și constructorii s-au mobilizat nesemnificativ. În plus, sunt foarte multe treceri la nivel pe o porțiune unde trenurile ar trebui să circule cu viteze de până la 160 km/h.
Autoritatea de Siguranță Feroviară are un nou director general Marcel Dan Bărbuţ a fost numit, începând de marţi, în funcţia de director general al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română (ASFR), au spus surse din domeniu, citate de Agerpres. Sursele mai spun că la Organismul de Licenţe Feroviare Român (OLFR) Robert Mario Agiu ar putea să o înlocuiască pe Carmen Anca Bursuc în fruntea instituţiei.
VIDEO Arabia Saudita va lansa în septembrie trenurile de mare viteză dintre Mecca și Medina Puține proiecte de infrastructură au fost atât de controversate precum prima linie de mare viteză din Arabia Saudită, mega-proiect de 7 miliarde de euro.  Au fost certuri legate de licitatii, dar și probleme legate de construirea liniei în deșert, astfel că amânările s-au ținut lanț. Acum, data finală pentru deschiderea comercială este septembrie 2018. Trenurile care depășesc 300 km/h în unele porțiuni sunt Talgo 350 produse de spanioli și celebre pentru serviciile AVE din Spania. Cei 450 km vor fi parcurși în sub trei ore.
​HARTĂ INTERACTIVĂ Puținele zone unde trenurile românești ating peste 100 km/h și câteva momente excepționale când au depășit 200 km/h Trenurile românești au o viteză medie comercială de aproximativ 45 km/h, iar porțiunile unde acestea trec de 100 km/h sunt rare. Între București și Constanța trenurile ating 160 km/h, între Câmpina și București se apropie de 140 km/h, iar câteva trenuri de test au rulat, extrem de rar, cu peste 200 km/h, în Prahova. În textl puteți citi despre cele mai rapide porțiuni de pe fiecare magistrală și despre vitezele mai mici de pe liniile secundare. Întră în articol pentru a vedea o hartă interactivă cu cele mai rapide porțiuni feroviare din țară.
​​VIDEO Imagini din avion cu autostrada A10 Sebeș - Turda, loturile 1 și 2. Mobilizare slabă a constructorului pe unul dintre șantiere Pe lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeș - Turda, circa 25 de km de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, mobilizarea constructorului este nesemnificativă și lucrările trenează, avertizează Asociația Pro Infrastructura care publică două clipuri video cu imagini surprinse din avion de pe loturile 1 și 2 al autostrăzii. Cele două loturi, începute încă din 2014, sunt în lucru și ar trebui să fie gata anul viitor.
Autostrada de Centură Sud a Capitalei: A fost desemnat și câștigătorul pentru construcția lotului 1, cu o lungime de aproape 17 km Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță vineri că a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția unui nou lot al Autostrăzii de Centură Sud (A0) București, lotul 1, ce va avea o lungime de aproape 17 km. Potrivit CNAIR, ofertantul desemnat câștigător este compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, cu preţul de circa 830,7 milioane lei, fără TVA. Autostrada de Centură Sud va fi un proiect nou, diferit de actuala centură sud, și va lega autostrăzile A1 și A2.
CFR Călători anunță o reorganizare - Numărul directorilor va fi redus, vor fi desființate posturi de consilieri și experți CFR Călători anunță un proces de restructurare gândit să ducă la  eficientizarea activității și reducerea cheltuielilor. Numărul directorilor la nivel central a fost redus și au fost desființate anumite posturi. Măsurile luate vor duce la o economie lunară de 70.000 de lei la fondul de salarii, susține compania. CFR Călători este într-o situație critică și acest lucru s-a văzut în mini-vacanța de 1 Mai când trenurile au fost supraaglomerate pe cele mai căutate rute.
CFR a cerut constructorilor să termine în luna iunie lucrările la podul de la Mogoșoaia Directorul General al CFR SA, Ion Gavrilă, le-a dat termen constructorilor luna iunie pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a podului CF de la Mogoşoaia şi de racordare a liniei 700 Bucureşti - Mogoşoaia - Urziceni la acest pod, anunță compania. Din cauza că lucrările la pod nu s-au terminat, trenurile circulă pe o rută deviată și drumul către Urziceni este cu 7 km mai lung. Între București și Urziceni trenurile fac o oră și 40 de minute pe 78 km.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă