MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
​​VIDEO „Ciotul” de autostradă de lângă Capitală ar putea fi deschis vineri: Imagini din dronă cu ultimele pregătiri Cei 6,5 km de autostradă de la Șoseaua de Centură până în zona Pipera/Petricani ar putea fi deschiși traficului începând de vineri, 14 decembrie, când este programată recepția lucrărilor. Luni o comisie de pre-recepție a vizitat șantierul pe care constructorul s-a mobilizat să-l pună la punct. Imagini aeriene surprinse de Asociația Construim România arată mobilizarea de pe șantier, acolo unde constructorul a ajuns la nivelul detaliilor: lucrează la ultimele marcaje, indicatoare, panouri fonoabsorbante și parapete.
Deputatul USR Cătălin Drulă îl acuză pe șeful Companiei de Autostrăzi de „fake news” în legătură cu o nouă alunecare de teren pe Lugoj - Deva, Lot 4: „Este alunecarea inițială ce nu a fost remediată de constructor” „Un fake news grosolan al directorului companiei de drumuri CNAIR - Narcis Neaga privind autostrada Lugoj-Deva”, scrie deputatul USR Cătălin Drulă, care acuză că șeful de la Drumuri minte când vorbește de o nouă alunecare de teren pe Lotul 4. „Alunecarea inițială nu a fost remediată de constructor. (...) Nu au avut loc ploi abundente, fără precedent, în ultimele 45 de zile. E o minciună sfruntată - vremea a fost mai degrabă uscată și cu precipitații sub media anuală”, a scris deputatul USR.
CFR SA începe să recepționeze lucrările de reabilitare pentru cei 174 km dintre Simeria şi Sighişoara Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a demarat procedurile pentru recepţia pe categorii de lucrări între Simeria şi Sighişoara, pe cei 174 km unde lucrările au început acum mai bine de cinci ani. Primele semne de creștere a vitezei de rulare se văd în Mersul Trenurilor de acum, iar pe aproximativ 100 km de pe Coridorul IV feroviar, în Ardeal, trenurile pot rula și cu viteze de 120 km/h.
FOTOGALERIE Imagini cu stațiile de metrou de pe Magistrala 5 din Drumul Taberei. Pro Infrastructura: „Estimarea noastră realist-optimistă pentru deschidere: Decembrie 2019” Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei - Eroilor ar putea fi deschisă abia în decembrie 2019, cel puțin așa crede Asociația Pro Infrastructură după ce a fost în vizită pe șantierul metroului. Lucrările la majoritatea stațiilor sunt pe final, iar șinele și instalațiile sunt aproape montate în totalitate. De ce va dura așa mult până la deschidere? Licitația pentru sistemele de siguranță și automatizare încă e blocată în justiție. „După ce lupta contestațiilor se încheie, este nevoie de MINIM 9 luni pentru instalarea, integrarea și testarea echipamentelor și soft-ului de management al traficului”, susține API.
Tren direct Cluj - Viena. De ce noua legătură feroviară nu reprezintă o revoluție pentru piața locală De duminică circulă un tren direct între Cluj și Viena și vestea este bună, fiindcă România este tot mai izolată din punct de vedere feroviar și trenurile internaționale sunt în declin. Totuși, noul tren este doar o picătură într-un ocean și nu reprezintă intrarea austriecilor de la OBB pe piața locală. În plus, trenul are pe teritoriul țării doar vagoane românești și ungurești și este mult încetinit de faptul că staționează mult în gările de frontieră și oprește în 24 de stații pe întreg parcursul.
Șova: Pe Sibiu-Arad, în doi ani, să putem deschide traficul măcar în regim de circulație dublu sens Lucian Șova, ministrul demisionar al Transporturilor, a explicat, joi seara, care este stadiul autostrăzii Sibiu - Arad și care sunt motivele acestei situații.
Noul Mers al trenurilor aduce și primele scurtări ale timpilor de călătorie pe Coridorul IV feroviar, însă va dura mai mult drumul între Deva și Arad Pe aproximativ 100 km de pe Coridorul IV feroviar, în Ardeal, trenurile pot rula și cu viteze de 120 km/h iar acest lucru se va vedea în scurtarea timpilor de parcurs. Între Sighișoara și Blaj trenurile pot merge cu 30% mai repede decât până acum, dar drumul către granița vestică nu se scurtează per total, fiindcă trenurile vor merge și încet între Deva și Arad.
Cine ar putea avea de câștigat și cine va pierde cel mai mult de pe urma liberalizării pieței de transport feroviar de călători Cel puțin teoretic, din primăvara lui 2019 piața de transport feroviar de călători se va liberaliza și vor putea intra companii străine de prestigiu pe cele mai populare rute. Care vor fi urmările? Este greu de spus, însă există mai multe scenarii posibile, iar cea mai vulnerabilă este CFR Călători care până acum nu s-a adaptat condițiilor de piață. Și în rândul operatorilor privați se pot petrece schimbări, fie că este vorba de faliment, fuziuni sau preluări. Club Feroviar a publicat o amplă analiză despre cum ar putea arăta piața după liberalizare. Pentru călători există și scenarii optimiste, fiindcă serviciile se vor diversifica și calitatea ar trebui să crească.
Ce se schimbă în noul Mers al Trenurilor - Cele mai rapide trenuri vor face 118 minute între București și Constanța. Între Capitală și Galați se reia circulația prin Făurei CFR Călători informează că începând cu data de 9 decembrie va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2018-2019, care va fi valabil până la data de 14 decembrie 2019. Printre noutăți se numără introducerea unui tren între Brașov și București la prânz, dar și a unui tren între Cluj și Viena. Trenul Dacia (IR 346/ IR 347) București – Viena va reveni pe ruta consacrată, respectiv prin Sighișoara, dar din cauza șantierelor de pe Coridorul IV timpii de parcurs până la Arad cresc cu 10 minute. CFR mai spune că se reia circulația între București și Galați pe ruta Făurei – Urziceni, ceea ce scurtează distanța cu 30 km și timpul de mers cu aproximativ 20-40 minute.
Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni: CFR SA a publicat licitația în valoare totală de aproape 500 milioane lei CFR SA a publicat licitația pentru selectarea constructorului pentru derularea serviciilor de proiectare și execuție lucrări în vederea modernizării liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București. Valorea totală estimată este de 497 milioane lei. Durata contractului este de 14 luni, dintre care două luni proiectare şi 12 luni execuţie lucrări. Despre proiectul trenului către Otopeni se vorbește de doi ani și istoria o puteți citi aici. Despre soluțiile suplimentare puteți citi aici.
​VIDEO Cel mai rapid tren indian a atins 180 km/h și va intra curând în circulație În India, țară celebră pentru trenurile sale aglomerate și lente, a fost testat cu succes un tren construit local care a atins 180 km/h și va intra curând în circulație între două dintre cele mai mari orașe ale țării. Cei 770 km dintre New Delhi și Varanasi vor fi parcurși în opt ore de trenul premium construit la Chennai, oraș unde în trecut a fost construit și modelul auto Logan. India are 115.000 km de cale ferată și zilnic se fac 22 de milioane de călătorii. Anual mor peste 20.000 de oameni pe calea ferată.
​​HARTĂ INTERACTIVĂ Drumul Expres Craiova - Pitești: Au fost semnate contractele pentru construcția a 57 de km pentru circa 385 de milioane de euro. Pe unde va trece viitoarea șosea Trei contracte pentru proiectarea și construcția a 57 de km de drum expres, de la Craiova până după Slatina - parte din cei 120 de km ai drumului expres DX12 Craiova - Pitești. Tronsonul 1 (17,7 km) va fi executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, va fi construit de asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele trei contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.
Cum mergeau trenurile românești acum 100 de ani - Poezie, călătorii, război și tragedii Acum un secol cele mai rapide trenuri românești prindeau peste 75 km/h, rețeaua feroviară creștea cu o medie de aproape 100 km/an și se petrecea și unul dintre cele mai grave accidente din istorie, cu sute de morți. În epoca de aur a locomotivelor cu abur erau mult mai puține gări decât acum, iar cei care aveau timp și bani puteau călători cu trenul de la Paris până la Constantinopole în același vagon. În articol puteți citi despre cum erau trenurile acum un secol, despre tunelul de la intrarea în ”Orient” și despre cum era descris drumul cu trenul în cele mai citite ghiduri de călătorie ale vremii.
Legea pentru Autostrada Unirii, promulgată de Iohannis: Șoseaua de mare viteză de la Iași la Târgu Mureș va lega Moldova de Transilvania. Ce prevede proiectul Legea adoptată de Parlament pentru Autostrada Unirii, așa cum a fost supranumită A8 Tg. Mureș - Iași - Ungheni, a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis într-o ceremonie joi seara la Cotroceni. Legea prevede ca autostrada de circa 320 de km să fie realizată până la granița cu Republica Moldova, cu un pod peste Prut la Ungheni, să fie realizată din credite externe, pe fonduri europene și/sau prin parteneriat-public privat, iar procedurile să demareze în termen de 30 de zile de la promulgare.Iohannis: Prin indolența unor politicieni Autostrada Moldovei s-a transformat într-o chestiune de securitate națională
Modernizarea căii ferate Predeal - Brașov - CFR a a publicat licitația pentru studiul de fezabilitate CFR SA a publicat licitația pentru contractarea serviciilor de realizare a studiului de fezabilitate necesar modernizării secțiunii Predeal-Brașov, componentă a Coridorului IV Feroviar. Valoarea contractului este estimată la 19,5 milioane lei (4,2 milioane euro), iar finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, scrie Club Feroviar. Linia de 27 km a fost construită acum 140 de ani și electrificată acum 55 de ani, având mare nevoie de modernizare. În Master Planul de transport estimările arătau că reabilitarea va costa în jurul a 500 milioane euro, TVA inclus.
VIDEO Cum și de ce sunt folosite în Australia trenuri de marfă uriașe care nu au nevoie de mecanici Dacă unele țări discută posibilitatea lansării unor trenuri de marfă de mare viteză, altele au trecut la trenuri care nu mai au nevoie de mecanici și străbat sute de kilometri. Una dintre cele mai mari companii miniere folosește în Australia trenuri uriașe care transportă minereu de fier fără a fi nevoie de mecanic în locomotivă. Australia oferă condiții prielnice pentru astfel de teste și compania care face testele le va extinde și spune că reușește să facă economii importante.
Sindicaliștii feroviari protestează față de reducerea bugetului Ministerului Transporturilor și spun că va fi compromisă total continuarea lucrărilor de reparații la calea ferată Rectificarea bugetară care urmează să fie aprobată de Guvern compromite complet continuarea lucrărilor de întreținere și reparații la calea ferată și pune sub semnul întrebării plata salariilor lucrătorilor feroviari, spune Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane, cea mai mare Federație a sindicaliștilor ceferiști din România. Rectificarea bugetară care se pregătește retrage din bugetul Ministerului Transporturilor 1,16 miliarde de lei, punând în spatele deciziei nefolosirea acestei sume, spune federația.
Noi probleme la CFR Marfă: Posibil prejudiciu de 19 milioane lei în urma unei licitații pentru transport de cărbune Corpul de Control al ministrului Transporturilor a constatat, în urma unor verificări la Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă" S.A, că instituția ar fi pierdut un posibil profit în valoare de peste 19 milioane de lei, în urma unei licitații pentru transport de cărbune. CFR Marfă va pierde o cotă importantă de piaţă şi ar putea intra chiar în faliment, în cazul în care Comisia Europeană constată, în urma investigaţiei pe care o derulează, că operatorul feroviar a primit ajutor de stat ilegal, declara în octombrie un oficial din Consiliul Concurenței.
Probleme la Magistrala 5 de Metrou din Drumul Taberei: costuri suplimentare de peste 40 de milioane de euro constatate de corpul de control al ministrului După o serie de verificări la Metrorex, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Lucian Șova, a identificat o serie de probleme la implementarea proiectului de metrou Magistrala 5 - Drumul Taberei și au înaintat un raport către organele de cercetare. Raportul arată că valoarea lucrării a fost subestimată la lansarea licitației, iar ulterior au intervenit majorări substanțiale, „informații ce reprezintă indicii de fraudă”.
FOTO Proiectele rutiere de pe Centura Capitalei: În ce stadiu e fiecare pasaj si proiect de lărgire de pe actuala șosea și ce se întâmplă cu A0 - autostrada de centură Sud Centurile Capitalei, atât actuala șosea, cât și viitorul inel A0 la nivel de autostrada, sunt pline de proiecte care bat deocamdată pasul pe loc la licitații, iar singurul tronson pe care se lucrează ar fi trebuit să fie gata deja de mai bine de un an. Vorbim de trei pasaje giratorii suspendate la Domneși și la intersecțiile cu Berceni și Oltenița, un pasaj simplu la Mogoșoaia, supralărgirea a unor bucăți din actuala șosea de centură, dar și de construcția de la zero a 53 de km de autostradă prin Sudul Capitalei - proiecte pe care Comisia Europeană ar vrea sa le finanțeze nerambursabil, însă documentațiile nu au plecat încă de la București.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version