MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Autostrada Pitesti - Sibiu: Compania de Drumuri se pregateste sa scoata la licitatie constructia sectiunii 4 Documentatia pentru Contractul destinat proiectarii si executiei sectiunii 4 a autostrazii Pitesti-Sibiu, a fost trimisa joi la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice pentru verificare si validare, anunta Compania de Autostrazu (CNAIR). Dupa finalizarea acestei etape contractul pentru proiectare si executie va putea fi postat pe SEAP, pentru ofertare. Sectiunea 4 a autostrazii Pitesti-Sibiu, este cuprinsa intre localitatile Tigveni si Curtea de Arges, iar proiectarea si executia acestei sectiuni ar urma sa dureze cinci ani.
VIDEO FOTO Noi imagini de pe Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei. Cum arata statia Favorit si statia Parc Drumul Taberei de langa Piata Moghioros Metroul din Drumul Taberei are toate sansele sa fie dat in folosinta abia la jumatatea anului viitor, bifand o noua depasire de termen, in ciuda stadiului destul de avansat la statii si tunele. Intarzierea vine pe fondul unei licitatii pentru sisteme de siguranta si automatizare pe care Metrorex inca nu a finalizat-o si care e blocata intr-o contestatie. Abia de la semnarea contractului ar urma sa curga inca un termen de 9 luni pana cand totul sa fie gata. Intre timp, multe dintre statii au prins contur, iar finisajele sunt aproape gata. Initial, pe noua linie M5 vor circula 10 trenuri Bombardier pana cand Metrorex va reusi sa achizitioneze noi trenuri.
​FOTOGALERIE Imagini de pe santierul Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei: Cum arata spectaculoasa statie Valea Ialomitei Lucrarile la Magistrala 5 de metrou si la statiile din cartierul bucurestean Drumul Taberei avanseaza, insa "nu lucrarile din teren dau acum cele mai mari emotii autoritatilor, ci licitatia pentru sistemul de siguranta si automatizare a traficului", sustine Asociatia Pro Infrastructura care a vizitat santierul si a publicat o fotogalerie cuprinzatoare. Potrivit API, un termen realist pentru finalizarea M5 pana la Eroilor va putea fi dat abia dupa finalizarea licitatiei pentru automatizare, insa e putin probabil ca proiectul sa fie gata pana in primul trimestru din 2019.
In ce stadiu sunt lucrarile de modernizare a caii ferate de pe Coridorul IV si cand vor circula trenurile cu viteza decenta intre Brasov si Arad Trenurile care pleaca din Bucuresti fac 10 ore pana la Cluj si un pic mai mult pana la Arad. De mai bine de sase ani s-au semnat primele contracte pentru modernizarea a peste 200 km de cale ferata din Ardeal pe traseul Coridorului IV paneuropean feroviar. Intarzierile cu reabilitarea sunt mari, un mic segment este gata, alte tronsoane sunt terminate in proportie de peste 80%, dar mai repede de 2022-2023 lucrarile nu vor fi finalizate pe tot parcursul. In prezent pe multe segmente viteza medie este intre 45 si 50 km/h.
Fostul director al CNAIR Narcis Neaga, numit membru in CA al companiei. Asociatia Pro Infrastructura: Perioada mandatului sau a fost "cea mai nociva pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din Romania" Fostul director al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) Narcis Neaga a fost numit, joi, membru in Consiliul de Administratie al CNAIR. Asociatia Pro Infrastructura spune ca perioada in care Narcis Neaga a condus CNAIR a fost "cea mai nociva pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din Romania din ultimii ani". Narcis Neaga a fost cercetat de procurorii DNA pentru abuz in serviciu in legatura cu un contract privind autostrada Sibiu - Orastie, dar clauza a fost clasata.
CFR a lansat licitatia pentru realizarea studiului de fezabilitate a liniei de cale ferata dintre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni CFR a lansat licitatia deschisa pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar realizarii liniei de cale ferata dintre Gara de Nord si  Aeroportul Henri Coanda, proiect care parea usor de realizat, din moment ce presupunea construirea a doar 2 km de cale ferata in plus, a unui pasaj pe sub DN1 si a unei gari la aeroport.. Valoarea totala estimata a contractului este de 2.7 milioane lei pentru studiul de fezbilitate. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 12 aprilie 2018. In actualele conditii legatura ar putea fi gata cel devreme in 2020.
CFR Calatori estimeaza ca va avea pierderi de 368 milioane lei in acest an, de patru ori mai mult decat in 2017 CFR Calatori estimeaza pierderi de 367,68 milioane lei in acest an si venituri totale de 2,08 miliarde lei, potrivit proiectului privind bugetul de venituri si cheltuieli publicat in dezbatere de actionarul majoritar, Ministerul Transporturilor, citat de news.ro.
A fost desemnat constructorul pentru Centura de Sud a Timisoarei - un drum nou de 25 de km, dar care va avea doar o banda pe sens. Costul? 59 milioane de euro Compania italiana TIRRENA SCAVI S.p.A a fost desemnata castigatoare in licitatia pentru proiectarea si executia Variantei de Ocolire Sud a Municipiului Timisoara. Viitoarea centura ar urma sa aiba o lungime de 25 de km, va face legatura intre DN59 si DN6, insa va fi construita doar cu O BANDA pe sens, dupa ce autoritatile de la drumuri au anulat anul trecut planurile pentru extinderea proiectului. Oferta constructorului italian este de 59 de milioane de euro, iar contractul, daca va fi semnat dupa perioada contestatiilor, are termen 6 luni pentru proiectare, 24 de luni pentru executie si 120 de luni garantie.
HARTA INTERACTIVA Drumurile nationale si autostrazile blocate din cauza viscolului: 11 tronsoane de drumuri nationale, inchise traficului rutier. Restrictii pe alte 10 Zeci de drumuri nationale si autostrazi sunt inchise traficului rutier din cauza viscolului. Capitala si 12 judete din sudul si estul tarii se afla marti, pentru a doua zi consecutiv, sub atentionare cod portocaliu de ninsori abundente si viscol. HotNews.ro va prezinta centralizat lista drumurilor nationale inchise, precum si o HARTA INTERACTIVA cu situatia la nivelul tarii. / Ultima actualizare: 19:30, 27 februarie.
VIDEO China dezvolta trenuri capabile sa ruleze cu 400 km/h China, tara care dewtine 25.000 de km de linii de mare viteza luycreaza la noi trenuri super-rapide care pot rula in mod constant cu 400 kmh, scrie agentia Xinhua. Trenurile chineze chiar sunt rapide: spre exemplu cei 2.700 km dintre Beijing si Kunming sunt parcursi in sub 11 ore, cam cat fac trenurile noastre intre Bucuresti si Arad. China a lansat cercetari si pentru trenuri care sa ruleze cu 600 km/h, dar este un proiect pe termen lung din cauza sigurantei si a investitiilor uriase.
Care sunt tronsoanele feroviare pe care se circula cu probleme din cauza vremii Traficul feroviar la aceasta ora se desfasoara in conditii de ninsoare viscolita si rafale puternice de vand de pana la 70 km/h, a anuntat CFR Infrastructura care adauga ca nicio linie de cale ferata nu a fost inchisa, dar a fost restrictionata circulatia pe anumite segmente. In cursul diminetii CFR Calatori anunta ca marti vor fi suspendate aproximativ 70 de trenuri din cauza vremii.
Primul drum facut de chinezi: Compania SINOHYDRO va largi la patru benzi centura Capitalei intre DN2 si A2 pe 50,5 milioane de euro / Drumul are intersectii proiectate cu giratorii alungite, in loc de pasaje fara conflicte de trafic Asocierea dintre compania chineza SINOHYDRO si Nord Vest Infrastructura si Servicii SRL a castigat licitatia pentru modernizarea si largirea la patru benzi a celor 11,5 km din Centura Capitalei intre DN2 (Voluntari) si A2 (Autostrada Soarelui). Contractul, daca va fi semnat dupa perioada contestatiilor, are o valoare de 50,5 milioane de euro, iar perioada de executie este de 15 luni. Proiectul drumului modernizat prevede insa intersectii-problema, gandite la nivel si nu denivelate. Intersectiile cu DN2 si A2 vor fi configurate ca sensuri giratorii alungite, asemanator cu intersectia deficitara din zona DN1-Pod Otopeni pe care tocmai Compania de Drumuri a peticit-o cu separatoare, iar intersectia cu DN3 nu asigura toate directiile de trafic pentru ca nu vor exista rampe dedicate pentru virajul la stanga.
CFR Marfa estimeaza profit zero in acest an. Compania are de recuperat creante restante de 344,5 milioane lei CFR Marfa estimeaza profit zero in acest an si si-a planificat investitii in suma de 81 milioane lei, potrivit proiectului de buget si cheltuieli pentru acest an, publicat in dezbatere de actionarul majoritar al companiei, Ministerul Transporturilor. CFR Marfa si-a bugetat venituri totale de 925,2 milioane lei, egale cheltuielilor totale, scrie News.ro. Comparativ, potrivit bugetului rectificat pentru anul trecut, CFR Marfa estima pierderi de 137 de milioane de lei in 2017 si venituri totale de 823,3 milioane de lei.
Trenurile circula in conditii normale la Ploiesti, unde s-a prabusit pasarela. In a doua parte a zilei de miercuri trenurile spre Ardeal au avut intarzieri si de pe peste doua ore Trenurile au reinceput sa circule miercuri la pranz intre Ploiesti Vest si Brazi, dar in a doua parte a zilei de ieri trenurile care au plecat spre Ardeal au stationat mult din cauza lucrarilor pentru repararea instalatiilor electrice. De la ora 3.00 noaptea au reinceput sa circule locomotivele electrice in zona si marea majoritate a trenurilor de pe ruta Brasov - Bucuresti au sosit in statii fara intarziere. Reamintim ca miercuri dimineata o pasarela de intretinere a conductelor de termoficare a cazut peste linia de cale ferata, la cateva sute de metri de gara Ploiesti Vest. Ca urmare au fost rupte firele de contact care asigurau alimentarea cu energie electrica a locomotivelor, dar, din fericire, nimeni nu a fost ranit.
Sindicalistii CFR, intr-o scrisoare deschisa catre ministrul Transporturilor: Managementul CFR Calatori este un mastodont incremenit de o birocratie sufocanta/Incapacitatea directorilor de a lua decizii va ruina intreaga societate Sindicalistii CFR vorbesc, intr-o scrisoare deschisa adresata ministrului Transporturilor, de "catastrofa economica si sociala" spre care se apropie compania in care de ani de zile indicatorii economici, bugetul si investitiile scad, conditiile de munca sunt tot mai grele, nu exista uniforme, iar calitatea serviciilor oferite calatorilor se depreciaza. Sindicalistii spun, citati de News.ro, ca managementul CFR Calatori este "un mastodont incremenit de o birocratie sufocanta", iar incapacitatea directorilor de a lua decizii va ruina intreaga societate.
Veolia spune ca lucreaza "in regim de urgenta" cu CFR pentru indepartarea de pe calea ferata a pasarelei cazuta langa Ploiesti Veolia, compania de termoficare ce detine pasarela care a cazut peste liniile de cale ferata la Ploiesti, spune ca lucreaza "in regim de urgenta" cu CFR pentru eliberarea liniilor. Presa locala scrie ca muncitorii au inceput taierea pasarelei. Circulatia feroviara intre Bucuresti si Brasov este blocata de la 7.20, sase trenuri sunt blocate in gari, iar spre Ardeal nu au mai plecat trenuri. CFR cauta solutii pentru transportarea cu autobuze a calatorilor care sunt in trenurile blocate.
Comisia Europeana a aprobat o finantare de 1,3 miliarde euro pentru reabilitarea a 140 km de cale ferata intre Arad si Simeria Comisarul European Corina Cretu a aprobat o finantare europeana de 1,3 miliarde euro pentru modernizarea unei sectiuni din coridorul feroviar Curtici-Constanta. Banii din Fondul de coeziune vor fi investiti in modernizarea unei sectiuni de 141 km din coridorul feroviar IV pan-european, mai exact intre Simeria si Km 614 (langa Arad). Trenurile de pasageri ar trebui sa ajunga sa faca sub o ora si 20 de minute, fata de doua ore si jumatate in prezent.
Record negativ in 2017: cea mai mica pondere a investitiilor statului in Produsul Intern brut Investitiile facute de statul roman au atins cel mai scazut nivel din ultimii 12 ani ca pondere din PIB, arata Camera de comert americana in Romania (AmCham) intr-un comunicat. Astfel, investitiile publice au scazut in 2017 cu 9,6% fata de 2016, procentul de realizare a acestora a fiind de doar 67,7% din programul stabilit la inceputul anului 2017. 
CFR Calatori spune ca vor fi anulate permanent aproximativ 20-25 de trenuri de la 1 martie CFR Calatori nu a decis inca lista exacta a trenurilor care vor fi anulate de la inceput de martie, insa nu vor fi 100 cum s-a propus initial, ci aproximativ 50, au spus pentru HotNews.ro reprezentantii companiei. Dintre acestea, aproximativ 20-25 vor fi anulate permanent, in timp ce la restul fie va fi scurtat parcursul, fie va fi limitata circulatia in week-end, cand navetistii nu merg la serviciu. CFR Calatori spune ca bugetul de subventii este cu 10% mai mic in acest an, in conditiile in care capacitatea de transport este in scadere si pe unele rute este cerere tot mai mare.
VIDEO Pro Infrastructura: Dovada ca Loturile 3 si 4 din A10 Sebes - Turda sunt perfect functionale. CNAIR tergiverseaza deschiderea a 28,75 km de autostrada, in timp ce pe drumul national paralel (DN1) a avut loc chiar aseara un accident grav! Autostrada A10 intre nodurile Turda si Aiud este pregatita pentru a primi traficul rutier, sustine Asociatia Pro Infrastructura, publicand o filmare de la bordul unei masini realizate vineri dimineata. Pozitia API vine dupa ce CNAIR a anuntat ca nu face receptia Lotului 4 pentru ca lucrarile nu ar fi gata. Compania de Autostrazi "tergiverseaza receptia si deschiderea a 28,75 km pe loturile 3 (Tirrena Scavi) si 4 (Porr), desi se poate circula in perfecta siguranta cu viteza maxima permisa pe autostrada", sustine ONG-ul care arata ca pe DN1 paralele cu autostrada nedeschisa a avut un accident grav chiar joi seara.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi