MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Infrastructura feroviară este în suferință; Trenurile Brașov - Întorsura Buzăului ar putea rămâne istorie, iar în Prahova un alt pod pare a fi șubrezit de ape Prăbușirea podului feroviar din județul Brașov ar putea însemna că trenurile nu vor mai circula mulți ani de aici înainte pe cei 37 km dintre Întorsura Buzăului și Brașov, iar afirmația nu denotă pesimism, dat fiind că investițiile se fac atât de greu în domeniul feroviar. Multe alte poduri au probleme și în cel mai grav scenariu se pot prăbuși, iar despre unul dintre ele puteți citi pe larg în articol.
Va fi o vară grea și pentru călătorii din trenurile private - Despre anulări, vagoane puține, căldură și aglomerație Companiile private de transport de călători oferă servicii mai bune calitativ decât CFR, însă și ele se confruntă cu lipsa de vagoane și de locomotive, materialul rulant este învechit, iar anulările de trenuri sunt supărătoare. Mai ales pe ruta Brașov-București-Constanța aglomerația se va resimți, în special în week-end, iar surprizele neplăcute pot apărea, fiindcă în unele vagoane nu există aer condiționat, în altele va fi foarte aglomerat și în cel mai rău caz vor fi și anulări.
Trenurile europene de mare viteză sunt ineficiente, rulează la viteze anormal de mici și au costat enorm, arată un raport al Curții Europene de Conturi Costul mediu pentru un kilometru de linie feroviară de mare viteză este de 25 milioane euro în UE, dar vitezele medii sunt la 45% din cele proiectate și multe dintre liniile de mare viteză din Europa au fost construite nu în funcție de ce era nevoie, ci în funcție de interesele politice, arată un raport al Curții Europene de Conturi, instituția care verifică dacă fondurile UE sunt colectate și utilizate corect. Raportul susține că rețeaua de trenuri de mare viteză este ”un mozaic ineficient”, unele proiecte au fost construite în locuri unde nu era nevoie de trenuri super-rapide, iar altele au prea multe opriri. Un segment din Alpi este cel mai scump, cu costuri estimate la 145 milioane euro/km.
Cum a devenit un sat din estul Europei un obstacol în calea miilor de trenuri care aduc marfă din China către Europa China trimite anual mii de trenuri cu mărfuri în Europa, cele mai lungi trasee având finalul în Spania. Ceea ce acum câțiva ani părea doar un test, a devenit acum un fenomen, iar în acest an aproape 5.000 de trenuri directe vor lega China de Europa. Însă un sat polonez de la granița cu Belarus dă deja dureri de cap companiilor care fac comerț, fiindcă infrastructura nu mai face față și se fac cozi uriașe, la întârzieri contribuind și birocrația vamală.
Pro Infrastructura: Ministrul Transporturilor Lucian Șova acuzat de minciuna. Ieri a declarat că în 2018 s-au reabilitat 140 de automotoare și 700 de vagoane. Ministrul Transporturilor a declarat lucruri neadevărate de la tribuna Parlamentului când a susținut că CFR a reabilitat anul acesta 140 de automotoare și 700 de vagoane, când de fapt nu s-a reabilitat mai nimic, spune Asociația Pro Infrastructura. CFR folosește zilnic 800 de vagoane, cu 400 mai puține decât are nevoie, iar la capitolul automotoare, compania utilizează zilnic aproximativ 90 de Săgeți Albastre. Criza de vagoane nu va fi rezolvată prea curând, în cel mai bun caz rezultatele putând fi văzute la anul. În aceste condiții, călătoria cu CFR-ul va fi extrem de grea în lunile de vară, și nu numai.
Unde sunt autostrăzile din programul de guvernare PSD? ZERO kilometri noi de autostradă deschiși circulației într-un an și jumătate de mandat, proiecte blocate sau întârziate și nici un termen respectat În urmă cu un an și jumătate PSD-ALDE prelua guvernarea și în primele zile ale cabinetului Grindeanu publica, în detaliu, prima versiune detaliată a celebrului program de guvernare cu care au căștigat alegerile parlamentare. În acest document - corectat și ajustat deja de câteva ori între timp după schimbarea cabinetelor - la capitolul infrastructură rutieră erau promise multe proiectele importante care erau date ca și rezolvate în perioada 2017-2018... În realitate, nici un termen nu a fost respectat, nici un kilometru nou de autostradă nu a fost deschis circulației până în prezent, multe proiecte sunt blocate, altele întârziate peste măsură, iar în cazul unor proiecte s-au făcut chiar pași înapoi. HotNews.ro a luat primul program de guvernare, proiect cu proiect, și a analizat care e stadiul la zi pentru fiecare drum de mare viteză promis de PSD la preluarea puterii. 
​​VIDEO Imagini din dronă: Lotul 4 al autostrăzii A10 Sebeș - Turda este gata, dar zace închis Cei 16,3 kilometri ai Lotului 4 de pe A10 Sebeș - Turda sunt finalizați și pregătiți să primească traficul rutier, însă zac nedeschiși circulației, transmite Asociația Pro Infrastructura care a publicat imagini din dronă cu tronsonul în cauză. Asociația acuză autoritățile că nu grăbesc recepția proiectului. „Cât timp își vor mai risca viața oamenii pe drumul național paralel, în timp ce la câțiva metri distanță zace o autostradă care le oferă siguranță net superioară?”, se întreabă API.
CFR Călători a anunțat trenurile sezoniere către Litoral. Va fi însă o vară grea, cu aglomerație și călătorii lungi fără loc rezervat CFR a anunțat lista completă a trenurilor sezoniere care, de la final de iunie, vor face legătura între orașe din toată țara și stațiunile de pe litoral. Cel mai lung traseu, de 20 de ore, este între Satu Mare și Mangalia, iar cele două trenuri care leagă Sibiul de Constanța fac 9 ore (prin Brașov), respectiv 11 ore jumătate (via Slatina). Cum CFR are sub 800 de vagoane și cum aglomerația de pe tren a crescut de când studenții au primit gratuitate, călătoriile către și de la mare nu vor fi ușoare. În plus, găsirea unui loc va fi complicată, chiar și cu 10 zile înainte. CFR spune că cele mai lungi trenuri vor avea în compunere 12-14 vagoane.
​VIDEO, FOTO Trenurile de marfă merg cu 15 km/h în România. Alte țări plănuiesc să transporte produsele cu trenuri de mare viteză Trenurile de marfă românești rar prind 60 km/h, iar viteza medie este undeva pe la 13-15 km/h. În acest timp alte țări discută dacă are rost să lanseze trenuri marfare de mare viteză care să ruleze chiar și cu peste 200 km/h. SUA, Franța și China sunt printre țările cu cele mai rapide trenuri de marfă și discuțiile sunt dacă merită ca produsele mai scumpe să fie duse la super-viteză pe calea ferată, în condițiile în care costurile de tranport sunt mari când viteza este ridicată.
FOTO S-a redeschis circulaţia feroviară pe podul de la Mogoşoaia. Drumul dintre Gara de Nord și halta de unde se ia microbuzul către aeroport este cu 7 km mai scurt Lucrările de racordare a liniei Bucureşti Nord - Urziceni la podul de cale ferată care supratraversează DN 1A au fost finalizate, iar circulaţia trenurilor spre Urziceni - Slobozia este operaţională începând de astăzi pe linia directă, prin Mogoşoaia, anunță CFR Infrastructură. Din cauza că lucrările la pod nu s-au terminat la timp, trenurile circulau pe o rută deviată și drumul către Urziceni era cu 7 km mai lung. De acum, trenurile InterRegio vor face 23 de minute între Gara de Nord și halta PO Aeroport aflată la 3 km de aeroportul Otopeni.
Finanțare de 246 milioane de euro aprobată de Comisia Europeană pentru autostrada A3 Câmpia Turzii - Ogra - Târgu Mureș aflată în construcție Comisarul european pentru politică regională Corina Crețu a aprobat o finanţare de peste 246 milioane de euro din Fondul de coeziune, pentru construcţia secțiunii de autostradă ce leagă localitățile Târgu Mureş, Ogra și Câmpia Turzii. Proiectul are în vedere construcţia unei porțiuni de 51,8 km de autostradă, cu două benzi pe sens de circulație, precum şi a unei secțiuni de 4,7 km în apropierea oraşului Târgu Mureş. Lucrările au demarat în 2015 și încă nu sunt finalizate. Proiectul autostrăzii a fost menit să absoarbă cât mai mult din fondurile europene din ciclul 2007-2013 ce se pierdeau la finalul de 2015, însă contractarea întârziată a facut ca întregul proiect să fie unul "fazat" și practic să fie finanțat aproape în totalitate din noul ciclu financiar european până în 2020.
​VIDEO Imagini din dronă cu nodul Holdea de pe A3 Lugoj - Deva, Lot 3. De ce este blocat proiectul și autostrada ar putea rămâne închisă Lucrările pe lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva ar putea fi gata în acest an, dar autostrada ar putea sta închisă, avertizează Asociația Pro Infrastructura care publică imagini din dronă cu descarcarea de la Holdea, capătul vestic al tronsonului. Motivul pentru care tronsonul de autostradă ar putea rămâne închis după finalizarea lucrărilor? „Conexiunea autostrăzii cu DN68A și al doilea ecoduct nu au fost incluse de CNAIR în contract nici până în acest moment”, scrie API.
Enel, despre problemele relocării rețelei electrice din drumul „ciotului” de autostradă care intră în București: „Vom reloca rețelele odată ce Compania de Drumuri finalizează exproprierea terenurilor” Lucrările la ultimii 3,3 km din Autostrada A3 București - Ploiești, tronsonul din strada Popasului până în Șoseaua Petricani, trenează, iar unul din blocaje se refera la relocarea unor rețele electrice, după cum avertiza Asociașția Pro Infrastructura în urmă cu câteva zile. Enel România transmite că relocarea rețelelor electrice va putea fi făcută după ce Compania de Drumuri (CNAIR) finalizează exproprierea terenurilor aferente. „Rețelele electrice nu pot fi mutate pe alte amplasamente decât după ce va fi asigurat accesul la terenurile respective”, transmite Enel într-un comunicat remis HotNews.ro.
Cătălin Drulă (USR), despre reacția PSD privind autostrada Comarnic-Brașov: ”Nu mai avem nevoie de Banca Mondială, se ocupă doamna Dăncilă de proiect prin Comisia Națională de Prognoză” ”Singura șansă de profesionalism pentru această autostradă [n.r. A3 Comarnic - Brașov] s-a dus pe Apa Sâmbetei odată cu renunțarea la acordul cu Banca Mondială”, este de părere deputatul USR Cătălin Drulă, cel care a scris primul despre planurile ministerului Transporturilor de a muta proiectul pe un nou Parteneriat Public Privat (PPP) dupa o ședința a comisiei de Transporturi de la Parlament.
​VIDEO Imagini din dronă cu „ciotul” de autostradă care intră în București. Lucrările trenează, iar cei 3 km riscă să nu fie gata nici anul acesta Lucrările la cei puțin peste 3 km din autostrada A3 carevor intra în București în zona Petricani trenează pe fondul lipsei de mobilizare a constructorului, a alocărilor bugetare insuficiente și a problemelor birocratice legate de relocarea unor stâlpilor de electricitate, avertizează Asociația Pro Infrastructura care publică o serie de imagini aeriene cu șantierul „ciotului” de lângă Capitală.
Planurile la zi pentru autostrada Comarnic - Brașov. De ce s-a renunțat la realizarea proiectului prin Banca Mondială și a fost aleasă pentru a patra oară varianta Parteneriatului Public-Privat (PPP) Guvernul nu se va mai folosi de asistența Băncii Mondiale pentru a realiza autostrada A3 Ploiești-Comarnic-Brașov, ci va merge din nou - pentru a patra oară - pe ideea unui Proiect Public-Privat (PPP) - variantă ce a eșuat de trei ori în ultimii 15 ani. Noutatea, însă, va fi folosirea de fonduri europene în cadrul PPP-ului, iar de proiect nu se va ocupa actuala Companie de Autostrăzi și directorul său, Narcis Neaga, ci Comisia de Prognoză cu o unitate special inființată în acest scop, au precizat surse din Transporturi pentru HotNews.ro. Pe de altă parte, revizuirea Studiilor și proiectarea autostrăzii ce trebuiau făcute cu sprijinul Băncii Mondiale - o garanție că ar fi fost profesionist realizate, spun unele voci - vor fi integrate și ele în cadrul PPP-ului.
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova: ”Când o să avem autostrăzi, o să avem salarii mari și vor pleca multinaționalele către alte zone fără autostrăzi, dar cu salarii mici” „Când o să avem autostrăzi, o să avem salarii mari și multinaționalele vor pleca către alte zone fără autostrăzi, dar cu salarii mici”, este răspunsul dat de ministrul Transporturilor, Lucian Șova, unui deputat care afirmase că în lipsa infrastructurii marile companii, precum Dacia Renault, ar putea pleca din țară. Dialogul a fost dezvăluit de deputatul USR Cătălin Drulă, membru în Comisia de Transporturi din Camera Deputaților.
Drulă (USR): Ministrul Şova ne-a anunţat că renunţă la pregătirea proiectului autostrăzii Comarnic-Braşov cu Banca Mondială; ne distrugem orice credibilitate în relaţia cu instituţiile financiare internaţionale Deputatul USR Cătălin Drulă anunţă, joi, că membrii Comisiei Transporturi din Camera Deputaţilor au fost anunţati că Guvernul renunţă la pregătirea proiectului autostrăzii Comarnic-Braşov cu Banca Mondială, intenţionând să realizeze drumul în parteneriat public-privat, sub coordonarea lui Narcis Neaga, scrie News.ro. ”Ne distrugem orice credibilitate în relaţia cu instituţiile financiare internaţionale”, susţine deputatul USR, care afirmă că directorul Companiei Naţionale de Adrministrare a Infrastructurii Rutiere a mai eşuat de trei ori până acum în implementarea acestui proiect.
​VIDEO, FOTO Care sunt trenurile europene cu cel mai lung parcurs şi cât costă biletele - Din oraşul lui Kant, până pe Coasta de Azur Trenul european cu cel mai lung traseu face 60 de ore pe aproape 3.000 km, în timp ce un tren luxos parcurge 3.300 km în două zile. Cele mai lungi trasee pornesc de la Moscova, altele pleacă din mica enclavă Kaliningrad, iar câteva trenuri leagă, cu foarte mare viteză, zona Benelux de Mediterana. Intră în articol pentru a vedea care sunt trenurile directe cu cel mai lung parcurs şi cât costă biletele. De precizat că exemplele de preţ sunt orientative, existând cazuri în care "la ofertă" biletele pot costa şi de 4-5 ori mai puţin decât dacă ar fi cumpărate chiar înainte de călătorie.
De ce nu suntem în stare să construim autostrăzi și de ce banii NU reprezintă principala problemă - Ce spun cei care adeseori sunt arătați cu degetul De multe ori autoritățile acuză că autostrăzile nu se fac din cauză că proiectele sunt prost făcute, constructorii ar fi neserioși, iar licitațiile sunt blocate de contestații. Cei acuzați văd lucrurile cu totul diferit, spun că, de fapt, Compania de Drumuri nu este în stare să gestioneze proiecte mari și vor să i se ia aceste atribuții care să fie delegate către o companie separată sau chiar către companii private. La o conferință pe teme de infrastructră proiectanții s-au plâns că munca nu le este luată în serios, iar un reprezentant al Băncii Mondiale a spus că ne place să lansăm proiecte insuficient pregătite, dar nu avem continuitate, fiindcă s-au schimbat zece miniștri ai transporturilor în cinci ani.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version