MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
VIDEO Drumul expres din beton către podul Giurgiu-Ruse: „Sperăm ca proiectul să ne arate că porțiunea de beton de pe A2 a fost doar un "accident nefericit", iar astfel de șosele pot fi o soluție în România” Un nou drum expres se construiește lângă Giurgiu, o șosea nouă care ocolește orașul și ajunge direct în vama cu Bulgaria, un proiect care a început să prindă contur în teren, și pe care Transporturile îl vor finalizat chiar în acest an. Calea de rulare va fi realizată din beton de ciment rutier (BCR) clasa 5. „Sperăm că acest proiect ne va dovedi că porțiunea de beton București-Fundulea de pe A2 a fost doar un "accident nefericit" și că șoselele din beton pot fi o soluție pentru drumurile din România”, apreciază Asociația Pro Infrastructura.
Podul peste Dunăre de la Brăila: Se ridică platforma cu care vor fi trase cablurile de oțel ce vor susține tablierul podului „Un început bun de săptămână pe infrastructură. Începe ridicarea platformei de lucru la Podul suspendat de la Brăila”, a anunțat luni ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Potrivit acestuia, cu platforma respectivă, denumită ”catwalk” în termeni tehnici, vor fi trase cele două cabluri de oțel peste pod, care vor susține tablierul.
VIDEO Giratoriile suspendate care se construiesc pe Centura de Sud a Bucureștiului. Pasajele Domnești, Berceni, Oltenița: În ce stadiu au ajuns și cum arată lucrările văzute din dronă Pe actuala Șosea de Centură de Sud a Capitalei sunt în prezent în construcție nu mai puțin de trei pasaje rutiere, toate trei sub forma unor sensuri giratorii suspendate astfel încât să poată fi ocolită și linia de cale ferată lipită de actuala centură. Cele trei pasaje - de la Domnești și de la intersecțiile Centurii București cu Șoselele Berceni și Oltenița - sunt în plin șantier, iar imaginile din dronă surprind cum pasajele capătă formă pe săptămână ce trece. Proiectele de la Berceni și Oltenița presupun și dublarea actualei centuri pe porțiuni de câțiva kilometri de-o parte și alta a viitorului pasaj.
VIDEO Pasajul Mogoșoaia de pe Centura Capitalei va fi finalizat în octombrie: „Cine a lansat licitația a pus un termen de execuție mult prea mare” / Cum arată acum lucrările Pasajul rutier suprateran, cu o lungime de circa 800 de metri, care va muta actuala Șosea de Centură a Capitalei cu ale sale patru benzi peste giratoriul de la intersecția cu DN1A - Mogoșoaia, va fi gata la 1 octombrie, spune ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, care apreciază că pentru acest proiect licitația lansată în urmă cu mai bine de trei ani a permis un termen mult prea mare pentru execuție.
VIDEO O nouă autostradă prinde contur: Lucrări începute în forță de constructorul român pe dealurile de lângă Cluj Napoca Circa 42 de km de autostradă, de la Nădășelu la Zimbor și mai departe la Poarta Sălajului, o parte din Autostrada Transilvania A3 care trece pe la vest de Cluj Napoca, sunt în prezent construiți de către asocierea de firme românești Spedition UMB - Tehnostrade. Lucrările nu au început de mult timp, dar autostrada începe să prindă contur, notează Asociația Pro Infrastructura.
Florin Cîțu, despre autostrada A7 Pașcani - Suceava - Siret: „Avem traseul final, va fi autostradă nu drum expres” „Avem varianta finală pentru autostrada 7 Paşcani-Suceava – Siret”, a anunțat premierul Florin Cîțu vineri, la Suceava. Pentru proiectul în cauza, de fapt, abia ce a fost finalizată o primă etapă de analiză în urma căreia pentru secțiunea Suceava - Siret au rămas „în cursă” două variante de traseu. Cîțu spune că șoseaua de mare viteză va fi autostradă, și nu drum expres. „Vom avea indicatori economici care vor arăta că trebuie să fie autostradă”, asta deși o astfel de decizie trebuie făcută în cadrul contractului conform unui studiu de trafic, studiu ce nu a fost finalizat deocamdată.
​VIDEO Autostrada de Centură a Capitalei (A0) - Primele lucrări la viitorul nod rutier cu Autostrada Soarelui A2 Autostrada de Centură a Capitalei (A0) pe partea de Sud, o nouă șosea de mare viteză diferită de actuala centură, e în curs de execuție, iar recent au început și lucrările pe cei 17 km ai Lotului 1, între Berceni și A2. Din dronă se pot observa primele lucrări ale viitorului nod rutier dintre A0 și Autostrada Soarelui A2.
HARTĂ Autostrada care va ocoli Capitala - Lotul 2 de pe A0 Nord, între DN1 și DN2, contractat cu românii de la UMB​: „Vom analiza dacă nodul cu DN1 se poate redesena” Contractul de circa 832 de milioane de lei pentru proiectarea și execuția celor 19 km ai Lotului 2 de pe Autostrada de Centură (A0) Nord a fost semnat de către CNAIR cu o asociere de firme ale constructorului român Umbrărescu. Tronsonul care se întinde de la intersecția cu DN1 (Corbeanca) până la intersecția cu DN2 (Afumați) are un termen de proiectare de 12 luni și de 22 de luni pentru execuție. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, speră însă ca unele etape să se scurteze, dar și reproiectarea nodului rutier cu DN1 care a fost „schițat” deficitar în SF-ul din 2008.
Autostrada A1, „gaura” lipsă de la Sibiu la Nădlac: 9 oferte depuse pentru realizarea sectorului cu tuneluri dintre Holdea și Margina Nu mai puțin de 9 oferte au fost depuse de mai multe firme și asocieri din Turcia, Grecia, Italia, Spania sau România pentru realizarea celor 9 km de autostradă lipsă de pe întreaga A1 de la Sibiu la granița de Vest de la Nădlac, inclusiv porțiunea cu tuneluri dintre Margina și Holdea.
VIDEO Pasajul Domnești începe să prindă contur. Cum arată acum șantierul giratoriului suspendat de pe centura Capitalei Pasajul de la Domnești, primul pasaj de tip giratoriu suspendat care va fi finalizat pe Centura Capitalei, începe să prindă contur după ce lucrările au reînceput anul trecut. Mai multe grinzi metalice ale rampelor de urcare au fost deja montate, iar drumurile de acces dinspre Domnești și dinspre Prelungirea Ghencea au fost deja deviate. În paralel se lucrează la ridicarea celorlalți piloni necesari pentru tablierul giratoriului, dar se pregătește și devierea traficului pe actuala centură.
Drum de mare viteză de la București la Alexandria - A fost licitat studiul de fezabilitate: „Actualul DN6 este depășit, străbate foarte multe localități” Licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate pentru drumul de mare viteză București - Alexandria a fost lansată de către CNAIR. Contractul are o valoare estimată între 17,7 și 21 de milioane de lei, un termen de realizare de 17 luni și prevede că, în funcție de studiul de trafic, să se determine dacă șoseaua de mare viteză va fi Drum expres sau autostradă.
„Gaura” din Autostrada A1 dintre Sibiu și Nădlac: DN68A Margina - Holdea intră în reparații capitale timp de două luni. Rute alternative pentru traficul greu „De luni, schimbăm viteza la reabilitarea unuia dintre cele mai proaste drumuri pe care românii își rup mașinile - DN68A Margina - Holdea, ruta de ocolire a bucății lipsă din A1 Sibiu - Nădlac”, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Traficul pe secțiunea respectivă va fi restricționat timp de 2 luni pentru vehiculele mai grele de 7,5 tone, iar CNAIR a anunțat rutele alternative. „În paralel, îi dăm bice și cu finalizarea „găurii” de 13 km din A1, între Margina și Holdea”, a anunțat Drulă, precizând și când va fi următorul pas în licitația deja lansată.
Autostrada „Unirii” A8 - Începe proiectarea tronsonului Tg. Neamț - Iași - Ungheni: „Peste 2 ani vom avea un proiect matur, care poate fi scos direct la licitație pentru execuția lucrărilor” A fost emis ordinul de începere a lucrărilor pentru realizarea studiului de fezabilitate și proiectului tehnic pentru cei circa 100 de km din „Autostrada Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni. Contractul de circa 59 de milioane de lei a fost semnat cu Consitrans, iar termenul contractual este de 25 de luni. Ministrul Transporturilor a declarat însă în repetate rânduri că dorește finalizarea unor porțiuni înainte pentru a le scoate la licitația de execuție mai devreme.
VIDEO Imagini din dronă, în premieră, cu începutul lucrărilor la lotul 3 al drumului expres Craiova-Pitești Primele imagini din dronă cu debutul lucrărilor pe lotul 3 al drumului expres Craiova-Pitești, între Slatina și localitatea Colonești (limită jud. Argeș) au fost publicate de Asociația Pro Infrastructura. Filmarea începe de lângă Slatina, de la granița cu tronsonul 2, și continuă spre Pitești.
VIDEO Primul lot de autostradă în construcție spre Valea Oltului și provocările tehnice: „Există 27 de structuri definite ca poduri. Ne gândim chiar la un schimb de noapte ” / Imagini cu tronsonul cap-coadă Lucrări în forță pe primul sector de autostradă care ar urma să străbată Valea Oltului - circa 13 km de autostradă, două noduri rutiere și două viaducte ample, care ar urma să aducă autostrada de la Sibiu până la Boița, la intrarea în defileul Oltului. Primul lot al Autostrăzii A1 Sibiu - Pitești ar trebui să fie gata abia în 2023, dar lucrările sunt în prezent în stadiu avansat, iar constructorul ia în calcul chiar și ture de noapte pentru a finaliza lucrările la podurile și viaductele de pe traseu.
VIDEO „O rușine!” Șoseaua de centură de numai 3 km la care se lucrează de 10 ani, dar care poate-poate va fi gata anul acesta Nu puține sunt șantierele de drumuri din țară care au întârzieri peste întârzieri sau proiecte care s-au inaugurat după luni sau chiar ani de amânări. Dar parcă puține astfel de exemple negative sunt mai grăitoare decât Varianta de Ocolire Mihăilești (pe DN6), un drum cu câte două benzi pe sens, lung de circa 3,2 km, pe care Compania de Drumuri se chinuie să-l facă încă din 2011. Abia de curând al treilea constructor contractat pentru a finaliza lucrările demarate a intrat în șantier, dar deja primele rezultate se văd.
Ce se mai fură pe drumurile din România: Au dispărut lămpile și panourile solare de pe un stâlp de 7 metri Întâi au furat panoul electric, iar mai apoi s-au întors și au furat lămpile solare și panourile fotovoltaice din vârful stâlpului înalt de 7 metri. Incidentul a avut loc pe DN6, pe raza comunei Șandra, anunță DRDP Timișoara.
Ministrul Transporturilor: Execuție bugetară record pe fonduri europene. Creștere de 135% față de 2019 „O veste excelentă, la final de lună: execuție bugetară record pe fonduri europene. Este rodul șantierelor de infrastructură deschise în toată țara”, a anunțat joi ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Potrivit ministrului, fondurile absorbite sunt mai mari decât s-au înregistrat atât în 2020, cât și în 2019.
VIDEO Autostrada care va ocoli Capitala începe să prindă contur. Cum arată acum zonele unde deja se lucrează Autostrada de Centură a Capitalei (A0), o nouă șosea de mare viteză diferită de actuala centură, începe să prindă contur din ce în ce mai mult. Din circa 101 km de inel de autostradă (A0) în jurul Bucureștiului, 52 de km vor reprezenta A0 Sud, unde cele trei loturi deja au fost contractate. Pe două din cele trei loturi de pe Sud, un constructor din Turcia a început să și lucreze în teren cu efecte vizibile, mai ales la intersecțiile cu DN5, DN6 și Autostrada A2.
Trafic reluat fără restricții pe Autostrada Soarelui A2. Rămân lucrările în curs și traficul deviat la Podul de la Cernavodă De miercuri ora 9.00 restricțiile de circulație pe A2 sunt ridicate în mod etapizat, urmând ca până la ora 14:00, traficul pe acest tronson să se desfășoare în condiții normale, anunță CNAIR. Pe circa 24 de kilometri s-a lucrat de câteva luni pentru reabilitarea tronsoanelor cu dale de beton și reasfaltarea lor. Deși restricțiile pe aceste zone vor fi ridicate până în toamnă, pe Podul de la Cernavodă se va lucra în continuare și vor exista restricții.
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by